atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (11)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (12)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-03
Liczba katalogów: 8400, liczba plików: 36756
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 6

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2928 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Wyniki konkursów ABBUC 2014
Podajemy oficjalne wyniki tegorocznych konkursów klubu ABBUC:

Wyniki konkursu programistycznego:

1. Dimo's Quest - 663 punkty
  Thomas "8Bitjunkie" Schulz – kod i design gry
  Tobias Prinz – grafika
  Hilton Theissen – muzyka

2. RGB - 586 punktów
  Marek "MaPa" Pavlík – pomysł, kod
  Zdeněk "PG" Eisenhammer – grafika, projekty poziomów, muzyka
  Adam "Ooz" Powroźnik – dodatkowa grafika
instrukcja, kod źródłowy

3. Ransack! - 476 punktów
 – wersja na Atari:
  Lyren "Xuel" Brown – kod
  José Pereira – grafika
 – oryginalna gra z 1987 roku: Peter Scott (kod+grafika)

4. Nemezyro - 465 punktów
  Martin "MatoSimi" Simeček – pomysł, kod
  Marek "Poison" Pesout – muzyka

5. Joe Painter - 408 punktów
  autor: Holger "Rockford" Bommer

6. Ramp Rage - 398 punktów
  autor: Jason "TheRealBountyBob" Kendall

Głosowało 85 osób, każda gra oceniana była w skali 1-10 i maksymalnie mogła otrzymać 850 punktów.

Gratulacje dla zwycięzców, dziękujemy wszystkim uczestnikom za nowe gry i czekamy na szybkie ich opublikowanie!



Wyniki konkursu hardware'owego (zgłoszenia przybliżaliśmy tutaj):

1. SIO2BT - 606 punktów
– autor: Montezuma (Marcin Sochacki)
Android App: link

2. Mega Speedy - 582 punkty
– autorzy: guus/hias (Guus Assmann/ Matthias Reichl)

3. SYS-Check II - 525 punktów
– autor: tfhh (Jürgen van Radecke)

4. MidiJoy - 481 punktów
– autor: freetz (Frederic Holst)

5. MultiJoy Hub - 442 punkty
– autor: krupkaj (Jan Křupka)

6. CXB14 - 413 punktów
– autor: irgendwer (Christian Krüger)

7. Debug-Anzeige - 412 punktów
– autor: megahz (Wolfram Fischer)

Gratulujemy! Poziom konkursu był bardzo wysoki w tym roku.

