atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowszy RECOIL z 2024-10-27 16:05 (0)
W sobotę KWAS #35 w Krakowie z 2024-10-16 00:17 (7)
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (5)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (25)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2025-01-11
Liczba katalogów: 8601, liczba plików: 37893
Zmian katalogów: 43, zmian plików: 69

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2957 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Time Wizard Deluxe Edition
Mariusz "Mq" Ejchsztet napisał:

Kiedy w 2023 roku zobaczyłem grę "Time Wizard", która wygrała znany wszystkim konkurs organizowany przez ABBUC, wiedziałem już że będzie to również silny konkurent do podium we wszelkich innych konkursach. Nie pomyliłem się w swoich przewidywaniach, bo faktycznie w rocznych podsumowaniach gier powstałych w 2023 roku, gra ta zdobyła następnie pierwsze miejsce zarówno w konkursie FujiCup (nagroda jury i nagroda publiczności) jak również w konkursie Atari Homebrew Awards! Nic dziwnego, gra jest fenomenalna pod względem gameplay, innowacyjności przebiegu rozgrywki, ale też świetnie narysowana i dająca wiele godzin bardzo wciągającej zabawy.



Jesienią 2023 roku skontaktowałem się z autorem gry Amarokiem i już wtedy rozpoczęliśmy planowanie wspólnego wydania gry. Jak wspomina sam autor, zdecydował się on na wydanie gry we współpracy z Mq-workshop przede wszystkim dlatego, że gra jest napisana w Mad Pascalu, w którym programują także osoby przygotowujące wcześniejsze gry Mq-workshop, czyli nieoceniony Bocianu, no i ja sam. Było to istotne z tego względu, że gra pierwotnie napisana była na komputery z rozszerzoną pamięcią (minimum 130XE), a teraz chcieliśmy wszystko odwrócić niemalże do góry nogami, zmuszając cały prawie kod gry wraz ze wszystkimi danymi do przeniesienia się w banki pamięci kartridża. Celem takiej operacji było zwolnienie większości podstawowej pamięci RAM Atari, w której zapisywana jest bieżąca rozgrywka, co z kolei potrzebne jest do przewijania czasu wstecz i w przód. Oczywiście wszelkie zasługi za przeprowadzenie z powodzeniem tej operacji należą się samemu autorowi. Rzecz była jednak w tym, że ponieważ budową kartridża i sposobem jego oprogramowania w Mad Pascalu zajmowaliśmy się już wcześniej, więc byliśmy w stanie pomóc autorowi uporać się z tym w języku, w którym zaprogramowana jest cała gra "Time Wizard".

Prace nad przeniesieniem gry na kartridż oraz prace związane z rozbudową gry o nowe znacznie większe możliwości, zajęły autorowi około roku. Poza technicznymi zmianami, które pozwoliły dostosować grę do pracy na stockowym Atari XL/XE z 64kB pamięci RAM, gra zyskała szereg bardzo istotnych elementów:

  • 70 różnorodnych etapów,
  • boss do pokonania w ostatnim etapie,
  • nowe mechaniki w grze urozmaicające etapy,
  • nowa muzyka do gry, którą napisał Adam Gilmore (co było trzymane w tajemnicy aż do wydania gry),
  • kilka przełączanych wersji językowych,
  • zapis postępów gry na kartridżu (odblokowywanie kolejnych poziomów),
  • zapis osiągnięć w grze na kartridżu (nawet po przejściu całej gry nadal można ulepszać swoje wyniki),
  • opcjonalne i konfigurowalne wykorzystanie dodatkowych przycisków fire,
  • szereg poprawek i ulepszeń graficznych, efektów dźwiękowych etc.

    Równolegle z pracami nad samą grą trwały prace nad przygotowaniem elementów poligraficznych, projektem nowych pudełek i wyborem ciekawych technologii dla zwiększenia jakości samego wydania, bo uważaliśmy że tak znakomita gra zasługuje na dopracowanie wszystkiego w najdrobniejszych szczegółach.



    Plan ostateczny był taki, żeby zdążyć z wydaniem gry przed Silly Venture, na którym w tym roku miał się pojawić Adam Gilmore. Udało się to zrobić rzutem na taśmę, bo dosłownie na dwa dni przed wyjazdem na Silly Venture otrzymałem komplet materiałów poligraficznych z drukarni i zdążyłem przygotować partię gier, które na miejscu można było kupić i od razu zdobyć autografy. Egzemplarze chętnie podpisywał zarówno Amarok jak i Adam Gilmore. Oczywiście Adam Gilmore również otrzymał swój egzemplarz gry i bardzo spodobało mu się nasze wydanie. Nie wiemy czy Adam podpisał swój egzemplarz, ale zostawiamy mu w tym wolną rękę :-).

    Można powiedzieć, że na Silly Venture odbyła się prapremiera "Time Wizard". To tam pierwszy raz można było zobaczyć grę, niektórzy na miejscu zaczęli już przechodzić etapy swoich egzemplarzy gry.

    Atmosfera na tegorocznym Silly Venture była wyśmienita. Przez cały czas w tle można było słyszeć dźwięki pochodzące ze znanych utworów Adama Gilmore'a. Jego przyjazd był niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem imprezy, więc tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę w postaci przygotowania fizycznego wydania gry "Time Wizard", do której napisał on muzykę.

