atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Turbo Pascal czyta dyskietki Atari z 2016-01-08 23:51 (18)
Gry w produkcji – część XI z 2016-01-06 17:50 (38)
NYD 2016 i Saboteur - czyli wielkie otwarcie Nowego Roku z 2016-01-01 14:29 (116)
Powstaje Atari Game Designer (AGD) z 2015-12-31 18:42 (16)
Okiem amigowca – ST News International Christmas Coding Convention 2015 z 2015-12-27 14:35 (27)
Co znajdziemy pod choinką? z 2015-12-24 22:26 (38)
Wyniki Kaz Kompo 2014 z 2015-12-23 12:06 (18)
STNICCC 2015 - spływają produkcje z 2015-12-20 13:35 (42)
RETROKOMP 1/2016 z 2015-12-10 18:26 (33)
Kaz Kompo 2014 z 2015-11-30 23:33 (65)
Remanent growy, część 2. z 2015-11-29 20:32 (4)
Nadchodzi kolejny KWAS by Blasph :) z 2015-11-26 20:10 (12)
30 lat po krzemowej rewolucji z 2015-11-23 15:27 (12)
Remanent growy z 2015-11-17 01:02 (41)
„The Great Escape" i inne konwersje Mariusza W. z 2015-11-10 01:05 (108)
Global Convention of Worldwide Demo Developers International, Inc. 2015 z 2015-11-08 15:07 (36)
Poprawki grafiki w starych grach z 2015-11-01 23:44 (27)
Odnalezione polskie wersje programów z 2015-10-29 18:54 (13)
Konkurs programistyczny ABBUC 2015 – wyniki z 2015-10-24 21:40 (42)
RetroKomp / Load Error 2015 - produkcje na Atari z 2015-10-20 21:14 (21)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Pierwszy numer PIXELa w kioskach
Rozmawiałem rok temu z człowiekiem, który od kilkudziesięciu lat jest właścicielem firmy sprzedającej gry. Powiedział, że dziwi się dlaczego w Polsce nie ma pisma poświęconego grom retro??
Coś niewiarygodnego nastąpiło z dniem pojawienia się pierwszych numerów Secret Service po reaktywacji, gdzie wreszcie po tylu latach, doczekaliśmy się pokaźnej ilości i to ciekawych artykułów o klasycznych grach i maszynach. Wiele osób mówiło, że się nie da, że to bez sensu - nawet tu u nas na Atarionline.pl.



Dlatego dziś możemy powiedzieć: tak, jest! Naprawdę doczekaliśmy tego!

Stało się coś więcej, niech za komentarz posłuży stwierdzenie faktu, że ostatnio w leciwych pismach konkurencji piszącej o grach pojawiły się działy retro :-P
Ciekawe, że redakcje o ugruntowanej pozycji po wielu latach letargu zreflektowały się, że jest dziedzina gier o których nie pisali, a czytelnicy chcą o nich czytać :->


Dlatego teraz zapraszam do lektury, bo obecnie już ostatnie dni w kioskach możemy nabyć pierwszy numer PIXELa, który jest piękną kontynuację Secret Service, bo naprawdę trudno nie być zadowolonym z zawartości tego miesięcznika (tak!). Mamy w ręce pismo, w którym opisywane są trudne i zarazem ciekawe losy firmy Atari, znajduje się recenzja nowo wydanej gry dla Atari, opisy nieśmiertelnych klasyków, relacja z Silly Venture i wiele więcej. To już nie jest powrót do czasów Bajtka, Top Secretu i Komputera, co coś zupełnie nowego;)

Oto spis zawartości PIXELa, podkreśliłem tematy, które z pewnością zainteresują Was:

    TERAŹNIEJSZOŚĆ

    Miasto zombie
    Wizytujemy siedzibę Techlandu na pięć minut przed premierą Dying Light.

    ZX Spectrum Vega
    Nowa konsola na pewno nie podejmie walki z PlayStation i Xboksem, ale zaciekawi fanów starych gier.


    Sir Clive Sinclair
    Twórca ZX Spectrum udziela bardzo nielicznych wywiadów. Dla Pixela rozwiał kilka mitów związanych z "gumiakiem" i opowiedział o Vedze.


    Wywiad z Marcinem Blachą
    Rozmowa z człowiekiem odpowiadającym za warstwę fabularną Wiedźmina 3.

    Już gramy: Wiedźmin 3: Dziki Gon
    W połowie stycznia odwiedziliśmy siedzibę CD Projekt RED, żeby pograć w ich nową grę. Jako pierwsi na świecie.

