atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gridrunner – port z VIC-20 z 2016-10-18 23:27 (11)
Przegląd nowych gier – część II z 2016-10-11 23:41 (10)
Nowy numer Pro(C)Atari z 2016-10-08 00:43 (2)
Magazyn RetroKomp 3 z 2016-10-06 22:59 (4)
Konkurs ABBUC – programy narzędziowe z 2016-10-05 17:16 (9)
Nowa gra: Spycat z 2016-10-02 12:52 (19)
Remanent growy za rok 2015 z 2016-09-30 21:56 (8)
LIVECRUNCH – zapraszamy! z 2016-09-27 08:00 (9)
Suplement do Silly Venture 2014 z 2016-09-25 15:38 (5)
Koncert Yerzmyeya i Pina z 2016-09-23 19:51 (39)
Nadchodzi "8bit party" z 2016-09-23 10:39 (17)
Jeszcze o AtariBlast! z 2016-09-22 13:31 (16)
Ironia 2016 zakończona z 2016-09-19 00:37 (40)
W Krakowie przy piwie z 2016-09-16 00:27 (6)
Gra Antic Picross II z 2016-09-15 23:52 (5)
Premiera prodki muzycznej z 2016-09-12 15:48 (12)
Premiera gry Atari Blast! z 2016-09-09 12:40 (135)
RetroKomp 2016: Informacje o Gwieździe muzycznej i szczegóły programu z 2016-09-07 00:01 (3)
Wieści z RiverWash 2016 z 2016-09-05 00:10 (13)
Piotr Miller i jego gry ze starych dysków z 2016-08-31 21:54 (24)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra X:8 - zapowiedź
José Pereira jest osobą aktywną od wielu lat na scenie Atari, znaną z mnóstwa mockupów graficznych pokazujących, jak mogłyby wyglądać na naszym 8-bitowcu konwersje z innych platform; autorem wielu pomysłów na realizację konwersji, które niestety nie zostały dotychczas uwieńczone ukończoną grą.

Nadszedł jednak moment historyczny - José ogłosił dzisiaj, że w tegorocznym konkursie programistycznym ABBUC wystartuje gra zrealizowana na podstawie jego pomysłu: strzelanka "X:8". Nazwa może być rozwijana do "Extra:8", co ma oznaczać super-strzelankę na 8-bitowe Atari (cyfra 8 jest też motywem przewodnim całej gry - jak twierdzi José, gracz ma 8 żyć, jest 8 podstawowych poziomów, a po ich zakończeniu czeka na nas walka z 8 dużymi statkami). Uwagę zwraca strona graficzna gry, połączenie różnych trybów graficznych, ze środkową częścią w hi-resie:



Jak pisze José, na potrzeby "X:8" przerobił grafikę z gry Gradius oraz Nemesis w wersji na Game Boya. Statki przeciwników są pożyczone z "Armalyte" na ZX Spectrum (za zgodą Steve'a "STE'86" Daya), natomiast statek gracza pochodzi z niedokończonej strzelanki na Atari autorstwa Jasona "T.M.R." Kelka.

Stroną programistyczną zajął się Lyren "Xuel" Brown, znany z eksperymentów w mieszaniu kolorów PAL. José nie napisał nic o autorach muzyki, ale na liście high score widnieje Miker i Emkay.

Trzymamy kciuki i z niecierpliwością czekamy na kolejną strzelaninę na Atari! :)

2013-08-25 20:07 by "Adam"
komentarzy: 16
Iron @2013-08-25 20:24:16
Ciekawie sie zapowiada ;)
cpt. Misumaru Tenchi @2013-08-25 20:32:55
I jeszcze jak! A muza to przecież rearanż motywu z pierwszego świata amigowskiego Ruff 'n' Tumble, zresztą zupełnie przyzwoity moim zdaniem.
Ramos @2013-08-25 20:50:55
Pomysł może nie nowy, ale gra pod względem graficznym wygląda rewelacyjnie.
José Pereira @2013-08-25 21:43:07
Hi. Thanks for your comments.
There's lots to do untill the deadline and maybe not all but even now, with still more six days the game is playable.
Maybe there's no time untill the deadline for some things like the last level large bosses/creatures but we'll see. If not it would then be added in a week or two.
Important is that you can play it.

