atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (15)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (12)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-05
Liczba katalogów: 8408, liczba plików: 36863
Zmian katalogów: 85, zmian plików: 132

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2930 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Echa Revision
Trwa największe chyba święto "scenowego świata": Revision. Wczoraj odbyły się pierwsze konkurencje, w tym interesujące z naszego punktu widzenia konkursy na produkcje w kategorii oldschool.

Z akcentów atarowskich mamy jedno demko na Atari XL/XE (Arsantica / DESIRE!), intro 16K (RebbStars / JAC!) na Atari XL/XE i dwie prodki na Atari VCS (TIM1T / Cluster&DMA; Bang)!

Dodatkowo w kategorii oldscholl 4KB Intro wystartowały dwie proudkcje na Atari VCS, oraz interko 1KB na Atari XL/XE (by JAC!).

W kategorii Oldschool gfx pojawiła się jedna pracka na ATARI XL/XE: Dark Magic by Raven / Nuance! Praca zajęła dobre, drugie miejsce!









Prodki do zassania, na razie, z katalogu SCENE.ORG, lub za pośrednictwem POUET. Wesołych Świąt! :)

2014-04-20 08:58 by Xeen
komentarzy: 72
ripek @2014-04-20 11:44:56
Fajne i miłe dla oka.
voy @2014-04-20 13:22:28
CharlieChaplin @2014-04-20 14:30:05
Well,

the ATR-image of Arsantica uses non-standard 122kbytes length. Most sector copiers will recognize this image as being single density (90k), so its difficult to copy the ATR onto a real 5,25" diskette.
voy @2014-04-20 14:52:32
I uploaded fixed version of .ATR (I just put 7936 bytes at the end of the file and I fixed header of image):

http://atarionline.pl/demoscena/cp/Revis...
wieczór @2014-04-20 15:32:48
Świetna prodka! Mniej scenowa, bardziej growa - widzę tu dużo potencjału i materiału do robienia gier, jakich na Atari zawsze brakowało - dobrze oprawionych.
wieczór @2014-04-20 15:37:26
RebbStars - świetna muzyka. Design prosty ale ładny.
heaven @2014-04-20 18:22:41
thx to XXL for helping me out in fixing all the weird NMI conflicts and stack trashing issues. I will releasing a small update soon with the missing end credits scroller ;)

thx to BeWu for his brilliant msx, too.
xeen @2014-04-20 18:57:29
Tak, muza BeWu jest świetna.
pin @2014-04-20 19:30:33
Arsantica - bardzo ładne, lecz pozostaje mi jedynie tuba do oglądania. Ciekawe jest to, jak można tak totalnie skopać ładowanie dema. Ani z twardziela, ani ze sio2sd. Masakra.
Heaven @2014-04-20 19:39:19
Cze Pin,

I wanted to release the demo on 5,25 floppy... ;)
seban @2014-04-20 19:40:51
@Heaven: great demo! with very nice design! with nice graphics! I like it very much! BeWu music is marvellous too!
pin @2014-04-20 20:05:55
@Heaven - a nie może to po prostu odpalić z dos i HDD?
A @2014-04-20 20:08:06
Arsantica - to jest prawdziwa muza na Atari.
Czapki z głów.
xeen @2014-04-20 21:00:13
te dema na VCS to klasa światowa. Rewelacja!
Brawo! Właśnie zapodałem sobie na domowym big screenie.
bob_er @2014-04-20 21:37:47
Pisałem już gdzieś - odnoszę wrażenie, że scena VCS wyraźnie przoduje (spośród atarowskich).
pin @2014-04-20 22:40:03
.. czy wam też Arsantica odpala z włączonym basicem? ;)
xeen @2014-04-20 22:44:15
Właśnie skończyło się oldschool 4KB kompo.
w 4KB kompo dwie prace na VCS :) Kompofiller i pracka od TRSI.
Dodatkowo interko 1KB od JAC!'a.
Atarowe akcenty - silne!
Axi0maT @2014-04-21 05:31:12
Bang! na VCSa robi wrazenie. Duzo efektow, fajne pomysly i realizacja super. Jestem pod wrazeniem. Dawn nie ogladalem takiego dobrego demka.
XOXO @2014-04-21 09:16:27
super fajne te produkcje na XL/XE i VCS :) ale najważniejszy news to: TBL is BAAAAACK!!!
as... @2014-04-21 17:29:48
TBL znowu skasowało konkurencję...:
https://www.youtube.com/watch?v=fJ9jP4RV...

