atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (25)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Ze wschodu

Jak już kiedyś pisałem na forum, interesuje mnie wszystko, co działo się w starych czasach z Atari za naszą wschodnią granicą - najpierw w ZSRR, a potem na Ukrainie, Białorusi i Rosji. Dwa lata temu udało mi się nawiązać kontakt z Andriejem Derkaczem, mieszkającym w Kijowie, jednym z bardziej popularnych na Ukrainie DJ-ów (występującym pod pseudonimem "DJ Andrey Balkonsky"). Była o tym nowinka tutaj, w której obiecałem kontynuować temat i słowa dotrzymuję. Andriej podesłał mi dyski, które po wielu perturbacjach dotarły do Wojtka "Voya" Pasiecznika i w końcu udało się odzyskać z nich pliki (dziękuję!). Dzięki temu mamy kilka tradycyjnych "światowych premier" na AtariOnline.pl.

Andriej Derkacz (1975-2015)

Niestety, o czym informuję z wielkim żalem, Andriej nie doczekał odczytania dysków, 28 czerwca zmarł we śnie na zawał serca. Cześć jego pamięci.


1. Adam Gilmore The Sound Collection

Kolekcja muzyczek wiadomego muzyka, wyciągnięta z gier na Atari i zebranych w jednym odtwarzaczu. Autorem w 1993 roku był Andriej.



2. CMC Music Box to z kolei kolekcja muzyczek w formacie CMC, wyciągniętych z polskich gier, ale nie tylko, bo na liście autorów jest Viktor Janow. Również jest to program Andrieja, napisany w 1992 roku.



3. Draconus w wersji cyrylicznej to rarytasik. Zachowała się nawet dokładna data przerobienia gry przez Andrieja: 29 lipca 1992 roku.



4. Robbo 4

Produkcja Andrieja z 1992 roku, 32 poziomy z nieco poprzerabianymi elementami gry - przeszkadzajki, śrubki, kluczyki, broń - ale bez wpływu na rozgrywkę. Dodatkowo gra jest wyposażona w dynamiczną muzykę, czego nie było w oryginale (utwór wewnątrz gry inspirowany muzyką Janusza Pelca z Freda) i oczywiście w napisy cyrylicą.



5. Robbo - wersja z 1993 roku; 56 dość trudnych poziomów sygnowanych przez Dezinto z Ukrainy.




6. Mineswiper


Popularna gra w "sapera", sygnowana przez LeoGames, Lwów 1993.

Kod: Taras Czuma
Grafika: Andrij Sus
Muzyka: Aleks Janow
Design: Aleks Kaczmar

START: rozpoczęcie gry
SELECT: zmiana poziomu trudności: NOVICE / AVERAGE / ADVANCED / EXPERT



7. Sokobar


Najfajniejsza wersja Sokobana, jaką widziałem: pełnoekranowe komnaty, kluczyk do przejścia, trudne zagadki, ładna grafika, muzyka w tle.

To także dzieło LeoGames z 1993 roku.
Kod: Taras Czuma
Grafika: Andrij Sus
Muzyka: Aleks Janow

Sterowanie joystickiem lub klawiaturą
START - start gry
OPTION - włączenie/wyłączenie muzyki
Esc - reset planszy



8. Sqoid
Znany już z naszej bazy gier klon Arkanoida, mamy tu do czynienia z crackiem autorstwa któregoś z kijowskich piratów.


Pliki pobieramy klikając w link w tytule gry / programu.

