atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (13)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (31)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (18)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
Wkrótce Pixel Heaven z 2018-05-30 20:40 (12)
Historia żółtej ciżemki z 2018-05-29 14:44 (42)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
XM 2 GTIA OCTODE Engine
XM 2 GTIA Octode Engine - to kolejny konwerter muzyki dla GTIA po opisywanym w grudniu LyndonSharp Engine. Octode jest silnikiem 8+1 kanałowym; 8 kanałów dźwięku + 1 kanał dla perkusji.

Autorem Octode na ZX Spectrum jest Shiru, na Atari przeportowana została wersja druga (głośniejsza perkusja, lepsze strojenie wysokich dźwięków). Efekt działania Octode można usłyszeć w demie Beep'em All 3 - pierwsze siedem utworów autorstwa MrBEEPa.



Muzykę najlepiej tworzyć za pomocą edytora Milky Tracker korzystając z przykładowych instrumentów z pliku music.xm

XM poddany konwersji musi mieć co najmniej 8 ścieżek, perkusję można umieszczać na dowolnej ale tylko jedną w rzędzie. Perkusja dostępna jest na nutach C-4,D-4,E-4,F-4,G-4,A-4,B-4,C-5, odtwarzana jest odrobinę wcześniej niż nuty z danego rzędu. Oprócz komendy ustawiającej szybkość odtwarzania Fxx (w pierwszym rzędzie tracka) można także używać E5x (fine-tune), co pozwala dostroić dzwięki według potrzeb. E5x 0...8...F - 8 oznacza bez strojenia, wartości mniejsze oznaczają wyższą częstotliwość, większe wartości oznaczają niżą częstotliwość.

Konwersję wykonuje program xm2GTIAoc.exe nazwa_utworu.xm; utworzony plik nazwa_utworu.xex uruchamiamy na Atari XL/XE lub emulatorze wiedząc, że nie wszystkie emulatory odtwarzają poprawnie muzykę z GTIA. Pliki do artykułu do ściągnięcia stąd.

2013-03-03 20:11 by Krzysztof "XXL" Dudek
komentarzy: 14
jhusak @2013-03-03 21:08:06
Zdecydowanie najlepszy B'EA. Utwory super.
mono @2013-03-03 21:37:20
A można prosić MSVCR100D.dll ? I pewnie też inne dllki, których na razie mi nie wywaliło...
mono @2013-03-03 21:42:44
xxl @2013-03-03 21:50:07
proponuje chwile zaczekac. przeslalem zly plik :/ nic sie nie stanie ale jak go uruchomisz ale zaczekaj na prawidlowy - zaraz bedzie podmieniony.
xeen @2013-03-03 21:53:36
już jest podmieniony :)
pin @2013-03-04 21:04:17
0c00-0d9a Size=019b
02e0-02e1 Size=0002
1000-143c Size=043d

@XXL - czy w całej przestrzeni 64kB liniowego ramu można by wybrać inną lokalizację dla pliku z muzyczką? Jest to możliwe do zdefiniowania w konwerterze, czy z urzędu to tak wygląda i inaczej nie będzie? Pytam, bo plik z muzyczką ma 1512 Bajtów ;)-
xxl @2013-03-04 22:40:03
to jest krotka przykladowa muzyczka. dzieki takiej organizacji mozna stworzyc monumentalne dzielo, ktore wypelni pamiec.
pin @2013-03-04 23:09:30
Monumentalne dzieło na GTIA i beepera? - ok, odpuszczam w tym momencie, bo możemy równie dobrze przenieść się do najbliższego przedszkola, lub innej bajki u Pana Kleksa ;)
tebe @2013-03-05 01:54:03
Pin-ek staw czoła wyzwaniu :)
xxl @2013-03-05 13:31:27
zbieram muzyke do kolekcji Beep'em ALL 4; jest juz kilka prac na roznych enginach. jesli ma ktos ochote wziac w tym udzial to zapraszam.
yerzmyey/ym-digital @2013-03-05 15:00:59
Pinokio: oczywiście, że można zrobić, jeśli się ma wiedzę o komponowaniu.
O ile mówimy o 9-kanałowcu, bo może coś tu znowu wpisuję w zły wątek o LS?
xxl @2013-03-05 15:25:06
to jest watek o 9kanalowcu :-) a co masz przeciwko LS engine? - jedna z lepszych perkusji.
pin @2013-03-05 17:37:42
quote (TeBe):

Pin-ek staw czoła wyzwaniu :)



Już stawiłem czoła. Skasowałem plik ;)
xxl @2013-12-03 08:45:26
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TinyDOS ---> konkurencja dla xBIO... (5)
ostatni: 21-07-2018 22:38, tebe
Atari ST z prockiem 68030 (3)
ostatni: 21-07-2018 20:19, gwinter
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (48)
ostatni: 21-07-2018 20:02, IRATA4
Kupię licznik do magnetofonu XCA12 (3)
ostatni: 21-07-2018 19:57, IRATA4
Atari ST vs Amiga co było lepsze ... (161)
ostatni: 21-07-2018 19:53, IRATA4
15 kHz (341)
ostatni: 21-07-2018 16:43, makary
The Adventures of Robbo (88)
ostatni: 21-07-2018 16:15, IRATA4
gra na weekend (52)
ostatni: 21-07-2018 16:11, xxl
Moje wrażenia po zakupie i kilku ... (79)
ostatni: 21-07-2018 16:00, IRATA4
STe problem (21)
ostatni: 21-07-2018 15:56, barf31
Retro Na Gazie (147)
ostatni: 20-07-2018 23:54, RetroBorsuk
Nowa gra od gorgha (176)
ostatni: 20-07-2018 21:37, gorgh
sprzedam nadmiary (23)
ostatni: 20-07-2018 16:30, tooloudtoowide
.NET 2,0 Programista poszukiwany (6)
ostatni: 20-07-2018 07:34, adv
Atari Font Viewer (4)
ostatni: 19-07-2018 21:26, QTZ

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1861
Ostatnio zarejestrowany: gwinter
Postów ostatniej doby: 34

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)