atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry w produkcji - część IV
W dzisiejszym odcinku prezentujemy zapowiedź kolejnej po "07 zgłoś się" gry nawiązującej do popkultury czasów PRL-u oraz sprawdzamy, co powstaje u naszych południowych sąsiadów. Mocno trzymamy kciuki!

  • Pan Samochodzik i templariusze



  • Z wykształcenia historyk sztuki, z zamiłowania detektyw amator, posiadacz niezwykłego wehikułu odziedziczonego po swym wuju - tak, wszyscy polscy atarowcy powinni bezbłędnie rozpoznać po tym opisie Pana Samochodzika, bohatera kilkunastu książek autorstwa Zbigniewa Nienackiego. Cykl był tak popularny, że – o czym nie wszyscy dawni fani wiedzą – kontynuowany jest po dzisiejszy dzień przez innych autorów. Od 1997 roku wydano aż 105(!) nowych pozycji, z czego najnowsze 4 tomy przygód ukazały się w zeszłym tygodniu (dla niezorientowanych ostrzeżenie: w międzyczasie zmienił się główny bohater).


    Na podstawie książek Nienackiego powstało kilka ekranizacji filmowych i telewizyjnych. Chyba nie ma większych wątpliwości, że najbardziej udany był 5-odcinkowy serial "Samochodzik i templariusze" (1971) ze Stanisławem Mikulskim w roli głównej. opowiadający o poszukiwaniu przez Pana Samochodzika wraz z trzema harcerzami skarbu templariuszy. I właśnie ten serial ma się stać kanwą gry Arkadiusza "Larka" Lubaszki, który obiecuje, że wróci do jej tworzenia jak tylko wypuści w świat swoją "Laurę" (o której pisaliśmy dwa tygodnie temu).


    Starzy bywalcy AtariOnLine zapewne kojarzą obrazki z tej gry, ponieważ Larek wystawił dwa screenshoty w konkursie na mockup zorganizowanym przez Kaza w grudniu 2009 roku (niestety w tej chwili artykuł jest niedostępny, obrazki można zobaczyć w odpowiednim wątku na AtariAge).

    Gra ma być tekstówką - przy czym nie paragrafową, tylko umożliwiającą bardziej swobodne formułowanie poleceń. Aby pomieścić w grze zarówno tekst, jak i kadry z serialu, Larek przyjął założenie, że każda lokacja będzie się doczytywała z dyskietki jako osobny plik. Gra jest w bardzo początkowej fazie i brakuje jeszcze dużej części scenariusza, ale, jak widać z filmiku, na pierwszych ekranach da się już coś zrobić:




  • Flood-It


  • Flood-It! jest prostą, ale pomysłową i wciągającą gierką, w którą można zagrać m.in. w przeglądarce WWW, czy na komórce. Plansza gry składa się z ułożonych losowo dużych pikseli w 6 kolorach. Celem gracza jest "zalanie" jednym kolorem całego obszaru gry, ma na to 25 ruchów, a zaczyna z jednego z rogów planszy. Rozgrywka wygląda tak:


    Jedną z osób chętnie grających we Flood-It! w wersji na Androida był mieszkający w Brnie Filip Goldefus, który w pewnym momencie uświadomił sobie, że grę można dość łatwo przenieść na małe Atari w trybie graficznym 10++ – a on od dawna już planował napisanie gry logicznej na naszą ulubioną 8-bitową maszynę.


    Jak na debiut na scenie Atari, Filip postawił sobie dość ambitny cel: postanowił stworzyć całkowicie samodzielnie grę asemblerową, z własną oprawą graficzną i dźwiękową. Kod powstaje przy pomocy Notepada++ i asemblera MADS, a do tworzenia i konwertowania grafiki posłużyły: GrafX2 i proste pythonowe skrypty.


    Gra w dużej mierze jest już ukończona, brakuje przede wszystkim muzyki, poprawiona też będzie grafika. Twórca zapowiada, że jeśli nie uda mu się stworzyć satysfakcjonującej go oprawy muzycznej, to gry nie opublikuje... Pozostaje nam tylko życzyć mu weny, szkoda byłoby nie móc pograć w tę grę na Atari. Powodzenia z RMT!

