atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Edytor Omnivore i jego zastosowania z 2016-10-21 14:01 (3)
Gridrunner – port z VIC-20 z 2016-10-18 23:27 (11)
Przegląd nowych gier – część II z 2016-10-11 23:41 (10)
Nowy numer Pro(C)Atari z 2016-10-08 00:43 (2)
Magazyn RetroKomp 3 z 2016-10-06 22:59 (4)
Konkurs ABBUC – programy narzędziowe z 2016-10-05 17:16 (9)
Nowa gra: Spycat z 2016-10-02 12:52 (19)
Remanent growy za rok 2015 z 2016-09-30 21:56 (8)
LIVECRUNCH – zapraszamy! z 2016-09-27 08:00 (9)
Suplement do Silly Venture 2014 z 2016-09-25 15:38 (5)
Koncert Yerzmyeya i Pina z 2016-09-23 19:51 (39)
Nadchodzi "8bit party" z 2016-09-23 10:39 (17)
Jeszcze o AtariBlast! z 2016-09-22 13:31 (16)
Ironia 2016 zakończona z 2016-09-19 00:37 (40)
W Krakowie przy piwie z 2016-09-16 00:27 (6)
Gra Antic Picross II z 2016-09-15 23:52 (5)
Premiera prodki muzycznej z 2016-09-12 15:48 (12)
Premiera gry Atari Blast! z 2016-09-09 12:40 (135)
RetroKomp 2016: Informacje o Gwieździe muzycznej i szczegóły programu z 2016-09-07 00:01 (3)
Wieści z RiverWash 2016 z 2016-09-05 00:10 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Digi Duck - wersja poprawiona
Adam "Muffy" Sokołowski dokładnie na święta udostępnił poprawioną wersję gry Digi Duck:

Kiedyś dawno dawno temu kupiłem oryginał i utknąłem, jak większość dociekliwych na 3 planszy, w której nie można dostać się do jednej z cyferek.



Co zostało zrobione:

  • Na planszy 3: zamiana jednego z elementów planszy (murek) na taki, który możemy wysadzić bombą, zamiana jednych "drzwi" na "dyskietkę-klucz". Bez tej drugiej poprawki musimy liczyć na łut szczęścia przy rozbrajaniu jajek niespodzianek - bo jeśli nie wykluje się z nich dyskietka to jesteśmy w czarnej...

  • Plansza 4 to zmienione równanie które we wszystkich posiadanych przeze mnie wersjach wynosiło 4x4-4-4=4 Ponieważ równanie zakodowano w programie w postaci (uproszczonej) $00, $04, x , $04 itd a procedurka dekodująca równania błędnie je interpretowała otrzymano rezultat ??x?-?-?=?? (czyli pełne równanie 11-elementowe). Oczywiście żadna cyfra wg tego wzoru nie mogła zostać uznana za poprawną i etapu nie można było ukończyć. Idąc z duchem numeracji tej planszy dodano 2 elementy do równania (jest teraz pełne 11).

  • Plansza 5 również wymagała poprawki ponieważ stała pozycja startowa na początku każdego poziomu powodowała utknięcie bohatera "w ścianie" - można przejrzeć sobie mapkę w TA.

  • Plansza 6 o ile mnie pamięć nie myli nie posiadała żadnego buga

  • Plansza 7 Poprawione równanie, którego nie skomentuję jak i równania w opisie gry w TA nr 9 (29) z 1993 r. ;)

  • Plansza 8 - dodano możliwość dojścia do elementów na 1 planszy, dodano kilka sztuk amunicji i bomb - poziom "deimoku" :) Inny fragment tego poziomu zawiera w sobie błąd który skutkował wywalaniem się gry - jedna z przeszkadzajek wychodziła sobie za ekran ;)

    Podsumowując - albo puszczona wersja wczesna "beta" bo termin gonił
    albo przez "pomyłkę" taka beta poszła do dystrybucji zamiast poprawnej wersji. Wg mnie po sprawdzeniu, że kod działa na pierwszych 2 planszach dodano resztę plansz i poleciało.

    W procesie debugowania użyłem

  • emulator A800 Win+ wraz z wewnętrznym monitorem
  • MakeATR
  • roboczy obraz dyskietki z grą oraz programem Sherlock 1050
  • kody źródłowe - w sumie to i tak przeglądałem je tylko na początku zanim przystąpiłem do prac bo nie zawierały np opisu komnat

    Dziękujemy! Plik do zassania stąd. Miłego odbioru!

    2013-12-27 09:44 by Xeen
    komentarzy: 16
  • enjo @2013-12-27 11:16:58
    Kawał dobrej inżynierii!
    Bluki @2013-12-27 14:31:44
    >Podsumowując - albo puszczona wersja wczesna "beta" bo termin gonił
    albo przez "pomyłkę" taka beta poszła do dystrybucji zamiast poprawnej wersji.

    Albo tester / testerzy gry podeszli do swojej pracy nieuczciwie, co przynajmniej w tamtych czasach się zdarzało.

