atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowe komercyjne gry Petera J. Meyera z 2016-12-06 18:05 (37)
Nowy RECOIL v3.5.0 z 2016-12-03 22:40 (52)
Atari i radio z 2016-11-30 23:22 (25)
SV2k16 party raport z 2016-11-27 17:42 (34)
Krótkofalarstwo na Atari z 2016-11-23 13:28 (68)
Silly Venture 2016 prace i wyniki z 2016-11-13 03:03 (296)
Silly Venture 2016 relacja na żywo z 2016-11-10 19:52 (91)
Silly Venture 2014 - fotorelacja z 2016-11-09 13:44 (5)
Przygotowywane gry – duże polskie produkcje z 2016-11-05 23:43 (72)
Ratcatcher, czyli szczurołap w kanałach z 2016-11-01 16:38 (3)
Adventure – kamień milowy rozwoju gier z 2016-10-27 15:33 (12)
Wyniki konkursów ABBUC 2016 z 2016-10-22 22:26 (44)
Edytor Omnivore i jego zastosowania z 2016-10-21 14:01 (3)
Gridrunner – port z VIC-20 z 2016-10-18 23:27 (11)
Przegląd nowych gier – część II z 2016-10-11 23:41 (10)
Nowy numer Pro(C)Atari z 2016-10-08 00:43 (2)
Magazyn RetroKomp 3 z 2016-10-06 22:59 (4)
Konkurs ABBUC – programy narzędziowe z 2016-10-05 17:16 (9)
Nowa gra: Spycat z 2016-10-02 12:52 (19)
Remanent growy za rok 2015 z 2016-09-30 21:56 (8)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (8)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (15)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (17)
Stranded opisał Kaz (9)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowe komercyjne gry Petera J. Meyera
Peter J. Meyer jest znany z tworzenia gier komercyjnych na małe Atari (m.in. Venture, Tempest Xtreem, Delta Space Arena), które są rozpowszechniane wyłącznie na kartridżach przez firmę Video 61 / Atari Sales. Większość tych gier bazuje na sentymencie amerykańskich graczy do tytułów, które istniały na niezwykle popularnej tam konsoli Atari 2600 lub na automatach w latach 80., ale nie zostały nigdy skonwertowane na 8-bitowe Atari. Tydzień temu ogłoszono, że można już zamawiać dwie nowe gry.


  • Megaoids


  • W kwietniu 2014 Peter podzielił się ze wszystkimi swoją starą grą Megaoids stworzoną w Turbo Basicu XL jeszcze w roku 1990. Pisaliśmy o niej tutaj, a samą grę można pobrać stąd. Zapowiedział też, że napisze ją od nowa w asemblerze i ostatecznie ta nowa wersja ukazała się teraz.


    Gra nawiązuje do automatowego tytułu Blasteroids, wypuszczonego w 1987 roku przez Atari Games jako następca Asteroids. Zamiast liczby żyć mamy tutaj poziom energii osłon, spadający po każdym zderzeniu sterowanego przez nas statku, a doładowywany przez kontakt ze świecącymi cząstkami, które pozostają po zniszczeniu asteroid.

    W stosunku do wersji Turbo Basicowej rozgrywka jest oczywiście szybsza, a kilka elementów zostało dopracowanych:




  • LaserBlast X



  • Jednocześnie z Megaoids ogłoszono, że dostępna jest też druga gra, będąca nieoficjalnym klonem prostej strzelanki firmy Activision z 1981 roku o nazwie Laser Blast. W oryginalnej grze poruszamy się latającym spodkiem i na każdym ekranie mamy zniszczyć ostrzeliwujące nas laserowo 3 naziemne ruchome bazy. Jeśli nam się to uda, przenosimy się do następnego ekranu, na którym czeka nas dokładnie to samo. I tak bez końca – rozgrywka w oryginale jest naprawdę monotonna.


    Wersja na małe Atari jest bardziej urozmaicona, podobno znacznie ciekawsza, a X w tytule ma być skrótem od Extreme. Liczba widocznych jednocześnie przeciwników została zwiększona, pojawiają się też różne ich rodzaje. Całość ma też poprawioną grafikę, a scrollowaniu ekranu towarzyszy ładny efekt paralaksy:




  • Amok Bots

  • Przypomnę, że wcześniej w tym roku ukazała się jeszcze gra Amok Bots inspirowana Berzerkiem, zapowiadaliśmy ją tutaj. Ostatecznie premiera nastąpiła w maju.




    Filmiki promocyjne są opatrzone komentarzem Lance'a Ringquista, właściciela Video 61. Wszystkie te gry mieszczą się w 16KB, wymagają komputera z minimum 48KB RAM i sprzedawane są w cenie 39,95 USD za sztukę. Tym razem o ile wiem nie zostały udostępnione żadne darmowe pliki z wersją demonstracyjną.

    Może znajdą się u nas chętni nabywcy, natomiast warto aby wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Perypetie z zamawianiem w Video 61 całej partii kartridży mogliśmy śledzić w tym wątku na naszym forum. Niestety czas realizacji usługi oraz jakość wydania zdają się nie najlepiej świadczyć o profesjonalizmie tej firmy – ze szkodą dla odbioru samych gier.

    2016-12-06 18:05 by "Adam"
    komentarzy: 37
    larek @2016-12-06 20:44:55
    Fajnie, że wciąż wydawane są komercyjnie gry na Atari. Pewnie dla "zachodu" cena nie jest wysoka ;)
    Retro Fan @2016-12-07 05:20:42
    Powiem tak , jeśli coś już się robi komercyjnie i chce się zarabiać to według mnie są dużo ambitniejsze produkcje których do dziś brakuje na malucha . Ja za tą kwotę te tytuły najzwyczajniej odpuszczam .
    sNr @2016-12-07 09:29:36
    za taką cieniznę kasę chce? wstydu gość nie ma. wolę kupić warcaby. więcej pożytku
    Anon @2016-12-07 09:43:41
    LaserBlast jeszcze wygląda, ale pozostałe dwie, sorry...
    wieczór @2016-12-07 11:47:24
    @larek: za taką jakość jest wysoka :) A jak weźmiesz pod uwagę np. "Laurę" to zbrodnia :)
    larek @2016-12-07 12:59:46
    Może tyle akurat kosztuje produkcja carta z napisem "made in USA"? A jeśli ta cena zawiera jeszcze koszt napisania gry, to nie ma co tego porównywać z wydaniem Laury, bo cena tej ostatniej jest tylko zwrotem kosztów produkcji, a w zasadzie tylko części bez mojej robocizny. Gdyby Laura była wydana komercyjnie (ja to rozumiem w ten sposób, że cena finalna musiałaby pokryć koszty pracy całej ekipy pracującej nad grą), to podejrzewam, że nie byłoby to 69 zł, ale znacznie, znacznie więcej.
    the fender @2016-12-07 14:40:26
    Jest pewna nisza rynkowa w USA dla hobbystów, ktoś tam pisze programy, ktoś tam to kupuje. Wartości artystyczne i rachunek zdroworozsądkowy nie mają z tym nic wspólnego :)

