atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Radioactive Shit Happens
Weekendowy Game Jam na Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi zaowocował jedną pozycją na małe Atari. Gra Radioactive Shit Happens została stworzona przez Arkadiusza "Nosty" Staworzyńskiego, przy muzycznym współudziale Michała "Mikera" Szpilowskiego.


Tematem przewodnim konkursu była raidioaktywność. Autor wybrnął z tego następująco:

Zrobiłem prostą zręcznościówkę, w której superwoman broni miasta przed zalewem zmutowanych obcych. Ci nie dość, że straszą mieszkańców, to robią radioaktywną kupę, która po paru sekundach wybucha niszcząc fragment miasta. Dlatego należy przeganiać obcych, a jeśli któryś zdąży zrobić kupę, to ją zutylizować zanim wybuchnie. Fire nie używamy. 8 wybuchniętych kup to game over.

Oczywiście balans jest kiepski i sporo rzeczy trzeba by dopracować. Ale pamiętajcie przy ocenie, że gra powstawała w 48 godzin.



W konkursie wystawiono 18 gier (16 na PC, 1 planszówka, 1 na Atari i 1 na C64 poza konkursem). Opisywana gra zajęła wysoką, drugą lokatę. Plik do pobrania stąd. Gratulujemy i życzymy miłego odbioru! :)

2014-10-05 22:10 by Xeen
komentarzy: 37
xeen @2014-10-05 22:22:50
Łódź podwodna przypomina mi film "Ostatni Brzeg" :)
wieczór @2014-10-05 22:32:33
Gra ma duży potencjał rozwojowy. Podoba mi się od grafiki zaczynając, na pomyśle i muzie kończąc.
Adam @2014-10-05 22:36:46
Gratuluję drugiego miejsca. Domyślam się, że to trochę hołd dla twórczości magistra inżyniera Rafała? ;)
adv @2014-10-05 22:38:35
Drugie miejsce! Gratuluję!
Tenchi/Modern Crusaders @2014-10-05 22:40:51
@wieczor
Coś w tym jest, ale wypadałoby ją mocno urozmaicić, bo w obecnym stanie szybkie znudzenie gwarantowane.
wieczór @2014-10-05 22:46:10
No, ale powstała od zera w 8 godzin! Można rozwinąć, można. Np. urozmaicić chodzenie uwzględniając otoczenie (bo na razie krajobraz robi za tło), więcej lokacji, dać jakąś funkcję okrętowi podwodnemu... Dużo można :) Ale start i czas jest, przyznasz, imponujący :) Chętnie bym zobaczył tę gierkę na C64 co była wystawiona poza konkursem
Tenchi/Modern Crusaders @2014-10-05 23:01:27
Jasne! Jak na czas powstania można śmiało powiedzieć, że mamy gotowy znakomity i niemal kompletny podkład na całkiem ciekawą zręcznościówkę.
Lhuven @2014-10-05 23:03:56
oh, shit
larek @2014-10-05 23:04:45
Moje gratulacje Nosty!
Ile tu kolorów!
W tak krótkim czasie stworzyć kompletną grę to nie jest proste zadanie.
jhusak @2014-10-05 23:25:21
Cóż, takie czasy. Kupa tu kupa tam... Goła superwoman... Drugie miejsce... Aż boję się zapytać, jaka była tematyka gry, która zajęła pierwsze miejsce :)
jhusak @2014-10-05 23:25:59
Nosty, rysowałeś też od zera?
the fender @2014-10-06 08:05:36
Tej gry nie da się przenieść na C=64. W niej występuje kolor żółty :]

Swoją drogą: ta superwoman to jakaś aluzja do nowomianowanej premier ? ;)
as... @2014-10-06 11:15:49
Normalnie magister inżynier traci monopol na takie gry...!
nosty @2014-10-06 11:37:34
Dziękuję Wszystkim za miłe słowa :)

@wieczór - gra powstała w 48 godzin a nie w 8 ;) z czego połowę zajęło mi pikselowanie. Mechanika w sumie banalnie prosta, tylko ciężko było nie pogubić się w przerwaniach multilikujących duszki i kolory.

