atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (0)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (25)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Pixel Heaven 2015 - zapraszamy

Już dziś rozpoczyna się trzecia edycja Pixel Heaven, czyli fuzji tego, co gracze kochają w klasykach i tego, co niesie za sobą nowa fala deweloperów gier. Święto dla tych, którzy kochają interakcję, technologię, wielogodzinne spacery po wirtualnych światach, nostalgiczne historie i prelekcje oraz dyskusje z udziałem wyjątkowych gości specjalnych. Tegoroczna edycja odbędzie się w weekend 25 – 27 września w przestrzeniach Warszawskiej Szkoły Filmowej i wyjątkowym Kinie Elektronik. Nieprzypadkowo – szkoła prowadzi kierunki studiów związane m. in. z tworzeniem gier.


Nie może zabraknąć strefy 8/16 BIT i flipperów, a w ich ramach licznych konkursów z nagrodami. Jak co roku odbędzie się PIXEL.AWARDS 2015 – konkurs na najlepszą grę niezależną, zwieńczony uroczystą ceremonią wręczenia nagród. W ramach konferencji RETRO STORIES oraz DEV.CONNECT wystąpią twórcy niezależni, a także przedstawiciele największych i najbardziej uznanych zagranicą polskich firm tworzących gry wideo, a na pytania w specjalnej sekcji Q&A odpowie gość specjalny – Sam Barlow, twórca Silent Hill: Origins, Silent Hill: Shattered Memories i głośnej ostatnimi czasy Her Story.
Wspaniałych gości specjalnych będzie zresztą więcej: wśród nich Jon Hare (człowiek odpowiedzialnego m. in. za Sensible Software czy Cannon Fodder), Mike Montgomery (jeden z założycieli Bitmap Brothers, twórców takich hitów jak Speedball 2 czy Chaos Engine), Dino Dini (twórca m. in. Kick Off oraz GOAL!) czy Jeff Minter (człowiek - legenda wśród twórców 8-bit). Aha - spotkacie się też z redakcjami miesięcznika Commodore & Amiga oraz magazynu PIXEL.


Ale impreza to o wiele, wiele więcej atrakcji, godzących zainteresowania gamingowe z komiksowymi, muzycznymi i filmowymi. 26 września zapraszamy na Afterparty do Spółdzielni Dom Qltury (tak, tam właśnie odbyła się 1. Edycja Pixel Heaven) na energiczną Noc z Demosceną i wyjątkowe koncerty (m. in. Jona Hare i Andrew Barnabasa). Porozmawiacie o komiksach i zobaczycie specjalną wystawę przygotowaną przez galerię artkomiks.pl. Kinomaniacy też nie będą zawiedzeni - swoją uwagę powinni skierować na Kino Elektronik, Game Story Jam oraz premierowy pokaz filmu From Bedrooms to Billions (w wersji z polskimi napisami!). Będzie w tym zakresie jeszcze jedna miła niespodzianka - ale o tym póki co sza! A żeby tego było mało, do kosza atrakcji dochodzi również Board Game Heaven – strefa zaczaruje czas i udowodni, że odpłynąć można również w trybie offline...



Więcej informacji i warunki udziału: www.pixelheavenfest.com

Pixel Heaven 2015. Retro & Indie Gaming Fest.
25 – 27 września 2015 r.
Warszawska Szkoła Filmowa i Kino Elektronik
ul. Gen Zajączka 7, Warszawa
www.pixelheavenfest.com

2015-09-25 00:04 by "lapusz"
komentarzy: 122
IRATA4 @2015-09-25 00:51:15
Miłej zabawy.
crrn @2015-09-25 09:03:42
pytanko do szanownych kolegów: kto się już dzisiaj zamierza pokazać na imprezie? ja będę od 17:00
Adam @2015-09-25 10:58:24
@crrn: dzisiaj najwięcej atarowców można się spodziewać na prezentacji TDC-a o nowych trybach graficznych Atari (o 20:00).

Jak pisze TDC:
"...sprzęt ten sam i nikomu to w niczym nie przeszkadza - Atari wiecznie żywe!;)
Sporo faktów z całej historii Atari oraz próba odpowiedzi na pytanie jak to jest możliwe, że na komputerze z 1979 roku, do dziś odkrywane są nowe tryby graficzne (nowe rozdzielczości, głębie kolorów itp.). Równocześnie stawiane są trudne pytania o granice ludzkiej pomysłowości i innowacyjności, co jest tematem szerszym i z pewnością zainteresuje wszystkich, także tych, którzy na programowaniu Atari się nie znają. Wszystko łatwo i przystępnie dla każdego, ale z pewnością pozwoli zrozumieć dlaczego Atari jest absolutnie najbardziej niezwykłym komputerem!"
crrn @2015-09-25 12:13:58
no ja też głównie dzisiaj na to się wybieram ;)
voy @2015-09-25 12:29:27
Ja będę nawet wcześniej; razem z alt_/PPA najpierw wypakujemy klamoty (czyt. sprzęt). :)
cacodemon @2015-09-25 18:47:06
C-64 Rulez !
Smaku @2015-09-25 20:59:34
O, robiłem tam technika informatyka dyplom - na Zajączka. Ale fajnie. Mam trzy przystanki, albo cztery. Pójdę sobie pieszo. Super. Może kadra jest ta sama wciąż. Ciekawe... Lubię to.

DS`.
Smaku @2015-09-25 22:29:24
Ten link powinien działać:
www.pixelheavenfest.com

Tu program:
www.pixelheavenfest.com/program

Rejestracja:

www.pixelheavenfest.com/rejestracja

Po ile są bilety?
nosty @2015-09-25 22:32:10
Ale Mike Montgomery to był w zeszłym roku. Nie znalazłem żadnej informacji o jego ponownej wizycie na obecnej imprezie.
Smaku @2015-09-25 22:41:09
Tam napisano gdzieś na pixelheavenfest, że to byli poprzedni goście, a aktualnych 'ujawniają' na bieżąco, czyli w Programie napisano plus pewnie wszystko w tym filmie, co ma być w sobotę o 16:45 przed afterparty.
Smaku @2015-09-25 22:43:15
W niedzielę też dużo ciekawych rzeczy... chyba warto tam być. Ciekawe... pójdę zobaczę chociaż... może będzie atmosfera jak na giełdach komputerowych w 90-tych i 80-tych. Muszę zobaczyć...
Adam @2015-09-26 00:10:24
@Smaku: zgodnie z życzeniem link poprawiony, a komentarz usunięty :)
Adam @2015-09-26 00:20:47
@nosty: Widocznie Montgomery był planowany wcześniej, z jakichś względów wypadł z programu, a Łapusz nie zaktualizował przesłanego nam w czwartek tekstu.
Adam @2015-09-26 00:26:59
Co do pytania o ceny: wcześniejsza rejestracja przez Internet już nie jest możliwa - wstęp na wszystkie dni kosztował 60 zł. Na 1 dzień chyba(?) 30 zł, ale nie jestem pewien. Teraz można kupić kartę wstępu przy wejściu, ale prawdopodobnie może być nieco drożej.
gonzo @2015-09-26 01:56:03
sam jestem ciekaw jakież to nowe tryby graficzne zostały odkryte :)
pin @2015-09-26 09:58:58
quote (Adam):

@crrn: dzisiaj najwięcej atarowców można się spodziewać na prezentacji TDC-a o nowych trybach graficznych Atari (o 20:00).



... albo najmniej ;) hahahahahahhh
Smaku @2015-09-26 13:07:56
W dziale FAQ 'A wyjątkowi goście?' napisali całą odpowiedź a propos gości (www.pixelheavenfest.com/faq).

Dzięki za usunięcie komentarza a propos linku. Szkoda, że nie otwiera się w nowym oknie (target=blank) i pixelheavenfest wskakuje na stronę niniejszą na podmianę, ale to i tak dużo, można kliknąć i działa. To priorytet. Ufff... Dzięki. :)

Ciekawe, czy te 30 zł. za jeden dzień to cena warta tego, co można zobaczyć po wejściu. Chciałem tylko pójść na film dzisiaj o 16:45 i przejść się po stoiskach i salach (20 min. max) - żeby mieć ogląd na całość i nie wiem, czy wydać na papierosy teraz i kawę, czy zapłacić za te 20 minut i film 1.5 godz. Hmm... 60 zł. za 3 dni skorzystane to super cena. Warta prawdopodobnie tego, co za nią dają przez 3 pełne dni. Ale 30 zł. za 2 godziny przejrzenia okolicy co tam dają, to nie wiem. Może tak... jutro w sumie też ciekawe rzeczy są... za 30 zł. za dziś i jutro to byłoby git. Miałbym co wspominać z przyjemnością. I piwo...

Zobaczę... najpierw pójdę, na miejscu mi powiedzą...

DS`.
Smaku @2015-09-26 13:13:30
Co do trybów, to nie wiem o czym mowa jeszcze... mogę tylko myśleć o tym, że pewnie jak od początku Atari 65XE robili programiści, czyli dzielenie ekranu na różne tryby mieszane, albo wykorzystanie pamięci ekranu i układów graficznych jako narzędzi czystych gotowych, a nie sterowanych ustawieniami peek i poke i inne te miejsca pamięci, co trzeba, żeby ustawiać tryby gotowe przeznaczone. Czyli mamy pamięć, mamy układy. Wszystko gotowe. Można klikać i korzystać z tego, co dane w sprzęcie => i zrobić sobie dowolny tryb graficzny z pełnej palety możliwości jakie daje sprzęt. Można to policzyć i pokazać w liczbach po układach Atari co jest możliwe fizycznie. Więcej niż to, co możliwe, możliwe nie jest bez wspomagania z zewnątrz. A wspomagając z zewnątrz, można podłączyć jakąś SVGA albo inna współczesną Silicon Graphics nawet, więc sumując: dowolne tryby jakie kto lubi, nawet kinowe w przełożeniu 1:1 czyli 30 na 15 metrów, czy ile tam jest w kinie czy na telebimach w kolorach 64-bit. Zależy wszystko, z czego korzystano. Przejrzę potem, o czym było... z ciekawości co prezentowano...

DS`.
wieczór @2015-09-26 14:11:32
@Smaku: target linka poprawiony ;)
Synthpopalooza @2015-09-26 18:43:32
Gonzo: I wonder if they are going to talk about all the discoveries since the HIP/TIP modes in the 1990's ... like Super IRG, or that PAL blending mode where you change scanlines in Graphics 15 and get 160x196x16 colors ... or that Rybags 480i interlace mode. Or possibly that Rastaconverter program.
Smaku @2015-09-26 21:04:57
@wieczór: Dzięki. Jestem szczęśliwy z tego powodu. :) Teraz działa poprawnie (to priorytet), a do tego dość sensowniej według mojej oceny, niż wcześniej. Lubię to. Czuję się wyróżniony. Dzięki. :)

@Gonzo: is that about this Atari graph modes? It was yesterday as I can read in attached program of the party (on 25-th of september)?

Does anyone have some reviews or summaries of the days of pxelheavenfest (25 and 26-th)? I would love to know what was told about Atari graph modes. To know just. Curiosity.