    Może warto im pokazać grę Larka?
    the fender @2016-12-07 14:41:34
    ... tak w sensie w roli "na wzór jakości"
    wieczór @2016-12-07 15:05:06
    @larek: ja rozumiem, ale akurat w mojej skromnej opinii te akurat gry nie są tego warte. Za porządną tyle bym zapłacił.
    Gość @2016-12-07 20:51:24
    Tylko, że Laura zeszłaby w większej ilości egzemplarzy, choćby dlatego, że niektórzy się nie załapali a bardzo by chcieli, bo ich Atari nie ma więcej pamięci :-)
    thewasp @2016-12-08 00:22:59
    Bez wątpienia istnieją odbiorcy, najzwyczajniej w świecie zadowoleni z faktu istnienia "regularnego" wydawcy gier na stary sprzęt, budzący jednocześnie określone emocje. Prościej: Samo wypuszczanie" produkcji może mieć określoną wartość, choć osobiście wolę być uczciwy wobec rzeczywistości: Nie do końca chodzi o to, aby robić szum wokół gier typu "tic-tac-toe" (tutaj przepraszam za brutalne uproszczenie) - wszak istnieje szansa na pozycje, których po prostu zawsze brakowało (vide Rick Dangerous)... Należy wspierać takie przedsięwzięcia. W "centipede" można pograć za free.
    the fender @2016-12-08 10:26:08
    @thewasp: nie napisałeś niczego, czego nie wie każdy. Ale USA rządzą się innymi prawami. Dla nich Europa to Paryż, Londyn, Moskwa i gdzieś tam jeszcze mieszka hrabia Drakula. Podobnież retro to jest tylko 8-bit, space invaders i mario. Dlatego jedni producenci wydają NES-a w wersji mikro (bo przecież teraz wszystko jest małe) a inni badziewne gry na cartach (bo wystarczy włożyć i działa). Oczywiście nie odmawiam pewnej grywalności powyższym grom, jednak dla mnie oprawa audiowizualna i miałkość rozgrywki unieatrakcyjnia je na całej długości.
    thewasp @2016-12-08 10:53:42
    Sugerowałem raczej (trochę "naokoło") przejść nad problemem do porządku dziennego, szanując mimo wszystko tych, którzy mają taki, a nie inny "fetysz".
    the fender @2016-12-08 11:19:08
    O właśnie, fetysz - to jest dobre słowo :)
    Adam @2016-12-08 13:37:26
    To wszystko jest niezwykle subiektywne, dla najmłodszych współczesnych graczy "badziewiem" może być np. wszystko, co powstało przed 2010.

    8-bitowe Atari było w Stanach popularne wcześniej niż u nas, w innej epoce gier, gdy wypasione produkcje zajmowały do 16KB, a kości pamięci były dość drogie. Punktem odniesienia było wówczas Atari 2600 - gry po 4KB, 8KB, zwykle z prostym gameplayem, bo więcej trudno było tam wcisnąć.

    Kilka lat póżniej 8-bitowym standardem stały się maszyny z minimum 64KB, a punktem odniesienia dla młodych użytkowników Atari takich jak my były już innego typu gry, zwykle z bardziej rozbudowaną rozgrywką, dopracowaną grafiką i muzyką.

    W tym czasie zdecydowana większość użytkowników w Stanach przesiadła się już na inne platformy, małe Atari nie kojarzy się więc im z czymś innym niż te stare, proste gierki. Nie za bardzo znają późniejsze gry, a jeśli nawet znają, to nie podchodzą do nich emocjonalnie. Słuchałem niedawno któregoś z amerykańskich podcastów poświęconych 8-bitowemu Atari i prezentowana była lista najlepszych gier na malucha (zdaniem prowadzących). Była dyskusja, wspominki itd. Szli kolejnymi latami i lista urywała się bodajże w roku 1985 - potem już chyba brakowało im wspomnień ;)
    the fender @2016-12-08 16:39:03
    brakowało, bo Atari później istniało praktycznie tylko w Europie Środkowej dzięki czyszczeniu magazynów cywilizowanego świata :)
    Sorry, brutalnie. Ale taka jest prawda. Przy całej mojej sympatii do malucha.
    end @2016-12-08 20:46:38
    Sorry, taka nie jest prawda. Skoro sprzęt pochodził z zapasów magazynowych, to jakim cudem pojawiło się XEGS? Też wyprodukowano na początku lat 80., tylko utajniono zapasy magazynowe? Sytuacja była o wiele bardziej skomplikowana, wiec - z całym szacunkiem - najpierw zapoznaj się faktami zamiast wypisywać głupoty.
    the fender @2016-12-08 21:32:29
    @end: chyba nie powiesz mi, że w czasach Amigi 500 XEGS było czym innym niż ciekawostką? :)
    Zarzucasz mi nieznajomość faktów, więc zacytuję wikipedię:
    quote:

