atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (23)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Konkurs NOMAM: BASIC Ten-Liners 2015
Gunnar "Bunsen" Kanold ogłosił zasady tegorocznej, czwartej już edycji konkursu na najlepszą grę mieszczącą się w 10 liniach kodu języka BASIC. Konkurs tradycyjnie organizowany jest z okazji niemieckiego zlotu miłośników komputerów retro NOMAM ("Not Only Marvelous Atari Machinery") odbywającego się wiosną w Lubece.

W roku 2011 była to zabawa ograniczona do kodowania na żywo podczas trwania party. Analogicznie było w 2013 roku, a 6 powstałych wówczas dziesięciolinijkowców zostało zgłoszonych do konkursu programistycznego ABBUC jako jeden zestaw gier (efekt: niezłe 9. miejsce na 14 zgłoszeń).

Przełomowy był rok ubiegły, kiedy to konkurs ogłoszono wcześniej na forach, a zgłoszenia były przyjmowane z całego świata (z Polski wystartowali Pirx, Ilmenit, mgr inż. Rafał, Sikor i Kuba Husak) – łącznie powstało 40 gier. Została nawet wydana książka ze wszystkimi grami i informacjami o ich autorach.




W tym roku organizatorzy idą za ciosem i jeszcze bardziej rozszerzają formułę, zarówno jeśli chodzi o platformy, jak i dialekty języka BASIC. Oto ich pełna lista:

8-bitowe Atari:
- Atari BASIC
- Turbo BASIC XL
- Altirra BASIC
- OSS BASIC XE
- OSS BASIC XL

Commodore 64
- Commodore BASIC V2
- Simon's BASIC

Commodore 128
- Commodore BASIC 7.0

Amstrad/Schneider CPC
- Locomotive BASIC 1.0
- Locomotive BASIC 1.1


Rywalizacja będzie prowadzona w następujących kategoriach:

1. Kategoria "PUR":
Linia kodu może zawierać maksymalnie 120 znaków, skróty są dozwolone.

2. Kategoria "EXTREM":
Linia kodu może zawierać maksymalnie 256 znaków, skróty są dozwolone.

3. Kategoria "LIVE":
W trakcie zlotu NOMAM zostanie ogłoszone zadanie programistyczne, które ma być rozwiązane w ciągu 2 godzin


Zasady:
- nie można doczytywać danych ani kawałków programu;
- program nie może zawierać instrukcji kodu maszynowego;
- używanie POKE-ów jest dozwolone (żeby np. zmodyfikować Display List, grafikę Player-Missile);
- deadline: zdalnie – środa 8 kwietnia, godzina 21:00 czasu letniego środkowoeuropejskiego (maile przesyłamy na adres GKANOLD-małpka-gmail-kropka-com), na miejscu – sobota 11 kwietnia, godz. 21:00;
- głosowanie, a potem przyznanie nagród: sobota 11.04 o 23:30;
- wraz z kodem powinien być dostarczony również plik tekstowy, zawierający opis i instrukcję gry;
- programiści wyrażają zgodę na publikację tych programów, opisów i instrukcji przez organizatora;
- głosować mogą wyłącznie uczestnicy zlotu NOMAM w Lubece.

Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału!


Pojawiły się już pierwsze zgłoszenia:

1. "Chase" (Atari) - autor: Holger "Rockford" Bommer




2. "Micronoid" (CPC) - autor: Markus "Devilmarkus" Hohmann

3. "Get!" (Atari) - autor: Chris "atariland2600" Read




4. "K1nderc0mp" (Atari) - autor: Chris "atariland2600" Read




5. "Mini-Breakout" (Atari) - autor: Adrian Groves




6. "Hearts & Bullets" (C64) - Vincent "Bytebreaker" Truppe

7. "Hangman" (Atari) - autor: Adrian Groves




8. "Navigator" (C64) - autor: "e5frog"

9. "Racer" (C64) - autor: Georg "Endurion" Rottensteiner

10. "Bad Square Swarm" (C64) - autor: "Hexworx"

11. "Simon" (Atari) - autor: Adrian Groves





Linki:

- oficjalna strona ze zgłoszeniami

- wątek w języku angielskim

- wątek w języku niemieckim


Przykładowe gry z poprzednich lat:

"Jump!" Xuela - zwycięzca w kategorii PUR w 2014

"2047" Pirxa - zwycięzca w kategorii EXTREM w 2014



"Moonlander" Stefana Dorndorfa (2013)



"Flappy" Pirxa (2014)


