atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
"Sudotris" i Paweł Gugała z 2023-11-04 21:34 (34)
Kupiłem Fujinet i interfejs kasetowy i co dalej? z 2023-11-02 21:48 (24)
Pokłosie trzeciej edycji ATASCII Compo z 2023-10-30 17:21 (19)
KWAS #31 w Warszawie z 2023-10-24 12:24 (29)
Konkurs na grafikę ATASCII – głosowanie z 2023-10-23 21:51 (5)
Środo-wisko prasowe #32 z 2023-10-20 18:23 (15)
Silly Venture 2023WE – coraz bliżej zimowej edycji! z 2023-10-08 20:28 (7)
Weekend z Atari w Poznaniu i Łodzi z 2023-10-06 15:24 (1)
Strumień z kuchni Pina z 2023-09-30 00:01 (32)
Nowy ASAP - wersja 6.0.0 z 2023-09-27 21:34 (8)
Pojedynek Atari XL/XE i C64 z 2023-09-25 15:52 (14)
Time Wizard z 2023-09-20 20:29 (24)
TwiSTEr- nowa karta dla Atari STE z 2023-09-17 19:39 (3)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Przegląd nowych gier – część II
W Czechach bardzo popularne są rozszerzenia Multijoy, pozwalające na małym Atari grać za pomocą dżojstików maksymalnie 16 osobom jednocześnie (liczba graczy zależy od typu urządzenia, bardziej popularne są 4- i 8-osobowe) - oczywiście gry muszą być specjalnie przygotowane, dostosowane wcześniej do specyfiki tego sprzętu.

W przeróbkach specjalizuje się zwłaszcza Frantisek „Fandal” Houra, który każdego roku przygotowuje zmodyfikowane wersje starych gier. Część z nich trafia do corocznego magazynu dyskowego FLOP (patrz np. nasz artykuł z kwietnia), ale inne publikowane są po prostu na stronie Fandala.

Tak też było w czerwcu z poniższą grą, która oryginalnie była zapewne przeznaczona dla modeli Atari 400 i 800, mających wbudowane po 4 porty dżojstików. Może przy okazji warto się z nią zapoznać, na pewno nie wszyscy ją znają – a grać w nią można nawet samemu.


  • Yahtzee M4


  • Yahtzee (w Polsce znana pod nazwą „Kościany Poker”) to jedna z najpopularniejszych gier kościanych na świecie, rocznie podobno sprzedawane są dziesiątki milionów zestawów do tej gry. Gracze zbierają w niej punkty, próbując uzyskać określone układy oczek. Liczy się nie tylko szczęście, ale i umiejętność strategicznego myślenia.

    Powstało kilka różnych adaptacji tej gry na małe Atari, autorem tej konkretnie był Gary L. Born, zapewne w Basicu, a kod nieco poprawił i skompilował Thom Heinz.

    W danej kolejce gracz może maksymalnie 3 razy rzucać kostkami (opcja ROLL + FIRE). W pierwszym rzucie zawsze używamy wszystkich pięciu kości, a następne dwa rzuty są nieobowiązkowe: gracz wskazuje kostki, które chce zatrzymać (zaznacza przechodząc góra-dół i wciskając FIRE), a pozostałe wartości są dolosowywane (ponownie ROLL).


    Po lewej stronie ekranu widzimy tabelę punktacji z ustalonymi kategoriami punktowania, a po każdej turze wyrzucony układ oczek zapisujemy w tej tabeli, umieszczając go w wybranej przez siebie kategorii (co ważne, każdą możemy wybrać tylko raz). Gra na bieżąco podpowiada w każdym wolnym wierszu, ile punktów dałby nam w odpowiedniej kategorii bieżący układ oczek. Po ustawieniu się na opcji SCORE możemy nawigować po tej tabelce (góra-dół).

    Kiedy zapełnią się wszystkie kategorie z tabelki, gra się kończy i wygrywa gracz z największą liczbą punktów.

    Od góry mamy takie kategorie:
    • od jedynek do szóstek (aces - sixes): punktowane są tylko kostki z daną liczbą oczek,
    • Trójka i Kareta (musimy mieć odpowiednio 3 lub 4 takie same kości), przy których łączny wynik jest obliczany ze wszystkich oczek,
    • następnie idą kombinacje ze stałą punktacją: Full (trójka i para, 25 pkt), Mały Strit (cztery kolejne numery, 30 pkt), Duży Strit (pięć kolejnych numerów, za które możemy dostać 40 pkt) oraz Yahtzee (pięć takich samych kości, 50 pkt),
    • ostatnia kategoria to Szansa, oznaczająca dowolny układ kości (a dostajemy tyle punktów, ile wynosi suma wszystkich oczek).

    Plik z nową wersją gry znajduje się tutaj.


