atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wyniki letniej edycji Silly Venture 2024 z 2024-08-19 16:40 (11)
Trwa letnia edycja Silly Venture 2024 z 2024-08-17 11:09 (9)
KWAS #34 w Krakowie z 2024-08-13 16:12 (30)
Tony - mapa i przejście z 2024-08-11 18:55 (5)
DCart dla wszystkich! z 2024-08-08 22:18 (23)
TOSSTer wytłumaczony z 2024-08-04 13:12 (2)
Finał projektu XCF12 z 2024-07-28 08:50 (19)
Wyniki Lost Party 2024 z 2024-07-14 20:46 (59)
Lost Party 2024 z 2024-07-10 20:07 (9)
Akcja! po polsku i inne cyfrowe papiery z 2024-06-01 08:52 (31)
Spotkanie z TOSSTerem! z 2024-05-29 18:40 (7)
Gatunki cyfrowe I i II z 2024-05-23 05:59 (13)
Noc Muzeów 2024 i retrokomputery z 2024-05-17 19:09 (18)
Przygody kolesia wydane! z 2024-05-11 05:00 (57)
Nowy Graph2Font! z 2024-05-10 10:50 (21)
Dalton robi grę na A2600 z 2024-05-09 06:26 (12)
W końcu "Mikie" na Atari! z 2024-05-03 19:07 (90)
Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego z 2024-05-02 10:44 (179)
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (33)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (22)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-03
Liczba katalogów: 8400, liczba plików: 36756
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 6

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2928 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
SV2013 kompo graficzne
Materiałów z kompotów NIGDY w historii zlotów Atari nie było tak wiele, dlatego proszę o cierpliwość, bo opracowanie tego na pewno zajmie sporo czasu, a jeszcze niektórzy poprosili o zaczekanie na poprawki prac demo i intro. Zaczynam więc od pierwszego kawałka w postaci materiłów z XL/XE GFX COMPO. Było 19 prac plus 3 prace w kategorii Wild, razem 22 sztuki:

Prace według kolejności na podium (wedle moich informacji, ale poczekajmy na oficjalne potwierdzenie Greya), paleta OliverPAL.act:

1. Guardian - Odyniec



2. No Sheep Here - Ooz



3. Skullman - Rocky



4. ST vs Amiga - Rocky



5. Zockerjunge - ?



6. Jaguar SV2k13 - Rocky



7. Toronado Horse - Kaz



8. Triumph of Architecture - Kaz



9. Beyond the Unfinished Evil - Kaz



10. Sniezka Mountain Observatory - Kaz



11. Mega lo Mania - Rocky



12. Atari vs PC - Rocky



13. Crazy is my life - Rocky



14. Biker on NSU-251 - Sonar



15. Giant Hotdog - Neuroup



16. Czarna na urlopie - Dracon



17. Nowadays Venus - HJB



18. Rhetorical Question - HJB



19. Thread of Life - HJB




Do tego jeszcze trzy prace graficzne Minga, który zdecydował się zamieścić je w kategorii Wild:

20. Everyone Did - Ming



21. Got It - Ming



22. Puzzle Me Out - Ming



2013-11-12 19:17 by Kaz
komentarzy: 64
Kaz @2013-11-12 19:52:58
Prosze zwrocic uwage na prace numer 3, bo jest tam pewna techniczna nowosc - zmodyfikowany trojtryb, mam nadzieje, ze Rocky opisze szczegoly.

Ps. Na razie tyle, bo musze pozalatwiac takze pewne sprawy nie-atarowe :).
Yolk / xmgatz @2013-11-12 20:09:35
@Kaz, daj zip-paczkę z xexami.
the fender @2013-11-12 21:11:38
Zwróciłem :)
Tryb w 4 również wygląda ciekawie (choć już nie tak jak 3 oczywiście).

Ogólnie - Naprawdę dobre prace. Jest co podziwiać, a pixel Odyńca po prostu technicznie miażdzy.

Nie rozumiem tylko prac 17,18,19.
Wyglądają jak zdjęcia konwertnięte do b-w z ditherem (alg.jarvis?).
Co one robią w ogólnej klasyfikacji? Pasuje to bardziej do wilda.
adv @2013-11-12 21:14:33
Rocky powalił mnie pomysłami zestawień platformowych. Miodzio.