The grounds gfxs are from the Gradius/Nemesis of the GameBoy version but had to be clever re-done to not have clashes between PF2 and PF3 but also because you shouldn't not notice where's the transition at a first look between the GR.12 grounds and the middle part in GR.0 and still in 40Bytes wide screen have all the sides borders BAK colour register all high in black.
I posted this idea but in a very early and just ships and grounds the same way as I did for so many other games. Xuel said he was interested and I send him a P.M.
Talking eachother and more and more constantly were coming.

The loading screen is original as are the logo, name and that text 4colours with DLIs that were just some 'not dreaming' nights alone just with G2F, Emulators and my head working good :) .

The music comes from Ruff'n'Trumble game that Xuel already had converted for our A8 POKEY when that Xuel's PAL Blending proof of concept.

Thanks again.
Greetings.
José Pereira.
xxl @2013-08-25 22:00:34
> name and that text 4colours with DLIs that were just some 'not dreaming' nights alone just with G2F, Emulators and my head working good


try if this works and not "blinking" on real atari.
José Pereira @2013-08-25 22:10:06
@XXL: I send my work to Xuel and he, for sure tested it.

@Kaz: Sorry but I am with my old mobile phone and he was constantly saying "PAGE NOT FOUND". Didn't notice that it already sent my post. Please delete the last three doubled posts.
It was almost an 'X:8 times double posts'!...
Sorry to all.
the fender @2013-08-25 22:43:28
:D rządzi. Ciekawy sposób rozwiązania ekranu, jednocześnie sporo hiresowych obiektów płynnie poruszających się. Te sinusoidy po których się poruszają wyglądają na dosyć zabójcze ;)

Motywek z R'n'T faktycznie fajnie skonwertowany :)
Dracon @2013-08-26 00:32:12
Dobre, dobre... nareszcie ktoś nie bał się eksperymentować z mieszaniem trybów graficznych w grach! Oby tak dalej.
grey / mystic bytes @2013-08-26 08:21:34
gra zapowiada się wyśmienicie ! rewelacja :) konkurencja będzie ostra.
adv @2013-08-26 10:40:17
Looks very nice. I think that different and more powerfull weapons will be useful.
tebe @2013-08-26 15:11:11
gra ewidentnie korzysta z XBios-a, gdzie larum i darcie szat
xxl @2013-08-26 17:18:42
@Tebe: caly czas, nawet w tej chwili sztab najlepszych projektantow, grafikow i dzwiekowcow wespol z przedstawicielami koderskich elit finalizuje projekt na tegoroczny abbuc... na pewno wiec kolejny raz zobaczymy dobrodziejstwa xB :-)
maly_swd @2013-08-26 20:54:39
Genialne! Brawo:)
moonwalker @2013-08-27 14:15:23
Już z samego filmiku widać, że gra będzie genialna, już nie mogę doczekać się jak odpalę ją na emulatorku! :) :) :)
MWK @2013-08-27 21:59:40
Kozak giereczka!
pin @2013-08-28 23:42:31
... jednak dopracowania wymagają kolizje, czy ogólnie poziom trudności / grywalność. Bez tego, to gra może być pod xBiosem, bo nie będzie miało to znaczenia w takim przypadku ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Emulatorowanie przenośne. (49)
ostatni: 19-04-2024 21:27, tOri
Atari ST(e) obraz dla Goteka (4)
ostatni: 19-04-2024 17:29, Peri Noid
RastaConverter by Jakub Dębski (897)
ostatni: 19-04-2024 15:41, jhusak
plus4 kanion (8)
ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
Musique rythmique Sons électronique (22)
ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
Niedokładność Fujinet (100)
ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
VR177x zamiennik WD 1772 (42)
ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
Nowa gra "Star Vagrant" (139)
ostatni: 14-04-2024 12:31, newton

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2781
Ostatnio zarejestrowany: masterddd
Postów ostatniej doby: 11

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»