atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Produkcje w toku: Bosconian
Janusz "shanti77" Chabowski od jakiegoś czasu pracuje nad małoatarowską wersją strzelaniny Bosconian. Postęp prac jest już spory, co jakiś czas pojawiają się kolejne wersję do testowania, o czym autor sumiennie informuje nas za pośrednictwem forum.




    Pierwszy kontakt z komputerem miałem w podstawówce, było to Spectrum (Knight Lore, BombJack, Higway Encounter, Mr Wimpy). Własne Atari dostaliśmy z bratem chyba w 1989 roku, miało to być C64 ale rodzice kupili Atari800XE z magnetofonem XC12. Na początku nie wiedzieliśmy nawet jak wczytywać gry z kaset, do komputera dostałem tylko jakąś książeczkę po niemiecku. Później było przepisywanie programów z Bajtków i nauka Basica. Assemblera zacząłem poznawać z kursu w Tajemnicach Atari, w poznaniu komputera pomógł mi "Poradnik programisty Atari" W. Zientary (swoją drogą to bardzo dobra książka i cały czas się nią wspomagam).

    Z czasem stałem się szczęśliwym posiadaczem stacji dysków (XF551) i Quick Asemblera. Niestety wsparcie dla małego Atari w tym czasie powoli zamierało (brak czasopism, nowych gier), nadszedł więc czas na zmianę platformy na Amigę 600, a z czasem na PC. Mój brat niedawno odzyskał naszą "starą Atarynkę" wraz z osprzętem, niestety nie udaje się odczytać starych dyskietek, stacja jest chyba uszkodzona (a może to wina dyskietek). Do programowania na Atari wróciłem pod wpływem wykładów TDC jak i namowom brata.

    Wybór gry był w sumie dość przypadkowy, chciałem w nietypowy sposób wykorzystać duszki w Atari i do tego świetnie pasował panel boczny w Bosconian. W samą grę grałem kiedyś na automacie, ale tylko kilka razy.

Trzeba przyznać - powrót z przytupem! :) Kolejna wersja gry zawiera następujące poprawki:

  • Powiększenie mapy do 128x256 (wcześniej 128x100)
  • skalowanie czasu otwarcia, zamknięcia jądra
  • zmiany stanów CONDITION (Green, Yellow, Red - po około 2min)
  • pojawiły się rakiety
  • 3 poziomy
  • kolizje rakiet z minami i asteroidami
  • poprawki na stronie tytułowej


    Filmik z jednej z wcześniejszych wersji

    Projekt mocno nabiera rumieńców i zaczyna wkraczać w fazę, w której przydałby się grafik lub muzyk. Mocno trzymamy kciuki i zachęcamy do pobrania ostatniej wersji, testowania i dodawania uwag i zachęt na forum w dedykowanym wątku, lub zgłoszenie chęci do dołączenia do projektu (może grafika tytułowa, może szlif obiektów, może SFX/MSX).



    2016-08-17 23:52 by Xeen
    komentarzy: 27
  • larek @2016-08-18 08:47:33
    Wygląda i zapowiada się świetnie. Trzymam kciuki.
    xxl @2016-08-18 09:06:04
    świeża krew
    the fender @2016-08-18 11:12:13
    Gra zapowiada się bardzo smakowicie, 3mam kciuki za wytrwałość w doprowadzeniu tematu do końca.

    Tak na marginesie:
    quote:

    (...)chciałem w nietypowy sposób wykorzystać duszki w Atari


    Pomijając wykopaliska archeologiczne - czy ktoś korzystał z duszków i pocisków w sposób zgodny z nazwą i przewidziany przez producenta ? :)
    wieczór @2016-08-18 11:54:56
    Jedna z moich ulubionych! Najbardziej mnie cieszy, że wydaje się być dość dobrą konwersją w stosunku do arcade, zarówno pod względem wyglądu jak i grywalności - czekam z niecierpliwością!
    Shanti77 @2016-08-18 11:57:50
    Grafika graczy i pocisków, myślę że wiele gier w ten sposób ich używa,np. Misja i Fred.
    the fender @2016-08-18 12:48:19
    @Shanti77: we Fredzie naliczyłem więcej różnokolorowych obiektów niż jeden :) W Misji już nawet nie wspominam. Pewnie w obu grach duszki i pociski są tam w jakiś sposób zagospodarowane, jednak zamysł i idea duszków jest troszkę inna.
    BTW: Ciekawe, że dzisiejszym pokoleniom młodzieży słowo SPRITE kojarzy się zupełnie z czym innym ;)
    Shanti77 @2016-08-18 13:43:04
    @the fender, w obu grach główna postać jest zrobiona z duszków, jak również kamienie,gaz(Fred) i pociski,granaty(Misja), reszta to 5 kolorowy tryb znakowy. Dodatkowo z pocisku jest pewnie zrobiona pozycja na wskaźniku.
    Adam @2016-08-18 13:52:03
    @TheFender: Co masz na myśli pisząc o korzystaniu "w sposób zgodny z nazwą i przewidziany przez producenta"? Chodzi Ci o przypisanie 1:1 jednej grającej postaci z jednym sprajtem ("playerem") i używanie wyłącznie obiektów typu "missile" jako faktycznych pocisków?
    the fender @2016-08-18 14:43:20
    @Adam: Tak. No przecież po to teoretycznie to jest :)
    the fender @2016-08-18 14:48:57
    @Shanti77: właśnie chodziło mi o tę użyteczność atarowskich sprajtów; bez cpu ani rusz. A przecież technologia sprite (po polsku duch :D ) powstała aby odciążyć CPU od obliczeń związanych z płynnie przesuwającymi się obiektami.
    wieczór @2016-08-18 15:01:16
    Rusz, rusz, po prostu atarowskie player-missiles były opracowane w końcu lat siedemdziesiątych, gdy na rynku były takie hity jak 2600 i pojęcie o tym jak ma wyglądać grafika w grach było nieco inne :)

