atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (13)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (13)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Manic Miner – w końcu jest!


Długo oczekiwana gra pojawia się w końcu na małym Atari. Terrence "Tezz" Derby ostatnio jest bardziej aktywny – w zeszłym roku przygotował Chimerę+, w tym roku razem z Mariuszem Wojcieszkiem dokończył konwersję Saboteura. Teraz publikuje grę, nad którą pracował (z długą przerwą) od 6 lat i to przy niej tak naprawdę opracował mechanizm podkolorowania hi-resu duszkami, którego efekty widzieliśmy w Saboteurze.

Premiera gry odbywa się u nas jednocześnie z AtariAge, Tezz chciał również z Wami podzielić się oficjalnymi informacjami o grze, w wolnym tłumaczeniu jego słowa brzmią tak:

    Jak większość z was pewnie wie, Matthew Smith przystąpił do tworzenia Manic Minera zainspirowany graniem w "Miner 2049er" na 8-bitowym Atari, więc dobrze, że teraz w końcu mamy konwersję w drugą stronę. Jego gra stała się jednym z pierwszych wielkich hitów na ZX Spectrum i do dziś jest z rozrzewnieniem wspominana, głównie za zawarty w niej humor i wielką grywalność.

    Zacząłem pisać Manic Minera na Atari zupełnie od zera w 2010 roku i chociaż na pewnym etapie pozostało tylko kilka rzeczy do dokończenia i uporządkowania, ostatecznie nie byłem zadowolony z efektu i odłożyłem sfinalizowanie prac na kiedy indziej. Chciałem być pewien, że oddam sprawiedliwość oryginalnej grze – w przypadku kilku konwersji na inne platformy programiści napisali je po swojemu i czegoś tym wersjom brakowało.

    Kiedy na początku tego roku powróciłem do projektu, postanowiłem, że najlepszym sposobem działania będzie rozpoczęcie wszystkiego od nowa. Rozmowy z Mariuszem Wojcieszkiem o jego pracy nad kodem Z80 po tym, jak wspólnie robiliśmy Saboteura, pozwoliły mi lepiej poznać Z80 i zacząłem tłumaczyć oryginalny kod Smitha linia po linii na 6502. Po dokonaniu niezbędnych dla A8 zmian oraz pewnym przepisaniu fragmentów i optymalizacji otrzymałem na Atari oryginalną grę w pięknym trybie monochromatycznym i działającą szybciej niż na Spectrum. Byłaby ona akceptowalna jako "szybka i brzydka" konwersja, chociaż niektórych elementów gry, takich jak level Solar Power Generator nie dałoby się w tej wersji zrealizować w oryginalnej formie.

    Jednak stworzenie prostego portu nie było moim zamiarem, 8-bitowe Atari ma odpowiednie możliwości i zasługuje na poświęcenie czasu, aby doprowadzić development gry do końca w sposób, w jaki napisałem swoją oryginalną konwersję. Kolejnym moim krokiem było ponowne przepisanie całej gry w czystych procedurach 6502, tak aby używać standardowych bitmap Atari zamiast symulowanego layoutu ZX Spectrum. Procedury te zostały następnie przerobione na metody użyte w mojej konwersji, która jest oparta na znakach. Po faktycznym napisaniu MM cztery razy na Atari miałem całkowitą pewność, że odtworzyłem grę w 100 procentach, łącznie z bugami.


