atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018

W poprzedniej nowince prezentowaliśmy gry, teraz czas na wyniki tegorocznego konkursu programistycznego niemieckiego klubu ABBUC. Głosowało 55 osób przypisując każdej z gier niezależną ocenę (w skali od 1 do 10).

Postaramy się aktualizować treść w miarę publikowania kolejnych produkcji. Przypomnę tylko, że decyzja o ewentualnej publikacji dla osób spoza klubu należy do autorów danej produkcji.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gratulujemy zwycięzcom!



  • 1. Millionaire - 440 pkt



  • • kod: Marek „MaPa” Pavlík,
    • grafika, muzyka, pytania w wersji anglojęzycznej: Zdeněk „PG” Eisenhammer
    • pytania w wersji niemieckiej: Andreas „CharlieChaplin” Koch

    Grę można pobrać z tego miejsca, a jej źródła stąd.

    Jest też dostępny Millionaire Custom Game Builder, pozwalający tworzyć własne zestawy pytań (również po polsku), dodatkowo jeszcze kilka innych wersji – odpowiedni wątek znajduje się tutaj.




  • 2. Kowalsky's Fury - 384 pkt



  • • pomysł, kod, grafika: Kamil „Gorgh” Trzaska,
    • muzyka: Michał „Caruso” Brzezicki,
    • ekran tytułowy: Raphis.

    Grę można pobrać stąd.

    Taką animację przygotował Gorgh prezentując grę w wątku na AtariAge:




  • 3. Ski-It - 329 pkt



  • Autorzy:
    Jason „TheRealBountyBob” Kendall - pomysł, kod, design
    Eric Henneke - muzyka
    NRV - ekran tytułowy (niedołączony do wersji konkursowej)

    instrukcja do gry





  • 4. Black Bouncy Blob - 309 pkt


  • Autorzy:
    Martin „MatoSimi” Simecek - pomysł, kod, grafika, robocza muzyka,
    José Pereira – konwersja ekranu tytułowego.


    Wersja konkursowa jest do pobrania stąd, wkrótce MatoSimi ma opublikować ulepszoną wersję.





    2018-10-20 19:19 by "Adam"
    komentarzy: 60
    RetroBorsuk @2018-10-20 19:28:24
    Naprawde? To sie dzieje naprawde? Milonerzy?! Kurrrczaczek. Cos musi tam byc nie halo z tym run n gunem od Gorgha, ze przegral z Milionerami. Sprawdze Kowalskiego jeszcze dzis.
    adolfinio @2018-10-20 19:50:40
    Ja też go sprawdzę, bo patrząc tylko na obrazki powinien wygrać na luzie.
    Kaz @2018-10-20 19:53:02
    Congratulation for winners: MaPa, PG and Charlie Chaplin!

    Pierwsza czwórka wygląda na fajne gry, wbrew temu co niektórzy pisali. Szczególnie moją uwagę zwraca gra MatoSimiego i Jose, mało jest gier, w których rozgrywka jest zsynchronizowana z muzyką. SkiIt zapowiada się ciekawie, skoro zajęło 3 miejsce. Szkoda, że nasi - Gorgh, Caruso, Raphis nie wygrali, ale tak to bywa w rywalizacji, nie zawsze faworyt wygrywa. W konkursach ABBUC liczy się nie tylko sama gra, ale również jej prezentacja dla uczestników głosowania. Dobra prezentacja potrafi podbić liczbę głosów. Krótko mówiąc - screenshoty są drugorzędne.
    Adam @2018-10-20 19:53:10
    Podpiąłem link do Kowalsky's Fury.
    mav @2018-10-20 20:06:21
    Jednak niezbadane są wyroki ludzkie. Ja bym Kowalskiego typował, chyba że ewidentnie coś jest skopane, czego nie widać...
    gorgh @2018-10-20 20:12:08
    polecam sprawdzić i ocenić samemu :) ja się spodziewałem 2 miejsca szczerze powiem, bo chłopaki przygotowali 1000 pytań, co jest kupą roboty, choć cieszą mnie głosy, które do mnie docierają, że KF jest lepszą grą
    Kaz @2018-10-20 20:24:28
    Z "lepszą grą" jest jak z "lepszym komputerem", "lepszą muzyką", etc. To kwestia gustu. Jeden da się pokroić za zręcznościówkę, a inny woli gry logiczne. Jeden woli gry z dobrą grafiką, dla innego to bez znaczenia, liczy się gameplay.
    gorgh @2018-10-20 20:25:13
    tak, co racja to racja
    IRATA4 @2018-10-20 21:44:13
    A ja widzę fajne dwie,zobaczę bo ludzcy przecuwnicy zachęcają
    bocianu @2018-10-20 21:44:17
    KF bardzo fajna gra. Swietne animacje i grywalność, nawet sterowanie mi nie przeszkadza. Jedyny feler to, że jest bardzo łatwa. przeszedłem ją za pierwszym podejściem z wynikiem 211328pkt.
    gorgh @2018-10-20 21:49:47
    bocianu: moje gry zasadniczo są łatwe, TRE będzie troszkę trudniejsza, cieszę się, że Ci się spodobała, czekam na kulki!
    RetroBorsuk @2018-10-20 22:23:43
    Dobra chłopy. Kowalsky's Fury ukończone.
    Za drugim podejściem bo musiałem się przyzwyczaić do sterowania.

