atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Echa Revision 2019 z 2019-04-22 07:53 (22)
15 lat AtariOnline.pl z 2019-04-20 06:37 (20)
Mechanism - nowa strona o grach retro z 2019-04-17 20:26 (10)
Flop numer 63 z 2019-04-15 22:03 (7)
Grawitacja 2019 - prace na Atari z 2019-04-07 18:34 (23)
Najbliższe zloty, imprezy, spotkania z 2019-04-02 19:52 (20)
Adventure Ponies i inne gry w produkcji z 2019-03-31 23:50 (11)
Nowe gry w 2019 roku z 2019-03-25 22:51 (34)
Berks Four – nowa gra z 2019-03-24 15:11 (47)
Forever 2019 z 2019-03-16 20:46 (49)
Milionerzy i RodMän – aktualizacja z 2019-03-10 16:44 (15)
Jaskinie retro po raz dziesiąty z 2019-03-07 09:45 (4)
Festiwal komiksowy w Rumii z 2019-03-05 17:13 (7)
Boulder Dash Mugen 21 z 2019-03-03 21:19 (15)
RetroBorsuk przedstawia: Ski-It z 2019-02-22 23:53 (52)
Nowy sezon High Score Club i wyniki 6502 Compo vol. 2 z 2019-02-18 22:42 (3)
6502 Compo vol. 2 - prace i głosowanie z 2019-02-05 16:18 (31)
Aktualności zlotowe z 2019-01-28 18:14 (49)
Wojna i Teenage Queen Black Jack z 2019-01-23 01:32 (26)
Port gry Combat z 2019-01-19 23:55 (5)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Echa Revision 2019
Kończy się największy zlot demoscenowy na świecie: Revision. Dla tych, którzy nie mieli okazji śledzić kompotów przygotowaliśmy małą nowinkę z akcentami atarowskimi.


  • Na zlocie przyznawano nagrody za najlepsze demoscenowe osiągnięcia w 2018. 3 miejsce w kategorii nicepixel (najlepsza grafika całoekranowa) zajął Odyn1ec / Lamers za grafikę "Sisters of Mercy". Gratulacje!



  • Partyzanci mogli obserwować banery z zaproszeniami na imprezy. Od naszej strony było piękne logo Silly Venture, oraz Lost Party:





  • Triace wystawił muzyczkę na Pokeya




  • LiSu / Tristesse przygotowali video invitkę na party z atarowskimi korzeniami: Outline (wokal - Bocianu)



  • Desire wystawiło demko na Atari 7800 o tytule 1E78. Jest to invitka na Silly Venture.





  • Demko na Atai VCS by TRSI to invitka na Nordlicht



  • Xump to gra na Atari Lynx zaprezentowana w game compo



  • w intro compo zaprezentowano prodkę na Atari ST: STNICCC 2000++



  • w intro compo zaprezentowano też kilka prac na Atari XL/XE (jedna) i Atari VCS (pozostałe) w limicie 32b



    Akcentów około atarowskich można doszukać się więcej. Np. wersja dema NICCC-2000 na konsolę SNES. Bijatyka na c64 w game compo z Atari w "tle" :) Polecamy oglądnięcie filmików z konkursów, które sukcesywnie wrzucane są na YT. Do następnego razu!

    2019-04-22 07:53 by Xeen
    komentarzy: 22
  • xeen @2019-04-22 08:20:17
    Niezły poziom prac w konkursie dem na Amigę. Sporo znanych grup i dobre demka. Nie wszystko jeszcze widziałem / słyszałem - ale cieszy powrót Faceta (bardzo dobre grafiki i w kompo i w demku), bardzo podobało mi się kompo z muzyczkami na platformy oldschool. Wiele prac wpada w ucho.
    xeen @2019-04-22 08:20:39
    Odyniec - GRATULACJE!
    Kaz @2019-04-22 08:30:35
    Gratulacje Odyniec! Dzięki Xeen za przegląd prac i atarowską pigułkę :D
    xxl @2019-04-22 10:46:35
    gdybym nie przeczytal to ta video invitka na Outline wyglada jak reklama piwa
    blasph @2019-04-22 12:04:51
    Gratulacje! Odyniec!! Mega jest ta grafa!!
    Crrn @2019-04-22 14:06:52
    Gratulacje Odyniec!
    W ogule to party jakieś takie udane dla retro 8 i 16 bit platform
    nikt @2019-04-22 15:33:16
    4kb intro na zwykłym zx spectrum to istna magia kodu.
    Odyniec gratulacje!
    Odyn1ec @2019-04-22 17:19:32
    dziękuję, dziękuję
    ale kolega Carrion (od niedawna atarowiec ;)) wywalczył 1 miejsce za logo
    crrn @2019-04-22 20:02:47
    dzięki Odyniec ;)
    w sumie to jeszcze Demo Rivalry na C64 wygrało oldschool compo a tam też jest sporo grafiki i nie tylko mojej
    ale jako że jesteśmy na portalu AOL to zobowiązuję się nie składać pixeli i jeszcze coś na Atari wypuścić.
    BTW: Jutro na blogu chcę wrzucić post podsumowujący Revision z mojego punktu widzenia. (choć tam nie byłem ;) )
    Heaven @2019-04-22 20:10:34
    What a suprise to see a A8 pic on big screen!

    Great!
    grey / mystic bytes @2019-04-22 20:11:12
    Gratulacje Odyn1ec & Carrion :) Na Revision widać zmierzch sceny PC i niespodzianki na Ami scenie (pomijając prodki Void, które są mega nudne). Fajnie, że są też akcenty atarowskie, ale nigdy nie zrozumiem podziału na Oldschool i Amigę :) Widać, że to ami-scena zasiada za sterami imprezy ;) (Falcon w tym przypadku wylądowałby w Oldschool demo compo, a A1200 miałaby osobną kategorię - nieco dziwne, prawda?). Parę rzeczy chętnie "zapożyczyłbym" z tej imprezy. Podoba mi się widok na "reżyserkę" compo i komentarze.
    Moki @2019-04-22 22:03:10
    Grey - co jest dziwnego, że jest osobne compo dla Amigi, skoro jest wystawianych tyle produkcji? Zdaje się przedostatnim Revision produkcje na Amigę były wystawiane także w oldskool compo ale zrobił się z tego niezły bałagan
    grey / mystic bytes @2019-04-22 22:11:30
    @Moki: to nie jest pierwszy raz i pierwsze party z amigowymi korzeniami, gdzie Amiga wystepuje poza Oldschoolem, a cała reszta w nim właśnie ;) Czytajac regulamin compo przed party i widząc że jest osobna kategoria dla Amigi 1200 i np. Falcona, który "z automatu" ląduje w Oldschool demo compo - średnio ma się ochotę brać udział w compo. Już widzę ten wysyp prac, jak ktoś z atarowskimi korzeniami zrobiłby na swojej imprezie osobno Falcon demo compo na równi z PC, i Amigę 1200 lądującą w OldSchool demo compo ;))) Naprawdę nie widzisz, że coś tu jest nie tak?
    x0r @2019-04-22 23:01:28
    Ależ Greyu, scena Atari jest obecnie na etapie rozwoju który Amiga przerabiała na przełomie lat 80 i 90. Kuleje kod, grafika, muzyka a przede wszystkim DESIGN i dobry GUST którego na scenie Atari brak. Atarowym koderom nawet nie chce się zsynchronizować efektów z dźwiękiem. Ale jeśli Atarowcy się postarają to bez problemu dorobią się własnego compo na Revision ale do tego trzeba mieć dorobek i godną reprezentację.

    Jeśli chcesz coś zaczerpnąć z RV do swojego SV to oprócz reżyserki proponuję w pierwszej kolejności:

    1. Większy szacunek dla twórców i uczestników. Compo nie powinno trwać do 4 rano gdy połowy widzów już nie ma na sali bo odpadli ze zmęczenia lub uciekli na pociąg. Compo powinno być podzielone na 2 dni jak na RV i wszystko powinno odbyć się o czasie w ludzkich godzinach.

    2. Selekcja prac. Wyrzucać ewidentne krapy, fałszujące ayki bez melodii oraz dema będące konwersją cudzego video. Jakość prac pójdzie wtedy w górę.

    3. Rezygnacja z rozbicia compo na dema na ST, Falcona takiego śmakiego i wiele innych kombinacji, bo powstaje multum kategorii w których jest 1 lub 2 prace i wystarczy zrobić byle compo fillera by zająć wysokie miejsce a skoro tak jest to twórcy nie muszą się starać i konkurować jakością tylko robią byle co byle było. Na Revision jest jedno compo dla wszystkich Amig gdzie konkurują ze sobą dema na a500 z demami na duże Amigi z 060 MHz i 128 MB ramu i ludzie nie mają problemu z oceną które prace są bardziej wartościowe.

    4. Prawdziwy duży big screen na którym prace TWÓRCÓW wreszcie będą zaprezentowane w jakości szanującej wysiłek włożony w cykl tworzenia.

    5. Właściwa integracja. Jeśli compo skończy się o ludzkiej porze na przykład o 22 to wszyscy będą mieli 3-4 godziny na integrację. W obecnej formule gdy compo kończy się o 4 rano ci co są jeszcze na sali natychmiast uciekają ze zmęczenia i integracja znika.
    grey / mystic bytes @2019-04-22 23:31:20
    @x0r: dziękuję za wyczerpującą wypowiedź. doceniam :) aczkolwiek nie zgadzam się w wielu poruszonych przez Ciebie aspektach. Nierówne traktowanie A1200 i Falcon'a uważam za niezrozumiałe i kompletnie niezasadne. Nie ma do tego nic design w demach na obu platformach, ani synchronizacja efektów z dźwiękiem. Oczywiście scena Atari (zwłaszcza ST) często odbiegała pod tym względem od amigowych - tutaj nawet nie ma co polemizować. Natomiast używanie tego argumentu jako zasadności traktowania konkurencyjnych wobec siebie platform (A1200 i F030) jako "newschool" i "oldschool" jest po prostu śmieszne. Poza tym (odnosząc się konkretnie do Twoich punktów):

    1. Planowane konkursy na Revision od godz. 23:00 - Amiga Intro, PC 4K Intro, 256 Byte Intro i Oldskool Demo rozpoczęły się ok. północy, a skończyły ok. 03:00 rano (w tym -z mojego punktu widzenia- Oldschool demo compo jako ostatnie). Rozumiem że wg. Ciebie to są ludzkie godziny i szacunek jest większy. Spoko.

    2. Wyrzucać ewidentnie krapy? A widziałeś produkcje na Amigę firmowane przez Void? Grafika lata 80-te, i scrolle (kolejny rok z rzędu). I nie chodzi o jedną pracę.

    3. Nigdy nie zrezygnuję z rozbijania ST Demo Compo i Falcon Demo compo w osobne kategorie. To są dwa kompletnie różne komputery.

    4. Na SV były różnej wielkości Big Screeny. Jeśli ktoś uważa że był np. ostatnio za mały, to załatwimy większy. Natomiast co do rzutnika to ostatnio był jeden z najlepszych - bez przerw na prezentację logo Benq :D

    5. Tak jak pisałem wcześniej, compo na Revision z piątku na sobotę skończyło się ok. 3 nad ranem, na ostatnim SV o 02:30. Jak już pisałem wcześniej na forach - w tym roku chcę dołożyć wszelkich starań, aby compo było rozbite na 2 dni.

    Pozdrawiam :)
    grey / mystic bytes @2019-04-23 00:01:02
    Oczywiście chodziło o compo z soboty na niedzielę, a nie z piątku na sobotę :D Sorry ;)
    x0r @2019-04-23 00:20:04
    Grey, nikt nie mówi że Revision to party doskonałe wiec nie ma co na siłę szukać wad, jeśli jakieś compo skończyło się u nich zbyt późno to trochę słabo, ale to żadne usprawiedliwienie dla compo podczas SV, skoro można je rozbić na dwa dni w rozsądnych godzinach.

    Szacunek dla ludzi na RV to także bigscreen zawieszony kilka metrów wyżej dzięki czemu nikt nikomu głową nie zasłania. To także wcześniejsze sprawdzanie prac i zgrywanie ich do wersji cyfrowej dzięki czemu prezentacja jest płynna i nie ma sytuacji typu ups przepraszamy nie ma dźwięku wiec puścimy demo jeszcze kilka razy do skutku. Ale tu wiem, że RV to inna skala zasobów ludzkich.

    Krapy na Amidze tez się zdarzają, to fakt. Ale to gdzie teraz jest scena c64 i amigi to zasługa organizatorów poprzednich parties którzy w przeszłości dbali o jakość i robili selekcje. Dzięki temu że przykładowo usuwano kakofonię z music compo ludzie bardziej się starali by robić lepsza muzykę, odpadali amatorzy i jajcarze dzięki czemu udźwiękowienie dzisiejszych dem na c64 i Amigę bije Atari na głowę. Dbanie o wyższy poziom prac powoduje że kolejne prace są na coraz wyższym poziomie co wpływa na rozwój sceny a twórczy ludzie nie są zniechęcani bo mając z kim konkurować mają motywację.

    Amigowe dema są jakie są między innymi dzięki temu, że nigdy nie rozbijano u nich demo compo na A500, A1200, ACD32, A4000, fast, 030, 040, 060. Zawsze była jedna kategoria. Nie było rozbicia compo, nie było szatkowania prac na 14 dem wystawionych w 12 kategoriach. Dzięki temu nakręcała się konkurencja, bo w jednym compo trzeba walczyć z wszystkimi grupami. Raz wygrywa demo na A500, raz na duża Amigę. TBL mogło zrobić tegoroczne demo na 060, ale zrobili na A500 i demo zagięło inne prace na 060, nikt nie ma z tym problemu.

    Ale zrobisz jak uważasz przecież nie zmuszam cię na siłę. Pamiętaj tylko że ustalając warunki i kategorie compo dzieląc je na wiele kategolrii wpływasz na ilość, nie na jakość i ciagle będzie szukanie na siłę jakichkolwiek produkcji by odbyły się wszystkie compo.
    Kaz @2019-04-23 00:44:00
    Grey, ja bym na Twoim miejscu nie dyskutował z tym jegomościem. To zwykły troll. Od kiedy pamiętam, krytykuje wszystko co jest w społeczności/na scenie Atari, pochwala wszystko co poza nią, możesz sprawdzić starsze komentarze. Tutaj też: jak coś jest ewidetną wtopą na Revision, np. puszczanie filmików zamiast prac na realnym sprzecie to przedstawi to jako wielką zaletę. Jak SV kończy się późno to "brak szacunku do ludzi", a jak dowiedział się, że na RV też, to "nie ma co na siłę szukać wad" :D. Tak więc, będzie Cię pouczał i odwracał kota ogonem. Taki drobny manipulancik słowem. Tam nie ma żadnej próby obiektywnej oceny, chodzi o podjudzanie ludzi.
    Heaven @2019-04-23 02:10:25
    To be fair it lasted so long on Saturday because 1 hour technical issues which delayed the compo.

    Separate Amiga and old school compo is a long revision discussion but has something to do with aaaaammmigaaaa cult. But someone could enter his Amiga demo in wild or old school, too.

    I can follow what xor wants to say. But it’s Atari community decision.

    The prerecording of the demos and work is a pain to do but ensures a flawless presentation at compo times. What i not like that much is that they pre rank the demos so crappy Void or others come earlier than later the big boys. So they raise the tension.

    I crossed my fingers that I don’t come as entert 1 or 2 ;).
    10 GOSUB 10 @2019-04-23 04:51:27
    Z rzeczy wartych "pozyczenia" jest tez wrzucanie stuffu na siec prawie ze na zywo. Zgrywanie prac to gigantyczna praca ale nie da sie inaczej niestety (jesli chce sie miec plynne compo przy duzej ilosci prac).

    Z polskich akcentow byly: trzy slajdy polskich party - SV, LP i Xenium (zdjecia bigscreena podeslalem do niektorych orgow, do wszystkich nie zdazylem a potem zapomnialem) - tak z ciekawostek, w sobote rano rotacja wszystkich slajdow trwala 21 minut :-) do tego invitka na Outline i kilka prac muzycznych. No i czolowka shader showdown wspominajaca WeCan. Z atarowskich to cztery intra i muzyka w oldschool compo

    x0r: tak, to inna skala zasobow ludzkich - w samym infodesku bylo nas 20 osob (cztery zespoly zmieniajace sie), do tego kupa roznych ekip robiacych rozne rzeczy. I mimo tego ze zostalo cos w okolicy 30-40 osob, rozbiorka skonczyla sie kolo 2 w nocy. No ale skala wynika tez z ilosci osob. Po jakiejs imprezie hackerskiej w .de gdzie bylo 15k ludzi sprzatano ponoc tydzien i takie RV to przy tym pestka

    Atmosfera jest niesamowita, polecam kazdemu zeby przyjechal chociaz raz, chociaz rozumiem ze termin nie kazdemu pasuje. Sam dopiero czwarty raz jestem. No ale warto, naprawde.

    Invitka na Outline wyglada jak wyglada bo poza ogladaniem dem pijemy tez tam piwo. Aha, ten cudny wokal to oczywiscie Bocianu.
    xeen @2019-04-23 06:32:05
    tylko ten termin :) czy na RV jest selekacja tylko na muzyki? Jest gdzieś info kto się nie "dostał"?
    Sdx shit @2019-04-23 07:35:48
    Revision to lewackie party
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Dlaczego w retro nie ma dziewczyn? (51)
    ostatni: 23-04-2019 08:14, xxl
    Kim byl Krzysztof "Krzys" Kubeczk... (8)
    ostatni: 23-04-2019 07:59, ccwrc
    Niedokonczone gry (186)
    ostatni: 23-04-2019 05:52, miker
    Motocross (LiteRally) (252)
    ostatni: 23-04-2019 01:28, odyniec1
    WASTELAND (2019) (20)
    ostatni: 22-04-2019 20:25, IRATA4
    Wesołych Świąt (81)
    ostatni: 22-04-2019 11:10, Arti
    Sdrive-Max - UNO2SIO (89)
    ostatni: 21-04-2019 22:44, Montezuma
    AgaCart (1)
    ostatni: 21-04-2019 21:27, jesionen
    Gry, które chciałbyś żeby powstał... (296)
    ostatni: 21-04-2019 12:06, IRATA4
    Nowa książka o Atari na Kickstart... (4)
    ostatni: 21-04-2019 10:24, Adam
    RETROnizacja (144)
    ostatni: 21-04-2019 00:15, adolfinio
    Frogs, a game that would be nice ... (3)
    ostatni: 20-04-2019 13:56, Philsan
    8bit-unity (19)
    ostatni: 20-04-2019 13:53, Kaz
    Nie samym Atari człowiek żyje, cz... (2471)
    ostatni: 20-04-2019 12:58, IRATA4
    Ciekawostki (4194)
    ostatni: 19-04-2019 16:30, IRATA4

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1980
    Ostatnio zarejestrowany: quamus
    Postów ostatniej doby: 38

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»