16 colors at one time on the screen or palette range only?

Isn't it possible to put 64-bit through analog TV output from Atari graph chipsets in the highiest resolution possible - using wider size of memory blocks for graph - just?

DS`.

P.S.

Juz wróciłem. fajnie było. Super klimat, jak w grupach subkulturowych. Ci, co nie znają klimatu, mogą czuć się zagubieni albo wystraszeni może nawet 'co tu się dzieje, kosmici z ZX Spectrum jacyś, czy to nowy mobile phone - games projecting party'? Jak trauma... szczególnie oglądając film ze wspomnieniami.. smutno się skończyła ta pierwsza część. Przypomniałem sobie genialną muzykę z Jest Set Willy i az mi się przykro zrobiło... ech... Commodore 64 i ZX Spectrum szły droga pisklaków (piszczenia) i ciągnięcia drutów i 'chrapiących dźwięków' - jak powiedział ktoś w filmie nawet - znawca Commodore'a najpewniej i sprzętu w tamtych czasach (branżowiec jakiś, domyślam się). A o Atari 65XE nie było ani słowa, oprócz screenów z gier kilku 'przy okazji' - szkoda, bo nagadali się w filmie o elektronice i skrzypieniach, czyli ZX Spectrum i Commodore 64, a genialne układy dźwiękowe i graficzne Atari 65XE nie były wspomniane, a przecież to jest jakościowa różnica jak między bipperami PC bez kart muzycznej a Sound Blasterem... nie da się porównywać bipania i skrzypienia od profesjonalnych układów muzycznych, czyli Comodore 64 i ZX Spectrum z Atari 65XE. tak samo grafika... hmm... inna klasa, jakość i liga, wszystko 100%. Nie ten świat... a opowiadano o świecie Unixa...
Smaku @2015-09-26 21:20:29
Miałem wrażenie chwilami, że żadne subkultury nie są w stanie przetrwać na wypadek konfrontacji dowolnego rodzaju z komputerowcami z lat 80-tych i 90-tych... wszyscy giną samoistnie spoglądając z daleka jak spaleni miotaczem hurtowo, gdyby chciano zobaczyć 'co to za grupa inna niż nasza...' - chyba nie istnieją grupy na Ziemi, które mogłyby chcieć coś od komputerowców nie tego, po co mogliby przychodzić pytać lub prosić... fajnie. Poczułem się mordercą wśród morderców jedynych istniejących na Ziemi, którzy nie muszą nawet o tym wiedzieć, robiąc swoje... wszyscy nie żyją... a komputerowiec nie wie o czym mowa nawet nie żartując nie wiedząc naprawdę... kosmiczna siła 100% - nie ma szans przetrwania... a nikt nie wie o czym mowa nawet... gdyby szukać subkultur, które byłby w stanie rozwalić wszystkie inne istniejące cywilizacje i subkultury i światy nawet całe - to byliby ci ludzie właśnie... nie muszą robić nic 100% oprócz tego, co robią, bo lubią... nic więcej... aby tylko swoje nadal... reszty nie ma... i nikt nie zauważył różnicy... no takie miałem wrażenie patrząc na armie zabójców, którzy są 'hobbystami'... genialne... :) Na pewno by mówili, że wcale tak nie jest, nie wiadomo o czym mowa, w jakim sensie? Są grzeczni, mili, lubią swoje gry i sprawy i zainteresowani i nikomu nie wadzą, broń Boże... a co się stało?... no tacy są komputerowcy z lat 80-tych i 90-tych... albo to moje wrażenie... ale z reguły nigdy się nie mylę... czułem się jak jeden z zabójców, który nie ma szans stać się inny i nie ma szans, żeby ktokolwiek mógł przetrwać, czyli tak jak zawsze. Lubię to. Co mówić widząc całe armie podobnych do mnie. Nieświadomych do tego... - No właśnie, o czym to mowa? - Wrażenia tylko. Każda subkultura robi jakieś. - No tak. A grał Pan w 'Złego policjanta i dobrego policjanta'? - Tak. Fajna gra. Trzeba myśleć. Można się wciągnąć. - Szczególnie jak ze Świata Dysku robią zdjęcia bez zezwolenia prosto w twarz... - No tak. Będą się tłumaczyć potem. Dziewczynom nie wolno ufać... - Są gorsze podobno od najgorszych...
Smaku @2015-09-26 21:48:01
Już nie będę tu spamował więcej, u siebie podsumuje kiedyś to, co widziałem w sobotę (26 września 2015) i pewnie z pozostałymi dniami, ale to w szerszym kontekście w felietonie jakimś dopiero...

Ten film był dzisiaj. Pełna sala widzów. Niesamowite. Lubię to. :)

(www.youtube.com/watch?v=KnIdkHIMbOQ)

DS`.
SEP.26.2015.
Smaku @2015-09-26 21:50:01
[komentarz usunięty]
Smaku @2015-09-26 22:03:42
Ten miły Pan, który zakończył swoją wypowiedzią Pierwszą część 'Od sypialni do miliardów i bilionów' był zdaje się jednym z twórców Jet Set Willy, dokładnie nie dosłyszałem... ale chyba tak. Tak mi zostało w pamięci... a potem go zdruzgotało i zgniotło... życie... każdy pasjonat ma podobnie z zasady... warto wiedzieć, jak przetrwać z hobby własnym, bez względu na zainteresowania i pasje. Zasada działa 100% w każdej pasji lub talencie... oprócz tego ważne jest jedzenie i spanie i rachunki... potem można mieć pasje... a czas szybko leci... trzeba umieć iść równoległymi drogami na dwóch nogach jednocześnie równo do przodu - inaczej zgon... ten pan dobrze zakończył Pierwszą Część pokazując i opowiadając... tak to działa i to jest zasada... hmm... obie nogi trzeba sunąć po dwóch nitkach równoległych (niezależnych) do przodu w czasie, żeby przeżyć i się nie rozjechać w dowolną stronę nogami... jak ptak u Franza Kafki zdaje się, nie pamiętam dokładnie... trzeba iść równo: 1 noga kasa 2 noga: pasja... wtedy można żyć = RAJ na Ziemi... :)

Inaczej zgon i piekło...

... innych dróg nie ma - tylko na dwóch nogach równo do przodu.



[..]

(www.youtube.com/watch?v=St3lB9hl2xc)
brx @2015-09-26 22:10:11
Smaku, rozumiem, że były emocje, ale piłeś, lepiej nie pisz :] No chyba że to jakiś specyficzny stan nostalgiczno-depresyjnej euforii :)
Smaku @2015-09-26 22:45:36
Już nie piszę. Kończę zawsze, kiedy uważam, że za dużo napisałem i mogą mnie nie lubić za spamowanie w nadmiarze. Mam samokontrolę, dzięki mnie i bogom. Staram się nie nadmiarować. Nie łatwo obsługiwać znacznik przeniesienia co chwila, może się zgubić przy innych przeliczeniach albo zakłamać lub zmienić wynik nawet, co mówić stosy i inne... już nie piszę... a jeszcze inne znaczniki trzeba obsługiwać, sto razy skomplikowańsze od C czy Z - nie pamiętam teraz... kiedyś mi mówiono gdzieś, że mam stan manikalno-depresyjny, ale tłumaczyłem, że nie, raczej stabilny spokój wypośrodkowany zawsze i niezmiennie jak wahadło w wiecznym spoczynku, ale akurat mam talent i pasję do gawędziarstwa i stąd źle mnie oceniają... zawsze muszę tłumaczyć, potem już wiedzą wszyscy...

Piłem. kawę za 3.50 z mlekiem - jak latte smakowała, pyszna. Nie jak z mlekiem prosta taka. Musieli mieć dysze do pienienia mleka w tym ekspresie. Pyszności. nie spodziewałem się. Oczekiwałem zwykłej kawy parzonej z mlekiem, a była jak latte - pyszności...

Ale to musiałby być emocjonalno-uczuciowy eliksir wyśmienicie smakowy i wspomnieniowy - taki nostalgiczno-depresyjno-uniesieniowy, jak ambrozja i sny i smaki same z przeszłości aż do płaczu pewnie a wszystko jak żywe i cudownie aktualne - tak staram się rozszyfrować to określenie 'specyficzny stan nostalgiczno-depresyjnej euforii'. :) Ciekawe określenie... uczucia z emocjami w odpowiednich dawkach odpowiednich składników musiałyby się zmieszać, żeby taki uzyskać, jak dobry drink magiczny patentowany, nie łatwo pewnie mieć recepturę...

... może na Afterparty dają? Po 39 złotych - drogo... poszedłbym, ale za duża kwota, bo trzeba by doliczyć kawy i piwa i inne, wyszłoby 150... obejrzę na Youtube sobie potem... :)

... a poza tym po drinkach i koktajlach mam zwiększenie poziomu euforii i gawędziarstwa i pozostałych wskaźników pozytywnych i mogliby wszyscy spłonąć tam razem z Burakowską i magazynami i okolicą... muszę dbać o BHP innych i okolicy. Po za tym zmarli na Powązkach muszą mieć swój czas też
Smaku @2015-09-26 22:46:48
[cd]...

... nie mogę ich odwiedzać co noc... a po imprezach lubię chodzić po cmentarzach, no więc wolałem nie... trzeba mieć samokontrolę, bo potem mówią, że nienormalny jakiś... a ja nie jestem... :)

DS`.
brx @2015-09-26 22:50:39
Smaku, idziemy spać! Już!!! Razem, bo też z tej rady zaraz skorzystam :)
jhusak @2015-09-26 23:08:32
Dlaczego, świetnie się czyta. Taki strumień (pod)świadomości, nieuchwytny klimat wyrażony w pozornie chaotycznych myślach...
Smaku @2015-09-27 00:15:26
[komentarz usunięty]
Smaku @2015-09-27 00:19:14
@jhusak: co ma ta wypowiedź do wypowiedzi brx? Trudno zrozumiećnie będąc w temacie i z zastrzeżeniem prewencyjnym, że nie zamierzam,chroń mnie Boże i Bogowie. (?)

Jhusak kojarzy mi się z tym dobrym muzykiem od gier na Atari.To tak można sobie robić ksywy, żeby oszukiwały ludzi?

Strumień moich wypowiedzi nie jest podświadomy. Jak napisano - czytać można. Jest rozumny 100% i merytoryczny nawet w żartach tematycznych bądź nie. Wystarczy IQ 90 i wiedza w tematach omawianych. Nic więcej. :)
Smaku @2015-09-27 00:21:54
p.s. Ja sypiam tylko z trupami lub kobietami. Każdy sam wybiera. :)
Adam @2015-09-27 02:24:59
@Synthpopalooza: TDC presented, among others, HIP mode, "Popmilo mode", DGF modes discovered by Pavros, "Assembloids XE mode", Rasta Converter tool and his own 2 "modes".
Adam @2015-09-27 02:51:26
@Smaku:
Tak, pierwsza część filmu skończyła się wypowiedzią Matthew Smitha, autora legendarnych na ZX Spectrum gier "Manic Miner" i "Jet Set Willy". To smutny przykład osoby, która nie wytrzymała presji bycia gwiazdą i, mówiąc w uproszczeniu, stoczyła się.