    Gra jest niezła, całkiem dobra. Dałbym 7-/10 albo żółte światło w retrometrze. Widże tu jednak potencjał na grę bardzo dobrą. Do rzeczy:

    PLUSY:

    + fajowe muzyczki
    + podoba mi się strona tytułowa i niby interko, chociaż fabuła sztampa. Na stronie tytułowej żołnierz a rzecz niby scifi to lepiej byłby jakiś szpieg - ale to pierdółka proszę nie zwracać na to uwagi.
    + animacja postaci
    + fajnie, że można się wspinać
    + fajnie, że można strzelać w trakcie wspinaczki
    + generowane losowo mapy (można zagrać pare razy)
    + szybko się strzela

    MINUSY:
    - za łatwa.
    - troszkę brakuje dynamiki, ja bym to przyspieszył, ale sterowanie bardziej responsywne zrobił jakby się dało oczywiście.
    - walka jest bardzo schematyczna, kucki, strzał na stojąco, kucki i powtórz do śmierci wrogów
    - dlaczego nie można strzelać w trakcie kucania? Byłoby za łatwo?I tak jest łatwo.
    - w trakcie wspinaczki fajnie by było dodać umiejętność strzelania także w drugą stronę z wyciągniętą ręką oraz przejścia na przeciwną stronę filara. A tak to nieraz trochę upierdliwe, zejdź z filara i wejdź z drugiej strony...
    - jeżeli filar kończy się na podłodze - powinno nie być możliwości zejścia niżej. A tak to można głupio zginąć
    - nieraz nie da się podejść do krawędzi dziury, a nieraz postać jakby nas ładnie centruje do niej. Od czego zależne? Ale skoki to tutaj jest pikuś.
    - strzały z bliska przelatują przez wroga.
    - tylko jedna broń i w sumie przeciwnicy to różnią się tylko kolorem i minimalnie wyglądem (chyba odpornością też) ale nie zachowaniem. To tak jakby był jeden wróg plus drony.
    - jeżeli kucamy i chcemy się odwrócić musimy wstać. Powinna być możliwość obrotu w trakcie kucania.
    - wskakujemy na filar i w tym momencie postać nie reaguje na komendy dżoja. Musimy daćdo góry lub na dół i dopiero można zeskoczyć. to chyba specjalnie, żeby ułatwić.

    Podsumowując. Nieźle jest jednak jest tu potencjał na coś naprawdę fachowego. Można
    RetroBorsuk @2018-10-20 22:24:29
    Można by się zastanowić nad wprowadzeniem większej ilości wrogów, przyspieszeniem ruchu postaci. Walkę bardziej zdynamizować. Dodać wrogów, do których własnie trzeba by strzelać z kucek czy nawet strzelanie w górę (fire + góra) do latających wrogów co by zrzucali bomby.Albo nawet turlanie, ale tu już może pojechałem. Jest to run n gun, ale jeszcze trochę za bardzo zakorzeniony w komnatówkach - szczególnie widać to po walce i wspinaniu (mało dynamiki w tym) ale fajnie, że to wspinanie jest. Super by było jakby postać mogła strzelać w każdym kierunku (FIRE + kierunek jednoczesnie) i byliby przeciwnicy, na których można by to wykorzystać. Latający zrzucający bomby, działka jak w Gryzorze. Wtedy jeszcze jakaś broń typu rozpylacz do zebrania.

    Jak na pierwszą część gry jest OK. I mam nadzieje, że powstanie kontynuacja.

    Miłego wieczorku dla Gorgha. Myślę, że zrecenzuje wraz z Blinkiem i Baby Berks, będzie jako trzecia gra. Pozdrawiam
    jsr * @2018-10-20 22:52:54
    Oczywiste było że milionerzy wygrają. A w grze gorgha właśnie rozdwoiła mi się postać - pomarańczowe osobno, białe osobno.
    gorgh @2018-10-20 22:56:40
    o testowałem grę kilkadziesiąt godzin i nigdy mi się to nie przytrafiło, ciekawe
    jsr * @2018-10-20 23:08:42
    można też strzelać kiedy się zostało zabitym oraz strzelać ze ściany w swoje własne plecy
    gorgh @2018-10-20 23:11:31
    tak, jakoś to przegapiłem, ale na szczęście to nie ma jakoś wpływu na rozgrywkę
    RetroBorsuk @2018-10-21 10:39:12
    A tak z ciekawości Gorgh to ile tych pytań Ci Abbuc zadał i na przykład jakie?
    Adam @2018-10-21 10:52:47
    @RetroBorsuk: Gorghowi chodziło o liczbę pytań w grze Milionerzy, a nie że jego ktoś pytał.
    RetroBorsuk @2018-10-21 12:26:38
    Aaa widzisz, tak to jest jak się czyta i gra w nocy hehe.
    Adam @2018-10-21 14:06:55
    Podmieniłem link do KF na nowszą wersję.
    bob_er @2018-10-21 16:28:53
    W temacie Kowalsky'ego - jaka jest minimalna odległość do przeciwnika, by strzał był skuteczny?
    Miałem sytuację, gdy pomiędzy bohaterem a przeciwnikiem było około 8-10 pikseli róznicy a strzały przez niego przechodziły.
    No, i fajnie, że w moim ulubionym trybie graficznym to zrobiłeś :).
    gorgh @2018-10-21 16:30:13
    tak na oko to trzeba stać jakieś 2-3 bajty od przeciwnika
    nosty @2018-10-21 18:05:34
    @RetroBorsuk - ja zrozumiałem o tych pytaniach identycznie, a czytałem w dzień ;)

    BTW. "- dlaczego nie można strzelać w trakcie kucania? Byłoby za łatwo?I tak jest łatwo. "

