atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (24)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Konferencja 4Developers 2015 - mini relacja
Dyżurny szpieg Atarionline wybrał się w dniach 19-20 IV na konferencję 4Developers 2015 w celu zbadania, zupełnie nowego i zaskakującego wydarzenia jakie wcześniej jeszcze nie miało tu miejsca.

Hotel Gromada Lotnisko

Na konferencji, której istotę można streścić w słowach: od koderów dla koderów (projektantów) spotkało się około tysiąc osób z całego kraju. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że obok tematyki takiej jak .NET, Java, PHP i wielu innych nie pojawił się następujący punkt programu:
    "Why should you learn to program Commodore 64 this year?"
    Michał Taszycki
Powiem otwarcie: zaskoczony byłem mocno i był to jedyny powód dla którego się znalazłem na konferencji - bardzo chciałem to zobaczyć.

Chillout Zone

W stosunkowo małej sali zawitał autor. Na laptopie Mac, pod emulatorem pojawił się dobrze znany napis oznajmujący, że system oraz BASIC są sprawne i gotowe do użycia.

W skrócie treść tego wykładu to wstęp do tego jaką grafikę potrafi wyświetlać Commodore 64, jakie możliwości dają sprzętowe sprajty oraz proste przykłady programowania w BASICu oraz asemblerze (w tym prosty przykład wykorzystania przerwań do płynnej animacji).
W życiu nie byłem na wykładzie, który omawiałby w ten sposób Atari - a szkoda, trzeba to będzie kiedyś nadrobić ;)

Autor brawurowo przeszedł przez całą tematykę: z przyjemnością, polotem, luzem i humorem omówił wszystko co trzeba, aby zrozumieć jak się programuje Commodore 64. Ja się może wiele nie nauczyłem, ale z pewnością się nie nudziłem.

Fajnie i zaskakująco została zaprezentowana informacja ile gier powstaje rocznie (włącznie z wykresami z ostatnich lat). Ponadto zostało zaprezentowanych kilka przykładów dem z podkreśleniem technicznych aspektów - tak aby oglądający zdali sobie sprawę z tego czego są świadkami - bardzo istotne i fajnie wyszło.
Omówienie jednego z czarodziejskich trybów graficznych Commodore

Michał przyznaje, że posiadał kiedyś Commodore 64, niestety je stracił (komuś dał i nie wrócił - niestety wielu z nas to przerabiało...), ale obecnie kupił i stwierdził, że jak na programistę przystało, warto jest się nauczyć go programować - co uczynił. Dzięki temu nauczając poprzez ten wykład - był bardzo naturalny i wiarygodny. Zwracał uwagę na to co go zaskoczyło odnośnie dostępnych możliwości oraz przekonująco prezentował argumenty, z powodu których w tym roku może się nauczyć programować ośmiobitowy komputer każdy z uczestników 4Developers.

To nie wszystko, całości przyświeca cel, mianowicie Michał Taszycki rozpocznie niebawem kurs programowania C64, który będzie można sobie subskrybować:
64bites.com
twitter.com/64_bites

Na początku napisałem, że warto by podobną wiedzę szerzyć o Atari, mamy podobne przedsięwzięcia na swoim koncie (tu opis z Polconu 2013) jednak brakuje mi w Polsce wykładu, w którym w prosty sposób mówimy o istocie tak jak Michał, czyli co potrafi wyświetlić dany sprzęt oraz jakie to fajne (a Michał robił to wyśmienicie, z pasją przekonywał, że to nie jest trywialne, a wręcz intryguje - a jak sam widziałem zainteresowani byli wszyscy uczestnicy).

Na Atari mamy w tym wypadku problem, grafika jest niezwykle rozbudowanym tematem. Mamy nie tylko układ graficzny jak np. w Commodore, ale mamy procesor graficzny ANTIC, który współpracuje z dodatkowym układem (w większości graficznym:P), czyli GTIA. Pomijając nawet kwestie tego co można na Atari zrobić z grafiką to samo omówienie podstawowych dostępnych trybów graficznych (np. dostępnych za pomocą instrukcji Graphics) zajmie tak dużo czasu, że zmuszeni jesteśmy do wybrania kilku najbardziej typowych.