A "jhusak" dobrze Ci się kojarzy z dobrym muzykiem, bo to ten sam Kuba Husak. Nikt tu się pod nikogo nie podszywa :) Był w sobotę na Pixel Heaven i pewnie mógłbyś go spotkać w niedzielę - jeśli się pojawisz.
Adam @2015-09-27 03:21:58
A propos wcześniejszej wypowiedzi Nosty'ego: Mike Montgomery jednak był obecny na tegorocznym Pixel Heaven.
Synthpopalooza @2015-09-27 05:10:03
@Smaku: How it works is, you use a DLI on each line of a Graphics 15 display, alternating PF0, PF1, and PF2. every fist line, the PF registers have chromas at 0 luminance. Every second line, the PF registers have three greyscales. On PAL systems, the colors from both lines blend together, giving you 160x96 resolution at 16 colors, with no flickering.

The APAC mode (80x96 @ 256 colors) also works this way too.
Synthpopalooza @2015-09-27 05:28:38
There was also a game I tweaked, originally by Itay Chamiel. It was a Tetris clone called "The Wall". His original implementation was a triple interlace (ColorView RGB mode) but I changed it to run on the ICE CIN low-res mode. What you do is alternate the GTIA between normal and mode 11, over an Antic 4 screen. This gets you 60 colors at 160x192 resolution, using 5 greyscale over 14 chromas.
Smaku @2015-09-27 09:30:45
@Adam: Sprawdziłem tę grę Manic Miner, bo nie kojarzyłem dokładnie. Pamiętam Miner'a jedynie z Bounty Bob Strikes Back - te dwie w pakiecie pamiętam. Rzeczywiście ta Manic Miner przypomina dokładne przeniesienie z maszyn typu ZX Spectrum. nawet miganie tła obrazu jest typowe. Gra z ZX Spectrum, ale wygląda bardzo ładnie w wykonaniu Atari. Już ją lubię za grafikę a do tego muzyka. Nie znałem jej. Super jest. jak widać i słychać: (www.youtube.com/watch?v=FuRETFU0MB4).


Jaka kolorowa. :) Niespotykane na Atari takie soczyste kolory i kolorowe w grach generalnie... fajne. Jak dla dzieci kolorowe i ładne (winieta - strona tytułowa gry). :) Ładna czcionka... ładne generalnie, nie powtarzając się...

Jet Set Willy nie był za bardzo grywalny. Można było spróbować przejść kilka pomieszczeń i to tyle, ale i tak wgrywałem ja często, żeby muzyki posłuchać.

Jakub Husak? To OK. Chodziło mi o ksywę... bardzo nie lubię jak ktoś się pod kogoś podszywa - na 25 lat się idzie za fałszerstwo intencjonalne i dodatkowo na kolejne 25 z reguły - za konsekwencji fałszowania i podszywania się. Czyli zawsze dożywocie jak by nie było. :)

Ten skrót 'brx' też kojarzyłem i kojarzę nadal z jakichś gier na Atari z 90-tych lat, albo dem... ale konkretnie nie wiem, musiałbym sprawdzać. W napisach gdzieś leciało w demie albo gdzieś, nie pamiętam dokładnie...

Jakub Husak dobrą muzykę i 'dźwięki' generalnie robił... ciekawe, czy nadal umie? Niewielu ludzi potrafi robić dobrą muzykę. Fajnie, że żyje... może się przydać jeszcze w tym, co u umie. :)
Smaku @2015-09-27 09:35:27
... w niedzielę się nie pojawię. Za duże koszta (znowu 25 złotych by poszło i kawa, etc.) a już byłem wczoraj. Wystarczy mi Program imprezy i znajdę sobie na internecie, żeby wiedzieć wszystko. Do tego wyjeżdżam dziś na wiejskie zacisze. Priorytety... sens i koszta do tego. Wystarczyło mi 26 września i już wszystko wiem i widziałem. Koszt wystarczający i w sam raz.

Pan Jakub Husak musiałby mi dać pełno swoich oryginalnych utworów i inne ciekawe rzeczy, żebym musiał zmieniać plany... za darmo nie ma co się interesować nawet. :) A poza tym i tak nie wiem jak wygląda...
Smaku @2015-09-27 09:47:24
@Synthpopalooza: Thank You very much for the information You gave. I'll for sure check it all to see and know exactly how it works. I checked Fire Chief a moment ago, cos I rememebered the rainbows in multicolors and it is still raibow, as I remembered... How to use so many colors in games - generally I ask not expecting the answer... but how to get all these colors in game-resolutions, just to play and have fun with all these colors...? Is it possible? I think, that it is... hmm... I'll check it. I need 160x192 with at least 16 colors independednt (not in gradation - at one time on the screen - to use in games).

'At least' because I need 256 in gradation by x16 each from 256 at least...

DS`.
brx @2015-09-27 09:48:09
Smaku, Ty się o mnie nie martw, bardziej się martw o siebie :-) A moja ksywa jest czysto przypadkowa, miałem nieraz lepsze i znacznie gorsze. No ale jak już Ci przeszło to dobrze, bo z panią "D" naprawdę nie ma żartów...
Smaku @2015-09-27 09:53:08
... in the end I need res 320x200 with 256 independent colors at once on the screen. Any possible way exists, I need to have that and I will... cos I need.

DS`.
Smaku @2015-09-27 09:58:46
[komentarz usunięty]
brx @2015-09-27 10:08:07
Dżizus Kajtek ja pitolę, jakie urwał części od roweru?! Przepraszam w takim razie, bo rzeczywiście mogłem się wyrazić nieprecyzyjnie, przekaz był taki, żebyś szedł spać. A sam też już byłem jedną nogą w łóżku. I tyle.
Smaku @2015-09-27 10:44:02
Jeszcze podsumowując te gry przenoszone z ZX Spectrum na Atari, zawsze wyglądałoby to w takim porównaniu właśnie i efekcie, że nikt by nie grał w te gry na Atari, bo są typowe dla ZX Spectrum. A na Spectrum nie bardzo da się grać w jakiekolwiek gry, w żaden sposób i w jakikolwiek, bo to są nadal 'pisklaki i skrzeczaki, bity i pixele' poruszane tylko, że tam nie ma klimatu innego niż malowane linie kolorowe i place wypełnione kolorem jak w prostych programach graficznych. Widać, że wszystko jest rysowane kilkoma kolorami i animowane tylko jak w najprostszych PC w trybie CGA i nic 100% więcej. Czyli Spectrum jest niegrywalny w zupełności, chyba, że ktoś jest zapaleńcem od elektroniki i drutów, czyli ZX Spectrumowcy i Unixowcy... nawet w tym filmie 'Od sypialni do bilionów' widać emocje tych osób oraz wypowiedzi dokładnie potwierdzające, jak widziało się ZX Spectrumy - czysta elektronika do dłubania, drutowania, klejenia, lutowania, rozwalania i składania, etc. i to miało działać tylko i piszczeć i robić cokolwiek jak na oscyloskopach programowanych i układach prostych elektronicznych programowanych i sterowanych - bo to główny wątek i genialność właśnie komputerów, o czym było również w filmie - nie trzeba oglądać TV i patrzeć co dają, można zrobić coś samemu, co działa i to sensownie zgodnie z zamierzeniem autora lub programisty - to podstawa i fundament i genialność, która prowadzi świat komputerów i ich życie całe - w filmie okazano. I tak jest 100%. To genialność właśnie komputerów i maszyn programowalnych.

Wracając do porównania: od razu widać różnicę między Cavernią a Manic Minerem, o której opowiadam (różnica między elektronicznymi układami piszczącymi i bipającymi migającymi, że działają informującymi o stanach i procesach, etc. - aż strach, że kosmos jakiś elektroniczny niebezpieczny i samo działa i coś robi i bipa, może wybuchnie? Nie wiadomo. Albo zeżre... itp. - czyli ZX Spectrum i linia Unixa - a maszynami stabilnymi do użytku każdego bezpiecznego i przyjemnego - czyli Atari).
Smaku @2015-09-27 10:48:50
Jak widać, czym rożni się ZX Spectrumowy Manic Miner, który nie pasuje do Atari - jak widać od Caverni - która wygląda jak typowa dla Atari. Wystarczy spojrzeć i każdy widzi.

Cavernia:
(www.youtube.com/watch?v=0oXMy-yoyOg)

I to są te dwie ciągle idące do przodu niezależnie drogi komputerów od 60-tych lat: ZX Spectrum z Commodore 64 i Atari, które przeszło w linie Intela i PC z Windows XP - przynajmniej ja to tak widzę. A na czym zrobiono - to mniejszy priorytet - liczy się efekt uzyskany dla Użytkownika.

A żeby być bezpiecznym i pewnym dobrego produktu, warto wiedzieć, czy na chaosie Unixa, czyli gruz, czy na czymś stabilnym, czyli na Atari lub Intel.

Hmm... można by opowiadać... nie miejsce pewnie tu.

Fajnie, że wszystko żywe i nie umiera, co dobre... to najważniejsze. Reszta nie potrzebna... oczywiste.

DS`.
Smaku @2015-09-27 10:53:35
[komentarz usunięty]
20 GOTO 10 @2015-09-27 12:23:00
Nie wiem co gorsze - twoja homofobia czy to ze lubisz target="_blank" - wyglada na to ze masz jakas misje. Pomysl tylko o tych Atarowcach ktorych krzywdzisz.
co ty pierdolisz @2015-09-27 13:50:06
jak to się nie da na spectrum grać?
ile ty masz lat dzieciaku ?
kopnij się w głowę i wracaj do swojej piaskownicy.
IRATA4 @2015-09-27 13:58:59
Napiszcie lepiej o wrażeniach z party ,bo powyższe komentarze to ponury żart .
Chelsie @2015-09-27 14:18:16
Hi,

I came across on atarionline.pl and I’d like to find out about the possibility of purchasing some advertising space.

Please let me know if this is something you’re interested in and we can discuss things a little further.

Thanks for your time.

Regards,

Chelsie
Smaku @2015-09-27 14:23:17
Zaczyna się rozmowa z przedstawicielami innych marek i sprzętów, jak od zarania dziejów... wszystko nadal żywe. To budujące. Lubię to. :)

Piaskownice też... lubię przeliczać i statystykować i robić różne rzeczy z piaskownicami i zawartościami... bogaty temat, na wieczność prawie, jak każdy dowolny temat możliwy realny lub nie - rozpatrywany w ujęciu algorytmów, obiektów i przetwarzania. :)

Ja akurat potrafię kopnąć się w głowę, bo trenowałem w dzieciństwie te sztuki, nie tylko siebie, oczywiste. Przy okazji mi się samo wyuczyło zgodnie z programem nauczania czego innego...

Moja misja jest jedna: lubić, co lubię i poznawać, nigdy nie przestać, dopóki lubię.

