atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (24)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Fortification 2k13 wyniki
Pojawiły się wyniki i stuff ze zlotu Fortification 2013.

GFX COMPO
  • 1. MAGIC STONE (Ripek / Agenda) - 354


  • 2. POTWOR (Insert) - 319


  • 3. DEMON'S EYE (HJB) - 266


  • 4. FORTIFICATION (Lhuven) - 248


  • 5. DEMON DEFEATED (HJB) - 223


  • 6. DWARF (Lhuven) - 155



    MSX COMPO
  • 1. FORT (Pin / Trs) - 306
  • 2. DUST (stRing / Agenda) - 245
  • 3. SAPERFLAJ (miker/bjb/ng) - 232

    GAME COMPO
  • 1. BALZ (Koala, Insert, Miker) - 330
  • 2. KOZA FIGHT (Nosty, Insert, Jakub Husak) - 321 (315+6)
  • 3. ROBOTYPE (TDC, Insert, Wieczor, bob_er)- 319 (315+4)
  • 4. WYBIERAK DO STOLCA - (mgr inż. Rafał) 266
  • 5. TETRYX - (pirx, miker) 244
  • 6. ANOTHER STUPID GAME (Sikor, Miker) - 181

    Stuff dostępny na stronie zlotu.

    2013-05-05 15:37 by Xeen
    komentarzy: 116
  • s2325 @2013-05-05 15:56:45
    Another Stupid Game http://www.youtube.com/watch?v=F4FyuR7zI...
    Hans Kloss ubrał kiepskie buty i chodzi z dużym poślizgiem. Widać tylko takie na Księżycu znalazł. Że tam się znajduje można wyczuć po pierwszym skoku. 2 kawałki robione na szybko, jedno życie. Za przeciwników mamy meduzopająka, ptaka i mini czołg.
    NODEZ @2013-05-05 15:58:01
    BALZ ZAJEBISTA GIERA
    sOnar @2013-05-05 15:58:56
    Dziękuję Xeen, wkrótce uzupełnimy dane o autorów prac. Na razie idę się przespać. Ufff
    xxl @2013-05-05 16:18:03
    wartosci w nawiasach (+4 / +6) co oznzczaja?
    sOnar @2013-05-05 16:27:42
    Komisja zliczająca głosy doszła do wniosku, że zostanie wylosowania jedna votka która zadecyduje o zwycięstwie w 2 miejscu. Dodaliśmy punkty i drugie miejsce zajął Nosty. Jednakże gratuluję obu autorom :). I Nosty i TDC byli zadowoleni.
    s2325 @2013-05-05 16:28:05
    Balz http://www.youtube.com/watch?v=vZH782k3-...
    Czyli Puzzle Bobble którego na Atari brakowało. 2 moim zdaniem bardzo dobre muzyczki będące coverami utworów których wykonawców i tytułów oczywiście nie pamiętam. Jak za wolno gramy narasta poziom elementów do zbicia, tak samo jak w oryginale. Jak dla mnie trochę brakuje smoczków na dole lub czegokolwiek, nasz wzrok musi spocząć tylko na podglądzie kolejnej kulki. Tak jak w grze na której Balz się opiera możemy wykorzystać boczne ściany do odbijania kulek by trafić w co trudniejsze miejsca.
    micnow @2013-05-05 16:34:18
    ale o co chodzi z tym kozami? stoją w miejscu nie mogę nimi ruszyć, pewnie to wina emulatora, chyba ze jest tam jakiś super myk na sterowanie.
    s2325 @2013-05-05 16:40:52
    Koza Fighter http://www.youtube.com/watch?v=pbjYJnB5e...
    Niestety tylko dla 2 graczy. Można skakać i rzucać czymś ostrym, tyle. Przygrywa remix muzyki z kreskówki o K. Matołku. Co jest dobrze pomyślane to automatyczne zwracanie się walczących twarzami, nie ma sytuacji jak w niektórych starszych mordobiciach, że obrywamy w plecy bo nie potrafimy się obrócić lub mamy na to zbyt mało czasu. Same kozy średnio przypominają te zwierzaki, ale przynajmniej są animowane gdy nic nie robimy. Każda walka to tylko jedna runda i gramy od nowa.
    s2325 @2013-05-05 16:42:10
    Joystick w porcie 1 obsługuje zieloną kozę.
    s2325 @2013-05-05 16:56:46
    Tetryx http://www.youtube.com/watch?v=rx-lNCVSn...
    Tetris z gigantyczną studnią, tak więc zanim ułożymy choć jedną linię będziemy wyglądać jak pan na czołówce gry. 2 radzieckie muzyczki z Tetrisa, ale grane prawdopodobnie ze słuchu. Spadające elementy mają grubość 1 piksela więc nie tylko potrzeba czasu, ale i dobrego wzroku. Następnym razem może ktoś pokusi się o konwersję Bombliss?
    greblus @2013-05-05 17:01:18
    Wybierak rządzi. Mam nadzieję, że powstanie nowy nurt w twórczości retro 8-bit. Tak jak był turpizm w sztuce to mam nadzieje, że ta iście freudowska fascynacja mgr_inż_Rafała będzie się dalej rozwijać i krystalizować w treści i formie. mgr_inż_Rafale gratuluje (będą gdzieś źródła do wglądu?).
    s2325 @2013-05-05 17:16:34
    Invasion of Excrex - bez filmiku, unikam podobnych rzeczy na swoim kanale.
    Na dole mamy dwóch panów obsługujących zaawansowaną maszynerię wyciągającą resztki z obiadu. Należy uważać na przelatujące, różne cosie. Klawiszem help przełączamy się pomiędzy dwoma wersjami językowymi - polską i angielską. Muzyka to niemal kakofonia, ale kiedyś i takie kwiatki pojawiały się w komercyjnych grach z Atari. Na dole sunie scroll z podstawową czcionką. W emulatorze można sobie włączyć artefakty by pokolorować ramkę z historyjką, z tym, że to chyba przypadkowy efekt.
    xxl @2013-05-05 17:21:34
    Tetryx to raczej nie tetris, po ulozeniu rzedu nic sie nie dzieje... oddawac pol godziny zycia ;)
    micnow @2013-05-05 17:43:13
    S2325 a filmik z ROBOTYPE też będzie? mam self-test na emulatorze a jestem ciekawy co to jest.
    vdl @2013-05-05 17:45:35
    jak uruchomic robotype? wlacza mi sie self test
    miker @2013-05-05 17:46:49
    s2325: widać, że nie jeździsz na party i W OGÓLE nie czaisz klimatu gier zamieszonych powyżej. No, ale skoro z wygodnego fotela przed emulatorem się lepiej ocenia, rób tak dalej. No comment.
    s2325 @2013-05-05 17:54:20
    Filmiku z RoboType nie będzie bo widzę Self Test z włączonym i wyłączonym Basicem. Za to trochę muzyki:
    Fort http://www.youtube.com/watch?v=0t9g6mQlR...
    Dust http://www.youtube.com/watch?v=k-7QuTip4...
    Saperflaj http://www.youtube.com/watch?v=m-tKhrXAI...
    s2325 @2013-05-05 17:56:49
    Nie jeżdżę i nie mam zamiaru bo unikam ludzi, a jakieś 2 lata temu zerwałem wszystkie internetowe kontakty. Nie odpowiada mi wiek 21 i zmiany jakie zaszły, a innym nie odpowiada, że siedzę w latach 90. Nie szukam zrozumienia tylko się izoluję.
    larek @2013-05-05 18:25:37
    Gra była prezentowana na komputerze "PIN Ready", więc mamy teraz kupę plików, których nie da się uruchomić na Atari :p

    RoboType jest grą wieloplikową i trzeba wszystkie te pliki wrzucić na jakiegoś ATR-a z DOS-em i spod tego DOS-a uruchomić plik XEX (lub EXE)... i wszystko zadziała prawidłowo.
    wieczor @2013-05-05 18:33:25
    To swietnie ze bylo uruchamiane z HDD ale przed wypuszczeniem stuffu wypada zrobic jaki taki porzadek, popakowac w atry, dodac autoruny... A ne tak na wariata - macie :) zawsze nie mozna sie paczki ze stuffem doczekac, a teraz lup i jest :) ze skarjnosci w skrajnosc :)

    Swoja droga musze z tedecem pogadac na temat robienia gier plikowych w action! bo nalogowo daje wszedzie dosa :)
    XOXO @2013-05-05 18:34:29
    nie karmić trolla s2325, jego recenzje i tak są tynfa warte, więc nie ma się czym przejmować, niech tam gnije w samotności jak chce.
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-05-05 18:40:58
    @miker
    Za pozwoleniem - nie uważasz, że konieczność bycia na party to trochę dziwne "wymaganie sprzętowe", aby móc w pełni poczuć klimat potrzebny do cieszenia się danym tytułem? Moim zdaniem dobra gra powinna być dobra bez względu na warunki, w jakich się ją uruchamia. Mówię teraz ogólnie, absolutnie nie pijąc do żadnej z prezentowanych tutaj pozycji (w żadną póki co nie grałem).

