atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Lyndon Sharp Engine na Atari XL/XE
Lyndon Sharp tworzył na ZX Spectrum pod koniec lat '80, stworzył kilka gier z 1-bitową muzyką raz jako programista raz jako muzyk. Jego utworów (na ZX Spectrum) można posłuchać w:

  • Mig-29 Soviet Fighter
  • Rally Cross Simulator
  • Street Gang Football
  • Super Bike Trans-Am
  • Twin Turbo V8
  • Zanthrax

    Na Atari umieszczone są w kolekcji Beep'em all 2 i 3. Ciekawostką jest, że tylko on używał tego bardzo rozpoznawalnego silnika grającego, być może powodem był brak edytora... warto dodać, że w powyższych grach autor używał różnych zestawów instrumentów (perkusji). Prezentowany dziś konwerter wykorzystuje jeden z zestawów.

    Co do możliwości oraz jak używać edytora na PC to wypowie się Yerzmyey:

    Silnik zwany od jego autora "Lyndon Sharp Engine" daje na beeperze 3 kanały dźwięku, tj. dwa tony i perkusję.
     
    Konwertor z pliku XM jest bardzo wygodnym utilsem. Muzykę najlepiej pisać pod MilkyTrackerem
     
    Są dostępne dwie stałe głośności. Pełna w drugim tracku oraz połowa tejże w tracku pierwszym, co pozwala na pogłosy itp, gdy odpowiednio rozmieszcza się nuty w kanałach. (Podczas pisania numeru należy dla wygody wpisać głośność 20 w pierwszym tracku, żeby brzmiało możliwie podobnie do późniejszego właściwego utworu na ZX/XL, co ułatwia komponowanie). W trzecim tracku umieszcza się perkusję.
     
    LS ma zsyntezowany jeden rodzaj tonu, więc w demonstracyjnym pliku XM pośród instrumentów mamy:
    1. Tone
    2. Drums.
    Wszystko to zsamplowane z engine'u. Oczywiście na realnym sprzęcie będzie brzmiało inaczej, ale wystarczająco podobnie, żeby wygodnie komponować na PC.
     
    Perkusję uruchamiamy, wybierając instrument "Drums", przełączając na oktawę 4 oraz używając klawiszy Q-Y (czyli C-4 do A-4).
     
    Długość patternu - dowolna (można również dowolnie zmieniać, zależnie od konkretnego patternu). Moduł musi mieć przynajmniej 2 kanały.
     
    Można zmieniać tempo (standardowe, bo BMP będzie przez engine ignorowane), które będzie zbliżone po przerzuceniu na ZX/XL. Tempo należy ustawiać dla konkretnego patternu, w pierwszej linii, komendą Fxx.
    Jeśli potrzebujecie zmieniać tempo wewnątrz patternu - musicie podzielić go na osobne pomniejsze patterny, aby zawsze ustawiać jedno tempo dla patternu - i to ustawione na jego początku.
    Oznacza to btw, że oczywiście nie działają żadne komendy XM (oprócz tempa), bo nie piszemy XMa, tylko muzykę beeperową, a MilkyTracker jest tu jedynie chwilowym 'containerem' dla ułatwienia pracy i nie pisania muzyki w assemblerze. Oczywiście sporo rzeczy można sobie spokojnie 'zaemulować' ;) używając wysokiego tempa (np. slide up / slide down mogłoby wyjść przy wystarczająco wysokim tempie, które potem można i tak sobie zwolnić, gdy jest już zbędne. Przynajmniej tak robimy na innych engine'ach, nie testowałem, czy to zadziała na LS).
     
    Tony grają w zakresie od B-1 do A-5. Górne rejestry mogą być średnio stabilne na realnym sprzęcie (wciąż mamy do czynienia z 1-bitowym syntezatorem software'owym),
     
    Co do obsługi konwertera, to opisze go XXL.
     
