atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wyniki Lost Party 2024 z 2024-07-14 20:46 (40)
Lost Party 2024 z 2024-07-10 20:07 (9)
Akcja! po polsku i inne cyfrowe papiery z 2024-06-01 08:52 (30)
Spotkanie z TOSSTerem! z 2024-05-29 18:40 (7)
Gatunki cyfrowe I i II z 2024-05-23 05:59 (13)
Noc Muzeów 2024 i retrokomputery z 2024-05-17 19:09 (18)
Przygody kolesia wydane! z 2024-05-11 05:00 (57)
Nowy Graph2Font! z 2024-05-10 10:50 (21)
Dalton robi grę na A2600 z 2024-05-09 06:26 (10)
W końcu "Mikie" na Atari! z 2024-05-03 19:07 (90)
Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego z 2024-05-02 10:44 (154)
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (33)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (22)
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-27
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36694
Zmian katalogów: 7, zmian plików: 10

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry konkursu ABBUC 2013
Każdego roku klub ABBUC (Atari Bit Byter User Club), zrzeszający głównie niemieckojęzycznych użytkowników Atari, ale nie tylko, organizuje konkurs programistyczny na 8-bitowe Atari. W konkursie startują dowolnego typu programy (w tym np. narzędziowe), ale nie oszukujmy się, najwięcej emocji budzi to, co tygrysy lubią najbardziej, czyli gry.

Tegoroczna edycja konkursu to rekordowa liczba 12 startujących gier (w tym jedna kolekcja złożona z 6 mini-gier i trzy mocne polskie produkcje z muzyką stRinga) i wszystko wskazuje na to, że zapowiada się wyjątkowo zacięta rywalizacja, z czego jako gracze możemy się tylko cieszyć. Gry na razie są dostępne tylko dla członków ABBUC, a jeśli autorzy zdecydują się je upublicznić, to najwcześniej będzie to możliwe po ogłoszeniu wyników głosowania (za tydzień, w sobotę 26 października).

Oto rywalizujące tytuły w kolejności alfabetycznej:

  • Assembloids XE


    Najpierw powstała flashowa gra "Quartet" (2010), przeniesiona w zeszłym roku jako "Assembloids" na Commodore 64, a teraz dzięki Markowi "xeenowi" Corze (m.in. "Frogs", "Blah Blah") gra trafia na Atari XL/XE. Wymagająca dobrego refleksu rozgrywka polega na jak najlepszym rozmieszczaniu pojawiających się w środku kawałków 4 twarzy - w coraz szybszym tempie. Wciąga.
    "Assembloids XE" to pierwsza gra na Atari używająca połączenia trybu graficznego GR.9 (16 odcieni jednego koloru) oraz hi-resu.

    Autorzy: Marek "xeen" Cora, Adam Wachowski, Michał "stRing" Radecki

    O grze pisaliśmy tutaj.




  • Battle Eagle


    Specjalizujący się w shooterach Jason "T.M.R." Kelk, znany głównie na scenie C64, ale tworzący ostatnio również na Atari (ubiegłoroczne "Callisto"), ponownie próbuje sił w swoim ulubionym gatunku. Mamy tu do czynienia ze strzelanką z przesuwem ekranu w pionie, pierwszą grą tego typu na Atari, która w całości jest zrealizowana w pikselach 4x1, z tłem w trybie GR.9.

    Autorzy: Jason "T.M.R." Kelk, Der Luchs

    O grze pisaliśmy tutaj i tutaj.




  • Deathchase XE


    Konwersja z ZX Spectrum przy użyciu nieoficjalnych rozkazów procesora 6502C oraz xBiosa, z muzyką grającą podczas ładowania? Od razu wiadomo, że autorem takiej gry nie może być nikt inny, niż Krzysztof "xxl" Dudek... W 30. rocznicę wydania oryginalnej gry otrzymujemy jej zupgrade'owaną, przyspieszoną wersję na Atari, z poprawioną grafiką i nową muzyką. Postapokaliptyczna rzeczywistość, zabójczo szybki pościg między drzewami w konwencji pseudo-3D - czegóż chcieć więcej?

    Autorzy: Krzysztof "xxl" Dudek, Adam Wachowski, Jarosław "Odyn1ec" Wyszyński, Michał "stRing" Radecki

    O grze pisaliśmy tutaj.




  • Dev War


    Strzelanka stworzona w Atari Basicu, ze wstawkami w asemblerze, Jak mówi autor Cliff Hatch, zaczął ją pisać jeszcze na początku lat 80-tych, potem była bardzo długa przerwa, aż ostatecznie wrócił do niej w tym roku. Celem gry jest zniszczenie robotów zagrażających kopalniom na Palladium 5.

    Autor: Cliff Hatch


  • Heli in the Caves


    Bohaterem nowej gry grupy Morons of HAR (mającej na koncie "HAR'em" i "Mighty Jill Off") jest helikopterek, który eksploruje jaskinie, strzelając do różnych latających przeciwników i zdobywając nowe umiejętności. Jak wynika z udostępnionych filmików, akcja początkowo jest wolna, ale potem mocno się rozkręca. Już wkrótce ma się pojawić wersja deluxe tej gry.

    Autorzy: Daniel "Creature XL" Pralle, Sebastian "Exin" Kinner, Nils "505" Feske, Jan "Flash" Sommerkorn

    O grze pisaliśmy tutaj.




  • The Hunt


    Znany z "His Dark Majesty" Jakub "Ilmenit" Dębski przygotował na konkurs ciekawie zapowiadającą się grę będącą bardzo rzadkim na Atari połączeniem turowej gry logicznej i RPG. Bohaterem gry, luźno inspirowanej "Hoplite", jest młody Predator przybywający na Ziemię na swoje pierwsze polowanie. Tutaj znajdziemy instrukcję.

    Autorzy: Jakub "Ilmenit" Dębski, Paweł "ripek" Szewczyk, Michał "stRing" Radecki

    O grze pisaliśmy tutaj.



  • Rolltris


    Pomysłowa wariacja na temat Tetrisa: zamiast przesuwania i obracania spadających klocków sterujemy rzędami elementów klocków u dołu "studni", przesuwając je w lewo i w prawo.
    Gra na pewno bardzo efektownie wygląda (zgodnie z deklaracją autorów osiągają oni do 21 różnych kolorów w jednej linii) i dobrze brzmi (muzyka przeniesiona z Amigi), podobno jest również bardzo grywalna. Ma spore szanse na podium, a może i na wygraną. Przypomnę, że autorzy "Rolltrisa" zdobywali już pierwsze miejsce w konkursie ABBUC z "Ocean Detox" (2010) i "Marbled" (2011) - przy czym konkurencja była wówczas wyraźnie słabsza.

    Autorzy: Marek "MaPa" Pavlík, Zdenek "pseudografx" Eisenhammer

    O grze pisaliśmy tutaj.




  • Slovenian Quiz

    Gra edukacyjna, testująca znajomość słówek w języku słoweńskim. Najwyraźniej mamy do czynienia z rozszerzoną wersją zeszłorocznego, mieszczącego się w 4KB Basica "Slo-Quizu". Ze względu na podobieństwo naszych języków wiele wyrazów będzie zapewne łatwych do odgadnięcia dla polskich graczy.

    Autor: Bostjan "Gury" Gorisek


    (zrzut ekranu dzięki uprzejmości jednego z członków ABBUC)


  • Speedway One


    Jan "Grevle" Johnsen (autor gier "Mary Poppins", "Rocket Rescue", "Dracula Lives") przygotował tym razem konwersję wyścigowej gry "Speedway"/"Race" z mało znanej w Polsce konsoli z lat 70-tych Magnavox Odyssey 2 (sprzedawanej w Europie jako Videopac). Uatrakcyjnił przy okazji rozgrywkę przyspieszając grę, dodając wybór ustawień graficznych (np. tryb "Star Wars") i listę najlepszych wyników.