    Przerwania dla wszystkich 20 jaskiń były napisane ręcznie i starannie przemyślane podczas kilkumiesięcznego ich projektowania w roku 2010. Używam kopii sprajtów i zmian wewnątrz linii tam, gdzie to konieczne. Pracochłonne było synchronizowanie wszystkiego i znajdowanie rozwiązań minimalizujących liczbę bad lines, ale dzięki dokładności emulatora Altirra byłem w stanie w każdym przypadku wypracować jakiś sposób na odpowiednią realizację przerwań. Kiedy wracałem do pracy nad grą, nie miałem zamiaru już przy nich majstrować, ale teraz mogłem spojrzeć na nie świeżym okiem i zauważyć, że kilka można napisać efektywniej i rzeczywiście je poprawić. Skończyło się na przepisaniu kilku najtrudniejszych i ponownym opracowaniu większości pozostałych. Całkowicie od nowa zacząłem robić The Final Barrier (ostatni level), z którego nigdy nie byłem zadowolony i po namyśle oraz rozplanowaniu ekranu postanowiłem stworzyć kombinację layoutu bitmapowego i znakowego (częściowo w inwersie) i napisałem specjalne procedury dla tej jaskini. Cieszę się, że poświęciłem dodatkowy czas na przerobienie wszystkich poziomów, początkowo byłem niechętny ze względu na ilość pracy, ale udało się poprawić wszystko, z czego nie byłem zadowolony.

    Oczywiście ponownie użyłem w grze muzyki Mikera, a prędkość jest modyfikowana na NTSC.

    Podziękowania dla Poisona i Solarisa, którzy w tym tygodniu testowali grę i dzielili się ze mną swymi opiniami. Dziękuję również Phaeronowi za Altirrę i za sprawdzenie części przerwań na fizycznej maszynie.


    Grę w wersji PAL spowolniłem do prędkości, z którą czułem się dobrze: około 140% w porównaniu z oryginałem. Zastanawiałem się, czy ustawiać dokładną prędkość Spectrum, która robi wrażenie zwolnionego tempa, gdy wracam do niej po testowaniu przez jakiś czas rozgrywki. Rozumowałem jednak w ten sposób: remake Manic Minera na PC również był nieco szybszy, a wszyscy pozytywnie mówili o tamtej wersji, ponieważ potrafiła zachować autentyczność oryginału. Pewnie najlepiej będzie zebrać większy feedback od graczy na temat prędkości rozgrywki.

    Jako że obaj testerzy używali maszyn PAL, modyfikacje opóźnień dla maszyn NTSC dodałem dopiero wczorajszym popołudniem (na szczęście miałem chwilę czasu). Będę potrzebował odrobinę więcej czasu, aby wprowadzić dalsze zmiany do opóźnień NTSC, żeby radzić sobie z muzyką gdy jest wyłączona, wkrótce postaram się udostępnić wersję finalną. Ale wolałem wypuścić grę dziś niż zwlekać, tak aby była już dostępna dla wszystkich oczekujących na premierę.

    Powodzenia w grze, niektóre z późniejszych jaskiń są dość trudne i wymagają pewnej wprawy. Ja sam przechodzę prawie wszystkie poziomy, ale jeszcze nie udało mi się ukończyć całej gry w jednym podejściu ani na Spectrum, ani na Atari :)



Grę w postaci XEX można pobrać stąd. Dostępny jest też obraz dysku z DOS 2.5 (tutaj).

A obrazek ze screenshotami wszystkich leveli można zobaczyć tu.

Klawiszologia:
- A: pauza
- H: włączenie/ wyłączenie muzyki

Uwaga: wpisanie podczas gry kodu 6031769 spowoduje pojawienie się u dołu rysunku buta. Od tego momentu można przełączać się między 20 jaskiniami za pomocą dwóch górnych rzędów klawiszy: pierwsze 10 poziomów uzyskujemy przez wciśnięcie odpowiednio 1, 2, ... 0, a kolejne Q, W, ... P.

Miłej zabawy!

