atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
Konkurs na grafikę ATASCII – głosowanie z 2023-10-23 21:51 (5)
Środo-wisko prasowe #32 z 2023-10-20 18:23 (15)
Silly Venture 2023WE – coraz bliżej zimowej edycji! z 2023-10-08 20:28 (7)
Weekend z Atari w Poznaniu i Łodzi z 2023-10-06 15:24 (1)
Strumień z kuchni Pina z 2023-09-30 00:01 (32)
Nowy ASAP - wersja 6.0.0 z 2023-09-27 21:34 (8)
Pojedynek Atari XL/XE i C64 z 2023-09-25 15:52 (14)
Time Wizard z 2023-09-20 20:29 (24)
TwiSTEr- nowa karta dla Atari STE z 2023-09-17 19:39 (3)
Zaproszenie na ATASCII Compo Edycja 3 2023 z 2023-09-10 20:23 (29)
Krakowskie Retrospekcje XI z 2023-09-08 22:08 (1)
Letnia edycja Silly Venture 2023 z 2023-08-19 11:27 (16)
Zakończyliśmy Środo-wisko Książkowe z 2023-07-28 08:47 (12)
Środo-wisko książkowe #6 z 2023-07-12 16:20 (7)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
"Tomcat" - tajne przez poufne
Zapewne wielu z Was grało w Tomcata wielokrotnie, więc pewnie zapytacie się co jeszcze może być tajne i poufne ?

A jednak! Warto w końcu oficjalnie odkryć tajemnicę, jak kompletnie zmienić zasady gry, co pozwoli poznać rozgrywkę na nowo. Mam nadzieję że największych wyjadaczy strzelanek informacja ta zainteresuje, szczególnie że tym razem to dopiero będzie się działo oraz grało;)

Tomcat - title screen


Nie wszyscy wiedzą, że gra ma ukrytą wspomagajkę, aby ją uaktywnić należy w trakcie rozgrywki nacisnąć kombinację Shift+T. Dzięki niej za każdym razem otrzymujemy maksymalną siłę ognia!

Wspaniałe prawda?;)

Skorzystanie z tego cheatu niestety niesie ze sobą pewien koszt. Z chwilą naciśnięcia tej kombinacji klawiszy wzrasta poziom trudności gry o 2 stopnie (jest to widoczne w numeracji poziomów na ekranie informacyjnym). Oznacza to np. pojawianie się nowych przeciwników, ich szybsze oraz bardziej karkołomne reakcje. Jest nawet w grze pewien niegroźny błąd z tym związany, który objawia się tym że na ekranie mogą się czasami pojawiać dziwne rzeczy, wynika to z tego że początkowo cały trick miał służyć jedynie do celów testowych, a w opublikowanym wydaniu gry miało go już nie być.


Jak wzrasta poziom trudności?

Pozom trudności gry wzrasta na kilka sposobów. Najprostsze do wychwycenia są: dłuższy czas trwania rozgrywki, pojawianie się nowych przeciwników, częstsze ataki itp. W szczegółach prezentuje się to w ten sposób, że dłuższa rozgrywka oznacza większą ilość przeciwników do zestrzelenia, z jednej strony bardzo utrudnia to otrzymanie dodatkowego bonusa za zakończenie levelu "perfect", z drugiej strony więcej zdobywamy punktów wraz z zestrzelonymi przeciwnikami i możemy otrzymać dodatkowe życie za punkty (każde 100 000). Około 70 levelu (z maksymalnym strzelaniem) czas trwania rozgrywki wydłuża się na tyle, że po przejściu poziomu dostajemy jedno dodatkowe życie za punkty oraz mamy rosnące szanse na otrzymanie następnego.

Podobnie ma się sprawa z bossami, którzy powracając ze swojego wymiaru są lepiej uzbrojeni oraz niestety mają wzmocnione pancerze oraz osłony, co bardzo utrudnia ich pokonanie. Mamy tu bardzo trudną mieszankę: boss jest mocniejszy więc dłużej trzeba celnie w niego strzelać, a ten nie dość że ma więcej czasu to znacznie częściej strzela, a jak częściej strzela to utrudnia nam celne strzelanie. Około 30 levelu jest już dość ciężko. Z drugiej strony każde trafienie daje nam punkty, więc z każdym następnym etapem mamy coraz większe szanse na dodatkowe życie.


Rozgrywka wg dotychczasowych zasad


Najprawdopodobniej bardzo utrudniające Wam grę będzie to, że za każdym naciśnięciem Shift+T zwiększa się ilość pocisków wystrzeliwanych przez przeciwników, w końcu doprowadzając do wystrzeliwania całych ich serii. Jednak na tym trudność gry się nie kończy, bardzo powoli, ale nieuchronnie spada częstotliwość pojawiania się większych przeciwników, powodując że coraz trudniej jest w nich trafić bez względu na posiadaną siłę broni. W podobny sposób spada częstotliwość pojawiania się dodatkowych bonusów na polu walki (po zestrzeleniu wzrastającej ilości przeciwników).

Ostatnim elementem, który ma swój bardziej długofalowy, ale druzgocący wpływ na rozgrywkę jest zwiększanie się wytrzymałości przeciwników. Ma to miejsce po raz pierwszy po zakończeniu 14 poziomu, ilość trafień przeciwników wzrasta o 1 odpowiednio dla średnich co 5 plansz, a dla małych i największych co 10.
Jest to bardzo potężna broń najeźdźców, gdyż potrafi śmiertelnie zmniejszyć naszą skuteczność, nawet gdy posiadamy maksymalną siłę ognia.