    Bloodborne
    Jeden z najlepiej zapowiadających się tytułów tej wiosny.

    Parkiet a gry
    Rozmowa o tym czy na handlu akcjami spółek można zarabiać duże pieniądze.

    Ralph Baer
    W grudniu zmarł człowiek uważany przez wielu za faktycznego ojca gier wideo. Przypominamy sylwetkę Ralpha Baera i jego trwającą ponad pół wieku karierę.



    RECENZJE

    Dying Light
    The Crew
    Talos Principle
    Shroud of the Avatar
    Elite: Dangerous
    Chaos Reborn
    Neo Scavenger
    Lara Croft and the Temple of Osiris
    Game of Thrones
    Dungeon Hunt
    Juju
    Viking Conquest
    RimWorld


    PRZESZŁOŚĆ

    Boulder Dash
    Historia tej gry jest prosta: pewien programista napisał dzieło swojego życia, następnie zapakował do koperty i wysłał do First Star Software...

    Spy vs Spy
    Dla wielu ta gra była w latach 80. zbyt trudna. Nie wiadomo też było, skąd wywodzą się tytułowi szpiedzy. Teraz już wiadomo.

    Wywiad z Richardem Spitalnym
    To ten człowiek założył First Star Software i napisał kawałek historii gier. Wcześniej zajmował się produkcją filmów fabularnych.


    Command & Conquer
    W tym roku mijają dwie dekady od premiery oryginału. Warto więc się przyjrzeć jak rozwijała się historia tych popularnych RTS-ów.

    Half-Life
    Jest to opowieść o człowieku posiadającym miliony dolarów i pragnącym zrobić najlepszą grę wszech czasów.

    Drugie dno Atari
    Pod koniec 1978 roku w firmie rządzącej rynkiem gier wideo nastąpiły przemiany, które odmieniły całą branżę.



    SECRET LEVEL

    Silly Venture
    Relacja z jedynego takiego na świecie zlotu miłośników komputerów Atari.

    Salony gier
    Niezwykły tekst o growej rzeczywistości czasów PRL. Autorowi udało się zbadać fundamenty komunistycznych salonów gier.

    Historia C64
    Zero banałów, za to dużo technicznych aspektów. Z tego tekstu dowiecie się dlaczego C64 miał tak potężną moc oddziaływania na młodzież lat 80.


    Fantasolo
    Polskie odpowiedniki kultowej serii gamebooków spod znaku Fighting Fantasy. W tle Jacek Ciesielski, który zaszczepił nową modę nad Wisłą.

    Sztuczna grawitacja
    Kosmos i zjawiska, o jakich się nie marzyło twórcom gier.

    Felieton Krupika
    Autorka odpowiada na pytanie, po co gra w gry. Bez podręcznikowych mądrości ani gładkich słów.

    Felieton Śledzia
    Premiera na skalę światową, narodziny felietonu obrazkowego!


    CREDITS

    Simogo
    Historia dwóch ludzi ze Skandynawii, którzy zaczarowali miliony fanów gier i tajemnic na całym świecie.

    Obrazy na szynach
    Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, czym są „rail shootery” i w jaki sposób ewoluowały?

    Felieton MRW
    Czyli opowieść o narodzinach mangi w Polsce.

    Fabuły i narracje
    Duży tekst analizujący powiązania pomiędzy sposobami prowadzenia narracji w filmach oraz grach wideo.

    Felieton Piotra Pieńkowskiego
    Naczelnik w ciekawy sposób porównuje przeszłość gier z ich teraźniejszością.

    Automaty w Moskwie
    Nasz reporter odwiedził muzeum starych automatów. Nazwa „muzeum” może być o tyle myląca, że wszystkie eksponaty działają!

    Felieton Borka
    Ostatnie słowo należy jak zwykle do niego. Przenikliwy obserwator rzeczywistości podsumowuje w żołnierskich słowach sytuację sprzed kilku miesięcy.
Niezaznaczone artykuły również polecam, a w wielu znaleźć można wiele nawiązań do różnych klasycznych gier, z różnych okresów i na różne platformy.

Natomiast drugi równie interesujący numer PIXELa już niebawem zagości w Twoim kiosku;)

Wątek pierwszego numeru PIXELa na forum, gdzie na gorąco opisywaliśmy pojawienie się pisma w kioskach.

