atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Mózgprocesor
(c) 1991 Mirage Software
autorzy: Wiesław Florek, Piotr Kucharski, Paweł Cygan, Tomasz Hernik
opis: Krzysztof "Kaz" Ziembik
pliki: tutaj
okładka wydania polskiego

Okoliczności przyrody

Gra pierwotnie powstała na Spectrum, napisana przez młodych ludzi, którzy założyli firmę Computer Adventure Studio. W starych czasach napisanie przez Polaków gry, do tego przygodowej, oraz sprzedawanie legalnego oprogramowania było na tyle niezwykłą rzeczą, że ukazał się o niej artykuł w "Bajtku" 10/1998, wzmianka w artykule o polskich grach w "Top Secret" 1/1990, zaś w "Top Secret" 2/1990 pojawił się wywiad z jednym z twórców gier - Piotrem Kucharskim - co było dużą nobilitacją. Posiadacze innych komputerów niż Spectrum mogli patrzeć z zazdrością, nie było dla nich jeszcze polskich gier tego typu. Nie wiem jak potoczyły się dalej losy firmy CAS, ale jedno jest pewne - w 1991 roku powstała wersja dla Atari, wydana przez Mirage na licencji CAS.

Sedno sprawy

Gra jest typową tekstówką. Historia wprowadzająca do gry jest nieco długa. Konstruktor tytułowego mózgprocesora, słynny profesor Brian Thompson uległ wypadkowi, który uszkodził mu mózg. Jedyną nadzieją uratowania geniusza jest wszczepienie mu własnego wynalazku. Problem w tym, że jest tylko jeden egzemplarz mózgprocesora i to w dodatku dobrze ukryty w domu profesora, na odległej wyspie na Pacyfiku. Wcielamy się w rolę wybitnego agenta, który dostał zadanie zdobycia urządzenia i w tym celu został przerzucony na wyspę. Niestety, czasu jest mało - profesor jest już na stole operacyjnym i w każdej chwili może umrzeć. W grze obowiązują pewne prawa fizyki, o których lepiej pamiętać: każdy przedmiot ma swoją wagę i nie można przesadzać z noszeniem zbyt wielu lub zbyt długo, niektóre prace wymagające wysiłku powodują szybką utratę sił, organizm agenta narażony jest na urazy i inne szkodliwości (np. promieniowanie). Gra posiada bardzo przyjemną, choć nie rewelacyjną grafikę, za to poważną wadą jest niezbyt rozbudowany scenariusz. Ilość zagadek do rozwiązania jest dość ograniczona, szczególnie w stosunku do anglojęzycznych gier tego typu. Jej ukończenie nie powinno więc być trudne, tym bardziej, że autorzy gry świetnie poradzili sobie z zawiłościami języka polskiego. Pod tym względem gra sprawuje się doskonale, radząc sobie z różnymi postaciami tego samego słowa, z pokręconą składnią oraz skomplikowanymi frazami typu [POBIEGNIJ SZYBKO W KIERUNKU ZACHODNIM]. Od czasu do czasu gra lubi się zapytać o daną literę z oryginalnej instrukcji, ale w łatwy sposób można to pominąć pod emulatorem (zapisać stan gry w trakcie zapytania, a potem próbować każdą literę po kolei, aż do napotkania właściwej). Już od dawna nie jest to nielegalne obchodzenie zabezpieczeń, bowiem firma Mirage ogłosiła, że wszystkie jej gry na 8-bitowe Atari mają status freeware (i chwała jej za to!). Gra była opisywana w "Top Secret" 3/1991 oraz w "Świat Atari" 1/1993, mała podpowiedź do gry była też w Top Secret 2/1991.

