atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha z 2017-07-18 00:18 (7)
Tre Robbo 51 z 2017-07-16 12:06 (4)
Yerzmyey i Pinokio na WAP-niaku 2017 z 2017-07-12 19:57 (6)
Sommarhack 2017 - wyniki z 2017-07-09 23:06 (14)
Twórczość Yerza na BandCamp z 2017-07-07 18:17 (12)
Silly Venture 2k17 – oficjalna strona i pierwsza invitka! z 2017-07-04 22:52 (12)
Reedycje książkowe Retronics – aktualne wieści z 2017-07-01 19:16 (0)
Ironia 2k17 już wkrótce! z 2017-06-27 19:48 (12)
Vladimir Zúñiga – ilustracje inspirowane Atari z 2017-06-24 20:54 (27)
Gry w Mad-Pascalu z 2017-06-20 22:48 (23)
Rain of Terror – edycja kolekcjonerska z 2017-06-16 22:46 (3)
Bad Apple na małe Atari – kolejne wersje z 2017-06-11 23:21 (26)
Magazyn FLOP nr 60 z 2017-06-07 23:47 (14)
Outline 2017 z 2017-05-30 17:47 (13)
Pixel Heaven 2017 i nowy numer Top Secret! z 2017-05-26 04:07 (31)
Pixel Heaven 2017 i komputery złotej ery z 2017-05-25 00:32 (22)
Gotowy Gunfright i zapowiedź Skool Daze! z 2017-05-21 21:26 (23)
Noc Muzeów 2017 z 2017-05-19 14:44 (2)
Nowy RECOIL v4.0.0 z 2017-05-17 21:35 (5)
WAP-niak 2017 – wyniki i prace z 2017-05-14 17:27 (65)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź konkursu ABBUC 2017 i nowej gry Gorgha

Jeszcze tylko do końca tego miesiąca można zgłaszać swoje prace w konkursie programistycznym klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club).

W porównaniu z poprzednim rokiem wprowadzono następujące zmiany:

• możliwość wykorzystania przez program dowolnych rozszerzeń Atari, takich jak np. karta VBXE (trzeba jednak pamiętać, że część głosujących członków klubu może mieć problem z uruchomieniem danego tytułu),

• dozwolone jest upublicznienie dodatkowych plików (w przypadku gdyby grafika czy poziomy wymagały więcej miejsca) – jednak główny program nie może być udostępniony publicznie do czasu głosowania,

• została uruchomiona nowa specjalna strona, na której można zgłaszać swoje prace, a także głosować.

Przez lata konkursem opiekował się ze strony klubu Sascha Kriegel, teraz pałeczkę przejął Frederik „Freetz” Holst, znany m.in. z zeszłorocznej 1-kilobajtowej gry ATASCII Blaster.

Przypomnę jeszcze, że w ostatnich latach wprowadzono bardziej restrykcyjne podejście do kwestii praw autorskich (np. w przypadku konwersji trzeba mieć zgodę właścicieli praw do tytułu) oraz podział na dwie kategorie: gry i aplikacje – teraz w każdej z nich niezależnie można zdobyć główną nagrodę 500 euro.

Pełną treść reguł w języku angielskim znajdziecie tutaj.

UWAGA: jak już wiele razy pisaliśmy, konkursowe prace są najpierw udostępniane członkom klubu, którzy mają czas na ocenę zgłoszeń, a wyniki głosowania są publikowane na dorocznym walnym zgromadzeniu ABBUC-a (odbywającym się tradycyjnie w ostatni weekend października). Dopiero potem autorzy – jeśli chcą – mogą pochwalić się swoim programem przed całym światem.


A co z oczekiwanymi grami? Jak na razie w tym roku mamy bardzo mało deklaracji zgłoszeń – biorąc pod uwagę fakt, że pozostały tylko dwa tygodnie do ostatecznego terminu przesyłania prac. Właściwie na forach zauważyłem tylko jedną oficjalnie zapowiedzianą grę.

Kamil „Gorgh” Trzaska nie zmniejsza tempa w tym roku i po Hot & Cold Adventure z Wapniaka intensywnie pracuje nad nową grą N. A. G., czyli „New Atari Game”, z grafiką w trybie najwyższej rozdzielczości.

W grze sterujemy postacią zjeżdżającą w dół stoku na deskorolce, przyspieszamy i zwalniamy, unikamy przeszkód, a celem jest pokonanie trasy w określonym czasie i przy odpowiedniej liczbie zebranych gwiazdek.


W poniższym filmiku widać postępy prac pomiędzy 20 maja a 8 lipca. Zaczęło się od przygotowania silnika scrollowania ekranu, a potem dodawane były kolejne elementy, w tym podkolorowanie za pomocą PMG postaci bohatera i gwiazdek. Niestety czasu procesora zabrakło na planowane początkowo animowane elementy trasy.



W połowie czerwca Gorgh opisał na swym blogu techniczne aspekty kodowania silnika z wczesnego etapu prac nad grą (link). A postępy zainteresowani mogą prześledzić w tym wątku na naszym forum.

2017-07-18 00:18 by "Adam"
komentarzy: 7
Gorgh @2017-07-18 00:26:34
Dziękuję Adam za newsa. Mam nadzieję, że nie zanudziłem czytelników swoimi update'ami postępów gry.
larek @2017-07-18 09:08:31
Zgłaszanie prac przez stronę internetową to krok w dobrym kierunku. Ciekawe, ile finalnie gier powstanie na konkurs. Przy małej konkurencji szanse na wygraną są spore ;)
ralf @2017-07-19 00:00:56
Tyle że radocha marna z takiej wygranej ale 500 Euro piechotą nie chodzi ;)
0xF @2017-07-19 20:42:37
Bardzo fajny filmik pokazujący postęp prac Gorgha!
Adam @2017-07-21 13:00:17
Nadal cisza w eterze - jest to o tyle zaskakujące, że rok temu, gdy pod koniec lipca napisałem na AtariOnline o zgłoszeniach do poprzedniej edycji konkursu, mogłem wymienić 8 zapowiedzianych gier (z których ostatecznie 6 udało się skończyć na czas).
http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=n...
gorgh @2017-07-21 14:30:08
tak jak już Adamowi wspominałem mam informację o drugiej grze, która startuje w konkursie,ale żadnych szczegółów nie znam
Adam @2017-07-21 14:43:40
Gier będzie pewnie jeszcze kilka, ale dziwi mnie tegoroczna posucha jeśli chodzi o oficjalne zapowiedzi.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
1200xl (10)
ostatni: 21-07-2017 18:02, xxl
Nowa konsola Atari? (20)
ostatni: 20-07-2017 21:14, mav
colleen sio (17)
ostatni: 20-07-2017 16:38, atariki50
Reedycje gier (5)
ostatni: 20-07-2017 15:57, atariki50
Ironia 2k17 (31)
ostatni: 19-07-2017 16:11, mgr_inz_rafal
Ataribox - informacje zebrane. (4)
ostatni: 19-07-2017 13:02, atariki50
Gry ukończone bez cheatowania (29)
ostatni: 19-07-2017 12:46, atariki50
Nowa gra od gorgha (76)
ostatni: 18-07-2017 22:15, gorgh
15 kHz (260)
ostatni: 16-07-2017 12:58, miker
rozszerzenie: Antonia (10)
ostatni: 15-07-2017 19:48, xxl
Ciekawostki (3962)
ostatni: 15-07-2017 18:40, odyniec1
Looking for a game (6)
ostatni: 15-07-2017 17:35, Enjo
Bosconian (255)
ostatni: 14-07-2017 22:16, bob_er
Laura - wydanie II (54)
ostatni: 14-07-2017 21:34, PROTON
Sztab 15.07 - Warszawa, Rama (1)
ostatni: 14-07-2017 20:48, Adam

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1702
Ostatnio zarejestrowany: protas
Postów ostatniej doby: 10

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Ironia 2k17 od 11 do 13 sierpnia 2017 roku zapraszamy do Wysokiej w pobliżu Góry Swiętej Anny

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»