2015-10-06 13:24 by "Kaz"
komentarzy: 45
Smaku @2015-10-06 13:40:02
Raczej jak zawsze można się spodziewać: same przeróbki. Też tak robiłem w Sherlocku/Watsonie. Dema na Atari 65XE zawsze w scrollach i napisach dowolnych opowiadały moje historie a nie autorów. Szkoda, że tego nie zachowałem, bo to były tylko zabawy. Dobrze, że nie trafiły na rynek, bo wszędzie by było 'smakul did that'. :)

Są jakieś oryginalne produkcje ze wschodu autorskie lub jakiekolwiek, ale robione od zera samodzielnie? Mogłyby być straszliwie ciekawe, jak perełki w pełności wszystkiego znanego.
Smaku @2015-10-06 13:45:10
Ten CMC Music Box mnie zaciekawił. Ładnie zrobiony i schludnie - to niespotykane chyba raczej przy przeróbkach. Gdyby ładnie grało po liście - byłaby świetna i ciekawa składanka. Reszta nietypowa i nieznana raczej, oprócz może Sqoida.
s2325 @2015-10-06 13:51:51
Moim zdaniem tam był i nadal popularny jest ZX Spectrum, nie Atari.
Robbo 4 https://www.youtube.com/watch?v=R7pM8zLs...
Adam @2015-10-06 14:07:37
@s2325: gigantyczna popularność ZX Spectrum za wschodnią granicą jest po prostu faktem. Gdyby było inaczej, a popularne było Atari, to na naszym forum mielibyśmy dziś wielu Ukraińców i Rosjan :)
voy @2015-10-06 14:20:05
@Smaku: akurat gry Mineswiper i Sokobar to nie przeróbki, a w całości autorskie produkcje.
s2325 @2015-10-06 14:22:53
Smaku @2015-10-06 14:37:39
W tym Robbo ver. 4 jest ślicznie zrobiona czcionka rosyjska. Chyba rosyjska, bo to się myli z resztą tych języków wschodnich a la rosyjskich. Rosyjska w każdym razie - ślicznie zrobiona. Jak pod żyletę. Lubię to. ładna robota.

@voy: tak, domyśliłem się, widać po tym Sokobarze, że jakaś 'jedynie przeróbka' Sokobana, ale tego jest pełno zdaje się i zawsze było w dowolnym autorstwie dowolnej nacji. Jak Magazynier polski pewnie i typowe gry standardowe, Tetrisy, Arkanoidy, itp. - każdy chce mieć swoją wersję, nie tylko krajową, ale własną autorską, oczywiste.

A perełki jakieś, zupełnie samodzielne pomysły zrealizowane - są? Ktoś zna?

Mine Swipera chyba nie znam. Sprawdzę z ciekawości. Rosyjski klimat. Czołgi i 9-ta Kompania. :)

Ładny ten Sokobar nawet. Ktoś się postarał. Ale nietypowy dla Atari za bardzo. Raczej jak Dig Dug albo coś z tych klimatów. Spectrumowy bardziej, chociaż kolorowy i w ogóle. Zalatuje nie czystym stylem Atari, jak na moje spojrzenie. :)
hmpf @2015-10-06 14:54:05
Czy na Ukrainę wychodziło Atari XL/XE ze zmodyfikowanym ROMem (znaki) i klawiaturą? Bo inaczej to nie miałoby sensu
voy @2015-10-06 15:13:55
Grób Andrieja znajduje się na Cmentarzu Bajkowym (zwanym również Bajkowskim) w Kijowie przy ulicy Bajkowej 6: https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/h...
Smaku @2015-10-06 15:35:02
'Derkacz' to chodzi o zawód, czy o przydomek 'ptasi? Które jest nazwiskiem, a które przydomkiem? Derkacz wygląda na przezwisko od ptaków wzięte.

(?)