Sporo tego ? Trzeba przyznać, że jest z czym się zmagać, ale mimo to a może właśnie dlatego zabawy jest niemało.
Warto nadmienić, że ostatnią przeszkodę da się w pewien sposób wyeliminować, ale tylko w obecnej wersji gry (a od dawna powstają następne, ale jeszcze nie są opublikowane).


Gramy !

Granie z nowymi zasadami (z cheatem) mocno podbija dynamikę gry i daje sporo frajdy. Możliwe też staje się osiągnięcie zupełnie nowych wyników. Średniomocny gracz powinien bez problemu dojść do poziomu równowagi pomiędzy zdobywanymi nowymi życiami, a tymi traconymi wskutek coraz trudniejszej rozgrywki (około 60 - 80 poziomu gry).

Tomcat - my hi score

Tu uwieczniłem grę na real Atari i podobnie jak w grze Gremlins długo nie widziałem końca gry (tam był ciągle widoczny napis level 99), bo po stracie życia otrzymywałem dodatkowe za np. punkty, a po stracie życia naciskałem kombinację Shift+T, co utrudniało dalej grę (o kolejne dwa stopnie), ale nie było zbyt ciężko.

Trwało to dość długo, ale kosmici zwyciężyli, a ja osiągnąłem wynik 5 566 500 punktów (przez co też zwyciężyłem:P), w etapie 100-którymś bo gra nie liczy tych większych od 99 tak jak w Gremlinsach (choć w przeciwieństwie do nich stopnień trudności w Tomcatcie wzrasta cały czas). Śmiertelne dla mnie stały się nowe osłony obcych, które coraz lepiej radziły sobie z moją maksymalną siłą ognia osiąganą notorycznie za pomocą kombinacji Shift+T.


Dodam tu jeszcze jedną drobną uwagę, pewnie wszyscy zauważyliście, że przeciwnicy w pierwszym etapie nie strzelają. Warto jednak wiedzieć, że prawdopodobieństwo tego że strzelą jest niezerowe, czyli niech Was nie zaskoczy kiedy któryś jednak wystrzeli.


Bonusy

Po zestrzeleniu pewnej ilości (zmiennej) przeciwników pojawiają się na polu walki bonusy, które w miarę możliwości należy łapać, a mamy tu do dyspozycji:

- bonus punktowy (P)
- dodatkowe życie (L)
- siła ognia (D)

Tomcat - bonus P
Bonus P


Ostatni i najważniejszy dla nas bonus pojawia się dopiero od 6 etapu gry. Częstotliwość jest losowa (stała), więc może się pojawiać dość często, a czasami prawie wcale mimo przejścia np. 25 poziomów gry. Na naszą niekorzyść nie wpływa tu częstotliwość pojawiania się tego bonusa (względem innych), ale wraz z wzrostem poziomu trudności gry spada częstotliwość pojawiania się jakichkolwiek bonusów, więc prawdopodobieństwo pojawienia się tego najistotniejszego również spada.

Bonus "D" jako jedyny ma 3 stopnie oddziaływania, które odzwierciedlają siłę ognia naszego samolotu.

Tomcat - bonus L
Bonus L



Punktacja
    - trafienie wroga to 100 punktów

    - zniszczenie dużego (pancernego) wroga daje 800 punktów.


    - złapanie bonusa punktowego "P" 1000 punktów

    - bonus zwiększający siłę rażenia broni "D" jeśli zostanie ponownie przechwycony w momencie gdy już posiadamy maksymalną moc broni: daje dodatkowo 1000 punktów (oraz dodatkowe bonusy w następnej wersji gry)

Tomcat - bonus D
Bonus D

    - trafienie bossa to 200 punktów.

    - zakończenie poziomu i pokonanie bossa, otrzymujemy:

      - za bezbłędne ukończenie poziomu oraz zestrzelenie wszystkich przeciwników ("perfect") otrzymujemy dodatkowe 5000 punktów.

      - po zniknięciu ekranu informacyjnego otrzymujemy punkty za zakończenie poziomu:

        - stałe 4000 punktów

        - po zakończeniu leveli mniejszych od 20 otrzymujemy tyle tysięcy ile wynosi numer poziomu. Na wyższych poziomach jest to już stałe 20000


Wersje gry

Obecnie opublikowana wersja gry (pochodząca z compo na Grzybsoniadzie) jest wersją oznaczoną numerem 1,2 z 2010 roku oraz plik ma dodatkowe oznaczenie "(party version)" lub "PartyVer". Wszystkie szczegółowe opisy zawarte w tym tekście dotyczą właśnie tej wersji, w przyszłości parametry te będą się zmieniały co ma na celu: rozbudowanie gry, zrównoważenie rozgrywki oraz zwiększenie grywalności.


Wyzwanie dla Ciebie

Na koniec ciekawostka i wyzwanie. W obecnej wersji gry możliwe jest wyrolowanie bossów. Każdy z nich ma swoją specyfikę, ale na każdego jest sposób. Rozgryzienie tych myków jest o tyle istotne, że bardzo się przydaje w dalszych poziomach trudności, gdy przeciwnicy nie oszczędzają w pociskach.
Gra posiada mechanizmy, które mają zapobiegać wynajdywaniu takich sposobów, jednak mimo wszystko w obecnej wersji jest to do rozgryzienia.
Dlatego do dzieła bo w następnych wersjach nie będzie już tak łatwo;)

2012-09-13 00:33 by TDC
komentarzy: 0
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (56)
ostatni: 28-03-2024 14:45, lexx
The400 (33)
ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
Atari 400 mini (2)
ostatni: 28-03-2024 14:29, mono
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (196)
ostatni: 28-03-2024 12:23, xbx
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 16

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»