Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Zorro II – zapowiedź gry |
Jeśli dobrze pamiętam, już pod koniec 2014 roku na stronie grupy Classic Game Shrine widniała tajemnicza zapowiedź dużego projektu przygotowywanego przez sOnara, z kilkoma zdaniami dotyczącymi przygotowywanych plansz i ze screenshotem prezentującym projekt jednego z ekranów gry. Potem jakoś tak się stało, że sOnar wycofał się z działalności scenowej i z pewnym zaskoczeniem można było przyjąć filmik opublikowany przez niego równo rok temu, pod koniec sierpnia 2016, przedstawiający zajawkę kontynuacji przygód Zorro. Wydźwięk tamtego materiału (obecnie niedostępnego w sieci) był niejednoznaczny: sOnar wyraźnie dawał do zrozumienia, że "coś się działo" w temacie, ale trudno było określić, na ile filmik miał być jego oficjalnym pożegnaniem z tym projektem, a na ile "światełkiem w tunelu", dającym nadzieję na przyszłe sfinalizowanie prac. Krótko mówiąc, nie wiadomo było, jaki komunikat sOnar chce przekazać: czy prace będą kontynuowane, czy nie. Minął rok, mamy sierpień 2017 i w końcu jasną deklarację. Nieoficjalny sequel klasycznej gry ma się nazywać Zorro II – The Curse of the Past, prace nad nim wkraczają w decydującą fazę, a premiera powinna nastąpić mniej więcej za rok. Scenariusz, grafikę (czyżby również i muzykę?) stworzył sOnar, a pole do popisu ma teraz (anonimowy na razie) koder. Jak informuje strona Classic Game Shrine:
W grze będzie etapowo dominować zabarwienie czarnym humorem w smacznym wykonaniu, będą też elementy grozy, a wąskie korytarze sztolni przyduszą gracza klaustrofobicznym klimatem oraz tłem dźwiękowym. Zorro będzie miał tylko jedno życie - jak każdy z nas. Za jego zdrowie odpowiada gracz. Jeśli pasek zdrowia Zorro osiągnie 0% - Game Over. Planowane jest bardzo wolne odzyskiwanie zdrowia bohatera, ale będzie ono wymagało odczekania stosownego czasu. Cała gra ma 77 komnat. Dzielą się one na: Dom Zorro, Świat Otchłani, Wyspę, Świat ludzi, Świat sztolni, Fort Hermosilo, Świat Ruiny. Wszystkie komnaty są misternie zaprojektowane z klocków sztuka po sztuce. Żadna z komnat nie jest nawet podobna do drugiej. Planowany gameplay time to godzina dla speca - dla nowego jest to duuużo dłużej. Scenariusz do Zorro został napisany w 4(!) godziny. Stworzenie świata jako kompletnej mapy z komnatami trwało jedynie 2 dni. W całej grze będzie przygrywało około 16 melodii - każda stosowna do scenerii. Dodatkowym atutem ścieżki dźwiękowej są FX-y. Gotowe obecnie jest 100% autorskiego scenariusza - stworzonego przez sOnara w 4 godziny przy użyciu zwykłego notepada, 100% tekstów, 98% grafiki, 96% muzyki. W obecnej fazie rozpoczęto składanie całości od strony kodowej. Grupa C.G.S. tworząca Zorro II pozdrawia fanów pierwszej części gry i życzy Wam wytrwałości w oczekiwaniu na kontynuację jego przygód! Trzymajcie kciuki! Będziemy trzymać kciuki. A oto oficjalna zapowiedź wideo: [Aktualizacja 2017-08-26] Na stronie C.G.S. dodana została nowa zakładka Zorro II i sOnar umieścił tam kolejne informacje o grze, m.in. pisze tak:
