atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (25)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry w produkcji - część II
Oto druga część naszego cyklu, tym razem prezentujemy zapowiedzi dwóch polskich produkcji i jednej norweskiej. W przypadku żadnej z tych gier nie jest jeszcze znana data publikacji, możliwe, że w tym roku ich jeszcze nie zobaczymy. W każdym razie tradycyjnie trzymamy kciuki!


  • 07 zgłoś się



  • Adam "Muffy" Sokołowski (kod) i Krzysztof "Kaz" Ziembik (grafika) pracują nad atarową wersją mało znanej polskiej gry na ZX Spectrum o tytule wziętym z kultowego serialu kryminalnego. Fabuła tej tekstówki paragrafowej osadzonej w klimatach PRL-u ma niewielki związek z przygodami porucznika Borewicza, można ją traktować najwyżej jako luźną parodię - bohaterem jest tutaj porucznik Toporny, który podczas urlopu natrafia na ślad Aferzysty gospodarczego. W grze jako miejsce akcji występują: ośrodek FWP "Klawisz" nad Zalewem Koronowskim (podejrzewam, że inspiracją był ośrodek wczasowy służby więziennej w Suchej), niedalekie miasteczko bez nazwy, okoliczne Bory Tucholskie i sama Tuchola (a dokładniej osiedle Rudzki Most).


    Na pomysł przeniesienia tej gry z ZX Spectrum wpadł Muffy. Kod jest tworzony od podstaw na Atari, zupełnie nowa jest także 4-kolorowa, realistyczna grafika Kaza, która ma oddawać klimat lat 80-tych.

    A tak wygląda oryginał:



    Nie jest znany autor oryginalnej wersji (na ekranie ładowania podany jest tylko pseudonim "Kuba Rozpruwacz"), brak jest też danych na temat dokładnego czasu jej powstania, gra została odnaleziona na jakichś starych nośnikach pamięci. Być może twórca gry umieścił akcję w okolicach Tucholi, ponieważ pochodził z tamtych stron. A co do momentu powstania - kilka elementów wskazuje na to, że nie jest to kreacja "po latach", tylko autor opisywał współczesne dla niego czasy, żartował sobie z rzeczywistości "tu i teraz". Mamy w grze obecne pewne smaczki z lat 80-tych, mamy jeszcze milicję, a nie policję, ale w kiosku pojawia się już krem "Old Space", więc zaryzykowałbym roboczą hipotezę, że gra powstała około roku 1990.

    Może któryś z czytelników AtariOnLine pomoże w rozwiązaniu zagadki tożsamości autora?



  • Laura


  • To jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji ostatnich lat. Cztery lata temu Arkadiusz "Larek" Lubaszka, autor wielu gier w Turbo Basicu XL (sygnowanych logiem "ArSoft Corporation") ogłosił początek prac nad nową grą "Laura", która miała łączyć w sobie elementy "Robbo", "Boulder Dasha" oraz własnej gry "Hektor" (1999). Co więcej, w odróżnieniu od wcześniejszych programów Larka, miała ona powstawać w czystym asemblerze.

    Larek powoli rozwijał grę, a z biegiem czasu stawało się dla niego coraz bardziej jasne, co można było zrobić w niej lepiej. W 2012 roku powziął radykalną decyzję i... zaczął pisać grę zupełnie od nowa. "Laura" ponownie coraz bardziej nabierała kształtów, w sieci pojawiały się kolejne filmiki (poniżej stan z grudnia 2013), a tydzień temu Larek ogłosił, że nie jest to już projekt jednoosobowy, zespół pracujący nad grą rozszerzył się o grafika i muzyka.



    Przy okazji Larek, aby ułatwić sobie pracę, stworzył kilka narzędzi pecetowych:

  • LEO$4+ - edytor znaków wyświetlanych na Atari w trybie 4+,
  • Edytor Obiektów - narzędzie graficzne do edycji "klocków" gry,
  • Laura Konstruktor - do generowania gotowej gry z własnymi levelami; program zostanie udostępniony wraz z premierą "Laury", a wygląda tak:



    Najważniejsze informacje dotyczące gry:

  • ujawniamy pozostałych członków zespołu: stroną wizualną zajął się znakomity grafik Paweł "Ripek" Szewczyk, a dźwiękową świetny muzyk Bartłomiej "Wieczór" Wieczorkowski,
  • gra będzie wymagała 128KB RAM,
  • do przejścia będą 32 poziomy stworzone przez Larka, w 3 różnych graficznie światach,
  • na razie nie zobaczymy nowej grafiki przygotowanej przez Ripka: do momentu premiery nie będą już pokazywane żadne screenshoty czy filmiki z gry, pojawiać się będą tylko informacje o postępach.