    Obok wszystkich innych wydarzeń imprezy, dla nas wisienką na torcie był utwór zaprezentowany przez Momentvm, który przygotował własną interpretację muzyki z ekranu tytułowego gry "Time Wizard". Tym utworem Momentvm wygrał konkurs na cover muzyki Adama Gilmore'a. Dla mnie samego było to przemiłe zaskoczenie, ponieważ nie wiedziałem wcześniej w ogóle o tym, że Momentvm przygotowuje właśnie ten utwór, a swoim wykonaniem trafił idealnie w moje gusta muzyczne - i najwyraźniej nie tylko moje, bo głosujący zdecydowali przecież o jego zwycięstwie.
    Tutaj można zobaczyć i posłuchać tej pracy:



    W tym miejscu chciałbym podziękować organizatorom Silly Venture za umożliwienie spotkania ze znajomymi i przyjaciółmi w świetnej atmosferze, a także za możliwość spotkania Adama Gilmore'a, który - jak ktoś powiedział - "zrobił większości z nas dzieciństwo".

    W kwestii samej gry Time Wizard, będzie ona dostępna w sprzedaży w najbliższych dniach, a o szczegółach związanych ze sprzedażą informujemy w odrębnym wątku tutaj.

    Zachęcamy również do obejrzenia filmu promocyjnego gry, przygotowanego przez autora:



    Szerszą prezentację gry można obejrzeć na kanale Borsuk Retro Gry TV (premiera medialna w piątek 13 grudnia):



    2024-12-13 11:42 by Kaz
    komentarzy: 7
  • SuN @2024-12-14 14:20:19
    Wymądrzę się, ale zamiast "około roku czasu" dałbym "około roku", wszak rok to czas :)
    Mq @2024-12-14 15:32:52
    SuN dziękuję za tę uwagę:-) Nie zajmuję się na co dzień pisaniem artykułów, więc przemycają się do moich wypowiedzi potoczne i nieraz pewnie błędne konstrukcje językowe. Ale chętnie poprawiam swoje błędy i uczę się być lepszym na przyszłość:-)
    Kaz, jak Ci się będzie chciało, to popraw może to miejsce w artykule. Dziękuję.
    Kaz @2024-12-14 15:58:33
    Poprawiłem.

    PS. W sumie rok to nie tylko jednostka czasu, ale i odległości, tzw. rok świetlny :)
    sim1 @2024-12-14 17:19:12
    Hej!

    Mala uwaga do francuskiej wersji jezykowej po krotkim rzuceniu okiem.

    Mysle, ze wkradl sie maly blad jezeli chodzi o zawartosc pod-menu wyboru poziomow ("choix du niveau"). Po wejsciu don, podczas wyboru poziomow, niektore poziomy sa zablokowane, co jest ladnie napisane. Blad polega na tym, ze w infromacji brak jest ostatniej literki "é" na koncu wyrazu. Jest obecnie "niveau verrouill", a winno byc "niveau verrouillé".

    To male "é" odpowiada imieslowowi przymiotnikowemu biernemu, ktory w jezyku PL konczy wyrazy na "~ny/na/ne" (i etc).

    Swietna muza! Choc w gierce jeszcze w pelni nie pykalem.

    Pozdro!
    Profesor Edmund Krajewski, astronom @2024-12-14 17:21:29
    "Czas, droga i prędkość pozostają w ścisłej relacji. Zdajemy sobie z tego sprawę rozważając lata świetlne dzielące nas od obszarów największego zainteresowania w kosmosie".
    SuN @2024-12-14 18:47:23
    @Mq: bo zawsze inaczej jak ktoś przeczyta - stąd instytucja korekty :)
    Tam jeszcze jak są punktory, to "zapis postępów gry na kartridżu" ma jakąś spację z przodu i jest wcięty :)
    amarok @2024-12-14 19:21:20
    @sim1, masz całkowitą rację. Dziękuję za Twoją spostrzegawczość. Faktycznie wkradł się błąd i zamiast znaku É jest spacja, której oczywiście nie widać. Wpisuję to na listę rzeczy do poprawienia i jak uzbiera się tego więcej to rozważę aktualizację.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)

    Aktualne tematy
    Prośba o zdjęcie z CRT TV - "Deat... (8)
    ostatni: 14-01-2025 07:16, pin
    Gry Mq-workshop w Retro Lemon (11)
    ostatni: 14-01-2025 00:15, CharlieChaplin
    Atari Last Party 2025 (145)
    ostatni: 13-01-2025 23:05, tebe
    Atari w teledyskach (24)
    ostatni: 13-01-2025 19:58, makary
    Raven060 - nowy klon Atari z 68060 (14)
    ostatni: 13-01-2025 16:25, Cyprian
    Nowe okładki gier (575)
    ostatni: 13-01-2025 10:28, lexx
    Muzycy scenowi... (123)
    ostatni: 12-01-2025 21:40, Foster
    Poszukiwany, poszukiwana... zagin... (51)
    ostatni: 12-01-2025 20:27, Kaz
    Szykuje sie Misja 2? (27)
    ostatni: 12-01-2025 20:19, Kaz
    Gry w hiresie (124)
    ostatni: 12-01-2025 17:45, xorcerer
    Gry dla dwojga - przy czym druga ... (16)
    ostatni: 12-01-2025 17:43, xorcerer
    Loader Construction Kit for Atari... (15)
    ostatni: 12-01-2025 17:40, xorcerer
    Języki programowania - testy (168)
    ostatni: 12-01-2025 17:18, Cyprian
    Ciekawostki (5601)
    ostatni: 12-01-2025 16:55, pirx
    Zmiany w bazie gier, dem, użytków (996)
    ostatni: 12-01-2025 11:14, Kaz

    Kategorie Forum Atarum

    Administratorzy: Adam, Cyprian, Jhusak, Kaz
    Użytkowników: 2878
    Ostatnio zarejestrowany: dino3aur
    Postów ostatniej doby: 24

    Spotkania i zloty/Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (139)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (58)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (46)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»