    Można strzelać w trakcie kucania, ale trzeba wybrać kierunek. Tzn sterowanie jest ciut inne niż na stojąco.
    gorgh @2018-10-21 18:31:09
    nosty: ten "feature" został usunięty w nowej wersji pliku "kf_fixed.xex"i wolałbym aby ludzie grali w nowszą wersję, bo ten bug za bardzo ułatwia grę
    koder @2018-10-21 19:04:56
    Haha! Atarowcy dostali to o co sami prosili. Wygrana Milionerów to efekt wieloletniego przyklaskiwania grom tekstowym, crapom w basicu, rebusom, konkursom wiedzy i ogólnie atarowskiemu piciu paciu. Tej machiny już nie zatrzymacie. Informacja poszła w świat: na Atari warto robić wyłącznie crapy, bo te są najbardziej szanowane!
    RetroBorsuk @2018-10-21 20:08:54
    Jest w tym poniekąd część prawdy... Ale mamy Robbo Solucje! :-)
    Adam @2018-10-21 20:24:01
    Podpiąłem link do gry Millionaire i do Millionaire Custom Game Buildera.
    RetroBorsuk @2018-10-21 20:31:03
    Adamie czy tego GIFa z kowalskiego będę mógł wykorzystać w recenzji? W tygodniu zacznę pisać. Gniew Kowalskiego spowodowany zdradą jego żony z jego klonem! I wyciąga z szafy swój stary, zjedzony prawie przez mole mundur, z ostatniej wojny, zardzewiały karabin i rusza z zemstą do laboratorium firmy klonującej ludzi. Jebudu!Kowalski nie zardzewiał!
    Tak w skrócie...
    Adam @2018-10-21 20:37:41
    To był GIF przygotowany przez Gorgha, ja go tylko użyłem :)
    gorgh @2018-10-21 20:38:53
    o,a ja myślałem, że to Twój :) Borsuk: można
    RetroBorsuk @2018-10-21 20:40:08
    No to to samo pytanie do Gorgha.
    RetroBorsuk @2018-10-21 20:40:42
    Oki. Thx.
    PG @2018-10-21 20:51:06
    koder, of course the game rules are simple and can be easily implemented in BASIC, but can you please show me how do you do coloured hi-res graphics and proportional font rendering, among others?
    Kaz @2018-10-21 22:41:57
    PG - exactly! Your game is incredible well done. I like this beautiful hi-res gfx and care about details! Don't treat "koder"'s opinion too serious, he is well known from his provoking comments, mixing truth with lies and contain exaggerations :)

    Sprawa oczywista dla mnie. W Milionerów da się grać długo, całą rodziną i szybko nie znudzić. Do tego gra wykonana naprawdę ładnie, z dbałością o szczegóły. Kovalsky's Fury, jak podnosili przedmówcy, ma potencjał, ale na razie niestety gra jednego razu - zagrać i zapomnieć. Piękna płynność postaci, ciekawe pomysły Kamila na plansze, chwali się również oryginalność podejścia - zamiast konwertowania - własna gra od zera. To równocześnie jest też słabość gry - polecałbym Ci Gorgh współpracę przy projektowaniu scenariusza/poziomów, zasad gry. Jednej osobie, nawet tak zdolnej jak Ty, zapewne ciężko dobrze zbilansować wszystkie elementy. Dodatkowa osoba mogłaby wprowadzić element świeżego spojrzenia na gameplay i wciągalność.
    gorgh @2018-10-21 23:05:39
    Kaz: :)))
    Chwalisz grę PG za świetne wykonanie, detale, ciekawą i nie do znudzenia. "Koder" wspomniał, z resztą mając dużo racji, że gra w zasadzie to zwykła tekstówka. Cóż z tego, że podkolorowana sprajtami- to się robi w G2F w 5 minut :) Jeśli uważasz, że odpowiadanie na pytania z zakresu wiedzy ogólnej jest fascynujące i świadczy o miodności gry to ok :)
    "Koder" słusznie moim zdaniem zaznaczył, że jest trend do traktowania Atari jako procesora tekstu, widać to po Solucji i 07 Zgłoś się i po Milionerach. Mocno promowane rzeczy nie mające nic wspólnego z finezją programowania :)
    Ja uważam, że chłopaki się napracowali, dlatego nie czuję zazdrości z ich 1 miejsca, ale porównywanie obu gier daje oczywiste wnioski. Milionerzy to gra której największą finezją są fonty proporcjonalne- program do napisania w 3 godziny (wiem, bo sam w 3 godziny napisałem proporcję). Nie chcę się chwalić, ale moja gra jest dużo dużo bardziej złożona i daje ciekawszą rozrywkę bo jest GRĄ a nie programem edukacyjnym :)
    Adam @2018-10-21 23:12:54
    Dodałem link do konkursowej wersji Black Bouncy Blob.
    Adam @2018-10-21 23:26:39
    ... i rozszerzyłem listę autorów Ski-It. Niestety wygląda na to, że Jason ciągle jeszcze szlifuje tę grę i usuwa bugi.
    Kaz @2018-10-21 23:54:46
    Gorgh - dziwnym trafem opinie kodera kolejny raz są dokładnie zbieżne z Twoimi, znacie się? :P Tak, chwalę grę Milionerzy i jak widać, nie tylko ja, bo gra wygrała konkurs :). Tak, tysięczna platformówka, Kovalsky's Fury, mimo ciekawego wykonania, jest nudna. Inni komentujący łagodnie to ujęli - "ma potencjał". Ja to ująłem bezpośrednio, co może Cię urażać, ale nie jest to moim celem - zagraj i zapomnij. Zrobiłem sobie w 15 minut mapę całości i nie ma siły, żebym zagrał w to jeszcze raz, szkoda czasu. Doceniam Twój wkład, zdolności programistyczne, finezję programowania, ale oceniamy grę czy Twoje zdolności? One nie mają tu znaczenia, skoro gameplay jest słabiutki, a grę można skończyć bez żadnego szkolenia się w niej. Złożoność programu też nie jest wyznacznikiem "fajności gry". Bywają gry bardzo złożone i niepopularne, jak Kolony 2106, a bardzo proste, jak River Raid, które wciągają jak odkurzacz. Przechwałki, że Ty robisz "prawdziwe" gry, a inni to nic nie warte tekstówki i programy edukacyjne pominę litościwym milczeniem. Moim zdaniem warto się zastanowić, czy funkcją gry jest aby na pewno tylko "złożoność programistyczna" :)
    RetroBorsuk @2018-10-22 00:32:05
    Ja jednak będe bronił Gorgha bo to krok w dobrą stronę i pomimo, że potrzeba tu wiele szlifôw to jeżeli pójdzie tą drogą może w końcu doczekamy się dobrej gry akcji na Atari w ujęciu platformòwkowym. Na Atarynie nie ma żadnego udanego run n gun z widokiem z boku w stylu Gryzora, Exolona, Robocopa (HERO jest świetne ale to taki mix). Przejrzałem liste swoich ulubionych gier na Atari no i dupa, nia ma. Dzieki taki grom jak ta Gorgha doczekamy może się w końcu jalichś udanych produkcji tego gatunku. Albo jakichś wariacji Ghostsn Goblins fajnych. Zresztą run n gun z widokiem z góry to też paru udanych przedstawicieli mamy na Atarynie. Trzeba iść w tym kierunku.