    2014-04-16 21:46 by "Adam"
    komentarzy: 37
    Tenchi/Modern Crusaders @2014-04-16 23:44:28
    Templariusze to definitywnie najlepsza część oryginalnej sagi (tandeciarskiej chałturowatej pseudokontynuacji przy całej sympatii do chociażby Pilipiuka mówimy definitywne NIE!), więc poczułem się tak cokolwiek zainteresowany. :) Powodzenia, Larku - jednego gracza masz już pewnego na bank, tym bardziej że Mikulski był znacznie lepszym Tomaszem niż Machulski, Wysocki bądź Krukowski. Czy w związku z użyciem kadrów z serialu należy się też spodziewać oparcia scenariusza gry na fabule ekranizacji?
    ORMO ciągle czuwa? @2014-04-17 00:11:54
    Czy to prawda, że Pan Samochodzik był w ORMO? Czy można uznać, że był stereotypowym wcieleniem ormowca? To dopiero by było... Pierwszy ormowiec - bohater gry na Atari :) Może jakiś patch na życiorys - w sumie - fajnego bohatera? Można patchować software, to czemu nie literaturę? Gra to doskonała okazja ;)
    larek @2014-04-17 00:45:58
    @Tenchi
    Tak, gra jest (a w zasadzie to ma być) mocno związana z serialem właśnie z uwagi na grafikę.

    @ORMO
    Pan Tomasz należał do ORMO. Ba, sam Nienacki był ormowcem...
    http://ksiazki.onet.pl/wiadomosci/zbigni...
    Vasco/Tristesse @2014-04-17 01:15:01
    xeen @2014-04-17 08:14:27
    Autor Fllod-It to chyba perfekcjonista perfekcjonistów :) Napisać grę i uzależnić jej wydanie od swojej muzyki? No no :)
    Adam @2014-04-17 08:45:04
    Kolega Vasco jest dobrze widoczny w ostatniej części filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=KhNItyWe...
    mgr_inz_rafal @2014-04-17 19:27:16
    Xeen, nie perfekcjonista tylko "cfaniak" ;-)
    Zostawia sobie furtkę na wypadek, gdyby nie chciało mu się kończyć gry :)
    Cosi @2014-04-17 20:07:17
    Przepraszam, że marudzę, na dodatek nie na temat, ale angielskie słowo "location" to po polsku "lokalizacja". "Lokacja" znaczy trochę co innego ;-)
    falcon030 @2014-04-17 20:27:53
    Pan Samochodzik i templariusze -> PROSZĘ, potwierdźcie, że to nie spóźniony żart na 1.IV!!!
    Jak dla mnie:
    pomysł: 10/10
    wykonanie: 10/10
    szanse na finalizację: ?/10
    Trzymam kciuki!!!!
    larek @2014-04-18 08:22:03
    Szanse na ukończenie są duże. Natomiast termin ukończenia... skrywa się w mglistej i odległej przyszłości...
    filipus @2014-04-18 10:06:44
    What does "cfaniak" mean? ;) Just wondering.
    jhusak @2014-04-18 10:24:36
    Większa część drogi upłynęła wam na rozmowach (...)
    jhusak @2014-04-18 10:28:22
    @filipus, it's intentionally bad written "cwaniak" in english: dodger, slyboots.
    xBios-fan @2014-04-18 13:18:12
    Będzie muzyka podczas doczytywania? ;)
    larek @2014-04-18 14:08:26
    Mogłaby być, gdyby autor xB wypuścił w końcu finalną wersję pracującą z FAT (konieczny jest bezpośredni odczyt/zapis z karty pamięci w SIO2SD). No, ale uparł się, że pierwszeństwo mają inne wersje...
    wieczór @2014-04-18 15:36:39
    Wystarczyłaby tytułowa. Kto się podejmie? :) https://www.youtube.com/watch?v=eWnom3Zl...

