Chciałem się z Wami podzielić krótkim samouczkiem nt. Jak skorzystać z SFX-Engine w MAD Pascalu. Mam nadzieję, że okaże się pomocny w początkach z tym silnikiem.
Zacznijmy więc
Wejdź na stronę repozytorium SFX-Engine i ściągnij plik ZIP, klikając w przycisk CODE a później Download ZIP (jak na poniższym obrazku)
Paczkę rozpakuj, gdzieś na swoim dysku.
Katalog `sfx_engine` należy skopiować do katalogu swojego projektu.
Przykładowa struktura katalogu projektu, może wyglądać tak:
W głównym pliku programu `main.pas` zadeklaruj ścieżkę dostępu do biblioteki `sfx_engine` i `music` oraz utwórz deklarację biblioteki w sekcji `uses`, np.
WAŻNE Należy dodać ścieżkę w wygenerowanym pliku `music/resource.rc`, gdyż kompilator MAD Pascal odwołuje się względem położenia pliku głównego `main.pas`, nie zaś położenia pliku zasobu który jest dodany do programu.
SFX_ORG rcasm 'music/music.asm';
W pliku głównym projektu dodać należy jeszcze wczytanie pliku zasobu muzyki.
UWAGA! W przypadku rozdzielenia danych za pomocą przełącznika `-Ad:` (w konwerterze `smm-conv`) należy, wczytanie pliku zasobu `{$r "music/resource.rc"}` umieścić na samym początku programu, przed wywołaniem innych zasobów.
W programie głównym `main.pas` dodaj jeszcze następujące linie:
Begin SFX_StartVBL(); SFX_PlaySong(0); repeat until ch<>255; ch:=255; SFX_End(); End.
`SFX_StartVBL` inicjuje silnik SFX, podpinając go pod przerwanie VBLANK
`SFX_PlaySong(0)` uruchamia odtwarzanie muzyczki od wiersza 0
`SFX_End()` kończy działanie silnika SFX
Skompiluj plik `main.pas` - jak to zrobić najwygodniej? Odsyłam do dokumentu Bocianu MAD Pascal i Geany
Uruchom XEXa w swoim ulubionym emulatorze lub na prawdziwym komputerze
I to tyle - można się cieszyć muzyką z programu SFX Music Maker (aka SFX-Tracker) w swoim projekcie :)
Powyższy przykład w całości znajduje się na GitHubie