Całość gry jest kontynuacją przygód Zorro II, jako człeka zniszczonego przez panienkę, której podarował różę na zakończenie pierwszej części. (...) Tornado został otruty przez rozjuszoną wybrankę życia, a pobyt w hacjendzie zmienił się w piekło. Wkurzony Zorro opuszcza więc swoją bazę, by uratować Tornado i... Resztę odkryjecie sami. (...) Czego można oczekiwać w Zorro: Sześciu różnych etapów w grze: Dom Zorro, Świat Otchłani, Świat Ludzi, Zawalone sztolnie, Fort Hermosillo i Świat Ruiny, a także dodatkowe motywy. Każdy etap ma inny klimat, przez co zarówno paleta kolorów, jak i motywy muzyczne są CAŁKOWICIE inne. (...) Prezentuje też fragment mapy Kalifornii z zaznaczeniem miejsc, gdzie będą się działy przygody naszego bohatera:
Na stronie możecie też przeczytać m.in., do czego posłużył sOnarowi pewien polski zamek i co robi w grze o Zorro pan David Bushnell, twórca pierwszego okrętu podwodnego. I jeszcze drugi, krótki filmik pokazujący grafikę jednej z krypt: 2017-08-25 22:35 by "Adam"
komentarzy: 70 |
larek @2017-08-26 00:22:22 |
the fender @2017-08-26 09:31:25 |
Atari-75 @2017-08-26 13:30:06 |
Witam. Pamietam jak pierwszy raz odpalalem emulator i dziwilem sie ze mozna grac w gry z mojego dziecinstwa. To bylo niezapomniane przezycie.. szal doslownie. Ale jak po 30 latach slysze ze wychodzi nowa gra lub kolejna czesc gry z tamtej epoki to na prawde czuje sie jak teleportowany. Moim marzeniem jest by to trwalo jak najdluzej i rozwijalo sie coraz bardziej. Dziekuje wszystkim ktorzy przyczyniaja sie do tego ze atari wciaz zyje.... Pozdrawiam. |
mariuszbox @2017-08-26 14:54:20 |
Pamiętam, że swego czasu w obiegu krążyła okrojona wersja dyskowa (wtedy jeszcze większość użyszkodników nie miała o tym pojęcia) bez bodajże podziemi i uważana była za właściwą grę. Kiedy jakiś sprytniejszy pewnie hacker puścił wersję pełną to była ona właśnie "reklamowana" jako ZORRO II :) Trzymam kciuki za projekt, bardzo fajny pomysł z dalszymi przygodami Zorro, w tamtej dekadzie był to jeden z fajniejszych tytułów na Atarkę. |
the fender @2017-08-26 17:47:49 |
C.G.S @2017-08-26 17:50:04 |
kosa0 @2017-08-26 17:52:11 |
José Pereira @2017-08-26 19:10:36 |
10 GOSUB 10 @2017-08-26 19:35:19 |
Irata4 @2017-08-26 20:05:24 |
Fajna maszyneria,jakby dwa tryby ,mnie się podoba ,teraz wszystko zależy od kodera , ciekaw jestem jak będzie rozwiązana walka i czy takowa w ogóle w finalnym produkcie się znajdzie ,to bardzo ważne gdyż pojedynki w Zorro to nieodzowna część Zorra a w jedynce poziom tychże był zadowalający . Trzymam kciuki za projekt. |
Adam @2017-08-26 20:20:20 |
Lhuven @2017-08-26 20:23:40 |
C.G.S @2017-08-26 22:04:52 |
Dziękujemy za rosnące zainteresowanie Zorro II. Na filmie prezentujemy starszą procedurę rysująca byłego kodera. Każdy ma w życiu swoje zajęcia dlatego musieliśmy szukać nowego programisty. Trochę to zajęło czasu. Mimo to - dziękujemy mu, za szczere chęci i pracę w temacie. Obecnie testowana jest zupełnie inna procedura, która może drastycznie zmniejszyć rozmiar i wymagania Zorro II na czym C.G.S w zasadzie dość zależy. Schemat rysowania komnaty zostaje ten sam. Walki owszem będą owszem - tylko trudniejsze. To z czym będziesz walczyć możesz na chwilę unieszkodliwić - ale nie zabić. Nie możemy zdradzić za dużo. Niestety. Będą też uniki i robienie 'esencji zła' w przysłowiowego balona za sprawą nauk tajemnych. Animacja maszyny parowej nie powstała z rycin, ale z głowy twórcy scenariusza. Działanie maszyn dość dobrze zna, bo jest starym mechanikiem z 28-letnim doświadczeniem w renowacji zabytkowych motocykli. Widać tam wyraźnie