To znany ktoś? Można coś posłuchać gdzieś?
s2325 @2015-10-06 15:37:54
To nazwisko, pseudonim zazwyczaj zapisuje się w formie
imię 'pseudonim' nazwisko
voy @2015-10-06 16:23:59
To muzyka klubowa i głównie tam grywał (fragmenty występów i jego własnych utworów można znaleźć na YT). Niedługo przed śmiercią utworzył też podstronę ze swoimi remiksami na SoundCloud: https://soundcloud.com/andreybalkonsky
s2325 @2015-10-06 16:35:08
Smaku @2015-10-06 17:00:52
Dzięki za info. Już wszystko wie dzięki temu, więcej nie muszę. Fajnie. Nie znałem tej osoby. Zupełnie nie mój klimat. Techno jakieś. A jeszcze mając nadzieję na ten zestaw CMC Music Box, jedynie można utwierdzić się, że nawet zbiór jest typowy w tym, co poznałem na stronie ze zbiorem mixów tego Pana. Nie da się słuchać. Poklikałem tylko, żeby znaleźć coś ciekawszego na każdej ze ścieżek, ale równo ten sam styl. I ten CMC Box potwierdził 100%. Nie mój klimat. Ale za to Ci, co lubią, to możliwe, że zadowoleni. Wiedzą lepiej pewnie. Ja zupełnie i nie będę mógł, bo dla mnie to tylko trzeszczenie i typowe techno mix jakiś z dyskoteki - nie znam się dokładnie - a próba starania się zrozumienia zabiłaby mnie, a nie mógłbym polubić. Muzyka to nie rozumienie i nie staranie się na siłę, chrońcie bogowie, muzyka to przyjemność, z którego wynika samoistnie rozumienie i poznanie - stąd 100% nie mogę. Nie dla mnie. Fajnie wiedzieć. To wartościowe. Dzięki.
Anon @2015-10-06 19:08:22
Jakoś to forum popada w obłęd. Szaleństwo. Chrońcie bogowie. Nie lubię, szkoda.
Smaku @2015-10-06 19:37:29
@Anon: a z jakiego powodu? Ja akurat jestem tu nowy, to mogę nie wiedzieć o co chodzi. Ale zawsze boję się z natury, że 'mogą' o mnie mówić i boję się, anie wiem. Mam nadzieje, że to nie przeze mnie coś? jestem nowy, nie wiem co wolno, a co nie i o co chodzi. W razie czego ze strachu pytam. Nie znam się jeszcze.
Anon @2015-10-06 20:51:39
Wszystko z umiarem. Tyle.
Smaku @2015-10-06 21:00:04
OK. Rozumiem. Akurat w tej kwestii w takim razie strasznie w drugą stronę zrobiłem, czyli bez umiaru - na Forum w wątku 'Atarionline na Pixel Heaven 2015' - to chyba o to chodziło. To już nie będę. Żeby nie krzyczeć na mnie. Przepraszam.
tdc @2015-10-06 21:26:25
Andriej Derkacz - niech trafi do atarowego nieba.
Smaku @2015-10-08 12:07:27
Chciałem sam poszukać tych gier rosyjskich na początek, a potem innych też, z nieznanych ogólnie, nie z trendu głównego, czy 'klasycznego - znanego' - nie wiem jak to nazwać i trafiłem na jakiś trop:

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic....

I teraz chodzi o szukanie. Czy jest cokolwiek ciekawego. Rosyjskie bardzo bym lubił, bo znam dużo rzeczy rosyjskich z tamtych czasów, dużo klasyków genialnych i wiecznych, żeby to zebrać jakoś, żeby nie poginęło na wieki. To z zamiłowania do bibliotekarstwa chyba i z zwodu czyli może również trochę po pasji wynika... hmm... żeby nie poginęło w otchłaniach czasu i przestrzeni... tyle genialnych rzeczy jest pogubionych lub zapomnianych...