A co do krzywdzenia kogokolwiek, chrońcie bogowie - nie wolno krzywdzić - to jedyny grzech śmiertelny istniejący we wszechświatach dowolnych. Innych grzechów nie ma - nie istnieją. Stąd pilnuję zawsze, żeby gdziekolwiek i wszędzie nikomu nie stała się krzywda ze strony jakiekolwiek. Z mojej strony nie ma szans doznać krzywdy ktokolwiek i cokolwiek. Unpossible - const value set once and forever.

Jak w Blade Runner - mogę tylko pomagać, uczyć i robić porządki. To część misji powyżej wspomnianej.

A propos wspomnień, to jak zbiorę, dam linka do pełnego felietonu.

Na razie tylko tmp comments:

(plus.google.com/u/0/102576277177797927572/posts/WtPjzwDdXEe)

... i w innych miejscach porozrzucane. Kiedyś zbiorę.

DS`.
Smaku @2015-09-27 14:27:23
About comment of Chelsie: like in this film yesterday 'From Bedromms to Billions' - Hello, yes, we produce games. How can we help? - Can You send us 5 000 copies for tomorrow? - Ech... of course... tomorrow... 7 days. Could it be? - Fine. Deal. What is the account number to send money? - ...

:)

I like it,
sincerely.
Good Luck.

DS`.
Anon @2015-09-27 15:22:07
Smaku, z tymi pedałami to chyba ci się forum pomyliło. To nie homiki tylko atarionline.
jhusak @2015-09-27 21:49:50
Synthpopalooza @2015-09-28 03:27:57
Smaku: The Super IRG mode is 160 x 192, and has 14 colors (two less than the 16 you need). You set up an Antic 4 screen, and allow memory for 2 fonts (2K) ... you switch CHBAS between those two fonts every VBLANK. When designing characters, you can have any of 10 colors per character cell ... the extra 4 colors are for when you use inverse characters (PF3). The characters are designed using a checkerboard pattern so that you don't get full-frame flicker.

Bill Kendrick's Gem Drop game uses this, as does another game called "RPG". I also did a test Rainbow Islands screen in this mode too: http://atariage.com/forums/topic/202803-...
Smaku @2015-09-28 13:00:50
@Synthpopalooza: This Raibow Islands reminds me Mouse Trap - the same or similar set of colors and methods even maybe...

'rainbow islands super irg color palette.png' looks like VGA in 16 colors on PC - Indiana Jones and the first adventure games were made in such colors palette in res 320x200 - well set palette to use the full set of needed 14 colors in games could be enough to have profesionally made games. I remember some shootin' game on PC - the same palette in VGA 16. Quality of 256 colors are even not seen by the player - 16 color mode is just a little darker and nothing else - the same quality of game. I'll remind myself the title to show how it is and works. And it looked like on this screen is shown - dark colors in palette (16 color VGA mode).

I thought about to make a little electronic change in GTIA or other chipset in Atari to have res 320x200 with 256 colors. It would be like PC 386DX 33MHz VGA 256 colors. A little add to memory (some blocks needed only to have perfect machine with specification set to achieve) and eventually independent processor for graph chipsets and memory general one managin' all graph functionsto to have free main 6502 proc.

Hmm... and it is to be done easily I think.

Then Atari 65XE 8-bit becomes PC 386DX 33MHz VGA 256 colors.

It should be easy to do just... after weekend I'll try.

Havin' VGA 256 with proper block of memory for graph I need nothing more actually... then I'll know what I need more.

This method Super IRG mode 160x192 with 14 colors is nice. I like it. It reminds me now some adventure game: The Pawns? I have to check later...

If more is not possible to get from Atari graph chipsets I have to improve it in the way described above. Cos I like it, so I have to get it - to have fun in full pleasure of mine playin' Atari 8-bit. :)


If is done - I'll show and tell... wait.

Thanks for information and links given. It's useful.

DS`.
SEP.28.2015.
Smaku @2015-09-28 13:11:06
@jhusak: Boję się teraz kliknąć te linki, bo po wcześniejszych rozmowach mogę przypuszczać, że tam są jakieś traumy, które miałbym zobaczyć, żeby mi pozostały... [**WYCIĘTE**] Z doświadczenia mówię. I stąd nie mogę ufać. Nigdy potem nie klikam i nie biorę nic, bo na pewno jest to w celu zrobienia mi jakichś traum znowu, że musiałbym wymiotować. tak zakładam, z reguły się ne mylę nigdy.

A z drugiej strony szanując i pamiętając Pana Jakuba Huska miałbym zawsze zaufanie, że otrzymując cokolwiek gdziekolwiek nie tylko na internecie - od takiej osoby (to ogólna zasada prawidłowa i prawdziwa) - zawsze można otrzymać jedynie coś wartościowego i dobrego a do tego czuć się wyróżnionym. To każdy wie, bo tak działa zasada zwyczajna naturalna znana wszystkim. Oczywistości...


... no i w tej sytuacji trudnej - opisanej wyżej w komentarzach - jak czytać i widać. Nie wiem, co mam sądzić. Uzasadniłem wystarczająco i chyba realnie i prawdziwie zgodnie z rzeczywistością prawdziwą w tematach omawianych?

Czy mógłbym prosić o poinformowanie mnie, co jest w linkach? Muzyka p. Jakuba Husaka jakaś fajnie zrobiona, której może nie znałem do tej pory, czy jakieś rzeczy związane z tematami, na które wymiotuję? To istotne.

Prosiłbym o info, wtedy kliknę.

@Anon: wyżej wnioskowałem za pomocą sugestii / prośby zwyczajnej, żeby nie ruszać tematów, które powodują., że muszę się bronić wymiotując... [**WYCIĘTE**] Z mojej strony był tylko jeden komentarz, który związany był z Pixel Heaven 2015 w Warszawie dzień 26 września - moje wrażenia. Nic więcej. Potem zaczęły pojawiać się komentarze nie w temacie - oburzonych tym, co ich zainteresowało - a nie jest to istotne w tematach żadnych.

Czy coś mogę pomóc w temacie więcej? Bo to nie to forum - to prawda.

Z poważaniem dla wszystkiego, dla odpadów również i recyklingu,
DS`.
Vasco/Tristesse @2015-09-28 14:22:09
Nie wiem co bierzesz, ale bierz pół.
Smaku @2015-09-28 14:34:26
About this game I mentioned in VGA 16 and VGA 256 modes - here I found comparison between many versions from ZX Spectrum to MS DOS through Amiga, Commodore 64 and other machines.

(www.youtube.com/watch?v=bpX4DXbrQ1o)

Darker version is probably in VGA 256 mode, more colorful in EGA or VGA 16 color mode (less range of gradients, so more 'colorful').

Mouse Trap is not in this Super IRG mode, but I associated somehow this screen from Rainbow Islands with Mouse Trap - checkin' it is probably not the same method, as can be seen...

Similar somethin' only in my memory - and also is visible. :)

The Pawn has only few colors, but I associated with something similar to this game. Some adventure game had very colorful graphics in high resolution with interlacin' - as I can remind... some day I'll find in free time, to check just, no to stray between memories own not set reminded clearly in proper blocks and associated as should be in fine.

I'll try to use these 14 colors in Super IRG mode somehow to get nice views. Maybe it is valuable enough to get fun...

Thanks.
DS`.
Adam @2015-09-28 15:03:22
Smaku, od niedawna udzielasz się na naszym forum, ale zdążyłeś zdenerwować już wielu czytelników. Przypominam, że jesteś na forum o Atari, my rozmawiamy o ATARI (Kuba Husak też), a Ty nieustannie, w kolejnych postach wracasz i wracasz do swoich obsesji i wylewasz je na naszym forum. Czy mógłbyś dyskutować tutaj wyłącznie merytorycznie, jak w rozmowie z Synthpopaloozą?
Smaku @2015-09-28 15:11:36
W nawiązaniu do Super IRG mode 160x192 res.

Zrobiłem sobie przykładowy obrazek na Atari 65XE - jako wzór, żeby zrobić na sprzęcie Atari. Najpewniej można osiągnąć ładne efekty w grach i demach, we wszystkim. Starcza 8 kolorów dobrze wykorzystanych. Jak widać na przykładach. Chyba się ne pomyliłem z symulacja wstępną? Potem sprawdzę. Ale wykonanie na Atari nie powinno odbiegać od przykładów.

Pierwszy w 8 kolorach 192x128:

(https://lh3.googleusercontent.com/-arAhd...)

Drugi w 16 kolorach (rozdzielczość ta sama: 192x128):

(https://lh5.googleusercontent.com/-sdAlm...)

Jeśli tak będzie wyglądało na Atari, a powinno 100%, to jest w co grac i co robić. Lubię to. :)
Smaku @2015-09-28 16:23:36
Dokańczając temat wstępu sposobu wykorzystania trybów high-res na Atari 8-bit, da się zrobić ładne przygodówki w stylu Larry i King's Quest, jak widać poniżej:

192x120 8-colors:
(https://lh3.googleusercontent.com/-P5qgT...)

192x120 16-colors:
(https://lh5.googleusercontent.com/-SH86X...)

Skoro da się zrobić takie gry jak powyżej przykłady, to da się zrobić każde możliwe proste platformówki typu Mario Bross, itp. jak Raibow Island.

Fajne. Lubię to.

@Synthpopalooza: If needed or useful could be what said in previous comments to Super IRG - like modes, I can rewrite the comments in English?

Sincerely, useful for me are the information got as till now.

For sure I'll try tu use it or to check at least how it works all on machines.

Thank You,

DS`.
Smaku @2015-09-28 16:32:52
@Adam: o to właśnie prosiłem w komentarzach, ale ciągle pojawia się ktoś, kto kontynuuje temat. Wyjaśnione powyżej w którymś komentarzu. Ciągle ktoś kontynuuje temat, łącznie z tym, na który niniejszym odpowiadam. I w nieskończoność. :)

Ja zakończyłem temat w JEDYNYM jedynym komentarzu, który napisałem na początku po Pixel Heaven jako wrażenie własne i jako część niewielka i nieistotna w sumie wrażeń opisywanych (merytorycznych).

Potem ciągle zaczęto coś pisać bez sensu w tematach nieistotnych, a ja muszę odpowiadać. Chodzi właśnie o zakończenie, bo to nie to forum, jak zauważyła jakaś osoba powyżej. O to właśnie by chodziło tylko. Nic więcej.

Dzięki. Żebym nie musiał odpowiadać kiedy ktoś coś chce non-stop i męczy, a nie prosi i nie płaci na dodatek. A do tego nie w temacie a do tego jak upośledzeni - zupełnie nie wiadomo o czym piszą -jak spam upośledzonych, etc. etc. Żeby nie pisać w tych tematach. Tylko o to wnoszę co chwila, kiedy ktoś wraca do tematu jak robak lub spamer. Nic więcej.

