atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (22)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (15)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry konkursu ABBUC 2015 – część I

Jak co roku największy klub na świecie zrzeszający miłośników 8-bitowego Atari, niemiecki ABBUC (Atari Bit Byter User Club), organizuje dwa konkursy: software'owy i hardware'owy. W porównaniu z ostatnią edycją wprowadzono dwie istotne zmiany w regulaminie: termin dostarczenia prac został przesunięty o miesiąc wcześniej (na koniec lipca) oraz wprowadzono dodatkowe „wymagania prawne”: jeśli chcemy zgłosić konwersję jakiejś gry, to musimy mieć zgodę właścicieli praw do danego tytułu.

Deadline właśnie minął, więc można już ogłosić ostateczną listę 7 startujących w tym roku gier (w kolejności zgłoszeń):


  • Gravity – TheRealBountyBob, Radix

  • Toy'Swap – Vitoco

  • Bomber – José, Xuel, Poison, Rockford

  • Jim Slide – 1NG, Poison

  • Joystick Mastah – Sikor, Miker

  • 3plex – MatoSimi

  • Little Game – Winfried Fiedler


  • Przypomnę, że gry zostaną najpierw udostępnione członkom klubu (zapisać może się każdy, jeśli opłaci składkę), którzy będą mogli zagrać i ocenić punktowo każdą z nich, a następnie podczas corocznego głównego zjazdu ABBUC (prawdopodobnie koniec października) nastąpi wyłonienie tej najlepszej. Dopiero później gry te będą mogły być upublicznione, natomiast decyzja o tym należy do autorów, nie do ABBUC.


    Poniżej prezentujemy pierwszą partię kandydatów do nagród:


  • Jim Slide

  • Autorzy:
    - Ingo „1NG” Boller – pomysł, kod, grafika
    - Marek „Poison” Pesout – muzyka


    Gra jest rozwinięciem 10-linijkowca Slide Ten, o którym pisaliśmy tutaj i który w kwietniu zdobył 2. miejsce w konkursie NOMAM Basic Tenliners w kategorii EXTREM (wydłużone linie). Sterujemy ślizgającym się Jimem, który na każdym ekranie musi zebrać jak najwięcej owoców i dojść do mety (oznaczonej szachownicą). Musimy starannie planować swoje ruchy, aby ślizgając się zatrzymywać się zawsze na jakiejś ściance i nie wypaść z planszy.


    Tym razem Ingo „1NG” Boller zamiast 10 linijek Basica napisał ok. 3,5 tys. linii w asemblerze, a poziomów jest 47, nie 6. Całość ozdobiło 5 utworów Marka „Poisona” Pesouta.

    Gra powstała przy użyciu środowiska WUDSN, emulatora Altirra oraz 6 innych programów napisanych przez autora gry w C#. Jeden z nich, edytor poziomów, jest do pobrania stąd.



    1NG planuje wydać grę na jesieni. Nie wyklucza, że w późniejszej wersji grafika będzie udoskonalona, jeśli znajdzie jakiegoś chętnego do współpracy specjalistę od pixel artu.
    Na Facebooku powstał specjalny profil informujący o grze, głównie w języku niemieckim i częściowo angielskim. Każda osoba, która go „zalajkuje”, będzie miała szansę wygrać za kilka miesięcy egzemplarz edycji specjalnej gry – poza dyskiem z grą w zestawie znajdzie się między innymi koszulka z postacią Jima.


  • Bomber


  • Autorzy wersji na Atari:
    - Lyren „Xuel” Brown – kod
    - José Pereira – design, grafika
    - Marek „Poison” Pesout – muzyka, efekty dźwiękowe
    - Holger „Rockford” Bommer – ekran tytułowy
    Wydawca: Markus „Powersoft” Rösner

    Oryginalna gra z 1992 roku:
    - kod, efekty dźwiękowe: Simon Collis (Uzzy)
    - design, grafika tytułowa: Gremlin/ Entropy
    - grafika: Shaun Pearson


    W zeszłym roku do konkursu ABBUC José Pereira i Xuel zgłosili grę „Ransack” przeniesioną z BBC Micro. W tym roku w Bomberze bazują na grze z Commodore'a 64 o tym samym tytule, powstałej w 1992 roku. Wystarczy rzut oka, aby stwierdzić, że to ewidentnie odmiana klasycznego Kaboom! firmy Activision, znanego również użytkownikom małego Atari. Fabuła jest tutaj następująca: gracz ma za zadanie uratować miasto przed szaleńcem rzucającym setki bomb poprzez wyłapanie ich wszystkich do specjalnych pojemników. Jest 48 poziomów z coraz to narastającą trudnością rozgrywki.

    W wersji na Atari m.in. wprowadzono dodatkowe tła, o wiele więcej kolorów (oryginał jest dość szary), muzykę autorstwa Poisona oraz bardziej przyjazny poziom trudności. Jeśli spojrzycie na końcówkę tego filmiku z rozgrywki na C64, to możecie przeżyć mały szok: ale żeby przejść całą grę, autor filmiku grał na emulatorze z prędkością 25%, a potem przyspieszył rozgrywkę 4 razy – inaczej nie byłby w stanie przebrnąć choćby przez połowę Bombera...

    A oto ekran tytułowy i początkowy fragment rozgrywki z wersji Atari:



  • Gravity

  • Autorzy:
    - Jason „TheRealBountyBob” Kendall – kod, design gry
    - Jacob „Radix” Svanholm – muzyka



    Na koniec propozycja Jasona Kendalla, weterana konkursu ABBUC, autora wielu gier w Turbo Basicu, a ostatnio po raz pierwszy gry asemblerowej „Ramp Rage” (patrz niedawny artykuł).

    W Gravity, która jest bardzo prostą, ale podobno grywalną gierką, Jason wraca do swego ulubionego Turbo Basica. Autor nie chce na razie ujawniać wszystkich zasad gry, w każdym razie gracz musi wykazać się refleksem, aby ułożyć klocki aż do góry ekranu. Urozmaiceniem rozgrywki jest kilka różnych poziomów bonusowych.


    Jeśli chodzi o stronę dźwiękową, to Jason użył muzyki skonwertowanej na RMT z Amigi: utworu „Brainless 3” autorstwa Jacoba Svanholma, znanego jako Radix z grupy Solitude.

    2015-08-01 20:52 by "Adam"
    komentarzy: 7
    pablozp @2015-08-01 22:31:57
    Pierwszy :)
    Iron @2015-08-01 22:44:52
    Bomber zabija grafiką :)
    larek @2015-08-02 12:11:43
    Grafika jest ładna, tylko czy z grywalnością będzie też dobrze? W Kaboom! była możliwość używania ehm... wiosełek i to miało sens.
    adv @2015-08-02 12:27:05
    Poison made very good work. Music and graphics are really cool!
    Adam @2015-08-02 12:39:25
    Rzeczywiście na razie nie jest przewidywane użycie wiosełek (paddles) w Bomberze, ale może zostanie dodane.

    @Iron: proszę nie mylić "dużej liczby kolorów" z "bardzo dobrą grafiką" ;)
    José Pereira @2015-08-07 19:30:05
    Hi to all.
    Here's a video of the game:
    https://www.youtube.com/watch?v=LkMRGVS4...

    Final version of the game to enter on the competition.
    The game now has Keyboard, Joystick and Paddle game controls and new designed screens that are radomly generated after the first one/original looking.
    The bombs have different behaviour and there's a surprise if any of you ever get into the last level.
    Adam @2015-08-24 22:30:26
    Skorygowałem informacje o autorach: w grze 3plex nie ma muzyki Poisona (była podkładem do filmiku wystawionego przez MatoSimiego, stąd pomyłka - jak się okazuje, w samej grze nie ma jednak żadnych dźwięków), a autorem rysunku na ekranie tytułowym Bombera jest Rockford.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
    ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
    plus4 kanion (1)
    ostatni: 18-04-2024 01:03, mono
    Musique rythmique Sons électronique (20)
    ostatni: 17-04-2024 18:50, TheFender
    RastaConverter by Jakub Dębski (892)
    ostatni: 17-04-2024 13:09, tebe
    Niedokładność Fujinet (100)
    ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
    Zgrywanie programów z dyskietek (53)
    ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
    Emulatorowanie przenośne. (48)
    ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
    Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
    ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
    Action! - co robie źle ? (13)
    ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
    ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
    Pismo "Grel" (36)
    ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
    Atari na Anbernic RG35XX (17)
    ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
    VR177x zamiennik WD 1772 (42)
    ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
    Nowa gra "Star Vagrant" (139)
    ostatni: 14-04-2024 12:31, newton
    Magnetofonik.. (11)
    ostatni: 14-04-2024 06:16, zaxon

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2780
    Ostatnio zarejestrowany: pawelb
    Postów ostatniej doby: 11

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»