Ta strona to już jakiś trop, bo ktoś się próbował zajmować. Tam napisali.
Filtr @2015-10-08 22:30:16
A teraz żeby było dokładnie i w 100%, musisz sprawdzić kto to napisał w tym linku, który podałeś, całkiem niedawno, w poprzednim komentarzu. A potem zobaczyć kto zamieścił ten artykuł, pod którym właśnie komentujemy. Podpis jest między ostatnim akapitem artykułu, no a jeśli jest więcej akapitów, to ostatni jest przecież wciąż ostatnim, no więc jest między tym akapitem a linijką mówiącach o tym ile jest komentarzy pod tym artykułem - nie mogę zacytować ile jest, bo np teraz jest napisane że 20 ale przecież ktoś inny może też coś napisać w tym samym czasie i będzie 21 a nie, bo 22 bo przecież mój też się będzie liczyć a potem mi ktoś zarzuci że nieprawda i w ogóle. A tego bym nie chciał. Musi być dokładnie, tyle komentarzy ile jest a jak się nie da to w ogóle.
Smaku @2015-10-09 10:05:20
@Filtr: co to za genialny komentarz? :) Jak muzyka... a jaka treść merytoryczna bit-stream. Zaraz przeczytam ponownie, czy to jest sensowne w tym potoku serializowanym uporządkowanym, no genialny ciąg słowny bardzo ładnie układający się jak muzyka. Musi być w tym jakiś sens wyższy i harmonia, bo da się wyczuć z rytmu i przepływu ułożonego informacyjnego, składne i w ogóle. Jestem pod wrażeniem. Cofnę się i przeczytam jeszcze raz. Jeśli tam jest mimo słów i potoku genialnego jeszcze sens i treść na dodatek merytoryczna, to genialna rzecz. Jak sztuka. Pewnie miłośnik rytmu i muzyki? Za takie umiejętności na pewno ktoś mógłby zapłacić nawet - można by puścić na ścieżkę techno i zobaczyć jak to gra na dźwiękach. Jeszcze raz, wait... :) Genialne. Można robić rytm i muzykę potokiem słów... trzeba mieć szybki i żwawy język, jak kurczak. :) Ciekawe, czy to zagra odtwarzacz muzyki.
Smaku @2015-10-09 10:07:44
Skojarzyło mi się to z Walk this way i rozmową przez ścianę AC/DC z Aerosmith. Każdy chciał być lepszy od drugiego... i musieli się starać... nie łatwo śpiewać rytmem i muzyką i być lepszym od drugich, którzy na dodatek krzyczą... a trzeba.

https://www.youtube.com/watch?v=pL4uESRC...

Ciekawe, ile ścieżek i kawałków ma ten utwór? 24?
Smaku @2015-10-09 10:21:52
Chyba mi się pomylili AC/DC z jakąś inną grupa - czarni jacyś raperzy. Jedni przeszkadzali drugim, a oni chcieli tylko sobie pograć i pośpiewać... drudzy też... i to przeszkadzało chyba na wzajem...

https://www.youtube.com/watch?v=4B_UYYPb...

Musieli sobie tłumaczyć, że mają się zamknąć i nie przeszkadzać - na wzajem...

W dzieciństwie wolałem te teledyski genialne o wirtualnej rzeczywistości, bo już da się zrobić ideal 100% jak w 90-tych tylko w teledyskach było. Wtedy były marzenia, teraz można się bawić. Jak real. Różnicy nie da się zarejestrować. O to chodziło w dobrej VR. Lubię to.

Spróbuj odróżnić... walk this way... - Is this real way?

- What is the difference?

- Yes... you're right...

- OK. Let's go...


https://www.youtube.com/watch?v=zSmOvYzS...

- ... amazin', don't you think?

- Maybe... like reality... is reality amazing?

- It depends if like it...

- Of course. I like my dreams...

- So you can dream... in real...

[..]

... and live in there... in real... dreamin'...

- Amazin'...

- ... are there other scenarios nice?

- According to wish and dreams as You like...

- Hmm... I laways wanted to...


- Put disk in here... and press Start... relax...

- Nice...
anon @2015-10-09 11:39:13
Czarni to Run DMC. A ścieżek 6 - wokal, 2x gitara, bas, perkusja i publiczność.
Puzzled @2015-10-09 13:38:46
A ja myślę że on sobie z nas po prostu robi jaja.
Smaku @2015-10-09 13:50:58
@Anon: ale znajomość utworów. To zasadnicze skądś? Z zainteresowań? To genialna wiedza. Nikt nie ma takiej. 6 ścieżek, to prawie na pokeyu na Atari by poszło - wystarczy odrzucić najmniej istotne ścieżki, albo zrobić interalced (z przeplotem) równo ułożyć w track i puścić szybciej po prostu 2x przy przeplocie 1 na 1.