    Tysięczna platformôwka? Chyba komnatôwka bo z tych niestety Atari słynie najbardziej. Platformowek świetnych te¾ nie obrodziło i od czasu Crownlanda to chyba nic godnego uwagi sie nie pojawiło. No ale mamy jeszcze starocie jak Cavernia czy Mouse Trap na szczęście.

    Trzeba prôbować robić gry, ktôrych brak na Atari, w końcu ktoś będzie miał zaparcie i dopieści swój produkt nie przez miesiąc tylko zdecydowanie dłużej i efekt pozwoli z przyjemnością chwycić za dżoja.

    Promowanie wszelkich Milonerów, Kół Fortuny, czy tekstôwek średnio nadających się nawet do czytania to minimalizm. Uwstecznianie i wręcz deprecjonowanie możliwości naszego kochanego kompa. Mam być dumny, że Abbuca wgrywają Milonerzy. Raczej trochę mi wstyd...

    Dobrze, że w roku pojawiły się takie tytuły jak Time Pilot, Scramble czy Stunt Car Racer co oznacza, że jednak są twórcy, dla ktôrych liczy się jakość i nie zadowalają się byle czym.

    Gorghowi proponuje nie zrażanie się i rozważenia wzięcia do pomocy paru chętnych i na tym siniku mogą wyjś fajowe rzeczy. Oczywiscie pewnie w 128kb bo gra ponoć zajmuje 62? Ale jakiś mini Flashback, mini Blackthorne, wariacja Exolona są tu do zrobienia. Wspinanie i bieganie plus strzelanie do tego ze świetną animacją. Takich rzeczy jest na lekarstwo na Atari. Tu po prostu trzeba to dobrze ukierunkować. Pozdrawiam
    gorgh @2018-10-22 01:05:02
    Po pierwsze to nie żadne przechwałki, to tylko stwierdzenie faktu, że gra której logiką jest "jeśli jedna z 4 odpowiedzi jest p4awidłowa- idź dalej, jeśli nie-zakończ grę" to nie gra tylko program edukacyjny, względnie gra na zasadzie tekstówki bądź gry paragrafowej, czyli najprostsza forma rozrywki komputerowej charakterystyczna dla pierwszych lat komputeryzacji. Chociaż gry tekstowe są dużo bardziej złożone logicznie od Milionerów.
    Co do faktu że gra wygrała- nie wymaga takiego angażowania się w rozgrywkę jak KF, poza tym miała 1000 zagadek, połowa w języku niemieckim. To też jest ważne. Poza tym była to jedyna gra w której powstaniu brał udział niemiec- być może to bez znaczenia a być może nie. Dużo trudniej skopać tak prostą grę- moja gra ma szereg niedociągnięć ze względu na złożoność.
    Szczerze powiem, że gra jest zrobiona pofesjonalnie i może wciągać- ja sobie cenię pomysłowość gier, więc znam ją tylko z filmiku, ale rozumiem, że taka prosta gra może angażować uwagę.
    Zastanów się Kaz dlaczego NIKT naXOL nie omawia Milionerów? Wszystkie uwagi są kierowane odnośnie KF.
    Osobiście docierają do mnie głosy, że gra się podoba (KF) a nawet głosy niezrozumienia czemu przegrała.
    Poza tym ja nie odbieram uwag tutaj jako pobłażliwych czy eufemistycznych jak sugerujesz. Ludzie piszą o mankamentach ale piszą też że gra ich wciągnęła na tyle, że ją ukończyli. Były tylko 3 głosy typowo na nie- jsr*, shanti77 i Twój. Ja osobiście ilekrotnie uruchomię grę dla testów to widok mapki jakoś tak na mnie działa, że gram do końca.
    Co do kolegi "kodera" to nie zdawałem sobie sprawy, że to ta sama osoba co w wątku o Kwasie. Uważam że jego metaanaliza jest bardzo oryginalna.
    Piszesz też o tym, że złożoność gry nie świadczy o grywalności- moim zdaniem jednak świadczy o jakości a ja jakość w grach sobie cenię. Masz rację, że potrzebnii są ludzie patrzący z boku- zazwyczaj są takie osoby, tutaj nie było.
    Ja czuję się moralnym zwycięzcą. Mam nadzieję, że nasze różne opinie nie przekreślą współpracy nad TRE, bo ostatnio zamilkłeś.
    gorgh @2018-10-22 01:09:39
    Dzięki Borsuk, taki jest plan
    Klaudia @2018-10-22 06:03:53
    Lol.... dyskusja chłopaczków w krótkich spodenkach o tym który z nich ma fajniejsze grabki i łopatkę.
    Shanti77 @2018-10-22 08:36:10
    Wybacz Gorgh ale każdy może wyrazić swoją opinię.
    bdp @2018-10-22 11:35:09
    Milionerzy pod kazdym wzgledem to poziom VIC-20 i ZX-81, moze nieco okraszony melodyjką i kolorami. Pomysl na temat gry az siwy ze starosci. Na malym atari widze od pewnego czasu mocny regres w dziedzinie gier. Jakosciowy powrot do wczesnej epoki atari 400/800, a momentami nawet gorzej. Komu i po co to pokazywac???
    solo/ng @2018-10-22 13:33:44
    @koder
    wanna bet?
    Kaz @2018-10-22 13:37:44
    RetroBorsuk - przyznaję, że nie wiem, z kim dyskutujesz. Ze mną? Czy ja uważam, że gra Gorgha nie ma potencjału? Czy ja uważam, że nie należy podążać drogą rozwoju takich gier? Czy ja uważam, że Gorgh zrobił złą grę? Wręcz odwrotnie, wypunktowałem wiele zalet jego gry. Wypunktowanie też wady, które poznałem po zagraniu. Napisałem również, że warto wciągnąć do współpracy kogoś, bo widać, że "złożoność gry" przysłoniła esencję, to jest gameplay i wciągalność, które to elementy kuleją.