Czekam na Falconową wersję!
Mniam!
bob_er @2014-04-21 17:53:31
Nie chcę na zrzędę wyjść, ale demo TBL-ów takie sobie jest. Sześcian i creditsy fajne. Reszta - nic nowego. TBL to już robił kilka lat temu...
seban @2014-04-21 18:24:41
pytanie do znawców amigi, i nie traktujcie tego jako złośliwości z mojej strony... tak patrzę to demo TBL, potem zaglądam jakiego sprzętu wymaga (Motorola 68060, AGA) i zastanawiam się czy z sceną amigi dzieje się to samo co stało się z pecetową... wszystkie dema zaczynają wyglądać jak *.3ds player plus muzyka jako stream mp3 czy cokolwiek innego... czy wszystkie produkcje amigowe tak wyglądają? tzn. czy to jest jakiś engine 3d plus muza jako stream?

Z łezką w oku wspominam bardzo stare dema tworzone przez Sanity, Anarchy czy Phenomena. Nie chcę nikomu nic zarzucać, bo nad takimi "nowoczesnymi" demami trzeba się napracować również, ale jakoś nie potrafię docenić tego rodzaju produkcji, być może to dlatego że nigdy nie byłem specjalnie związany z Amigą. Być może trzeba by było poszukać czegoś w czym Amiga wypada rewelacyjnie? Niestety odnoszę wrażenie że wyciskanie soków z 68030 aby renderować sceny 3d mija się kompletnie z celem, bo ani nie wygląda to dobrze, ani nie działa nie robi na mnie żadnego wrażenia, kończąc już swój wywód chciałem tylko zaznaczyć że z tego typu dem bardziej podoba mi się np. to demo...

http://youtu.be/rbFndrip_KM

niby też oparte na 3d, ale ma coś takiego w sobie co powoduje że czuje się super klimat przy oglądaniu tego... wszystko wydaje się mieć o wiele większy flow niż to co zaprezentowało TBL.
seban @2014-04-21 18:26:39
coś mi pocięło komentarz... nie chce mi się pisać od nowa... ;/ wkleję tylko małe sprostowanie/streszczenie, miało być mniej więcej tak:

