atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (0)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (25)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
CYBERCOŚ



Założenia:

1. Program „Cybercoś” napisany jest na 8-bitowe Atari w Turbo-Basicu XL i przedstawia przezroczyste cyber-zwierzątko, które „żyje” na ekranie.
2. Chciałbym, aby poniższy program był depozytem inwencji twórczej młodych programistów.
3. Nadaję temu programowi typ SUW (Społecznościowe Uczestnictwo W programowaniu) – każdy może uczestniczyć w programowaniu dopisując swoje listingi, które nie zaburzą działania w/w programu. Umawiamy się, że nie stosujemy wstawek maszynowych ani „wirusów”.

Pomysł i historia powstania w/w programu:

Pomysł powstał w latach 80-tych, ale realizacji dopiero dziś. Pierwotnie miała być to głowa robota, która wykonuje ruchy mimiczne oraz rozmawia z użytkownikiem. Obecny wygląd „Cybercosia” zaprojektowała moja córeczka Karolinka. Na początek zadbałem o to, żeby to coś ożyło na ekranie - patrz rys.1


rys. 1

Program działa w czasie rzeczywistym w jednej dużej pętli DO-LOOP. Jest przygotowany na dokonywanie najróżniejszych przeróbek według waszych życzeń.

Z czego składa się „Cybercoś”?










Układy, jakie posiada „Cybercoś”

1. Nerwowy – Czułek, Mózg, Oko, Uszy, Nozdrza
2. Oddechowy – Płuca, Nozdrza
3. Pokarmowy – Chwytak gębowy, Chwytak jedzenia, Przełyk, Jelita, Wątroba, Trzustka, Jelito grube, Odbytnica
4. Układ moczowy – Nerki, Moczowód, Pęcherz, Cewka moczowa
5. Układ sygnalizacji pragnień – Ogon
6. Układ ruchowy - Nóżki
7. Serce


Układ nerwowy:

Czułek reaguje ruchem na pojawiające się kostki żywności, mózg kojarzy, o co chodzi :-), oko widzi, co się pojawia i sobie mruga – patrz grupa rysunków nr 8.


Układ oddechowy:

Płuca cały czas poruszają się – „oddychają” – patrz grupa rys.9


Układ pokarmowy:

Zaczyna się od złapania kostki żywności. Chwytak jedzenia przenosi ją ponad głowę i upuszcza. Kostka spada na podłoże, Chwytak gębowy podnosi to i przenosi do przełyku. Następuje praca Jelit, Wątroby i Trzustki. Resztki dostają się do Jelita grubego i ulegają kondensacji a potem, jako niepotrzebne ulegają wydaleniu. Wydaliny w postaci wiadomej upadają pod ogonem :-) - patrz grupa rysunków nr 10.


Układ moczowy:

Jeśli nawodnienie całego organizmu przekroczy pewne wartości maksymalne uruchamia się praca nerek, które napełniają pęcherz. Gdy pęcherz pełny – wiadomo „Cybercoś” musi się wysiusiać a mocz, wiadomo – wylatuje pod ogonem na podłoże. – patrz grupa rysunków nr 11


Układ sygnalizacji pragnień:

Jeśli „Cybercoś” chce pić albo jeść zawiadamia to specjalnym układem ogona. – patrz grupa rysunków numer 12.


Układ ruchowy:

Nóżki poruszają się, co jakiś czas, więc „Cybercoś” przesuwa swoją pozycję do przodu, wszystkie nieczystości przesuwają się również poza ekran. Przemieszcza się również tekstura podłoża.


Serce:

Wiadomo – bije, bo gdyby nie biło „Cybercoś” by umarł… ;-)








Układ ruchowy i pracę Serca – zobaczcie sobie sami…


Karmienie „Cybercosia”:

W emulatorze należy uaktywnić z menu myszkę, jako pióro świetlne, wcisnąć klawisz F12, i ostatecznie prawy klawisz myszki, aby pojawił się wskaźnik. Kliknięcie u dołu ekranu na odpowiednią ikonkę podaje „Cybercosiowi” odpowiednie pożywienie. Z karmieniem nie należy się spieszyć, trzeba obserwować nozdrza „Cybercosia” – jeśli są małe nie można podać następnej kostki, trzeba zaczekać aż zje poprzednią, wtedy nozdrza się poszerzą.
Dla cierpliwych proponuję nadzór, aby cyber-zwierzak nie zdechł z głodu albo pragnienia dokarmiając go albo pojąc wodą w sytuacji przypadkowego niedoboru pożywienia – nie grozi mu przekarmienie ani przewodnienie, bo skutecznie działają układy wydalnicze.