"Toronado Horse" Kaza bardzo efektowny.

Rysunek Sonara w oldschoolowym klimacie.

Odyniec - trudno uwierzyć, że tak można dopieścić rysunek na maluszka.
_rocky @2013-11-12 21:22:34
Kaz, nie wiem na czym to wyświetlałeś (Altirra??).
numer 3 ma błędy wyświetlania, których nie ma na real Atari oraz na Atari800Win.
Ponadto ta paleta coś nie ten teges, jakby wypłowiała (np. zieleń za blada, a czerń to szary o wartości 15 15 15)...podesłałem ci dobrą paletę?

Pozdr.
Kaz @2013-11-12 21:41:21
Wszystko zrzucane z Atari800Win, to plik jest najprawdopodbniej uszkodzony. Wlasnie dlatego wole jeszcze raz wszystko powoli sprawdzic niz wrzucac pliki na serwer. Jezeli chodzi o palete to dostalem, ale ja zastosowalem OliverPAL.act, tak jak napisalem powyzej, do wszystkich. To jest paleta najblizsza rzeczywistosci, bo czern na ekranie monitora Atari nigdy nie jest absolutnie czarna :D
Adam @2013-11-12 21:49:53
@the fender: O autorze prac 17-19 była już dyskusja na forum. Jest malarzem, rysuje farbami olejnymi - tyle że niestety późniejsza konwersja obrazów na b&w powoduje, że wygląda to na zdjęcie :/
_rocky @2013-11-12 21:59:40
Paleta jest brzydka (TV można ściemnić, żeby czarny był czarny) i koledzy z kontrsceny będą mieć błędny obraz możliwości atari :(

Tu są obrazki w odpowiedniej palecie, niech inni ocenią..
http://www.hauke.pl/sv2k13/rocky.php
(niestety nie mam źródeł pozostałych grafik)

Pozdr.
_rocky @2013-11-12 22:09:50
Kaz, używasz Atari800Win4.0, przerzuć się na wersję 4.1.
wieczor @2013-11-12 22:33:00
Nie zgodzę się że rysunek Sonara jest oldschoolowy - to, że jest w 4 kolorach to jeszcze nie oldschool. Wiele jest newschooli w odcieniach szarości. I miał u mnie jedną z najwyższych ocen z tego co pamiętam

Prace minga to jak najbardziej oldschool - bardzo fajny zresztą i też uważam że miałby miejsce w GFX.

Prace HJB natomiast należy traktować w kategoriach żartu i wild byłby dla nich odpowiednim miejscem :)
wieczor @2013-11-12 22:35:39
PS. Acha, np. prace s0nara z zeszłego roku to również oldschool, zresztą świetny i z tego co wiem już zarezerwowany do gry przygodowej :) Oldschool to konkretny styl a nie technologia ;)
MaW @2013-11-12 22:57:17
Więcej jest prac, które umieściłbym w kategorii Wild. Akurat te od Minga kompletnie do Wild nie pasują - mają konkretny styl i temat. Ming, musisz bardziej wierzyć w swoje możliwości!
adv @2013-11-12 23:01:13
Być może się mi się tylko tak kojarzy. A kojarzy mi się z rysunkami z amigowej sceny z połowy lat 90. Motor, Mikołaj, kufel też wydają mi się retro. Ale może mi się majaczy.
pin @2013-11-12 23:04:41
quote (Wieczor):

Oldschool to konkretny styl a nie technologia ;)



Nie do końca. Bo ten Oldschool być może powstał na Atari. Reszta prac raczej nie ;)
xxl @2013-11-12 23:04:44
bardzo mi sie podoba praca nr. 4
ming @2013-11-12 23:11:12
@MaW w przyszlosci postaram sie nie robic niczego na ostatnia chwile i zdazyc przed deadlinem do gfx ;) Co do stylu i tematu, to zaczalem w tym temacie 7 plansz, 3 zdazylem skonczyc, wiec nic straconego. dzieki i pzdr
xxl @2013-11-12 23:12:16
@pin: grupa Lamers specyficznie rozumie "oldschool" - prace na VBXE albo muzyka na 8 kanalow to dla nich oldschool :D
_rocky @2013-11-12 23:26:40
atak z ciekawości w nr 3 jest logo atari :)
jhusak @2013-11-12 23:37:21
Tia. Praca numer cztery to majstersztyk techniczny - tylko jeden ośmiobitowy komputer na świecie potrafi pokazać pół ekranu ST, pół Amigi, a połączyć to trybem 15 :)
I to bez VBXE.