2015-02-13 18:19 by TDC
komentarzy: 62
tdc @2015-02-13 18:32:16
Co to za choroba "że się nie da, że to bez sensu" ??
Wczoraj gdy napisałem ten tekst to nie miałem świadomości co siedzi w głowach innych osób i oto dziś otrzymałem e-mail od znakomitości sceny Atari, w którym (na inny temat) czytam, "że się nie da, że to bez sensu" ufff... a nawet nieumyślne próby obrażania osób które coś robią i mają pomysły...

Co za ludzie??
lupus @2015-02-13 19:07:19
Kupiłem, czytam z wielką przyjemnością, polecam innym i czekam z niecierpliwoscia na kolejny numer.
tdc @2015-02-13 19:20:50
Aha i odnośnie autora tego e-maila, chciałbym podkreślić że mam do niego wielki szacunek za to co od lat robi na Atari. Z pewnością kosztuje go to wiele czasu i wysiłku.
Prince @2015-02-13 19:37:27
Po 2 numerach SS miałem mieszane uczucia, teraz mam w ręku PIXEL i ... jest bardzo zadowolony.

Panie Robercie Ł. ... GRATULUJĘ !!!
StreaK @2015-02-13 20:34:33
Nadal nie moge zniesc layoutu, jakbym przegladal gazete GOSPORT'u czy Wysokie Obcasy :P. Niech popatrza lepiej na RETROGAMER'a. Do tresci nie mam zastrzeżen chociaz wiecej o 8bit sie przyda..
Lapusz @2015-02-13 20:54:56
Cieszymy się, że się podoba:) PIXEL #2 też nie zawiedzie, to już wiem ;)
candle @2015-02-13 23:25:44
Dokupilem drugi numer ss oraz pierwszy pixela i cóż, dla 3 artykolow które mnie zainteresowaly - nie bylo warto
rzepicha @2015-02-14 00:01:40
layout rzeczywiście słabiutki ze wskazaniem na dno, ale teksty niezłe
Lapusz @2015-02-14 00:09:04
@Rzepicha, mogę Cię prosić o jakieś przykłady dobrego layoutu? Pytam serio. Z góry dzięki.
Lhuven @2015-02-14 00:36:44
Z tym dnem to chyba "lekka" przesada. Jest lepiej niż w nowym SS pod każdym względem, liczę że ekipa "Pixela" nie spocznie na laurach i nie przestanie mnie (pozytywnie) zaskakiwać.
I może to tylko ja (w końcu to stronka o starych komputerach), ale nie chciałbym pisma poświęconego wyłącznie retro.

Życzę dalszych sukcesów i wielu, wielu następnych numerów!
tdc @2015-02-14 00:55:25
@candle

To pierwszy numer, z pewnością wiele można jeszcze poprawić, a redakcja musi tylko chcieć - zakładam że chce.

Dlatego oczywiście krytyka jest ważna, jednak to nie każdy rodzaj krytyki. Wartość ma konstruktywna krytyka, dlatego proszę napisz:

1. nie było warto bo....
2. nie było warto bo ja bym chciał w takim piśmie...

W ten sposób będziemy przynajmniej wiedzieli o czym Ty do nas piszesz, bo na razie nie wiemy nic...
gonzo @2015-02-14 00:59:09
Lhuven - jaka tam "lekka", w porównaniu z tym co się pisze na necie to chillout :) generalnie net jest opanowany przez hejterów, myślę że najlepiej nie odpowiadać na takie teksty, albo je zrównać z błotem
pin @2015-02-14 00:59:56
Pixel - dobre pismo, ale jedyną bolączką numeru 1 jest kiepski spis treści. W Empiku stałem 20 minut czytając wyrywkowo całość zastanawiając się na co wydać 15pln. Serio. W przypadku #2 uwierzcie mi, nie mam na tyle wolnego czasu.
gonzo @2015-02-14 01:25:14
pin - nic nie kumać z tego co napisać
candle @2015-02-14 01:25:15
tdc: to trzeci numer, nie udawajmy ze mamy problemy z pamiecia, lub tez 99(?) jesli ktos chce tak liczyc - osobiscie mam w nosie jak aktualnie sie nazywa - reaktywujac je, skladano jakas obietnice - polskie piekielko tutaj nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia
ja sie nastawiam na opisy gier z lat, gdy ss byl faktycznie wydawany, wraz z gamblerem czy zaraz po top secrecie - nie interesuje mnie nic, co moge kupic obecnie w typowym sklepie z grami
ponadto - to jest moja opinia i jako taka, moze pozostac niekonstruktywna
byc moze bylbym bardziej zainteresowany, gdybym mogl znalesc opisy mniej mainstreamowych gier np z platformy steam czy podobnych - choc wole wydanie na plycie i w pudelku, czasami jednak ulegne przed takimi tytuami jak np bastion
reasumujac - kolejnym razem trzy razy sie zastanowie, nim siegne do kieszeni - do tej pory jestem jedynie rozczarowany
tdc @2015-02-14 02:13:52
Candle dziękuję za wyjaśnienia, akurat tak się składa, że podzielam Twoją opinię ;)


@Lhuven ja nie mam nic przeciwko różnorodności artykułów, choć pewnie moja i twoja proporcja by się mocno od siebie różniły (nie wiem - zgaduję). Przykładowo artki takie jak kosmiczne (Sztuczna grawitacja) czy felietony Oli Cwaliny - są dla mnie jak najbardziej ok.

Podobnie się kiedyś czytało Bajtka, klanu Atari było tam parę stron, a resztę powierzchni zajmowały pozostałe klany w tym potem najbardziej cudaczny klan IBM. Tam też się kupowało pismo, które tylko kilkoma artykułami trafiało do naszych zainteresowań.
rzepicha @2015-02-14 09:40:14
@Lapusz: koledzy wspomnieli o Retrogamerze, a ja moge dorzucić jeszcze Atari Format z czasów swojej świetności, to są dobre layouty, no offence ale Pixelowy i wcześniej SS jest "taki se"
Lapusz @2015-02-14 10:55:56
@rzepicha. Dzięki, teraz kumam. Retro Gamer ma swój charakterystyczny rozpikselowany, kolorowy retro - layout z racji tematyki. Ze swojej strony dodam, że w PIXELu #2 retro tematy mają też więcej "fantazji" pod tym względem, niż w jedynce. Także myślę, że idzie to w kierunku, który Tobie odpowiada ;)
xoen. @2015-02-14 11:49:23
..papierowa..gazeta? wtf.
pałace Cezara @2015-02-14 13:17:55
no, nikt dzis juz nie czyta papieru
_rocky @2015-02-14 15:16:03
Witam, specjalnie udałem się do centrum Poznania..
Byłem w jednym sklepie (Empik).. nie było, znalazłem w innym (inmedio).. był.. no to fru do regału..
Pierwsze spojrzenie Wiedźmin 3, Dying Light... i pytanie co jest, po co to.. jakbym chwycił CD Action. O Wiedźminie rozpisuje się chyba każdy portal związany z komputerami.. już patrzeć na to nie można..
Ok idziemy dalej.. 4 klawiszowy ZX.. czytałem o tym w 2014..Pixel mi o tym przypomniał.. No dobra idziemy od końca.. Jest! opis SV2014.. 2 strony, z czego połowa to grafiki produkcji.. żadnej foty z ludźmi.. Przeczytanie artykułu zajęło mi 10 min.. jak nie mniej... za krótko. Patrzę na inne tematy, to samo. pobieżnie, max dwie strony z obrazkami..
Podobnie było z poprzednimi dwoma numerami.. zawsze pozostaje niedosyt.
Widać tu jakąś próbę pokazania dwóch światów, ale nadal coś nie wychodzi. Owszem jest kilka ciekawych tekstów, jak w nr 1 i 2 SS, ale .. no właśnie.. Kiedyś dostając w rękę dużo cieńsze pismo męczyłem je przynajmniej 2 tygodnie.. na SS/Pixel wystarczą dwa dni.
Byćmoże za bardzo marudzę i czując się bardziej "świadomym" w tematach retro, niewiele jest rzeczy, o których wcześniej nie czytałem..
Byćmoże pismo jest kierowane dla młodego pokolenia, gdzie wabikiem są Wiedźminy i inne takie, a przy okazji trochę informacji o świecie 8bit.. (sugestia, może dla młodego pokolenia opiszcie dokładnie jakąś niebanalną grę wraz z mapkami, klawiszologią itp.. np. Rescue of Fractalus. Przydałby się opis jak ustawić emulatory Atari, C64.. aby można było pograć w klasyki. Nie zapomnijcie też o Amigach i ST - to takie maszyny pomiędzy 8 bit a współczesnymi).
W domu mam masę gazet, które sporo zajmują i problemem jest wygospodarowanie miejsca na następne, które powinny być jednak bardziej wyjątkowe, ponadczasowe..
Po kilkunastu minutach odłożyłem Pixela na półkę i wyszedłem zmieszany.. Byćmoże jeszcze raz podejdę do tematu i dokompletuję pisemko do dwóch zakupionych SS, dając szansę numerowi kolejnemu.
Chyba za bardzo się rozpisałem...Pozdrawiam
_m @2015-02-14 16:31:07
@rocky - ty chyba jakieś inne pismo czytałeś, połowa tekstów w Pixelu ma 4 - 6 stron, a jest i sporo dłuższych. SV ma 2 strony a i tak wielu ludzi na forum Pixel marudziło że o 2 strony za dużo, bo to temat który może zainteresować 30 osób w skali kraju. Jak na ewangelizowanie reszty świata że jest taki świat w którym fani Atari mają swoje zloty to 2 strony to i tak bogato. Krótkie teksty są na zasadzie zajawek tematów na początku magazynu, ale to może 15% magazynu. Jak chcesz biuletynu środowiska Atari to robisz medium dla 100 osób, powodzenia w utrzymaniu zapału dla kolejnych numerów i utrzymaniu jakości, bo podstaw ekonomicznych nie będzie to miało żadnych.
venex @2015-02-14 17:44:33
A mnie się nowy Pixel bardzo podoba, w przeciwieństwie do dwóch ostatnich numerów SS-a (które też zresztą mam). SS-y sprawiały na mnie wrażenie jakby były robione trochę na siłę, do tego były strasznie chaotyczne, natomiast Pixel jak dla mnie jest o wiele bardziej poukładany i pomimo różnorodności tematów widać w nim pewną spójność i własny charakter. Czytając go czułem się trochę tak jakbym trzymał w ręku papierową wersję Hugi albo Imphobii, gdzie gołym okiem widać, że artykuły pisane są przez pasjonatów i nawet jeśli nie dotyczą tematów, które mnie bezpośrednio interesują, to i tak czytam je z przyjemnością.
tdc @2015-02-14 18:48:42
Z tymi 10 minutami to przesada, artek Automaty w naszym baraku to bardzo duży materiał, a jeszcze lepiej "Drugie dno Atari", który idealnie się wpisuje w zainteresowania czytelników tej stronki ;)