    (W 07 zresztą też)
    Adam @2014-04-18 15:47:05
    Przyznaj, że Cię kusi, Wieczór ;)
    wieczór @2014-04-18 16:07:56
    Kusi, ale trudne :) Do 07 są midy - fakt, że fragmenty ale można na ich podstawie sklecić całość. Tu - tylko ze słuchu (a tak, research już zrobiony ;) )
    jhusak @2014-04-18 18:00:14
    Eee, tam, trudne. Od czego są zwalniacze.
    wieczór @2014-04-18 21:09:14
    Winners do not use drugs :)
    jhusak @2014-04-18 21:50:55
    But druggers win!
    Ale to z midi to jest jeszcze bardziej na łatwiznę.
    Ja tak nie robię (dlatego niewiele robię :)
    wieczór @2014-04-18 22:04:43
    No nie taka znowu łatwizna. Tak naprawdę mid daje Ci ogólne pojęcie o tonacji i melodii - odpada "dekodowanie" uchem - ale do konwersji na pokeya to jeszcze kawałek jest - właściwie i tak dalej ręcznie. W przeciwnym wypadku może wyjść coś na kształt Second Reality na ST.... :/
    wieczór @2014-04-18 22:42:19
    No i jeszcze mógłby ktoś walnąć scenariusz pod tego bohatera:

    http://www.youtube.com/watch?v=S9hzFh5nS...

    Może tekstówka a może coś w stylu Baker Street 221B :)
    Powiatowy Fanklub ORMO @2014-04-19 11:13:55
    @larek
    Życiorys Nienackiego - masakra. Patchowanie nie nada. Trzeba napisać od nowa. Nie miałem pojęcia, że to aż taki komuch okrutny był. Dzięki za wskazanie ciekawego artykułu.

    A grę... Warto skończyć, bo dystans to podstawa. Trochę jak z "Czterej pancerni i pies" - komunistyczna bujda na resorach, a film ogląda się do dziś, mając w tyle propagandę. Ot, fajna historia.

    @wieczór
    Demko "Second Reality" - fajna i wyczekana konwersja. Ale muza fatalna. Teraz kumam, że to przez użycie MID do konwersji.
    wieczór @2014-04-19 12:05:39
    @ORMO: nie byłem do końca precyzyjny - nie chodzi o MID jako taki, bo muza do 2nd Reality nie jest w midi - to S3M (a w zasadzie 2 - jeden Skavena, drugi Purple Motion). Chodzi o podejście do konwersji. Mając źródło dostępne wielu konwerterów wpada w pułapkę "dokładności" po prostu przerzucając nutki - to nie działa. Szczególnie jeśli konwersja ma przejść z sampla/wave table'a do chipa i z większej do mniejszej ilości kanałów. Zrobienie dobrej konwersji wymaga sporo pracy w tym wypadku, trzeba z muzyki wybrać to, co ma zostać słyszalne i stanowi o jej charakterze i wytłumić/pozbyć się nieistotnych ozdobników. MID albo moduł bardzo pomagają - nie trzeba ze słuchu szukać nut, tonacji, widać wszelkie niuanse - upraszcza to mechaniczną część zadania. Aby to, co jest zagrane na 3 kanałach brzmiało dobrze na jednym, trzeba to trochę zmodyfikować. W 2nd Reality oberwała perkusja a zwłaszcza w części Purple Motion - czyli centralnej - jest to bardzo istotne - muza straciła dynamikę. Jestem pewien że KB robiąc muzę na C64 również posługiwał się oryginalnym modułem, ale on to zrobił dobrze, co jest dowodem, że na 3 kanałach chipa się da. Po prostu pewne rzeczy trzeba przepisać na nowo - automatyczna konwersja tu nic nie da. I oto chodzi.

    W przypadku muzyki do 07 początkowy motyw jest dość prosty, ale dużo do charakteru dają tu akordy i portamento, plus swingujący bas - ale w tle. MID jest bardzo pomocny ale przepisywać trzeba, a na końcu przede wszystkim, posłuchać i porównać z oryginałem, nie z midem :)
    wieczór @2014-04-19 12:09:28
    adv @2014-04-19 13:55:07
    Wersja C64 wgniotła mnie w krzesło.