animację np. odpręznika. Skaczący komin dodano by zwiększyć atrakcyjność wizualną pracującego urządzenia ok 2,5x wyższego niż Zorro. Brawo Irata4 za spostrzegawczość. Dokładnie! Są to dwie klatki. Mimo to: poruszają się 3 obiekty. Efekt jest bardzo fajny. Koło zamachowe, odprężnik i komin. Więcej klatek i tak byśmy nie dali rady, ponieważ na grafice zawierająca obiekty nawiedzonych sztolni nie ma miejsca na cokolwiek więcej. Dziękujemy kosa / lhuven za miłe słowa. Luven - no to zgadzamy się w 100%. Klimat musi być. Zorro II to nie mity. Ta autentycznie powstaje i trzymajcie za nas kciuki. Na wszelakie inne zapytania na jak poważnie podchodzimy do tematu - odpowie Wam strona główna Classic Games Shrine w punktach od A do Z. Pozdrawiamy i dziękujemy za silne wsparcie z Waszej strony atarowcy! Tak trzymać! Zorro II będzie i będzie za darmo. Koniec. Kropka. Cześć! |
Don Alejandro de la Vega @2017-08-26 22:24:51 |
mgr_inz_rafal @2017-08-26 23:28:02 |
CharlieChaplin @2017-08-26 23:53:45 |
lemon @2017-08-27 00:05:44 |
anon @2017-08-27 00:13:46 |
the fender @2017-08-27 12:10:44 |
Adam @2017-08-27 12:15:12 |
the fender @2017-08-27 13:54:06 |
the fender @2017-08-27 13:56:12 |
the fender @2017-08-27 14:13:28 |
10 GOSUB 10 @2017-08-27 15:16:51 |
mrcszef @2017-08-27 22:16:22 |
@The fender widzę że jechałeś tym samym traktorem co ja. Zorro piękna gra. Przechodziłem z rok temu z dzieciakami. Potem kilka razy mnie naciągają - tata, przejdziesz Zorro ! - a muzyczka to jest nasz clip na pobudkę. czasem wstaję pierwszy i śpiewam pod melodię z tej gry: Wstaw wstawać i nie udawać i nie udawać do szkoły raz dwa Dwójka ? - Wreszcie. Piękny pomysł. I widzę że plan jest taki by zrobić to z dużym rozmachem. Świetnie że wreszcie jakiś dobry projekt wchodzi na AT. Chyba od czasu Ridicka Dangerousa nie bylo tak dopracowanej gierki. Same takie pozycje na aby aby. Zorro to była produkcja best na miarę swoich czasów. Niestety kilka razy producenci wznieśli się na taki poziom tworząc takie rzeczy jak Karateka, Vicky, Fred i Misja czy Zybex. Było wiele wiele gier bardzo dobrych. Prawie świetnych. Ale zawsze czegoś brakowało. Jakiś szczegół był niedopracowany. Jeśli Atari potraktować jak platformę do gier - to Zorro na miarę swoich czasóe nie pozostawiał nic do zarzucenia. Może dla malkontentów coś się znajdzie. Ale jednak... Genialna pozycja. G e n i a l n a. Ktoś kto podjął się jako pierwszy wypuścić dwójkę - musi mieć jaja. Łeb odwagę i polot. Muzyka - nawiązanie do motywu - brawo za to. Oby gra była grywalna. To jest argument nr jeden. Nic innego w grach nie liczy się bardziej niż grywalność. Możesz wypuścić piękne np Legend of Kyrandia na PC. Zagrasz raz - do pierwszej utraty życia i już drugi raz nie chcesz. Możesz wracać do prostego River Raid - i to jest lepsza gra niż np Assasin Creed, Lot na rzece zabierze Ci więcej czasu w życiu niż piękny graficznie niemożliwy Assasin Creed. Nieprawdopodobne są te czolgi World of Tanks. Ludzie przy tym tracą połowę życia. Znam takich co im się małżeństwa rozsypały przez ta gre. Zorro II - jest dobrze. |
kosa0 @2017-08-27 22:20:42 |
10 goto 10 @2017-08-28 00:24:48 |