Tą grę udało mi się ukończyć, więc poniżej podaję sposób na przejście całości. Polecenia, które trzeba wydać, umieszczone są w nawiasach kwadratowych. Oczywiście, jak zwykle, nie powinny tego czytać osoby, które same chcą dojść do końca. Przy wypełnianiu misji agenta przyda się jednak kilka wskazówek formalnych. Gra wymaga pisania z polskimi znakami (uzyskiwane przez klawisz Control), ale za to akceptuje czasowniki w różnych odmianach, np. [BIEGNIJ] i [POBIEGNIJ]. Do zbadania lokacji służy słowo [OPIS], zaś do sprawdzenia tego, co niesie agent [SPIS]. Jako skrótów do wskazywania kierunków trzeba używać [WS], [ZD], [PN], [PD]. Do wpisywania haseł i kodów przeznaczone jest polecenie [NACIŚNIJ], po którym podaje się cyfry kodu. Na ekranie, oprócz typowego dla przygodówek miejsca z grafiką oraz miejscem do wpisywania poleceń, jest też kompas wyposażony dodatkowo w czujnik promieniowania i zegarek odliczający czas do śmierci profesora. Jeżeli z jakiś względów chcesz zacząć od początku, trzeba użyć słowa [START].

Porady spod lady

Przygoda zaczyna się na wyspie, tuż przy przystani. Jest tu łódka, ale bez wioseł, więc na razie nigdzie nie popłyniesz. Idź na wschód do obserwatorium (trzykrotnie [WS]), potem staraj się wejść na samą górę [WEJDŹ NA DACH], [G]. Dokładnie zbadaj atlas, który tam leży [WEŹ ATLAS], [PODNIEŚ KARTKĘ]. Na kartce masz jakiś kod, pewnie się przyda [PRZECZYTAJ KARTKĘ]. Zapamiętaj kod, zostaw wszystko [ZOSTAW ATLAS], [ZOSTAW KARTKĘ] i idź na półwysep po drugiej stronie wyspy [D], [PN], (czterokrotnie [ZD]). Pogrzeb trochę przy skrzynce meteorologicznej [OTWÓRZ SKRZYNKĘ], a znajdziesz notes z drugim kodem [WEŹ NOTES], [PRZECZYTAJ NOTES], [ZOSTAW NOTES]. Idź dalej aż napotkasz dużą bramę, za którą widzisz dom profesora oraz nieczynną elektrownię [WS], [PN], [WS]. Brama jest zamknięta, ale od czego są umiejętności agenta specjalnego [PRZESKOCZ BRAMĘ]. Po drugiej stronie [OTWÓRZ BRAMĘ], będzie łatwiej się poruszać w przyszłości. Najpierw idź do ogródka koło domu [ZD], tam [WEŹ ŁOPATĘ] i udaj się na plażę z wydmami [WS], [PD], [WS], [PD], [PD]. Tutaj [ROZKOP WYDMĘ ŁOPATĄ], a znajdziesz stare wiosło. [ZOSTAW ŁOPATĘ], bo się już nie przyda, za to [WEŹ WIOSŁO] i idź na przystań (dwukrotnie [ZD]). W końcu możesz odwiedzić niedaleką wysepkę [WEJDŹ DO ŁODZI], [POPŁYŃ ŁODZIĄ NA WYSPĘ]. Stoisz przed latarnią, drzwi do niej są zamknięte. Na szczęście nie trzeba wielkiej siły, by je otworzyć [OTWÓRZ DRZWI], potem wejdź do środka [ZD]. Okazuje się, że jest tu radioaktywne paliwo do elektrowni. Paliwo jest ciężkie, ale masz przeczucie, że się przyda [WEŹ PALIWO]. Śpiesz się, bo promieniowanie szkodzi Twojemu zdrowiu. Wracaj do łodzi i płyń z powrotem [WS], [PŁYŃ ŁODZIĄ NA WYSPĘ]. Na plaży wyrzuć to co zbędne [ZOSTAW WIOSŁO] i jak najszybciej kieruj się do elektrowni [PN], [PN], [WS], [PN], [WS]. Wejście do środka blokuje elektroniczny zamek, ale od czego kody znalezione po drodze? Podaj hasło z notesu [NACIŚNIJ xxxxx], wejdź do elektrowni [WS] i [POŁÓŻ PALIWO] na odpowiednim miejscu. Jeśli teraz podasz drugie hasło, to z kartki [NACIŚNIJ xxxxx], to będziesz mógł uruchomić całą maszynerię [WŁĄCZ ELEKTROWNIĘ]. Udało się, na wyspie znowu jest prąd! Możesz iść do domu profesora [ZD], [ZD], ale najpierw potrudź się z otwarciem drzwi - klucz jest pod wycieraczką [PODNIEŚ WYCIERACZKĘ], [PODNIEŚ KLUCZ], [ZOSTAW WYCIERACZKĘ], [OTWÓRZ DRZWI KLUCZEM], [ZOSTAW KLUCZ]. Ruszaj do góry, do sypialni [PN], [G], [WS]. Poszperaj w szafce i zabierz dyskietkę [OTWÓRZ SZAFKĘ], [WEŹ DYSKIETKĘ], a potem zbiegnij na dół, do pracowni komputerowej [ZD], [D], [ZD]. Jeśli uruchomisz komputer [WŁĄCZ KOMPUTER], [WŁÓŻ DYSK DO KOMPUTERA] i podasz hasło dostępu [NACIŚNIJ xxxxx], to uruchomisz windę. Jest tylko jeden problem - żadnej windy w domu nie widziałeś, trzeba więc poszukać głębiej. Idź do kuchni [WS], [WS] i zrób sobie przerwę na konieczny posiłek [OTWÓRZ LODÓWKĘ], [WEŹ BUTELKĘ], [OTWÓRZ BUTELKĘ], [WYPIJ MLEKO], [ZOSTAW BUTELKĘ]. Posilony mlekiem możesz przenosić góry oraz inne przedmioty [PRZESUŃ LINOLEUM]. Teraz wystarczy zajrzeć pod linoleum [OTWÓRZ KLAPĘ] i zejść w dół [D]. Stoi tutaj sobie szafa, ale najważniejsze jest to, co za nią [PRZESUŃ SZAFĘ]. Udało się! Odkryłeś windę, więc możesz z niej skorzystać [WEJDŹ DO WINDY], [NACIŚNIJ PRZYCISK]. Okazuje się, że to właśnie ta kryjówka profesora [ZD], w której prawdopodobnie trzyma swój wynalazek, na co wskazywałby solidny sejf. Otwórz go, podając jako hasło rok, w którym profesor rozpoczął pracę nad mózgprocesorem [NACIŚNIJ 2010]. Oto i on, więc [WEŹ MÓZGPROCESOR] i czekaj na zakończenie.