Dopier po dłuższym patrzeniu na ten obrazek odzywa się wewnętrzny głos: te, no ale jak to?
jhusak @2013-11-12 23:39:40
a Góral ooza to chyba lecha popija :)
ming @2013-11-13 00:14:43
Jedynka miażdży. Dwojka - gdybym nie znal tworczosci Ooza, napisalbym, ze genialne, a tak "tylko" znakomite ;) Ooz jakby zatrzymał się w połowie swoich możliwości. (brakło czasu?) To taki wczesny Powrooz, zanim dopracował swój słynny dithering z mnóstwem szczegółów. Zasłużone, bardzo dobre drugie miejsce. Ciekawe, że nikt nie zwrócił uwagi w komentarzach na nr 5. Swietna kreska i temat. Nr 3 i 4, zachodze w glowe, jak to jest zrobione, a 4 podoba mi sie niezaleznie od technikaliow. Szacunek Panowie.
tdc @2013-11-13 00:40:15
Gratuluję grafikom - bardzo mi się Wasze prace podobały!

> 1. Guardian - Odyniec

Absolutny majstersztyk! Ta praca mnie powaliła i wgniotła w ziemię!
Co więcej bardzo dobrze wpasowuje się w moje klimaty.

Bardzo mi się podobają "włosy", rurki i kable, oraz dziura w czole z której coś wycieka - to nie jest coś wydumanego tylko przemyślana wizja oraz kunszt.
Oraz oczywiście sam pomysł i wykonanie obrazka - gratulacje! Zasłużone pierwsze miejsce!

> No Sheep Here - Ooz

Bardzo fajne, baca z krową :P Potem gdzieś jeszcze w jakimś demku krowy widziałem i zastanawiałem się czy to są te same:)

Nie chcę się czepiać ale znalazłem w tej grafice błąd - sorry wiem że mistrzów się nie krytykuje i nie poprawia :P

> 3. Skullman - Rocky

Jakość pracy Rockyego mnie powaliła, nie spodziewałem się. Technicznie to nie zdawałem sobie sprawy że tak ładnie się da - naprawdę sporo się nad tym zastanawiałem gdy to zobaczyłem.
O tyle mi to nie pasowało, że wstawianie 9 trybu gdy robiłem dziesiąt lat temu w Action! to przełączenie mi wychodziło w innym miejscu - to mi nie pasowało, ale pewnie nopami można to trochę przesunąć - tego nie sprawdzałem wtedy.

Artystycznie i technicznie natomiast to jest najwyższa liga.

> 4. ST vs Amiga - Rocky

Ten obrazek mi się bardzo spodobał! Gdy zobaczyłem jak ładnie wyszedł pulpit Atari ST i Amigi to nie mogłem uwierzyć (nigdy wcześniej tak ładnego na małym Atari nie widziałem - to zasługa G2F).

Pomysł z połączeniem trybu 8 i 15 iście czaderski. Pomysł wykonanie - rewelka.
Z tego co pamiętam to i ja i ludzie co siedzieli obok mnie daliśmy tej grafice 10.

> 5. DSR Unge - ?

Bardzo proste, ale dobre!

> Jaguar SV2k13 - Rocky

No Rocky mocno uderzył na tegorocznym compo!
Ta grafika ma bardzo wiele kolorów, ja naliczyłem ponad 100 kolorów!

> Toronado Horse - Kaz

Robi wrażenie, ponoć kóń jest najtrudniej narysować. A na compo byłem taki zakręcony że nawet nie zauważyłem że to praca Kaza :P

> Beyond the Unfinished Evil - Kaz

Na compo ta praca zrobiła piorunujące wrażenie, pewnie dlatego że była prezentowana na VBXE.

> 11. Mega lo Mania - Rocky

I znów mnie Rocky zaskoczył - moja ulubiona gra strategiczna tamtych czasów - tym razem na małym Atari ;)

Teraz trzeba pomyśleć aby ją zakodować ;) Oczywiście w Action! :D

> 12. Atari vs PC - Rocky

He, He ta praca była pokazana chyba jako jedna z pierwszych i jeszcze nie wiedzieliśmy że jest to cała seria w tej tematyce. Ja też kiedyś ale na Atari ST wystawiłem pracę gdzie też było widać Windows XP więc ktoś na sali krzyczał że to moja praca - a ja z przyjemnością wstałem i ukłoniłem się w podziękowaniu docenienia moich możliwości twórczych. Zawsze miło jest przypisać sobie czyjąś pracę jako swoją :D :D
Choć nie miałem pojęcia że to praca akurat Rockyego, który dopiero co skończył rysować grafę do powstającej na party gry.

Potem też ktoś przy którejś grafice krzyczał tdc, więc znów się komuś skojarzyłem. Ale sprostuję: na tym GFX compo nie było żadnej mojej pracy - i dobrze ! :D

> 13. Crazy is my life - Rocky

Piękne!
i jak zwykle u tego autora przemyślane.

Ktoś stwierdził że to Irata, biorąc pod uwagę że na konkursie wiedzy muzycznej jako jedyny naliczył 37 prac (choć było ich 32) to wydaje mi się to porównanie trafione :P

> 14. Biker on NSU-251 - Sonar

Bardzo ładne, na compo bardzo mi się spodobało i poszła wysoka ocena.

> 15. Giant Hotdog - Neuroup

Niestety zastanawiałem się czy to nie jest skan. Jeśli nie jest to powiem otwarcie, że oczy wyszły rewelacyjnie!

> 16. Czarna na urlopie - Dracon

Fajne z poczuciem humoru i nawiązaniem do tegorocznej rocznicy Jaguara !

Prace HJB - niestety odrzuciłem bo przeraziły mnie :D
Poważnie następnym razem trzeba tak dobrać tryb graficzny aby było choć trochę widać, że jest to rysowane ręcznie.

Co do prac Minga to chyba byłem już zbyt bardzo zmęczony (o 4 rano chyba), więc widziałem że przyświeca tym pracom jakiś pomysł lub zamysł ale jakoś nie ogarniałem tego.


Gratuluję wszystkim, wielka przyjemność oglądać takie prace.
tdc @2013-11-13 00:44:59
I jeszcze dodam, ze ja pracy z miejsca 5 wystawiłem wysoką ocenę.
tdc @2013-11-13 04:23:04
Podpisywałem fotki z SV i zamiast napisać "Pin" napisało mi się "Ping" ;)
Heaven @2013-11-13 04:37:39
Kaz... I love you ;)

Btw. Our picture was pixeld by FreakyB first ever 160x 4 col artwork and was spiced up by Alien from Desire (the guy who made the Logo and the artwork for the Titan Megadrive demo)

He hates g2f but at least after 3 tries can set the 5th color... ;) still no overlays or rasters :)
wieczor @2013-11-13 04:39:13
@pin, @xxl: styl , nie technologia, podkreślę jeszcze raz :) Można oldschoolową pracę zrobić w full hd true color z muzyką w mp3. Oldschool VBXE to była akurat wariacja na temat :P

Akurat w grafice atari oldschool łączy mi się nieodmiennie z wyraźnymi, wypełnionymi konturami i regularnym "ditheringiem" w szachownicę zajmującym całe obszary.
Kaz @2013-11-13 04:45:00
Rocky, podmienilem obrazek ze Scullmanem na dobry. Przejrzalem Twoje palety, posprawdzam i porownam z moim Atari :D

Wieczor, chyba z tego wynika ze sa dwa rozumienia oldschoolu a) to co zostalo zrobione tradycyjnymi metodami, b) to co wyglada jak zrobione starymi metodami. Pozostaje rozstrzygnac, czy jak cos zostalo zrobione starymi metodami, a nie wyglada na stare to tez jest oldschool :P
Kaz @2013-11-13 04:47:50
Wsrod Pin-owych plikow znalazlem tez 4 obrazki Johna Croudy, nie byly pokazywane na zlocie - nie wiem czy celowo czy nie. Nic wielkiego, ale chyba warto dorzucic do grafik chocby ze wzgledow dokumentalnych, dorzucilem.
ming @2013-11-13 05:27:10
@Heaven
DSR Unge is my favorite one at this compo. I would give it 10 if only I was there to vote. Love the style and theme
wieczor @2013-11-13 06:10:19
@Kaz: moim zdaniem zdecydowanie nie :) Ale moje zdanie reprezentuje podejście od strony artystycznej, a Pina i xxla - technologicznej. I cool ;)
the fender @2013-11-13 07:48:59
@Adam: faktycznie, przypominam sobie tę dyskusję.
heaven @2013-11-13 09:07:52
Name of the pic is "Zockerjunge" not "unge" ;) but anyway :D
wieczor @2013-11-13 11:24:22
Ten obrazek TOS/Workbench mógłby być świetnym tłem do gierki - wariacji na temat Scorcha :) Jeszcze żeby pociski robiły też zniszczenia na dekstopach ;)