Następnie grzechem byłoby nie przedstawić podstawowych koncepcji związanych z tworzeniem grafiki na Atari, z tym że jest to pierwszy i niezwykły komputer, w którym tryby graficzne, czyli rozdzielczości i głębokości kolorów są programowalne. To jednak nadal dopiero początek, mamy display listę, przerwania DLI, pulę funkcji graficznych wykonywanych sprzętowo, do tego ciekawe opcje udostępniane przez GTIA, w tym sprzętowe duszki. Na koniec wspólny temat dla obu rodzin komputerów - nowe tryby graficzne. Ufff... z pewnością w Commodore jest to prostsze do wyjaśnienia i mniej czasochłonne ;)

Game Zone - z najnowszymi grami takimi jak np. Mortal Kombat X

Jeśli myślicie, że to wszystko co w zanadrzu miał dla nas Michał Taszycki to jesteście w błędzie ;)
Obecnie jest On skupiony na celu jakim jest screencast związany z Commodorem, jednak okazuje się, że w przyszłości planuje w podobny sposób zapoznać się z architekturą oraz programowaniem Atari ;)
Mam nadzieję, że do tego dojdzie, a wtedy z pewnością poinformujemy Was o tym!

Nie będę ukrywał, że dobrze mi się z tego powodu z nim rozmawiało ;):)
Ale mówiąc poważnie, to jednak naprawdę interesujący człowiek oraz koder z bogatym doświadczeniem i zapałem do przekazywania swojej wiedzy innym. Potrzebujemy takich ludzi w każdych ilościach ;)

Podkreślę jeszcze jedno, chyba po raz pierwszy w podobnym przedsięwzięciu wyprzedził nas, ktoś ze społeczności Commodore, zwykle to my stawialiśmy pierwsze kroki w propagowaniu naszej ośmiobitowej tematyki, w tym w szczególności programistycznej. A tu proszę bardzo jakie zaskoczenie, a nawet tym większe, że ja od lat szukam takich osób, które mogłyby, chciały z zapałem poświęcać swój czas na propagowanie tej zwykle niedostępnej wiedzy dla uczestników podobnych konferencji. Koncepcja jaką przyjął Michał Taszycki - jest dla mnie inspirująca.

Docenić też warto organizatorów 4Developers, którzy odnaleźli tak ciekawego człowieka oraz dali się przekonać, że ich konferencja jest dobrym miejscem na tego typu tematykę. Z pewnością jest to temat niszowy i naprawdę łatwo mogę sobie wyobrazić osoby, które powiedziałby: a co to dziś może interesować koderów? Przyjdzie Panu pięć czy dwie osoby i co Pan zrobi?


Za podsumowanie tego punktu programu, niech posłuży fakt, że publiczność nie miała zamiaru uronić choćby fragmentu tej prelekcji oraz jeśli chodzi o ilość zainteresowanych to wprost wylewali się oni z sali! Nic dziwnego, prelegent to: człowiek z misją, człowiek z wiedzą i doświadczeniem, a nade wszystko człowiek z wielką pasją.



4Developers to znacznie większa konferencja (duża w skali kraju), dlatego jednej osobie bardzo trudno jest ocenić ją jako całość - fizycznie nie jest to możliwe do zrealizowania. Dlatego ja głównie byłem obecny na wykładach związanych z tworzeniem gier i tylko o tym nieco więcej napiszę. Mam nadzieję, że pozostali uczestnicy konferencji bawili się równie dobrze jak ja.

Pierwszym wykładem, na który dotarłem był:
    "Techniki animacji postaci stosowane w produkcjach gier"
    Piotr Trochim
To temat, który na pierwszy rzut oka może się wydawać banalny, a może nawet nieciekawy. Jednak gdy zobaczyłem w działaniu autora to z chęcią pozostałem - jak się potem okazało to doskonale zorientowany we współczesnym game devie (a także jego historii) osobnik, który wzorowo przygotował się do tej prezentacji - na brawa zasługuje sam fakt tego, że wypełnił cały dostępny czas różnorodnymi treściami, a nie skończył po 25 minutach, co mnie na tego typu konferencjach ostatnio prześladuje :P

Był to doskonale przygotowany merytorycznie materiał, zaczynając od prostych sprajtów, czyli tematyce bardzo bliskiej naszym twórcom gier, przechodził do coraz to bardziej zaawansowanych przykładów. Jednym z nich były fragmenty animacji sprajtów z gry DOOM - dla mnie fajny smaczek retro ;)
Pod koniec wyjaśnił wszelkie sprawy związane ze współczesnym tworzeniem postaci: ich szkieletów, problemów łączenia różnych typów ruchów w jeden (procentowego), modeli matematycznych, fizycznych zależności, filtrowania, roli mięśni itp.

