atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
Konkurs na grafikę ATASCII – głosowanie z 2023-10-23 21:51 (5)
Środo-wisko prasowe #32 z 2023-10-20 18:23 (15)
Silly Venture 2023WE – coraz bliżej zimowej edycji! z 2023-10-08 20:28 (7)
Weekend z Atari w Poznaniu i Łodzi z 2023-10-06 15:24 (1)
Strumień z kuchni Pina z 2023-09-30 00:01 (32)
Nowy ASAP - wersja 6.0.0 z 2023-09-27 21:34 (8)
Pojedynek Atari XL/XE i C64 z 2023-09-25 15:52 (14)
Time Wizard z 2023-09-20 20:29 (24)
TwiSTEr- nowa karta dla Atari STE z 2023-09-17 19:39 (3)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Wyniki Kaz Kompo 2012
Przedstawiam wyniki Kaz Kompo 2012 - konkursu na najlepszą grę na małe Atari w 2012 roku.

  • 1. Ridiculous Reality, 626 punktów




    Faworyt nie zawiódł! Świetna gra, profesjonalnie wydana, to rezultat krwi, potu, (pewnie) łez i ogromnego wysiłku paru osób. W projekcie udział wzięli Martin "MatoSimi" Simecek, Adam Wachowski, Adam "Ooz" Powroźnik, Michal "stRing" Radecki, Jakub Husak. Gra przekroczyła magiczną barierę 600 punktów (dla przypomnienia - His Dark Majesty - 583 punkty - KK2010, przy wyższej frekwencji; Space Harrier - 500 punktów - KK2011) i zdecydowanie wygrała konkurs. Gratulujemy i (w imieniu graczy) bardzo dziękujemy! Wystarczy spojrzeć na tabelę z głosami - najwięcej dziesiątek.

  • 2. Line Runner, 458 punktów




    Grywalna i dopracowana gra Arkadiusza "Nosty" Staworzyńskiego, z bardzo dobrą muzyką Michała "Caruso" Brzezickiego po ciężkim boju z Callisto zasłużenie zdobyła srebro przekraczając barierę 400 punktów dla drugiego miejsca. Brawo! Jest to potwierdzenie na to, że liczy się klimat i miodność, wydanie gry i to "Coś"! Pozornie prosty pomysł zapożyczony z innych platform, a wciągnął wiele osób. Ważne i niedoceniane jest projektowanie poziomów - w przypadku dwóch pierwszych tytułów ten element nie zawiódł i jest to, być może, klucz do powodzenia.

  • 3. Callisto, 414 punktów




    Strzelanina, ze świetną grafiką, ale trudną rozgrywką. Brak tego rodzaju gier na Atari sprawił, że gra wywalczyła brąz (również powyżej 400 punktów) . Jest to sygnał dla autorów gier - MY CHCEMY POSTRZELAĆ :) Parę osób pisało mi, że jest to największe rozczarowanie tego roku (stopień trudności i pewna monotonia rozgrywki), ale mimo tego gra znalazła się na podium - jest ciekawie napisana (podkolorowane sprite'y) i ma ładną oprawę (warto docenić grafikę - zwłaszcza na kolejnych etapach)