@adv: masz rację co do pracy s0nara, ale odschool na amidze to niekoniecznie oldschool w kontekście małego atari ;)
_rocky @2013-11-13 11:39:25
nr 9 bardzo podobna do Kaza :)
Kaz @2013-11-13 11:53:26
Rocky - bo to autoportret :)

Heaven - this picture hasn't a description txt file, can you deliver it?
ooz/agenda @2013-11-13 13:03:11
@Ming,
praca miała być pierwotnie wystawiona na Głuchołazach
w sezonie ogórkowym :) stąd taki jej (prosty) charakter.
na SV nie starczyło czasu :(
Twoje prace bardzo fajnie i szkoda ,że nie poszły w GFX compo.
ming @2013-11-13 13:29:45
hej, Twoj "prosty" styl to dla wiekszosci nas wyzyny mozliwosci, do ktorych staramy sie rownac. Po prostu rozpiesciles nas ustawiajac sobie samemu wysoka poprzeczke :) Ja nie mam parcia na scene, cos tam rysuje i chcialem pokazac, wiec no regret, cel osiagniety
mgr_inz_rafal @2013-11-13 14:20:36
Kaz, ten kuń ma dla mnie jakby trochę złamaną szyję… Takie prawie 90 stopni :)
wieczor @2013-11-13 17:36:27
Tam jest już łeb, nie szyja, biologu jeden :) Koń to nie żyrafa :)
mgr_inz_rafal @2013-11-13 17:47:03
Niech Ci będzie, zatem kuń ma wg mnie złamany łeb :)
Adam @2013-11-13 22:18:49
@mgr_inz_rafal: Teraz przy każdym napotkanym obrazku tego typu będę myślał o połamanym końskim łbie ;) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co...
mgr_inz_rafal @2013-11-13 23:35:18
@Adam,
Aleś znalazł przykład :) Równie dobrze mogłeś podlinkować to jako wzór konia ;) http://cdn3.notonthehighstreet.com/syste...
Adam @2013-11-14 00:18:33
Nigdzie nie napisałem, że to jest wzór konia. Napisałem, że teraz za każdym razem widząc podobny obrazek konia (podkreślmy: mieszczący się w powszechnie akceptowanej konwencji malarskiej/rysunkowej) będę sobie przypominał Twoją uwagę o "złamanym łbie".
A koń wygląda np. tak: http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223...
mgr_inz_rafal @2013-11-14 07:51:41
:-)

No to doszliśmy do jakiegoś porozumienia :) To dobry finał jak na dyskusję o "kształcie stojącego konia" ;-)
Dracon @2013-11-14 09:38:50
"Koń jaki jest... każdy widzi" :P
I tego się trzymajmy! :D
ming @2013-11-14 10:41:41
quote (tdc):

Prace HJB - niestety odrzuciłem bo przeraziły mnie :D
Poważnie następnym razem trzeba tak dobrać tryb graficzny aby było choć trochę widać, że jest to rysowane ręcznie.