@Adam - faktycznie inspirowaly mnie prace mgr inż. ;) oraz kolorowe gry Activision.

@Larek - bardzo brakowało mi grafika. Potencjał kolorów absolutnie nie został wykorzystany.

Superwoman nie jest goła! Jak się przyjrzycie to dostrzeżecie, że ma kombinezon w kolorze różowo-cielistym ;) Jest zrobiona z 2 nałożonych duszków, więc kolor ubrania wyszedł taki a nie inny.

Ogólnie: gra jest aktualnie prawie niegrywalna. Ale widze w niej potencjał na dobrą zręcznościówkę. A skoro Tenchi też to widzi, to znaczy że warto popracować ;)
Dodam:
- licznik czasu gry (jako miernik progresu)
- bonusy zbierane i wykorzystywane podczas gry (przyspieszenie, spowolnienie obcych, wysadzenie wszystkich kup)
- poprawiony balans
- zwiększenie liczby możliwych obcych i przede wszystkim urozmaicenie ich ruchów
- poprawienie grafiki i wykorzystanie animacji tła (na fontach) jako rozpraszaczy zwiększających się w miarę gry

Chcę to zrobić w ciągu tygodnia.
Jeśli macie jakieś propozycje, pomysły do poproszę.
mono @2014-10-06 11:54:34
@nosty: A co z Twoją genialną (uważam) grą o przygodach nurka? Dzieje się tam coś czy odłożyłeś chwilowo?
jury @2014-10-06 12:14:10
No i mamy kojelną grę z tematem gówna :)
Gratulacje 2giego miejsca :)

quote (as):


Normalnie magister inżynier traci monopol na takie gry...!


A gdzie tam monopol, mało śledzę tą platformę, ale przed magistrem kojarzę, że Koala też miewał tego typu zapędy, choćby "Gówno spadające w dół". Co zrobić, na gównianą platformę tak już widać musi być, hiehie.
mgr_inz_rafal @2014-10-06 13:23:36
Proponuję zmienić tytuł na: "Zbieranie Kup Kobietą" - jest już po konkursie, więc można :)
Axi0maT @2014-10-06 13:46:55
Wyglada calkiem przyzwoicie. Gratulacje za drugie miejsce! Z propozycji to az sie prosi zeby wykorzystac Fire. Proponuje jakies bonusy a przede wszystkim bron - niekoniecznie strzelajaca, ale cos co by pomagalo przepedzac kosmitow "kierunkowo" (na wskazanym przez kierunek niewielkim obszarze). Bonus jest bonus - trwa chwile, wiec mozliwosci jest wiele.
-tbxx- @2014-10-06 13:54:13
max 48h roboty, jest za darmo.. i nadal lepsze niz secret service..
adv @2014-10-06 16:48:11
Jeśli to jest logistycznie do zrobienia wziąłbym do pomocy grafika i dodał jeszcze dwa różniące się ze sobą tła do następnych leveli. Jeśli to technicznie możliwe w tym levelu dodałbym animację chmurek.
stRing @2014-10-06 17:28:12
A będzie to wydane przez GR8 na cartridge :) ?
wieczór @2014-10-06 18:14:32
@adv: a ja bym się skupił na gameplayu, bo grafika jest bez zarzutu :)
xxl @2014-10-06 18:17:28
drugie miejsce przy takiej konkurencji to ogromny sukces! gratulacje.
Bolo @2014-10-06 19:13:15
Koncepcyjnie troche to przypomina gre "Duch" ale pomysl dobry
KubalasaBliskomorski @2014-10-07 10:37:32
hehe no niezle :) ale mam za daleko :)
adv @2014-10-07 13:40:47
@Wieczor Uważam, że jeśli coś można zrobić lepiej, to trzeba to zrobić. Moim zdaniem dodatkowe dwa tła urozmaiciłyby grę i trudniej byłoby się znudzić tym, co widać i co dzieje się na ekranie.
wieczór @2014-10-07 14:02:19
Zgadzam się ale nadal twierdzę, że main coder poradzi sobie z tym sam :)
mbgarda @2014-10-07 15:28:24
Jeszcze raz gratulacje Nosty! Teraz tylko wehikuł czasu i można wydawać ;)
s2325 @2014-10-07 16:31:57
Możesz pożyczyć aparacik od Tytusa de Zoo tylko nie pokręć za mocno korbką.
adv @2014-10-07 16:48:38
Sądząc po grafice, która jest aktualnie nie będę zaprzeczał. Tylko żeby main coderowi starczyło na to czasu i ochoty, napisał całą listę rzeczy, które chce sam poprawić. Osobiście chętnie poczekałbym kolejne dwa, trzy tygodnie.
nosty @2014-10-07 17:36:24
Jak się bawić to się bawić :) W tym roku nie zrobiłem jeszcze żadnej gry na Atari. Wstyd się było w Częstochowie pokazać.