    Autorzy: Jan "Grevle" Johnsen, Mario "Emkay" Krix

    O grze pisaliśmy tutaj.




  • Ten-liners ("Box1ng", "Deathrace without Jason Statham", "Heisser Draht", "Moonlander", "Perfect Pitch", "Catch the X")

    Ile można zmieścić w 10 linijkach Basica? Całkiem sporo, na przykład prostą gierkę. "Ten-liners" to zbiór 6 mini-gier napisanych w Atari Basic, każda ma najwyżej 10 linii kodu. Znajdziemy wśród nich m.in.: boks, wyścig samochodowy i lądowanie na Księżycu. Wszystkie powstały w kwietniu w trakcie odbywającego się w Niemczech corocznego party NOMAM ("Not Only Marvelous Atari Machinery").

    Autorzy: The NOMAMs (1NG, Thorsten Günther, Seaman, Bunsen, Sleepy)







    (zrzuty ekranu dzięki uprzejmości jednego z członków ABBUC)


  • X:8


    Strzelanka z dużą liczbą dynamicznych przeciwników. Ciekawa graficznie (częściowo wsparta grafiką z klasycznych gier na inne ośmiobitowce, np. "Armalyte" z ZX Spectrum), miła muzycznie (muzyka skonwertowana z "Ruff 'n' Tumble" z Amigi), jest pierwszą ukończoną grą z udziałem José Pereiry, który od lat działa na scenie Atari.
    Jak twierdzą autorzy, całkiem sporej ilości rzeczy nie udało się zrobić na czas (choćby levelu z bossami) i nadal trwają prace nad dokończeniem gry. Kolejne informacje po ogłoszeniu wyników konkursu ABBUC będą umieszczane na blogu: http://atariage.com/forums/blog/387/entry-10443-x8/

    Autorzy: Lyren "Xuel" Brown, José Pereira

    O grze pisaliśmy
    tutaj.




  • Xirius Defect

    Martin "MatoSimi" Simeček, regularny uczestnik konkursu ABBUC (w ostatnich latach "Ridiculous Reality", "Roxblox", "h3x0r deluxe") nie zdążył tym razem dokończyć na deadline tajemniczej, skomplikowanej technicznie gry, nad którą pracował.

    Zrobił więc tak: ostatniego dnia usiadł o 7 rano przed komputerem z pomysłem na grę logiczną i jednoosobowo, w ciągu 16-godzinnego maratonu napisał w asemblerze kod gry, stworzył do niej grafikę i muzykę, w ostatniej chwili wysłał na konkurs, a następnie opowiedział swoją historię na blogu.
    Powstała gra logiczna jest, jak pisze autor, nieco podobna zasadami do jego gry "Light Up!" z 2006 roku, a celem gracza jest odkrycie wzoru chemicznego śmiercionośnej broni.

    Autor: Martin "MatoSimi" Simeček

    O grze pisaliśmy tutaj.



    2013-10-20 20:30 by "Adam"
    komentarzy: 19
  • xmgatz @2013-10-20 22:49:03
    Się dzieje. :-)
    stRing @2013-10-20 22:53:43
    Link instrukcji do Hunt nie działa.
    xeen @2013-10-20 23:01:02
    u mnie działa ;)
    dzięki Adam za podsumowanie - to teraz czekamy na wyniki ;)
    stRing @2013-10-20 23:37:32
    Teraz u mnie też.
    xxl @2013-10-21 23:40:12
    gra Deathchase XE przechowuje postepy w grze oraz tabele wynikow w pliku gry, gre oczywiscie mozna przenosic czy zmienic jej nazwe nie ma to znaczenia, zapisze zawsze we wlasciwym miejscu.
    as... @2013-10-22 14:23:23
    XXL dałeś czadu!
    rako @2013-10-23 09:50:22
    cisza, cisza... a tu taki wysyp, super sprawa - kilka naprawdę świetnych pozycji
    muffy_ @2013-10-27 00:25:08
    <maruda>ciekawe kiedy się pojawią...</maruda>
    Odyn1ec @2013-10-27 15:36:57
    Się pojawiły na stronie ABBUCa
    Odyn1ec @2013-10-27 15:37:56
    wyniki głosowania, nie gry
    Adam @2013-10-27 16:22:25
    1. X:8 - 424
    2. Assembloids XE - 418
    3. Rolltris - 385
    4. Xirius Defect - 352
    5. The Hunt - 335
    6. Deathchase XE - 331
    7. Heli in the Caves - 323
    8. Battle Eagle - 301
    9. BASIC Ten Liners - 253
    10. Speedway One - 243
    11. Dev War - 234
    12. Fujitime - 204
    13. ATL+Viewer - 203
    14. Slovenian Quiz - 183
    muffy_ @2013-10-27 16:42:38
    jak ktoś może niech się już dzieli :)