To był doskonale przygotowany materiał technicznie: masa przykładów czytelnie prezentujących problemy związane choćby z współczesnymi technikami, trendami itp. Dodatkowo na wielu slajdach nie tylko znajdowały się filmiki prezentujące przykłady z najbardziej znanych gier, ale często widziałem po kilka filmików na jednym slajdzie dla jeszcze lepszego zaprezentowania omawianej tematyki. Szacun - przygotowanie tego materiału naprawdę musiało zająć wiele czasu.

wii

Autor nie zanudzał uczestników, mnogość poruszanej tematyki (ilość slajdów porównywalna do mnie:P) powodowała, że wiele tematów opisywał bardzo szybko lub dane zagadnienie zaznaczał jedynie odpowiednim zaakcentowaniem wypowiedzi (np. kłopoty z przenoszeniem gier na konsole, problemy z Mo-capem itp.).

Jako rasowy dyżurny szpieg, zainteresowałem się tym jak ta prezentacja została odebrana przez innych i przykładowo obecne osoby, które na co dzień zajmują się tym zawodowo zwracały uwagę, że również wiele się nauczyli - czyli była to faktycznie praktyczna i pomocna wiedza. Dodatkowo zaznaczali, że dowiedzieli się, w którą stronę nie iść oraz nawet jak planować budżety swoich/firmowych projektów.
Myślę, że oceny praktyków były w tym wypadku najbardziej miarodajne.


Poza tym wiele czasu spędziłem na różnorodnych rozmowach z wieloma ciekawymi osobami (to dodatkowy argument za tym że warto się pojawić na 4Developers) oraz na jeszcze kilku wykładach - na tych na które jeszcze zdążyłem się załapać po długich rozmowach. Np. przerwa obiadowa zakończyła się spędzeniem ~2 godzin na dysputach z nowo poznanymi osobami, nie będę wymieniał tych osób, bo jeszcze kogoś pominę trudno spamiętać imiona wszystkich poznanych osób, więc lepiej jedynie napiszę, że był to ciekawie spędzony czas. Rozmawialiśmy o współczesnym game devie nieco o historycznym, o demoscenie (w tym o KK/DMA), o najnowszych technologiach oraz tych przyszłości (o! działo się!), a także o tym czego brakuje absolutnie wszystkim grom komputerowym, zaczynając od tych pierwszych do tych dzisiejszych.


Na 4Developers dopiero po raz drugi uruchomiono blok "Games Development", więc można się było spodziewać, że będzie nieco "niemrawy", jednak ja bawiłem się bardzo fajnie. Wszyscy wykładowcy prezentowali bardzo dobry poziom, byli praktykami, mieli niewątpliwie bogate doświadczenie oraz zdolności do przekazywania wiedzy. Odczułem, że profesjonalizm (w dobrym tego słowa znaczeniu), niemal emanował od nich ;)

Rzadko spotykanym a praktycznym rozwiązaniem było zamieszczenie w każdej sali skrzynki do głosowania, koncepcja bardzo nam bliska gdyż przypominała dedykowany kontroler do gier typu decathlon. Niewielkie pudełko zawierało dwa przyciski: zielony "+" i czerwony "-" do tego dwie diody potwierdzały przyjęcie kolejnej oceny prelegenta.
Myślę, że jest to jeden z przykładów tego, że konferencja została dobrze przygotowana i przemyślana, a na miejscu to procentowało bo wszystko robiło wrażenie bardzo sprawnie funkcjonującego.

Naklejki tematyczne to coraz częściej spotykany sposób komunikacji między uczestnikami. Jako wyznawca MOS 6502, mogłem otwarcie skreślić większość tematów:
Naklejki

Największym mankamentem konferencji była lokalizacja, co prawda Hotel Gromada Lotnisko jest dobrze przygotowany na tak duże konferencje czy konwenty, jednak pomimo bardzo zimnej pogody za oknem w salach panował często nieznośny upał. Im większa sala i im bardziej wypełniona słuchaczami (szczególnie w przypadkach, gdy ci już przestawali się mieścić) tym było gorzej...