    The Atari XE Game System (Atari XEGS) is a home video game console released by Atari Corporation in 1987 (... )
    The XEGS was supported by new titles, such as Barnyard Blaster and Bug Hunt, plus cartridge ports of older games, such as Fight Night (Accolade, 1985), Lode Runner (Brøderbund, 1983), Necromancer (Synapse Software, 1982), and Ballblazer (Lucasfilm Games, 1985).


    Trzeba tutaj jeszcze coś pisać?
    thewasp @2016-12-08 22:33:09
    Panowie. To przecież nieistotne. "Było, to było - na *** drążyć". Niech się kręci! Czasami zabawnie? A niechże!
    end @2016-12-09 01:25:39
    @The Fender - tylko czego ten cytat ma dowodzić? No dobrze, niech będzie, Atari do 1992 produkowało XE charytatywnie, bo przecież nikt go nie kupował. A statystyki mówiące, że w RFN w 1986 czy 87 roku (dokładnie nie pamiętam) sprzedaż Atari była większa niż C64 to oczywiście zostały sfałszowane, bo przecież niemożliwe, aby w drugiej połowie lat 80. na zachodzie ktoś kupował 8-bitowe Atari… Poszukaj sobie odpowiednich wątków choćby na tym forum, to może zrozumiesz, że nie było to takie proste, jak z powodu Twojej niewiedzy Ci się wydaje. Nie czyszczono magazynów (tylko na początku z XL), sprzedaż XE odbywała się z bieżącej produkcji, sprzedaż, która miała miejsce zarówno na Wschodzie, jak i na Zachodzie. Prawda, że była niewielka, ale pisanie o czyszczeniu magazynów "cywilizowanego świata" (czyli użytkownicy w Polsce byli niecywilizowani - moje gratulacje) i że na Zachodzie Atari nie istniało jest NADUŻYCIEM lub zwykłą ignorancją.
    the fender @2016-12-09 08:20:33
    @end: dobrego masz nicka (serio, to Twój nick?), kończ waść i wstydu sobie oszczędź :)

    Darzę sentymentem Atari 8-bit, rozumiem zagorzałych wielbicieli tego sprzętu ale przecież nie można mieć klapek na oczach. I gdybyś Ty śledził "odpowiednie wątki" to przyznałbyś mi rację. Te kilka(naście?) pozycji z lat 86-91 na malucha które były wprawdzie bardzo fajnymi grami niemniej patrząc na ilość i jakość softu na inne platformy (choćby ZX Spectrum) ... no niestety. Atari przed 1985 rokiem a Atari po 85, 86 to już nie to samo. C=64, ZX Spectrum, Amstrad, Atari ST, Amiga - kolejność PI*drzwi ze względu na lata.

    I przykro mi to pisać ale choćbyś nie wiem w jak bardzo niewyszukany sposób próbował oceniać mój stan wiedzy, nie zmienisz faktów. Ja tego nie wymyśliłem. W sumie tyle już napisano na ten temat że aż nie chce mi się dłużej dyskutować o tym.
    the fender @2016-12-09 08:35:05
    ..jeszcze jedno. Też umiem trollować, do dzieła:
    Dla mnie osobiście PRL i cała reszta uciskanych przez sowietów państw nie była cywilizowanym światem (nadal mamy z tym problem, patrz na zarobki i kulturę osobistą przeciętnego janusza).
    Jeśli tęsknisz za kolejkami za mięsem, papierem toaletowym, octem na półkach, dewizami, Pewexem i tandetnymi próbami w dziedzinie elektroniki ... jeśli za tym wszystkim tęsknisz - gratuluję :F
    end @2016-12-09 19:21:43
    Zupełnie nie zaskoczyła mnie twoja wypowiedź. Spodziewałam się takiej. Jeżeli brakuje konkretnych argumentów na poparcie swojej tezy, a nie może ich być, bo teza jest błędna, to pojawia się próba odwrócenia uwagi od istoty problemu, zdyskredytowania adwersarza, a jak nie pomaga to użycia obraźliwych epitetów. Aby nie było wątpliwości, dla niezorientowanych, co jest istotą sporu:

    The Fender napisał:
    „...bo Atari później [czyli po 1985 roku – przyp. mój] istniało praktycznie tylko w Europie Środkowej dzięki czyszczeniu magazynów cywilizowanego świata”.

    Ja odpowiedziałem, starałem się wykazać, że to nieprawda, że produkcja trwała nadal, a nie były to egzemplarze magazynowe, „archiwalne”, i że sprzedaż nadal miała miejsce w krajach europy zachodniej.

    Jaka jest odpowiedź?

    The Fender napisał:
    „@end: dobrego masz nicka (serio, to Twój nick?)”
    „kończ waść i wstydu sobie oszczędź”

    Może jestem rzeczywiście głupi, ale nie widzę związku między sprzedażą Atari na Zachodzie z powyższym. Może mnie oświecisz i wskażesz związek?

    The Fender napisał:
    „Te kilka(naście?) pozycji z lat 86-91 na malucha które były wprawdzie bardzo fajnymi grami niemniej patrząc na ilość i jakość softu na inne platformy (choćby ZX Spectrum) ... no niestety”.

    Trochę więcej niż kilkanaście, ale to nieistotne. Tylko w jaki sposób ma ta twoja wypowiedź dowodzić, że po 1985 roku Atari 8-bit nie było produkowane (tylko pochodziło z zapasów) i nie było sprzedawane na Zachodzie? Po prostu jest to klasyczna próba odwrócenia uwagi od istoty sporu, gdy brakuje argumentów, a ty za nic nie chcesz przyznać się do błędu.
    end @2016-12-09 19:22:56
    The Fender napisał:
    „..jeszcze jedno. Też umiem trollować, do dzieła:
    Dla mnie osobiście PRL i cała reszta uciskanych przez sowietów państw nie była cywilizowanym światem (nadal mamy z tym problem, patrz na zarobki i kulturę osobistą przeciętnego janusza).
    Jeśli tęsknisz za kolejkami za mięsem, papierem toaletowym, octem na półkach, dewizami, Pewexem i tandetnymi próbami w dziedzinie elektroniki ... jeśli za tym wszystkim tęsknisz - gratuluję :F”

    Taak… najlepiej odwrócić uwagę obrażając. Czujesz się lepszy od innych, bo ci z PRL-u oczywiście byli gorsi od ciebie. Poprawia ci to samopoczucie, dowartościowujesz się w ten sposób? Tak się złożyło, że wychowałem się w czasach PRL-u. To, że mnie obrażasz, to małe piwo. Jednak obrażasz też moich (nieżyjących już) rodziców, którzy jako nauczyciele zrobili dużo dobrego dla dzieci i młodzieży, bywało, że za darmo, kosztem swojego wolnego czasu. Do dziś spotykam osoby, które mówią, że wiele zawdzięczają np. mojej mamie. Więc może trochę więcej pokory. Jeśli oczekujesz szacunku, szanuj innych, szczególnie gdy NIC o nich nie wiesz.

    Jednak i w tym tekście wykazałeś się całkowitą ignorancją. „Jeśli tęsknisz za kolejkami...”. Brak towarów nie wynikał bezpośrednio z ustroju politycznego, a z nieudolności zarządzania państwem, tak samo, jak niskie zarobki obecnie. A słynne na całą Europę warcholstwo polskiej szlachty w minionych wiekach, to też oczywiście wina komuny... „...i tandetnymi próbami [podróbami?] w dziedzinie elektroniki...” - jasne, teraz nie ma żadnych podróbek, a ludzie kupują tylko doskonałej jakości oryginały… A z kulturą osobistą, jak to ująłeś, „przeciętnego janusza” nie jet tak źle. Nie jesteśmy na szczycie rozwoju cywilizacji zachodniej, ale też nie jesteśmy na dole. Szkoda, że czasy „komuny” z lat 70. i 80. nie wywarły wpływu na obecne pokolenia, bo byłoby z tą kulturą o wiele lepiej.
    the fender @2016-12-09 20:18:59
    Wiesz, chyba masz mnie za młodszego niż jestem. Potraktuję to jako komplement :) I po co się tak nakręcać, wyluzuj. Każdy ma prawo do swojego zdania, spróbuj nauczyć się to uszanować. No i niepotrzebnie wplątałeś w to Twoich ś.p. rodziców.
    Popatrz ja pisząc o cywilizowanym świecie miałem na myśli ustrój, gospodarkę, system prawny, niezależność. To jak wyglądał świat w latach 80 we Francji, UK, RFN, o Kanadzie, USA nie wspominając miało się nijak do tego bagienka w którym żyliśmy. Ty myślisz, że obrażam ludzi a mnie chodziło o ukazanie przepaści realiów w których żyliśmy. Nie piszę to żeby się tłumaczyć, po prostu szkoda mi Cię człowieku że się tak niepotrzebnie denerwujesz i unosisz.
    the fender @2016-12-09 20:21:01
    A, jeszcze jedno - pisząc że Atari nie istniało nie miałem na myśli cudownej dematerializacji w ciągu godziny fabryk i sklepów :) Chodziło mi tylko i wyłącznie i popularność, myślałem że to sprawa oczywista.
    gonzo @2016-12-09 23:00:51
    - gierki są jakie są i dobrze, że są
    - mogą się podobać, mogą się nie podobać, zależy co komu pasuje
    - czy to dobry podkład do dyskusji politycznych? i to w kontekście a8? raczej nie bardzo, raczej produkcje na a8 powinno się pielęgnować (chociaż też mam wątpliwości co do sensu robienia gier na a8 w stylu 2600, w zasadzie to nie są wątpliwości tylko kompletny brak zrozumienia)
    - są jednak ludzie, którzy lubią takie klimaty, i trzeba to uszanować
    end @2016-12-10 01:59:12
    @the fender.
    Na szczęście wycofałeś się z tej niefortunnej wypowiedzi, chociaż zrobiłeś to rakiem, jak rasowy polityk :) „Powiedziałem, że jest to różowe, ale miałem na myśli, że jest czarne, co oczywiste”. Dobre i to :)

    Nie denerwuję się i nie unoszę, i nie musi być ci mnie żal. Po prostu nie lubię fałszowania historii, zarówno dawniej, jak i obecnie.

    Napisałeś: „Ty myślisz, że obrażam ludzi a mnie chodziło o ukazanie przepaści realiów w których żyliśmy”.
    Tyle że pisząc o cywilizacji tego nie ukazałeś. Co chciałeś powiedzieć to jedno, a co napisałeś to drugie. Cywilizacji nie budują rządy czy państwa, a ludzie.
    the fender @2016-12-10 12:11:18
    @gonzo: nikt nie napisał, że tego nie szanuje. Dyskusja polityczna wyszła przypadkiem.