    Dziwi mnie natomiast 3 miejsce z kolejną wariacją tetrisa (ileż można) - ale ... poczekam na gierkę
    Adam @2013-10-27 16:46:13
    Rolltris (wraz ze źródłami oraz wersją na Atari 5200!): http://atariage.com/forums/topic/218019-.../
    Xirius Defect: http://atariage.com/forums/topic/218018-.../
    muffy_ @2013-10-27 17:02:47
    Dzięki - czekamy więc na resztę :)
    Rastan @2013-10-27 17:39:15
    Speedway One na 10tym -> skandal !
    Rastan @2013-10-27 17:40:05
    Deathchase XE na 6tym -> skandal^2 !
    muffy_ @2013-10-27 17:44:18
    a na dodatek The Hunt za mało doceniony, czy to przypadek? :)
    Adam @2013-10-27 19:01:24
    "Deathchase XE" rzeczywiście jakoś zaskakująco dla mnie nisko.

    "The Hunt" mało doceniony pewnie dlatego, że na prawdziwej maszynie zrywało synchronizację obrazu przy ekranie tytułowym, a sama gra okazała się zbyt skomplikowana dla niektórych. Tak by wynikało z wpisów na AtariAge.
    muffy_ @2013-10-27 23:02:57
    tak,
    szczególnie to (sparafrazuję, nie zacytuję) :
    - dawałem 1 pkt gdy nie wiedziałem o co chodzi..."

    ech...
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    TSFX Turbo Blizzard (163)
    ostatni: 20-07-2024 02:15, baktra
    Atari 1400XL i 1200XL. (7)
    ostatni: 20-07-2024 01:44, as...
    Lost Party 2024 (56)
    ostatni: 19-07-2024 22:24, Alex
    Muzycy scenowi... (81)
    ostatni: 19-07-2024 22:23, Alex
    Dude Story - gramy!!! (122)
    ostatni: 19-07-2024 21:16, Mq
    GTIA2DVI (95)
    ostatni: 19-07-2024 19:33, Alex
    Gra "TONY" (392)
    ostatni: 19-07-2024 10:31, Jacques
    Nowe okładki gier - turbo-rom (336)
    ostatni: 18-07-2024 15:03, lexx
    Live z kodowania dema na VCS (4)
    ostatni: 18-07-2024 10:21, greymsb
    A8 Demoscene has past it's best ? (13)
    ostatni: 17-07-2024 23:51, Tiger
    Dude Story - wydanie fizyczne gry (47)
    ostatni: 17-07-2024 21:59, tOri
    Co to za turbo? (4)
    ostatni: 17-07-2024 20:45, barf31
    Program do losowania totolotka (18)
    ostatni: 17-07-2024 16:03, pirx
    Jataricart - red screen - do urat... (5)
    ostatni: 16-07-2024 20:01, jhusak
    Emulatorowanie przenośne. (144)
    ostatni: 16-07-2024 12:32, starymarabut

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2810
    Ostatnio zarejestrowany: gregor2
    Postów ostatniej doby: 21

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (29)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (41)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»