    Tu XXL, proszę o uwagę - opiszę obsługę konwertera:

    W wierszu poleceń wpisujemy xm2GTIAls nazwa_utworu.xm i naciskamy enter. Utworzony plik nazwa_utworu.xex uruchamiamy na Atari XL/XE.
    Dziękujemy za uwagę. Archiwum z pliczkami do pobrania stąd. Endżoj!

    2012-12-29 20:52 by XXL & Yerzmyey
    komentarzy: 21
  • gonzo @2012-12-29 21:39:55
    yerzmyey - czy kawałki z dema xl digital są gdzieś dostępne w formacie neo?
    mono @2012-12-29 21:49:04
    gonzo @2012-12-29 22:23:22
    mono - dzięki, tokyog jest uszkodzony :(
    atR hum @2012-12-29 23:38:22
    Chciałbym, aby programy do konwertowania i kopiowania zaopatrzono w opchę wynajdowania numeru seryjnego plików kasetowych. Ponieważ strona atarimania podaje dziwne dane jak z przygodówki infocom, co wydaje się ponadprzeciętnym wymysłem, chcę poznać moje liczby dla moich kaset i czy warto puszczać na serwer powtórnie PROGRAMY, KTÓRE ORGANOLEPTYCZNIE SĄ TAKIE SAME, ale numer seryjny inny. Jeśli istnieją numery dla Magic Dimension.cas Turbican.cas czy Kaz zakomentuje mi czy faktycznie numery seryjne istniały jako odpowiedź do mojego komentarz
    Tak przy temacie, bo jest o konwersjach i kopiowaniu wogóle. Ucieszyłbym, że mam naptawdę inne pliczki.
    CharlieChaplin @2012-12-30 01:35:27
    Mono:

    NEOplayer is a great idea ! What about a DOS 2.x version of the NEOplayer program that also runs with a) simple-stereo board by Candle (Covox onboard) b) Covox board by Lotharek c) Thunder Blaster by Abbuc/Hardwaredoc (a Covox cart.)...?!?

    The player could first present a setup screen (setup XRAM, setup Covox mem. area) and then an empty DIR-Menu; pressing 1-9 should then display all *.NEO files of that drive and +-*= should choose a file and Return key should play the chosen file.

    The current NEOplayer version works only under SDX and also requires Candle`s soundboard. Yet, I wonder who has Candle`s soundboard - or did you mean the simple-stereo board ?!?

    -Andreas Koch.
    . @2012-12-30 09:10:02
    to gdzie pierwsze pojawiło się wykorzystanie beepera do odgrywania dźwięku cyfrowego?

    ZX? czy PC?

    tak mnie oglądając czy może słuchając tych muzyczek zastanowiło ile maxymalnie udałoby się wycisnąć z ZX, C-64 i Atari po podmienieniu tylko procesora na technologii np. z aktualnych ARM-ów.

    Atari miałoby kolorowe prawie filmy w np. 160x200(400) i 128 kolorach

    i niezły hires 320x200(400) w iluś tam odcieniach bo kolorowy chyba jednak mógłby konkurować co najwyżej z ZX-em i jego ograniczeniami + digitki i POKEY.
    jhusak @2012-12-30 11:59:01
    Szanowna kropeczko.
    A co było wcześniej, ZX czy PC?
    Pozostała częśc postu - tak, oczywiście. True color, 16 bit dźwięk. Jak najbardziej.

    Co do kolorowych prawie filmów 160x200 - to bez żadnych rozszerzeń Ilmenit i spółka to zrobili :) No, może rozszerzenie w stylu HardDrive.
    xxl @2012-12-30 12:02:03
    PWM bylo znane wczesniej niz powstal PC lub ZX Spectrum (Na Apple2 muzyka jest tworzona w podobny sposob). na zx powstawaly rozne silniki grajace (1-9 kanalow, regulacja glosnosci, sample) bo spektrum ma malo pamieci, pc mial wiecej i mozna sobie bylo pozwolic na odtwarzanie sampli. czy mozna wiecej? mozna - wszystko zalezy od czestotliwosci procesora - wpisz na youtubie PWM music :)
    . @2012-12-30 12:33:17
    nie chciałbym rozczarowywać ale PC...

    czyli mam rozumieć, że na PC?