  • 4. HAR'em, 314 punktów
  • 5. Plan B, 263 punkty
  • 6. Mazezam, 237 punktów
  • 7. Amaurote+, 221 punktów
  • 8. Asteroids Emulator, 174 punkty
  • 8. Isohunters 174 punkty
  • 10. Pacman Arcade 2012, 123 punkty
  • 11. Seaquest, 117 punktów
  • 12. Gówno spadające w dół, 100 punktów
  • 13. Midnight Magic, 72 punkty
  • 14. OilGame Deluxe, 69 punktów
  • 15. Bioptronid, 56 punktów
  • 16. Tedecujące Starcie, 54 punkty
  • 17. Rocket Rescue, 53 punkty
  • 18. Biedny pies Antoni, 45 punktów
  • 18. Bumpong, 45 punktów
  • 20. Marry Poppins, 44 punkty
  • 21. Pong, 38 punktów
  • 22. Błękitne Nimfy, 36 punktów
  • 23. Pania Basia z klatki B, 32 punkty
  • 24. Diabelska Pomyłka, 30 punktów
  • 24. Luki Lak, 30 punktów
  • 24. Rychle Sipy Zahada Hlavolamu, 30 punktów
  • 27. Calamanis, 28 punktów
  • 28. Realistic Internet Simulator, 27 punktów
  • 29. Gruczoł Grubasa, 24 punkty
  • 30. Slider, 30 punktów
  • 31. Snakes On Atari Island, 12 punktów
  • 32. OrderIt +, 11 punktów
  • 33. Boulder Dash Mugen 4, 8 punktów
  • 34. Tre Robbo 22 - Kraina przesuwanych klocków, 7 punktów
  • 35. Scorch Demo, 6 punktów
  • 36. Jawbreaker, 5 punktów
  • 37 Stellar Caverns, 3 punkty
  • 38. Dup Li Cut, 2 punkty
  • 38. Szybki Bill, 2 punkty
  • 38. W Sieci, 2 punkty
  • 39. Catch a letter, 1 punkt
  • 40. Amazin
  • 40. Bored a bit
  • 40. Boulder Dash Mugen 5
  • 40. Boulder Dash Mugen 6
  • 40. Boulder Dash Mugen 7
  • 40. Boulder Dash Mugen 8
  • 40. Caterpillar
  • 40. Game
  • 40. Hopp 2012
  • 40. Keep on Koastin
  • 40. Mini Robbo
  • 40. Repossed
  • 40. Robbo "Pandino" 2
  • 40. Skiing
  • 40. SLO-QUIZ
  • 40. Tre Robbo 13
  • 40. Tre Robbo 14 - Kraina Lawy
  • 40. Tre Robbo 15
  • 40. Tre Robbo 16 - Kraina ziemii
  • 40. Tre Robbo 17 - Reflex
  • 40. Tre Robbo 18 - Kraina oczu
  • 40. Tre Robbo 19
  • 40. Tre Robbo 20 - Kraina Luster
  • 40. Tre Robbo 21
  • 40. Tre Robbo 23
  • 40. Tre Robbo 24 - Ruchome Działka
  • 40. Tre Robbo 25
  • 40. Tre Robbo 26 - Twins
  • 40. Voyager

    Jak zwykle pozwolę sobie na parę słów od siebie. Ridiculous Reality prowadził, w zasadzie, od początku do końca. Po raz kolejny jeden tytuł zdominował (moim zdaniem zasłużenie) głosowanie, brakuje jednak trochę wielkiego starcia o złoto na poziomie Yoomp vs Crownland :) Za to bitwa o drugie miejsce przypominała dobry mecz koszykówki. Jak liczyłem głosy Callisto miało na początku delikatną przewagę, potem na prowadzenie w bój o drugie miejsce wyszedł Line Runner i prowadzenia nie oddał już do końca (mimo, że Callisto cały czas utrzymywał kontakt). Przewaga kilkudziesięciu punktów to rezultat kilku ostatnich głosów jakie "liczyłem" dlatego w tym roku szczególnie ważny był każdy z nich! A frekwencja był świetna - głosowały 73 osoby i za to Wam bardzo serdecznie DZIĘKUJEMY. Widać w czołówce, że tytuły wystawiane na ABBUC w pewnym sensie zdominowały konkurs (pierwsza dziesiątka) - czy jest on zatem najbardziej "prestiżowy"? Dobre, prowokacyjne pytanie, do którego pozwolę sobie wrócić w KK2013 :) W końcu to tylko statystyka ;) Niedokończony HAR'em zajął 4 miejsce z bardzo dobrym wynikiem - po raz kolejny potwierdza się moja teza, że brakuje nam strzelanin. Wysokie 5 miejsce zmieniało właściciela cały czas. Ostatecznie przypadło ono grze Plan B, która minimalnie wyprzedziła Mazezam i Amaurote+.
    Z debiutów - od razu złoto "zakasował" Adam Wachowski za, między innymi, grafikę do gry RR, świetny wynik uzyskał mgr inż. Rafał - "Biedny Pies Antoni" to jedna z najwyżej ocenionych gier w Basicu w 2012 roku. Czasem liczy się pomysł!

    Wyniki i głosy przeze mnie spisane i podliczone można znaleźć tutaj. Zdecydowałem się na uwzględnienie głosu QTZ oddanego minimalnie po czasie, głównie ze względu na autorów gier. Ze względu jednak na zasady nie mogę uwzględnić QTZ w losowaniu, a szkoda. Ponieważ istnieje szansa, że coś będę korygował po Waszych uwagach (mam nadzieję bez wpływu na wynik), coś jeszcze gdzieś wyjdzie, może kogoś przez przypadek pominąłem przed losowaniem nagród pośród głosujących proponuję bufor 2-3 dni. Po tym czasie wylosujemy pośród Was nagrody - z wielką przyjemnością - przy tak wspaniałej frekwencji i tak profesjonalnym podejściu (naprawdę aż serce rośnie przy tak rzetelnych ocenach popartych rozgrywką). Parę osób nie oddało głosu bo nie miało szansy pograć, parę osób nie zdążyło - im też jednak dziękuję za chęci.