    Trochę rozumiem też to co napisał powyżej s2325 - ja także niezbyt odnajduję się w obecnych czasach i raczej niechętnie opuszczam swój ciepły, bezpieczny pokój. Osobiście nie widzę w tym nic złego - jedną lubią się socjalizować, a inni wolą poświęcić ten czas na pogłębianie swoich zainteresowań oraz zdobywanie nowej wiedzy. Nie powiem o sobie, że się usilnie izoluję, ale w sumie też nie szukam u nikogo zrozumienia - bez względu na wszystko i wszystkich mam zamiar robić to co robię, choćbym został z tym jako jedyny na świecie.
    IREATA4 @2013-05-05 18:47:40
    ... fajne gry były prezentowane .
    s2325
    masz przebicie że się izolujesz ?
    ...dawaj na party .
    ...ja kupiłem za ostatnie grosze tanie winko i sobie wspominam ,tzn odpaliłem TIMEX/a(niedawno zakupiłem i testuje) i Emu Atari na X/a ,kurcze ktoś mówił mi w jaką przelotkę się zaopatrzyć z COM na USB(SIO2PC)aczkolwiek zapomniałem ,pomocy !!!(nie przepadam za emulacją ).
    kurde chyba się ochlałem.:-)
    xeen @2013-05-05 18:54:49
    praca Ripka - poezja! Mam nadzieję, że insert się na mnie nie obrazi, ale uważam, że stać go na dużo więcej :)
    Fajna praca Lhuvena - czy niebo było robione ręcznie?
    IRATA4 @2013-05-05 18:56:37
    ... macie dziwne podejście ,odnoszę wrażenie iż sami sobie narzucacie jakiś wyimaginowany stereotyp bądź niechęć w stosunku do swoich upodobań,jakaś cząstka mnie także utknęła w latach 80/90 i jest mi z tym dobrze choć z drugiej strony idę z duchem czasu i mam czas np na Ps3 i nowości,każdy gra w co lubi ... Artur thx za partyjkę w Archona ,czekam na dogrywkę bo jak na razie (1:1)REMIS.

    Pograć w nowości na BIG ekranie z komentarzami publiczności rzecz bezcenna:-).
    IRATA4 @2013-05-05 18:57:40
    Szykuje coś super na Głuchołazy :-)
    micnow @2013-05-05 18:58:15
    @Miker - aleś pojechał, czyli w te gry można pograć wypali i wypije co trzeba na party i pojara się porno demo? Trzeba było pisać od razu, nie tracił bym czasu i skipnoł sobie tego newsa.
    micnow @2013-05-05 18:59:33
    TDC zlituj się i daj pograć, daj ATRa ;)
    Lhuven @2013-05-05 19:00:50
    Miker zapewne miał na myśli, że na obecnym etapie "życia" A8 produkcje są raczej pewnym elementem zjawiska socjologicznego, którego można w pełni doświadczyć jedynie biorąc w nim fizyczny udział ;-) ja z wyboru jestem duchem i obrazkami. Przy okazji - Ripek i Insert - fantastyczna robota!

    P.S. bulimiczny J23 mnie rozwalił :D
    larek @2013-05-05 19:06:58
    miker @2013-05-05 19:20:17
    @Lhuven, micnow, Tenchi: To była odpowiedź skierowana tylko do s2325, po jego kwestiach powyżej oraz "paru" więcej na forum, także proszę nie uogólniać tego dalej. :)

    A i pewnie. Obowiązku jeżdżenia na party nie ma, a i tak miło jest zobaczyć coraz to kaką nowszą twarz z któregoś forum. Prawda? :)
    miker @2013-05-05 19:27:19
    kaką = jakąś (nie odespałem jeszcze i produkuję takie rzeczy, ech.. :P)
    xeen @2013-05-05 19:39:28
    za to podoba mi się obrazek inserta z RoboType :)
    fajny klimat..
    xeen @2013-05-05 19:47:15
    i dzięki za filmiki s2325 :)
    ooz/agenda @2013-05-05 20:04:15
    super! dzięki za stuff - gratulacje dla całego Fortyfication
    dobrze się ogląda , słucha i gra :)
    pirx @2013-05-05 20:05:58
    @XXL --- kuuurcze, mi się zawsze kasowało jak trzeba, z efektami, fanfarami i punktacją... może został jakiś pikselik??? jakby ktoś jeszcze miał ochotę się zestarzeć i zauważył taki błąd, to pls o info, poprawię!
    pirx @2013-05-05 20:07:15
    aaaa, no i jakieś info, jak to się stało, zrzut pamieci najlepiej...
    ripek @2013-05-05 20:16:04
    xeen - w moim obrazku brakuje 1 koloru domyślam że znowu użyłeś emulatora AtariWin 800 do zrobienia screenshota ? ;) Oczywiście zwracam honor jeśli tak wygląda na real sprzęcie.
    xxl @2013-05-05 20:24:54
    drugi raz sie nie dam nabrac :p
    mgr_inz_rafal @2013-05-05 20:43:34
    Szczecin dojechał...
    A robactwa na masce tyle, że jeszcze bym przez dwa dni partyzantów wykarmił :)

    Dzięki sOnar i wszyscy inni! Za party, kiełbasy, itp.

    @greblus,
    Źródło było dostarczone do sOnara razem z gierką, więc pewnie będzie w stufie.
    xeen @2013-05-05 20:44:17
    ripek - pls, o kontakt na priv - mcora@tlen.pl
    dzięki
    Dracon @2013-05-05 20:52:41
    Zwycięzca w gfx-compo zasłużony. Podzielam zdanie, że Inserta stać byłoby na coś więcej. :)

    Bawi mnie ta dyskusja nt. jeżdżenia na zloty. :D Parafrazując stare powiedzenie o szkole - zloty to nie kibel i być na nich to nie mus. :P
    Natomiast każdy ma prawo podzielić się swoimi wrażeniami z wydanych gier, bo zostały upowszechnione dla wszystkich (publicznie), także dla tych, którzy nie chcą/nie mogą/nie muszą zaszczycać osobiście tych komputerowych spotkań. ;)
    eru @2013-05-05 21:33:03
    xxl: a'propos Tetryxa - ja ułożyłem linijkę, i mi zrobiło "blip" i linijka znikła ;)
    mono @2013-05-05 21:35:15
    Wielkie dzięki s0narowi za party - świetnie było i mam nadzieję, że będą następne. Dziękuję partyzantom za towarzystwo :)
    xeen @2013-05-05 21:35:35
    @eru - "nie chwycił Pan dowcipu" :)
    gorgh @2013-05-05 21:36:03
    dla mnie mega szacun za pracę graficzne ( i resztę też), przywracacie mi chęć robienia czegoś na atarce, skoro tak zdolni ludzie się udzielają XE
    Co do pracy Inserta to mega duży szacun za styl, przypomina mi postkubistyczne eksperymenty koloryzmu z początku 20 wieku, np Malewicza:
    http://uploads7.wikipaintings.org/images...
    czy Picassa:
    http://www.artyfactory.com/art_appreciat...
    Na prawdę widać, że autor ma gdzieś z tyłu głowy sporo inspiracji, kudos!
    Rastan @2013-05-05 21:39:18
    Kozy zdecydowanie za wysoko. :p Popierałbym ten projekt gdyby były digitalizowane odgłosy "bekania". :) Natomiast Wybierak do stolca w moim odczuciu za nisko. :)
    bartcom @2013-05-05 22:01:51
    Game Compo:

    Gratulacje dla za BALZ!
    Grałem w to ja, grały moje dzieciaki.
    Oceniły bardzo wysoko (szczególnie Dagmara, lat 9)

    Również mieliśmy przyjemnośc testować ROBOTYPE.
    Mi bardziej podobalo się Robotype (akcja az kipi),
    gra ma - moim zdaniem - wielki potencjał rozwojowy.
    Wciąga, ale dzieciaki 0 które również oceniły Robotype wysoko,
    przy wyborze tych dwóch wskazały na Balz.
    Ja bym wybrał Robotype, choć:
    1. Obrazek tytułowy zupełnie nie pasuje
    2. Oprawa muzyczna świetnie
    pasuje do akcji, ale w sumie jednak calościowo i obiektywnie wygrywa tu Balz. Świetna muza!