    Bo stawiam, że wiele innych wcześniejszych nie personalnych kompterów też miało głośniczki tyle, że nic nie wiem o możliwościach odgrywania na nich digitek.
    . @2012-12-30 12:46:10
    a co do PWM :).

    niby tak.
    w końcu beeper w PC natywnie działa na PWM, a odgrywanie na nim digitek to już jest następne zagnieżdżenie...

    tylko, że nie chodziło o koncept PWM tylko oprogramowanie, które na komputerze odgrywa w ten sposób digitki.
    xxl @2012-12-30 14:32:15
    zadaj pytanie inaczej - nie rozumiem o co pytasz
    . @2012-12-30 15:22:00
    nie ma pytania.

    rzeczywiście od strony elektronicznej jest to zaimplementowanie PWM-a i nie ma po co się wgłębiać w temat.
    mono @2012-12-30 22:58:14
    @Charlie: Thanks.
    I don't plan DOS2.x version, because I haven't pleasure with programming all operations with CIO :) and because of things I write below. SDX is much more pleasant to work. NEOplay (as all other my players) was planned as SDX tool only and only for Candles SoundBoard.
    Covox and Thunder Blaster is completely different approach to playing of music (all job is doing by CPU, not by speciallized hardware), and it require rewiriting code of player. "XL Digital" music collection contains routines playing in this manner. Maybe in the future will be version of NEOplay for Covox/Pokey/etc.
    NEOplay (as all other my players) is not interactive program - all configurations is done by parameters and switches specified in command line (it is possible with SDX, but not with DOS2.x). No menus, no windows, no interactions :). This approach allow use of program with another OS extensions like RUNEXT and commanders like SpartaCommander.
    Candle's SoundBoard is for now only prototype, but it's possible to test it on VBXE2 hardware (after loading of proper core). Altirra emulator supports SoundBoard too. I think Candle want to release it in near future, so stay tuned.
    I attached link to NEOplay only for .NEO versions of Yerzmyeys music used in "XL Digital" msx collection.
    mono @2012-12-30 23:04:40
    @Charlie: NEOplay and MODplay are dedicated for SoundBoard only. Rest of my players are dedicated for POKEY of course :)
    pin @2012-12-31 21:03:56
    ciekawa koncepcja, jeśli chodzi o konwerter i to, gdzie dane domyślnie lądują. Plik 2kB :) - no i całość wygląda tak, by wszystkim żyło się lepiej. Przykładowa muzyczka:

    $0c00-0DED
    $02E0-02E1
    run $0C00
    $1000-1852

    Wyśmienicie zakodowane, działa wyłącznie spod inita ;)-
    Kaczor @2012-12-31 21:51:49
    No wiem ze nie w temat i ze nie mam polskich znakow w testowym win8, ale Zycze Wszystkim Atarowcom Szczesliwego Nowego 2013 roku, ze szczegolnym naciskiem na udany sylwester ;-)
    xxl @2013-01-01 10:42:20
    @pin:
    - userzy mowoczesnych urzadzen i/o moga odpalic program bezposrednio. ci z sio2pc czy sio2sd to wogole nie wiedza ze mozna miec Twoj problem,
    - userzy oldschoolowi jesli koniecznie chca wkopiowac muzyczke do .atr moga ja uruchomic poprzez xbiosa lub dowolnego inicjalizera jak kazdy dowolny program, oni rowniez nie wiedza, ze mozna miec Twoj problem,
    - userzy dos moga odpalic muzyczke ladujac z dos biblioteke xbios, rowniez tu nie ma problemu, nieszczesnicy musz sie naklikac - tu proponuje pominac etap "dos"
    - emulatorowcy po prostu "wrzucaja" wygenerowany programik w okno emulatora i gra muzyka, ci zupelnie nie rozumieja o co Ci Pin chodzi
    - i na koniec userzy fikusnych dosow na hipsterskich konfiguracjach lub innych homebrew 16bitowych klonach atari xl/xe - mimo, ze uwazam (podobnie jak maksiu) ze "tego swiata sie nie da uratowac" to odpalic muze mozna na kilka sposobow ale gdy je podam nie beda juz wystarczajaco "oryginalne i niezalezne" zeby takie osoby go uzyly :D
    pin @2013-01-01 19:38:54
    @XXL - :)

