atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (15)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (12)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-05
Liczba katalogów: 8408, liczba plików: 36863
Zmian katalogów: 85, zmian plików: 132

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2930 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Spowiedź autora #11: Innuendo
Już dzisiaj o 19:00 premiera nagrania ze spotkania z Moniką "Innuendo" Wesołowską. Opowiedziała nam o swojej historii związanej z Atari, ale również innymi platformami, w tym konsolowymi. Monika tworzyła i tworzy grafikę, a także jest autorką scenariuszy gier, a w dwóch przypadkach nawet kodu 6502 dla małego Atari... Do tego znana warszawska popularyzatorka wiedzy historycznej, autorka książek naukowych. To tak bardzo w skrócie o jej osiągnięciach, bo jest ich bardzo dużo. Wszystkie szczegóły tych opowieści już za chwileczkę, już za momencik tutaj:



2022-05-29 18:45 by Kaz
komentarzy: 14
Kaz @2022-05-29 18:49:57
Dodam, że wczoraj widziałem osobiście, że Innuendo na zlocie Moonshine Dragons, bo też tam przejazdem byłem, wróciła po kilkunastu latach z pracą graficzną. Co prawda dla C64, ale zawsze :)
innuendo @2022-05-29 19:49:19
Pierwsza moja praca na C64. Jak to mówią - pierwsze koty za płoty 😊 W kolejce są jeszcze dwie niedokończone graficzki: jedna na Atari i jedna na C64. Korzystając z okazji, dziękuję wszystkim, którzy uczestniczyli w spotkaniu na Zoomie.
Kaz @2022-05-30 08:31:43
Z tego co mówiłaś, ta grafika na zlocie poszła w wersji niedokończonej. To podeślij mi nowszą wersję, przerzucę na Atari i dołączę do Twoich grafik.
dhor/mec @2022-05-30 13:18:04
Brawa i inne oklaski.
Kaz @2022-05-30 15:46:01
Innu - dzięki za pliczek. Już wiem, dlaczego organizatorzy kompotów mieli tyle problemów z tym obrazkiem... On ma rozmiary 640 na 200, a nie 320 na 200. Oczywiście licząc w hiresowych punktach 1:1, bo tutaj te punkty są po prostu prostokątne 2:1. Ściągnąłem ten program Pixcen, w którym to rysowałaś (format gpx) i widzę, że można ustawić dowolny rozmiar obrazka, nawet tak jak Ty ustawiłaś 320 na 200, ale dalej program pracuje na pikselach prostokątnych, a nie kwadratowych. Sposobów zmieszczenia tego na ekranie jest kilka, ale albo trzeba go przeskalować i utracić szczegóły albo zniekształcić rysunek zmianą proporcji (tak jak było to zrobione na Moonshine Dragons). Można też zrobić np. animkę - przesuwanie się obrazka.
innuendo @2022-05-30 15:58:21
Co do zmian proporcji, to nie mam nic do zniekształcenia. Natomiast nie wiedzieć czemu poszła nie ta wersja, mimo że właściwa była wyodrębniona do osobnego folderu. No, ale to był mój pierwszy raz z Pixcen i pierwsza graficzka na C64. Następnym razem będzie lepiej :)
crrn @2022-05-30 20:55:23
Kaz, Innuendo
Podeślijcie mi tę grafikę proszę.
Zobaczę co da się zrobić aby ją dobrze przeskalować i wyświetlić na C64.
Amigowiec @2022-05-30 23:15:29
640x200-typowo pod Amigę 500/NTSC obrazek. Jest dostępny tryb z taką właśnie rozdziałką... nic nie trzeba skalować, cudować.
Kaz @2022-05-31 13:31:11
Crrn - podesłałem.

Amigowiec - niestety, Twoja propozycja nie rozwiązuje problemu. Obrazek ma piksele prostokątne (2:1), więc po wyświetleniu w takim trybie Amigi zostanie po prostu ściśnięty o połowę, a więc straci proporcje oryginału. I tak właśnie było na zlocie.

W sumie każdy komputer obsługujący szerokość obrazu 640 pikseli da sobię radę bez cudowania, ale pozostaje kwestia proporcji obrazu. Aby wyświetlić to bez utraty pikseli i we właściwych proporcjach to należy wyświetlać ten obrazek na ekranie o rozdziałce 640x400... I tak właśnie odpaliłem sobie na ST w trybie ST High :)
Tylko XL/XE @2022-06-01 05:33:31
St kuca do miecza.
Martaika @2022-06-06 22:40:21
Fajny wywiad
Pełna nadziei @2022-06-06 23:07:22
Ciekawy wywiad,czekam na więcej.
Alao @2022-06-06 23:22:48
Bardzo fajny i wciągający wywiad ,wielkie 👏👏👏
Monika @2022-06-07 08:29:18
Bardzo dobry wywiad. Gratulacje 😊
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Gry w hiresie (108)
ostatni: 05-10-2024 10:44, Kaz
Klątwa / Władcy Ciemności (52)
ostatni: 05-10-2024 09:50, pigula
zupełnie głupi konkurs (3)
ostatni: 05-10-2024 09:35, marok
Prostowanie WAV-ów. (5)
ostatni: 05-10-2024 08:56, adi
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (946)
ostatni: 05-10-2024 01:25, Kaz
F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (34)
ostatni: 04-10-2024 19:09, pirx
Strony o Atari ST/STE (10)
ostatni: 04-10-2024 18:52, Kaz
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (15)
ostatni: 04-10-2024 17:40, Demorgh
Tatrasoft - historia, programy (20)
ostatni: 04-10-2024 15:28, Kaz
Uprościłem Starquake (4)
ostatni: 04-10-2024 15:25, Kaz
Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (29)
ostatni: 04-10-2024 14:51, 0xF
Firma "Grubcio" - historia, progr... (62)
ostatni: 04-10-2024 14:43, Kaz
Filterek do Blizzarda (86)
ostatni: 04-10-2024 12:16, adi
STe enhanced games (44)
ostatni: 04-10-2024 10:47, hospes
SID i POKEY (669)
ostatni: 04-10-2024 09:55, rbej1977

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 37

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»