  • Tre Robbo 50 - Kraina ptaków 2


  • W przypadku tej akurat gry nikomu z Was chyba nie trzeba przypominać zasad... Pod koniec września Michał Kowalski udostępnił kolejną część z serii Tre Robbo, w której na fanów naszego kultowego robocika czeka 30 nowych planet.

    Plik można pobrać stąd. Miłej zabawy!



    2016-10-11 23:41 by "Adam"
    komentarzy: 10
    xeen @2016-10-12 02:07:58
    mam pytanie - skąd jest screen poziomu innego niż pierwszy w opisie TR? Czyżby udało się ukończyć jakikolwiek :)

    poziom trudności - poziom doktorat z Robbo
    Kaz @2016-10-12 05:16:47
    Hie hie, Xeen - ale są też instrukcje jak przejsc; chłopaki mają swoje miejsca w sieci, gdzie dzielą się sposobami przejscia.
    Adam @2016-10-12 08:57:44
    Akurat ten poziom pierwszy udało mi się przejść stosunkowo łatwo w porównaniu z pierwszymi poziomami kilku innych ostatnich zestawów planet Robbo. Trzeba przy prawej krawędzi planszy zepchnąć w dół skrzynkę, co daje nam dostęp do klucza, a klucz pozwala na dostęp do pocisków :)
    Adam @2016-10-13 00:27:44
    Ale faktycznie, Xeen, ze względu na to, że nowe zestawy plansz są robione przede wszystkim przez starych wyjadaczy Robbo, to ich poziom trudności bywa niepotrzebnie wyśrubowany i zniechęcający. A przecież częścią uroku dawnych, oryginalnych plansz było m.in. to, że żadnych "doktoratów" (jak piszesz) nie trzeba było mieć, aby daleko zajść :)
    bob_er @2016-10-13 18:38:58
    Mnie osobiście zniechęcają plansze do bólu zręcznościowe, gdzie trzeba lawirowac pomiędzy strzałami albo ścigać się z bombami.
    kosa0 @2016-10-15 14:15:00
    PO45 minutach na 1 planszy wylaczasz gre i wiecej do niej nie wracasz. Tak postepuje 95% graczy

    Praca autorow poszla w gwizdek.

    Poziom trudnosci powinien byc zbilansowany powtorze ZBILANSOWANY

    Oczywiscie jesli sie robi gre dla siebie 2 znajomych ok mozna ja robic jak sie chce
    xeen @2016-10-15 14:55:58
    seria TRE* to nie jest tego typu seria gier - kompletnych i z rosnącym poziomem trudności. To kolekcja dla ścisłych koneserów. Dobrze że takie poziomy są i powstają.
    malutki @2016-10-18 04:43:47
    Witam jeśli ktoś ma problemy ze sprzętem a nie ma jak naprawić to zapraszam do mnie. Mam odpowiedni sprzęt do naprawy i wiedzę z doświadczeniem. Mój tel to 736634449 pozdrawiam. W razie pytań proszę dzwonić lub pisać.
    mrcszef @2016-10-18 23:36:22
    Alex forever. Szkoda ze nie mam czasu grac w nowe serie robbo. Trudne plansz sa jak dobra krzyzowka. Tre robbo 13 bodajze ukonczylem. Gram wylacznie bez savea. Ale robbo lutry to jest rzez. Pamietan ze 6 leveli bez savea przechodzilem 2 miesiace.
    mono @2016-10-19 11:09:10
    Ma to swój smaczek. Zagrywałem się w oryginalne Robbo, ale do produkcji fanowskich jakoś mnie nie ciągnęło. Włączyłem jednak z ciekawości Robbo Lutry i jednak mnie wciągnęło :) Trudne jak diabli, ale o to właśnie chodzi. Żadne tam balansowanie trudności - zbalansowane to mogło być pierwsze Robbo :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    plus4 kanion (4)
    ostatni: 18-04-2024 12:37, jhusak
    RastaConverter by Jakub Dębski (894)
    ostatni: 18-04-2024 11:34, laoo
    Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
    ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
    Musique rythmique Sons électronique (20)
    ostatni: 17-04-2024 18:50, TheFender
    Niedokładność Fujinet (100)
    ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
    Zgrywanie programów z dyskietek (53)
    ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
    Emulatorowanie przenośne. (48)
    ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
    Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
    ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
    Action! - co robie źle ? (13)
    ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
    ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
    Pismo "Grel" (36)
    ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
    Atari na Anbernic RG35XX (17)
    ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
    VR177x zamiennik WD 1772 (42)
    ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
    Nowa gra "Star Vagrant" (139)
    ostatni: 14-04-2024 12:31, newton
    Magnetofonik.. (11)
    ostatni: 14-04-2024 06:16, zaxon

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2780
    Ostatnio zarejestrowany: pawelb
    Postów ostatniej doby: 12

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»