Tak jak już wcześniej pisałem nie sposób, aby jedna osoba mogła opisać to co wydarzyło się na tak dużej konferencji. Niestety nie mam też czasu, aby wszystko opisywać, niemniej podkreślam, że to nie znaczy, że mi się pozostałe punkty programu nie podobały - wprost przeciwnie. Wykonałem też krok w kierunku tego, aby poznać oceny z innych źródeł i przykładowo w połowie trwania konferencji zapytałem się uczestników PHP, czy są zadowoleni, ci odparli że im się tutaj podoba. Na pytanie o tematykę i prelegentów z tej dziedziny odparli "jest spoko" ;)

Chillout Zone i wystawcy


Gorąco polecam wziąć udział w 4Developers, gdyż atmosfera jest fajna (np. impreza integracyjna dzień wcześniej), a tematyka soczysta, niekiedy wesoła (np. "Jak nie zasnąć na telekonferencjach?", "Mechanika ciała, czyli jak nie uszkadzać się pracując z komputerem - krótki poradnik użytkownika" itp.), prelegenci przygotowani i kompetentni. Ja jestem bardzo zainteresowany i z chęcią pojawię się na kolejnych edycjach.

2015-04-23 19:06 by TDC
komentarzy: 35
anon @2015-04-23 20:12:15
Fajny tekst. Ale czy na aol?
tami @2015-04-23 20:45:22
Odpowiem za TDC -tak.
Vasco/Tristesse @2015-04-23 20:46:05
Ale C64?...
tdc @2015-04-23 20:48:25
Nic co komputerowe nie jest nam obce ;)

A my pierwsi się zorientowaliśmy, że coś takiego będzie miało miejsce ;)
tdc @2015-04-23 21:01:17
@Vasco, ale podstawy programowania są niemal identyczne na obu komputerach. Na obu mamy BASIC i asm 6502. Jak patrzyłem na ten przykład animacji w asm to właściwie niczym się to nie różniło, te same pla, lda, sta, ldx, ldy, sei...
tdc @2015-04-23 21:04:43
Mnie jednak interesuje jak w dzisiejszych czasach można dotrzeć do ludzi, aby zainteresować ich programowaniem na 6502. Tutaj i my i nasi bracia Commodore'owcy mamy te same problemy do rozwiązania oraz to samo wyzwanie.
mgr_inz_rafal @2015-04-23 21:12:48
Bardzo fajnie :)
Choć fajniejsze byłoby danie newsa PRZED eventem...

Przypomina mi się jak kilka lat temu, gdy jeszcze czytywałem lokalne gazety, co poniedziałek dołowały mnie informacje w stylu:
1. W ubiegły weekend do nabrzeża przybił największy wycieczkowiec w Europie...
2. W zeszłą niedzielę przez stację Szczecin Główny przejeżdżał najstarszy parowóz...

Albo news w piątek o 10:00 rano:
Dziś o godz. 11:00 odbędzie się wodowanie największego... Wszystkich zainteresowanych zapraszamy... :)

PS. A Commodore już mam ;->
tdc @2015-04-23 21:26:06
Sorry, ale dowiedziałem się o tym przed samą imprezą...

Co innego gdybym tam bywał co roku, ale teraz mam taki zamiar, więc teraz będziecie się dowiadywać o wszystkim co ciekawe na czas. Potraktujmy tego newsa jako nowy rozdział - zapowiada się dobrze;)
brx @2015-04-23 22:39:07
@tdc: Co prawda "podstawa" jest ta sama, ale reszta jest kompletnie różna, aż naprawdę głupio mi w stylu pewnego "kapitana" pisać, że Atari XL/XE i C64 to zupełnie różny sprzęt o innych możliwościach i innej obsłudze. A co by wybrał dziś znudzony programista bez żadnych sentymentów z dzieciństwa mający akurat emocjonalny kaprys sprawdzić się w retro? Obawiam się, że jednak C64 i aż boję się napisać dlaczego.. :-(
wieczór @2015-04-24 00:50:32
@brx: możesz spokojnie pisać dlaczego, bo mocno mnie to zastanawia :)
mono @2015-04-24 01:10:14
Dlaczego?
tdc @2015-04-24 04:35:04
Ale nie boisz się strasznego tedeca? ;):)
pavros @2015-04-24 09:23:20
Dzięki TDC za relację! W przyszłym roku muszę tam się pojawić.
seban @2015-04-24 13:09:41
Hej!