2014-10-26 00:15 by "Adam"
komentarzy: 63
larek @2014-10-26 00:32:05
Gratulacje! Już się nie mogę doczekać na dwie pierwsze pozycje.
Kaz @2014-10-26 01:03:05
Brawo Adam, dzieki za relacje, prawie jak "na zywo" ze stadionu sportowego ;)
Bolo @2014-10-26 09:31:12
RGB wyglada extra, musze jeszcze raz poczytac instrukcje
Adam @2014-10-26 10:08:54
Podpiąłem link do gier RGB, Ransack oraz do strony Dimo's Quest (jest tam też do ściągnięcia edytor leveli "Purzel").
xxl @2014-10-26 10:25:23
o co chodzi w grze RGB?
Adam @2014-10-26 10:36:03
@xxl: opis był podany w nowince :) http://atarionline.pl/v01/index.php?suba...
Trzeba strzelać w roboty odpowiednimi kolorami pocisków (identycznymi z kolorem naszego bohatera, który można zmieniać). Żeby oddać strzał, trzymamy dłużej FIRE, aż się "naładuje".
Adam @2014-10-26 10:39:36
Najprościej ustrzelić roboty o kolorach podstawowych RGB, ale są też roboty łączące po dwa kolory (i wówczas konieczne są dwa różne pociski) lub trzy kolory (robot biały).
Co jakiś czas napotykamy na "rekalibrator", pod którym można zmienić kolor bohatera kierując joystick w dół.
Adam @2014-10-26 10:42:15
Grałem we wszystkie te gry w ostatnich dniach i moim zdaniem RGB jest najlepszą (i najbardziej oryginalną) z gier tego zestawu. Poczekajmy na Kaz Kompo :)
xxl @2014-10-26 10:52:33
a jak zalatwic zoltego?
xxl @2014-10-26 10:54:12
link do Ransack nie dziala
Adam @2014-10-26 11:17:18
Żółty to R+G. Link poprawiłem.
Adam @2014-10-26 11:25:48
W Ransack co jakiś czas zbieramy bomby, możemy ich użyć naciskając spację.
xxl @2014-10-26 11:26:25
nie wiem jak zmienic na zolty... gra powina byc rozrywka... tu sie mecze. graficznie rewelacja. grywalnosc zero.
Adam @2014-10-26 11:36:36
Sorry, XXL, ale marudzisz ;) Wystarczy zapamiętać kilka zasad - mamy kolory podstawowe RGB (i takimi pociskami strzelamy), a inne są kombinacją. Grywalność bardzo duża.
Adam @2014-10-26 11:38:37
Czyli jak mamy białego robota, to trzeba trafić go 3 razy, za każdym razem innym kolorem z puli RGB. Przy żółtym konieczne są 2 pociski R+G, przy fioletowym R+B.
xxl @2014-10-26 11:42:58
moze marudze ale nadal nie potrafie zmienic na zolty (moze filmik by pomogl), ale jesli do gry potrzebne sa filmiki zeby wytlumaczyc reguly to z gra jest cos nie tak.
silnik gry jest bardzo solidny, graficznie rewelacja (robi wrazenie jak kiedys henrys house) ale grywalnosc... szkoda.
Adam @2014-10-26 11:50:02
Niczego nie zmieniasz na żółty, naszego robota obowiązują tylko kolory podstawowe, które masz wybite jak wół w tytule: czerwony, zielony, niebieski. Chcesz załatwić żółtego, to ustawiasz się na jeden z dwóch kolorów R lub G, podjeżdżasz, strzelasz, potem musisz jakoś zmienić sobie kolor na ten drugi i znowu strzelić.
Gra jest oryginalna i to również stanowi jej wartość.
Adam @2014-10-26 11:53:14
Spróbuj postrzelać niewłaściwymi kolorami do robotów, a zobaczysz, że system kombinacji jest spójny: "dobry" strzał zdejmuje pasującą barwę składową, "zły" strzał na odwrót, dodaje nowy składnik.
s2325 @2014-10-26 11:54:42
do RGB:
OPTION+CTRL+L to skip level
HELP to toggle fire/joystick up action
firestorm @2014-10-26 12:26:59
Czerwony? Kiedy nasz robot jest czerwony?
Czerwony kolor jest tylko na planszy tytulowej RGB :(
Adam @2014-10-26 12:28:54
Podano oficjalne wyniki, zaktualizowałem nowinkę.
Gojp @2014-10-26 13:23:09
Gratulacje dla zwycięzcy :D
Adam @2014-10-26 13:56:51
Dodałem link do Nemezyro i wyniki konkursu hardware'owego.
wieczór @2014-10-26 14:00:46
Zgadzam się z określonymi przedmówcami, gra jest bardzo grywalna :) Żółtego robota trzeba trafić dwa razy: czerwonym i zielonym pociskiem. Białego - 3 razy.
Adam @2014-10-26 14:03:53
Z wpisów na forach wynika, że ludzie nie rozumieli reguł RGB i dlatego niżej oceniali tę grę - nie mogli skończyć nawet pierwszego, najprostszego etapu. Więc, XXL, nie jesteś sam... ;)
Ale jak zna się reguły, to gra jest świetna.
xeen @2014-10-26 14:08:15
RGB powinno wygrać.
Na X zaprezentowano w ten weekend demo RGB na C64 - jak ktoś doda grę na pouet to będzie ciekawe zamieszanie ;))
wieczór @2014-10-26 14:10:34
Gra o zasadach które nie wynikają automatycznie z gameplayu, powinny mieć na stronie tytułowej krótką zajawkę, jak to było na niektórych automatach , skrótowo pokazującą zasady.
s2325 @2014-10-26 14:30:28
attract mode
s2325 @2014-10-26 14:32:47
Brakuje tego grze Do Akcji, opis przedmiotów w scrollu bez obrazków mi coś nie pomaga, do tego czasem ginę jak zjem "dżem", a czasem nie.
xxl @2014-10-26 14:38:00
Dimo - zasluzona pierwsza pozycja. bardzo grywalna. Niemezero, proste ale ciekawe.
KubalasaBliskomorski @2014-10-26 16:19:46
no to nieźle :) a ten abuc to też jakis konwent ? :)
Adam @2014-10-26 16:59:04
ABBUC to niemiecki klub zrzeszający miłośników małego Atari z różnych krajów, członkostwo jest płatne, a ze składek finansowane jest m.in. wydawanie magazynu oraz nagrody w konkursach. Wczoraj odbył się doroczny zlot członków klubu.
Tenchi/Modern Crusaders @2014-10-26 19:11:40
@Adam
Konieczność strzelania w coś odpowiednimi kolorami aby czynić postępy w grze to absolutnie nic nowego, więc bez przesady z tą oryginalnością - mogę poszukać przykładów. :)
xxl @2014-10-26 20:13:05
poczytalbym wiecej o tych urzadzeniach - na zasadzie testow a nie zajawek jak na AAge. moze jakies artki na AOnline?
Rastan @2014-10-26 21:00:05
@Adam: dwa pierwsze miejsca są fajne, niestety link do Ransaka! nie działa.
xeen @2014-10-26 21:04:34
poprawiłem link do Ransaka
Coral Joe @2014-10-26 22:57:12
Ciągle czekam na strip pokera w trybie GTIA. Może w przyszłym roku?
mono @2014-10-27 10:32:40
Wystarczy napisać :)
jhusak @2014-10-27 16:16:41
Do kogo?
bob_er @2014-10-27 19:01:53
se napisać ;)
pin @2014-10-27 19:59:18
Praca numer 1 - Dimo's Quest. Bardzo ładna ;)