2015-01-30 18:39 by "Adam"
komentarzy: 16
pin @2015-01-30 20:57:00
Da się obejść regulamin na dwa sposoby. Jeden umożliwia zapisanie większej ilości danych w linii, niż zazwyczaj (np. 160 znaków + skróty instrukcji), drugi trick zastosował onegdaj w podobnym konkursie Magnus, pisząc pracę w asm ;)
pin @2015-01-30 21:01:36
np. teraz mam w tbxl jedną linię na pięć linii. 190 znaków :D
Adam @2015-01-30 21:28:46
Pin, nawet nie przeczytałeś tego, co jest powyżej, prawda? Bo po co, jak można napisać jakiś komentarz ;) Wyraźnie jest napisane, że istnieje odrębna kategoria z liniami do 256 znaków ze skrótami. A wywoływanie kodu maszynowego jest niedozwolone.
pin @2015-01-30 21:50:36
... przeleciałem wzrokowo do punktu zasady - przepraszam ;)

Ale co do kodu maszynowego, to nie jestem przekonany. Może inaczej zapytam - czy można użyć instrukcji REM i dowolnych znaków po niej następujących, oraz zapisać 2* poke i wyjść do DOS? Odpowiedz na takie pytanie.
Adam @2015-01-30 22:16:08
@pin: intencja organizatorów jest jak rozumiem taka, że nie można tak zrobić. Bunsen już raz zmieniał treść odpowiedniego punktu regulaminu, w tej chwili brzmi on "the 10 lines of the programm can not contain self-written machine code". Nie wykluczam, że ta treść będzie przez organizatorów jeszcze ulepszana i doprecyzowywana, żeby przekaz dla różnych "spryciarzy" był klarowny :)
pin @2015-01-31 01:09:55
Czyli nie można korzystać z instrukcji REM mimo, że nie jest to jasno powiedziane? ;)-
Adam @2015-01-31 11:25:10
Samo REM jest oczywiście dozwolone :) Ale jeśli po REM umieszczasz sekwencję, która ma realizować kod maszynowy, to zostanie to potraktowane jako "self-written machine code". Tak to rozumiem.
Najlepiej jest wyjaśniać wątpliwości u źródła, w zasadach podany jest adres głównego organizatora. Być może po wysłuchaniu Twojej argumentacji Bunsen poprawi odpowiedni punkt.
Adam @2015-01-31 11:31:28
A jeśli masz pomysł na świetnego dziesięciolinijkowca i blokuje Cię tylko niemożność użycia instrukcji po REM, to nie przejmuj się, pisz śmiało :) Najwyżej NOMAM odrzuci zgłoszenie w konkursie, ale ludzie mogą taki program docenić. My chętnie go opublikujemy i opiszemy. Pozdrowienia!
pirx @2015-02-01 21:08:05
teraz w regulaminie są dwa wiersze na temat ML:

- Call of machine language programs are prohibited
- the 10 lines of the programm can not contain self-written machine code

Czyli nie tylko USR jest zabronione, ale trick z DOS też, bo to jest niewątpliwie "Call of ML". Przed tym dopiskiem można by sobie wyobrazić wywołania ML z ROMu za pomocą komendy DOS.
Adam @2015-02-01 21:41:24
No niezupełnie - pierwsze zacytowane przez Ciebie zdanie zostało zastąpione przez to drugie, tyle że Bunsen nie wie, jak zmienić swój pierwszy post na AtariAge i pierwsze ciągle tam wisi :) Na oficjalnej stronie to pierwsze zdanie jest wyczernione jako nieaktualne: http://gkanold.wix.com/homeputerium#!10liners/c15hi
Adam @2015-02-01 22:51:25
Zgłoszony został kolejny dziesięciolinijkowiec na Atari: "K1nderc0mp" - autor: ponownie Chris "atariland2600" Read.
pirx @2015-02-02 01:04:29
no to chyba fiaktycznie nie byłoby wbrew regulaminowi wywołyłać coś z ROMu za pomocą komendy DOS.
mono @2015-02-02 12:15:04
Albo przerwania :)
Adam @2015-02-03 11:38:46
Pojawiła się w konkursie kolejna gierka na Atari: "Mini-Breakout", autor: Adrian Groves
ZbyniuR @2015-02-05 00:29:41
Devilmarkus to ten sam co stworzył emulator JavaCPC. :)
Adam @2015-02-05 21:46:05
Zaktualizowałem listę zgłoszeń - w tej chwili jest ich 11, z czego 6 na Atari.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
RastaConverter by Jakub Dębski (896)
ostatni: 19-04-2024 10:53, laoo
plus4 kanion (8)
ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
Atari ST(e) obraz dla Goteka (2)
ostatni: 19-04-2024 09:29, Peri Noid
Musique rythmique Sons électronique (22)
ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
Niedokładność Fujinet (100)
ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Emulatorowanie przenośne. (48)
ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
VR177x zamiennik WD 1772 (42)
ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
Nowa gra "Star Vagrant" (139)
ostatni: 14-04-2024 12:31, newton

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2780
Ostatnio zarejestrowany: pawelb
Postów ostatniej doby: 14

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»