    PS. Zauważ, że Time Pilot, Scramble, Stunt Car Racer to są KONWERSJE. Jak już _parę osób_ (czasem kilkadziesiąt) wcześniej wymyśliło świat gry, zasady, miesiącami testowało produkt, żeby uzyskać odpowiedni balans i gameplay - to praca programistyczna nad konwersją, mimo, że kunsztowna i złożona, to pikes. Te gry odniosły sukces dlatego, że dobrze się w nie gra, a nie dlatego, że są złożone czy trudne do napisania... Apeluję o trochę szacunku do osób, które PROJEKTUJĄ gry. Bo zdaje się, że o nich niektórzy zapominają.


    Gorgh - mój głos nie był "typowo na nie". Zauważam zalety Twojej gry i je wymieniłem. Wspomniałem też o sposobie nadrobienia braków, które dla mnie są ewidentne. Istnienie tych braków uświadomiło mi, dlaczego gra przegrała w konkursie o włos. Bo gra to nie jest _tylko_ kunszt programistyczny ani złożoność. Jeżeli tak uważasz, to po co robisz grę na 8-bit zamiast się zająć robieniem na peceta kolejnego Wiedźmina??? Sądzę, że zaprezentowałeś nadwrażliwość na konstruktywną krytykę. A wystarczyłoby nieco zmian, współpracy z jakimiś graczami nad gameplayem, posłuchania ich rad, i miałbyś wygraną w kieszeni. Jak się jednak jest tak zadufanym w sobie, że spodziewa się zwycięstwa minimalnym nakładem sił to takie są efekty.

    O ile przedwczoraj byłem zaledwie zdziwiony, że Milionerzy wygrali i próbowałem zrozumieć dlaczego, to dzisiaj uważam, że dobrze się stało. Taki prztyczek w nos się przyda. Ambitnemu to nie przeszkodzi, a pomoże robić lepsze gry. A mam Cię za ambitną osobę :)
    Kaz @2018-10-22 13:40:44
    Gorgh - a co do ostatniego pytania - a dlaczegoż moja krytyka nudy w "KF" miałaby wpływać na naszą współpracę czy moje postrzeganie świata? Nie bądźmy jakimiś totalistami :). To, że widzę niedoskonałości jakiegoś projektu nie oznacza, że mam Cię na przykład przestać cenić jako zdolnego programistę czy przestać lubić jako człowieka. Według mnie powinno być normą, że możemy sobie w gronie Atarowców szczerze powiedzieć co myślimy, bez arogancji i chamstwa, a jednocześnie kumplować się, przyjaźnić czy wspólnie działać.
    solo/ng @2018-10-22 13:49:42
    @Kaz
    w przypadku konwersji sie nie zgodze. moze - jezeli robisz konwersje, uzywajac oryginalnego kodu to "pikes". my np. pisalismy od zera (i taki mamy zamiar z kazda produkcja , bo mamy dodatkowy fun,a przy okazji od razu kierujemy sie specyfika atarki - ktora wymusza inne podejscie (zwykle jest trudniej). szczerze to szybciej bylobymi wymyslec scenariusze na kilka gier.

    mamy juz w zarysach 2 oryginalne gry (jedna praktycznie w calosci opisana od A do Z, dosc spora), ktore byc moze zrobimy na A8. Na razie chcelismy (timepilot) uzupelnic bilioteke A8 o cos, co zwykle mowiono, ze sie nie da. Taka inna zajawka na robienie dem poniekad.

    pomiojam fakt - ze jak mam dobry pomysl na gre to mimo wszytko wolabym ja przelac na obecne platformy (wszak jest moda na retro). i taki szkic gry tez mamy;o.