    Wybierak Do Stolca to jest zupełnie inna konkurencja,
    np. jak doprowadzić atarowca do spazmatycznego śmiechu.
    Uwaga! Zaleca się robić przerwy w dawkowaniu.

    Natomiast osoby, które wkładają wiele wysiłku, aby party zorganizować jak np. Grey czy sOnar, albo przynajmniej być na nim, mogą w sposób uzasadniony twierdzić, że jest to jedyny bodziec, aby na małe Atari powstawaly jeszcze nowe produkcje. Zgadzam się tutaj z Mikerem całkowicie, że osoby NIE uczestniczące w żadnym party w całym roku jeśli nie powinny być banowane to przynajmniej powinny siedzieć może trochę ciszej. Doprawdy, spotkania na party umożliwiają rozwój kontaków, zaufania... Wspólnej pracy. na to się składa wszystko, także testowanie i po prostu uścisk dłoni. Tak powstają nowe produkty, które "mamisynki" siedzą i oglądają w domu w kapciach przez 5 minut na emulatorze i jeszcze uważają, że ich głos jest bardzo ważny.

    PS. Miker, jak mówiłem na party: Potrafisz robić naprawdę niezłą oprawę muzyczną, jak w Balz.
    arturkb @2013-05-05 22:11:08
    Wielkie dzięki dla sOnara za organizację, dla markap za kiełbaski i piwko. I dla całej reszty partyzantów za spędzony wspólnie czas.
    xxl @2013-05-05 22:11:39
    @Eru, zgodze sie z Toba, przewaznie tak bedzie ;-) zerknalem do procki ktora to sprawdza i jesli spadnie najdluzszy klocek postawiony pionowo to procka nie zadziala i nie bedzie zadnego blip ;-)
    @Pirx: albo nie doczytalem albo przyrownujesz do stalej (podczas gdy wysokosc kloca jest zmienna).

    tak czy owak zabrales mi juz godzine :p
    pin @2013-05-05 22:13:51
    Każda praca, poza grą TDC odpali bez dosa. Udostępniłem stuff ZAZNACZAJĄC, że przed upublicznieniem należy grę TDC'a przerzucić do oddzielnego ATR z dosem. Jeśli tak się nie stało, to nie mam na to wpływu. Jeśli jednak sobie nie potraficie dowalić bez gadania DOSA II+ do kilku plików z grą to szczerze Wam współczuję - bo nie rozumiem problemu.

    Następnym razem stuff będzie 7 dni po zakończeniu party i wszystko będzie opracowane tak, jak dla niedorobionych.

    @S2325 - w linku do tuby moja praca ma obciętą końcówkę, że tak powiem ;)- zrób coś z tym. Praca uruchomiona ze shift odpala konfigurator umożliwiający odpalenie pracy z pokeya, lub covoxa (dowolna strona).

    Pozdro.
    insert @2013-05-05 22:15:05
    xeen, dracon :) a dziekuje :) moze i mnie stac na wiecej, niemniej obrazek powstal na party od zera w pare godzin razem z grafa do dwoch innych gier na tej imprezie wiec mam do tego luzne podejscie, ciesze sie ze tyle produkcji bylo z moim udzialem :P
    grey / mystic bytes @2013-05-05 22:20:00
    @insert: title screen do gierki TDC'a bardzo miodny :)
    insert @2013-05-05 22:21:41
    gorgh. ożesz się doszukujesz ;) ale dziękuję :)
    pin @2013-05-05 22:39:44
    Opracowana ostatecznie wersja stuff'u na stronie atari.org.pl.

    http://www.atari.org.pl/files/f2k13_stuf...
    Bluki @2013-05-05 22:43:02
    Ja nie byłem na zlocie, więc według bartcoma powinienem siedzieć cicho, a może nawet dostać bana. Mam nadzieję, że była to tylko niezbyt przemyślana uwaga, bo z pozostałą częścią wypowiedzi zgadzam się.

    Patrząc na grafiki dałbym 1. miejsce „Potworowi” Inserta, a to za świetnie współgrające kolory z tematyką rysunku, tworzące „potworowatą” atmosferę, a przede wszystkim za ogromny ładunek wyobraźni. I dynamiczną postać potwora.

    To tyle mojego mądrzenia się nie-partowicza.
    micnow @2013-05-05 22:49:52
    TDC - dobra gra i baaaardzo obiecująca, mam nadzieję, ze będziesz to rozwijał! Dla mnie numer 1 z tego party. Gratulacje. Larek - dzięki za plik ATR.
    xxl @2013-05-05 22:58:00
    a moze by tak w Tetryxie dodac "lupe" albo dynamicznie zmieniac tryb, czym nizej klocek tym wieksze pixele - podmiana DL z innym trybem :-)
    nosty @2013-05-05 23:31:53
    @cpt. Misumaru - gry przedstawiane na konkursie na zlocie na bigscreenie to jest specyfika i naprawdę nie można tego zrozumieć z "bezpiecznego pokoju". Może film Larka Ci da pojęcie o co chodzi.
    Porównałbym to do odsłuchiwania koncertu rockowego z płyty vs bycie na koncercie. Zupełnie inne przeżycia.

    Ja trzeci raz zająłem II miejsce w konkursie growym i trzeci raz byłem zaskoczony. Tym razem najbardziej. Wręcz było mi trochę wstyd, że produkcja zrobiona _dla śmiechu_ w całości na zlocie zabrała miejsce na podium dużo bardziej przemyslanym i dopracowanym grom. Ale co poradzisz. Może ludzie na zlocie lubią się pośmiać z gry? Skoro publika tak chciała, pozostaje mi się tylko cieszyć :)

    "Koza Fighter" naprawdę powstała dla jaj, na zlocie, w ciągu może 10 godzin pracy sumarycznie. Są świadkowie :) Pomysłodawcą, autorem grafiki i "spirytus movens" tej produkcji był Insert, który rzucił w czasie jazdy na zlot: "zróbmy dla jaj grę a la Street Fighter ale z kozami" :) Ja wyłącznie kodowałem przerywając pracę na rozmowy i spożycie. Cover motywu z Koziołka Matołka" Jakub napisał w pół godziny tuż przed deadlinem.

    Dziękuję wszystkim partyzantom za głosy! :)
    adv @2013-05-06 00:43:26
    Odnoście GFX compo: miejsce 1 i 3 jeśli były przerysowywane z papieru albo nawet dopikslowywane po wycięciu (miejsce 3) to szacun. Jeśli nie, i tak oko cieszy. Wygląda bardzo efektownie.

    Odnośnie bycia na party - żartem - bardzo chętnie pojadę na chociaż jedno. Szukam sponsora i fizyka magika, który zrobi zakrzywienie czasu, żebym mógł pojechać i wrócić, a nikt się nie zorientuje. Nr tel. podam na priv.