Jeśli zmieszczenie gry w 64k odbędzie się na zasadzie: upchnijmy to butem a co się nie zmieści to wywalimy .. to lepiej by się to doczytywało bez szkody dla samej gry. I jest to bez szkody dla "stokowców" którym to też zadziała. Zresztą - opcjonalne użycie ext ramu też nie boli. Pamięta ktoś magazyny Serious z czasów świetności? Masz ram - ładujemy wszystko do ramu. Nie masz ramu? - doczytujemy w chwili kiedy trzeba. I to było dobre. |
pirx @2017-08-28 12:13:12 |
bestek @2017-08-28 13:08:38 |
grey / mystic bytes @2017-08-28 15:44:02 |
10 GOSUB 10 @2017-08-28 20:35:38 |
W imieniu niektórych fanów oryginału upraszam się o nawiązanie do tegoż w postaci grafiki bo to między innymi dzięki niej tak się fajnie grało :-) Mam nadzieję, że plansza z filmiku to bardziej taki żart niż faktyczny screenshot. No i zakładając, że engine już jest (a po ilości drugorzędnych szczegółów na temat gry zakładam że jest już gotowy), czy można liczyć na jakąś jego prezentację? Tak żeby wiadomo było czy się napalać i czekać z niecierpliwością? A czy w ogóle ktoś wie, czy wynik walki w oryginale zależał od umiejętności gracza czy to loteria? Bo tak się zastanawiałem zawsze... :-) |
Adam @2017-08-28 21:06:00 |
Nie wiem, skąd Twoje przekonanie, że gotowy jest engine. W tych wszystkich wypowiedziach sOnar podaje dużo szczegółów z napisanego scenariusza (pewnie oczami wyobraźni widząc już gotowy produkt), poza tym ma przygotowaną i przemyślaną grafikę (być może nawet łącznie ze wszystkimi fazami ruchu). Napisał wprost o scenariuszu, grafice i muzyce. |
mgr_inz_rafal @2017-08-28 21:37:45 |
Don Alejandro de la Vega @2017-08-28 22:00:58 |
oleć trolla @2017-08-28 22:53:55 |
Panie 'x' - z twoich trollich wersów wyraźnie widać, że to ty wymagasz terapii i to dwóch. Pierwsza z nich to stosowania regularne maści na ból d__y. powodowany tym: że chłopaki robią Zorro II o to freeware. Poświęcają swój czas by coś stworzyć dla atarowców. Tylko debil tego nie ogarnia. Wcieraj więc zawartość tubki maści na ból dupy dość mocno bo bardzo musi Cię boleć kicha skoro takie denne krapy płodzisz. |
atarka @2017-08-29 10:35:26 |
Don del Con Don @2017-08-29 14:10:23 |
Moze ja czegoś nie zauważyłem ale z czego tu sie tak podniecacie? Jak na razie ro mamy same pobożne życzenia twórców, bo scenariusz to sobie mozna kazdy napisać. W szczególności jesli ma sie wiecej niż cztery godziny. Grafika ta co tu na obrazkach to jakis kiepski żart widać ze robiona na pececie bo rozciągnięta w poziomie jak naleśnik i bura ze trzeba sie domyślać co tam nakropkowane. Oryginalne Zorro zachwycało czytelnością a tu jakie szarobure. Prędzej mozna pomyśleć ze to jakis matrix a nie Zorro. |
Rodolfo @2017-08-29 14:46:52 |
Adam @2017-08-29 16:28:02 |
@Don del Con: owszem, teoretycznie każdy może stworzyć scenariusz, każdy też może narysować grafikę, napisać muzykę lub kod. Jednak potencjalna możliwość nic nie znaczy, bo w praktyce niewielu osobom się chce - jakoś nie widać wielu scenariuszy czekających na realizację, czy wielu czekających grafik - i dlatego warto docenić wysiłek sOnara :) |
Mendoza @2017-08-29 17:12:15 |
xeen @2017-08-29 20:08:06 |
te cegiełki wyglądają całkiem spoko. Jak pisał José fajnie by było je podkręcić dodatkowym kolorem jeżeli gra będzie na znakach. Uważam, że ten kierunek jest lepszy w sequelu niż ten "prosty i czytelny" z oryginału. A klimat katakumb w jedynce też raczej był ciemny. Anyway powodzenia dla kodera bo wygląda to na zajebiście dużo roboty. Siła jedynki był genialny scenariusz upchnięty do w sumie niewielkiej ilości lokacji. |
