Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
QChan Engine |
Kolejnym po xm2GTIAls (Lyndon Sharp) i xm2GTIAoc (OCTODE) konwerterem z formatu .xm na program odtwarzający muzykę za pomocą układu graficznego GTIA jest xm2GTIAqc. QChan Engine Jest to stosunkowo nowy silnik grający, został opracowany na ZX Spectrum przez Shiru, w brzmieniu przypomina algorytm jaki stosował w latach '80 Andy Brown. QChan pozwala na używanie czterech kanałów dla dźwięku oraz jednego dla perkusji (w sumie 5 kanałów). Długość patternu może być dowolnie ustawiana. Jest możliwość regulacji głośności oraz wybrzmiewania dla każdego kanału osobo i tempa w obrębie patternu. Głośność należy ustawić w pierwszym patternie w przedziale $01-$40 - dla GTIA zostanie przekalkulowany na wartości 1-16. Szybkość można ustawiać komendą $Fxx lub parametrem BPM, także ten parametr zostanie przekalkulowany do najbliższego możliwego do odtworzenia na Atari. Można używać nut od C-1 do B-5 oraz "stop", wybrzmiewanie ustawiamy dla każdego kanału i każdego patternu osobno - używając instrumentów 01-08 (od najszybszego do najwolniejszego wybrzmiewania) zmiana wybrzmiewania w obrębie patternu na danym kanale będzie ignorowana. Perkusję można umieścić na dowolnym kanale (tylko jedna w rzędzie), nie można dla niej regulować głośności. Ogólnie utwór poddawany konwersji nie może mieć mniej niż 4 ścieżki. Muzykę najlepiej stworzyć używając programu MilkyTracker i instrumentów z przykładowego utworu MisterBEEPa. Do konwersji służy program z załącznika: xm2gtiaqc nazwa_utworu.xm, wygenerowany plik nazwa_utworu.xex uruchamiamy na Atari XL/XE spod inicjalizera/loadera lub za pomocą biblioteki xBios. Zachęcam do tworzenia i przesyłania muzyki - kolekcja "Beep'em all 4" już na party SillyVenture 2013. Życzę dobrej zabawy. Przykładowe utwory nagrane na Atari: Pliczki z konwerterem i przykładowym utworem XM do pobrania stąd. Temat muzyki na GTIA wkrótce powróci napędzany TRITONE engine. 2013-05-28 21:51 by Krzysztof "XXL" Dudek
komentarzy: 5 |
grey / mystic bytes @2013-05-29 00:08:47 |
tdc @2013-05-29 02:15:16 |
xeen @2013-05-29 09:21:28 |
Ilmenit @2013-05-29 10:06:40 |
xxl @2013-12-03 08:44:03 |
instrukcja: http://1bit.i-demo.pl/topic/65/qchan-ins.../ |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |