atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (13)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (13)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów
O grze „Time Wizard” pisaliśmy w nowince z września jeszcze przed publikacją – już wtedy było wiadomo, że mamy do czynienia z bardzo smakowitym kąskiem dla graczy.

Ostatecznie ta produkcja nie tylko wygrała zeszłoroczną edycję konkursu programistycznego klubu ABBUC, ale też zdobyła dwie pierwsze nagrody dla najlepszej gry na 8-bitowe Atari z roku 2023 w konkursach FujiCup oraz Atari Homebrew Awards.

Obecnie autor gry, Krzysztof „Amarok” Piotrowski, pracuje nad rozszerzoną, kartridżową wersją gry (zatytułowaną „Time Wizard Deluxe”), która będzie działać na 64KB i obsługiwać kilka wersji językowych:




W zasadzie jedyną rzeczą, na którą odrobinę narzekali gracze, była stosunkowo niewielka liczba poziomów oryginalnej gry. Autor zaprasza więc wszystkich do tworzenia nowych – najlepsze będą włączone do ostatecznej wersji Deluxe. W tym celu udostępnił specjalny edytor leveli (do uruchomienia pod Windows, Linuxem lub MacOS), który znajdziecie tutaj.



Zachęcamy czytelników AtariOnline do podjęcia rękawicy – może przygotowany właśnie przez Ciebie poziom będzie jednym z tych, które trafią na kartridż?

Oto link do odpowiedniego wątku na naszym forum, tu można wrzucać swoje propozycje leveli: link

A jeśli ktoś nie widział – ten filmik pokazuje kolejne etapy powstawania oryginalnej gry Time Wizard:



2024-04-15 17:25 by "Adam"
komentarzy: 13
Konstantyn @2024-04-16 02:16:48
Choć pomysł nowatorski to jednak mnie ta gra nie przekonuje, a wręcz jest irytująca z tym ciągłym przewijaniem do tyłu, bez sensu to jest. A fajnie zrobiona grafika i muzyczka. Ja bym ją inaczej widział, bez tego cofania, a po prostu z jakimiś logicznymi zagadkami albo przeszkadzajkami. Ale to tylko moje subiektywne odczucie, pewnie odosobnione. :-)
anon @2024-04-16 09:07:43
A to nie jest tak, że jak będę "logicznie" zrobione zagadki, to nie trzeba przewijać do tyłu? Wtedy każdy mógłby się wykazać i stworzyć poziom, jaki mu odpowiada
mav @2024-04-16 11:49:53
Ale wiecie, to jest taka trochę bezsensowna dyskusja.
"Gdyby Robbo miało grawitację, to by był Boulderdashem."

Tutaj właśnie cofanie czasu jest częścią zagadek, cała mechanika na tym jest postawiona. Mówienie o tym, żeby ją usunąć z gry, to jak usunąć grę :D
Albo żeby z Portalu usunąć portale :D
anon @2024-04-16 14:02:15
Ale mnie nie przeszkadza cofanie czasu do tyłu :D
Czas @2024-04-16 14:19:06
A ja bym wolał cofać się do przodu, a nawet po skosie 😃
anon @2024-04-16 15:13:02
Czasie, dlatego ten uśmieszek
Czas @2024-04-16 18:36:47
Anonie, ja tylko napisałem, co bym wolał, ale mi nie pozwalają 🙁
Adam @2024-04-16 18:57:06
@Konstantyn:
Zgadzam się z Mavem - cofanie czasu jest tutaj integralną częścią gry, w sumie jest to najciekawsza jej część.

Oczywiście może być tak, że komuś nie do końca ten pomysł pasuje. Jednak w tutejszym katalogu gier na małe Atari (konwencja Kaz) jest ponad 8 tys. produkcji BEZ cofania czasu, więc jak już pojawiła się taka z cofaniem, to moim zdaniem warto to choć trochę docenić, a nie na dzień dobry proponować wykastrowanie ;)
Mq @2024-04-16 20:02:13
A ja Wam powiem, że fakt zgłoszenia przez kogoś tutaj usunięcia cofania czasu z gry, choć jest pomysłem bez sensu, bo o to właśnie chodzi w grze, że manipulujemy czasem - to zainspirowało to nowy pomysł: można w niektórych etapach zrobić tak, że zagadki logiczne będą oparte o inne mechanizmy niż te czasowe i wtedy gra się dodatkowo uatrakcyjni i urozmaici. Wszystko zależy od inwencji twórcy danego poziomu, a różnorodność etapów jest mile widziana:-)
mav @2024-04-16 21:43:46
Dokładnie, zgadzam się z Adamem :)
Albo gdyby w Ridiculous Reality wyciąć przesuwanie elementów świata :)
Albo z Tensora obracanie planszy :)

Choć oczywiście zgadzam się też z Mq - można ("dla zmyłki") zrobić poziom, który sugeruje używanie cofania czasu, a jednak do jego przejścia nie trzeba go użyć.

Edytor jest opublikowany, działa - do dzieła ;)
Konstantyn @2024-04-16 22:21:52
Adam - ale ja nie mam nic do technicznego i jakościowego wykonania gry, wszystko z najwyższej półki jest, grafika i muzyka. Ja tylko wypowiedziałem się na temat cofania czasu w tej grze, iż jest to bezsensowne jak dla mnie. Aczkolwiek nowatorskie i niespotykane, co nie oznacza, że gra mi ma się podobać, bo drugiej takiej nie ma. Pograłem trochę, na trzecim poziomie bodajże odechciało mi się po prostu, irytować mnie zaczęło to cofanie i fakt, że gra polega już właściwei na samym cofaniu czasu praktycznie. Może nie rozumiem tej gry. Znaczy się rozumiem niby, ale to po prostu nie mój typ gry, że tak to ujmę. A szkoda, bo materiał świetny. Może powstanie druga część, gdzie czas będzie można przesuwać do przodu albo stanie w miejscu? :-D
Mq @2024-04-16 23:03:31
Konstantyn: w takim razie nie potrafisz się właściwie wysłowić najwyraźniej. Powtarzasz bowiem, że cofanie czasu jest bez sensu, co jest ewidentną nieprawdą. Sens ma jak najbardziej, bo jest to elementem logiki gry. Zamiast mówić że jest bez sensu, powinieneś np. powiedzieć, że ta gra Cię nie interesuje i tyle. Gier jest masa, pograj w coś innego, np. w Dude STory, albo w Laskę Opata, czy tam np. w Jail :-)
Konstantyn @2024-04-17 00:14:20
Mq - otóż wg mnie jest bez sensu. Bo jaki sens jest w tym, że mogę cofnąć czas i poprawić popełniony błąd albo zrobić coś, czego nie mogłem zrobić albo raczej nie dało się zrobić bez cofania czasu? Przecież to głupota, takie naprawianie błędów, których nie da się uniknąć, bo taka jest logika gry i jej niejako istota. Jest to bezsensowne i niepotrzebna strata czasu. Tyle tylko, że powiedzmy, iż to cofanie wygląda efektownie. Jednakże mnie na dłuższą metę nuży, a bardziej irytuje. Jak dla mnie jest to infantylne. Ale jak napisałem w pierwszym poście, jestem prawdopodobnie w swojej opinii odosobniony, że niepoprawny politycznie to już nawet nie wspomnę, więc nie ma się czym przejmować. ;-)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Niedokładność Fujinet (97)
ostatni: 16-04-2024 22:57, Mq
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (10)
ostatni: 16-04-2024 22:00, pigula
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Emulatorowanie przenośne. (48)
ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Musique rythmique Sons électronique (18)
ostatni: 15-04-2024 21:06, Vidol
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
VR177x zamiennik WD 1772 (42)
ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
Nowa gra "Star Vagrant" (139)
ostatni: 14-04-2024 12:31, newton
Magnetofonik.. (11)
ostatni: 14-04-2024 06:16, zaxon
Książka Gorgha o asemblerze (43)
ostatni: 13-04-2024 23:57, Ataripuzzle
RMT hacking (178)
ostatni: 13-04-2024 21:15, emkay

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2780
Ostatnio zarejestrowany: pawelb
Postów ostatniej doby: 33

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»