2016-04-29 15:13 by "Adam"
komentarzy: 56
tdc @2016-04-29 15:39:25
Piękne wykonanie oraz wielkie brawa dla autora za zacięcie, widać efekty mozolnej pracy!
xeen @2016-04-29 15:40:36
Thank you, Tezz.
Great game, great dev story :)
xxl @2016-04-29 15:42:00
coś pięknego
secon @2016-04-29 15:53:47
moje ulubiona gra ze spectrum
brawo!!! Mus odpalic to na prawdziwym Atari.
QTZ @2016-04-29 15:54:25
Spectrum na Atari! Gra wygląda świetnie, gratulacje! Muzyka trochę mi nie pasuje, ale graficznie i pod względem grywalności 100% Spectrum :) Co do trudności to nigdy tej gry z tego powodu nie lubiłem, ale teraz chyba się z nią trochę pomęczę :) No i niech ktoś teraz powie, że nie można emulować spectrum na Atari ;)
wieczór @2016-04-29 16:59:32
@QTZ: muzyka Ci nie pasuje bo się przyzwyczaiłeś do tego terkotania na Spectrum, ale to jest właściwie ten sam utwór ;)
Co do 100% spectrum - jest trochę trudniej niż na spectrum, zakładam że to kwestia większej płynności / prędkości.
Kocur @2016-04-29 17:00:46
Pięknie to wygląda :) I gdyby takie tytuły były dostępne na atari w latach 80 te pewnie bym nie zamienił mego 65XE na C64 w 1988 roku po niecałym roku użytkowania. Na szczęście obecnie mam obie maszynki :)
_mac @2016-04-29 18:21:03
JEJ! Niech ktoś to wyda na cartach kolekcjonerskich!
Yosh @2016-04-29 18:24:52
magnificent!
;) @2016-04-29 18:25:55
Uruchomiłem na real Atari, widzę "PRESS ENTER TO START", szukam od godziny, gdzie jest enter się pytam?
the fender @2016-04-29 18:32:07
!!!!! :) Wymiękam. Serio ...

Ogromny szacunek dla Tezza. Pasja, ogrom pracy, wykonanie na mistrzowskim poziomie. Atari nigdy nie miało takiej gry :)

Ogromnie, przeogromnie dziękuję :)
the fender @2016-04-29 18:37:16
Jedna rzecz: brakuje tutaj odgłosu skakania/ spadania.
Rastan @2016-04-29 19:42:15
the fender ma rację, brakuje dodatkowych dźwięków. Reszta jest super !!!
m @2016-04-29 19:45:03
Czy jest szansa na wersje tej gry z nieskończoną liczbą żyć? Pamiętam sprzed lat co przeżyłem kiedyś w "Solar Power Generator", nie mam znów 6 miesięcy aby się nauczyć gry na pamięć od nowa, a chętnie bym ją przeszedł.
Anon @2016-04-29 19:48:38
Gra wygląda ekstra. Tylko jakoś mnie drażnią czcionki ze spectruma.
the fender @2016-04-29 20:01:47
@m: bez przesady. To nie atarowski Green Beret, a bohater to górnik a nie kucharz :D
Spectrumowy font rulez :) Wprawdzie to nie betta sucka(amiga font 8), ale rozumiem- kwestia gustu.
tebe @2016-04-29 20:32:51
beautiful :)
pin @2016-04-29 21:42:18
Moim zdaniem to najlepiej "podkolorowany" hi-res w grze na A8. Brawo!
nosty @2016-04-29 22:15:24
Absolutny majstersztyk. Dzięki Tezz!

@_mac - kilka lat temu rozmawiałem z Tezzem o wydaniu MM na cartridgu. Próbowaliśmy nawet skontaktować się z Matthew Smithem korzystając z uprzejmości redakcji Retro Gamera, która miała z nim kontakt. Niestety bez odzewu, a dodatkowo pewne informacje wskazywały, że uzyskanie zgody na wydanie byłoby i tak bardzo trudne, bo nie zależało tylko od Matta. Od tamtej pory nie wracałem do tego tematu.
larek @2016-04-29 22:38:36
Ale fajne!
Jutro obadam dokładniej :)
jhusak @2016-04-29 23:45:24
Ile jest kodu gry w MM?
amorphous @2016-04-29 23:46:01
Wyglada spoko ale nawet pierszej planszy nie moglem przejsc ;-) Pomyslec, ze czlowiek sie w takie rzeczy zagrywał kiedyś ;-)
gonzo @2016-04-30 01:51:09
atarka takie rzeczy potrafi, że fizjologom się nie śniło, i Tezz to udowodnił :)
tdc @2016-04-30 02:12:05
Przeszedłem 1 level... ale wkurzająca gra...
_mac @2016-04-30 04:38:22
@nosty - Manic Miner jest sprzedawane na iOS, jest też w Xobox Live, obie kupiłem ;) Może trzeba się pod to podpiąć.
_mac @2016-04-30 04:38:52
@tdc - nie bluźnij
_mac @2016-04-30 04:41:36
@nosty - i na iOS i na Xbox sprzedaje to Elite Systems Ltd http://marketplace.xbox.com/en-US/Produc...
Czarny_faraon @2016-04-30 09:05:51
Wyszło lepiej niż się spodziewałem. Podkolorowany hires wygląda chyba lepiej niż w Saboteur. Co do grywalności to nie mam zastrzeżeń. Grając z marszu na emulatorze (przy użyciu klawiatury) poległem dopiero na 3 planszy.
nosty @2016-04-30 09:20:15
@mac - Mieli z tym problemy: http://www.eurogamer.pl/articles/2014-02...
Swego czasu Retro Gamer o tym pisał nawet.

A w przypadku MM sprawa okazała się bardziej skomplikowana niż myślałem. Przy okazji Ci opowiem. W każdym razie odpuściliśmy temat. Czy Tezz sam później myślał o wydaniu - nie wiem, nie rozmawiałem z nim o tym.
nosty @2016-04-30 09:23:23
Ja gram na razie na emulatorze z zapisywaniem stanu. Jestem na 10 planszy.
Ale żeby zachować resztki godności gram na zasadzie, że nie zapisuję gry w środku planszy, tylko muszę przejść całą na jednym życiu ;)
xxl @2016-04-30 10:47:07
przeszedlem :p na koncu efekty dzwiekowe i.. od poczatku :)
Adam @2016-04-30 10:50:38
Tezz zapowiedział dzisiaj, że odgłosy dźwiękowe przy skakaniu zostaną dodane w ostatecznej wersji gry.
wieczór @2016-04-30 12:23:55
Hmm, zastanawia mnie czy z tym enginem była by łatwiejsza konwersja wszystkich części Monty Mole.
atarka @2016-04-30 12:32:01
Gratulacje! Świetna robota!
the fender @2016-04-30 13:52:35
@wieczór: manic miner jest najprostszą z platformówek, takie wprawki programisty przed większą produkcją. Konwersja tego na Atari, którą zrobił Tezz była okupiona ogromem pracy. Z opisu wynika, że każdą planszę musiał indywidualnie analizować i kombinować jakich sztuczek użyć, aby wyglądało jak najlepiej. W praktyce każda z plansz to jakby osobna gra. Oczywiście to jest ogrom pracy.

A teraz wymnóż to sobie przez nie wiem: 3 albo 4, 7 ?.
the fender @2016-04-30 13:56:44
(po zastanowieniu)
No chyba że sposobów jest policzalna ilość (na palcach jednej ręki), są one w miarę powtarzalne to wtedy kto wie. Pozostaje kwestia pamięci, która to pomieści.
Osobiście wydaje mi się, że Tezz jeśli wogóle kiedykolwiek coś będzie robił - to będzie to kolorowa konwersja JSW (oczywiście wiem o mono wersji xxl-a i kolorowej vbxe).
Adam @2016-04-30 14:36:25
Tezz ma obecnie na liście TODO raczej Barbariana (nie w hi-resie) :)
wieczór @2016-04-30 14:50:51
Dla wszystkich zastanawiających się "How it's made" :)

http://oi65.tinypic.com/15qf8yd.jpg
blb @2016-04-30 16:15:21
the fender @2016-04-30 18:41:43
@wieczór: kolory kluczy się nie zgadzają :)