... Niestety dla mnie zasługuje na zero punktów za niefrasobliwie działający Boot Disc. Nie pójdzie nawet w US... masakra. XXI wiek mamy przypominam. Ehhh..
Voy @2014-10-27 20:04:55
Zmieniłem nazwę i skorygowałem linka do Ransack! w artku . :)
pin @2014-10-27 20:33:19
co dziwne w US na Sio2SD nie poleci, a z IDE+ poszło.
xxl @2014-10-27 20:38:33
bo ide nie ma US :D polacz fakty, wylacz US w sio2sd i pojdzie :)
pin @2014-10-27 21:03:05
Dobra, XXL - wiem. Tylko jest to powiedzmy z pewną szkodą dla użytkowników SIO2SD. Wydaje mi się że to całkiem bez sensu, albo po prostu nikt tego nie sprawdził ... i tyle.
xxl @2014-10-27 21:18:03
US to opcja, nie wiem o jakiej szkodzie piszesz.
pin @2014-10-27 23:06:48
Magnetofon, to też opcja ;)
grey / mystic bytes @2014-10-28 00:03:41
Autor zwycięskiego Dimo´s Quest (8Bitjunkie) będzie na SV2k14 :)
xxl @2014-10-28 09:51:36
super, na warsztatach zetknie sie xBIOS. moze w kolejnej grze skorzysta, oszczedzajac czas i miejsce... no i Pin przestanie narzekac ze na jego komputerze w obudowie Atari cos nie dziala ;)
s2325 @2014-10-28 10:05:03
Adam @2014-10-28 11:11:12
Pod RGB podpiąłem link do instrukcji po angielsku i link do udostępnionych (jak zawsze w przypadku duetu MaPa + PG) źródeł.
Irata4 @2014-10-28 18:06:24
kurcze smażone ,ta gra RGB wygląda jak z komputera 16/nasto bitowego,w moim prywatnym rankingu ma pierwsze miejsce !!!
Bart @2014-10-28 20:10:10
Nie rozumiem dlaczego wygrała Dimo's Quest. Fajna gra, ale za RGB zostaje daleko w tyle!
Kaczor @2014-10-28 23:20:11
Tak z innej beczki, że się zareklamuję nową produkcją nie atarowską, takie 2 minuty myślę że zabawnie spędzone:
https://www.youtube.com/watch?v=FLIpk-lx...
Jacques @2014-10-29 19:54:55
@Pin
Właśnie sprawdziłem i DIMO bez problemu załadowało się w szybkiej transmisji spod duetu QMEG 4.04 + SIO2SD ;-)
xxl @2014-10-29 22:44:44
dziala z UltraSpeed, tez sprawdzilem.
Gad Zombie @2014-10-30 11:18:22
Gratulacje dla twórców gry RGB! Grafika fantastyczna i w końcu oryginalny pomysł! Naprawdę kawał roboty. Genialne! I fajne poruszanie postaci. 10/10. Zaraz będę ciupał więcej, na razie tylko próbowałem. Jestem pod wielkim wrażeniem i z pewnością polecę tę grę innym!
PG @2014-10-30 14:38:23
Thanks for all the kind words, we are pleased by your feedback!
Axi0maT @2014-11-01 08:55:31
RGB rewelacyjne. Chwile zajelo mi zalapanie o co chodzi, wiec podzielam opinie przedmowcow ze przydalby sie jakis prosty ekran z instrukcja jak pokonywac przeciwnikow. Niemniej po zrozumieniu zasad uwazam ze to rewelacyjna gra i bezapelacyjnie powinna wygrac.

Dimo's Quest - ladna strona tytulowa, kolorowo, ale widac ze ktos nie mial koncepcji jak to wszystko wykorzystac - plansze sa proste i nudne.

Reszta gier to raczej tylko ciekawostka.
Monsoft @2014-11-01 09:53:31
A ja chcialbym pogratulowac Montzumie projektu SIO2BT. Super sprawa i czysto nowy pomysl.
s2325 @2014-11-01 17:16:11
W Dimo's Quest szkoda, że tylko na czołówce zachowano oryginalną kompozycję muzyczną. Ekran między etapami jest jak z jakiejś zabytkowej gry - wypełniacz luki. Nie jest zły, ale nie pasuje do nowocześniejszej czołówki. Układ plansz jest niezgodny z oryginałem, dla jednych może być to minus, dla innych plus.
PG @2014-11-01 19:03:13
s2325: It's because Dimo's Quest is unfinished so some parts of the game such as the intermediate screens are just provisional. AFAIK, the author is working on finalizing everything, but it will take some time.
Adam @2014-11-01 20:01:52
A układ plansz w DQ nie mógł być identyczny z oryginałem, bo przyjęto, że wszystkie levele będą miały przesuw tylko w poziomie, żeby mieć mniej problemów z DLI.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Klątwa / Władcy Ciemności (51)
ostatni: 04-10-2024 21:41, kamilos78
F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (34)
ostatni: 04-10-2024 19:09, pirx
Strony o Atari ST/STE (10)
ostatni: 04-10-2024 18:52, Kaz
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (15)
ostatni: 04-10-2024 17:40, Demorgh
Tatrasoft - historia, programy (20)
ostatni: 04-10-2024 15:28, Kaz
Uprościłem Starquake (4)
ostatni: 04-10-2024 15:25, Kaz
Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (29)
ostatni: 04-10-2024 14:51, 0xF
Firma "Grubcio" - historia, progr... (62)
ostatni: 04-10-2024 14:43, Kaz
Filterek do Blizzarda (86)
ostatni: 04-10-2024 12:16, adi
STe enhanced games (44)
ostatni: 04-10-2024 10:47, hospes
SID i POKEY (669)
ostatni: 04-10-2024 09:55, rbej1977
Grupa Pink Softhard (88)
ostatni: 03-10-2024 23:42, Bca
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (151)
ostatni: 03-10-2024 22:47, thewasp
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (945)
ostatni: 03-10-2024 20:48, Kaz
Nowe gry na Atari (235)
ostatni: 03-10-2024 15:48, zbylu

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 40

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»