    Kolejne etapy powstawania "Laury" można śledzić na specjalnej stronie projektu oraz w wątku na AtariOnLine.


  • Dracula Homegrounds


  • W roku 2010 Jan "GentleBaron" Johnsen, znany wówczas jako Grevle, udostępnił swoją pierwszą grę Dracula Lives, napisaną w Turbo Basicu XL. Gra miała oldskulowy klimat wczesnych lat 80-tych, a tytułowy bohater miał za zadanie uratować miłość swego życia, Minę. Poniżej filmik:



    W kolejnych latach GentleBaron doskonalił swe umiejętności, tworząc m.in. "Mary Poppins" (2012) i "Speedway One" (2013). Niedawno postanowił, że w kolejnej produkcji (o roboczym tytule "Dracula Homegrounds") ponownie sięgnie po postać hrabiego Drakuli, wykorzystując zdobyte doświadczenia asemblerowe.


    Rozgrywka ma zawierać pewne elementy pierwszej gry, ale fabuła jest nowa: zamek Drakuli otoczony jest przez wrogów, Mina zostaje wywabiona na zewnątrz, nasz bohater opuszcza więc zamek i na terenach go otaczających walczy z kolejnymi przeciwnikami, żeby odzyskać ukochaną. Gra jest na razie w bardzo wstępnej fazie zaawansowania - trochę jeszcze miesięcy upłynie, zanim jako Drakula zatopimy atarowe kły w nowych ofiarach...



    2014-03-29 21:17 by "Adam"
    komentarzy: 42
    the fender @2014-03-29 22:18:56
    grafika Kaza rewelacyjna :)
    seban @2014-03-29 22:22:09
    Rewelacyjna grafika w 07 zgłoś się! Bardzo mi się podoba! :)
    Kaz @2014-03-29 22:40:37
    Dzieki za mile slowa, to motywujace do dalszej pracy :). A jest co robic, bo Muffy zazyczyl sobie ze 20 ekranow, gotowe jest kilka :(. Dodam, ze grafiki w grze to zwykly tryb czterokolorowy, a ekran tytulowy pieciokolorowy (czwarty kolor w inwersji).
    Kaczor @2014-03-29 22:51:28
    No Kaz, grafika super. Ciekaw jestem reszty w grze. Dobra polska Nyska, ech... stare czasy i ta Milicja. Brawo!
    larek @2014-03-29 22:57:42
    Pierwszy raz słyszę o tej grze (07 zgłoś się). Faktycznie, świetna grafika.

    Czy możecie zdradzić więcej szczegółów technicznych:
    -grafika będzie doczytywana, czy całość w pamięci?
    -gra pisama w asemblerze?
    -Kaz, grafika jest kreślona od zera, czy są to "uszlachetniane" ręcznie skany?

    Panowie, sprężcie się i skończcie grę!
    seban @2014-03-29 23:22:04
    ... no i oczywiście a na grę Larka nie mogę się doczekać, wygląda na bardzo grywalną :)
    xeen @2014-03-29 23:29:11
    jednego malutkiego screena chłopaki od Laury mogliby puścić
    wieczór @2014-03-30 07:12:02
    Nie mogą, bo gra zmienia się nie do poznania. Ale to już Larek w odpowiednim wątku nadmienił :) Cały suspens by uleciał ;)