DS`.
Smaku @2015-09-28 16:35:09
... wiec kto tu ma obsesję? :D
Lepiej daj wiadro @2015-09-28 16:39:34
Być może alternatywna relacja z imprezy wyglądałaby tak:

Napotkałem jego spojrzenie podczas którejś z prelekcji. Stał niedaleko pierwszego rzędu siedzeń i sprawiał wrażenie niezainteresowanego tematem wykładu. Kiedy popatrzył mi się w oczy, jego usta, do tej pory wygięte w szelmowski uśmiech zastygły w niemym oczekiwaniu na ciąg dalszy. Ten nastąpił jakiś czas później przy stanowisku z czyimś Spectrum.
- Nigdy nie lubiłem Spectrum - powiedział.
- Ale przynajmniej mają czerwony - odpowiedziałem, nie zdając sobie do końca sprawy z burzy emocji która za chwilę miała ogarnąć mój umysł.
- Tak... ale gry się za szybko wczytują. A ja lubię długo ładować - odparł i swoją mocną dłonią musnął mnie po policzku - Będę czekał na ciebie po drugiej stronie, niedaleko Amigowców z wódką. Ale pośpiesz się. Mam tyle gier, na które chętnie poczekałbym z tobą...
Smaku @2015-09-28 17:24:11
A propos trybów high-res multicolor na Atari 65XE, to czy ktoś wie, czy projekt tej gry jest zrealizowany (Wolfenstein 3D Atari 8-bit)?

Chętnie bym zrobił na próbę, żeby sprawdzić osiągi Atari 65XE przy Wolfie - żeby wyglądał jak na tym klipie z projektu, lub projektu życzeniowego (że ktoś chciałby taką grę zobaczyć na Atari 8-bit) - stąd moje pytanie, czy ktoś ma tę grę przynajmniej w wersji jakiekolwiek uruchamialnej na Atari?

(https://www.youtube.com/watch?v=Z3-J2-Ve...)

Wiedziałbym, czy brać się samodzielnie i zrobić dla sprawdzenia jak będzie chodzić, czy już ktoś zrobił? Interesowałyby mnie osiągi tej gry - czy płynna i sprawna w obsłudze i kolorowa jak na tym klipie powyżej (link).

DS`.

P.S.

@Adam: czy jest możliwość usunięcia wszystkich komentarzy w tematach nie o Atari z tej strony? Można dla zainteresowanych przenieść na inne fora gdzieś okołotematyczne - przykładowo, ale to jeśli są zainteresowani. ja absolutnie nie, chroń mnie Boże i Bogowie. Ze względu na temat strony i charakter i wszystko inne, niż temat spamowy - lepiej chyba byłoby usunąć począwszy od mojego wrażenia a propos tęcz z Pixel Heaven i nikt by tu nie przychodził spamować? Bo wyszło jak wrzucenie cukierka do mrowiska - oszalały mrówki i nie mogą przestać... - jak narkotyk to działa na insekty... :) A temat nie ten. Można by przenieść wszystkie te komentarze nie w temacie dla zainteresowanych na ich fora... żeby sobie kontynuowali. Pytam proponując, bo w sumie moja wina - ten krótki komentarz na zakończenie mojego pierwszego skrótowego wrażania po Pixel Heaven 26 września 2015.
Smaku @2015-09-28 17:51:06
Jeszcze miałbym pytanie a propos Pixel Heaven - może ktoś wie lub pamięta - przy recepcji stały dwie puszki do wrzucania pieniążków na grę, o której mówiono na prelekcji o Narracji w grach 'My little own war' lub podobna jakaś. I tak była jakaś informacja gdzieś - mignęło mi stąd pytam, bo zerknąłem tylko - był jakiś konkurs albo coś, że jak się zrobi zdjęcie swojej plakietce wstępu z Pixel Heaven i prześle na adres mailowy lub na jakaś stronę internetową, to można coś wygrać. Tyle mi zostało z zerknięcia. Ktoś zna szczegóły, co to mogło być? Tak zapamiętałem, ale mogłem źle zauważyć coś.

(?)
miker @2015-09-28 18:02:34
Ależ można pograć w Project M - tutaj demko w paru wersjach: http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=k...
W zasadzie brakuje "tylko" przeciwników. Tutaj jeszcze topic poświęcony samej grze: http://atariage.com/forums/topic/174274-.../
Adam @2015-09-28 18:05:13
@Smaku: "w sumie moja wina" - trafnie zauważyłeś, że zaczęło się od Ciebie, a raczej od tego, co w Twojej głowie wywołał pokaz filmu na PH. Dla przypomnienia - w filmie przedstawiono historię początków rynku gier i komputerów domowych na Wyspach Brytyjskich. Najbardziej popularnym, kultowym komputerem był tam wówczas ZX Spectrum i naprawdę nie możesz oczekiwać, że realizatorzy nie będą pokazywać np. obudowy tego komputera z pewnym charakterystycznym kolorowym elementem tylko dlatego, że jednemu widzowi "wszystko się kojarzy".

Nie pisz na forum każdej myśli, która Cię nęka i włazi do głowy, selekcjonuj proszę tematy, skoncentruj się na Atari i będzie o wiele lepiej...
Adam @2015-09-28 18:12:17
@wszyscy: kolejne wpisy w tym wątku niedotyczące bezpośrednio Pixel Heaven lub Atari będą usuwane.
Smaku @2015-09-28 19:00:35
@miker: Straszne dzięki, bo przed chwilą zacząłem szukać samodzielnie czegokolwiek na internecie, żeby cokolwiek sensownego (albo gra albo artykuł, cokolwiek) i nie bardzo tak od razu da się znaleźć... pewnie bym zrezygnował za chwilę... i pytał potem znowu za jakiś czas, czy ktokolwiek wie / widział cokolwiek, aż do skutku.

Dzięki.

Sprawdzę jak to wygląda. Jeśli jak na youtube w tym klipie, to super. Wystarcza, żeby to poprawić - jakieś tęcze wyskakują w połowie filmu, innych jeszcze nie dojrzałem bo nie przyglądałem się... ale projekt pokazany jest wartościowy - jak widać.

Ten standardowy znany podstawowy, inne to niepotrzebne testowe przeróbki chyba... kolorowe i nie bardzo ładne... nie do zaakceptowania w sumie na pierwsze zerknięcie na klip...

Jak pogram to będę wiedział. Dzięki. Nie muszę szukać więcej - na gotowe. :)
Smaku @2015-09-28 19:07:24
@Adam: absolutnie 100% nic wspólnego z filmem nie miały moje komentarze. Zupełnie poza tematem znowu. :)

Tęcze są charakterystyczne dla tej epoki komputerów, wystarczy spojrzeć na niektóre dema na Atari - same tęcze - i to typowe dla Atari 8-bit właśnie, bo tak działały układy graficzne, że albo z błędów wychodziła paleta tęczy (jak przykład w Wolfie 3D - Projekt M) albo żeby pokazać super demo kolorowe - więc standardem było robienie tęcz kolorowych jak w PC pokazywanie palet kolorów 16-bit, 32-bit i 64-bit z przejściami i wszystkimi kolorami - że to niezła zabawa w kolory i pokazywanie jakości karty graficznej - i to zwyczajna rzecz dla każdego komputerowca, który zaczyna programować w grafice w każdej epoce dowolnej, nawet w epokach, kiedy nie było komputerów na świecie... palety tęczy są standardem od powstania świata... i wszystkiego, co używa kolorów...

I teraz wracając do wątku spamowego - absolutnie na filmie nic nie zauważyłem, ani jednej tęczy akurat, bo zainteresowany byłem tematem filmu a reszta wyglądała typowa dla epoki opisywanej. Stąd 100% nie w temacie znowu. :)

Nic w mojej głowie nie rodzi się nigdy, chrońcie Bogowie, co nie jest mądre... i nic nie wywołuje w mojej głowie niczego, co nie jest czystą informacją... więc znowu 100% poza tematem i rzeczywistością - w mojej głowie nic nie wywołał żaden film - totalna 100% bzdura. Nie wiem skąd takie spostrzeżenia poza realnością? Zmyślanie ale na jakiej podstawie?


Żadna myśl mnie nie nęka i nigdy nie piszę NIC, co nie jest zasadne, mądre i istotne. Do tego nigdy nic nie włazi mi do głowy w żadnym i każdym sensie, oprócz standardów projektowych zrealizowanych jak należy i w głowie idealnie się przetwarza 100% prawidłowo zawsze. Akurat tak ma, dzięki bogom i mnie. :)

Czyli znowu totalna bzdura poza realnością. Nie wiem, jak mogę zrealizować dziwną prośbę spoza rzeczywistości?

Podsumowując i kończąc temat spamowy: znowu MUSIAŁEM odpowiedzieć na bzdury wciskane mi... prawda LUB fałsz LUB exit;

Z poważaniem,
DS`.
SEP.28.2015
Smaku @2015-09-28 19:51:05
@miker: Przepraszam, że jeszcze dopytuję więcej, niż dostałem, ale jak uzyskam tyle, że będę miał wszystko, czego mi trzeba, to nie będę przychodził w temacie Wolfensteina. Chciałbym skorzystać póki udało się już grę uruchomić i znaleźć w ogóle. Żadna z wersji nie działa tak ładnie jak na klipie youtube. Są tylko ciemne kolory (czarne właściwie) i żadna zmiana palety czy czegokolwiek, co próbowałem - nie pomaga, jakby te wersje były zrobione w ten sposób ostatecznie i celowo przez autora.

Nie wiem gdzie szukać 'usterki' w ustawieniach emulatora, jakichś opcji dedykowanych dla tej gry, żeby była ładna jak na klipie, albo minimum przynajmniej. Bo wygląda jak z brakiem jakichś kolorów - coś z paletą. Jest dedykowana paleta do tego?

Chodzi świetnie - lubię to. :) Ale tekstury są czarną plamą, ewentualnie żeby te ściany były przynajmniej jak w klipie na youtube - i to by starczyło na perfect 100%.

I jeszcze kreski latają urywane gdzieś, etc. - drobiazgi wyskakują z przeliczeń obrazu z perspektywy '3D' na ekran - trzeba lepiej liczyć obraz, żeby nie było tego. Ale to drobiazgi - najważniejsze: ściany są czarne jak w lochu bez palet światła... ktoś ma paletę kolorów do tej gry?

Ani w PAL ani w NTSC. Nie działa paleta kolorów odpowiednio, albo specjalnie tak zrobiono. Nie wiem, czemu tak jest.
Adam @2015-09-28 20:01:38
Ściągnij sobie najnowszą wersję emulatora Altirra i będzie działało.
Smaku @2015-09-28 20:04:30
I żeby w jednym miejscu było raz i temat najwyżej się przeniesie Wolfa 3D: przy długich korytarzach trzeba poprawić przeliczanie 'dalekie' na 'bliskie', żeby pikselizacji w wielkie kwadraty nie było - musi wyglądać tak samo ładnie (drobnymi pikselami) jak w krótkich korytarzach. Trzeba liczby wyliczone dla długich odległości przeskalować jakąś funkcja prostą jedną zmienną plus minus albo mnożnikiem, proste coś - od razu powinno działać (jedna liczba do wzoru dodana) - i powinno być idealnie jak w krótkich korytarzach. Jedynie skalowanie tego, c wyliczone na 'bliskie' i dopiero na ekran. Można sprawdzić IF-em przy jakiej odległości skalować lub automatycznie zmienną zależną od odległości w korytarzy i ma się w jednym wzorze - bez ciężkich instrukcji warunkowych. Tak lepiej chyba, sądzę. Oczywiste...