Powinno grac idealnie. Same gitary, bas i perkusja to 4. Publiczność się odrzuci ze względów technicznych, wokal też - to instrumental version genialna by wyszła.

Inne utwory też tak Pan umie? Zna Pan się na tym? Byłyby genialne tracki - lepsze od amigowych. Albo na amigę od razu. Da się od oddzielić na jakichś utworach - żeby po ściezkach od razu w bity zrzucić? Na CD może => na plik i rozdzielić => na Atari i gotowe.

Genialności, bo nigdy o tym nie myślałem wcześniej. Jakie podkłady by były do gierek genialne. Automat można by zrobić zrzucający dobre utwory na gotowe ścieżki Atari albo Amigi. Insert CD => get Atari version or Amiga version playable ready to use (pokey version, sid version, etc.)

Z wav-ów albo mp3-jek przykładowo. Ktoś ma gotowe konwertery tego typu, żeby na Atari od razu gotowe?

Potem wychodzą takie cuda jak poniżej (na atarionline o tym mówili na fb niedawno):

Path of the Agent:

https://www.youtube.com/watch?v=vU-NriWV...

prosto kilka ścieżek (dwie albo trzy w sumie chyba - bas i druga ścieżka z rytmem i muzyka przewodnia, czyli 3 chyba na słuch, ale 2 by starczyły pewnie).

A podobne do tego:

https://www.youtube.com/watch?v=khg2sloL...

To są gry dopiero z takimi podkładami, ech... marzenia. :)
Smaku @2015-10-09 13:52:56
@Puzzled: Ja się śmieję, czy to do Anona czy kogoś innego? Bo nie wiem czasem i potem mówią, że 'myślał, że znowu o nim mówią', więc staram się nie myśleć zawsze, że to do mnie, bo mówili, że nienormalny, zawsze myśli, że o nim albo do niego.

Więc staram się ne zwracać uwagi od dawna w sumie i zawsze jak ktoś coś mówi, anie wiem do kogo - żeby nie mówili, że 'znowu myślał, że to do niego'.

Ale co do jaj to nie, broń Boże. Nie można sobie robić nic z niczego i z kogokolwiek nawet, to byłoby naruszenie prywatności czyjejś bez zapytania i bez pozwolenia nawet, ,oczywiste. Nie wolno robić, zasadniczo, oczywiste. Ja tak nie robię, mogliby pomyśleć, że jestem niegrzeczny - przykładowo i czepiam się innych, a to byłoby chamstwo - straszne by to było. Oczywiste, każdy wie, nie wolno tak robić. Trzeba szanować wszystko, co nie jest mną. To oczywiste.
anon @2015-10-09 14:00:25
Smaku, możesz ściągnąć z netu multitracki różnych autorów, ale od tego do SAPa na Atari daleka droga. Równie dobrze mógłbyś stworzyć odtwarzacz MP3 na Atari. To raczej niemożliwe. Ograniczeniem będą procesor, ilość pamięci i częstotliwość (trochę się mądrzę, ale co). Co to za różnica, czy będzie grać 6 ścieżek, czy jedna ścieżka MP3?
tbxx_ @2015-10-09 17:56:05
@Smaku, nie myl "ścieżek" z kanałami POKEY'a - na 1 kanale "na raz" możesz zagrać 1 dźwięk (ew. zapodać sampla), nie da się na 1 kanale odpalić np. "akordu".
the fender @2015-10-09 19:23:10
quote:

Trzeba szanować wszystko, co nie jest mną. To oczywiste.



Smaku, siebie trzeba szanować przede wszystkim. Pamiętaj.
onomatopeja eja pom pom @2015-10-09 22:35:25
Smaku - DamaskRose - Tekla... Pomyślcie.