    Odnośnie filmików: @s2325 Nie mam możliwości odpalenia na real Atari, czasu na odpalanie na emulatorze, a tak to sobie obejrzę. Na prawdę wielkie dzięki! Party to wielka impreza w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Gwarantuję, że znalezienie się w gronie wariatów, którzy, jak to określasz (też tak mówię), "zatrzymali się w latach 90" to czysta przyjemność. Już sama świadomość, że jedziesz do ludzi podobnych do Ciebie, jeśli wydaje Ci się, że jesteś jakiś dziwny, powinna Cię ucieszyć. Nie Twoja wina, że nie było w wynikach konkurencji CrazyCompo/WildCompo. A z drugiej strony, jak mawiają "Milczenie jest złotem" Coś w tym jest. :)
    wieczor @2013-05-06 00:45:20
    RoboType: z tego co wiem, to gra będzie rozwijana i dokończona (PRAWDA, TeDeC?), w ferworze walki przed party nie było to możliwe (ale ja mam na ten syndrom swoją nazwę ;) ), być może obiekt gracza zostanie "dostosowany" do strony tytułowej - z tego co ja wiem to na razie prototyp :) Także miejmy nadzieję, że będziemy mieli fajną i dopracowaną dynamiczną strzelankę, których na Atari brakuje - m.in. wiem, że był plan dodania bossów na końcach leveli, mam nadzieję, że jest nadal.

    Ocena gier a obecność na party: pozwolę się niezgodzić z niektórymi, obecność na party, uczestnictwo w tej atmosferze ma jedną wadę - nieobiektywizm oceniających, różne rzeczy wyglądają dla nich lepiej niż w rzeczywistości z tego powodu.
    Bardzo cenne są opinie tych, którzy są poza tym - jajcarskie gry, których na Atari jest trochę to cenny folklor, ale przyda nam się więcej w pełni profesjonalnych produkcji i tu rola doświadczonych, niezależnych recenzentów jest nie do przecenienia.

    Wiem, że gdybym np. ja robił jakiegoś shotem'upa albo inną grę określonego gatunku, pierwszą osobą która by w to zagrała zanim ktokolwiek by to zobaczył, byłby cpt. Misumaru Tenchi, gdyż zastosowanie się do jego uwag i krytyki gwarantowałoby sukces :)
    wieczor @2013-05-06 00:46:50
    Nosty: dorób AI przeciwnika i tryb single player! Ta gra wydaje się wyborna a nie mam z kim grać :)
    pirx @2013-05-06 01:16:07
    @XXL - DZIĘĘĘKI!!! No jaki błąd, jest dokładnie tak, jak napisałeś! Poprawiłem to ale muszę jeszcze przetestować (śmieję się teraz z samego siebie :).
    Lupkę w niższej rozdziałce miałem w planach (i jeszcze parę innych rzeczy), ale i tak już za dużo czasu zmarnowałem na ten słaby żarcik, więc raczej odpuszczę. Może Tetryx 2 :)))))))))))
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-05-06 01:29:42
    @Bluki
    Znaczy jak się nie było i nie widziało na żywo, to nie wolno podzielić się wrażeniami po ocenie w domu na emulatorze?

    @nosty
    Specyfika? Niewątpliwie. Aczkolwiek wydaje mi się, że nie powinna ona w jakikolwiek sposób wpływać na rzetelną ocenę danej produkcji. Jeśli gra mi się nie podoba/podoba, to nie spodoba/spodoba mi się w żadnych/każdych warunkach, tak jak film, komiks, piosenka czy dowolna inna forma przekazu informacji.

    Odnośnie koncertów - nie lubię w żadnej formie, czy to na żywo czy z płyty CD. O wiele bardziej przemawia do mnie czyste, sterylne studyjne brzmienie, gdzie wszystko jest poukładane bez burzącej w moim mniemaniu porządek improwizacji i irytującej mnie publiki.

    @adv
    quote:

    Gwarantuję, że znalezienie się w gronie wariatów, którzy, jak to określasz (też tak mówię), "zatrzymali się w latach 90" to czysta przyjemność.


    Zwłaszcza wśród takich, którzy wyzywają innych publicznie od maminsynków. Taaak, z dziką przyjemnością uściśnie się takim dłoń. A potem chyba napluje pod nogi, odwróci na pięcie i będzie się ich usiłowało unikać przez trzy dni party. Doprawdy, nie potrafię sobie wyobrazić lepiej spędzonego czasu.

    @wieczor
    Niekoniecznie musiałoby być tak, jak piszesz. Oczywiście niewykluczone, że zaproponowałbym jakieś zmiany, ale ślepe zastosowanie się do nich mogłoby sprawić, iż gra podobałyby się wówczas wyłącznie mnie, co nie byłoby raczej zdrową sytuacją. :) Dlatego właśnie moim zdaniem dobrze jest pamiętać o tym, co napisałeś powyżej: zawsze warto poznać kilka różnych opinii, choćby w celu wyeliminowania owego braku obiektywizmu, o którym też wspomniałeś.
    adv @2013-05-06 01:30:13
    Oglądam filmiki z KOZA FIGHT i nie mogę powstrzymać się od śmiechu XD
    adv @2013-05-06 01:35:32
    @cpt. Misumaru Tenchi Jak pojedziemy na party, to będziemy tacinsynkami :) A tak o uściśnięciu Twojej dłoni Bartcom może tylko pomarzyć :))
    wieczor @2013-05-06 01:47:54
    @cpt. Misumaru Tenchi: oczywiście, że byłoby więcej testerów, jednak stoję na stanowisku, że z Twoim doświadczeniem - a o to tu chodzi - ty byłbyś tym głównym ;) Inni mniej doświadczeni mieli by za zadanie przetestowanie z punktu widzenia "laika". Przede wszystkim odnoszę się do tego, że grałeś w niejedną produkcję i masz przewagę nad ich autorami, bo możesz porównać i widzisz jakie np. błędy popełniono, a po drugie zgadzam się z Twoim podejściem - gra nie ma być łatwa, ale nie ma być również koszmarem nie do przejścia ;)
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-05-06 02:00:29
    @adv
    Jej - wychodzi na to, że poczułem się jakoś osobiście dotknięty. Absolutnie nie w tym rzecz - nawet gdyby bartcom faktycznie pił do mojej osoby, to akurat spływa to po mnie jak woda po kaczce. Chodzi o to, że ogólnie nie lubię ludzi usiłujących okazywać swoją wyższość nad innymi w jakikolwiek sposób i po prostu gardzę nimi, traktując ich tak, jak sami chcą być traktowani, o czym informują mnie swoim zachowaniem. Zatem nic osobistego, ale teraz już mogę napisać wprost, iż tego pana raczej nie polubię, dopóki wciąż będzie zachowywał się tak, jak robi to teraz.

    @wieczor
    "Gdyby nie ciemność, co mi twarz maskuje
    widziałbyś na niej rozlany rumieniec!"

    scena balkonowa z Romea i Julii w Napierstkowie - Genowefa Pigwa w Zespole Adwokackim Dyskrecja

    Rany, cóż mogę rzec? Dzięki, to bardzo miłe. W razie czego możesz na mnie liczyć w każdej chwili - jakkolwiek bym nie stał z czasem, tak jeśli się podejmę, to będę testował najlepiej jak tylko potrafię. Zresztą to się tyczy wszystkich i wszystkiego - chętnie służę wiedzą oraz doświadczeniem każdemu, kto widzi w nich jakąś możliwą do wyciągnięcia dla siebie wartość.
    Bluki @2013-05-06 02:10:36
    @cpt. Misumaru Tenchi - ja właśnie o tym: nie uważam, że ci co nie byli nie mają prawa do opinii.
    Odyn1ec @2013-05-06 03:46:33
    Ripek - a to nie problem z paletą? - brązy wyszły jako jeden kolor. Uruchamiam pod Atari800win i jest co najmniej jeden kolor więcej:)
    Gratulacje!
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-05-06 04:06:18
    No i zapomniałem o jeszcze jednej sprawie.

