atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Modyfikacje starszych gier: Donkey Kong Jr. i Bubsy z 2017-11-19 23:00 (8)
Nowe demo na duże Atari z 2017-11-14 23:01 (137)
Zanim stali się znani... Kto wystąpił w reklamach Atari? z 2017-11-07 21:27 (8)
Powrót z przyszłości: Giełda Bajtka i koncert Marka Bilińskiego! z 2017-11-03 01:03 (155)
Aktualności growe z 2017-11-01 14:19 (13)
Silly Venture 2k17 – nowa invitka i garść informacji! z 2017-10-30 10:45 (17)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2017 z 2017-10-28 16:53 (17)
Pokłosie RetroKomp/LOAD ERROR 2017 z 2017-10-22 16:28 (22)
Starotki ze strychu z 2017-10-20 12:30 (14)
Nowy RECOIL v4.1.0 z 2017-10-19 22:10 (8)
RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – zapraszamy! z 2017-10-18 20:01 (3)
Robimy plakaty z 2017-10-11 23:56 (23)
Festiwal retro już za chwilę z 2017-10-10 12:26 (0)
Beyond the Borders – zbiórka na Kickstarterze z 2017-10-08 23:46 (43)
Remanent growy – ACTris! 2.1 z 2017-10-03 22:22 (6)
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64! z 2017-10-01 12:48 (13)
Relacja z KWAS-a 12 z 2017-09-30 02:03 (15)
Remanent growy – mini-Slots z 2017-09-28 00:25 (8)
Gry na Atari w IPN z 2017-09-26 08:18 (3)
Nowa polska gra na Atari ST z 2017-09-23 01:49 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Modyfikacje starszych gier: Donkey Kong Jr. i Bubsy
  • Donkey Kong Jr. Arcade / Donkey Kong Jr. Enhanced


  • W 2016 roku Darryl Guenther, znany na AtariAge pod nickiem darryl1970, przedstawił szereg zmian graficznych do klasycznej gry Donkey Kong Jr., której wersja na małe Atari ukazała się w 1983 roku. Przypomnijmy jej fabułę: mały Junior musi uratować swego tatę Donkey Konga, pochwyconego i umieszczonego w klatce przez Mario (który tutaj wyjątkowo występuje jako negatywny bohater).

    Darryl zajął się grafiką, dodatkowe zmiany w kodzie wprowadził Paul „Playsoft” Lay, drobną pomocą służyli też Tep392 i Cafeman.

    Modyfikacje objęły m.in. wygląd faz ruchu głównej postaci, wiele elementów leveli, animowane przerywniki między poziomami. Wprowadzona została też pewna zmiana w rozgrywce – łatwiej jest teraz uniknąć przypadkowego ześlizgnięcia się z platform.

    Ostatecznie powstały dwie wersje identyczne pod względem rozgrywki, a różniące się tylko wyglądem: jedna wzorowana na grafice z salonów gier (arcade), druga bardziej zbliżona do innych wersji 8-bitowych (enhanced) – jest w niej np. animowana woda.

    Oryginał:

    Wersja arcade:

    Wersja enhanced:

    Większość zmian jest niewątpliwie korzystna, szczególnie w wersji enhanced, nie bardzo spodobał mi się tylko nowy wygląd „kłapiących szczęk” – może i są teraz bardziej podobne do wersji z automatów, ale straciły swój groźny wygląd, teraz bardziej przypominają nożyczki z oczami.

    Oryginał:

    Wersja arcade:

    Wersja enhanced:


    Autorzy wersji pierwotnej: Kevin Sacher, Jeff Milhorn.
    Zmiany w wersji na Atari: Darryl „darryl1970” Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman.

    Wersja arcade widoczna od 0:36, enhanced od 1:34

    Wersję arcade można pobrać stąd, a wersję enhanced z tego miejsca.

    Uwaga: tak jak w oryginale, jeśli w czasie gry wciśniemy SHIFT i wpiszemy BOOGA, to K da nam odporność na kontakt z przeciwnikami, a S przejście do następnego poziomu.

    Wątek z zebranymi modami gier stworzonymi przez Darryla na 8-bitowe Atari i konsolę Atari 5200: link.



  • Bubsy: Kitt'n Kaboodle

  • Dwa tygodnie temu Doctor Clu na forum AtariAge opublikował graficzny hack starej, prostej gierki Fast Eddie (1982), w którym zmodyfikował wygląd oryginalnego bohatera gry i przeciwników.


    W nowej wersji sterujemy postacią rysia Bubsy'ego, którego przygody dostępne są na wielu platformach począwszy od 1993 roku, kiedy to na SNES i Genesis ukazała się pierwsza produkcja z Bubsym w roli głównej. Najświeższa gra z tej serii (Bubsy: The Woolies Strike Back) ukazała się w ubiegłym miesiącu na pecety i PS4.

    Oryginalna gra Fast Eddie to platformówka, w której poruszamy się po planszy korzystając z drabin, unikamy przeciwników skacząc ponad nimi i zbieramy różne fanty unoszące się w powietrzu. Po zebraniu odpowiedniej ich liczby nad przeciwnikiem umieszczonym najwyżej pojawia się klucz kierujący do kolejnego poziomu.