    C64 to jednak parę lat później.
    xxl @2016-08-18 15:01:29
    TheFender: prosze, tu jest gra z duszkami i pociskami jak je natura stworzyla ;) https://www.youtube.com/watch?v=5N8vZ9wF...
    xxl @2016-08-18 15:12:56
    Wieczor: Atari w 78 mialo plajer/missiles wielokolorowe... podobnie jak dysponowalo display lista z mozliwoscia skalowania obrazu
    wieczór @2016-08-18 16:06:13
    Ale od 78 nic się nie zmieniło, a wymagania i owszem. Display Lista była przebłyskiem geniuszu i pozostaje jednym z najlepszych pomysłów w 8-bitowej grafice. Ale w jakim sensie PM wielokolorowe?
    the fender @2016-08-18 16:58:16
    @xxl: dzięki :)

    Nielegale nielegalami, ale sprajty i misajle jak fabryka kazała :D
    Trophy @2016-08-19 00:13:31
    Super. Wygląda bardzo dobrze na dziś i ma klimat z automatów. Powodzenia.
    mono @2016-08-19 11:47:15
    Trafiłem niedawno na tę grę w MAME. Konwersja wygląda bardzo, bardzo.
    Czy Twój brat to przypadkiem nie Rafał - prekursor nowego nurtu gier na Atari? :>
    Bolo @2016-08-19 13:03:08
    Doszedlem do 3 rundy, trudna ale wciagajaca
    Goonies76 @2016-08-19 13:12:56
    Grywało siętrochę w saloonowego Bosconiana - ale fanem tytułu nie byłem. Dobrze, że jest na Atari. Sprawdzę w wolnym czasie. Pozdrawiam
    shanti77 @2016-08-19 13:58:47
    @mono nie, mój brat ukrywa się pod tajemniczym nickiem Czarny_faraon ;)
    Adam @2016-08-20 15:13:04
    Dorzuciłem na koniec artykułu jeszcze jeden dłuższy filmik.
    mariuszw @2016-08-20 19:53:27
    Super, bardzo mi się podoba! Powodzenia w dokańczaniu projektu (co zawsze jest najtrudniejsze ;)
    GadZombiE @2016-08-21 11:07:27
    Czy to znaczy, że prawe menu jest z P/M, a reszta gry jako normalna grafika? Trochę szkoda P/M do tego, chociaż wygląda super :).
    Zastanawiam się tylko co z latającymi wrogami. Wciąż ich nie ma. Czy to właśnie nie ten element będzie najtrudniejszy do wykonania, żeby wrogowie byli tak liczni jak na automatach i jednocześnie, żeby to działało sprawnie? Ciekaw jestem jak autor z tego wybrnie. Oby nie skończyło się jak z Double Dragon.
    Shanti77 @2016-08-21 14:08:20
    Double Dragon tak naprawdę nigdy się nie zaczeło, to tylko scolowane tło z muzyką i wszystkie duszki zużyte na postać. Wystarczy zmienić podkład ,tło i postać i mamy następną grę :)
    Z duszkami programowym sobie poradzę.

    Poprawiłem filmik na youtube

    https://www.youtube.com/watch?v=QZzV2ylX...

    teraz gra wygląda prawie jak na emulatorze.
    Adam @2016-08-21 15:47:20
    Dzięki, zaktualizowałem końcowy filmik w artykule.
    GadZombiE @2016-08-21 19:45:00
    Co do DD masz rację, ale tylko mówię, że nie chciałbym, aby skończyło się zanim się zacznie. Filmik ok, choć ściągnąłem wcześniej samą grę. Myślisz, że wrogów zrobisz na P/M? Ich tam sporo naraz lata: https://youtu.be/2AKdzgjoLKQ?t=8m

    Poza tym gra wygląda imponująco i bardzo chętnie zobaczę ją całą!
    Shanti77 @2016-08-23 07:45:59
    Przeciwnicy będą na znakach, maksymalnie 6 w czasie "Formation Attack".
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    TSFX Turbo Blizzard (60)
    ostatni: 28-03-2024 20:13, lexx
    Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (197)
    ostatni: 28-03-2024 19:08, amarok
    Atari 400 mini (3)
    ostatni: 28-03-2024 17:20, Adam
    The400 (33)
    ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
    RMT hacking (171)
    ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
    Awaria SIO2SD? (22)
    ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
    Ciekawostki (5543)
    ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
    Niedokładność Fujinet (47)
    ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
    Rick Dangerous (322)
    ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
    Murmulator i A800 ;) (5)
    ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
    Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
    ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
    ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
    Moje materiały wideo z grami na A... (192)
    ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
    Nowe okładki gier - LAURA (270)
    ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
    Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
    ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2771
    Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
    Postów ostatniej doby: 20

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»