Moja ocena: 4

Jedna z najlepszych polskich tekstówek, ale zdecydowanie za krótka. Grafika na dobrym poziomie, ale też zbyt mało. Gra się bardzo przyjemnie, ale wciąż ten niedosyt...



2004-05-16 12:10 by Kaz
komentarzy: 31
MDW @2004-05-18 12:41:56
Az mi sie lza w oku zakrecila. Musze sobie sprobowac przejsc te gre. Dawniej (kilkanascie lat temu) nie moglem zobaczyc zakonczenia, bo mialem pirata, a cracker zapomnial o tym, ze pytanie o kod jest nie tylko na poczatku ale takze na koncu gry. I w momencie gdy chcialo sie napisac WEZ MOZGPROCESOR byla kicha. :( Widze, ze tu na screenshotach jest jakas nowsza wersja. Faktycznie pozniej gra zostala drugi raz wydana przez Mirage. Ja ja pamietam jeszcze z czasow pierwszej mlodosci. Byly nawet reklamy w Bajtku. :) Gra chyba kosztowala rownowartosc 2 dolarow. Pamietam tez wywiad z autorami. Czytalem go setki razy i tak im zazdroscilem, ze az kipialo ze mnie. :) Nic wiec dzwinego, ze ciagle probowalem napisac cos na Atari (w Basicu). Niestety byly to zbyt slabe produkcje, ktrych wydac sie nie udalo. Cel osiagnalem kilka lat pozniej ale juz na zpelnie innych platformach... Ale klimatu gier z Atari 8bit nie da sie powtorzyc i zaluje, ze w tamtych czasach nie bylem troche bardziej "kumaty". :(
Kaz @2004-05-29 15:11:34
MDW - gdybys gdzies mial ta poprzednia wersje, to sie polecam jako adresat poczty z plikiem! :)
MDW @2004-05-31 20:54:09
Kaz - Ja to mialem na kasecie. Na emulatorze w zyciu tamtej wersji nie widzialem. Ale nie ma czego zalowac - dostepna tutaj wersja jest na pewno lepsza. :)
Kaz @2004-05-31 21:48:34
MDW - ja Cie za te kasety chyba zamorduje :))) Jak Ci sie jeszcze cokolwiek ostalo, to dawaj - przekonwercimy na PC. Pamietaj, ze zbieram wszelkie wersje gier, takze te gorsze... :)
Darkee @2005-01-18 07:46:11
Klasyka .. nigdy nie udało mi się przejśc tej gry !! może teraz to zrobie :)
Możliwe że gdzieś jakies dyskietki mam z tym !!
Miałem wypasioną 130XE :)
gregy @2005-03-13 10:32:23
Super gierka. Pamietam jak gralem w nia zaraz jak wyszla na moje 800 xl. Taka tekstowka to bylo cos jak na tamte czasy. Super - mozna powspominac i pograc na emulatorze.
Benji @2006-01-11 12:26:02
fajna gierka, i po polsku...
mam taką na kasecie w formacie Turbo2000 ...
po paru minutach grania prosi o podanie hasła czy cóś, z jakiejś książeczki (?) ... wtedy wciskam RESET ... i tak pare razy ...
a potem staje się cud - więcej nie prosi o podanie hasła!