Czyli Twoim zdaniem, jesli autor potrafi rysowac/malowac fotorealistycznie, to nie powinien tego robic. Prace HJB zostaly moim zdaniem upokorzone, przegrywajac z paroma (nieobrazajac nikogo, ale tez nie owijajac w bawelne) gniotami, gdyz warsztatowo i artystycznie sa na bardzo wysokim poziomie.
ming @2013-11-15 17:42:17
wybaczcie, ze tak komentuje, ale poniewaz nie bralem udzialu w tym kompocie, daje sobie do tego prawo ;)

Jezuuuuuu, znaczy sie Dracon. Jak przeczytalem, ze to Twoje to nie moglem uwierzyc! Blagam, porzuc te karykatury w stylu przedszkolaka i wroc do formy z shadows 94, czy quasta 96. Please. Takie obrazki jak Fight czy Druid to klasyka i mistrzostwo swiata, szczegolnie w czasach gdy machalo sie joyem na prawdziwym sprzecie. W dzisiejszych realiach zrobienie przyzwoitego pikczera, to kwestia kilkunastu godzin i nie uwierze, ze nie wygospodarujesz tylu w ciagu calego roku.

Marzy mi sie starcie tytanow. Legendy takie jak Vidol, Dracon, Anj (tak, nieodzalowany Anj, moj ulubiony artysta spod znaku /|\ czlowieku, cokolwiek porabiasz, wracaj na scene) oraz Ooz (tak, Ooz juz jest legenda, minela prawie dekada i pamietajmy, ze to od niego zaczela sie nowa era w grafice XL) obok nowych zjawisk, czyli Odynca i Piesia. Wszyscy w jednym Kompocie. To bylby piekny widok :)
Wybaczcie, ze wielu pominalem, ale pisze przez pryzmat wlasnych fascynacji. Vidol, z tego co pamietam jest jeszcze wciaz aktywny; Dracon jakby sie czai, a moze na przyszly rok wyszykuje nam jakas bombe?
ming @2013-11-15 18:56:48
... i jeszcze Ripek oczywiscie, zapomnialem o gosciu co wymiata w hi-resie ;)
Kaz @2013-11-16 01:33:35
Juz prawie udalo sie namowic Anj na powrot, dzialalismy nad tym razem z niezyjacym juz Arturem Jurgawką (Jurgim). Niestety, smierc Jurgiego przybila mnie tak, ze nie potrafilem ciagnac tego tematu.
ming @2013-11-16 03:47:44
Nie znalem Jurgiego, ani jego poezji, ale przybija mnie kazda wiadomosc o odejsciu ktogos z mojego pokolenia. Co przypomina mi o tym, ze nasz czas tutaj jest ograniczony i jesli Anj kiedykolwiek rozwazal powrot, to teraz jest najlepszy i prawdopodobnie jedyny moment.
tdc @2013-11-16 23:22:37
@ming, nie chodzi tutaj o moje zdanie tylko o realia, a one są takie że wiele osób odrzuca prace, które wyglądają na fejk. W tym przypadku odróżnienie jednej od drugiej jest niemożliwe, tym bardziej gdy tego procesu mamy dokonać na party podczas compo.

Rozwiązaniem jest użycie innego trybu graficznego lub użycie go w inny sposób.
Uogólniając jeśli ktoś chce prezentować fotorealistyczne prace to wybór trybu 8 małego Atari, a nawet samej platformy małego Atari jest albo złym pomysłem, albo jakąś celową prowokacją (co może mieć uzasadnienie artystyczne czy inne). Jednak nam oceniającym to w niczym nie pomaga, a niska ocena autorowi również nic nie da.

Jeśliby te prace zademonstrować na Atari Falcon lub nawet na Atari STE to zapewne odbiór byłby inny, a ja nawet stawiam że byłby rewelacyjny.

Nie odmawiam nikomu prezentowania grafik na małym Atari, sam chcę coś takiego kiedyś zrobić, ale trzeba to robić w inny sposób, tak aby widz coś zrozumiał z warsztatu i docenił włożony wysiłek itp.
ming @2013-11-17 00:12:15
tdc, ale tu WIDAC, ze to nie sa zdjecia. zreszta wypompowalem sie w tym watku. juz mi sie nie chce.
tdc @2013-11-17 07:21:37
Dla mnie nic nie widać...
ming @2013-11-17 11:12:56
kwestia wprawnego oka. Ja na przyklad nie oceniam dem, bo sie na tym nie znam (moge subiektywnie ocenic strone wizualna, ale nie mam pojecia o kodowaniu, wiec nie zabieram glosu)...
adv @2013-11-17 17:38:31
Chciałem zwrócić uwagę na pracę nr 3 w tej nowince. Kaz już o tym wspomniał zaraz na początku. To w daje wrażenie trójwymiarowości. Dobry pomysł.