    Wizualnie i dźwiękowo mamy wrażenie obcowania z typową grą na Atari 2600 i rzeczywiście oryginalne Fast Eddie było przeniesione na małe Atari z tej konsoli, autor oryginalnej konwersji nie podjął wysiłku, aby wprowadzić jakiekolwiek ulepszenia.

    Również zmiany graficzne Doctora Clu były wcześniej przygotowane na Atari 2600 i dopiero potem zaaplikowane do wersji na konsolę 5200 oraz na 8-bitowe Atari.

    Koder modyfikowanej gry Fast Eddie: Tom McWilliams
    Zmiany grafiki: DoctorClu

    Grę Bubsy: Kitt'n Kaboodle w postaci pliku .BIN pobieramy stąd.

    2017-11-19 23:00 by "Adam"
    komentarzy: 8
    the fender @2017-11-20 09:41:35
    No, trzeba przyznać że enhanced wygląda naprawdę spoko :) Po raz kolejny okazuje się że maluch ma potencjał, trzeba tylko poświęcić mu sporo czasu.
    "nożyczek" bym się nie czepiał, choć uczciwie trzeba przyznać że ja np. to tam bardziej widzę żarłoczne buty (równie groźne!) ;)
    larek @2017-11-20 10:45:21
    Fajna jest ta poprawiona wersja, podobnie jak Donkey Kong Enhanced.
    adi (ади) @2017-11-21 11:12:11
    nie bende bo mi loszka nie pozwala :) xd
    konsolowiec @2017-11-21 18:49:56
    Amiga jak I inne komputery z lat 80/90 byly jedynie namiastka tego co mozna bylo zobaczyc na konsolach,wystarczy porownac porty tytulow arcade nie mowiac o dedykowanych grach jak I hitach pokroju Mortal Kombat 2 ktorego wersja z Segi zjada Amigowska za sprawa ilosci kolorow ,animacjach tel,animacjami postaci I na koniec predkoscia dzialania gary.Amigi byly uzywane do robienia efektow w filmach 'dodawania tekstu itp.
    z80 @2017-11-21 19:13:01
    w sobote na polsacie bedzie film z 2015 roku "Piksele" z Donkey Kongiem i innymi klasycznymi grami. Atari na automatach tez bedzie obecne.
    MDW2 @2017-11-21 21:28:11
    konsolowiec: Taka a nie inna postać portu np. Mortal Kombat na Amigę to akurat była wina tego kto go robił, a nie braku możliwości klasycznej Amigi. Bez jakichkolwiek tricków dałoby się pokazać coś ZNACZNIE lepszego.
    4Atari @2017-11-21 21:29:31
    ...mam ten film w oryginale ,nawet fajny .
    @Konsolowiec
    Ja wiem czy namiastka ... no w pewnym sensie tak ,ale to działa też w drugą stronę :Another World -lepszy na Amidze,Lion Heart-na konsolach nie ma , zawsze żałowałem ...co do Mortala to ten z Amigi był klimatycznie spowolniony ...co miało swój urok jednakże wolałem grać na padzie i wachlowanie dyskietkami ...
    ...tak w ogóle to co ma piernik do wiatraka ???
    Baza nuklearna Majak @2017-11-22 08:49:33
    Nic nie ma, ale "konsolowiec" mógł przez chwilę napompowac swoje ego :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    wideo w klimatach 80's (111)
    ostatni: 22-11-2017 17:10, QTZ
    Jak nazywa się ta gra? (9)
    ostatni: 22-11-2017 13:42, zbylu
    SV2k17 - rejestracja, koszulki i ... (28)
    ostatni: 22-11-2017 10:30, greymsb
    Wywiad z Rolandem Pantołą by Vicek (21)
    ostatni: 22-11-2017 10:14, Dracon
    Silly Venture 2k17 - uniting the ... (147)
    ostatni: 22-11-2017 10:04, greymsb
    SIO2SD - configurator 3.5 (17)
    ostatni: 22-11-2017 08:43, lotharek
    Poszukuję kilka tytułów gier + ty... (10)
    ostatni: 21-11-2017 21:47, Xavier_Velo
    Zamienie C64C na Atari XL/XE/ST... (9)
    ostatni: 21-11-2017 21:46, miki1406
    Atarociekawostki na blogu TDC (30)
    ostatni: 21-11-2017 21:09, tdc
    Pixel Retro Shop (2)
    ostatni: 21-11-2017 09:55, wataB
    SoundMachine instrukcja (3)
    ostatni: 20-11-2017 03:39, mono
    Sio2SD problem podpięcie dyskietk... (9)
    ostatni: 19-11-2017 22:55, piomet
    [Sprzedam] płytki pod własny cart... (7)
    ostatni: 19-11-2017 18:53, ccwrc
    Dekodowanie sygnału z magnetofonu (1)
    ostatni: 19-11-2017 09:56, gsgalezowski
    Laura Konstruktor (10)
    ostatni: 19-11-2017 06:44, QTZ

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1753
    Ostatnio zarejestrowany: ferrata
    Postów ostatniej doby: 25

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
    SIO2PC-USB napisał Larek (44)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
    Soczyste kolory napisał scalak (28)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»