    Dobra robota Muffy!
    immolator @2013-12-27 16:34:30
    Brzmi jak kawał dobrej zabawy. Gratulacje za umiejętności i realizację! Nie mówię o grze oczywiście, którą notabene drogą kupna nabyłem w tamtych lepszych czasach ;)
    s2325 @2013-12-27 16:41:18
    Brak scrolla i można wejść w przeciwnika który znalazł się na krawędzi ekranu. Komuś się spieszyło z tą grą.
    Muffy_ @2013-12-27 22:17:56
    @immolator
    Kawał dobrej zabawy w odkrywaniu jak to jest zrobione (źródełka trochę popsuły zabawę) ale też kawał mozolnej wbrew pozorom pracy (dał się we znaki brak jakiegoś cross edytora całodyskowego na PC zlinkowanego z emulem - ech marzenia)

    @s2325
    To gra z rodzaju pamięciówek labiryntowych - po jakimś czasie wiemy gdzie jest przeszkadzajka (o ile nam się wcześniej nie znudzi)

    Jest jeszcze jeden bug który zostawiłem a objawia się on scrollowaniem wybuchu bomby o ile umieścimy ją np na dole planszy a skrajny element w pionie od tej bomby jest pustym elementem. Raczej nie zaobserwowałem efektów szkodliwych.

    Jak ktoś ma jakieś uwagi do plansz można je zebrać i wydać na kolejne święta z zającem wersję fix.2.0 ;)
    s2325 @2013-12-27 22:25:15
    Grze przydałaby się informacja czy wyjście z ekranu blokuje koniec planszy czy tylko wymijalny klocek z następnego ekranu którego nie widzimy.
    Muffy_ @2013-12-27 22:55:08
    O ile dobrze pamiętam to gra jest zabezpieczona przed wyjściem poza pole gry, czyli takie, które nie jest opisane w danych.
    Wyjścia blokują wtedy ściany których nie można wysadzić, krany, lasery itp.
    Jeżeli więc stoisz na skraju ekranu i nie można przejść dalej to na 100% po drugiej stronie jest jakiś element blokujący.
    immolator @2013-12-27 22:57:58
    @Muffy: podziwiam i zazdroszczę samozaparcia i dyscypliny jakiej wymaga taka zabawa. Na tegorocznej (2013) edycji DKiG (post podlinkowany powyżej) miałem okazję oglądać pokaz Piotra Malagi, który przez ostatnie 6 lat poprawia(ł) Fairlight na C64 :) No i powstaje także wersja na małe Atari.
    adv @2013-12-28 00:02:11
    Obrazek tytułowy jest fajnie wypikselowany ale ma fatalną kolorystykę. Podziwiam dociekliwość, cierpliwość i analityczne zdolności.
    immolator @2013-12-28 00:19:03
    Poniekąd w temacie :) - http://www.neocomputer.org/projects/et/
    Tenchi/Modern Crusaders @2013-12-28 01:08:34
    Linkowałem to już, bodaj w Ciekawostkach. :)
    vdl @2013-12-28 08:13:21
    cos D.Z. nie mial szczescia do testerow, praktycznie kazda jego gra posiada/posiadala bugi :)
    adv @2013-12-28 13:02:46
    Np. tytułowy Hans Kloss po zjedzeniu mięsiwa wymiotuje zamiast klepać się po brzuchu.
    vdl @2013-12-28 14:09:55
    niekoniecznie o to mi chodzilo, np. w Klossie mozna skoczyc tylem do przodu :)
    adv @2013-12-28 15:34:21
    Być może Hans był adeptem kung fu.
    adv @2013-12-28 15:35:45
    ...no i roboty niczym w Misji.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Zasilacz Atari fx 551 ,1050, 1200... (23)
    ostatni: 24-04-2024 10:09, Peri Noid
    RastaConverter by Jakub Dębski (908)
    ostatni: 24-04-2024 10:06, laoo
    ACSI2STM - nowy dysk twardy ACSI ... (4)
    ostatni: 24-04-2024 09:47, Pawex (RTG)
    The400 (59)
    ostatni: 24-04-2024 09:44, takron27
    plus4 kanion (12)
    ostatni: 24-04-2024 09:21, mono
    [Nieaktualne] Sprzedam Samsung Sy... (7)
    ostatni: 23-04-2024 21:58, Gzynio
    Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (22)
    ostatni: 23-04-2024 21:36, gienekp
    Niedokładność Fujinet (109)
    ostatni: 23-04-2024 21:08, Zaqu
    Jak to zrobic bez... [pewien_zna... (5)
    ostatni: 23-04-2024 20:56, kkrys
    Nowe gry na Atari (100)
    ostatni: 23-04-2024 19:33, Peri Noid
    Sprzedam Atari 65XE z pamięcią 51... (1)
    ostatni: 23-04-2024 17:41, mcgregor
    Mega-CD (3)
    ostatni: 23-04-2024 13:59, baktra
    Emulatorowanie przenośne. (54)
    ostatni: 23-04-2024 12:11, Alex
    Atari na Anbernic RG35XX (18)
    ostatni: 23-04-2024 10:27, oswaldb
    [Nieaktualne] Kika sprzętów pecet... (2)
    ostatni: 23-04-2024 00:48, Dracon

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2782
    Ostatnio zarejestrowany: Marek
    Postów ostatniej doby: 50

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»