Ogólnie, Rocky ma bardzo ciekawe pomysły. Nr 4 i nr 12 to moje ulubione. Podpiszę się pod większością pozytywnych komentarzy tych prac. To jest dobry przykład tego, że niekoniecznie trzeba dobrze rysować, żeby zrobić coś ciekawego.
tdc @2013-11-18 13:56:08
@ming rozumiem, że dokonujesz jakiejś statystycznej analizy rozmieszczenia pikseli i na tej podstawie oceniasz prawdopodobieństwo czy takie lub inne rozstawienie pikseli jest efektem pracy jednego ze znanych algorytmów czy też jest to "ręczna robota" ?

Ja sobie przypominam jakiś dysk wypełniony grafikami w 8 tr. gr. jeszcze z lat 80. i tam też jakość cieniowania prezentowała się bardzo podobnie. Jak mamy to rozróżnić na party?
A co do rysowania, to wielokrotnie były prezentowane takie prace, jednak można je tak zaprezentować aby było widać że to nie jest zdjęcie. Można pokazać swoją kreskę lub coś innego. Jeśli dobrze pamiętam tak było z 5 lat temu na Silly Venture, gdy ktoś wystawił swoje prace, były świetne, ale też widać było że to konkretny twórca za tym stał.
ming @2013-11-18 15:57:51
tdc, dokonuje "statystycznej analizy" tego co widze z tym co mam w glowie, co widzialem/robilem w przeszlosci. peace.
Odyn1ec @2013-11-19 02:37:06
Podoba mi się idea ustawki grafików na przyszłym SV:) Draconie, nie daj się prosić!
Dracon @2013-11-19 10:09:59
Hehe... no tak, ktoś tu miesza... Załatwcie Vidola i ANJa do konkursów, to pogadamy... ;)
A z Mingiem wyjaśniliśmy sobie co trzeba na forum i privie.

Jak będę mieć jakiś dobry pomysł i więcej czasu na pikselowanie (bo obecnie zajmuje mnie jednak inny rodzaj grafiki), to kto wie... ;))

P.S. Po co konkurować można tez kooperować i wspólnie wygrywać, jak np. tu:
http://atariki.krap.pl/images/5/54/Jawis...
:D
Odyn1ec @2013-11-19 15:35:23
Taka kooperacja to w ramach żartu. Motorem postępu jest konkurencja.
Przez rok można coś wymyśleć i wypikselować :p
adv @2013-11-19 21:50:56
Mnie się też pomysł podoba. Dodałbym jeszcze Carriona i Powrooza.
ming @2013-11-19 22:06:00
a Karion to cos skrobie dla Atari?
Odyn1ec @2013-11-19 22:33:31
Ależ to nie ekskluzywny klub. Chodzi o to, żeby "starych" asów uaktywnić i zmobilizować się na konkretną imprezę (nie pomijając oczywiście innych).
ming @2013-11-21 20:13:38
Dracon, "jestes zwyciezca" ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Klątwa / Władcy Ciemności (51)
ostatni: 04-10-2024 21:41, kamilos78
F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (34)
ostatni: 04-10-2024 19:09, pirx
Strony o Atari ST/STE (10)
ostatni: 04-10-2024 18:52, Kaz
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (15)
ostatni: 04-10-2024 17:40, Demorgh
Tatrasoft - historia, programy (20)
ostatni: 04-10-2024 15:28, Kaz
Uprościłem Starquake (4)
ostatni: 04-10-2024 15:25, Kaz
Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (29)
ostatni: 04-10-2024 14:51, 0xF
Firma "Grubcio" - historia, progr... (62)
ostatni: 04-10-2024 14:43, Kaz
Filterek do Blizzarda (86)
ostatni: 04-10-2024 12:16, adi
STe enhanced games (44)
ostatni: 04-10-2024 10:47, hospes
SID i POKEY (669)
ostatni: 04-10-2024 09:55, rbej1977
Grupa Pink Softhard (88)
ostatni: 03-10-2024 23:42, Bca
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (151)
ostatni: 03-10-2024 22:47, thewasp
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (945)
ostatni: 03-10-2024 20:48, Kaz
Nowe gry na Atari (235)
ostatni: 03-10-2024 15:48, zbylu

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 40

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»