Najlepsze modyfikacje w/w programu będą nagrodzone poprzez wyrażenie uznania i przyjęcie do grona domowych programistów Atari – a to najwyższa nagroda, jaką można uzyskać – prawda? … q;-)
Dla chętnych jest propozycja rozwinięcia oprogramowania dla obiektów na poniższych obrazkach.






Prawda o programie:

Program działa w jednej głównej pętli DO-LOOP a czasami wyskakuje do kilku procedur poza pętlę – i tyle!. Tuż po dokonaniu niniejszego opisu moja córcia zdecydowała o zmianie nozdrzy na okrągłe, bo poprzednie jej się nie podobały – oczywiście uwzględniłem wskazówki mojej współpracownicy ;-)
Program chciałem rozbudować jeszcze o różne wymyślone przypadki – np. choroby „Cybercosia”, spanie, bawienie się, mycie się, wzrost itd., ale pomyślałem, że mogę to pozostawić dla programistów pomocników, którzy mogą modyfikować do woli program i wymyślać różne ciekawostki, aby uatrakcyjnić go.


Do powyższego opisu dołączyłem:

1. program z „Cybercosiem” zawarty na wirtualnej dyskietce.atr

CYBERCOS.ATR

2. powyższe dwa obrazy jako pliki z rozszerzeniem .a8s o nazwie:

ROBOTY.A8S

MASZYNY.A8S

3. Dołączam również dość szybki i prosty program do robienia rysunków w GR0 i przy użyciu pióra świetlnego – daje możliwość zapisania na dysk w postaci DATA.
Nazwa programu: RYSOWAN5.TBA (znajduje się na dyskietce Cybercos.atr)

Klawiszologia:
X – kasuje znak po kliknięciu na nim
C – kopiuje kliknięty znak
I – inverse video dla znaku, którym rysujesz
TAB – zapis na dysk

4. program do tworzenia bloków działających jednocześnie w głównej pętli DO-LOOP (inaczej mówiąc – bloków poruszających wszystkimi narządami i odnóżami jakiegoś obiektu naraz, nie wstrzymując działanie całego programu) - między innymi program „Cybercoś” działa na tej zasadzie.
Nazwa programu: ANIMJED1.TBA – krótki opis jest w REMach w listingu tego programu a przykład bloku wynikowego na dysku pod nazwą BLOK1.LST.


To tyle, dziękuję i pozdrawiam czytelników Atarystów-programistów ;-)





Piotr "Amentes" Zyśk
Białystok, sierpień 2014 r.






Powyższy materiał otrzymałem do Amentesa kilka dobrych miesięcy temu, ale z początku nie miałem czasu dokładnie się temu przyjrzeć, a później, jak już zobaczyłem, co jest grane, to nie wiedziałem, jak to ugryźć... I w zasadzie do tej pory nie wiem ;)
Publikuję zatem cały opis "Cybercosia" praktycznie bez żadnych poprawek, czy zmian. Może to ktoś ogarnie, bo - przyznam - pomysły Amentesa mnie przerastają :D

2015-01-06 17:33 by Larek
komentarzy: 4
skojarzylomisie @2015-01-06 19:16:28
s2325 @2015-01-06 21:02:41
Nowy wynalazek z Instytutu Wszechzbytków Profesora Talenta.
mono @2015-01-07 09:40:15
"Tak dziala elektrokapuściocha" :)
trophy @2015-01-07 13:27:57
Ten program to jest sztuka, która uczy! Powinien być wystawiony na Ars Electronica, na "żywym" Atari.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari ST(e) obraz dla Goteka (4)
ostatni: 19-04-2024 17:29, Peri Noid
RastaConverter by Jakub Dębski (897)
ostatni: 19-04-2024 15:41, jhusak
plus4 kanion (8)
ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
Musique rythmique Sons électronique (22)
ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
Niedokładność Fujinet (100)
ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Emulatorowanie przenośne. (48)
ostatni: 16-04-2024 13:47, jhusak
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun
VR177x zamiennik WD 1772 (42)
ostatni: 14-04-2024 17:42, Alex
Nowa gra "Star Vagrant" (139)
ostatni: 14-04-2024 12:31, newton

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2781
Ostatnio zarejestrowany: masterddd
Postów ostatniej doby: 10

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»