wiele wieczorów i nocy z nią spędziłem - to co tygryski lubią najbardziej - stare dobre gierki Atarowców ...

pozdrawiam
dzb @2006-01-29 22:11:19
heyka!!!to rzeczywiscie spoko gierka!!!!!a moze slyszal ktos o silent serwice????To jest dopiero hit!!!!Polecam!!!!Pozdro!!!
Grey / MSB @2006-03-07 09:55:21
niepowtarzalny klimat przy całej swojej prostocie... zdecydowanie jedna z najlepszych tekstówek na małą Atarkę. ponoć była też wersja na Spectrum?!
nemo @2006-03-14 19:17:59
napiszcie, jak uruchomic mozgprocesor na pececie?
Lecho @2006-04-08 20:53:11
Pamiętam jeszcze inną polską (lub spolszczoną) tekstówkę o smerfach.

Zna ktoś jeszcze inne po polsku napisane tekstówki?
Kaz @2006-04-10 22:41:30
Lecho: choćby "Wyspa" i "Pięć gówien Eepcha" były po polsku. Widziałem kilka innych, prosciutkich, ale teraz nie pomnę tytułów.
larek @2006-04-21 12:27:13
A ja jestem w posiadaniu pierwszej wersji tej gry. Mam ją na oryginalnej kasecie, zakupionej legalnie w (od) CAS - jest to "zwykła" kaseta C60 firmy COMPAN. Pamiętam, że do kasety była dołączona instrukcja - niestety jej już nie mam. Wersja wydana przez Mirage (którą też mam) jest już troszkę inna - zmieniona grafika, która ładuje się przy każdej zmianie lokacji. O ile pamiętam w oryginale grafika była "wbudowana" do programu i ładowała się raz na jakiś czas. Wyglądało to tak jakby w programie "zaszyte" były instrukcje reysujące obraz, a nie sam obraz. Obrazek powstawał "na żywo". Niestety nie posiadam już sprawnego magnetofonu (brak kabelka - wykorzystałem do SIO2PC) i nie jestem w stanie zgrać tego programu. Jeżeli ktos wie, jak to można zrobić w prosty sposób bez magnetofonu Atari to proszę o info. Może się uda odczytać wiekową już taśmę.
Dan @2006-05-06 09:47:15
Ja to mialem problem z wioslem (bylo zakopane pod wydma)....ale gdy rozgryzlem......hehe pieknych kilka godzinek gry....:)
Pozdrawiam
larek@neostrada.pl @2006-05-07 19:17:20
No i udało się! Wersja na Atari XL/XE Mózgprocesora z 1990r., gry wydanej przez Computer Adventure Studio, a nie przez Mirage już jest w postaci pliku cas! Mam nadzieję, że wkrótce pojawi się na tej stronie. Pozdrawiam.
Kaz @2006-05-07 21:31:53
larek - poczekaj, a zobaczysz... :)
Jurgi @2006-05-08 22:17:41
Przydałby się jeszcze skan oryginalnej instrukcji, żeby z tym zabezpieczeniem się nie żreć...
larek @2006-05-08 23:44:52
Instrukcję do gry wydanej przez Mirage mam w formie pliku txt - z podziałem na strony. Wszystko ładnie zrobione na wzór oryginału. Jurgi, jeżeli chcesz, daj znać to Ci podeślę. Skan mapki z wyspą dorzucę gratis :-)
Oczywiście, skan oryginalnej instrukcji też da się załatwić, ale to trochę może potrwać. Ta w formie pliku txt jest w zupełności wystarczająca.
Nie pamiętam, czy ta wersja wydana przez CAS też ma takie zabezpieczenie. Jakoś nie mogę sobie tego przypomnieć. Może gdyby miała, to również miałbym zachowaną wraz z grą instrukcję - byłaby niezbędna. Ale to będzie się dało sprawdzić - wystarczy odpalić grę i trochę pograć...
[e!]MWK @2006-05-10 00:46:50
Szacunek Lerek
falcon030 @2006-05-15 21:08:25
Jako ciekawostke dodam, ze dwoch z tworcow gry ma do dzisiaj sklepy komputerowe w Bochni ... Widac mozna bylo niezle w tamtych czasach na dobrej grze zarobic ...
Kaz @2006-05-17 02:13:41
falcon030 - chyba raczej na sprzedaży programów majątku nie zbili... w tych czasach to nie autorzy zarabiali, tylko piraci na gieldzie.
falcon030 @2006-05-18 21:17:16
E, to zalezy na jakich programach ...
W naszej Atarowskiej mafii osiedlowej akurat WSZYSCY zakupili oryginaly tej gierki (moze taki patriotyzm lokalny) :-)
Wiesław Florek @2006-11-15 23:48:43
Koledzy :)
Pierwotnie Mózgprocesora napisalismy na ZX Spectrum.
Gra na Atari była wydana jednocześnie w dwuch wersjach na tasme i na dyskietke (ze specjalnie robiona grafika dla wersji dyskietkowej).
Jak na polskie warunki sprzedaliśmy naprawdę duzo kopii tej gry mimo iz na giełdzie w była dostepna u piratów.