    @IRATA4
    Pisząc o tym, że nie czuję się dobrze w tych czasach, mam ogólnie na myśli wszystko to, co dzieje się wokół, a nie tylko gry. Weźmy przykładowo bezsensowne czasami marnowanie kurczących się w zastraszającym tempie zasobów naturalnych w celu produkowania setek niepotrzebnych produktów, a następnie wymuszanie na mniej odpornych na wpływy jednostkach ich bezmyślną konsumpcję. Mam też na myśli ulegające coraz większemu pogorszeniu stosunki międzyludzkie, a także szerzącą się wokół ignorancję, choć źródła informacji są na wyciągnięcie ręki. A nade wszystko boli mnie brak samodzielnego myślenia oraz wyobraźni, które zostały zastąpione bezwiednym poddawaniem się praniu mózgu serwowanym nam z każdej strony, na każdym kroku. Jako człowiek rozsądny i myślący logicznie nie godzę się na to wszystko, ale jednocześnie nijak nie mogę temu zaradzić. Dlatego właśnie najlepiej czuję się we własnym pokoju, gdzie mogę się od tego odizolować na różne sposoby. Gdyby nie ta możliwość, to pewnie szybko by mnie wywieźli w przyciasnym ubranku do takiego hoteliku, w którym pokoje obite są miękkim materiałem oraz nie mają klamek.
    dhor @2013-05-06 07:57:50
    Brawo Wieczor za muzaki w Robotype. Granie mi nie idzie, ale słucham z przyjemnością :)

    Mam nadzieję TDC, że dostosujesz grę do dynamiki muzy :)
    koala @2013-05-06 08:18:13
    @s2325 małe sprostowanie:"Jak za wolno gramy narasta poziom elementów do zbicia, tak samo jak w oryginale."
    qrcze, nie wiem jak to było w oryginale, ale ja tutaj zrobiłem że po iluśtam ruchach pojawia się nowa linijka kulek, a nie od czasu spędzonego nad ruchem (w sumie to wydawało mi się że tak jest w oryginale:P). Co nowy level częstotliwość pojawiania się tych nowych linii się wziększa, tak samo jak mnożnik punktacji. (na drugim levelu dostajemy 2 razy więcej punktów niż na 1 itp)
    wieczor @2013-05-06 08:51:12
    @dhor: dziękuję, miło mi to słyszeć, tym bardziej że oczywiście wszystko było robione w ostatniej chwili - TeDeC obwieścił mi dobrą nowinę 1.5 tygodnia przed party :D SAPa znalazłeś?

    Ja dla odmiany stwierdzam, że idzie mi trochę za łatwo, ale ja na codzień na QuakeLive siedzę i te robociki są dość ospałe w porównaniu z większością tamtejszych zawodników :D
    larek @2013-05-06 09:05:00
    @wieczor, musisz przypilnować TDC'a, żeby dokończył grę. Jak nie Ty, to kto? ;) Niestety do tej pory kończyło się tylko na obietnicach i zostawaliśmy z "party version".
    Rastan @2013-05-06 09:08:15
    Pograłem trochę w Robotype i z przykrością muszę stwierdzić, że gra jest nudna i monotonna. Wykonana jest oczywiście na przyzwoitym poziomie: fajna muzyka, obrazek tytyłowy itp. TDC musisz koniecznie coś dodawać do tych gierek, bo przeleciałem chyba z 15 etapów i jest to wciąż to samo. Spróbuj urozmaicać gierki - jacyś inni przeciwnicy, inne tła, inna muzyka, inna kolorystyka. Jest tu duże pole do manewru. :)
    wieczor @2013-05-06 09:15:25
    @larek, @Rastan: ja otrzymałem zapewnienie o rozbudowie gry, a party version powstawało jakoby w pośpiechu. Dajmy szansę, engine jest całkiem znośny, a w razie czego za ok. pół roku będę mógł wyciągnąć podsumować autora osobiście He. He. Heee... (to ostatnie miało zabrzmieć złowieszczo ;) )
    XOXO @2013-05-06 12:02:03
    jedna taka mała uwaga: izolacja to zyciowa kasacja, ale kazdy kowalem własnego losu. Czasem trzeba ruszyć dupe sprzed monitora, wywietrzyć pokój, zainwestować w tik-taki i takie tam. Nie warto degenerowac się na siłę. A zmiany w życiu przyjda same.

    wracając do produkcji: szacunek że komus sie jeszcze chce na te staruteńkie komputerki cos robić :) Sam kiedys pisałem w Basic'u a nawet muzykowałem (lub bardziej próbowałem) i jak na to patrze to może kiedyś... hehe
    @T@r0vv13< @2013-05-06 12:55:56
    Kolejny konkurs graficzny i znów panowie z Agendy na szczycie. :-)
    Coś mi się widzi, że lubią oni magiczne, kolorowe "kamyki". :-D
    Przypominam grafikę Piesia:
    http://artcity.bitfellas.org//index.php?...

    "To szkiełko wszystko potrafi..."
    ;-)
    Irata4 @2013-05-06 15:19:29
    "...na każde pytanie odpowie, wystarczy wziąć je do ręki i wszystko będzie różowe ,wystarczy wziąć je do ręki, "nabić" ziarnko fantazji ..."
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-05-06 15:32:04
    Skoro już uderzasz w te tematy, to polecam również utwór "Z poradnika młodego zielarza" ("Podróże Pana Kleksa"):
    "suszyć, skruszyć
    zmielić, zważyć..."
    ;)
    jhusak @2013-05-06 16:26:03
    @IRATA4. Wielkie dzięki za wprowadzenie mojego synka w świat HALO na xboksie. Był tym urzeczony, natomiast powiedział, że gra jest bardzo brutalna ...

    @Sonar - gratulacje za świetne party!

    Było jakoś tak... kameralnie i sympatycznie, jakbym był w domu.
    wieczor @2013-05-06 16:59:28
    Halo jest dość brutalna, ale nie jest to brutalność bezmyślna. Zawiera natomiast głębsze przesłanie i pozwala przywiązać się do bohaterów, polecam część IV, która jak wynika z fabuły jest również ostatnią.
    xxl @2013-05-06 17:31:55
    sa tacy co powiedza ze w swiecie elektronicznej rozrywki bezmyslna brutalnosc nie jest tak "grozna" jak ta ukierunkowana ;-)
    sOnar @2013-05-06 18:07:19
    @jhusak dziękuję za miłe słowo. cieszy mnie, że czułeś się jak u siebie na Fortification 2k13. next time będę się starać by impreza była jeszcze lepsza. pozdrawiam z Jury olsztyńsko-krakowskiej ;)
    grey / mystic bytes @2013-05-06 18:36:22
    @sOnar: będę na kolejnej edycji Twojej imprezki, ale upewnij się czy oby na pewno Grzybson zrezygnował z Grzybsoniady. Rozmawiając z nim na Fortification mówił mi dlaczego nie robił jej w tym roku, ale nie dał jednoznacznie do zrozumienia że porzucił swój "projekt". Pozdrawiam :)
    sOnar @2013-05-06 19:35:10
    Wiem, wiem Michał. Jak mówiłem: Grzybsoniada ma pierwszeństwo na termin ;)
    wieczor @2013-05-06 19:41:04
    Nic nie stoi na przeszkodzie aby połączyć siły i zrobić Grzybsoniadę Fortification :) Co 3 głowy to nie 2 ;)
    zorro @2013-05-06 19:49:30
    Dobra przyznaje sie jestem leszczem- nigdy nie dorobiłem sie stacji dyskietek.Czy ktoś mi pomoże i wyjaśni jak odpalić RoboType ?
    Rastan @2013-05-06 19:58:09
    Grzybsoniada + Fortyfication = Grzybsyfication ! :)
    innuendo @2013-05-06 20:05:46
    Grafiki HJB - jest też coś dla kobiet! :) Party super i warto było jechać z tej Słowacji.
    adv @2013-05-06 20:21:59
    @Rastan xD
    tdc @2013-05-06 20:42:51
    Dzięki sOnar za party! Bawiliśmy się świetnie!;)

    Oraz dziękuję bardzo wszystkim którzy mnie/nas wspierali w dowolny sposób, szczególnie markowip i innym.

    @Pin: "Każda praca, poza grą TDC odpali bez dosa. Udostępniłem stuff ZAZNACZAJĄC, że przed upublicznieniem należy grę TDC'a przerzucić do oddzielnego ATR z dosem."

    Ale nie wiem czy pamiętasz, że gotowego ATRa miałeś na pomarańczowym pendrive - nic nie trzeba było robić ;)

    > był plan dodania bossów na końcach leveli, mam nadzieję, że jest nadal.

    Problem w tym, że nie miałem grafika/animatora, w ostatniej chwili narysowałem szybko na kolanie wszystkie brakujące grafiki, ale nie zdążyłem ich dodać do gry. Gdyby ktoś się nade mną zlitował (dzięki Insert że się nade mną zlitowałeś! odnośnie title) i narysował je, to miałbym czas na oprogramowanie ich... :(

    @micnow:
    "Dla mnie numer 1 z tego party. Gratulacje."
    Dziękuję bardzo w imieniu naszego teamu. Będziemy jeszcze nad tym myśleć.

    > chętnie służę wiedzą oraz doświadczeniem każdemu, kto widzi w nich jakąś możliwą do wyciągnięcia dla siebie wartość.

    Oczywiście widzimy i dlatego czekamy na relację cpt. Misumaru Tenchi gry ROBO TYPE (oczywiście pamiętaj że bossowie mają jeszcze się pojawić)

    > Brawo Wieczor za muzaki w Robotype. Granie mi nie idzie, ale słucham z przyjemnością :)

    Muzyką Wieczora byli na party wszyscy zachwyceni, ja testowałem grę, a inni przechodząc obok mnie ją nucili !;)

    Coś pięknego!;)

    > Mam nadzieję TDC, że dostosujesz grę do dynamiki muzy :)

    Dostosowywanie dynamiki jednego z drugim darowaliśmy sobie już na wstępie, miało być "ok" i tak pozostawiliśmy. Co do gry to gra przyspiesza gdy się już trochę w nią pogra.

    @Rastan
    > TDC musisz koniecznie coś dodawać do tych gierek, bo przeleciałem chyba z 15 etapów

    15 to nawet nie jest początek;)

    > i jest to wciąż to samo.

    W tej grze zawsze będzie to samo, Ty do nich strzelasz a oni do ciebie:P:)

    > Spróbuj urozmaicać gierki

    Postaram się.

    > - jacyś inni przeciwnicy

    Przeciwnicy się co etap zmieniają, nie ma ich więcej bo nie było komu ich narysować...

    > inne tła

    Tła zmieniają się co kilka etapów (powtarzają się dopiero od około 40 etapu).

    > inna muzyka

    Przy muzyce Stereo musimy się zadowolić tym co jest, bo i tak muzyka w tym przypadku zajęła zbyt wiele w stosunku do reszty gry.

    > inna kolorystyka.

    Kwestia kolorystyki nie została jeszcze "uaktywniona";)

    > Jest tu duże pole do manewru. :)

    Oczywiście wiem co masz na myśli, ale też trudno już mówić o dużym polu manewru, bo wydajności już prawie nie ma, a pamięć też się już powoli kończy.


    I na koniec w imieniu naszego teamu bardzo dziękuję za głosy oddane na naszą grę!
    sOnar @2013-05-06 20:48:02
    Rastan x)
    grey / mystic bytes @2013-05-06 21:01:52
    @bartcom: strasznie zawiłe to co napisałeś, być może brak "emotikon" spowodował takie a nie inne wrażenie. zresztą sieć nie jest najlepszym wykładnikiem emocji - vide IRATA4, którego bardzo mile wspominam z Fortification :)

    @tdc: no niestety, Rodzina, Panie... :) dla mnie najważniejsze było aby pojawić się na imprezie sOnara i mieć swoją "cegiełkę" w tym przedsięwzięciu. RysiekM też musiał skrócić swój pobyt, na szczęście wszystko u Niego ok. Ot, życie...
    grey / mystic bytes @2013-05-06 21:03:18
    ku*wa jego mać :D sorry, nie ten wątek. proszę o wykasowanie powyższej wypowiedzi ;)
    bartcom @2013-05-06 21:41:56
    @sOnar
    Fantastyczne party.
    Wybacz że musiałem je opuścić nieco szybciej.
    Przy organizowaniu FC2k14 możesz na mnie liczyć.
    ...jesteś świetnym kompanem (...prywata, sorry)
    @Grey
    Byłoby bardzo fajnie, ale nie za cenę SV.
    To również świetne party, o tyle odmienne, że jest światowe,
    to naprawdę jest budujące, ten trend warto utrzymać.
    @Cpt.
    Obserwuję Twoje wypowiedzi i myślę, że masz dużą wiedzę o grach na 8 bit. Pomimo to podtrzymuję nadal, że primo AOL to forum o Atari, a nie o wszystkich platformach 8 i 16 bit; Secundo nadal uważam, że podstawą jakiegokolwiek rozwoju A8 są spotkania na organizowanych z niemałym wysiłkiem party; osoby mające chęć i sporą wiedzę, ale nie wspierające tego jedynego de facto najważniejszego źródła powstgrawania nowego softu na A8 siłą rzeczy budzą... rozczarowanie. Bo naprawdę dużo energii i wiele innych spraw trzeba poświęcić, aby zorganizować party (proszę mi wierzyć, sOnar chwilami był po prostu duchem, opanował on na ten czas zjawisko bi-lokacji!), napisać nową grę (którą Ctp. łaskawie oceni) albo przynajmniej pomóc w powyższym.
    Bez wsparcia w fizycznym, a niejakim jest tylko internetowo-społecznościowym bycie Atari, koniec tej przygody będzie nieuchronny. Staram się swoim działaniem, bardziej lub mniej udolnym, temu zapobiegać być przynajmniej tym maleńkim trybikiem, który przyczynia się do dalszego trwania tej wspaniałej legendy (nawet jeśli przy okazji mam również sentyment do świetnego polskiego samochodu, jakim jest 125p - czego nie chce mi wybaczyć Grey - przymróż oko, Grey!). Nie mam pojęcia dlaczego ewentuale uściśnięcie Twej dłoni i wspólne zapoznanie się napawa Ciebe taką odrazą, szczególnie wobec mnie. Może to po prostu nieporozumienie, ale tym bardziej warto byłoby wypić dobre piwo na party i wyjaśnić te jakieś zupełnie niepotrzebne animozje. Wierzę, że jest to możliwe.
    @Bluki
    Tak, masz rację może trochę zagalopowalem się ale naprawdę, to są dwie różne sprawy, ocena na party i ocena przez net. Dokładnie to opisał Nosty (gratulacje!) z którym zgadzam się w całej rozciągłości wypowiedzi. Inna sprawa, że gdyby nie music composed koziołek-matołek made by Jakub Husak (Kuba! jesteś Wielki, przepraszam za chwile zwątpienia, mea culpa i bedę się smażył w commodorowym piekle chyba że mi przebaczysz...) to nie wiem, czy byś wygrał "o ten włos". Ale wygrałeś II. i to się liczy, (jeszcze raz gratuluję!) Ponadto Bluki przyznasz, że bez party, to by nie bylo o czym gadać (pisać) po prostu.
    @Koala @ company
    Zaslużone 1st, potwierdzone również przez dzieciaki które nie są takimi fanatykami jak hmmm... my. Ocena jest więc bezstronna, a to tylko podnosi rangę Twojej (waszej - grupa) wygranej.
    @TDC
    Istotnie jestem w szoku; byłem pewien że RoboType wygra. Ale wiesz... bez menu, bossów itd. (gadaliśmy o tym pól nocy). Nadal sądzę (podobnie jak Wieczór - przy okazji, świetna muza, pasująca do rozgrywk jak mało kiedy!) że to po dopracowaniu naprawdę może być wielki hit.
    @sOnar
    last but not least: JESTEŚ WIELKI.
    Czuję się zaszczycony, że mogłem w tym FC uczestniczyć.
    PS. Lotharek (jedna rzecz) i Sikor (druga rzecz, nie mająca nic wspólnego z rzeczą pierszą) - trzymam za dane słowo!
    grey / mystic bytes @2013-05-06 21:57:35
    @bartcom: jak Twoja wypowiedź ma się do tego co napisałem? :D Przypomnę...

    @bartcom: strasznie zawiłe to co napisałeś, być może brak "emotikon" spowodował takie a nie inne wrażenie. zresztą sieć nie jest najlepszym wykładnikiem emocji - vide IRATA4, którego bardzo mile wspominam z Fortification :)

    Bo za ch*ja nie mogę tego pojąć, a czytam już trzeci raz ;)
    sOnar @2013-05-06 22:15:20
    @bartcom. all pleżer iz on maj sajd ;). co do F2k14 - bedzie, jak nie bedzie Grzybsoniady w 2014 roku w co wąąąąątpię x)

    @grey. ostatnie zdanie mnie roz....lo xD
    Bluki @2013-05-06 22:30:30
    @bartcom, to prawda, że "na żywo" inaczej to wygląda. Tylko, że ja nie neguję potrzeby party, wręcz jakby przeciwnie, doceniam znaczenie. Jednak, nie wnikając w szczegóły, nie każdy może i nie każdy chce uczestniczyć w takiej imprezie, co nie czyni z takiej osoby Atarowca drugiej kategorii.
    A pisać byłoby o czym, tylko... trochę mniej :)
    IRATA4 @2013-05-06 22:45:17
    @jhusak
    ... nie jest źle,chciał by załączyć DOOM/a
    Pozdrowienia
    micnow @2013-05-06 23:29:19
    To jako niebędący na party, bezczelnie podzielę się odczuciami po dłuższym graniu. Finalnie grałem dość długo w 3 gry:

    BALZ

    świetna realizacja, niestety ta gra występuje w sieci w milionie wersji, dostaliśmy tylko milion pierwszą kopie, ale za to świetnie zrealizowana, gra się chyba nawet lepiej niż oryginał, ale grałem już w oryginał dość długo i już mi się chyba przejadło.

    KOZA FIGHT

    chyba zabrakło pomysłu na tą grę, autorzy wymyślili że użyją kozę i to już będzie fajne i wystarczy, a reszta nie istotna. Niestety, nie wystarcza, trochę szkoda.

    ROBOTYPE

    Dla mnie hit tego party, trzymam za słowo TDC że pociągnie temat dalej, takich gier brakuje na Atari! Obecnej wersji brakuje urozmaiceń.
    wieczor @2013-05-06 23:41:32
    Grzybsyfication - widzę mały problem marketingowy z tą nazwą, chyba, że uczestnicy nie zabiorą bielizny na zmianę to może pasować ;)

    RoboType musi zostać bezwzględnie rozwinięte i mam nadzieję że managerowi projektu starczy zapału, ja już go psychicznie wesprę (cyt. "Perhaps I can find new ways to motivate them" (c) Darth Vader ;) ).

    @bartcom: recenzenci nie partowi jak już napisałem są bardzo ważni ze względów o których pisałem - jeśli autorom zależy na jakości powinni wszelką krytykę przyjmować z wdzięcznością, chyba, że ich miłość własna to wyklucza, ale wtedy cóż...
    A wydaje mi się, że nie tak dawno na tutejszym forum podnosiłeś problem dotyczący funkcjonalności/grywalności produkcji na Atari, a Twoje uwagi - słuszne skądinąd, tylko może wyrażone w kontrowersyjnej formie ;) - również są z tej samej bajki - ocena "zawodowych" graczy to rzecz nie do przecenienia. I to właśnie ocena graczy mających doświadczenia też z innymi niż Atari platformami pozwoli przenieść je na nasz ukochany komputer, który w końcu przestanie pod tym względem odstawać (o wybaczcie mi twórcy, ale niestety często odstaje), bo technicznie mu niczego nie brakuje.
    sOnar @2013-05-07 00:00:45
    @wieczor. Mówiłem to na party wiele razy - świetną muzę piszesz! Tak trzymać!
    wieczor @2013-05-07 01:32:26
    Dziękuję :)
    Adam @2013-05-07 02:36:11
    Kawałek Wieczora ze środka RoboType powinien startować w MSX Compo i spokojnie by wygrał... :)
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-05-07 02:43:35
    @tdc
    Doszedłem właśnie do 14 etapu ROBO TYPE, gdzie w końcu sromotnie poległem na polu walki. Cóż mogę rzec... Engine w obecnej postaci ma moim zdaniem niezły potencjał. Początkowo dziwnie sterowało mi się statkiem i nie do końca potrafię wytłumaczyć dlaczego - może jest trochę zbyt szybki? Gdyby usiłować tutaj coś zmieniać, to optimum byłaby opcja osobistego regulowania tempa poruszania się poprzez zbieranie speed upów. Ewentualnie można też zastosować rozwiązanie z kilku strzelanek na Mega Drive, znaczy mając do wyboru kilka predefiniowanych prędkości możemy swobodnie przełączać się między nimi. Aczkolwiek muszę przyznać, że po kilku etapach udało mi się przywyknąć i potrafiłem zatrzymywać się precyzyjnie w tym miejscu ekranu, w którym chciałem.

    Niestety, reszta nie jest już tak różowa. Nieskończenie oraz bezładnie pojawiający się przeciwnicy dodatkowo poruszający się i strzelający w losowy sposób szybko mnie znudzili. Widziałeś kilka etapów = widziałeś wszystkie. A nawet jeśli nie, to naprawdę niezbyt chce się sprawdzać, co też tam nowego może czekać za tych, powiedzmy, 10 kolejnych. Moim zdaniem na dobrą strzelaninę poza sprawnym silnikiem w drugiej kolejności składają się pomysłowe levele. Obawiam się, iż samo dodanie bossów niewiele pomoże w urozmaiceniu rozgrywki. Poziomów mogłoby być mniej, ale dobrze by było, gdyby posiadały jakiś design. Gracz lubi pamiętać, że tutaj na górze wyskakuje eskadra jednostrzałowców, a za chwilę na dole będzie transport broni, dzięki której szybko zdmuchniemy większego pacjenta czyhającego na następnym ekranie. Aby lepiej zrozumieć to, o czym mówię, polecam rzucić okiem: poniżej najpierw dwa klasyki gatunku uważane za przełomowe oraz wyznaczające kierunek jego rozwoju (ciekawym mogę wytłumaczyć dlaczego), a potem nieco mniej znana pozycja, ale także utrzymana w tym "właściwym" klimacie.

    http://www.youtube.com/watch?v=q2KeacDX9...

    http://www.youtube.com/watch?v=pVWtI0426...

    http://www.youtube.com/watch?v=REootBj0K...

    W tym ostatnim tytule zazwyczaj wiele naraz się nie dzieje, ale mimo to emocje plus napięcie przez cały czas sięgają zenitu, nawet gdy zna się grę na pamięć - przeciwnicy niby zawsze wylatują tak samo i można się tego nauczyć, ale nigdy nie wiadomo, czy nie trafi nam się jakaś zabłąkana kulka, o co wcale nietrudno, jeśli zdekoncentrujemy się choćby na moment. Tym niemniej to jest to, o czym napisałem: zaplanowany design poziomu, a nie ciągły chaotyczny atak all out.

    Same poziomy też mogłyby być bardziej zróżnicowane - niech będzie pięć dłuższych, a każdy dziejący się w innym świecie, z inną muzyką, innym bossem. Czemu by nie dogrywać ich z dowolnego nośnika danych w razie braku pamięci? Niech gra ma jakiś większy sens niż dotarcie do jak najdalszego poziomu oraz nabicie jak największej ilości punktów, niech ma cel do którego będzie się dążyło i po osiągnięciu którego zakończy się.

    Power-upy. Bardzo fajnie, że w ogóle są, lecz za rzadko, za rzadko... Ostatecznie udało mi się zdobyć potrójny laser, którym walczy się nader sympatycznie, ale strasznie długo to trwało. Strzelanina musi dawać szybką możliwość rozwinięcia skrzydeł - gracz ma czuć, iż w nagrodę za dobrą rozgrywkę to on rządzi na planszy niemal od samego początku. W tego typu grach frajdę ma sprawiać przede wszystkim masowe zdejmowanie dużej ilości wrogów, a nie precyzyjne celowanie do pojedynczych jednostek.

    Wypada także pochwalić muzykę towarzyszącą rozgrywce - szybko wpada w ucho i zagrzewa do dalszej walki. Tym niemniej kolejne etapy powinny mieć nowe utwory dopasowane klimatem do swojego designu.

    Chyba tyle moich żali ogólnych na tym etapie rozwoju projektu - tak obecnie widzę całość przez pryzmat własnych doświadczeń oraz osobistych wymogów odnośnie gatunku strzelanin.

    @bartcom
    quote:

    Pomimo to podtrzymuję nadal, że primo AOL to forum o Atari, a nie o wszystkich platformach 8 i 16 bit


    Niby tak, ale... Napiszę wprost: podoba mi się to miejsce i naprawdę nie chciałbym, aby sympatyczni ludzie, których tutaj poznałem, kisili się tylko we własnym sosie ignorancji, tak jak ma to miejsce na PPA. A niewątpliwie właśnie do tego doprowadzi twarde trzymanie się zasady "Atari only". Atari jest fajne i przecież nic nie stoi na przeszkodzie nadal uważać je za swój ukochany sprzęt, ale przy okazji znać też trochę innych. Prowadząc mój wątek z grami absolutnie nie mam zamiaru "nawracać" nikogo na "obce" platformy - ja tylko informuję o tym, co ciekawego można znaleźć na innych podwórkach. Kto chce, ten zagląda oraz czyta, kto nie chce, ten omija z daleka. Ale jest wybór i o to przede wszystkim chodzi.

    Przez absencję ludzi na party przestaną powstawać świeże pozycje? Będę brutalnie szczery: nawet gdyby, to I couldn't care less. Nie będzie nowych tytułów na tym polu, to zawsze pozostaje masa ulubionych starych plus nieprzeliczone ilości gier na inne platformy. Mi nie zależy na rozwoju danego środowiska - ja je tylko badam takim, jakim jest w danej chwili. W moim szeroko pojętym interesie wręcz dobrze byłoby, gdyby ono w końcu przestało się poszerzać - wszak na skończonym zbiorze informacji pracuje się o wiele łatwiej. Nie czuję jakiejś specjalnej więzi łączącej mnie z żadną marką - każda z nich to tylko jeden z moich wielu sposobów na elektroniczną rozrywkę w postaci gier.

    Dalej będzie nieco przewrotnie, gdyż przy pomocy wypowiedzi Blukiego:
    quote:

    to prawda, że "na żywo" inaczej to wygląda. Tylko, że ja nie neguję potrzeby party, wręcz jakby przeciwnie, doceniam znaczenie.


    ...bo wiem, na czym polega przygotowanie tego typu eventu. Współorganizowałem w życiu niejedną podobną imprezę masową, na której zasuwałem i po 72 godziny bez snu. Absolutnie nie neguję potrzeby oraz sensu istnienia takich wydarzeń, ale odgórne obligowanie absolutnie wszystkich do brania w nich udziału czasem nawet wbrew ich woli to chyba nie jest najlepszy pomysł. Niektórzy naprawdę o wiele lepiej wspomogą społeczność swoją wiedzą czy działalnością właśnie sprzed ekranu monitora niż osobiście pojawiając się na imprezie. Uważam, że dobrze jest znać swoje miejsce w życiu i tego się trzymać.

    Podsumowując, to kto wie - być może kiedyś rzeczywiście spotkamy się na jakimś party, gdzie wyjaśnimy na spokojnie przy piwku wzajemne animozje. Nie wykluczam definitywnie możliwości zaistnienia takiej sytuacji, ale z kilku powodów na pewno nie będzie to w najbliższym czasie.
    tdc @2013-05-07 09:24:12
    @s2325:
    "(...) Nie odpowiada mi wiek 21 i zmiany jakie zaszły, a innym nie odpowiada, że siedzę w latach 90. Nie szukam zrozumienia tylko się izoluję."

    Może i innym nie odpowiada, ale tutaj wszyscy siedzimy w dawnych czasach i jeśli gdzieś masz znaleźć zrozumienie to między nami w 100% je znajdziesz;) Dlatego przyjedź na party! Ja osobiście oczekuję na party ludzi którzy widzą wartość właśnie w tym co kiedyś było piękne, a nie w tym co dziś im się wtłacza aby myśleli "tak jak wszyscy".


    @cpt. Misumaru Tenchi
    Dziękuję bardzo za szybką reakcję, zaraz przekieruję nas na forum.
    tdc @2013-05-07 10:21:30
    Oto mamy wątek dotyczący ROBO TYPE:
    http://atarionline.pl/forum/comments.php...

    Zapraszam szczególnie cpt. Misumaru Tenchi i zorro.
    I @2013-05-07 10:39:25
    cpt. Misumaru Tenchi
    IRATA4 @2013-05-07 10:40:54
    cpt. Misumaru Tenchi
    ja tam za R-type nie przepadam ,Zybex to jest to .
    Ikaruga ;-)
    bartcom @2013-05-07 13:15:03
    @Grey
    Może brak emotikon; może dajmy spokój jest fajno?
    ...i radiomagnetofony.

    W mojej wypowiedzi nawiązałem po prostu ogólnie, że fajnie byłoby, abys pojawiał się na party i abyś nie rezygnował ze świetnego SV. Faktycznie może mało zrozumiale. Pozdrawiam.
    Monsoft @2013-05-07 21:51:16
    A gierca Balz to chyba wzorowana jest na Linuxowym Frozen Bubble.
    Ja we Frozen Bubble to dniami gralem ;)
    pin @2013-05-11 14:38:24
    [quote=S2325]Za to trochę muzyki:
    Fort http://www.youtube.com/watch?v=0t9g6mQlR...
    Dust http://www.youtube.com/watch?v=k-7QuTip4...
    Saperflaj http://www.youtube.com/watch?v=m-tKhrXAI...]

    @S2325 - Jeśli nie istnieje możliwość upublicznienia mojego kawałka w całości to wnoszę o usunięcie go z serwisu YT. Obcięte jest ostatnie około 10 sekund.

    Dodatkowy ficzer ujawni się po przytrzymaniu klawisza SHIFT w czasie uruchamiania. Wybór panoramy dla Simple Stereo, lub wybór strony dla Covox'a ;)-
    s2325 @2013-05-11 22:33:51
    Gdy brak jest dołączonego pliku tekstowego lub opisu w samej produkcji pokazana jest ona według mojego uznania. Nie prowadzę muzeum z dokładnie opisanymi eksponatami tylko pokazuję różne fragmenty mające zachęcić do zapoznania się z daną grą lub demem poprzez uruchomienie go na emulatorze lub w miarę możliwości na prawdziwym sprzęcie. Jeśli nie odpowiada jakiś filmik można umieścić samemu własną wersję lub dodać do niego komentarz.
    pin @2013-05-12 01:56:08
    .. wiesz, to jest tak jak by zaprezentować demo i upie*lić je w połowie. Następnie upublicznić. W sumie, to bez znaczenia jak sądzę ;)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    RastaConverter by Jakub Dębski (896)
    ostatni: 19-04-2024 10:53, laoo
    plus4 kanion (8)
    ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
    Atari ST(e) obraz dla Goteka (2)
    ostatni: 19-04-2024 09:29, Peri Noid
    Musique rythmique Sons électronique (22)
    ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
    Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
    ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
    Niedokładność Fujinet (100)
    ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
    Zgrywanie programów z dyskietek (53)
    ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
    Emulatorowanie przenośne. (48)
    ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
    Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
    ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
    Action! - co robie źle ? (13)
    ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
    ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
    Pismo "Grel" (36)
    ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
    Atari na Anbernic RG35XX (17)
    ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
    VR177x zamiennik WD 1772 (42)
    ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
    Nowa gra "Star Vagrant" (139)
    ostatni: 14-04-2024 12:31, newton

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2780
    Ostatnio zarejestrowany: pawelb
    Postów ostatniej doby: 7

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»