Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
nowsze | starsze |
«« nowsze | starsze »» |
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Silly Venture 2k17 – invitka na Atari XL/XE! |
W dniu wczorajszym ukazała się kolejna invitka na tegoroczną (9-tą) edycję największej imprezy poświęconej fanom marki Atari – Silly Venture 2k17 w Gdańsku. Tym razem stworzono ją na platformę Atari XL/XE w składzie Wieczór (konwersja logo SV2k17, kod, design oraz muzyka), mOOnie (oryginalne logo SV2k17) oraz Grey (scroll-txt). Z uwagi na różne przypadające rocznice związane z naszą ulubioną marką na SV2k17 świętować będziemy zarówno 45-lecie firmy Atari, jak też 40-lecie konsoli Atari 2600 oraz 25-lecie komputera Atari Falcon 030. W związku z powyższym spodziewanych jest wiele prac stworzonych z myślą o tych platformach, a także „eventów towarzyszących” tym rocznicom :) Zachęcamy do zapoznania się z invitką poprzez serwis pouet.net (link). Kolejne invitki już w drodze, w tym także na platformę Atari XL/XE. Bądźcie czujni! 2017-07-28 07:43 by Grey
komentarzy: 24 |
Philsan @2017-07-28 08:19:11 |
koala @2017-07-28 12:14:51 |
wieczór @2017-07-28 13:06:10 |
wieczór @2017-07-28 13:41:28 |
Jeśli chodzi o ruch tła, to współrzędna X jest sprzężona z ćwiartką patternu (00-0F, 10-1F, 20-2F, 30-3F) i na parzystych jest zmniejszana a na nieparzystych zwiększana, ale nie liniowo, tylko jako indeks do drugiej połówki przeskalowanego cosinusa (PI - 2PI, -1 do 1 ), a współrzędna Y zanim się zacznie część muzyki jest brana z tego samego indeksu ale po całości cosinusa (0 - 2PI czyli od 1 przez 0, -1, 0 do 1) co daje efekt huśtawki. Jak wchodzi perkusja to już Y jest sprzężony z werblem na 4 kanale poprzez badanie tego co player wysyła do AUDC3 - jeśli barwa jest 8 to amplituda Y jest głośnością naturalnie tylko przy uderzeniu w dół, powrót do pierwotnej pozycji jest robiony w przerwie miedzy uderzeniami licznikiem. Kolory są natomiast sprzężone z wysokością dźwięków w kanale zero o ile jest to jeden lub drugi lead - jak ich nie ma to są szare. |
mono @2017-07-28 13:43:07 |
mono @2017-07-28 13:44:20 |
wieczór @2017-07-28 14:00:24 |
@mono nie do końca się myliłeś :) Scrollowane znaki jak najbardziej ale zawarłem to wewnątrz procedury, do której mogę po prostu podać bezwzględny offset tła X / Y a na podstawie tego znaki (kilkanaście z nich) są ustawiane odpowiednio. Wówczas mogę po prostu "przesuwać" sobie tło w wybrany sposób na wyższym poziomie podając jako jego współrzędne co mi się tam podoba. Co do kolorów to są dwa zmieniane co mniej więcej 4 linie tekstu i ich wartości mam również zaindeksowane, przy czym tylko dla górnej części, niższe sobie je ROLują, żeby się nie powtarzały. A ponieważ znaki tła są w kolorze 3 i co któreś tam są w negatywie (kolor 4) niechcący suwając uzyskałem coś w rodzaju efektu przezroczystej maski nad szachownicą kolorów :) |
wieczór @2017-07-28 14:02:10 |
koala @2017-07-28 14:05:55 |
tebe @2017-07-28 18:35:19 |
the fender @2017-07-28 19:25:19 |
wieczór @2017-07-28 20:11:03 |
0xF @2017-07-28 22:31:28 |
Tdc @2017-07-30 22:08:53 |
Fajne, fajne. W czasie gdy działem w redakcji Atari Magazynu, myślałem o zrobieniu megadema (Action!+asm - nieco kodu się zachowało do dziś), wtedy chciałem zrobić efekt z craktra na Atari ST, że w tle lecą scrolle kolorowe, a na środku druciana wektorówka, i ta właśnie miała być zrobiona na duszkach tak jak to tutaj Wieczór zrobił (choć tu nieruchomo). |
wieczór @2017-07-30 23:12:15 |
kris3d @2017-07-31 18:13:52 |
0xF @2017-07-31 20:10:18 |
wieczór @2017-07-31 20:17:16 |
Bramka numer 2 :) No nie hi-res, przecież grube są ;) Chodzi o to przykrywanie, dobrze, że zapytałem dlaczego nie działa, bo już podłogę zaczął zrywać... ;) Jak mi tebe wytknął, że nie doczytałem, to doczytałem no i stwierdziłem, że przykryć nie przykryję, ale mogą się ew. zlewać. Koloru najpierw nie było, dałem go tylko po to aby wrażenie "przykrycia" pogłębić. |
tdc @2017-07-31 22:54:26 |
wieczór @2017-08-01 08:59:46 |
Kaczor @2017-08-02 12:15:25 |
Philsan @2017-08-03 09:16:05 |
wieczór @2017-08-03 12:51:35 |
grey / mystic bytes @2017-08-03 13:07:42 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |