atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowe demo na duże Atari z 2017-11-14 23:01 (23)
Zanim stali się znani... Kto wystąpił w reklamach Atari? z 2017-11-07 21:27 (8)
Powrót z przyszłości: Giełda Bajtka i koncert Marka Bilińskiego! z 2017-11-03 01:03 (155)
Aktualności growe z 2017-11-01 14:19 (13)
Silly Venture 2k17 – nowa invitka i garść informacji! z 2017-10-30 10:45 (17)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2017 z 2017-10-28 16:53 (17)
Pokłosie RetroKomp/LOAD ERROR 2017 z 2017-10-22 16:28 (22)
Starotki ze strychu z 2017-10-20 12:30 (14)
Nowy RECOIL v4.1.0 z 2017-10-19 22:10 (8)
RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – zapraszamy! z 2017-10-18 20:01 (3)
Robimy plakaty z 2017-10-11 23:56 (23)
Festiwal retro już za chwilę z 2017-10-10 12:26 (0)
Beyond the Borders – zbiórka na Kickstarterze z 2017-10-08 23:46 (43)
Remanent growy – ACTris! 2.1 z 2017-10-03 22:22 (6)
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64! z 2017-10-01 12:48 (13)
Relacja z KWAS-a 12 z 2017-09-30 02:03 (15)
Remanent growy – mini-Slots z 2017-09-28 00:25 (8)
Gry na Atari w IPN z 2017-09-26 08:18 (3)
Nowa polska gra na Atari ST z 2017-09-23 01:49 (25)
07 się zgłasza... z 2017-09-21 10:36 (26)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowe demo na duże Atari
Na zeszłotygodniowej imprezie Alchime 2017 zaprezentowano nową i (wg mnie) wartą obejrzenia produkcję na Atari ST/E: Glokzilla serwowaną przez grupę MJJ Prod. W przygotowywaniu dema udział wzięli:

  • C-Rem - Graphics
  • Gloky - Code
  • Mr. Nours - Code
  • Tomchi - Music



    Binarki do ściągnięcia za pośrednictwem Demozoo, lub Pouet. Miłego odbioru!

    2017-11-14 23:01 by Xeen
    komentarzy: 23
  • grey / mystic bytes @2017-11-15 08:53:25
    Gloky to bardzo dobry koder. Na scenie ST mówią na niego "król dotsów" :) Fajnie że w końcu wykorzystano jego efekty w taki sposób (na sieci krążyły filmiki z pojedynczych efektów). Demko bardzo przyjemne, śliczna grafika C-rem'a i muzyka Tomchi'ego.
    sofa team @2017-11-15 10:21:58
    Niezłe demko z fajnym designem ale w compo zostało zaorane przed 2 dema na Amstrada + :)
    grey / mystic bytes @2017-11-15 11:46:29
    @sofa team: no to akurat prawdę :) dwie prodki na Amstrada były naprawdę mocne - w jednej jest twister, który miażdży :) Nigdy nie lubiłem tego kompa, miałem nówkę spod igły (6128) którą oddałem za free Pinowi w 2004 roku bodajże :D szkoda że kiedyś nie było takich produkcji, pewnie bym się go tak szybko nie pozbył.
    tebe @2017-11-15 15:43:15
    poproszę tytuły które miażdżą :)
    Rastan @2017-11-15 18:09:10
    @Grey: te miażdżące demka są na CPC+. A ten komputer pod wieloma względami przewyższał ST, m.in. sprity hardwarowe, czy 4096 kolorów.
    Rastan @2017-11-15 18:17:50
    Wkleiłbym link, ale nie mogę:
    "Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać komentarze z adresami URL; '' nie jest zarejestrowanym użytkownikiem."

    Jakiś błąd jest na stronie.
    grey / mystic bytes @2017-11-15 19:21:50
    @tebe & rastan: dokładnie napisałem tak - "dwie prodki na Amstrada były naprawdę mocne - w jednej jest twister, który miażdży :)" - pisząc "miażdży" miałem na myśli JEDEN efekt (twister) w demie "CRTC³" :) Ale ogólnie oba demka są naprawdę mocne.
    Kaz @2017-11-17 10:51:10
    Najfajniejszy efekt prawie na końcu, i trwa zaledwie kilka sekund... :(
    cedyn @2017-11-17 12:32:31
    sorka ... ale IMHO lepsze rzeczy na 8bit malucha wychodza. demko wyglada jakby bylo zrobieone 20 lat temu. taka sama formula podawania efektow, te same scrolle, muzyka bez zwiazku z obrazekiem (dwie rzeczy leca rownolegle) ... to juz bylo tysiace razy ... nie kupuje tego jako DEMO. jako ciekawie wygladajacy zbior osobnych efektow jest spoko ...
    grey / mystic bytes @2017-11-17 17:14:58
    @cedyn: Yo! :) Tak, to prawda. Niemniej doceniam to demo jeszcze z innych powodów - Gloky (koder) przez kilka lat tworzył efekty, które ukazywały się osobno jako *.PRG lub jako filmiki na YT. W końcu znalazł się ktoś, kto złożył to wszystko do kupy (Mr Nours), okrasił ładną grafiką i ładnie udźwiękowił :) Większość efektów jest w 50fps (jeśli nie wszystkie). Demko na pewno nie robi takiego wrażenia jak "AssKicker" Shadows'ów, ale jest bardzo ładne :) Pozdro wielkie, Wodzu :)
    Czytelnik_AOL @2017-11-17 23:59:23
    Oj Greyu, Greyu... jakże oszukujesz się z tą sceną "dużego" Atari. Omawiane wyżej demo CRTC³ na 8-bitowy Amstrad "zjada na śniadanie" produkcję, którą tak ofiarnie bronisz. :D
    Normalnie śmiech na sali w XXI wieku!!!
    Cedyń ma absolutną rację, małe Atari już dawno przegoniło jakością dem i efektów ST(E) a może i wyżej (choć scena mniejsza). Przyjmij to wreszcie do wiadomości.
    Acha, z litości nie będę punktować 16-bitowego Atari z wypasionymi produkcjami na C64, bo tego jest jeszcze więcej. :P
    ZbyniuR @2017-11-18 03:18:25
    miejsce 1 na Alchimie 2017 - CRTC³ by Flower Corp (CPC+)
    miejsce 2 - Eerie Forest by Logon System (CPC+)

    To drugie to demo gry Shadow of the Beast, oj chyba oszczędzali na pamięci żeby im na 64K działało, bo w niektórych sprajtach piksele takie wielkie. Można sobie porównać do podobnego intra na zwykłym CPC - Shadow Of The Beast Parallax Scrolling by Overflow. oba są zrobione w Overscanie. Zresztą podobne widziałem na małym Atari. :) Przypomnę że ta gra (a nie jakieś tam interko) jest na CPC zrobiona w mniejszych pikselach, ale tylko w 4ech kolorach.

    Jako staremu Amstradowcomi zawsze jak oglądam demka na CPC Plusa od razu rzuca mi się w oczy to czego nie dałoby się zrobić na zwykłym CPC, ale brakuje mi w nich polotu i poczucia że są zaplanowaną historią, a nie tylko zlepkiem przypadkowych scenek. A na starym dobrym 6128 od czasu do czasu trafiam na coś co mnie zadziwia. Jak np na ostatnim Revision - 3D meets the aging bits by Logon System. Produkcja ma zaledwie 22KB a przegrała jedynie z demem o objętości 8MB na 16bit Sega Mega Drive.

    Miłego oglądania. :)
    ZbyniuR @2017-11-18 03:20:15
    miejsce 1 na Alchimie 2017 - CRTC³ by Flower Corp (CPC+)
    miejsce 2 - Eerie Forest by Logon System (CPC+)

    To drugie to demo gry Shadow of the Beast, oj chyba oszczędzali na pamięci żeby im na 64K działało, bo w niektórych sprajtach piksele takie wielkie. Można sobie porównać do podobnego intra na zwykłym CPC - Shadow Of The Beast Parallax Scrolling by Overflow. oba są zrobione w Overscanie. Zresztą podobne widziałem na małym Atari. :) Przypomnę że ta gra (a nie jakieś tam interko) jest na CPC zrobiona w mniejszych pikselach, ale tylko w 4ech kolorach.

    Jako staremu Amstradowcomi zawsze jak oglądam demka na CPC Plusa od razu rzuca mi się w oczy to czego nie dałoby się zrobić na zwykłym CPC, ale brakuje mi w nich polotu i poczucia że są zaplanowaną historią, a nie tylko zlepkiem przypadkowych scenek. A na starym dobrym 6128 od czasu do czasu trafiam na coś co mnie zadziwia. Jak np na ostatnim Revision - 3D meets the aging bits by Logon System. Produkcja ma zaledwie 22KB a przegrała jedynie z demem o objętości 8MB na 16bit Sega Mega Drive.

    Miłego oglądania. :)
    grey / mystic bytes @2017-11-18 08:32:47
    Drogi "Czytelniku_AOL" (kimkolwiek jesteś): ależ zgadzam się z Tobą w 100%, ze te prodki z Amstrada "zjadają" to demo na ST - i dlatego tez wygrały w compo odpowiednio 1 i 2 miejsce :) Sam przecież wspomniałem, ze na Amstrada były mocne demka. Racje ma tez Cedyn, to demko wyglada bardzo oldschoolowo. Ale mimo wszystko jest ładne i chyba dlatego Xeen zdecydował się wrzucić nowinkę na główna (pomijając fakt, ze to portal o Atari, na pewno autor newsa nie chciał przez to powiedzieć, ze to demo z ST było lepsze ;)) Co do reszty wypowiedzi to pozwolę sobie się nie zgodzić :) Na STe jest dużo fajnych demek - jeśli będziesz na SV to na pewno je zobaczysz ;) Pozdrawiam
    the fender @2017-11-18 08:49:34
    Atari ST przypomina nieco PC AT z lat 90 w stand. konf. (VGA, Floppy, PC Speaker). Niby grafika dojrzała, ale cała reszta z poprzedniej epoki. Nie mogę się przemóc do tej platformy, sentyment ma dla mnie tylko ze względu na poważniejszy soft który na monitorach mono w hi-resie wygląda po dziś dzień profesjonalnie (chociaż oczywiście mocno retro).

    A Amstrad? Ciekawy sprzęt, ale w Polsce zaczął funkcjonować chyba dopiero jako tzw. retro komputer. Czyli od iluś tam ostatnich lat.

    Małe Atari to jest coś co ruszało i nadal rusza tłumy. Komputer na którym wciąż ludzie próbują wymyślić nowe rzeczy, sprawić żeby wyglądał ładniej, brzmiał ciekawiej. C=64 to przy tym ziew i nuda (nawet pomimo SIDa którego darzę wielką dźwiękową sympatią).
    wieczór @2017-11-18 09:29:59
    Przedpiścy mają rację, natomiast warto się przyjrzeć dlaczego tak się dzieje - otóż nie jest tak, że Atari ST czegoś brakuje, aby powstawały na nim fajne dema, które będą "zjadać" produkcje na XL/XE, C64 czy CPC(+). Graficznie jest nieźle, koderów bardzo dobrych też się trochę znajdzie. Muzyków, którzy mają YM opanowane też. Problem jest taki, ze na tym niestety się kończy. Brakuje kogoś, kto nada temu odpowiedni kształt i przez to wygląda to tak, że dema na ST(e) tkwią głęboko w latach 90-ych albo i wcześniej - nie ma świeżej stylistyki, odgrzewane są w kółko te same kotlety, brakuje inwencji. Scrolle, teksty typu: "another fajny efekt" - są takie mocno techniczne i drewniane.

    W takim towarzystwie wyjątki jak "We were @" błyszczą. Panowie, trochę kreatywności please :) Jakaś koncepcja, reżyseria ;)
    Rastan @2017-11-18 11:03:42
    Atari ST to komputer (do zadań specjalnych), a nie konsola do gier (jak C-64, czy Amiga)! Kiedyś pisałem, że przypomina on bardzo CPC, choćby pod względem liczby trybów graficznych, braku układów wspomagających grafikę czy dźwięku (AY i YM). Jedynie architektura jest 16-bitowa.
    CPC+ to zupełnie inna koncepcja. Przede wszystkim to komputer i konsola do gier (odpowiednikiem komputera była konsola GX4000). A ta maszyna miała już układy wspomagające tworzenie grafiki, sprity, scrolle, dużo kolorów itp.
    Nie podniecałbym się również, aż tak tymi "miażdżącymi" demami na CPC+, bo łatwo również można powiedzieć, że to odgrzewane kotlety. Nie ma tam nic, czego bym nie znał i nie widział wcześniej.
    Po prostu "zasoby" sceny wyczerpały się już na początku lat dwu-tysięcznych i teraz bez względu na platformę (no może poza PC) będziemy takie "kotlety" oglądać.
    Rastan @2017-11-18 11:14:00
    Jeszcze pozwolę sobie na jedną obserwację.

    Demko Eerie Forest by Logon System, a to jest przecież gierka Shadow of the Beast z Amigi, i to na dodatek z jeden do jeden wyripowaną grafiką (i muzyką).
    Wystawianie czegoś takiego w konkursach scenowych uważam, za czyste lamerstwo! Nie wiem, kto i na jakich zasadach puścił to demko w konkursie.
    ZbyniuR @2017-11-18 11:57:29
    Rastan - a co powiesz na takie demko jak Second Reality które powstało na PC, C64 i ST, czy to też jest lamerstwo?

    Myślisz że tylko pomysł na efekt jest trudny i się liczy, a godziny spędzone na konwersji grafy i muzyki oraz miesiące na kodowaniu to już tylko czysty przejaw lamerstwa? no bo każdy głupi to potrafi i to w moment. ;)

    To pewnie gra która już raz powstanie na dowolną platformę powinna się po paru godzinach pojawiać na dowolnej innej, skoro tak łatwo przenieść to na innego kompa. Tylko ciekawe czemu niektórzy latami czekają na pojawienie się pewnych tytułów na ich ulubionych maszynach. Pewnie dlatego że zrobienie portu to straszny wstyd i plama na honorze. :D
    erOS @2017-11-18 11:57:34
    1) demko na ST od MJJ mocno średnie, niczym nie powala, a nadmiar dotsów... to nie dla mnie. Chyba mogę się zgodzić z Kazem, że najciekawszy efekt na odczepnego i przez kilka sekund na sam koniec :>

    2) to, że jakaś prod. wygrała na party nie znaczy z automatu, że jest lepsza, na parties zdarzają się różne głosowania, ale w tym przypadku (przynajmniej "CRTC³" jest bezapelacyjnie lepszą produkcją) natomiast miejsce 2. to jakieś nieporozumienie.

    3) Rastan: dziwna sprawa z tym CPC+; niby 8bit zilog 4mhz, ale kolorowe tryby graf. zdaje się mają znacznie większą paletę kolorów (4096) co jest lepsze od ST ale i ilość kolorów (32?) co jest lepsze nie tylko od ST ale i STe. Rozdzielczości chyba jednak już takiego szału nie robią, procek też nie. Tyle, że czy jest sens porównywać komputer z 85r. z kompem z 90? Wg mnie nie ma to większego sensu.

    4) Greyu: wspomniany AssKicker dziś już nie powala jak niegdyś ;) Anonimowy czytelnik raczej chciał zrobić dym niż rozmawiać merytorycznie. Nie wiem czy jest sens mu odpowiadać, ale miłym gestem było zaproszenie go na SV.
    Przy okazji przejrzałem sobie na pouet tę niewielką ilość prod. na CPC+ i muszę powiedzieć, że poza nielicznymi wyjątkami znaczna większość nie tylko wrażenia nie robi, ale to zwykła kupa, nie wspominając o dramatycznej oprawie msx. Choć jako ciekawostkę zauważyłem, że chyba 2 produkcje miały muzę STkowego Scavengera.
    erOS @2017-11-18 11:59:41
    5) the fander: Atari ST przypomina AT? Obudowę ST ma ładniejszą i raczej nie używa floppa 5,25 :P PC Speaker?
    Przecież ST/STE nie ma wbudowanego żadnego głośnika!?! Gra to do czego kompa podłączysz. Chyba, że masz na myśl jakość dźwięku ze speakera do dźwięków generowanych przez YM? Ale to nie dość, że herezja to i pomieszanie z poplątanym :) Poza tym ST było zaprojektowane do pracy z dyskami twardymi,
    i bodaj rok od pojawienia się ST dyski do niego już były i były używane, może nie w PL, bo tutaj to królował głownie flopp, ale i większość posiadaczy Ami500 też nie mogło się pochwalić
    HDD. Nie patrz więc przez pryzmat polskiego podwórka. Ba, Atari miało też praktycznie od razu CDRom na ACSI do ST, tyle, że nie mogli zejść z ceny do poziomu akceptowalnego przez Tramiela
    i projekt praktycznie leżał i gnił choć ileś tam sztuk wyszło w świat.
    Co do sceny to czy małe Atari rusza tłumy? Znów patrzysz przez pryzmat własnego podwórka. A8 praktycznie się uchowało u nas i u naszych pd. sąsiadów, zaś scena ST w PL praktyczne nie istnieje, za to w świecie jest znacznie bardziej popularna niż ta z małego Atari.

    6) wieczór; problemem nie jest brak ludzi tylko mentalność wielu zachodnich, których bawi i którym podoba się taki oldschool. A nam widać nie.
    Jednak tych wyjątków jak "we were.." jest nieco więcej, na całe szczęście. Ale te odezwy pisane tutaj to jakbyś na Berdyczów pisał ;)
    erOS @2017-11-18 12:08:53
    Żeby było śmieszniej to nie ściągasz sobie ot tak tego dema "Glokzilla", tylko w paczce masz 4 wersje? PRG - 2MEG, pliki dla dysku twardego GLKZILLA.HD i 2 obrazy dyskietki: GLOK_1MO.ST i GLOK_2MO.ST. Po co tak robić?
    Rastan @2017-11-18 12:09:31
    @ZbyniuR: co innego wziąć (nie wyrypać!) grafikę do SotB - btw. grafika jest ogólnie dostępna, co zresztą wykorzystaliśmy w wersji na małe Atari, a co innego napisać efekty imitujące oryginał jak w Second Reality z odpowiednio szybkością i dokładnością. Ponadto nie wiem, czy przyglądnąłeś się mechanice SotB. O ile platforma ma odpowiednie ficzery, to jest to baaaardzo proste do zrobienia (przynajmniej ten pierwszy etap). Wystarczy paskami (poziomymi) renderować z różną szybkością skrole i nakładać na to obiekty graficzne (drzewa, latające smoki, postać głównego bohatera). CPC+ te wszystkie ficzery ma - ma dużą liczbę spritów, co pozwoliło na nakładanie obiektów drzew. Dodatkowo ma paletę 4096, taką jak Amiga, więc rypnięcie tego nie było żadnym problemem - nawet nie rypnięcie tylko ściągnięcie z internetu całej grafiki do SotB! I to jest dla mnie lamerstwo, bo jedyną rzeczą, którą Autorzy tego "dzieła" zrobili to zmniejszenie rozdzielczości grafiki.
    Porównanie tego do Second Reality jest zupełnie nie na miejscu.

    erOS: tak, zgadza się. Rozdzielczość w CPC+ jest niższa, a i procek też jest słabszy niż w ST. No i, tak jak napisałeś, CPC+ pojawił się kilka lat później po ST.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Wywiad z Rolandem Pantołą by Vicek (11)
    ostatni: 17-11-2017 22:13, z80
    Atarociekawostki na blogu TDC (26)
    ostatni: 17-11-2017 21:54, tdc
    Zamienie C64C na Atari XL/XE/ST... (2)
    ostatni: 17-11-2017 21:28, tdc
    Źródła Numena na GitHubie (2)
    ostatni: 17-11-2017 10:38, jhusak
    Silly Venture 2k17 - uniting the ... (138)
    ostatni: 17-11-2017 10:27, greymsb
    Kupię górną obudowę do Falcona (18)
    ostatni: 17-11-2017 10:25, Kaz
    SV2k17 - rejestracja, koszulki i ... (23)
    ostatni: 17-11-2017 08:46, greymsb
    Laura - zrób sobie własną... Kase... (44)
    ostatni: 17-11-2017 05:42, QTZ
    Atari,basic,gry na You Tube (1)
    ostatni: 17-11-2017 00:10, bolo
    Pamięć SIMM (4)
    ostatni: 16-11-2017 11:42, falcon030
    Mały mod River Raid. Pomoc potrze... (10)
    ostatni: 16-11-2017 10:00, zoltan
    Grafika do XEX (7)
    ostatni: 16-11-2017 07:23, Iron
    speed run (15)
    ostatni: 15-11-2017 13:27, iterit
    Laura Konstruktor (9)
    ostatni: 15-11-2017 06:57, QTZ
    15 kHz (270)
    ostatni: 14-11-2017 15:41, antrykot

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1747
    Ostatnio zarejestrowany: Oliver4everYNG
    Postów ostatniej doby: 5

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
    SIO2PC-USB napisał Larek (44)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
    Soczyste kolory napisał scalak (28)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»