    @end: nie wycofałem się, znowu źle mnie zrozumiałeś ale już trudno.
    xxl @2016-12-10 14:09:24
    jest rok 1987 albo 1988, rozmawiamy ze znajomymi z zachodniej europy o atari... wspolny temat super. postanowilismy chwile zagrac, wyciagamy atari a znajomi... gdzie jest reszta tego atari? co to jest? jakas wersja na wschodnia europe? nie ma klawiatury numerycznej?

    wnioski: 8bit atari w tym czasie nie istanialo na zachodzie.
    larek @2016-12-10 14:29:40
    Wniosek to akurat jest prosty: znajomy nie znał Atari serii XE. I tyle. Trzeba było mu pokazać 800 XL :)
    xxl @2016-12-10 14:35:25
    nie rozmawialismy o wspomnieniach tylko o tym co jest tu i teraz. 800xl juz wtedy od 3 lat nie bylo na rynku... wiec 800xl funkconowaloby jesli juz to tylko we wspomnieniach :D
    larek @2016-12-10 14:43:03
    Znał i widział Atari ST, więc oglądając pierwszy raz XE myślał, że to taka okrojona wersja ST. Wcale to nie znaczy, że 8bit Atari na zachodzie nie istniało.
    xxl @2016-12-10 14:47:55
    rozmawialem z nim...

    jedyna 8 bitowa zywa maszyna wtedy to byl amstrad.

    dziekuje :-)
    the fender @2016-12-10 15:03:45
    Amstrad był popularny w Niemczech. Uważam, że Schneider to było bardziej profesjonalne rozwiązanie od zwykłego Amstrada bo miał normalne złącza zamiast szyby krawędziowej z płyty głównej. Można by rzec, solidna niemiecka robota w czasach gdy Niemcy jeszcze robili solidnie :)
    bob_er @2016-12-10 15:04:34
    W okolicach 89/90 pojawiły się u mnie w sąsiedztwie katalogi z firm wysyłkowych z Niemiec. Można tam było zamówić wszystko (takie wysyłkowe Tesco). Z komputerów to tam były: C64, Amstrad, Atari ST i Amiga.

    Zresztą echa tego obserwujemy i dziś. Scena C64 jest w całej Europie, XE mamy na wschodzie, ST na zachodzie (z baaaardzo nielicznymi wyjątkami).
    the fender @2016-12-10 16:37:49
    Na wschodzie zaś króluje Z80A :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Atarowe i nieatarowe newsy scenowe (279)
    ostatni: 10-12-2016 16:01, xeen
    Książki SOETO (35)
    ostatni: 10-12-2016 15:31, Duddie
    Eist - wersja Android gotowa (20)
    ostatni: 10-12-2016 15:03, nwg
    Laura (480)
    ostatni: 10-12-2016 14:22, wieczor
    Bajtek 2016 (37)
    ostatni: 10-12-2016 14:16, miker
    Kupię xe lub płytę + AKI (13)
    ostatni: 10-12-2016 00:31, szary
    Szukam tytulu gry - pajak (5)
    ostatni: 10-12-2016 00:12, micromax
    Gry na Atari 8bit - "najfajniejsz... (15)
    ostatni: 09-12-2016 19:44, mav
    Mój SIMMexp 1MB (3)
    ostatni: 09-12-2016 08:31, Mq
    Małe Atari i player muzyczny (8)
    ostatni: 08-12-2016 21:13, marx
    At Arion Line: Mission Zero (62)
    ostatni: 08-12-2016 15:15, tdc
    Silly Venture 2k16 - long live th... (400)
    ostatni: 07-12-2016 23:06, miker
    Kartonowy Box do gier z Atari2600 (2)
    ostatni: 07-12-2016 11:49, wieczor
    Ciekawostki (3911)
    ostatni: 07-12-2016 09:41, maly_swd
    Wykład Krolla o Atari 16/32-bit (... (12)
    ostatni: 06-12-2016 21:49, Kroll

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1605
    Ostatnio zarejestrowany: izy
    Postów ostatniej doby: 22

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
    SIO2PC-USB napisał Larek (44)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (21)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (25)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
    Soczyste kolory napisał scalak (28)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»