Dostałem zaproszenie i info o tej imprezie, niestety wraz z cennikiem...

https://rejestracja.proidea.org.pl/regis...

a ponieważ łapałem się za "last minute"... to stwierdziłem że ten koszt (400zł) nie bardzo mieści się w ramach moich wolnych w tym czasie zasobów finansowych.
seban @2015-04-24 13:10:47
... no i właśnie doczytałem że to cenna netto :)

"Uwaga: Do opłaty konferencyjnej zostanie doliczony podatek VAT."
tdc @2015-04-24 17:17:27
To jest i tak tanio, kiedyś omawialiśmy konferencję znacznie droższą, a do tego jeszcze mniej związaną z powyższą tematyką (bardziej net).
seban @2015-04-24 18:22:59
być może dla niektórych tanio... ja dlatego napisałem "że w ramach moich wolnych w tym czasie zasobów finansowych" ;-)

Zapewne będzie masa chętnych dla których wydanie 400zł na taką przyjemność to nie jest żaden znaczący wydatek.
as…. @2015-04-24 18:48:46
Tedec fajnie się czytało!
Czekam na więcej.
seban @2015-04-24 19:59:56
@Tdc: nie chce abyś mnie źle zrozumiał, moje wypowiedzi nie mają być negowaniem Twojej pracy włożonej opisanie tego wydarzenia ani tez które zawarłeś w treści artykułu. Jednak zdziwiły mnie koszty uczestnictwa w tej konferencji. Branża w której ja się obracam ma zupełnie inne podejście do tematu. Zazwyczaj jeżeli odbywają się tego typu spotkania są one po prostu organizowane tak aby uczestnik nie musiał płacić za udział w nich. Wiedza którą zdobywa i tak opłaca się organizującemu taki "event" ponieważ prędzej czy później zaproszeni inż. mogą wykorzystać technologię którą poznali, a wtedy już należy kupić odpowiednie licencje lub kupić dane rozwiązanie. Jedyne za co trzeba czasami zapłacić (i to czasami) to opłata za nocleg w hotelu jeżeli wydarzenie jest daleko od domu i trwa więcej niż jeden dzień.
jajec @2015-04-24 21:15:48
@ seban
a jak tu skomercjaliozowac c64 ;-)
tdc @2015-04-24 21:18:15
@seban - ale ja to właściwie zrozumiałem ;)

Tutaj myślę, że organizatorom zależało (zgaduję) na tym, aby prelekcje były fachowe i ciekawe, a nie zamieniały się w reklamowanie produktu. Spotkałem się wielokrotnie z ocenami uczestników różnych imprez w ostatnich latach, którzy kręcili nosem gdy pojawiały się choć niewielkie formy akwizycji ;)
Tutaj pojawiały się oczywiście konkretne produkty, jednak nie były one celem wykładów, raczej mówili o nich praktycy z ich punktu widzenia a nie punktu widzenia marketingu :P Poza tym bardzo łatwo uczestnicy rozróżnią kto i o czym do nich mówi.

Oczywiście jak kto woli, mi klimat i charakter 4Developers się spodobał, nikt na siłę mi niczego nie wciskał, a wolę słuchać praktyków, niż teoretyków czy sprzedawców :P
tdc @2015-04-24 21:20:36
No i jeszcze jedno, gdy ktoś organizuje imprezę, która jest darmowa to chce skupić uwagę widzów i jest mało tematów do wyboru, na 4Developers tematyka była bardzo rozległa, każdy mógł sobie wybrać co chciał, sam sobie nieco poskakałem między piętrami.
tdc @2015-04-24 21:37:34
Tu było kilkanaście ścieżek!
seban @2015-04-24 21:56:46
aaaaa.... napisałem prawie 2048 i mi posta wcieło ;/ wieczór ratunku... jak nie wpiszesz 'nickname' to jest prawidłowy komunikat "you must eneter na nickname', potem jest link 'go back' jeżeli się go wciśnie... to mamy piękne czyste pole ... i nasz mega koment szlag trafia ... aaaaaaaaa... stuk... stuk... stuk... *

*) ... a jego głowa rytmicznie udeżała o monitor.
seban @2015-04-24 22:13:23
wersja skrócona... po wcięciu poprzedniego mojego komentarza...

@Tdc: to o czym napisłeś to zupełnie inna sprawa i coś takiego omijam z daleka, marketingowe smuty... i zaklinanie rzeczywistości przez handlowców mnie nie interesuje :)

Ja mówie o prawdziwych dużych konferencjach, na których również jest kilka scieżek do wyboru (brażna półprzewodnikowa). Tam spotykasz naprawdę wartościowych inżynierów pracujących co prawda dla potentatów tejże branży, jednak dzielą się oni swoją wiedzą, która nie jest ograniczona do produktów danej firmy. A jeżeli kogoś interesuje kupowanie, reklama i marketing to na przerwie może iść porozmawiać do stanowiska dystrybutora danego rozwiązania i porozmawiać o szczegółach.

Aby wyjaśnić mniej więcej o co chodzi z tematyką wolną od reklamy i powiązań marketingowych to np. temat wykładu to "routing pamięci DDR3 w systemach pracujących w skrajnych warunkach atmosferycznych", albo "projektowanie przetwornic DC/DC pracujących na czestotliwościach przełączania powyżej 1MHz".

I zapewniam Cię że na takim wykładnie słowa nie ma o producencie ani sugestii jakie układy należy wykorzystać, przekazana jest czysta wiedza bardzo mądrych ludzi. Również bardzo często takie wykłady są powiązane z warsztatami i ćwiczeiami (tzn. hands-on workshop).

I zapewniam Cię że 95% taki evetów jest bezpłatna dla uczestników.

ps) tym razem zrobiłem control+c i mam ten tekst w schowku... jak mi prąd wyłączą i UPS wybuchnie... no to próbuję... 3...2...1... udało się? :)
wieczór @2015-04-24 22:24:21
No popatrz, o kontroli długości przed wysłaniem pomyślałem (bo wcześniej wyglądała tak samo) a o nicku nie :( Przykro mi z tego powodu i obiecuję że to poprawię ;)
seban @2015-04-24 22:43:08
Do nikogo nie ma pretensji, a moje jęczenie miało na celu:

1) humorystyczne użalanie się nad swoją własną głupoto-sklerozą :)
2) przy okazji zgłoszenie błędu w formie humorystycznej
tdc @2015-04-24 23:40:06
Mi też swego czasu wcięło duży komentarz...
wieczór @2015-04-25 03:21:49
@tdc: z tego co pamiętam to było jeszcze za czasów gdy nie było kontroli długości przed wysłaniem a po. Objaw był taki sam jak w przypadku braku nicka :)

Limit długości komentarza jest w tym systemie opcją. Włączyłem to po tym jak jakiś miłośnik XIX-wiecznej literatury zaczął wklejać tu Potop na przemian z Panem Tadeuszem :) Można to teraz w ramach eksperymentu wyłączyć.

W ciągu paru miesięcy obejrzałem tę stronę dokładnie i wiem, że powinna przejść rekonstrukcję, bez rzecz jasna znaczącego wpływu na funkcjonalność czy wygląd, ale ze względu na działanie i potencjalnie rodzące się problemy. Cały czas czekają stare nowinki wraz z komentarzami do przywrócenia. A kiedy to nastąpi? Bóg jeden raczy wiedzieć :)

@seban: ja wiem, że nie masz pretensji, nie nabijam się też, autentycznie w imieniu służb technicznych przepraszam, bo wiem jak to może wk....ć jak ktoś się napracuje (mnie też to spotkało ;) ). Software powinien czuwać nad użytkownikiem a nie go karać za pomyłki ;)

Ale się rozpisałem i cały czas mi 1000 znaków zostało... Widzisz @tdc? Można :D
XaVeR @2015-04-25 04:10:45
Ten limit 2048 to trochę nie taki. Powinien być 6502 znaków. ;-)
tdc @2015-04-25 04:51:27
XaVeR mądrze prawi!
carrion @2015-04-25 08:12:38
Ja pierdziu.... Mój obrazek na zdjęciu nr...
tdc @2015-04-25 12:45:18
To teraz musisz udowodnić ponad wszelką wątpliwość, że to była najbardziej prestiżowa impreza branżowa :D

...na której omawiano Twój obrazek ! ;)
wieczór @2015-04-26 15:29:13
A czemu nie od razu 68000? Ale ponieważ artykuł jest właściwie o Commodore, to specjalnie dla Was ustawię na 64 :-]
tdc @2015-04-26 17:01:08
Tak 68000 to bardzo dobra wielkość ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari ST(e) obraz dla Goteka (3)
ostatni: 19-04-2024 15:52, crrn
RastaConverter by Jakub Dębski (897)
ostatni: 19-04-2024 15:41, jhusak
plus4 kanion (8)
ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
Musique rythmique Sons électronique (22)
ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
Niedokładność Fujinet (100)
ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Emulatorowanie przenośne. (48)
ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
VR177x zamiennik WD 1772 (42)
ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
Nowa gra "Star Vagrant" (139)
ostatni: 14-04-2024 12:31, newton

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2781
Ostatnio zarejestrowany: masterddd
Postów ostatniej doby: 9

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»