..."Niestety odnoszę wrażenie że wyciskanie soków z 68030 aby renderować sceny 3d mija się kompletnie z celem, bo ani nie wygląda to dobrze, ani nie działa szybko, i niestety nie robi to na mnie żadnego wrażenia"...
bob_er @2014-04-21 18:33:38
Na ppa.pl czytałem kilka miesięcy temu żale amigowców na temat nowych dem na 060. Dokładnie ten sam problem adresowano - niby to Amiga, ale tak naprawdę wszystko robi cpu, choć Amiga układami stała. I w ten sposób dema pc-towieją.
Niestety - potwierdzeniem tej teorii jest łatwość przenoszenia dem na Falcona.
xxl @2014-04-21 19:06:41
na malym atari tez powoli sie zaczyna... w niektoych regulaminach kompo sa juz zapisy wymuszjace dzialanie prac na dekadenckich maszynach... juz niedlugo ;-)
the fender @2014-04-21 19:49:51
@seban:
No cóż, pamiętam sytuację z ok. 1997 roku. Spotkałem się z pewnym człowiekiem ze sceny C=64/Amiga i zapytałem go, co też teraz porabia. Dowiedziałem się, że sporo osób siedzi teraz na pececie, że tam to jest bajka bo dema pisze (a właściwie składa) się w c++ z gotowych procedur, wczytuje scenę z 3D studio, moduł z Fast Trackera i mamy na Pentium MMX płynne demo 3D. Uogólnienie to było bo ASM był i będzie, ale porównując do pisania na Amidze czy tez platformach 8-bit to z grubsza była racja.
No cóż - pomyślałem. Widać dzisiaj tylko 3D się liczy. Więc idąc tym tokiem myślenia zapytałem go, czym tutaj się jarać skoro 3dfx voodoo w grach zrobi to samo lepiej i szybciej a do tego się pogra. Powiedział, że się nie znam na scenie.
Może miał i rację - na TEJ scenie się nie znam kompletnie. Silniki 3D fascynowały kolorami, teksturami, efektami i płynnością, ale gdzie tu wyciskanie soków z hardwaru? Udowadnianie niemożliwego? Toż 3dfx sam w sobie był większym sprzętem do wyciskania z niego soków, niż intel z svga :) Niemniej, głównym gwoździem każdej produkcji było odtąd 3d, torusy z rybkami, tunele ze światłami i tym podobne, powtarzające się atrakcje.
Wg mnie w tym owczym pędzie gdzieś uleciał radosny duch demek. Tak jakby dema z beztroskiej fantazji przeszły do żmudnej i powtarzalnej roboty. A to już takie ciekawe nie jest.
Są oczywiście miłe odstępstwa od tej reguły, jak choćby dema Farbrausch, np świetne Rode http://www.youtube.com/watch?v=k_oTQd93e... - ale tutaj twórcy czarują odbiorcę i tak do końca nie potrafię powiedzieć czy podoba mnie się to przez to że to demo, czy po prostu jest to solidnie i z fantazją zrobiony kawał dobrej multimedialnej roboty :) Bo tak właściwie przestaje mnie ruszać czy to obejrzę na real sprzęcie czy animację w HD.

Tak na koniec porównując klasyczne starocie kontra starocie 3d.
Wolę 101 raz obejrzeć State Of Art, Enigmę czy nawet Technological Death niż stare demka TBL-a.
A dema 8-bitowe to już zupełnie inna, smaczna półeczka.
brx @2014-04-21 20:04:24
@bob_er:
Ale już ponad dekadę temu przestało mieć sens np. używanie sprzętowego blittera, bo był za wolny. Tak, Amiga wyspecjalizowanymi układami stała, ale okazały się w końcu za wolne i zbyt przestarzałe. Grafika AGA była tylko rozwinięciem kości OCS/ECS, ale rewolucji już nie wniosła. Niczego do wspomagania grafiki 3D nie ma (a wręcz przeciwnie), więc zostaje tylko procesor, którego część mocy i tak się marnuje ze względu na konieczną konwersję chunky to planar (C2P). Inną sprawą jest robienie dem na A500 i kilka produkcji z ostatnich lat na ten model mnie nawet zaskoczyło.
XOXO @2014-04-21 20:18:40
zwróccie uwage, iż większość demek z Revision na PC to playery scenek w Unity lub jego zamienniki. Czy to jeszcze demo? Dla mnie to powinno trafić do wildu. No ale tak sie obecnie robi dema na Windows. Może powinno sie zrobić Unity Demo Compo?
xeen @2014-04-21 21:02:40
Ja uważam, że TBL puścili bardzo dobre demo. Ok - widać, że było składane na zlocie, widać błędy - ale ogólnie ich styl pozostał. Mi się podoba.

Właściwie nie wiadomo jak oni to robią - ale ma to swój urok i ja na pewno do tego dema będę wracał. Stanowi ono pewną całość i ma fajne pomysły (gretsy, cube, wplecione desynchro i ta realistyczna rzeźba z piorunami).

A są pod presją, bo póki co są autorami najlepszego, moim zdaniem, dotąd dema na "duże" Amigi. Ciężko się wraca z takim bagażem - nieźle jak na powrót.

Co do Elude - to, jako wielki fan tej ekipy, jestem rozczarowany.
Efekty niezłe, ale to nie jest demo na pożegnanie, jak dla mnie.
Rastan @2014-04-21 21:06:03
W demku TBL sypie się sortowanie. :)
wieczór @2014-04-21 22:26:38
Demko TBL jest po prostu nudne. Zero jakiejś spójnej koncepcji.
adv @2014-04-21 22:43:06
4k Pc intro:
http://www.youtube.com/watch?v=RCh3Q08HM...

W liście znajdzie się też coś na 1k.
bob_er @2014-04-21 22:45:51
@brx - można myśleć tak - skoro sprzęt nie nadaje się do 3d, to może nie róbmy 3d? Na Amidze znam się słabo (czytaj: prawie w ogóle), ale wiem, że ma tryby HAM. Podobno ciężko je oprogramować, bo są dziwne zależności pomiędzy pikselami. To może w tym jakieś efekty robić (niekoniecznie 3d), skoro mamy sporo mocy procka? Procesor można zutylizować na wiele sposobów.
Inaczej wychodzą potworki w stylu: https://www.pouet.net/prod.php?which=624... które może i fajnie wyszło, ale niekoniecznie w trybie tekstowym.
adv @2014-04-21 23:13:53
@Bob_er To samo pisałem kilka lat temu na ppa.pl. Jednak Amigowcy są wewnętrznie podzieleni na zwolenników Amigi klasycznej i Amigi rozumianej jako system pod pc, a ci pierwsi na zwolenników pisania pod natywny sprzęt oraz taych, którzy wolą pod dopałkę. W efekcie raczej wolą się spierać między sobą i analizować, czy jest sens robić cokolwiek niż dla radochy coś zrobić.

Ostatnio jednak dzieją się konkursy na muzykę, raytracking, no i oczywiście ludzie, którzy robią takie fajne rzeczy, jak te, które podlinkował Seban. Szkoda, że to koniec ich zabawy.
brx @2014-04-21 23:29:50
@bob_er: Ale zobacz, skoro sprzęt nie nadaje się do 3D, no to właśnie zrobienie czegoś 3D na tak słabej grafie i (wbrew pozorom) procesorze to jest dopiero wyzwanie... I może Cię zaskoczę, ale jak widzisz jakieś bardzo kolorowe demo na AGA (lub jakieś pojedyncze efekty, także 3D), to często jest to właśnie... tryb HAM8.
seban @2014-04-21 23:33:40
co do produkcji typu 4k na pc to mam bardzo mieszane odczucia, niby to 4k kodu... ale z tyłu stoi potężny układ graficzny który wymaga kilkuset-megabajtowego drivera, do tego dochodzi API w stylu OpenGL lub DirectX, a intro jak to intro inicjuje i wywołuje te setki megabajtów wcześniej przygotowanego kodu realizującego rysowanie poszczególnych prymitywów graficznych, no ale OK... czasami ciężko upchnąć w 4k same wywołania API, a co dopiero cały świat 3d plus syntezowaną muzykę, od lat powala mnie coś takiego...

http://youtu.be/jB0vBmiTr6o

jest to dla mnie wyczyn niebywały, do dziś nie widziałem nic bardziej powalającego na podłogę niż właśnie "elevated" by RGBA & TBC. I z czystym sumieniem mogę to nazwać mistrzostwem wszechczasów, matematyka która za tym stoi, pozwala mi zapomnieć że renderuje to GPU.

Jednak czasami lubię wracać to tych intr 4K pod DOS gdzie każdy pixel musiał postawić programista za pomocą CPU :) Takie intra miały swój niezapomniany klimat :)
Roman @2014-04-22 01:07:04
Narzekacie jak prawdziwi Polacy. Idzie się zachlać w jakiejś szkole i nazwijcie to górnolotnie "party".
Normalni ludzie się cieszą, bo mają co podziwiać i naśladować.
Ale po co się męczyć. Łatwiej zbluzgać, bo wtedy można poczuć się lepszym. To już narodowa tradycja zwana "wygrany moralnie" bo inni są gorsi - w naszym mniemaniu.
wieczór @2014-04-22 01:27:32
Ale tu przecież nikt nie bluzga, tylko spokojnie, konstruktywnie dyskutujemy o trendach artystyczno-technologicznych panujących obecnie na scenie. Dysputa ta zapewne przyczyni się do wielu owocnych wniosków skutkujących już na najbliższym party wieloma produkcjami o najwyższej jakości :)))
Neuroup of Addict Labs @2014-04-22 02:36:03
Że się o Amidze dyskutuje to dorzucę parę słów.
Demo TBL technicznie bardzo dobre, chociaż jakbym miał być bardzo złośliwy i szukać dziury w całym to bym się doczepił tańczącej baletnicy i nie chodzi mi o samą animację, tylko skąd ona może pochodzić.
Mam wrażenie, że znowu ktoś chciał pokazać, że Amiga Rulez i może konkurować z PC. Co jest słabe i mnie maksymalnie zniechęca bo możliwe, że to kolejne demo, które nawet przez moment nie było obok prawdziwej Amigi.
PS.Wyrażone tutaj opinie są tylko moimi przepuszczeniami i nie muszą mieć nic wspólnego z faktami.
adv @2014-04-22 10:16:28
@Roman Przeczytaj proszę drugi akapit mojego wcześniejszego wpisu. Dopiszę tylko, że mam nadzieję, że to niekoniecznie finał tej grupy.

@Neuroup/AdL No właśnie, jak to może być zrobione? Jak obiekt uczy się tańczyć wg. zdigitalizowanego ruchu? (tak się domyślam jest to robione).
adv @2014-04-22 10:20:09
@Seban Mam d o k ł a d n i e tak samo. ;) Elevated Rulez!
the fender @2014-04-22 10:31:22
@brx: optymalizacje chunky to plannar w kolejnych trybach wyświetlania obrazu na kościach AGA to był główny hype w demach w latach kiedy jeszcze byłem w miarę na bieżąco (95/96). Dlatego też m.in. TBL rządził. Czy ktoś pokazał coś, co jest szybsze i lepsze od procedur z tamtych lat? Wtedy oglądało się na 030 z koprocem i Fastem - i to był min. konfig do komfortowego oglądania dem.
Bo optymalizacje optymalizacjom nierówne :)

Bo np, czy subiektywnie lepsze jest 3D w 25 klatkach na zoptymalizowanym kodzie 030 i koproca, czy może lepsze jest to wyświetlające 12 na gołej 020.
A może jednak lepsze te starsze, wymagające A500 i tylko rozszerzenia do 1 mega ... ?

Osobiście nigdy nie lubiałem efektów, które nie wyrabiają się i tną. Choć ciężko nazwać efekty w np 12 klatkach że się nie wyrabiają w ramce :) One jej szukają po omacku ;)

Wolę płynny scroll i wypełniony sześcian w 50klatkach od szarpanego 3D. Do tego ładna grafika, muza i pomysłowy design.To jest dla mnie demo. Reszta to są benchmarki. Subiektywnie.
the fender @2014-04-22 10:32:45
... choć benchmarki oczywiście też lubię oglądać :)
wieczór @2014-04-22 10:58:33
@adv: Aby ruchy trójwymiarowych postaci były naturalne, stosuje się motion capture. Ręcznie jeśli nawet Ci się uda pochłonie to dużo czasu - bez sensu. Akurat baletnica i jej płynność ruchów mogłaby się do tego nadawać.

Kiedyś motion capture robiło się naklejając na człowieka w kostiumie w kolorze tła mnóstwo markerów na stawach i innych punktach, potem się filmowało sekwencje ruchów i na koniec sprowadzało całą kinematykę do postaci cyfrowej. Obecnie jest prościej, da się od razu wrzucać ruchy w komputer bo przyczepia się do ludzia odpowiednie sensory. Sprzęt do robienia czegoś takiego jest za drogi dla amatora - nawet studia filmowe go po prostu wypożyczają - ale w sieci można znaleźć tysiące gotowych sekwencji ruchów, nawet za darmo, i ich użyć.

http://www.youtube.com/watch?v=fm-A1lknr...
adv @2014-04-22 11:52:25
Myślałem też o Kinectcie jak do Xboxa360. Ciekawe, czy dałoby się to wykorzystać z pc. Ale pewnie jest jak piszesz, użyto gotowych sekwencji. Trochę, jak korzystanie z gotowych obiektów. Skoro sprzęt jest drogi to chyba można ich rozgrzeszyć. ;)
adv @2014-04-22 12:04:02
Znalazłem coś fajnego: http://youtu.be/4ysV-6tnE00
adv @2014-04-22 12:24:31
BTW: Uważam podobnie jak bob_er i the fender: jeśli dema na stock to oldschool jak http://youtu.be/OnbiyeSg96o Jeśli 3D to na dopałce. Inaczej mamy benchmark, a demo to coś więcej, to kawałek sztuki, który ma dać zostawić wrażenia estetyczne.
wieczór @2014-04-22 12:41:30
Co innego modele, można zrobić dobre modele samemu. Zrobienie dobrego ruchu jest bardzo trudne, wymaga dużego doświadczenia. To trochę jak dla muzyka korzystanie z gotowych sampli ;) Nie widzę nic w tym złego. To tylko jeden z elementów składowych, współrzędne stawów i ich ruch, jak tablica sinusów :) Potem jeszcze trzeba zrobić z tego demo.
IRATA4 @2014-04-22 14:16:50
Jak dla mnie BOMBASTYCZNE!
IRATA4 @2014-04-22 14:24:00
Arsantica śmiało mogło by być filmikiem poprzedzającym jakąś wypaśną strzelanike .
seban @2014-04-22 16:32:43
@Roman: a gdzie tu bluzgi i narzekanie? Wyraziłem swoją opinię. I zapewniam Cię iż grubo się mylisz jeżeli myślisz że kiedykolwiek jeździłem na party aby spożywać alkohol.

Tak naprawdę to jako jedyny tutaj podnosisz larum że negujemy i narzekamy, a jest dokładnie jak napisał wieczór, to dyskusja o kierunku w którym zmierza scena, każdy ma swoje preferencje co do stylu, typu dem, etc. Nawet na party ocenia się produkcje i dostają różną liczbę punktów... jedne wygrywają drugie przegrywają i muszę Ci powiedzieć, że z doświadczenia wiem że niewiele ma to wspólnego trudem który musiał włożyć koder, grafik czy muzyk. Nigdy nie wiesz czego można się spodziewać, bo specyfika reakcji tłumu oceniających jest nie do przewidzenia.

A gdy tutaj zaczynamy oceniać produkcje to nagle krzyczysz że jak "prawdziwe polaczki" narzekamy. Nie zgadzam się z Twoją oceną sytuacji. Zauważ że są ludzie którym dana produkcja się podoba i są ludzie (w tym ja) którym zupełnie nie przypadła do gustu. Na pouet.net też masz system ocen danej produkcji, czy każdy głos negatywny czy "świński ryj", oceniasz również jako jęczenie? :)

Gdybym miał być złośliwy to bym napisał że to właśnie Ty jesteś osobą która widzi tylko negatywne rzeczy, i krytykujesz nas jako wiecznie narzekających polaczków alkoholików. Więcej dystansu do świata proponuję, otwórz oczy i zobacz ile pozytywnych i pięknych rzeczy możesz zobaczyć obok siebie :)
the fender @2014-04-22 16:38:11
@wieczór: ale to już nie jest demo. To jest po prostu prezentacja, benchmark, animacja realtime. Czym to się różni od pracy Bagińskiego? Że jest generowane realtime? Kilka lat i scena z animacji Bagińskiego wyświetli się na nowej konsoli spod stajni Sony w 60 Hz a może i 120 (3D na okularach).

Co do mocapów (czyli motion capture) i Unity - jeśli ktoś się bawił tym silnikiem to wie, że na wyposażeniu są sekwencje ruchów a narzędzie nazywa się Mecanim. I nie są to sekwencje typu 'pajacyk' ;) ale ... zresztą sami popatrzcie:

https://unity3d.com/unity/animation

Przypuszczam, że dostępne są inne sekwencje, które da się wykorzystać albo podeedytować do własnych potrzeb.
Pełne sesje mocap praktycznie robi się do cutscenek filmowych, gdzie jest wymagana oryginalność ruchu bo jest ona kwitesencją sceny (np Wiedźmin) lub oczywiście - filmówka. Powodem są koszty oczywiście :) Swoją droga, ciekawe czy są sesje mocap ruchów przyrodniczych posuwisto-zwrotnych :D
sebaloz @2014-04-22 17:30:19
demo elude moze byloby lepsze, ale Kiero skasowal po pijaku polowe zrodel do dema. na party Ubik caly czas go pilnowal zeby niczego juz nie zepsul :)
sebaloz @2014-04-22 17:31:26
demo elude moze byloby lepsze, ale Kiero skasowal po pijaku polowe zrodel do dema. na party Ubik caly czas go pilnowal zeby niczego juz nie zepsul :)
wieczór @2014-04-22 18:06:16
@the fender: od animacji się różni to tym, że animacja to z definicji gotowa sekwencja klatek, tu masz jednak poruszający się obiekt 3D. Nawet jeśli jego ruchy są w jakiejś tablicy to pod animację nie podpada - idąc tym tropem każde demo to animacja, poza tymi opartymi na efektach losowych, bo skoro efekt na ekranie jest deterministyczny - czyli powtarzalny, to czym to się różni od animacji? Że jest generowane w czasie rzeczywistym? :)))

Od biedy pod animację można by (podobno) podciągnąć State of The Art, ale musiałbym zobaczyć dane żebym wyraził opinię.
wawrzyn242 @2014-04-22 19:43:32
Nie ma co roztrząsać - rzeczywistość jest animowana w czasie rzeczywistym, nawet jeżeli nie jest deterministyczna (kto ma pewność, jaka jest - może nawet losowa?). Generalnie, wszystko jest animacją - w takim sensie, jak np.: animacja kultury. Reszta to szczegóły techniczne.

Arsantica - fajne. Takie gry na malucha mogłyby powstawać pod koniec lat 80-tych, na początku 90-tych i całkiem inaczej by rozmowa Atari vs C64 przebiegała.
xeen @2014-04-22 19:59:46
@sebaloz! LOL! Jeżeli to prawda to może i nie jest śmieszne, ale jednak humor sytuacyjny w tym tkwi :) Zupełnie inaczej patrzę teraz na Serenity (świetna muza, btw)
the fender @2014-04-22 20:33:22
@wieczór: hehe no cóż, wszyscy żyjemy w matriksie ;) Z tym że właśnie, na co komu w dzisiejszych czasach tablica sinusów skoro są biblioteki od matmy ;) Oczywiście uogólniam, ale wiesz o co kaman. A, i nie ma czegoś takiego jak efekt losowy ;) Jest tylko granica naszej percepcji i pojmowania :D

W 1995 roku jeden koder powiedział, że skończyła się era koderów a zaczęła era matematyków. Bardziej od tego co w bebechach piszczy programista interesuje się wydajnością platformy i algorytmami/wzorami itd itp. A prawdziwy koder do kuchni zagląda raczej od strony warsztatu niźli zmywarki.
Tyle że, w dzisiejszych czasach koder to bardzo wąska działka.
No bo przecież shadery ktoś musi napisać, sterowniki też, zabezpieczenie samo się nie napisze itd. tutaj są dużo mądrzejsi w tej materii ode mnie i mogą napisać więcej na ten temat.

Stąd moja subiektywna ocena produkcji 3D i wrzucenie niejako do jednego worka z napisem animacja.

Choć oczywiście, patrząc od strony argumentów które przytoczyłeś - taka np kolejna część Niezniszczalnych w Divixie to dopiero coś niesamowitego. Oprócz ciężkiej matmy, mnóstwo optymalizacji - i do tego obraz w 24 bitach w 24 klatkach/s :) No chyba że nowy Hobbit - to w 48.
pin @2014-04-22 20:37:28
@Xeen - .. bo się nie skasowała? ;)
adv @2014-04-22 20:46:59
"Kiero skasowal po pijaku polowe zrodel do dema. na party Ubik caly czas go pilnowal zeby niczego juz nie zepsul :)"

Jest takie przysłowie ludowe o ślepym i kulawym :)) Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Za karę zrobicie jeszcze jedno demo.
sebaloz @2014-04-22 20:56:09
po kompo napili sie wodki i zmienili zdanie, zrobia kolejne demo na amige :)
adv @2014-04-22 20:58:15
Yeee!!!
Rastan @2014-04-22 22:08:10
@the fender: "W 1995 roku jeden koder powiedział, że skończyła się era koderów a zaczęła era matematyków."

I bardzo dobrze. Bo dzięki temu mamy w demach wirtualne światy zamiast skroli. :)
xeen @2014-04-22 22:57:58
Podlinkowałem następne atarowskie akcenty: Graficzkę Ravena na XL/XE (fajna!) i interka JAC!'a

@Sebaloz - :)))
pin @2014-04-22 23:49:03
@Sebaloz - a na koniec przyjdzie mała czarna, no i skończy się babci sranie ;)
seban @2014-04-22 23:57:20
kurka wodna... TIM1T na A2600 rządzi! :D
as... @2014-04-23 13:09:50
Ale emocje wywołało demo TBL-ów i jeszcze połowa została skasowana po pijaku .:.

Nieźle!
the fender @2014-04-23 20:06:44
mhm... kolejne party legend;)

Tak sobie myślę, że ci koderzy to mają jakieś marsjańskie wątroby.
20 lat kodowania i picia a wątroba wciąż jak nowa ...
as... @2014-04-24 09:44:36
polecam ostropez plamisty, codziennie po kawie jak znalazł :)
JdS @2014-04-24 13:09:49
Całkiem fajne ;-)
Vasco/Tristesse @2014-04-25 08:25:05
Jakie wątroby? Prawdziwy programista tylko snickersy! :)
the fender @2014-04-25 20:38:27
..koderzy powtarzam, ko-de-rzy :)
Programiści to może piją mleko i jedzą snickersy.
Koderzy piją i jedzą.
Bo chemią i bronią ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
zupełnie głupi konkurs (2)
ostatni: 05-10-2024 09:03, Kaz
Prostowanie WAV-ów. (5)
ostatni: 05-10-2024 08:56, adi
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (946)
ostatni: 05-10-2024 01:25, Kaz
Klątwa / Władcy Ciemności (51)
ostatni: 04-10-2024 21:41, kamilos78
F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (34)
ostatni: 04-10-2024 19:09, pirx
Strony o Atari ST/STE (10)
ostatni: 04-10-2024 18:52, Kaz
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (15)
ostatni: 04-10-2024 17:40, Demorgh
Tatrasoft - historia, programy (20)
ostatni: 04-10-2024 15:28, Kaz
Uprościłem Starquake (4)
ostatni: 04-10-2024 15:25, Kaz
Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (29)
ostatni: 04-10-2024 14:51, 0xF
Firma "Grubcio" - historia, progr... (62)
ostatni: 04-10-2024 14:43, Kaz
Filterek do Blizzarda (86)
ostatni: 04-10-2024 12:16, adi
STe enhanced games (44)
ostatni: 04-10-2024 10:47, hospes
SID i POKEY (669)
ostatni: 04-10-2024 09:55, rbej1977
Grupa Pink Softhard (88)
ostatni: 03-10-2024 23:42, Bca

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 39

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»