    W imieniu, przede wszystkim, autorów gier - Wielkie dzięki za Wasze głosy, informacje zwrotne i za udział w konkursie! Do następnego razu, oby było równie ciekawie i licznie! A w zanadrzu jest parę asów: Rick Dangerous, niemiłosiernie długo wyczekiwany Pang, AGFFYO, Silk Worm, The Last Ninja. Przed nami Fortyfication, ABBUC, Wap-niak, Silly Venture i parę niespodzianek, które autorzy publikują poza zlotami. Życzę wszystkim równie udanego pod względem gier 2013 roku!

    2013-03-26 10:15 by Xeen
    komentarzy: 28
  • gorgh @2013-03-26 16:12:07
    gratulacje dla zwycięzców! Ja dziękuje w imieniu swoim, Ooza i Caruso za głosy na Isohunters- nie spodziewałem się tak wysokiej pozycji, było to dla mnie zaskoczeniem że gra się podoba, mimo tego że jest (jeszcze) niedokończona! :) pzdrr
    mgr_inz_rafal @2013-03-26 18:18:22
    Gratuluję zwycięzcom!
    I dziękuję, że nawet Gruczoł coś ugrał :)

    @Xeen
    Zauważyłem co następuje:
    pustak przyznał łącznie 58 punktów zamiast 55 - dwa razy dał 3 (dla Gówna Spadającego w Dół oraz Isohunters)

    Gasol natomiast oddał tylko 49 punktów, ale to chyba akurat dopuszczalne :)
    pustak @2013-03-26 20:04:29
    A to ciekawe bo na Gówno... nie dawałem żadnych punktów.
    Widocznie jakiś mały błąd się wkradł w zestawienia.

    Gratulacje dla zwycięzców!! Moi faworyci na dwóch pierwszych miejscach choć w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam!
    xeen @2013-03-26 20:09:45
    poprawiłem, dzięki. na szczęście nie wpłynęło to na klasyfikację (excela podmienię na końcu).

    z KK jest naprawdę masa roboty od początku do końca, ale przy tylu votkach jest to nawet satysfakcjonujące także dla organizatorów. Gratulacje dla zwycięzców i jeszcze raz dzięki za udział. Losowanie nagród wkrótce :)
    Bluki @2013-03-26 20:30:31
    A mnie pozostaje podziękować wszystkim (Cosi, QTZ), którzy dostrzegli jakiś potencjał i zagłosowali na moją grę „W sieci”, chociaż była napisana jako "wprawka" w programowaniu w BASIC-u XE.
    Dzięki!

    Gratulacje zwycięzcom! Chociaż głosowałem na Callisto, bo akurat takie gry darzę sentymentem, a Ridiculous Reality znalazło się na 2. pozycji, to przyznaję, że zwycięstwo „Absurdalnej rzeczywistości” jest zasłużone.
    maciek @2013-03-26 20:58:32
    przegapiłem... a miałem dokończyć swoją grę starz... coby chociaż jedna gra była z naturalnego poczęcia :(
    Bluki @2013-03-26 21:56:17
    Nic nie szkodzi, w tym roku może będzie mniejsza konkurencja :)
    matosimi @2013-03-26 21:57:25
    Thanks to all for the votes for Ridiculous Reality :)
    jhusak @2013-03-26 23:02:33
    A ja przegapiłem losowanie :( Ale raczej z powodów pracowych.
    Za to dziękuję bardzo wszystkim za docenienie mojej pracy włożonej w Amaurote+ :) Aż takiej pozycji się nie spodziewałem :)

    A Ridiculous Reality - gdybym głosował, to zwiększył bym jeszcze dystans do drugiego miejsca...
    xeen @2013-03-26 23:07:48
    losowania nie przegapiłeś :)
    QTZ @2013-03-27 00:29:54
    A ja prawie przegapiłem :) Jakaś kara musi być :)
    Wykluczenie mnie z losowania jak najbardziej popieram.

    "W Sieci" - myślę, że niewielu udało się tę grę uruchomić,
    z cart-em z AOL - po tytule wychodzi z błędem.
    Nie udało mi się przechytrzyć pająków... ale trochę pograłem :)
    Gra na wprawkę zupełnie nie wygląda - profesjonalny help i dopracowana grafika.

    Pozdrawiam, gratuluję zwycięzcom i wszystkim twórcom!
    innuendo @2013-03-27 08:04:43
    Gratuluję zwycięzcom. Nie spodziewałam się aż 30 głosów na Diabelską Pomyłkę. Bardzo, bardzo dziękuję!
    marok @2013-03-27 08:10:53
    ""W Sieci" - myślę, że niewielu udało się tę grę uruchomić,"

    Na potwierdzenie - faktycznie, mnie się nie (chciało?) udało.

    Niektóre (nieliczne) gry nie udało mi się rozgryść (co też pewnie mogło mieć przełożenie na rozkład głosów), ale tą jedną nawet nie widziałem uruchomionej (więc dlatego nie miała szans zapunktować).

    Kwestia rzetelności, której w tym roku mi zabrakło przy głosowaniu.
    tdc @2013-03-27 11:54:35
    Gratuluję zwycięzcom, zdecydowanie są to gry warte wyróżnienia na wielu płaszczyznach.

    Bardzo dziękuję za głosy oddane na moje gry, 15 pozycja to bardzo wysoko, zapewne zawdzięczam to świetnemu grafikowi, który faktycznie odwalił kawał dobrej roboty;)
    nosty @2013-03-27 12:29:06
    Jestem kompletnie zaskoczony drugim miejscem! Byłem zdziwiony już w trakcie głosowania, patrząc na liczne głosy na Line Runnera, ale spodziewałem się 4-5 miejsca.
    Upewniliście mnie w tym, że grywalność i dbałość o szczegóły są w grach wciąż ważniejsze od grafiki czy fajerwerów.
    Bardzo wszystkim dziękuję!
    Mam niesamowitą motywację do pracy :)
    xeen @2013-03-27 12:57:53
    wszytsko jest ważne, ale grywalność najważniejsza :)
    jak ma się wszystko - dobry kod, grafę, muzę i miód to się walczy wyłącznie o zwycięstwo!
    Gratulacje - zasłużone, imo, srebro.
    xxl @2013-03-27 14:01:22
    no wlasnie, grywalnosc. Seaquest :-)

    gratulacje zwyciezcom !
    tdc @2013-03-27 14:03:52
    Tak, srebro zasłużone, ja głosowałem aby to było złoto ;)
    Cosi @2013-03-27 19:59:10
    Bluki: Chciałem przypomnieć, że jako jeden z niewielu skończyłem Twoją grę ;-)))
    Bluki @2013-03-27 21:42:29
    Cosi: wiem :), może nawet jako jedyny (oprócz mnie). Gra nie jest taka łatwa, trzeba znaleźć słabe punkty pająków nic o nich (pająkach) nie wiedząc na początku.
    nosty @2013-03-27 22:22:26
    Ja probowalem dłuższy czas przechytrzyc pająki i poleglem sfrustrowany ;)
    0xF @2013-03-28 11:08:07
    Dziękuję za wszystkie głosy oddane na grę Bumpong. :)
    mrcszef @2013-03-28 16:18:02
    Przydałby się teraz taki sam konkurs na najlepszą muzę roku 2012. Najpierw prezentacja kawałków, a potem każdy po 10 głosów. Mamy paru muzycznych geniuszy, którzy dokonują cudów i wyciskają z pokeya prześwietne kawałki. A ja ich maniakalnie słucham. Klimat tych pi pi dźwięków jest dla mnie bezcenny :)
    stRing @2013-03-28 19:46:57
    Myślę że technicznie ciężkie do zrobienia, trzeba by wyszukać wszystkie utwory, nie tylko te pisane dla samych siebie ale i do gier/inter/dem itd.
    stRing @2013-03-28 19:48:39
    Myślę że technicznie ciężkie do zrobienia, trzeba by wyszukać wszystkie utwory, nie tylko te pisane dla samych siebie ale i do gier/inter/dem itd.
    xxl @2013-03-28 21:03:06
    to moze jakis konkurs muzyczny? wzialbym udzial... jako glosujacy :D
    the fender @2013-03-28 21:26:29
    No przyznam szczerze, że muzycznie A8 to równie wielkie wyzwanie, co graficznie :)
    Philsan @2013-03-28 21:59:55
    Thank you to all programmers.
    2012 was another wonderful year for A8!
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    plus4 kanion (5)
    ostatni: 18-04-2024 14:53, CharlieChaplin
    Musique rythmique Sons électronique (22)
    ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
    RastaConverter by Jakub Dębski (894)
    ostatni: 18-04-2024 11:34, laoo
    Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
    ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
    Niedokładność Fujinet (100)
    ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
    Zgrywanie programów z dyskietek (53)
    ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
    Emulatorowanie przenośne. (48)
    ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
    Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
    ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
    Action! - co robie źle ? (13)
    ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
    ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
    Pismo "Grel" (36)
    ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
    Atari na Anbernic RG35XX (17)
    ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
    VR177x zamiennik WD 1772 (42)
    ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
    Nowa gra "Star Vagrant" (139)
    ostatni: 14-04-2024 12:31, newton
    Magnetofonik.. (11)
    ostatni: 14-04-2024 06:16, zaxon

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2780
    Ostatnio zarejestrowany: pawelb
    Postów ostatniej doby: 12

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»