    RC, RMT, G2F... Atarka dała by radę.
    ORMO ma dziś wolne @2014-04-19 17:25:44
    @wieczór
    Wiem, że oryginał muzyki z "Second Reality" to wielokanałowe S3M ze Scream Trackera. To było pierwsze demko, jakie widziałem na PC. W każdym razie, dzięki za uściślenie myśli. Wcześniej zrozumiałem, że ktoś miał pliki MID zrobione z oryginalnych S3M i kopiował zapis nutowy do jakiegoś edytora na ST, np.: MaxYMizer. Fakt, że konwertowanie S3M do MID to krok raczej zbędny, skoro nuty można podejrzeć w S3M. Generalnie, konwersja muzy na ST z PC wyszła hałaśliwie. Według mnie idealnie trafiłeś, jeżeli chodzi o brak dynamiki z powodu cięć na perkusji. Zgadzam się, ciężko wcisnąć wszystko w 3 kanały, ale... SID w C64 też ma tylko 3 kanały i tam się udało znacznie lepiej niż na ST. Wiem, że Yamaha spokojnie dałaby radę. Tutaj zgadzam się, że istotne jest podejście do konwersji. Jako stary, zgorzkniały ORMOWIEC ;-) rozwinę Twoją myśl - do konwersji trzeba mieć talent i wprawę. Muzyk na C64 miał ich więcej.
    ZOMO @2014-04-19 19:21:27
    @ORMO: siema brachu, co tam ?
    JdS @2014-04-24 13:15:06
    To może być bardzo interesująca pozycja.
    JdS @2014-04-24 13:16:12
    To może być bardzo ciekawa pozycja.
    gad @2014-04-24 23:15:43
    szczerze ? po trzecim sprawdź w panu samochodziku ja bym mu napisał:
    do dupy ta gra

    nie ma sensu pisania tekstówek. Nikt w to nie gra dłużej niż 3 minuty. dejcie spokój. marnujecie czas. tekstówki na pal. już wolałbym ogladać reklamy w tv. tekstówki to zgaduj zgadula co pomyślał twóraca. żeby chociaż chociaż jakiś spis komend cokolwiek. goła baba, nie wiem. zero motywacji. zejdźcie z te drogi bo marnujecie czas. Koszmar. pan samochodzik ? uruchom silnik? sprawdź kluczyki ? czy nie są betonowe ? no ludzie...
    mgr_inz_rafal @2014-04-25 09:03:15
    @gad
    Przesadzasz...
    Jeden lubi grać w polo, a drugi jak mu skarpetki śmierdzą ;)
    IRATA4 @2014-04-25 17:48:29
    @gad ,a ja na ten przykład czekałem na grę tekstowo graficzną i kibicuje Larkowi ,gad/grałeś kiedyś w "SEN" ,"ALFABET ŚMIERCI"....itp? ,na maluszka takowych gier z digitalizowaną grafiką w zasadzię nie ma ,chłopaki robia co mogą a ty takie głupoty wypisujesz ,napisz lepszą gre a zabłyśnieś jak gwiazda na wiosennym niebie a na razie jesteś w d.... .
    IRATA4 @2014-04-25 17:50:22
    @mgr_inz_rafal a mnie śmierdzą bo zapomniałem z pralki wyciągnąć i zgniły ;-)
    u @2014-04-26 10:57:08
    Pan Samochodzik i templariusze zapowiada się ciekawie, brak gier tekstowych z oprawą graficzną w postaci czarno białych zdjęć to będzie pierwsza tego typu produkcja na 8bit.
    anty-gad @2015-02-07 03:07:50
    bredzisz gościu. tekstówki są za#biste - tylko by je lubić trza mieć więcej IQ niż kura domowa - dziób zatem dalej :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (192)
    ostatni: 28-03-2024 09:11, Caesar
    TSFX Turbo Blizzard (54)
    ostatni: 27-03-2024 22:17, lexx
    RMT hacking (171)
    ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
    Awaria SIO2SD? (22)
    ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
    Ciekawostki (5543)
    ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
    Niedokładność Fujinet (47)
    ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
    Rick Dangerous (322)
    ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
    Murmulator i A800 ;) (5)
    ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
    Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
    ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
    ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
    Moje materiały wideo z grami na A... (192)
    ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
    Nowe okładki gier - LAURA (270)
    ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
    Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
    ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon
    ZIARENKO KURKI (26)
    ostatni: 23-03-2024 18:40, gizmomagic
    Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (121)
    ostatni: 23-03-2024 12:18, tOri

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2771
    Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
    Postów ostatniej doby: 12

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»