Także challenge accepted ;)
Może na SV uda się przygotować sensowną grę.

Tyle że myślałem o grze nie levelowej, ale "bez końca" gdzie miernikiem postępu byłby licznik czasu przez jaki gracz utrzymał się na planszy.
Chociaż... można w tej konwencji zrobić 3 tła z różnymi obcymi.
Zobaczymy.

Mimo Waszych pozytywnych uwag, uważam, że grafika jest na 3- :P Tzn:
W niektórych obszarach nie jest wykorzystany max kolorów jakie są do dyspozycji. Nie jest też zupełnie wykorzystany 5 duszek (czyli pociski). Grafika nie jest składana z fontów w envisionPCreborn, a nie rysowana w G2F. Cała plansza jest zrobiona z jednego zestawu znaków, w którm połowę znaków mam niewykorzystanych! To niedopuszczalne marnotrawstwo.
Dobry grafik zrobiłby z tego cudo, uwzględniając, że tło jest tylko tłem i może być dowolnie narysowane.
nosty @2014-10-07 17:37:45
Chciałem napisać, że grafika JEST składana ręcznie z fontów w envisionPCreborn.
bob_er @2014-10-07 19:21:17
Nosty: gratulacje :)
btw: są gdzieś oficjalne wyniki? Bo znaleźć nie moge...
sOnar @2014-10-08 00:21:56
Oooo!

Sub!

Tak w ogóle to gratulacje Nosty! Fajna gierka jak na tak krótki czas!
STC @2014-10-08 21:01:24
Świetnie, że aż drugie miejsce. Dobrze, że ta gra ma dobrą wizje na przyszłość. Kobieta główną bohateką :D Szkoda, że nie ma zamku z piasku na tej plaży.
Ostatni raz byłem 10 lat temu na Festiwalu Komisku i nie tworzyło się tam wtedy gier :) Pomógłbym gdyby mnie było stać na wyjście, miałem ok 30 minut drogi na FK.
xeen @2014-10-09 22:38:17
@STC - czy dostałeś ode mnie może maila w ostatnich tygodniach? ;) Bo o2 mi odbija z Twojego adresu i mam obawy.
Jakby co - poproszę o kontakt na prv :) Dzięki

Przepraszam za off top.
KubalasaBliskomorski @2014-10-12 20:58:43
nie szkodzi :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari 400 mini (4)
ostatni: 28-03-2024 22:03, ccwrc
TSFX Turbo Blizzard (61)
ostatni: 28-03-2024 21:57, Peri Noid
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (197)
ostatni: 28-03-2024 19:08, amarok
The400 (33)
ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 21

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»