To musi być poprawione. I co z ta paletą? Niebieska podłoga i czarne ściany. I ta linia na dole ekranu z labiryntem - trzeba ją usunąć - wyciąć z rysowania i nie liczyć w ogóle - bo to męczy program i spowalnia, a nie potrzebne chyba? Chyba, że coś oznacza - kierunek marszu 'na azymut'? :) - to i tak brzydzi cały widok gry - od razu ucieka się od gry za takie miganie kresek. Obojętne co by oznaczały. Jedynie w grze o kreskach, co zapełniały pole i musiały walczyć o zamknięte powierzchnie własne (nie pamiętam tytułu, dwie wersje chyba były) - mogły sobie migać, bo były częścią i bohaterami gry. W innych grach od razu widać, że 'gra zepsuta, miga jakaś kreska'. :) - i nie ma zmiłuj - zepsuta - miga jakaś kreska. :)
Smaku @2015-09-28 20:06:30
@Adam: OK. Dzięki. To nie męczę tematem Wolfa więcej. Sprawdzę sam wszystko możliwe. Możliwe, że mam najnowszą wersję emulatora, ale poszukam. Dzięki.
Synthpopalooza @2015-09-28 20:58:19
Smaku: The examples you did will look fairly close. The colors in Super IRG work differently than in that popmilo 16 color mode. Instead of 4 chroma by 4 luma, you get your basic PF0-PF3 plus BG, and these mix with each other to get the 14 colors. There are no color palette changes. If you like, send me the original pictures for those screens, and I can make you an .ATR of those in Super IRG, it might take a couple of days.

What I did for Rainbow Islands, was render the source (from Amiga screenshot) into G2F, reduce to Antic 4 screen at 5 colors. Then loaded the font into my ICE font editor, and using the generated 14 color palette from those 5 Antic 4 colors, redesigned the whole font from hand.

You can download ICE IRG editor on this link, if you want to play around with it and try designing yourself. The ATR you want is ICEIRG.ATR

http://atariage.com/forums/topic/189778-...
Smaku @2015-09-28 21:01:00
Ta Altirraa 2.60 pociągnęła ładnie... nie mam żadnych pytań już, dzięki... najwyżej w kwestii emulatora AtariWin 800 - czy Autor gdzieś żyje i czy może poprawić lub uzupełnić swój emulator, chyba, że ta Altirra nie jest Atari 65XE tylko czymś oszukanym, to Wolf 3D nie działa w takim razie. Nie wiem...

Na Altirra ładnie biega, super gra, w latach 90-tych mogłaby być wydana dla Atarowców na dyskietkach z planszami i wszystkimi misjami i dodatkami, etc. - cały komplet 10-ciu dyskietek nawet, dla maniaków i zapowiedź przyszłych wersji ze schodami, windami jak w Duke Nukem etc.

Fajne. Gdyby ją sklecić w całość jednej gry w pakiecie z elementami istotnymi, czyli napisy, autorzy, opcje, start, select, jak na PC wszystko, to super - działa i jest do sprzedaży jako w pełni profesjonalna gra w latach 90-tych. Super professional w latach 90-tych i aktualnie nawet. Każdy by kupił w latach 90-tych.

Pan Jakub Husak napisałby muzykę i byłoby lepsze od Inside na pewno i innych dotychczasowych hitów.

Ech... fajne, lubię to. Bo działa i to sprawnie. Reszta to drobiazgi, ale nie można się tym zajmować, bo strata czasu - jak samobójstwo - jako przykład że się da na Atari 8-bit - genialne. Da się dużo lepiej. :)

... i to, co pokazane - wystarcza. Super.
Smaku @2015-09-28 21:21:06
@Synthpopalooza: Thanks. I'll check it more in detalis as till now to know just and see, as mentioned earlier.

Meantime I checked the screen You posted in the first link of Rainbow Island - it is in 300x200 (more or less), so when I transformed this image to 192x160 it is not possible to play. (520 vertic. x ..) is minimum I think to have playable game. In 192x160 it is not possible, but maybe I did something wrong checkin' this screen.

If screens from King's Quest and this castle will look like I prepared in 8 or 16 colors 192x130 (can be less than 14 colors to use even - to get such beautiful views as in the examples - as can be seen) - then it is possible to make nice games in these high-res with multicolor.

I'll check the things You tell about - editors and other - to see.

Thanks. Useful it is.

Is it possible to get such view on Atari any-mode? Only 8 colors and 192x120 res. :)

Below:

(https://lh3.googleusercontent.com/-arAhd...)

I can put that in PNG or BMP - pure pixels as cen be seen 192x120 with 8 colors. Should be no problem I think. But I do ont know.

And this:

(https://lh3.googleusercontent.com/-P5qgT...)

also 8 colors only in res 192x130 or 120.

I'll try Your editors to get this in Atari formats.

thx.
Smaku @2015-09-28 22:13:52
@Synthpopalooza: I tried to open this 'rainbow islands demo screen - super irg.atr' in emulator, but only Turbo Basic XL 1.5 welcomes (F. Ostrowski) for a second and I am back in Basic (probably Turbo Basic XL 1.5 not standard rom basic), but what then? Cload or load or anything? To see the screen?

I took a look more closely to Your articles about Super IRG. It's about fonts... I thought it is in graph mode, not character-mode colored used as graph-mode.

I was doin' such things in 8 graph mode in early 90's - I designed Ninja in 2 colors and it was smooth and perfect like high-high res ninja, not the same as in Master Ninja - my Ninja was perfect in two colors... hmm... is it character mode with colors? To be sure what we are talkin' about exactly.

I had to remind more and slowly after years to come back to full knowledge to be precisely in topics, that's why.

(?)
Smaku @2015-09-28 22:46:09
Jeszcze w kwestiach grafiki do Atari 8-bit uzupełniając, żeby móc iść dalej sensownie z rozbudową do Atari 64-bit.

Czy ktoś dysponuje albo wie gdzie kliknąć w emulatorach, żeby uzyskać tryby graficzne Atari 65XE standardowe poszerzone w skalach obranych? Chodziłoby mi o przykładowo: tryb graficzny x 2 lub x3 lub x 8, etc. i analogicznie paleta kolorów, aż do systemu, w którym uruchamiam emulator. Wystarczyłoby do 64-bit color.

Potrzebowałbym emulator standardowy z dodatkiem, w którym mógłbym mieć tryby wymuszone na moje życzenie w postaci standardowych skalowanych zmienną naturalną od 1 do 16 powiedzmy, lub 255, żeby nie zużywać pamięci za dużo na zmienną skalującą (do bajta wielkości max). Żeby przykładowo z 300x200 móc mieć 600x400, a z trybu 192x160 mieć 384x320, itp. - tyko skalowanie przez zmienną naturalną bajtową - ale realnie chciałbym to widzieć na ekranie Atari (każdy tryb który chcę) i w palecie kolorów skalowanej analogicznie lub do wyboru: 2, 4, 8, 16, 32, 64, etc. aż do 64-bit.

Żebym miał na czym pracować... fajne gry by były na takiej grafice.

I do tego podwójny układ dźwiękowy, albo skalowany x4 na początek. Standard 4-kanałowy Atari 65XE w bajtowych wartościach każda zmienna skalowany przez ilość kanałów a zmienne w wartościach kilkubajtowych. Dowolnie jak by mi pasowało. Jest to dostępne w jakichś emulatorach?
Synthpopalooza @2015-09-28 23:08:43
Yes, this is in character mode, but with colors. I have also been able to use this mode as a Graphics mode too, by using DLI's and change CHBAS 8 times down the screen to turn it into a bitmap mode. You then poke your graphics data into the character memory, and it is ordered similar to a C=64 bitmap.

On that ATR, you need to run "D:RAINBIS.TUR" to see the screen.
Synthpopalooza @2015-09-28 23:21:51
Having looked at your pictures, 8 colors is easily to do in Super IRG without inverse characters (you get 10 colors). It is the same as a bitmap mode called Interpainter which does the same tricks on a Graphics 15 (Antic E) screen.

There is a program called Atari Interlace Studio by TEBE which can generate 9 color INP (Interpainter) mode in this way. It takes up about 16K for the graphics memory.

You can do this in Super IRG mode as well, and it's possible to use G2F to eliminate duplicate characters to take up less memory.

This thread has some example pictures using Super IRG mode as well. http://atariage.com/forums/topic/188370-...
jhusak @2015-09-29 01:20:43
@Smaku. Na link można sobie najechać mychą i zobaczyć, że pierwszy to link do YT a drugi do pouet. Szybciej byś to zrobił, niż ta tekstowa niepewność kliknąć - nie kliknąć w kilkudziesięciu linijkach.

Javascript zapewne (nie sprawdzałem) jest wycinany (to tak ubiegając i ucinając dyskusję) aczkolwiek nie sprawdzałem).
jhusak @2015-09-29 01:22:46
O właśnie. Sprawdziłem.
jhusak @2015-09-29 01:25:49
Nie, nie do pouet, miał być do pouet, ale jest do mojej strony. Ktoś podmienił opis linku?, bo wydawało mi się, że pokazuje się słowo "link" dwa razy, jak dodawałem komentarz...
Synthpopalooza @2015-09-29 04:37:59
I have a couple of Kings Quest screens for you. I instead did these in the PCIN mode (Graphics 12+10, 160x192) with 35 colors. It does flicker some, but it does translate the colors a little better. Send me an IM on here, as I can't seem to post them in the comments here. :)
Smaku @2015-09-29 12:08:31
@Synthpopalooza: Great, thank You very much. 'rainbis.tur' is workin' correctly. Nice, but shiverin'. Is it called 'flickering'? Should I change some system parameters to see stable picture, or it must be this way?

Thanks for precising with information given straightly. Exactly it was about, what I was asking to be sure. If it is character mode, now I can do anything and whatever knowing. It is important. And I know what we are talking about and all the rest. It was the most important for me. I did not read in details the previous info from You about Super IRG mode - that's why this all... including my questions about pure pixel bitmaps to put on Atari screen. Now all is clear. Thanks.

This Ninja which I desined in 90-s was made just in character mode changin' the characters table - outline shape in separate chars and 'inside' Ninja was just full character filled with all bits set in character. Just. :) But it was precisely made, so it was perfectly designed Ninja. Only two colors, but I learned how to work with changin character tables to use in bigger shapes to use in games. And it worked perfectly.

The same as You do in Your Super IRG mode, but in Your work the most important is to get so much colors in whole picture on the screen and in each character - so it is highier level 'a little'. :)

With pleasure I'll check it all just to see how it works according to Your info and links. Thanks You. It is new thing for me. In 90-s I did not think about character mode with colors.

Actually I got afterthought - after these info about character modes with colors and after watched the film 'From bedrooms to billions' nad according to Jet Set Willy and etc. - that this character mode can be some kind of ZX Spectrum work kind of - exactly as ZX Spectrum programmers and users were doing in Their epoque... and it is adopted to Atari to continue work with ZX Spectrum. It's about pixels and colors and graph methods typical for ZX - not for Atari. I think this way. Maybe I am wrong. (?)
Smaku @2015-09-29 12:13:19
This 'tears-pc0.obx' and Gauntlet and Ms Pacman and the rest of the screens are for real in this Super IRG mode? On Atari? Great it is and looks... professional works.

For sending King's Quest pics You can write to: social_profiles@smakubooks.eu.

Thank You very much. I will take a look with pleasure to think about doin' somethin' by myself then.

DS`.
Adam @2015-09-29 12:44:08
@Synthpopalooza,Smaku:
Your discussion about Atari graphics is getting bigger. Have you considered moving it to a new dedicated thread on our forum?

@Smaku:
That Atari version of Manic Miner is "almost ready", but not published yet. On ZX Spectrum there is possibility to use 2 colours independently for every 8x8 pixels cell in high resolution, on Atari MM uses standard hi-res mode with player/missile colour underlaying.
Smaku @2015-09-29 12:58:52
@jhusak: Kliknąłem, dzięki za info. Inaczej nie kliknąłbym nigdy. To istotne. Dzięki. Uzasadnienie w komentarzach w temacie poza tematem wiodącym, czyli poza Atari - a propos klikania w rzeczy dawane przez kogoś, kto nie jest pewien ze względu na wcześniejsze rozmowy - przykładowo - lub z dowolnych względów.

Uzasadnienie jest BHP i zawsze ważne do przestrzegania. Proste zasady, a ratują życie ludziom. BHP to podstawa przetrwania. :)

Ta muzyka ładna, chyba też typowa, możliwe, że rozpoznałbym bez info o Autorze - da się rozpoznawać utwory i motywy same i nuty pojedyncze nawet, etc. - nie ma szans ukrycia autorstwa w żadnej dziedzinie i w żadnej kwestii możliwej w sumie - generalizując. I to jest dobre. W jednej z Twoich melodii na Atari kilka pierwszych nut ścieżki 'tylnej' podkładowej brzmi jak bardzo znany motyw - nie da się kojarzyć inaczej. Gdzieś komentowałem u siebie jakiś czas temu, jak przeglądałem... jak mi wpadnie znowu przy okazji kiedyś, to powiem, o które i co chodzi. To przy okazji kiedyś. Z ciekawości. Fajnie, że jest szansa zapytać i pogadać. To radość. Chyba każdy ma tak samo generalnie, wiedząc że oto rozmawia z kimś znanym... który zawsze lub kiedyś był niedostępny dla ludzi - z zasady, jak 'ten autor, ten aktor, ten ktoś - znany'. Pogadać bezpośrednio to jak jakiś cud mniemany. :)

No tak to jest, każdy chyba tak ma - ogólnie tak jest. Fajne.

Co do tej gry SpeedMaze to chyba żart jakiś przedszkolaka? :)

Oceniam ten screen na stronie z artykułem na temat gry.

Ale nie zna gry, być może ma jakieś ukryte cuda, których nie widać na screenie.

W muzyce te dynamiczne, mocniejsze dźwięki czyste charakteryzują Autora. Od razu da się poznać, tak jak Adama Gilmore'a - po Jego stylu i dźwiękach, i innych i każdych, etc.

Oczywistości w sumie generalnie, chociaż w szczegółach każdy sam musi umieć rozpoznawać... nie każdy kto zna 'coś' - umie rozpoznać cokolwiek wspólnego z innymi 'coś', że podobne 'chyba'... To chyba od słuchu zależy w muzyce akurat. :)

Nie ważne... filozofia...
Smaku @2015-09-29 13:08:55
... i da się od razu rozpoznać, że to lata 90-te. Styl dźwięków i muzyki i tak samo w grafice się stało - da się rozpoznać. Zupełnie inna droga jakaś charakterystyczna się zaczęła od początku lat 90-tych.

@Adam: Rzeczywiście temat grafiki i trybów rozszerzył się i na szczęście dość sensownie merytorycznie. Uważam, że tak, czy inaczej warto zachować materiał z komentarzy i rozmowy w tym temacie, a że to pewnie dopiero początek o grafice i trybach, to podsumowując: myślę że warto. Żeby nie zginęło, a dało się znaleźć przez zainteresowanych w tematach konkretnych, a nie tylko jako komentarz do Pixel Heaven. Bo to komentarze wartościowe merytorycznie w temacie i do zastosowania i sprawdzania przez innych - zainteresowanych. Tak uważam.

@Adam: That's exactly about what I told in the end of my previous comment to graph modes - meritorical supplement to my thoughts about ZX programmers who can continue Their ZX work on new machines with more possibilities to use. Exactly I meant that and here in Your comment is probably confirmation, that it is truth.
gorgh @2015-09-29 13:13:26
[komentarz usunięty]
Smaku @2015-09-29 14:14:39
@jhusak: zerknąłem w poszukiwaniu jakichś innych muzyczek, skoro już na stronie Autora i ten zestaw jest super:
http://www.husak.com.pl/pl/muzyka/atari/

Wstępnie patrząc. Jeśli tam są muzyczki J. Husaka to z przyjemnością przejrzę po kolei. Nigdy nie miałem okazji przejrzeć zebranego materiału w jednym miejscu, jedynie to, co zauważałem w grach i demach od 80-tcyh czy 90-tych i ostatnio wracając wspomnieniami do Atari - nic więcej. Super. Lubię to.

DS`.
Smaku @2015-09-29 14:24:03
To przy okazji pytając powtórnie, bo akurat w temacie dźwięków i muzyki znów - żeby uzyskać tylko odpowiedź, jeśli ktokolwiek wie - a propos układu dźwiękowego Atari 65XE: czy jest jakiś emulator Atari, w którym mógłbym zaprząc do pracy dwa niezależne układy dźwiękowe Atari - to pierwszy parametr (dwa lub więcej zgodnie z ustawieniem ilości wybranej sobie - może być liczone na kanały pojedyncze dodatkowe dodawane, a nie układy całe 4-kanałowe osobne - obsługa dowolna, może być osobnym enginem całego Atari 65XE - jak dwa, trzy, pięć emulatorów jednocześnie równolegle, obojętne).

I drugi parametr bardzo istotny, bardziej niż ilość kanałów: czy ktoś umie zaprogramować emulację układów dźwiękowych Atari 65XE dla wartości nie jedno-bajtowych dla trzech zmiennych na jeden dźwięk, ale kilkoma bajtami? Żeby mieć przykładowo do wykorzystania i do słuchania w realności:

SOUND 8, 1268, 12345, 65580, 300

O to by mi chodziło. Czy układy dźwiękowe Atari 65XE dadzą dźwięki sensowne, ładne, czyste i każde z filtrów i brzmień oryginalnych układów w gamie kontynuowanej idealnie (przeskalowanej jedynie na większe możliwe wartości)? Jak w powyższym przykładzie.

Wtedy ta muzyczka z Jest Set Willy:

a nawet współczesne Amigowe czy dowolne sound systemy profesjonalne nawet i każde mogłyby być realizowane na zwykłym lub podrasowanym w szerszy zakres brzmień itp. układzie Atari 65XE. Byłyby perfekcyjne dźwięki. A filtry to w pakietach jak palety kolorów. Wzięłoby się od Amigowców, od Commodore, od Sound Blaster, Roland, Midi, Adliby, każde... Use *.music gamma and PLay...

(?)
Smaku @2015-09-29 14:25:10
Wtedy ta muzyczka z Jest Set Willy:

https://www.youtube.com/watch?v=St3lB9hl...

(uzupełnienie poprzedniego komentarza).
====.
Adam @2015-09-29 14:31:35
@Smaku:
Tak informacyjnie: portowaniem gier z ZX Spectrum na Atari zajmują się obecnie pojedynczy koderzy atarowi, autor oryginalnego MM nie ma nic wspólnego z tą wersją.

Na głównej stronie pojawią się wkrótce kolejne nowinki i przesłonią aktualne komentarze, więc w przypadku wątków zapowiadających się na długie znacznie lepiej jest używać forum. Proponuję zacząć już dziś.

@Gorgh: Doceniam poczucie humoru, ale komentarz został usunięty jako niemerytoryczny. Wczoraj prosiłem, aby się powstrzymywać. Pozdrawiam :)
gorgh @2015-09-29 15:47:21
dlaczego usunięto mój komentarz?był zupełnie serio i nie był obraźliwy, proszę o uzasadnienie
gorgh @2015-09-29 15:48:36
Adam: proszę o przywrócenie komentarza
Adam @2015-09-29 16:10:15
Gorgh: Przepraszam Cię, ale uprzedzałem wczoraj (wpis z 18:12:17), że dalsze komentarze w tym wątku, które nie dotyczą bezpośrednio Pixel Heaven lub Atari będą usuwane. W tym wypadku nie chodziło o obraźliwość, ale o niemerytoryczność.

Prosiłbym też, aby kolega Smaku wrzucał swoje komentarze w wątkach, nie na głównej, bo poruszane tematy za bardzo się rozrastają.
gorgh @2015-09-29 16:12:18
moim zdaniem to jest cenzura :)
Smaku @2015-09-29 16:12:30
@Adam: W kwestii przeniesienia gier to być może - brzmi to logicznie, bo bierze się zasadniczo NA maszynę coś z innej maszyny, więc potrzebny jest koder maszyny NA którą ma być przenoszone cokolwiek a oryginał tylko pokazuje czym jest - to zasadnicze. Oczywiste.

Chodzi mi o styl i metody dłubania w pixelach i 'drutach' typowy dla ZX a nie dla Atari, czyli praca kontynuowana od podstaw przez Unixowców na maszynach stabilnych z klas wyższych celem wykorzystania możliwości, jakie dają te maszyny - ale nadal przy pracy własnej wrodzonej lub nabytej w ciągu lat doświadczeń - stylowej charakterystycznej.

Przenoszenie gier to osobny temat 100%. Po efekcie widocznym dla użytkownika (odbiorcy) produktu można poznać skąd coś 'przyszło' lub na jaki styl robiono.

Tak to widzę w temacie.

A propos wątków Pixel Heaven, muzyka, grafika i gier ogólnie ewentualnie - już tu nie pisać?

Przeglądałem te SAP-y J. Husaka przed chwilą - chętnie wypowiedziałbym się po całości po kolei, myślę, że wartościowe spostrzeżenia i komentarze na temat muzyki tworzonej i prezentowanej przez ww. osobę (autora). Po to tu wszedłem właśnie, ale teraz nie wiem. Napiszę potem.

DS`.
Adam @2015-09-29 17:18:18
@Smaku: Mam wrażenie, że muszę tłumaczyć dość podstawowe rzeczy. Zdarza się, że dyskusja na głównej idzie w różnych kierunkach, ale proszę o umiar: tutaj po stu postach dyskusja dopiero się rozkręca i dotyczy bardzo wielu tematów. Wszyscy skorzystają, gdy się ją uporządkuje i rozdzieli na wątki (patrz Forum Atarum po prawej u góry strony). Właśnie od tego jest forum.

Jeśli np. uważasz, że masz coś ciekawego do powiedzenia o SAP-ach Kuby Husaka, to możesz założyć nowy wątek na ten temat w kategorii "Muzyka i dźwięk".