------

Bardzo fajnie, że udało się ocalić software od Andrieja. Szkoda, że odszedł i nie doczekał tej chwili. Ale w pewnym sensie - "exegi monumentum".
anusta @2015-10-10 23:40:51
Smak Znikł
Tasteless @2015-10-11 06:14:17
Wasze szczęście jeśli tego nie wiecie, ale za atencję u psychoterapeuty płaci się duże pieniądze...
Kayak współbieżny @2015-10-11 10:46:05
Wzajemna emulacja jako wewnętrzny dialog... Pozostał absmak.
the fender @2015-10-11 12:02:57
Smaku przeczytał internet.
IRATA4 @2015-10-11 14:31:26
kończy kodować Filtr ;-),pewnie znalazł inne forum, adekwatne do pisanych wypowiedzi.
Smaku @2015-10-11 15:46:44
@tbxx: no tak, o tym nie myślałem - nie zajmowałem się aż tak muzyką, hmm... to zostają sample, jakieś syntezowanie jedynie, albo proste ścieżki, najprostsze... aby jak w tym Path of the Agent brzmiało - to wystarcza 100% do gier na Atari. To, co umie Atari jedynie, chodzi o jakość muzyki pod względem estetycznym, muzycznym i żeby to dobrze wykonać, jak Pan Husak robił od zawsze - przeglądałem zbiór jego melodii na Atari na Jego stronie i tam są przykłady - robił i ładnie, jak zawsze u Niego - jakby znał się, co ładnie brzmi, a co mniej. O ty by chodziło... porzucać sobie edytorem jakimś wprost mp3-ki do Atari proste ścieżki dogrywane ładnie, to dla przyjemności po prostu, a w grach od razu genialne wykorzystanie i gotowe. Gra od razu jest klasyką, jeśli reszta nie spaprana zupełnie. Jak przykładowy też Pana Husaka SuperMaza, czy podobnie - zwyczajny labirynt jak pomalowane bloki ekranu wypełnieniem - najgorsze gry na świecie i najprostsze, robione przez przedszkolaków, którzy się cieszą, że coś im wyszło na ekranie jakiś labirynt - jak prawdziwy, genialne - będzie gra super, jak nauczą się programować... no i teraz wystarczyła ta migająca kropeczka i dobre dynamiczne dźwięki i gra okazuje się skończona w najprostszej [postaci szkieletowej próbnej - no i genialny wstęp, od razu gotowe po całości. Teraz można robić grę...

I chodzi o proste zrzucanie do ścieżek Atari w najprostszy sposób ścieżek z mpe3. Może już ktoś to robił ma takie edytory? Różne brzmienia się potem próbuje filtrami i układa w coś bardzo ładnego, ale początek gotowy i już... o taki edytor by chodziło... pewnie łatwo go zrobić...
Smaku @2015-10-11 15:50:04
@anon: chodzi o to, co może Atari, nic więcej. Tyle, co w grach robiono do tej pory - w najprostszej atarowskiej wersji, czyli zajmującej nic prawie, tyle co ścieżki dla 4 kanałów zwyczajne - w sposób prosty i dobry, jak wyżej staram się myśleć o tym. Nie chodzi o robienie sampli i czegoś, akord rzeczywiście, na 4 minimum byłby sensowny w pełni pewnie dopiero. Zależy ile klawiszy na fortepianie uderza się jednocześnie, albo strun na gitarze się szarpie. Ale chodzi przenoszenie prosto wprost konwerterem sensownym dedykowanym do Atari i gotowe - jak przykładowe muzyczki J. Husaka. Są genialnie zrobione - wystarczy wykorzystać brzmienia charakterystyczne rozpoznawalne w filtrze konwertera mp3=> Atari. I ładnie powinno grać, a filtry rożne, w zależności od oczekiwanych brzmień. Może być w Soft Synth nawet. Jak się kliknie tak się ma.
Smaku @2015-10-11 16:05:42
Jeśli format tego SAP-a jest prosty i gdzieś opisany, mp3-ek pewnie też - to spróbuję zrobić funkcje proste - powinno zrzucać od razu i gotowe, wait... sprawdzę.