    Słowniczek:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pozna%C5%84
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Suspens
    Prince @2014-03-30 09:44:48
    Trzymam kciuki za powodzenie projektów!
    nosty @2014-03-30 09:51:08
    Larek, w czym stworzyłeś edytor windowsowy do Laury?
    xxl @2014-03-30 10:05:41
    obok pc narzedzi jak g2f, atari font maker, rmt, mads, dir2atr itp. przydalo by sie tez takie do tworzenia map i uwzgledniajace mozliwosci atari - to odnosnie edytora do Laury.
    MDW2 @2014-03-30 10:09:19
    Wszystkie produkcje wymiatają. Ale mój odwieczny sentyment do "07 zgłoś się" sprawia, że na tę produkcję czekam najbardziej. No i ta grafika Kaza... Zagram na 100% i już wiem, że zawiedziony nie będę.
    larek @2014-03-30 10:24:57
    Laura Konstruktor jest napisany w Visual Basicu.
    mono @2014-03-30 11:44:21
    07... świetna grafika! Ma niesamowity klimat. 4 kolory powinny wystarczyć każdemu :D No 5. Trzymam kciuki za powodzenie projektu. Gry na ZX nie znałem dotąd.
    _Muffy @2014-03-30 12:17:36
    @Larek

    1,2. wszystko w jednym pliczku, całość w MADSie, Grafika rozpakowywana w odpowiednie miejsce w pamięci przy każdej lokacji (DEFLATE)
    3. Kaz to piksule :)
    grey / mystic bytes @2014-03-30 12:50:59
    Super graficzka w 07 Zgłoś się. No i nie mogę doczekać się Laury :D
    Lhuven @2014-03-30 13:01:14
    Grafika w "07" wygląda fenomenalnie..
    Pabloz74 @2014-03-30 13:27:41
    screeny zachęcają bardzo....
    Kaz @2014-03-30 14:30:56
    Larek - kazdy piksel jest recznie postawiony, a wspomagam sie zdjeciami w tym sensie, ze na przyklad nie narysowal bym nyski bez patrzenia sie na zdjecie, jak wygladaja detale, az takiej pamieci z dziecinstwa nie mam :). W przypadku nyski takie:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co...
    larek @2014-03-30 16:28:54
    Muffy, Kaz - dzięki za informacje. Tym bardziej czekam na skończoną grę!
    _Muffy @2014-03-30 18:45:52
    Oczekiwania mogą być zbyt wygórowane - hobbit to to nie jest ;)
    tebe @2014-03-30 19:00:50
    jak na tą liczbę kolorów to Nyska jest perfekcyjna
    the fender @2014-03-30 19:10:56
    Kaz potrafi dobrze rysować używając tylko 2 kolorów (a w zasadzie jednego, bo drugi to tło), więc co dopiero jak ich ma do dyspozycji cztery :)
    larek @2014-03-30 19:11:12
    Nyska jest perfekcyjna, ale ta Warszawa jest genialna.
    seban @2014-03-30 19:17:42
    a co ma nysa na rejestracji? :) co tam jest napisane? :) ja w pierwszej chwili zobaczyłem napis "HINT" :D
    Adam @2014-03-30 19:22:58
    Grafiki Kaza rzeczywiście wyglądają bardzo zachęcająco. Szkoda, że jest szlaban na pokazanie nowej szaty graficznej "Laury"...

    A tak w ogóle, gdyby ktoś pytał, to będą jeszcze kolejne części cyklu "Gry w produkcji" :)
    insert @2014-03-30 19:30:34
    Kaz, respekt za grafę! mniejsza o warsztat, to są po prostu dobre ilustracje i mogą podbić grę fabularnie :)
    Tenchi/Modern Crusaders @2014-03-31 00:04:54
    Jak dla mnie już to robią - w życiu bym nie powiedział, że będę kiedyś z zainteresowaniem oczekiwał na tekstową przygodówkę, a tu niespodzianka. Oby tylko projekt został doprowadzony do szczęśliwego finału i ujrzał światło dzienne.
    seban @2014-03-31 01:26:13
    Gdy tylko zobaczyłem "zajawkę" tej gry, od razu przed oczami pojawił mi się "mózgprocesor" :) ta gra będzie miała bardzo podobny klimat chyba :)
    odislaw @2014-03-31 07:34:21
    @seban: też miałem takie skojarzenie jak tylko zobaczyłem grafę Kaza :), jednak dobre ilustracje do gry tekstowej to wielki plus....czekam z niecierpliwoscią na wszystkie gry
    the fender @2014-03-31 08:14:18
    @Tenchi: a ja czekam z zainteresowaniem na kolejne wpisy w wiadomym wątku i ... nic :( Co się dzieje?
    xoen. @2014-03-31 10:50:09
    Nie no, jaka nyska!
    wieczór @2014-03-31 11:26:30
    Warszawa i gliniarz z lizakiem też zarąbiście wypikslowane. A na stronie tytułowej widziałem bym muzykę z serialu - a w zasadzie jakąś skoczną przeróbkę opartą na motywie :) Bo scenariusz jest raczej humorystyczny miejscami :)
    adv @2014-03-31 12:26:19
    Taaa... Znów ktoś przerzuca skany, skądinąd fajne. Przypomina mi się klimat końca lat 80 na comodzie. W kolejnych screenach widać retusz jakiejś widokówki. Przypominają mi się pierwsze, szaro-bure, ale ładnie rysowane gierki tytułowe z Avalonu.