    mocarna niemozliwa konwersje (np. Space Harrier) atarowe community mocno doceni. takze doceni wysokiej jakosci oryginalne gry (pamietam jak zobaczylem Ridiculous Reality - podjarka byla).
    solo/ng @2018-10-22 13:50:53
    a w ogole po co te dramy ;-)
    gorgh @2018-10-22 14:11:45
    Kaz: zgadzam się ze wszystkim, tylko nie z tym, że gra jest nudna, stąd moje opinie :) wg mnie gra jest grywalna, bo sam lubię w nią pograć.
    A co do zadufania w sobie- być może po części tak, a być może po prostu nie pomyślałem, że subiektywne odczucia nie zawsze są trafne dla ogółu i że moje odczucia są moje. W każdym razie od ostatnich paru projektów angażuję również innych ludzi.
    Klaudia: błagam, jak się wypowiadasz na jakiś temat, to chociaż dowiedz się trochę o co chodzi, co za lamerstwo
    Kaz @2018-10-22 16:15:51
    Solo - napisałem: "praca programistyczna nad konwersją, mimo, że kunsztowna i złożona" :) Tak, praca nad konwersją też wymaga wiedzy i prosta nie jest. Doceniam. Ale mimo wszystko, kluczowe jest opracowanie zasad gry. Nawet jeśli pisaliście "Time Pilot" od zera (szacun! nie wiedziałem!) to i tak dużym ułatwieniem w osiągnięciu grywalności jest skorzystanie z gotowych reguł, pomysłów, etc.

    Cieszy, że następne Wasze gry będą stuprocentowo autorskie, już czuję, że będzie miazga! :D

    Gorgh - takim trollom jak klaudia czy koder nie warto odpowiadać. Ani zajmować ich strony. Bo podjudzaja przez wyolbrzymienie i mieszanie faktow z klamstwami. Niektórym nie w smak, że powstają różne fajne rzeczy na Atari, bo przekrój jest naprawdę duży - i tak smakowite projekty jak właśnie Space Harrier czy Time Pilot, jak i takie, które próbowałeś poniżyć, a one trafiają do innego odbiorcy - tekstówki, czy nawet paragrafówki, czy Milionerzy. Jak zachowasz szacunek dla innych gustów, innych autorów czy produkcji, które może Tobie się nie podobają, ale innym tak - to zyskamy wszyscy. Inaczej pozostanie nam okładanie się pałami z napisem "moje lepsze". I życzę Ci powodzenia i sprzedaży takiej, jak miała gra "Zork", tekstówka bez grafiki :) Albo takiej jak mało złożonej gry jak Pong, która zarobiła pewnie z kilkadziesiąt milionów dolarów :).
    gorgh @2018-10-22 16:30:57
    quote:

    jak i takie, które próbowałeś poniżyć


    przyganiał kocioł garnkowi ^^
    koder @2018-10-22 17:38:27
    Każdy ma tutaj prawo posiadać własną opinię pod warunkiem że jest taka sama jak zdanie Kaza. Jeśli jest inna trzeba wysłuchać połajanki od Kaza, przepraszać i tłumaczyć się jak kolega Gorgh powyżej. Opinia wygłaszana przez Kaza jest niepodważalna i ostateczna. Opinia Gorgha to trzymanie strony trollów czyli wrednych paskudnych osób mających inne zdanie o gierce tekstowej niż Kaz. Każda osoba która nie podziela opini Kaza to troll!
    Klaudia @2018-10-22 18:20:52
    Każ: zjedz snickersa
    bob_er @2018-10-22 19:08:25
    ekhem, panowie (i panie) - przypominam nieśmiało, że to tylko zabawa.
    jsr * @2018-10-22 20:31:03
    Atari to nie jest zabawa. Atari to życie, a życie to walka.
    slv @2018-10-28 22:04:24
    Niech ktoś zrobi konwersje Creatures albo Mega Star Force z c64 ;)
    Adam @2018-11-04 13:35:48
    quote (solo/ng):

    pamietam jak zobaczylem Ridiculous Reality - podjarka byla


    A dziękuję :)
    matosimi @2018-11-06 17:03:45
    I was not very happy about Black Bouncy Blob being the last this year, but that's the way it is.
    I tested the game on my phone using colleen and I believe it is nicely playable.
    I have already coded some new features but I have no motivation to work on it now, sorry.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
    Nowe okładki gier - kasety zestaw... (249)
    ostatni: 17-03-2024 11:20, lexx
    Książka Gorgha o asemblerze (42)
    ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 28

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»