[trochę literówek w tych komentarzach - kiedyś poprawię, zamiast 'dogrywanie' powinno być odgrywanie i dużo innych, nie ważne...]
Adam @2015-10-11 17:11:56
Smaku, proszę ograniczyć swoje spamowanie głównej strony. Jeśli chcesz rozwinąć jakiś temat niezwiązany z nowinką, to załóż proszę odpowiedni wątek na forum.
Smaku @2015-10-11 17:25:09
OK. Przepraszam. Przeniosę to do wątku o muzyce - potem poproszę o skasowanie moich komentarzy. Dzięki i przepraszam. Jedynie na temat techno chyba było w temacie bezpośrednio.
anusta @2015-10-11 21:44:40
ło jezu 8/
ezswift @2015-10-13 09:45:32
Hi there, friends.

It's the first time when I see Russian characters in Atari games.
Really very beautiful font. I never see it too.

I can say something about Atari in Russia.

At first it's Russian language.
At second It's something like KOI-8 code (I mean that it's direct conversion from Latin to Cyrillic - the simplest way to Russify game).

Then there were NO reprogrammed ROM with ru-charset neither in Russia nor in Ukraine. (There was no sense because we have to refuse of almost all punctuation marks for placing 33 letters into 27 letters charset)
Nevertheless I remember that they have russified some word processors for printing in Russian :)
AtariWriter and 1-st XLent for example.

In that times I had russian printer interface (made in Dubna).
I even don't know was it even possible to print in Russian with it.

The "Derkacz" family name derived from a nickname.
Really this bird has a two parts name here in Russia "Korostel-DerGach".
The bird has loud and creaking sound thus Derkacz family may be derived from "loudmouth" meaning.

And at last, "SokoBar" has some kind of calembour in naming.

"Sok"=juice in Russian and Bar=Bar everywhere.

Do you remember Andropov's "No alcohol law" in early 90-th?
So -> Juice-Bar.

Best wishes from Moscow.
ez
Kaz @2018-01-03 23:41:02
Thanks Ez for all interesting details!
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (22)
ostatni: 23-04-2024 21:36, gienekp
Niedokładność Fujinet (109)
ostatni: 23-04-2024 21:08, Zaqu
Jak to zrobic bez... [pewien_zna... (5)
ostatni: 23-04-2024 20:56, kkrys
RastaConverter by Jakub Dębski (905)
ostatni: 23-04-2024 20:35, emkay
Zasilacz Atari fx 551 ,1050, 1200... (20)
ostatni: 23-04-2024 19:34, Peri Noid
Nowe gry na Atari (100)
ostatni: 23-04-2024 19:33, Peri Noid
Sprzedam Atari 65XE z pamięcią 51... (1)
ostatni: 23-04-2024 17:41, mcgregor
The400 (57)
ostatni: 23-04-2024 14:48, takron27
Mega-CD (3)
ostatni: 23-04-2024 13:59, baktra
[Nieaktualne] Sprzedam Samsung Sy... (6)
ostatni: 23-04-2024 12:25, duncan
Emulatorowanie przenośne. (54)
ostatni: 23-04-2024 12:11, Alex
Atari na Anbernic RG35XX (18)
ostatni: 23-04-2024 10:27, oswaldb
[Nieaktualne] Kika sprzętów pecet... (2)
ostatni: 23-04-2024 00:48, Dracon
SIO2OSX na nowych Mac-ach M2 (12)
ostatni: 22-04-2024 21:52, gienekp
Zgrywanie programów z dyskietek (55)
ostatni: 22-04-2024 16:00, mono

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2782
Ostatnio zarejestrowany: Marek
Postów ostatniej doby: 48

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
ArTARI napisał Larek (10)
SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
Atari Allacha napisał Nosty (14)
Electron wymiata! napisał Kaz (7)
Atari w joysticku napisał Kaz (13)
«« nowszestarsze »»