Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (2) Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26) Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28) FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18) Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15) Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2) Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30) Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10) KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7) Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9) "Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6) KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39) Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36) Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54) Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12) Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22) Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15) Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40) Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29) Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
|
nowsze | starsze |
«« nowsze | starsze »» |
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
QChan Engine |
Kolejnym po xm2GTIAls (Lyndon Sharp) i xm2GTIAoc (OCTODE) konwerterem z formatu .xm na program odtwarzający muzykę za pomocą układu graficznego GTIA jest xm2GTIAqc. QChan Engine Jest to stosunkowo nowy silnik grający, został opracowany na ZX Spectrum przez Shiru, w brzmieniu przypomina algorytm jaki stosował w latach '80 Andy Brown. QChan pozwala na używanie czterech kanałów dla dźwięku oraz jednego dla perkusji (w sumie 5 kanałów). Długość patternu może być dowolnie ustawiana. Jest możliwość regulacji głośności oraz wybrzmiewania dla każdego kanału osobo i tempa w obrębie patternu. Głośność należy ustawić w pierwszym patternie w przedziale $01-$40 - dla GTIA zostanie przekalkulowany na wartości 1-16. Szybkość można ustawiać komendą $Fxx lub parametrem BPM, także ten parametr zostanie przekalkulowany do najbliższego możliwego do odtworzenia na Atari. Można używać nut od C-1 do B-5 oraz "stop", wybrzmiewanie ustawiamy dla każdego kanału i każdego patternu osobno - używając instrumentów 01-08 (od najszybszego do najwolniejszego wybrzmiewania) zmiana wybrzmiewania w obrębie patternu na danym kanale będzie ignorowana. Perkusję można umieścić na dowolnym kanale (tylko jedna w rzędzie), nie można dla niej regulować głośności. Ogólnie utwór poddawany konwersji nie może mieć mniej niż 4 ścieżki. Muzykę najlepiej stworzyć używając programu MilkyTracker i instrumentów z przykładowego utworu MisterBEEPa. Do konwersji służy program z załącznika: xm2gtiaqc nazwa_utworu.xm, wygenerowany plik nazwa_utworu.xex uruchamiamy na Atari XL/XE spod inicjalizera/loadera lub za pomocą biblioteki xBios. Zachęcam do tworzenia i przesyłania muzyki - kolekcja "Beep'em all 4" już na party SillyVenture 2013. Życzę dobrej zabawy. Przykładowe utwory nagrane na Atari: Pliczki z konwerterem i przykładowym utworem XM do pobrania stąd. Temat muzyki na GTIA wkrótce powróci napędzany TRITONE engine. 2013-05-28 21:51 by Krzysztof "XXL" Dudek
komentarzy: 5 |
grey / mystic bytes @2013-05-29 00:08:47 |
tdc @2013-05-29 02:15:16 |
xeen @2013-05-29 09:21:28 |
Ilmenit @2013-05-29 10:06:40 |
xxl @2013-12-03 08:44:03 |
instrukcja: http://1bit.i-demo.pl/topic/65/qchan-ins.../ |
«« nowsze | starsze »» |
«« nowsze | starsze »» |