    - To były pierwsze skojarzenia. Kaz, po raz kolejny pokazujesz klasę. Wydaje mi się, że się rozkręcasz, albo nie wiedziałem, że jesteś taki dobry ;)

    -------------
    Larek idzie na całość. I bardzo dobrze.

    -----

    Wydaje mi się, że Drakula potrzebuje wsparcia, podobnego do tego, jaki dostała Laura.

    ----------------------

    @Adam No, a nie mówiłem, ze fajnie się czyta? Bardzo dobra nowinka.
    pirx @2014-03-31 13:56:25
    BTW - napis na tablicy rejestracyjnej jest oczywiście po hebrajsku.
    mgr_inz_rafal @2014-03-31 15:16:39
    Czekamy, czekamy :)
    07 zgłoś się to dla mnie podwójne zaskoczenie. Takie, że nie wiedziałem o tej grze oraz, że tak ładnie będzie wyglądać.
    seban @2014-03-31 22:17:09
    @pirx: ?באמת :)
    5eba @2014-03-31 22:41:12
    07 - respect :)
    larek @2014-03-31 23:20:47
    Tablice rejestracyjne tego typu pojazdów zaczynały się od liter "MO". No i oczywiście były białe litery na czarnym tle.

    Kaz, śmigłowca nie przeniosłeś ;)
    http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/r...

    No, świetna ta grafika jest! :)
    grey / mystic bytes @2014-03-31 23:30:17
    @larek: też "dopadł mnie" ten efekt Nyski :D nie mogę się napatrzeć.
    mng @2014-09-27 11:45:31
    graficzka z Warszawa na rogatce klimatyczna. Co prawda skan ze zdjecia, tak samo jak Nyska, ale efekt ladny
    Kaz @2017-12-19 10:45:19
    Nie ma na Atari skanów - nie da się przy tej rozdzielczości i liczbie kolorów. Wszystkie grafiki trzeba zrobić ręcznie.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Mega-CD (2)
    ostatni: 23-04-2024 12:48, adi
    Zasilacz Atari fx 551 ,1050, 1200... (6)
    ostatni: 23-04-2024 12:43, Peri Noid
    [Nieaktualne] Sprzedam Samsung Sy... (6)
    ostatni: 23-04-2024 12:25, duncan
    Emulatorowanie przenośne. (54)
    ostatni: 23-04-2024 12:11, Alex
    Atari na Anbernic RG35XX (18)
    ostatni: 23-04-2024 10:27, oswaldb
    The400 (55)
    ostatni: 23-04-2024 08:35, takron27
    [Nieaktualne] Kika sprzętów pecet... (2)
    ostatni: 23-04-2024 00:48, Dracon
    SIO2OSX na nowych Mac-ach M2 (12)
    ostatni: 22-04-2024 21:52, gienekp
    Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (19)
    ostatni: 22-04-2024 20:22, gienekp
    Zgrywanie programów z dyskietek (55)
    ostatni: 22-04-2024 16:00, mono
    atarionline.pl - tego powinno się... (23)
    ostatni: 22-04-2024 14:22, gorgh
    Atari ST(e) obraz dla Goteka (7)
    ostatni: 22-04-2024 11:48, barf31
    plus4 kanion (10)
    ostatni: 22-04-2024 11:07, Cuzz
    Niedokładność Fujinet (108)
    ostatni: 22-04-2024 08:31, pin
    Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (135)
    ostatni: 21-04-2024 22:32, thewasp

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2782
    Ostatnio zarejestrowany: Marek
    Postów ostatniej doby: 37

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»