@blb: wyjątkowo kiepski gameplay, mogłeś potrenować przez zgranie do UT. Ja asem nie jestem, nie grałem w to xxx lat (a nawet xxl;) ) ale za pierwszym przejściem doszedłem poziom wyżej. A za drugim do Eugene's Lair.
the fender @2016-04-30 18:42:39
przez zgranie = przed zgraniem -> literówki, sorry :]
wieczór @2016-04-30 18:48:47
Bo zrzut poszedł w innym cyklu - klucze zmieniają kolor cały czas :)
Adam @2016-04-30 18:55:27
@blb: Podpiąłem filmik do artykułu.
xxl @2016-05-01 00:10:41
jest zgoda na dodanie MM do HiScoreCafe, dlatego grafik do wykonania adekwatnego bannera poszukiwany. xxl at atari.pl
atarka @2016-05-01 14:39:58
Można by w grafie tytułowej dać press return ;)
the fender @2016-05-01 15:07:44
A mnie się podoba napis "press enter to start".
To jeszcze bardziej podkręca klimat "manic" :D
_mac @2016-05-01 20:12:27
@nosty - le wiesz, oni tam sprzedawali tone gier różnych producentów, a akurat MM mógł być legalnie. Warto ich zapytać. A jeśłi nie oni, to ostatnia wersja pudełkowa MM, którą kojarzę, była wydana na Nintedno przez jesterinteractive.com
MWK @2016-05-01 20:22:19
Doskonała gra! ...ale trudna jak jasny sku*wysyn, dalej niż do kibli nie dojdę, jakkolwiek by to nie zabrzmiało ;-)
wieczór @2016-05-02 03:28:09
Często dotarcie do kibla bywa kluczowe :)
the fender @2016-05-02 08:37:06
haha wieczór :) Rzyciowa kwestia.
Adam @2016-05-02 13:01:44
Dopisałem informację o użyciu klawiszy podczas gry oraz cheat code umożliwiający wybieranie dowolnego poziomu.
Tezz @2016-05-03 02:06:14
Thanks for all the kind comments. I'm glad everyone is enjoying the game.
blb @2016-05-03 21:58:43
the fender: to nie mój gameplay :) Znalazłem na yt więc wrzuciłem link :)
xxl @2016-05-06 12:26:54
zapraszam do MM w HiSCORE CAFÉ http://xxl.atari.pl/hsc/hsc-manic-miner/
.xoen @2016-05-22 12:25:09
...o ja pierdzielę, moja pierwsza gra, jaką zobaczyłem na komputerze(zx spectrum) w okolicach roku 1983go...
Felice @2016-07-16 11:46:29
Just thought you guys should know - this new version of Manic Miner was reviewed in the UK's retro gaming magazine, Retro Gamer, issue no 157 which is on sale at the time of writing.

They have given the game a score of 8 out of 10 overall, which I think is magnificent :) It's a very playable version and, ideally I reckon, should have been the original version on the Spectrum, had that machine had a similar sound chip to the Atari 8-bit, which of course it didn't have. But there we go :)

Congratulations to everyone involved with the production of this version of Manic Miner. Pat yourselves on the back, the magazine was certainly amazed by the overall quality of the conversion !
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Niedokładność Fujinet (97)
ostatni: 16-04-2024 22:57, Mq
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (10)
ostatni: 16-04-2024 22:00, pigula
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Emulatorowanie przenośne. (48)
ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Musique rythmique Sons électronique (18)
ostatni: 15-04-2024 21:06, Vidol
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
VR177x zamiennik WD 1772 (42)
ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
Nowa gra "Star Vagrant" (139)
ostatni: 14-04-2024 12:31, newton
Magnetofonik.. (11)
ostatni: 14-04-2024 06:16, zaxon
Książka Gorgha o asemblerze (43)
ostatni: 13-04-2024 23:57, Ataripuzzle
RMT hacking (178)
ostatni: 13-04-2024 21:15, emkay

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2780
Ostatnio zarejestrowany: pawelb
Postów ostatniej doby: 33

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»