    - userzy nowoczesnych urządzeń (np. IDE+ po mojemu, choć nie uważam, że SIO2SD itd. z tego powodu jest mniej nowoczesne) mogą uruchomić program (muzyczkę), bo zawsze z pominięciem DOS można to uczynić poprzez init i zbootować to z np. partycji dysku twardego wprost - pytanie tylko po co i dlaczego. Bo jeśli jest to opcja, to luz - ale konieczność - bez sensu w tym przypadku.

    - userzy oldschoolowi mogą to zakopać w xBios, jednak trzeba liczyć się z tym, że na chwilę obecną ten oferuje 19200 po SIO, lub do "turbo" należy bez sensu kombinować z podmienianiem biblioteki, która uniwersalna jest w tym sensie pozornie. Do każdej "mutacji" urządzenia, lub "przyspieszacza" należało by podmieniać xBios. Czy to ma być wygodne? Każdy osądzi to według własnego uznania ;)-

    - pomijanie dos w tym przypadku, to skrajny bezsens. A czy nie lepiej by było opracować uniwersalnego playera pod np. Sparta DOS X, lub dowolnie inny DOS który odpali każdego muzaka z HDD, lub dowolnie innego wybranego urządzenia totalnie z automatu, bez zbędnych kombinacji z biblioteką do obsługi urządzeń itd.? Czy player wymaga totalnej czystki w pamięci i ponad 60k ram? - chyba nie.

    - czy fikuśnym dosem jest Sparta DOS X? Przejdź się do doktora, na takie dolegliwości z automatu przepisują lewatywę :D. Wiesz, sposoby na uruchomienie są, lecz jeśli piszesz program, którego nie można uruchomić w dowolny sposób to sam ograniczasz sobie grono odbiorców. Może źle się wyraziłem, bo faktycznie (jak wspomniałem) z inita jest to do odpalenia bez najmniejszego problemu lecz zrozum, że jeśli istnieje możliwość to można napisać coś tak, by było wygodne w użyciu i by uruchamiało się w dowolnym środowisku. Czy to jest aż tak złe rozwiązanie? Taki player może przecież odpalić na: dosII, xBios, SDX, bez dosu, czy z czegokolwiek tam trzeba ;)- Zastanów się nad tym, jeśli oczywiście chcesz.
    xxl @2013-01-03 01:39:09
    nie wiem, u mnie dziala... moze dlatego ze uzywam xbiosa a nie dosa a moze dlatego ze mam 8-bitowe atari a nie 16bitowego klona :D
    pin @2013-01-03 02:23:19
    Wiesz, działają u mnie programy dobrze napisane i na szczęście takich jest zdecydowana większość. Widzisz, TBXL np. siedzi pod romem a mimo to uruchamia się normalnie i działa. Twoja muzyczka ma 2kB i wymagania, jak dla niewiedzieć czego. Na pytanie, czy player mógłby zadziałać spod dos otrzymuję tylko bajkową opowiastkę, jakoby że to Ty masz prawdziwe 8-bitowe Atari. Wszyscy cieszą się razem z Tobą. Ja także ;)- Rozmowa z Tobą to po prostu strata czasu.

    Pisz sobie jak chcesz, to twój problem ilu użytkowników nie uruchomi twojego programu ;)-
    xxl @2014-02-11 14:24:07
    powstal plajer dla Atari 2600: http://battleofthebits.org/arena/Entry/c.../
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Nowe okładki gier - FROGGER (250)
    ostatni: 19-03-2024 06:36, lexx
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
    Książka Gorgha o asemblerze (42)
    ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 28

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»