atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Minotaur 16K

„Historia stara jak świat: Tezeusz przywiązuje nić Ariadny przy wejściu do Labiryntu, wchodzi, szuka śpiącego Minotaura, zabija go, zabiera trofeum i dzięki nici Ariadny wychodzi z labiryntu.” – tak na początku maja opisywał fabułę Krzysztof „XXL” Dudek, gdy ogłosił, że pracuje nad nową grą labiryntową.

Gra ostatecznie otrzymała nazwę Minotaur 16K i działa na wszystkich komputerach Atari XL/XE z minimum 16KB RAM-u. XXL dzisiaj udostępnił gotową wersję swojej produkcji.



Układ labiryntu jest każdorazowo losowo generowany przed rozgrywką, a poznajemy go stopniowo, bo nasza widoczność jest ograniczona. Uwaga: prostokąt, który pozostaje czarny pomimo zbliżenia się, to jest właśnie śpiący Minotaur, do którego musimy dotrzeć. Następnie musimy cofnąć się do punktu startu i wóczas rozgrywka się kończy.

Muzyka zmienia się w zależności od naszej odległości do celu i jest odgrywana na przerwaniu IRQ, co daje tę samą szybkość na PAL i NTSC.



Sterowanie:
- ruch: dżojstik lub klawisze WSAD,
- cofnięcie się: FIRE lub spacja,
- wyjście z rozgrywki: klawisz ESC.

Na ekranie głównym mamy takie opcje (od góry):
- wyświetlenie kodu DataMatrix,
- wybór jednego z 5 trybów gry: rozdzielczość od 24x14 do 136x68,
- rozpoczęcie rozgrywki.



Co znalazło się w grze? Jak pisze XXL:
„- czytanie, zapis wyników: xBios (gra posłużyła jako poligon dla funkcji: relokacji bufora, relokacji procedury systemowej I/O, relokacji wektorów run)
- generowany kod DataMatrix dla HiScoreCafe by Fox
- interaktywna muzyka TheFatMan
- full nielegali
- full OS Calls
Działa na Atari od 600XL i późniejszych z dowolnym oryginalnym XL OS.”


Twórcy gry:
- kod: XXL,
- muzyka: TheFatMan.

Plik z grą można pobrać stąd.

2018-06-09 23:37 by "Adam"
komentarzy: 11
maly_swd @2018-06-10 00:33:31
3.2.1 Zaraz się zacznie... :)
pin @2018-06-10 01:37:21
:P - nawet się uruchamia :)
the fender @2018-06-10 09:17:55
Gratulacje dla xxl-a za sprawnie działający generator labiryntów :)
Mimo wszystko, grą bym tego jednak nie nazwał.
Zapewne w wersji 2.0 zostanie dodany gracz i przeciwnicy losowo generowani, do tego zamiast linii pojawią się klocki z grafiką. Wtedy to dopiero będzie gra.
O ile xxl-owi zechce się to ciągnąć, w co wątpię :)
xxl @2018-06-10 10:51:23
dzieki za artek :-)
1. labirynt nie jest losowany (to sugeruje ich skonczona ilosc) tylko generowany - nieskonczenie wiele.
2. klawisz ESC - natychmiastowe opuszczenie rozgrywki i wejscie na plansze tyt.
3. fog of war dla kazdego trybu ma inny kasztalt i wielkosc
4. plajer muzyki jest na IRQ a nie jak zazwyczaj na NMI (w PAL i NTSC powinien rac z ta sama szybkoscia)
5. muzyka zmienia sie dynamicznie w zaleznosci od odleglosci do Minotaura: kanał 1: 1/4;1/2;3/4 kanał 2: 1/2

@TheFender: jak to nie gra? walczysz z czasem :-)
Taurus Mini @2018-06-10 11:01:44
Kiedy solucja?
the fender @2018-06-10 11:35:44
@xxl: jak zwykle mistrz :)
Ale i tak lubię te Twoje przerywniki w poważniejszych projektach.
IRATA4 @2018-06-10 11:53:18
szansa na wygenerowanie takiego samego układu ta jak wygrana w totka ... fajne
Adam @2018-06-10 11:57:40
@XXL: zmieniłem treść uwzględniając Twoje uwagi z punktów 1, 2, 4, częściowo 5 :)
the fender @2018-06-10 12:33:45
P.S. Zapomniałem napisać - bardzo fajny pomysł z dynamiczną muzyką :)
Benuła Dibuła Bibuła @2018-06-10 14:56:13
Brawo!!!
xxl @2018-06-21 14:48:49
jest mala poprawka - na forum bedzie plik do pobrania
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
PTODT Stereo II (93)
ostatni: 19-03-2024 12:28, Kaz
TSFX Turbo Blizzard (4)
ostatni: 19-03-2024 11:31, baktra
Nowe okładki gier - FROGGER (253)
ostatni: 19-03-2024 09:21, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 33

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»