![]() |
![]() ![]() |
Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
Konkurs NOMAM: BASIC Ten-Liners 2015 |
Gunnar "Bunsen" Kanold ogłosił zasady tegorocznej, czwartej już edycji konkursu na najlepszą grę mieszczącą się w 10 liniach kodu języka BASIC. Konkurs tradycyjnie organizowany jest z okazji niemieckiego zlotu miłośników komputerów retro NOMAM ("Not Only Marvelous Atari Machinery") odbywającego się wiosną w Lubece. W roku 2011 była to zabawa ograniczona do kodowania na żywo podczas trwania party. Analogicznie było w 2013 roku, a 6 powstałych wówczas dziesięciolinijkowców zostało zgłoszonych do konkursu programistycznego ABBUC jako jeden zestaw gier (efekt: niezłe 9. miejsce na 14 zgłoszeń). Przełomowy był rok ubiegły, kiedy to konkurs ogłoszono wcześniej na forach, a zgłoszenia były przyjmowane z całego świata (z Polski wystartowali Pirx, Ilmenit, mgr inż. Rafał, Sikor i Kuba Husak) – łącznie powstało 40 gier. Została nawet wydana książka ze wszystkimi grami i informacjami o ich autorach. ![]() W tym roku organizatorzy idą za ciosem i jeszcze bardziej rozszerzają formułę, zarówno jeśli chodzi o platformy, jak i dialekty języka BASIC. Oto ich pełna lista: 8-bitowe Atari: - Atari BASIC - Turbo BASIC XL - Altirra BASIC - OSS BASIC XE - OSS BASIC XL Commodore 64 - Commodore BASIC V2 - Simon's BASIC Commodore 128 - Commodore BASIC 7.0 Amstrad/Schneider CPC - Locomotive BASIC 1.0 - Locomotive BASIC 1.1 Rywalizacja będzie prowadzona w następujących kategoriach: 1. Kategoria "PUR": Linia kodu może zawierać maksymalnie 120 znaków, skróty są dozwolone. 2. Kategoria "EXTREM": Linia kodu może zawierać maksymalnie 256 znaków, skróty są dozwolone. 3. Kategoria "LIVE": W trakcie zlotu NOMAM zostanie ogłoszone zadanie programistyczne, które ma być rozwiązane w ciągu 2 godzin Zasady: - nie można doczytywać danych ani kawałków programu; - program nie może zawierać instrukcji kodu maszynowego; - używanie POKE-ów jest dozwolone (żeby np. zmodyfikować Display List, grafikę Player-Missile); - deadline: zdalnie – środa 8 kwietnia, godzina 21:00 czasu letniego środkowoeuropejskiego (maile przesyłamy na adres GKANOLD-małpka-gmail-kropka-com), na miejscu – sobota 11 kwietnia, godz. 21:00; - głosowanie, a potem przyznanie nagród: sobota 11.04 o 23:30; - wraz z kodem powinien być dostarczony również plik tekstowy, zawierający opis i instrukcję gry; - programiści wyrażają zgodę na publikację tych programów, opisów i instrukcji przez organizatora; - głosować mogą wyłącznie uczestnicy zlotu NOMAM w Lubece. Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału! Pojawiły się już pierwsze zgłoszenia: 1. "Chase" (Atari) - autor: Holger "Rockford" Bommer ![]() 2. "Micronoid" (CPC) - autor: Markus "Devilmarkus" Hohmann 3. "Get!" (Atari) - autor: Chris "atariland2600" Read ![]() 4. "K1nderc0mp" (Atari) - autor: Chris "atariland2600" Read ![]() 5. "Mini-Breakout" (Atari) - autor: Adrian Groves ![]() 6. "Hearts & Bullets" (C64) - Vincent "Bytebreaker" Truppe 7. "Hangman" (Atari) - autor: Adrian Groves ![]() 8. "Navigator" (C64) - autor: "e5frog" 9. "Racer" (C64) - autor: Georg "Endurion" Rottensteiner 10. "Bad Square Swarm" (C64) - autor: "Hexworx" 11. "Simon" (Atari) - autor: Adrian Groves ![]() Linki: - oficjalna strona ze zgłoszeniami - wątek w języku angielskim - wątek w języku niemieckim Przykładowe gry z poprzednich lat: ![]() ![]() ![]() 2015-01-30 18:39 by "Adam"
komentarzy: 16 |
pin @2015-01-30 20:57:00 |
pin @2015-01-30 21:01:36 |
Adam @2015-01-30 21:28:46 |
pin @2015-01-30 21:50:36 |
Adam @2015-01-30 22:16:08 |
@pin: intencja organizatorów jest jak rozumiem taka, że nie można tak zrobić. Bunsen już raz zmieniał treść odpowiedniego punktu regulaminu, w tej chwili brzmi on "the 10 lines of the programm can not contain self-written machine code". Nie wykluczam, że ta treść będzie przez organizatorów jeszcze ulepszana i doprecyzowywana, żeby przekaz dla różnych "spryciarzy" był klarowny :) |
pin @2015-01-31 01:09:55 |
Adam @2015-01-31 11:25:10 |
Samo REM jest oczywiście dozwolone :) Ale jeśli po REM umieszczasz sekwencję, która ma realizować kod maszynowy, to zostanie to potraktowane jako "self-written machine code". Tak to rozumiem. Najlepiej jest wyjaśniać wątpliwości u źródła, w zasadach podany jest adres głównego organizatora. Być może po wysłuchaniu Twojej argumentacji Bunsen poprawi odpowiedni punkt. |
Adam @2015-01-31 11:31:28 |
pirx @2015-02-01 21:08:05 |
teraz w regulaminie są dwa wiersze na temat ML: - Call of machine language programs are prohibited - the 10 lines of the programm can not contain self-written machine code Czyli nie tylko USR jest zabronione, ale trick z DOS też, bo to jest niewątpliwie "Call of ML". Przed tym dopiskiem można by sobie wyobrazić wywołania ML z ROMu za pomocą komendy DOS. |
Adam @2015-02-01 21:41:24 |
No niezupełnie - pierwsze zacytowane przez Ciebie zdanie zostało zastąpione przez to drugie, tyle że Bunsen nie wie, jak zmienić swój pierwszy post na AtariAge i pierwsze ciągle tam wisi :) Na oficjalnej stronie to pierwsze zdanie jest wyczernione jako nieaktualne: http://gkanold.wix.com/homeputerium#!10liners/c15hi |
Adam @2015-02-01 22:51:25 |
pirx @2015-02-02 01:04:29 |
mono @2015-02-02 12:15:04 |
Adam @2015-02-03 11:38:46 |
ZbyniuR @2015-02-05 00:29:41 |
Adam @2015-02-05 21:46:05 |
«« nowsze | starsze »» |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«« nowsze | starsze »» |
![]() |
![]() |
![]() |