atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (4)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (25)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
'Odyseja Armorii' – relacja z pola bitwy
Na prośbę xeena postanowiłem napisać słów kilka na temat tworzonej przez sOnara i Wieczora gry tekstowo-przygodowej 'Odyseja Armorii'.


Jak to było...

Może na początek napiszę jak wpadłem na ten zwariowany pomysł. Otóż od małego wykazywałem sentyment do wszystkiego co związane z morzem. Czytałem sporo książek na te tematy ale zawsze czegoś mi brakowało. Chciałem sam wymyślić jakąś zwariowaną korsarską przygodę i podzielić się nią z ludźmi. Spoglądałem na moje Atari i wiedziałem, że jestem zbyt cienki by napisać swoją własną grę o 'piratach'. Pomysł ten prawie zdechł śmiercią naturalną. Musiało minąć sporo lat bym poznał kogoś, kto mógłby to zakodować na małe Atari.

Produkt testowany na ludziach...

Zacząłem od napisania w html-u kilkunastu stron na test. Dorobiłem do tego szczątkową grafikę ale pomysł się spodobał moim znajomym i to bardzo. Wypytywali mnie: - Co dalej? Te reakcje sprawiły, że zacząłem szukać programisty. Sam to sobie mogłem pomarzyć o tworzeniu gry.

Potrzebny był i muzyk. Jako koder zgłosił się Sikor. Jako muzyk zgłosił się Miker. Niestety ze względu na chwilowy brak czasu musiałem znaleźć kogoś innego na ich miejsce. Wtedy to nawinął się Wieczór. Reszta historii jest chyba oczywista ;)

O samej grze...

Gra 'Odyseja Armorii' to tekstowa przygodówka z wstawkami graficznymi zależnymi od sytuacji i lokacji w grze. Jest tworzona w assemblerze. Jako tryb graficzny wybraliśmy 'ósmy'. Dlaczego? Nie ma sensu tego tłumaczyć. Przecież i tak wszyscy wiedzą.

Nieco o grafice...

Niestety nie stać mnie na takie cudo jak tablet graficzny i będę musiał długo czekać, aż to marzenie się ziści - także do tworzenia grafiki do gry używam... gładkiego kawałka papieru, zwykłego ołówka i pisaka zwanego 'markerem'...



Najpierw szkicuję na papierze ołówkiem. Potem poprawiam linie markerem. Nie mając skanera – fotografuję grafikę, którą narysowałem i konwertuję do dwu-kolorowego GIF czyli 1 BPP. Co dalej z tym - nie wiem. To już działka kodera by to pojawiło na ekranie Atari...


Co z fabułą?

Teksty są pisane na PC (po nocach) ; ). Następnie są o wstępnie obrabiane w MemoPad. Kolejnym edytorem jest już atarowski Panther gdzie aplikuję polskie czcionki oraz finalny wygląd opisów i dialogów. Mamy obecnie 10kB tekstu na Atari co równa się 420 liniom atarowskiego tekstu. Mieści się w tym 41 scenek. Lokacje na razie są cztery. Wszystko jest w tworzeniu.

Prosimy o jedno. Trzymajcie kciuki i wspierajcie dobrym słowem projekt.

2013-11-30 21:58 by "sOnar/CGS"
komentarzy: 24
xeen @2013-11-30 22:25:28
ręcznie rysowane graficzki + piraci - to jest klimat! :)
_muffy @2013-11-30 22:46:12
Czekam niecierpliwie ale do świąt (wielkanocnych) to chyba się wyrobicie? ;)
Bluki @2013-11-30 22:48:36
Ja trzymam kciuki, zwłaszcza, że wreszcie powstaje gra z intrygującą tematyką z myślą o polskim odbiorcy, czyli w języku polskim.

Oby tylko nie doszło do starcia z piratami z Karaibów :)
wieczór @2013-11-30 23:40:48
Postaramy się ;) A co do języka to ja osobiście stoję na stanowisku, że należy to zrobić tak, aby dodanie języka było w miarę bezproblemowe (oczywiście nie jest na razie w planach, ale opcja powinna być ;) )
Konop @2013-11-30 23:46:28
Herr Zonar... Te rękawiczki - sehr BDSM - mniam, mniam...
Ulriś @2013-12-01 00:01:02
O ja, gut, gut. Bierzemy Sonara do SMBD. :)
Jesionen @2013-12-01 00:38:39
Będę czekał z niecierpliwością, zapowiada się ciekawie a w szczególności że po Polsku. Pozdrawiam
vdl @2013-12-01 10:24:24
fajne te obrazki na papierze ale po konwersji duzo traca.
Przydalby sie jeszcze retusz grafy na atari, albo konwersja z opcja diterigu.
wieczór @2013-12-01 10:28:47
Dithering w tej rozdzielczości zabije tę grafikę :) Poza tym tam ma nie być odcieni a czysta czerń i biel, same linie - właśnie taki styl, więc dithering nie jest tu potrzebny. Z tego co wiem s0nar jakiś retusz robi.
mgr_inz_rafal @2013-12-01 10:48:35
Będzie Kraken? :)
larek @2013-12-01 11:06:30
Czy w grze będziemy wpisywać polecenia, czy tylko ograniczymy się do wyboru jednej z podanych opcji?

Trzymam mocno kciuki!
the fender @2013-12-01 11:21:06
Pirat świetny tym razem :-D
the fender @2013-12-01 11:22:04
... a papuga też będzie? :)
sOnar @2013-12-01 11:22:39
W grze będzie wybór opcji larek.
duncan @2013-12-01 12:13:54
chcemy papugę
wieczór @2013-12-01 12:25:38
Papuga będzie. Lepsza niż się spodziewacie :)
grey / mystic bytes @2013-12-01 21:04:55
Powodzenia sOnar :) Szykuje się ciekawy tytuł. Fajnie, że Xeen namówił Ciebie na napisanie tego artka i mogliśmy zobaczyć kawałek Twojego "warsztatu". Pozdr!
adv @2013-12-01 23:45:57
sOnar pisze "nie mając skanera" W niemal każdym cafe internet jest skaner więc można by skany zrobić hurtowo. Być może wówczas dawałoby to lepszy efekt od fotografii (np. lepsze doświetlenie, więcej detali). Przy konwersji do czerni i bieli w rozdzielczości A8 to chyba nie ma znaczenia, nie znam się.

Ps. Teraz rozumiem, dla czego sOnar jest sOnar ;)

Powodzenia Piraci!
tdc @2013-12-03 00:37:34
O! fajnie, jestem bardzo zainteresowany rozwojem sytuacji. Dlatego czekam choć na wersję demo ;)

Wieczorowi tego tłumaczyć nie trzeba, ale takie grafiki się dobrze pakują więc można tutaj pomyśleć nad czymś ciekawym, może te obrazki będą się składać z jakiś powtarzających się elementów (słownik) czy czegoś innego? może geometrycznego?
as... @2013-12-03 13:48:31
Pięknie sOnar rysujesz.
Czekamy na grę!

Będzie to ciekawa pozycja...
_muffy @2013-12-03 21:28:04
@tdc
z obserwacji: im większy obiekt tym lepiej się pakuje dane (polecam np inflate)
Grafa w 2 kolorach powinna się spakować zajefajnie.
Jeśli by było kilkanaście skompresowanych, powtarzających się elementów to wychodzi (zazwyczaj) więcej bajtów dla poszczególnych obrazków niż spakowane obrazki osobno. (albo można też inaczej: jak mamy np wolne miejsce w pamięci to spakować 2 obrazki i wypakowywać 2 naraz obok siebie wyświetlając właściwy)
Ale i tak zawsze wychodzi w praniu jaką metodę się wybierze. ;)
wieczór @2013-12-04 11:42:11
Jeden większy obiekt faktycznie lepiej się pakuje, głównie z tego powodu, że nie mamy osobnych słowników, nagłówków itp. oraz statystyczne właściwości zbioru się poprawiają (o ile nie jest wredny, a monochromatyczne bitmapy są wyjątkowo przyjazne ;) ). Ale oprócz klasycznego pakowania czy to RLE, LZW itp są jeszcze inne metody którymi można zdekomponować obraz przed pakowaniem, zwłaszcza jeśli nie są to zdjęcia a grafika. Warto sprawdzić powtarzające się patterny ale nie w sposób jak robi to G2F - tzn. niezależnie od ich położenia i rozmiaru i wtedy je spakować - nawet wszystkie razem. Podejście "zfiksowane" co do rozmiaru i położenia (tak jak to się odbywa przy konwersji przez G2F na znaki) łatwo rozłożyć na łopatki czymś co powinno się dekomponować ładnie , np. patternem powtarzalnym o rozmiarze 10x10 z przesunięciem o 1 piksel przy powtórzeniu.

W grze różnych obrazów będzie kilkadziesiąt, więc warto eksplorować różne metody, samo spakowanie to pójście na skróty :)
cierpliwus @2014-01-16 11:03:16
I co...
sOnar @2014-03-03 08:40:07
No i to, że pisze się dalej ale nie jest to takie łatwe jakby się wydawało... może Gwiazdka 2014...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (230)
ostatni: 20-04-2024 00:35, amarok
RastaConverter by Jakub Dębski (898)
ostatni: 19-04-2024 23:12, ilmenit
Nowe gry na Atari (98)
ostatni: 19-04-2024 22:53, Adam
Emulatorowanie przenośne. (49)
ostatni: 19-04-2024 21:27, tOri
Atari ST(e) obraz dla Goteka (4)
ostatni: 19-04-2024 17:29, Peri Noid
plus4 kanion (8)
ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
Musique rythmique Sons électronique (22)
ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
Niedokładność Fujinet (100)
ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2781
Ostatnio zarejestrowany: masterddd
Postów ostatniej doby: 13

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
ArTARI napisał Larek (10)
SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
Atari Allacha napisał Nosty (14)
Electron wymiata! napisał Kaz (7)
Atari w joysticku napisał Kaz (13)
«« nowszestarsze »»