A co do niedosytu to wreszcie mamy miesięcznik, który poważnie podchodzi do naszej tematyki, porozmawiajmy o Twoim niedosycie za rok po 12 numerach ;)

Co do prośby o to aby było o retro więcej i aktualniej, co jest przesłaniem Rockyego to się pod tym podpisuję całą swoją atarowską duszą ;)
tdc @2015-02-14 18:57:22
@_m ja rozumiem że na forum ktoś sobie może patrzeć, że czytających atarowców to 30 osób, ale w mojej ocenie artek o Silly Venture zainteresuje większość czytelników tej stronki, czyli z pewnością nie będzie to 30, a nawet 300 osób, do tego komu przeszkadza przeczytać taki artek nawet jeśli się nie jest Atarowcem. Takie stwierdzenia to przesada, choć rozumiem, że dla kogoś dla kogo ta tematyka jest bardzo odległa może się to takie wydawać, ale właśnie ze względu na brak rozeznania w temacie, podobne osądy są wyssane z palca, a nie pochodzą z jakiś realistycznych analiz i szacunków.
tdc @2015-02-14 19:00:49
Aha no i warto podkreślić, że artek o Silly Venture pisał przedstawiciel sceny Commodore, a nawet redakcji Commodore & Amiga, więc to też daje do myślenia ;)
venex @2015-02-14 19:15:10
Zgadzam się, nie chodzi o to, żeby robić relację na 10 stron tylko zainteresować ludzi tematem. Jak ktoś będzie chciał wiedzieć więcej to sobie doczyta w sieci. Z autopsji mogę powiedzieć, że artykuł o SV przeczytali wszyscy moi znajomi, którzy kupują Pixela i wszyscy mi go potem pokazywali (wiedząc, że interesuję się Atari) i pytając, czy znam tę imprezę.
związek miast hanzaetyckich @2015-02-14 19:42:25
forum pixela? pfff.... paru gimbusów którzy maja być opiniotwórczy eeee.. i sugerują co ma być w piśmie? pewnie chcą więcej opisów nowych gierek etc. słabo mi na ich myśl
cacodemon @2015-02-14 20:43:32
niech ktoś wrzuci na torrenty, bo niewarte to 15zeta
_m @2015-02-14 20:55:52
@venex - jest dokładnie tak jak mówisz, to jak misja ewangelizacyjna, pokazuje różne oblicza świata gier. Jak kogoś zainteresuje konkretna impreza to sobie znajdzie w sieci wszystko na jej temat, bo dzięki takiego tekstowi wie że takie zjawisko istnieje. A jednocześnie 2 strony to nie za dużo, nie zniechęca na starcie.
_m @2015-02-14 20:56:26
@cacodemon - ale z ciebie prostak i burak.
tdc @2015-02-14 21:17:01
To nie burak, to tylko radosny, świeży hejcik w sobotni wieczór ;)

Wieczór - Ty nie jesteś sobotni więc to nie o Tobie ;)
Wczorajszy wieczór też nie jesteś ;)
_m @2015-02-14 21:24:08
Hejterzy śmierdzą. Nie warto używać w ich okolicach słów radosny czy świeży. Ale w tym konkretnym wypadku mamy do czynienia raczej ze złodziejstwem, a nie hejterstwem.
Lapusz @2015-02-14 21:30:44
Co Wy, szkoda transferu. 15 zeta? Za tyle to można kupić z 6 Pań Domu! ;)
tdc @2015-02-14 22:01:06
@_m to dopiero nagabywanie, ale o nikłej szkodliwości społecznej :P
SirXan @2015-02-14 22:18:01
@Lapusz -> Ale nie kupując czasopismo w kiosku, nie wspierasz redakcji Pixel. Im mniej klientów, a wtedy więcej gazety Pixel nie będzie. Na tym polega problem, jeśli chodzi o piractwo.
SirXan @2015-02-14 22:21:37
Kopiowanie to wielki dar, który należy używać z mózgiem i odpowiedzialności.
xeen @2015-02-14 23:20:21
zgadzam się z Rockym - nowe gry są chyba na wabika. Nie ma chyba rynku w PL dla pełnoprawnego pisma w rodzaju "Retrogamer".

Niemniej jednak kupiłem - parę tekstów przeczytałem. Dział dotyczący "nowości" jedynie przekartkowałem.

Artek o SV mega smutny - bo nadal jest info o tym, że edycja summer się prawdopodobnie odbędzie.
_rocky @2015-02-15 00:09:10
Żeby nie było, postanowiłem dać szansę drugiemu numerowi i dziś zakupiłem gazetkę Może doczekam się bardziej rozbudowanych artykułów.
Mam kilka propozycji tematów takich jak opis rozszerzeń np. SIDE, VBXE, Ultimate, SIO2SD.. również takich z C64, wywiady ze znanymi postaciami z środowiska, myślę tu o czołowych koderach, muzykach lub innych Greyach :), instruktarze co zrobić, żeby zacząć zabawę w 8bitów: A8, C64, CPC, ZX.. (w 16bit też, nie zapominajmy o ST i Amigach), bardziej szczegółowe opisy gier (co z tego, że już były w latach 90) i programów z Atari i nawet takich jak Graph2Font. Pamiętajmy, że lata 80-90 to też stare PCty i zabawy pod DOS.. przydałby się opis/instrukcja DOSboxa.
Można tym sypać jak z rękawa..
TDC, ty robisz fajne wykłady... mógłby takowy się pojawić na łamach pisemka :)

PS. Apropo Retrogamera (angielska gazetka), to w aktualnie dostępnym numerze jest opis Commando, w którym nie ma wzmianki (ekranu), że jest wersja na Atari 8bit.. wymienili chyba wszystkie inne ST, Amiga, C64, CPC...

Pozdrawiam.
Adam @2015-02-15 01:25:12
@Rocky: w brytyjskiej rzeczywistości taka praktyka jest nieco bardziej zrozumiała, bo Atari było tam mniej popularne. Natomiast o wiele bardziej smutne jest, gdy widzi się, że podobnie "zapomina" o małym Atari polska redakcja Pixela - czy to przy okazji "Spy vs Spy" (Atari było jedną z 3 pierwszych platform, na które powstała ta gra, ale przecież ważniejsze jest napisanie o Apple II, prawda?), czy też wcześniej (w ramach reaktywowanego SS) przy "Knight Lore".

Jakoś ci redaktorzy nigdy nie zapominają o C64 i Spectrum... ;)
_rocky @2015-02-15 01:36:17
Adam: oo tak... to irytuje..

A tak poza tym.. przeczytałem artek o drugim dnie Atari... kolejny niedosyt.. takie liźnięcie fajnie opisanego tematu poniżej:
http://www.dobreprogramy.pl/macminik/Ata...

Pozdrawiam
Adam @2015-02-15 02:12:08
No wiesz, taki magazyn nie jest z gumy, wszystkich tematów nie da się umieścić i jeszcze pogłębić.
tdc @2015-02-15 04:08:03
@Rocky kolejny równie obszerny odcinek o firmie Atari w drugim numerze PIXELa;)

> TDC, ty robisz fajne wykłady...
Ciekawe, że większość osób tutaj nie widziała na oczy moich wykładów, jednak niektórzy mimo że nie widzieli zdają się że wszystko o nich wiedzą... zacytuję klasyków: "pseudoprezentacje" wykonywane przez amanta "kosmitek z kulkami".

Natomiast Ty również nie widziałeś a jednak wiesz że są fajne ?;)

Sheldon Cooper by powiedział: "interesujące"

> fajne wykłady... mógłby takowy się pojawić na łamach pisemka :)
Jeszcze tego nie przerabiałem - papierowy wykład;)

Ale to bardzo dobry pomysł, papierowe publikacje mają to do siebie że mają wbudowaną odporność na hejterów :D :D


> przeczytałem artek o drugim dnie Atari... kolejny niedosyt..

Niedosyt to właśnie jest to o czym chce czytać wydawca pisma;)
nosty @2015-02-15 08:40:17
"TDC, ty robisz fajne wykłady... mógłby takowy się pojawić na łamach pisemka :) "
"Ale to bardzo dobry pomysł, papierowe publikacje mają to do siebie że mają wbudowaną odporność na hejterów :D :D "

O nie! Stanowczo protestuję w imieniu dendrologów, leśniczych i druidów. Polskie lasy nie są gotowe na prezentacje TDC'a na papierze ;)
Może Amazonia dałaby radę to udźwignąć ;)))
tdc @2015-02-15 08:55:58
he he ;):):)

Druidzi chyba u nas nie występowali? ;)
nosty @2015-02-15 09:14:12
U nas akurat właśnie występowali! :)
https://www.youtube.com/watch?v=rirWs4hp...
_rocky @2015-02-15 09:50:31
ej tam.. koledzy z Piksela zmieścili by wykład TDCa na dwóch stronach i to z obrazkami w normalnej czcionce..
tdc: widziałem kilka, ale niestety wyrywkowo.. Może za rok,dwa będę mógł puścić dzieciaki w tłumy na PGA, a samemu móc posłuchać w całości..
Inna sprawa, że niektóre twoje felietony na atarionline w pewnym stopniu nawiązują do tego, o czym się produkujesz.
Wbrew pozorom to co mówisz ma sens ;)
O przy okazji jest pomysł na wykłado-debatę (oczywiście nagrywaną) na najbliższym SV lub może Głazach :)
Jacques @2015-02-15 13:43:26
Ja także byłbym za większym udziałem "charakterystycznego rozpikselowanego, kolorowego retro - layoutu" zamiast przeważającej bieli tła - (co charakteryzowało dawnego SS-a i inne pisma i ogólnie dodaje "oldschoolu") :-)

Podobnie rzecz ma się z okładką, ta goblinowa pikselosa w SS 98 była git :-)
oma z hannoweru @2015-02-15 14:34:03
Bo cały myk jest taki że w Pixelu na siłe próbuje się "ożenić" retrogaming, indie (które jest wszędzie, aż lodówkę strach otworzyć) i nowe gry. Dla retrofanów to średnia koncepcja.
omi z berlina @2015-02-15 16:29:40
@oma z hannoweru - to albo im się uda i będą dzięki temu poszerzać bazę odbiorców, a hardcorowi, bezkompromisowi wyznawcy retro pogodzą się że 70 stron musi wystarczyć, a pozostałe 30 do przekartkowania lub zignorowania, albo jak mówi klasy nie będzie niczego.
tdc @2015-02-15 17:18:12
Chwilę temu na TVP Kultura była muzyka z Black Lamp (Greensleeves) w wydaniu operowym i to wraz z zawodzącym śpiewem ;)
Emu-gość @2015-02-15 23:56:48
Wygrali czy nie? Bo nie bardzo ogarniam? A cena powaliła...

https://www.facebook.com/pixelthemagazin...

http://www.ebay.com/itm/171673209321

Piszą o tym na swoim FB, sorki, ale nie wiem jak linka wrzucić do tego postu akurat
tdc @2015-02-16 07:05:39
Wychodzi na to, że są na tym świecie rzeczy, o których się nawet Commodore'owcom nie śniło ;)
as... @2015-02-16 15:44:07
Dlaczego śniło się?
-Taki c65 to dość często pojawia się na ebajcach, tak średnio raz rok jak nie częściej.

Takie 1450xld tylko raz widziałem na aukcji z 1090xl , 1400xl i 1250xl (pro 1200xl) wszystkie te 4grale Atari były na jednej aukcji i aukcja zniknęła chyba po 2dniach....
as... @2015-02-16 15:45:24
tdc @2015-02-17 03:50:27
W artykule "Automaty w naszym baraku" autor (pozdrawiam!) wspomina o polskim wynalazku automatach opartych o Atari! w Zakopanem. Czy ktokolwiek z Was się z tym spotkał?
Ja się spotkałem tylko raz ale nad morzem.


@As... nie bierz tak dosłownie wszystkiego co piszę, np. znaczenie takie że Commodore'owcy nie przewidywali że kiedykolwiek jakiś Commodore będzie mieć taką cenę ;)

A swoją drogą co najdroższego widziałeś na eb z Atari?
as... @2015-02-17 11:21:22
Tedec nie biorę :)
Spokojnie.

Co widziałem najdroższego...no właśnie jakoś nic ciekawego.
Podawałem co mogło by być najdroższe w historii ebay-a sprzedanego z Atari na ebay-u.

Aukcja niestety zakończyła się poza ebay-em.
Pisali o tym ludzie na AtariAge....

1450xld+1090xl+1400xl+prototyp 1200xl ..
Nie ma nic droższego z Atari od takiego zestawu :)
Tenchi/Modern Crusaders @2015-02-17 19:49:53
@tdc
A to mnie zaciekawiłeś tymi krajowymi bootlegami opartymi na Atari. Ciekawe jak się mają do oficjalnego, opracowanego przez Exidy i opartego na modelu 600XL Max-A-Flex.
mic @2015-02-25 14:50:30
Gazetka nie powala. Rozumiem, że gazetka z czasem nabierze pewnego kształtu, ale na dzień dzisiejszy nie jest warta 15 zł. W zasadzie wszystko tam zawarte można przeczytać w necie. Moim zdaniem bez dostępu do ftpa z softem i w tej cenie, zakończy żywot koło wakacji.
Dracon @2015-02-27 09:11:49
Potwierdzam opinię przedmówcy. Mam swój nr pierwszy, przekartkowałem w EMPIKu drugi i wstrzymałem się od zakupu. Zobaczymy jaki będzie trzeci akt... ;)
cim @2015-02-28 07:03:10
Świetny magazyn! Można się sporo nowe dowiedzieć, a przede wszystkim poczuć że ma się coś wysokiej jakości w ręku!
tdc @2015-03-17 02:54:45
@Tenchi - no ja niestety niewiele pamiętam, mały wtedy byłem, ale wydaje mi się że monitory były zielone oraz obskurne to było. Nikt też w te gry nie grał - zdecydowanie odstraszał obraz zielony, gdy dookoła były salony z grami zachodnimi które miały dobry dźwięk i kolorowy obraz :P
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
#FujiNet - karta sieciowa SIO dla... (316)
ostatni: 20-09-2020 01:43, pin
Archon Adventures (317)
ostatni: 20-09-2020 01:07, astrofor
Ciekawostki (4760)
ostatni: 19-09-2020 22:39, Dracon
Dude Story - historia Kolesia (99)
ostatni: 19-09-2020 22:37, Dracon
Gravity Worms (611)
ostatni: 19-09-2020 22:12, Mq
Będzie "Prince of Persia" na Atari (686)
ostatni: 19-09-2020 22:09, Mq
Biblioteka (14)
ostatni: 19-09-2020 18:35, IRATA4
Potrzebna pomoc z dyskietką 5,25 (7)
ostatni: 19-09-2020 18:06, MWK
Miecze Valdgira... grzyba zapomni... (21)
ostatni: 19-09-2020 17:43, IRATA4
Pixel Heaven 2020 (4)
ostatni: 19-09-2020 17:26, IRATA4
Ha!wangarda - festiwal kultury no... (16)
ostatni: 19-09-2020 10:15, Kaz
Zrób sobie sam interfejs IDE! (82)
ostatni: 18-09-2020 23:51, sun
GTIA Music - zbiorczo (48)
ostatni: 18-09-2020 13:02, Jacques
Laura - zrób sobie własną... Kase... (75)
ostatni: 18-09-2020 05:18, ccwrc
Moje materiały wideo z grami na A... (23)
ostatni: 17-09-2020 21:37, nowy80

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2197
Ostatnio zarejestrowany: Sebastian Baczek
Postów ostatniej doby: 25

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»