A za kilka godzin te wszystkie wpisy już nie będą "na głównej", bo pojawi się kolejna nowinka na inny temat i przesłoni poprzednią.
Smaku @2015-09-29 17:38:04
@Adam: Bron Boże, mnie nie trzeba nic tłumaczyć, kiedy nie pytam. Zapytałem formalnie, czy już tu zakończyć i zakończyłem pytaniem żeby się upewnić, a Twój komentarz z godz. 16:10:15 pojawił się dopiero, kiedy ja skończyłem pisać swój komentarz, więc mogłem go przeczytać i tak też było - dopiero po opublikowaniu powyższego z 16:12:30. A otrzymuję od Ciebie informację o jakimś tłumaczeniu - już któryś raz popełniasz, za przeproszeniem, ma się rozumieć, ten sam błąd formalno-logiczny, jakby to wynikało ze sposobu nielogicznego rozumowania. Któryś kolejny komentarz z Twojej strony to już potwierdza.

Oczywiście za przeproszeniem, bo nie jestem u siebie, a tylko gościnnie korzystam mogąc tu zabrać głos w tematach omawianych. Jednak jak wyżej i tłumaczę. Warto coś poprawić odrobinkę z komentowaniem własnym, żeby logiczne to było.

Polecam. :) Bo to istotne...

Z poważaniem, oczywiście - jest to oczywiste.

Jak napisałem wyżej - poczekam, aż wątki będą ładnie zebrane i uporządkowane w działach odpowiednich tematycznych - wtedy dopiero będę kontynuował komentarze jeśli będą potrzebne komukolwiek. Jeśli nie potrzeba, to nie muszę, chrońcie mnie bogowie. Oczywiste.

To tu już zakończyłem. Poczekam (powtarzając).

Dzięki.

DS`.
SEP.29.2015.
Adam @2015-09-29 17:52:37
@Gorgh: możesz mieć chwilowo takie wrażenie, sorki :)
gorgh @2015-09-29 18:33:38
Smaku @2015-09-29 18:38:15
@Adam: chciałbym tylko zapytać jeszcze, żeby szybciej i sensowniej poszło. Poproszę o członkostwo na Forum, żeby móc kontynuować wątki rozpoczęte tutaj, jeśli będzie o czym i ktokolwiek zainteresowany - mnie akurat interesuje - inaczej bym się nie udzielał i nie brał udziału. Oczywiste. To już klikaniem pewnie po menu Forum.

I teraz pytanie: czy mam sam założyć wątki typu 'Komentarze po Pixel Heaven '2015' - i potem podkategorie: ogólne, grafika, prelekcje, muzyka, inne ze strony głównej wydarzenia - nie wiem, żeby sensownie było?

Czy ktoś to zrobi administracyjnie?

Pytam bo nie wiem, a nie chcę się rządzić sam.
A @2015-09-29 19:13:46
U góry możesz kliknąć w Poproś o członkostwo.
Smaku @2015-09-29 20:28:38
Tak. Dzięki. Zauważyłem po przejrzeniu pobieżnym już wcześniej. Już kliknąłem. Dzięki.

Chodzi o to, czy mam założyć te wątki samodzielnie, czy ktoś administracyjnie przeniesie całe rozmowy z tej strony pod Pixel Heaven na wątki tematyczne gotowe jakieś? Grafika, muzyka i gry (o Wolfenstein) a inne nie wiem, musiałbym zerknąć...
Adam @2015-09-29 20:29:59
@Smaku: Po zatwierdzeniu członkostwa i zalogowaniu wprowadzasz tytuł wątku w ramach jednej z kilku (stałych) kategorii:
http://atarionline.pl/forum/categories.p...
Raczej niekoniecznie w tytule podawałbym Pixel Heaven, może to być po jakimś czasie mocno mylące, jeśli w rzeczywistości będziesz tam pisał np. o trybach graficznych.
Adam @2015-09-29 20:31:12
Teraz ja nie zauważyłem, że pojawił się nowy komentarz. Administracyjne przenoszenie? Ja takich możliwości administracyjnych nie mam.
voy @2015-09-29 21:32:30
@Smaku: w danym temacie trzymaj się jego sedna, nie przechodząc w zbytnie dygresje. Jeśli chodzi o przenoszenie treści, to wątpię, czy na obecnym silniku strony jest to możliwe, choć kto wie.
Smaku @2015-09-29 23:49:45
@Adam: nie wiem, czy podałem dobrego maila, ale poczekam na info zwrotne, najwyżej ponownie się zarejestruję. Chyba za dużo problemów tu robię swoją osobą - mam wrażenie, jakby cały świat miał się kręcić wokół moich spraw tutaj, jakbym był specjalnym wyróżnionym użytkownikiem jakimś co o wszystko pyta, komentuje i każe się sobą zajmować i nie ma innych tematów ważnych. Tak się poczułem właśnie. Kurde... :)

Przepraszam.

Jeśli ta strona z Pixel Heaven 2015 Zapraszamy będzie tylko jakąś podstroną atarionline i tak pozostanie, to nie ma co się spieszyć z czymkolwiek chyba na zapas. Samo wyjdzie, tak myślę... chodzi o te tryby graficzne, co rozpoczęło się od Pixel Heaven a potem dużo materiału ciekawego się zebrało - gdyby wyekstrahować ten wątek - już o połowę byłby krótszy cały pasek tej strony. Potem a propos muzyki - warto, bo nadal jestem ciekawy tego, o co pytałem. Muszę mieć zrealizowane to, o co pytałem, więc i tak sam zrobię, ale zanim zacznę, lepiej wiedzieć co zrobili inni i czy zrobili, bo bez sensu jest robić coś, co już ktoś zrobił i nad tym siedział. Byłyby same straty zawsze w takich sytuacjach. 100% strat każdych możliwych do klasyfikowania. Taka reguła chyba działa we wszystkim. Stąd pytam czy ktoś wie o tej muzyce co pytałem, mógłbym iść dalej z robotą, a nie robić samodzielnie wszystko... nie zdążyłbym do emerytury ze wszystkim sam - byłoby spowolnienie epok i generacji całych i cywilizacji o 30 lat...

A propos przeniesienia 'administracyjnego' miałem na myśli, że administrator atarionline przeniesie ręcznie po swojej stronie ('administracyjnie serwerowo technicznie') całe fragmenty tych wątków, które można i sensownie się da do odpowiednich wątków na Forum jakieś i będzie można kontynuować, bo aktualnie tu już nie jest łatwo w tym nadmiarze wszystkiego.
Smaku @2015-09-29 23:55:01
@voy: Na Forum tak, to prawda. Tu było zbiorcze komentowanie po wydarzeniu Pxel Heaven - więc samo wyszło o wszystkim po trochu wynikowo z wydarzenia - jak impreza, tak to widzę - mówi się o wszystkim na raz pod wpływem imprezy i w tematach każdych możliwych już potem w sumie, nawet zupełnie poza jakimikolwiek tematami. Wydarzenie to nie codzienność.

Ale przy niektórych wątkach rozmowa już poszła dość daleko w szczegóły - jak o trybach znakowych kolorowych Super IRG - przykładowo, itp. a to dopiero jeden tryb. A na prelekcji pewnie omawiano dużo więcej, więc to dopiero promil promila tak zakładam komentarzy w wątkach i tematach - tam było pełno prelekcji - zgodnie z programem można przejrzeć. A nawet promil nie jest obgadany do tej pory... stąd na rok minimum jest potrzebne miejsca a do następnego Pixel Heaven (2016) i tak się nie da zdążyć do końca... no i to stąd to wszystko - jak wyżej.

OK. Poczekam na rejestrację a potem sam wyjdzie...

Dzięki i nie przeszkadzam już tu, bo rzeczywiście. Tam było pełno innych prelekcji i wydarzeń. A poszło w kilka wątków.

Poczekam nie pisząc.

Dzięki, przepraszam i z pozrdr.

Smaku

SEP.29.2015.
Comments to Pixel Heaven 2015.
Adam @2015-09-30 00:10:02
@Smaku
Rejestrację zatwierdza superadmin, ja tu mogę niewiele.
Synthpopalooza @2015-09-30 05:39:55
@Adam: Smaku and I have moved our discussion to e-mail. Sorry for spamming the comments ... :)

@Smaku: Check your e-mail, or e-mail me synthpop@radio.fm
Adam @2015-09-30 08:00:22
@Synthpop: OK, thanks :)
Smaku @2015-09-30 14:53:23
@Synthpopalooza: Thank You, I received You e-mail and answered, but intentionally and automatically I sent the response using comapny e-mail, I am sorry about that. I would prefer to use this social_profiles used for e-mail for our further discussion. Thank You.

DS`.
SEP.30.2015.

@Adam: Dzięki. Poczekam. Nie spieszy mi się. Nie dostałem informacji zwrotnej automatycznej (potwierdzenia) o wysłaniu / otrzymaniu zgłoszenia z Prośbą o członkostwo, więc czekam 'w pustkę', stąd wyżej zastanawiałem się, czy dobry adres e-mail podałem (czy bez literówek jakichś, itp.) - a wielokrotne rejestrowanie się 'na próbę' skutkowałoby spamowaniem od razu udokumentowanym - ze strony osoby zgłaszającej prośbę o członkostwo.

Hmm... poczekam 'w pustkę' z nadzieją na info obojętne jakie.

Dzięki.

DS`.
Smaku @2015-09-30 15:00:30
@Synthpopalooza: important correction to the previous comment of mine: 'NOT intentionally' - it is important, no matter what other can think. It is. True is not False, but opposite. :)

Set pixel is not not set pixel.

Thanks.
DS`.
Smaku @2015-10-02 23:12:56
@Synthpopalooza: both two new e-mails of Yours I received, thank You, but can read and check in sunday evenig or on monday. I'll replay for sure. Thanks and I am sorry for inconv.

About our conversation on Super IRG topic here from the time of Pixel Heaven in Warsaw, I'd like to ask if it was possible to move the whole topic - comment by comment (all comments related to graph-topic) from this page to the separated dedicated topic on Forum atarionline? I started with my comment from here on 26-th of sep. which I moved to the forum starting new thread:

http://atarionline.pl/forum/comments.php...

It would be needed only to register on Forum (right top corner of the atarionline page) and then in the thread as linked above only to put another comment from the conversation (Your comment) and then I could put another mine from this page and to the end the same - to keep the dates of comments and the flow of the discussion.

(?)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari ST(e) obraz dla Goteka (4)
ostatni: 19-04-2024 17:29, Peri Noid
RastaConverter by Jakub Dębski (897)
ostatni: 19-04-2024 15:41, jhusak
plus4 kanion (8)
ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
Musique rythmique Sons électronique (22)
ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
Niedokładność Fujinet (100)
ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Emulatorowanie przenośne. (48)
ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
VR177x zamiennik WD 1772 (42)
ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
Nowa gra "Star Vagrant" (139)
ostatni: 14-04-2024 12:31, newton

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2781
Ostatnio zarejestrowany: masterddd
Postów ostatniej doby: 10

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»