rako @2017-08-29 20:20:44 |
eXpert @2017-08-29 20:54:05 |
Yo no soy marinero, soy capitan @2017-08-29 22:10:31 |
bob_er @2017-08-29 22:19:53 |
10 GOSUB 10 @2017-08-30 03:04:13 |
Xeen: moim zdaniem klimat jedynki to nie tylko scenariusz (fajny a wciąż stosunkowo prosty, bo co tam było, kilka przedmiotów do wzięcia i odpowiedniego wykorzystania, przejście katakumb i karceru) ale też i ładna grafika ("prosta i czytelna"), płynność samej gry a do tego odpowiednia muzyka. Dlatego mam nadzieję, że część druga zacznie od tego samego poziomu a potem nas jeszcze zaskoczy. Mam jeszcze nadzieję na kontynuacje innych gier (szczególnie jednej) no ale zobaczmy najpierw co wyjdzie z Zorro. |
bocianu @2017-08-30 15:09:40 |
sOnar @2017-08-31 03:33:50 |
bocianu... a ja Bruce Lee ale tego nie dożyję :P oficjalnie kodzenie zaczyna się za 2 tygodnie. ja powoli przepisuje pozycje wszystkich elementów 77 komnat pod kodera. nie rafał. to nie ty bo piszesz przecież kontynuację Rzygonia ;) koder? ma talent i moc. wiadomo, nie wszystkim się Zorro II będzie podobało ale przecież to normalne. czy powstało coś co się wszystkim podoba? nawet nie jest tym Atari :). trolle już oceniają finalną grę a przecież jej nie ma. wrzucono co się dzieje na PC a nie grę. epic! najpierw trzeba zrobić, by niektórzy mieli za co fuckać finalne Zorro II. najłatwiej jest lać gówno samemu siedząc i opalając się przy monitorze i naparzać hejty bazującej na czystej nienawiści do siebie, że są nieużytkami. Taka natura. Ja tam cenię cokolwiek kto robi dla Atari. Dziękuję w imieniu teamu wyłącznie tutejszej ekipie nie pie....lącej żałosnych głupot - czyli za pro komentarze, mogące sporo wnieść do Zorro II ;) No cóż. Loża w ending scroll jest jedynie dla mądrych ludzi... Pozdrawiamy! 3mta się i cierpliwości! C.G.S (Zorro II Designer) |
mgr_inz_rafal @2018-05-11 13:29:46 |
sonair @2018-06-13 20:37:55 |
mgr_inz_rafal @2018-06-14 20:05:00 |
sonair @2018-06-15 00:08:55 |
sNr @2018-07-06 09:46:14 |
sNr @2018-07-06 09:47:13 |
Kaz @2019-08-27 13:13:32 |
Z tego ostatniego komentarza wynika sugstia, jakby to Kaz pisał jako sonair. Prostuję: nie pisuję pod innymi ksywami niż moja, nie zmieniam tożsamości, nie komentuję anonimowo. Mam przekonanie o tym co piszę i na tyle odwagi, nawet jeśli popełniam błąd, żeby zawsze pisać jako ja. A projektowi akurat bardzo kibicuję. PS. Sonar - nowa wersja Bruce Lee się ukazała, więc nie sprawdziło się, że umrzesz zanim się pojawi :D |
s @2019-08-28 07:10:07 |
Kaz @2019-08-28 16:15:32 |
sNr @2019-11-03 13:57:43 |
VLX @2020-01-20 09:48:14 |
sNr @2020-04-19 20:42:39 |
mgr_inz_rafal @2020-06-19 21:40:34 |
KFM @2020-12-26 18:56:35 |
IRATA4 @2021-01-06 22:05:16 |
sNr @2021-01-19 23:01:50 |
sNr @2021-09-15 12:40:57 |
Emi @2021-10-14 14:05:40 |
Miałam wczoraj niesamowitą przyjemność odsłuchania muzyki do gry oraz wglądu w grafiki. Powiem tak - szacun dla muzyka - kupię płytę jak tylko wyjdzie. Grafika 100/100 zawiera wiele smaczków i detali. Fabuła ma wiele gagów, czarny humor twórców dodaje tylko charakteru grze. Także ja czekam Sonar i reszta zespołu i kibicuję wam na 100 pro. |
Anon @2022-04-26 22:36:21 |
sNr @2022-04-27 13:32:18 |
MooLatte @2022-05-20 11:07:47 |
sNr @2022-10-21 14:18:31 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |