atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (25)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (15)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Ironia 2017 – wyniki


W niedzielę zakończyła się trzecia edycja party Ironia w Wysokiej (woj. opolskie). Na razie nie zostały opublikowane wszystkie prace i pełna klasyfikacja, więc prezentujemy to, co mamy i to, co wiemy na chwilę obecną. Pliki będą sukcesywnie uzupełniane na ftp.pigwa.net.


GFX Compo

1. "Enjoy The Music" – Raphis (171 pkt.)


2. "Ambuka is alive!" – Kris3d (146 pkt.)

Jak napisał Kris3d: "Referencją dla grafiki była praca z końcorocznej wystawy prac na ASP w Krakowie, przeskalowana i przekonwertowana do 4 kolorów w PhotoShopie, a następnie zaimportowana do G2F i dokończona z użyciem tabletu Wacom."


3. "Atari Girl" – MotionRide (133 pkt.)


Filmik dokumentujący powstawanie pracy:


4. "The Room" – Lucy (126 pkt.)


  • World Karate Championship / International Karate Compo

  • Konkurs dla graczy: w finale Jury pokonał Krisa3d.


  • Crazy Compo – rzut nośnikiem

  • Zwycięzcą został podobno IRATA4.


  • Game Compo

  • Większość gier prezentowaliśmy szczegółowo w poprzedniej nowince poza pozycją nr 4.

    1. Tensor Trzaskowskiego (175 pkt.)
    Kod: mgr inż. Rafał Chabowski
    Grafika i poziomy: Kamil "Vidol" Walaszek
    Muzyka: Makary Brauner

    Gra logiczna, w której zmieniamy kierunek grawitacji.





    Sterowanie:
    - prawo-lewo: ruch postacią,
    - prawo-lewo + FIRE: zmiana kierunku grawitacji,
    - ESC – wyjście do ekranu głównego.

    Grę można pobrać stąd, a jej źródła stąd.


    2. Pac-Mad (164 pkt.)
    Kod i grafika: Wojtek "Bocianu" Bociański
    Muzyka: LiSU

    Wariacja na temat Pac-Mana napisana w Mad-Pascalu.






    Grę pobieramy stąd. A tu znajdziemy jej kod źródłowy. Bocianu udostępnił też edytor poziomów do gry.



    Aktualna klasyfikacja najlepszych wyników w Hi Score Cafe:


    3. Piekiełeczko (129 pkt.)
    Kod, grafika: Marek "Koala" Ogłodek
    Muzyka: Jakub "AceMan" Szeląg

    Trudna gra nawiązująca do gry "Piekiełko" z 1992 roku – zabija nas kontakt z czymkolwiek.




    Grę ściągamy stąd.


    4. Kobieta Zmienna Jest, czyli Ironia losu (127 pkt.)


    Gra polega na wskazaniu wszystkich różnic między dwoma obrazkami w ograniczonym czasie. U dołu ekranu mamy informację o liczbie pozostałych różnic do wskazania i liczbie możliwych błędów, jakie jeszcze można popełnić. Zabawa nie trwa długo, już po pięciu obrazkach otrzymujemy ekran gratulacyjny.

    Sterowanie:
    - zaczynamy przez naciśnięcie START,
    - kursor sterowany jest dżojstikiem.



    Plik ATR z produkcją pobieramy stąd.

    Autorzy: Krystian "Pinokio" Iwaszko, Paweł "Sikor" Sikorski
    Kod: Pin, Sikor
    Muzyka: Pin
    Grafika: Sikor z pomocą Internetu.


    Jak pisze Sikor:

      Historia powstania: podczas urlopu z Pinokiem namówiłem drewnianego człenia na napisanie czegoś na Ironię. Pomysł był taki, aby napisać coś w Basicu XE na extend RAM (wyszło od Pina). Sama gra ewoluowała podczas tworzenia z pomysłu na pomysł...

      Podczas prac okazało się, że:
      - Zientara dał ciała i połowy rzeczy w nim nie ma
      - język nie działa jak należy, dodatkowo w trybie extend nie zachowuje się jak w extend, a w trybie normalnym widzi to, co powinno być w extend
      - walka trwała z dzielną pomocą Mono, jednak czarę goryczy przelała sytuacja, gdy podczas pisania programu język zaczął zawieszać komputer (w trybie edycji, więc żenua)
      - Pin się nie dawał namówić na przeportowanie na Turbo Basic XL
      - ostatecznie straciliśmy ponad trzy noce, aby w końcu ostatniej nocy wakacji przeportować na TB XL (czyli ja)
      - grę kończyłem prawie do deadline'u na Ironii

      Creditsy:
      - idea, modyfikacje, pomysły, picie: Pin i Sikor lub Sikor i Pin (różnie z tym bywało)
      - muza: Pin
      - gfx: Sikor, internet, gimp oraz BMP Convert 2.5 w różnych konfiguracjach
      - code: początkowo Pin i Sikor (B XE), ostatecznie głównie Sikor i trochę Pin, DL by mono (miała być do B XE, ale ostatecznie wylądowała w TB XL)

      Cel gry: znajdź odpowiednią ilość różnic. Opis na dole:
      - baba to numer obrazka,
      - ile pokazuje ilość różnic, wystarczy wskazać odpowiednie miejsce na obrazku (jednym lub drugim) i nacisnąć Fire
      - czas - biegnie do 2000, potem leżymy i kwiczymy
      - szans - czyli ile jeszcze mamy prób...

      Na koniec: gra sprawiła troszkę kłopotów, głównie przez deadline. Co ciekawe - wywala kompilator, lecz nie miałem siły z tym walczyć podczas party (32768 Compilation Error) - i tu puszczam wersję z party. Engine przewiduje do 6-ciu różnic na obrazkach. W załączniku atr w formacie MyDOS, powinno pójść z dowolnego DOS-a.

      Tej wersji nie poprawiam, ale liczę na komentarze - jeśli gra się spodoba, może na tym engine zrobię lepszą i zoptymalizowaną wersję - tej mi się już nie udało zoptymalizować i gwarantuję, że ma nieco błędów... :/

      Ciekawostka: sprajt działa tu (ruch w pionie) z tą samą prędkością lub nawet nieco szybciej niż w Basicu XE, mimo, że tamten ma obsługę duszków ;)


    2017-08-15 18:51 by "Adam"
    komentarzy: 11
    miker @2017-08-15 20:14:36
    Grafy MotionRide'a i Lucy wrzucone w wątku o party na forumie.
    xeen @2017-08-15 20:44:49
    dodałem, dzięki
    kris3d @2017-08-16 05:55:17
    Ambuka wysłana do Adama;)
    Adam @2017-08-16 08:08:22
    Dodałem obrazek Krisa do nowinki.
    raphis @2017-08-16 09:54:41
    Jeżeli ktoś pokusi się obejrzeć obrazek Enjoy the Music na emulatorze, najlepiej zrobić to na wczytanej palecie kolorów z G2F.
    Adam @2017-08-17 00:54:03
    Uwaga: uzupełniłem informacje o grze Sikora i Pina, została w końcu udostępniona :)
    xeen @2017-08-17 11:17:52
    @raphis - mam prośbę/sprawę na prv. Możesz mi dać cynk na mcora@tlen.pl

    dziękuję
    pgru @2017-08-17 14:12:18
    Dziękuję wszystkim za upublicznienie gier i obrazków. Swoją drogą ciekawe jakim nośnikiem rzucano :-) , dyskietka 5,25 3,5 8 karta SD kaseta dysk IDE czy co innego?
    kris3d @2017-08-18 07:48:31
    Karta SD i to jakaś bardzo mała;) Dyskietki szkoda;)
    pgru @2017-08-19 11:16:57
    też racja(dziękuję za infromację), swoją drogą dyskietki były bardziej użytkownikoodporne, bo kartę SD zdarza się włożyć w różnych urządzeniach w niewłaściwy otworek(często jest luz między obudową a czytnikiem) ...
    voy @2017-08-19 16:51:38
    Podlinkowałem grę Sikora i Pinokia. :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Kupię sprawną SN-360 z zasilaczem (1)
    ostatni: 13-10-2024 02:00, LotharPL
    Szukam gry (1)
    ostatni: 13-10-2024 01:55, LotharPL
    Porównanie Atari Falcon vs A1200 (77)
    ostatni: 13-10-2024 01:30, as...
    Uprościłem Starquake (11)
    ostatni: 13-10-2024 00:48, starymarabut
    AI Wars (3)
    ostatni: 12-10-2024 22:01, rafaldudek
    Motocross (LiteRally) (652)
    ostatni: 12-10-2024 18:50, Atariteca
    ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (29)
    ostatni: 12-10-2024 17:45, pigula
    Zróbmy razem grę...TONY 2 (22)
    ostatni: 12-10-2024 10:41, Wolfen
    DynaBlaster XE (4)
    ostatni: 12-10-2024 09:53, Demorgh
    Filterek do Blizzarda (102)
    ostatni: 12-10-2024 02:20, ascrnet
    Problem Jasia cover (94)
    ostatni: 12-10-2024 01:46, thewasp
    SID i POKEY (698)
    ostatni: 11-10-2024 21:11, emkay
    MultiCLK Module for Atari 8-bit (17)
    ostatni: 11-10-2024 17:12, pancio
    Gra "TONY" (425)
    ostatni: 10-10-2024 22:48, xbx
    PBTOOLS - para narzędzi do manipu... (2)
    ostatni: 10-10-2024 21:55, Jeffrey S Worley

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2835
    Ostatnio zarejestrowany: QPbmCRVM
    Postów ostatniej doby: 61

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»