Zachowałem gdzies pożółkłą kopie w wersji na ZX`a na tasmie magnetofonowej.
Sam wracam z nostalgia do tych pieknych czasów :) i ciesze sie ze po tylu latach pamięta ktos jeszcze o naszej grze :)

Pozdrawiam Serdecznie
Wiesław Florek
Kaz @2006-12-31 14:13:42
Panie Wiesławie, serdeczne dzięki za komentarz. Pozdrawiam.
Eyesore @2007-08-08 09:55:10
Zarypista gierka, grzalismy sie na nia z kumplami. Nie moglem jej przejsc z powodu wspomnianego na poczatku.
TIG @2007-10-21 17:05:07
Ta gra, to petarda!
Kiedyś zarywałem przy niej nocki, wagarowałem, przez nią "przeoczyłem" swoją pierwszą miłość....
...warto było.
Szymon "Enjo" Ender @2008-07-06 11:16:49
Naprawde podobala mi sie ta gra. Grafika, dostarczona mapa, oraz opisy lokacji powodowaly u mnie rzadko spotykane wtedy w grach uczucie samotnosci. Ze tez nie potrafilem znalezc wiosla i musialem posluzyc sie solucja... :)
Piec gwiazdek
Ziper @2009-02-08 16:54:28
Jedna z lepszych gier na atari
Umesh @2009-02-19 11:55:57
Gra super :) Najpierw graliśmy w pirata :( z bratem, ale przez zakończenie kupiliśmy oryginał :) W sumie takie powinny być piraty :) możesz pograć, ale zakończenia nie zobaczysz :) Jak ktoś spędzi nad grą sporo czasu to znaczy, że może oryginał kupić :)
atarifan @2009-11-02 17:20:15
a ja mam skan z tej ksiazeczki, wiec gra sie prosto i bez kombinacji :)
chrobakr @2018-09-18 17:41:59
poszukuje kasety oryginalnej do kupienia. posiada ktoś??
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (197)
ostatni: 28-03-2024 19:08, amarok
TSFX Turbo Blizzard (59)
ostatni: 28-03-2024 18:19, Peri Noid
Atari 400 mini (3)
ostatni: 28-03-2024 17:20, Adam
The400 (33)
ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 19

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»