atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
"Another Pong" uwolniony! z 2020-01-09 17:10 (16)
KWAS nr 18 w Warszawie z 2020-01-05 00:19 (24)
Życzenia i konkursowe przypomnienie z 2019-12-31 01:46 (56)
Historia pewnego talizmanu z 2019-12-28 19:51 (47)
"Weronika" po latach z 2019-12-27 16:42 (12)
Z wizytą w muzeum w Katowicach z 2019-12-26 12:04 (9)
Wesołych Świąt! z 2019-12-24 16:06 (17)
Najnowsze gry w Mad-Pascalu z 2019-12-22 23:01 (36)
"Oni migają..." z Darkiem Żołną z 2019-12-20 00:24 (34)
PostKWAS z 2019-12-16 18:19 (16)
Cartridge Weekend 3+ z 2019-12-15 23:22 (23)
O grze "Monty on the Run" z 2019-12-15 01:30 (39)
Wywiad z Klaudiuszem Dybowskim z 2019-12-11 22:38 (17)
Wznowienie produkcji RAM-CART z 2019-12-11 04:15 (57)
Po Silly Venture z 2019-12-08 16:11 (129)
Powrót Robbo z 2019-12-08 02:29 (12)
F#READY z 2019-12-02 00:30 (21)
Pokwasiliśmy w Warszawie z 2019-11-29 01:07 (19)
Nowe programy od 0xF z 2019-11-24 10:27 (9)
W sobotę KWAS #17 z 2019-11-22 02:11 (30)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry konkursu ABBUC 2015 – część I

Jak co roku największy klub na świecie zrzeszający miłośników 8-bitowego Atari, niemiecki ABBUC (Atari Bit Byter User Club), organizuje dwa konkursy: software'owy i hardware'owy. W porównaniu z ostatnią edycją wprowadzono dwie istotne zmiany w regulaminie: termin dostarczenia prac został przesunięty o miesiąc wcześniej (na koniec lipca) oraz wprowadzono dodatkowe „wymagania prawne”: jeśli chcemy zgłosić konwersję jakiejś gry, to musimy mieć zgodę właścicieli praw do danego tytułu.

Deadline właśnie minął, więc można już ogłosić ostateczną listę 7 startujących w tym roku gier (w kolejności zgłoszeń):


  • Gravity – TheRealBountyBob, Radix

  • Toy'Swap – Vitoco

  • Bomber – José, Xuel, Poison, Rockford

  • Jim Slide – 1NG, Poison

  • Joystick Mastah – Sikor, Miker

  • 3plex – MatoSimi

  • Little Game – Winfried Fiedler


  • Przypomnę, że gry zostaną najpierw udostępnione członkom klubu (zapisać może się każdy, jeśli opłaci składkę), którzy będą mogli zagrać i ocenić punktowo każdą z nich, a następnie podczas corocznego głównego zjazdu ABBUC (prawdopodobnie koniec października) nastąpi wyłonienie tej najlepszej. Dopiero później gry te będą mogły być upublicznione, natomiast decyzja o tym należy do autorów, nie do ABBUC.


    Poniżej prezentujemy pierwszą partię kandydatów do nagród:


  • Jim Slide

  • Autorzy:
    - Ingo „1NG” Boller – pomysł, kod, grafika
    - Marek „Poison” Pesout – muzyka


    Gra jest rozwinięciem 10-linijkowca Slide Ten, o którym pisaliśmy tutaj i który w kwietniu zdobył 2. miejsce w konkursie NOMAM Basic Tenliners w kategorii EXTREM (wydłużone linie). Sterujemy ślizgającym się Jimem, który na każdym ekranie musi zebrać jak najwięcej owoców i dojść do mety (oznaczonej szachownicą). Musimy starannie planować swoje ruchy, aby ślizgając się zatrzymywać się zawsze na jakiejś ściance i nie wypaść z planszy.


    Tym razem Ingo „1NG” Boller zamiast 10 linijek Basica napisał ok. 3,5 tys. linii w asemblerze, a poziomów jest 47, nie 6. Całość ozdobiło 5 utworów Marka „Poisona” Pesouta.

    Gra powstała przy użyciu środowiska WUDSN, emulatora Altirra oraz 6 innych programów napisanych przez autora gry w C#. Jeden z nich, edytor poziomów, jest do pobrania stąd.



    1NG planuje wydać grę na jesieni. Nie wyklucza, że w późniejszej wersji grafika będzie udoskonalona, jeśli znajdzie jakiegoś chętnego do współpracy specjalistę od pixel artu.
    Na Facebooku powstał specjalny profil informujący o grze, głównie w języku niemieckim i częściowo angielskim. Każda osoba, która go „zalajkuje”, będzie miała szansę wygrać za kilka miesięcy egzemplarz edycji specjalnej gry – poza dyskiem z grą w zestawie znajdzie się między innymi koszulka z postacią Jima.


  • Bomber


  • Autorzy wersji na Atari:
    - Lyren „Xuel” Brown – kod
    - José Pereira – design, grafika
    - Marek „Poison” Pesout – muzyka, efekty dźwiękowe
    - Holger „Rockford” Bommer – ekran tytułowy
    Wydawca: Markus „Powersoft” Rösner

    Oryginalna gra z 1992 roku:
    - kod, efekty dźwiękowe: Simon Collis (Uzzy)
    - design, grafika tytułowa: Gremlin/ Entropy
    - grafika: Shaun Pearson


    W zeszłym roku do konkursu ABBUC José Pereira i Xuel zgłosili grę „Ransack” przeniesioną z BBC Micro. W tym roku w Bomberze bazują na grze z Commodore'a 64 o tym samym tytule, powstałej w 1992 roku. Wystarczy rzut oka, aby stwierdzić, że to ewidentnie odmiana klasycznego Kaboom! firmy Activision, znanego również użytkownikom małego Atari. Fabuła jest tutaj następująca: gracz ma za zadanie uratować miasto przed szaleńcem rzucającym setki bomb poprzez wyłapanie ich wszystkich do specjalnych pojemników. Jest 48 poziomów z coraz to narastającą trudnością rozgrywki.

    W wersji na Atari m.in. wprowadzono dodatkowe tła, o wiele więcej kolorów (oryginał jest dość szary), muzykę autorstwa Poisona oraz bardziej przyjazny poziom trudności. Jeśli spojrzycie na końcówkę tego filmiku z rozgrywki na C64, to możecie przeżyć mały szok: ale żeby przejść całą grę, autor filmiku grał na emulatorze z prędkością 25%, a potem przyspieszył rozgrywkę 4 razy – inaczej nie byłby w stanie przebrnąć choćby przez połowę Bombera...

    A oto ekran tytułowy i początkowy fragment rozgrywki z wersji Atari:



  • Gravity

  • Autorzy:
    - Jason „TheRealBountyBob” Kendall – kod, design gry
    - Jacob „Radix” Svanholm – muzyka



    Na koniec propozycja Jasona Kendalla, weterana konkursu ABBUC, autora wielu gier w Turbo Basicu, a ostatnio po raz pierwszy gry asemblerowej „Ramp Rage” (patrz niedawny artykuł).

    W Gravity, która jest bardzo prostą, ale podobno grywalną gierką, Jason wraca do swego ulubionego Turbo Basica. Autor nie chce na razie ujawniać wszystkich zasad gry, w każdym razie gracz musi wykazać się refleksem, aby ułożyć klocki aż do góry ekranu. Urozmaiceniem rozgrywki jest kilka różnych poziomów bonusowych.


    Jeśli chodzi o stronę dźwiękową, to Jason użył muzyki skonwertowanej na RMT z Amigi: utworu „Brainless 3” autorstwa Jacoba Svanholma, znanego jako Radix z grupy Solitude.

    2015-08-01 20:52 by "Adam"
    komentarzy: 7
    pablozp @2015-08-01 22:31:57
    Pierwszy :)
    Iron @2015-08-01 22:44:52
    Bomber zabija grafiką :)
    larek @2015-08-02 12:11:43
    Grafika jest ładna, tylko czy z grywalnością będzie też dobrze? W Kaboom! była możliwość używania ehm... wiosełek i to miało sens.
    adv @2015-08-02 12:27:05
    Poison made very good work. Music and graphics are really cool!
    Adam @2015-08-02 12:39:25
    Rzeczywiście na razie nie jest przewidywane użycie wiosełek (paddles) w Bomberze, ale może zostanie dodane.

    @Iron: proszę nie mylić "dużej liczby kolorów" z "bardzo dobrą grafiką" ;)
    José Pereira @2015-08-07 19:30:05
    Hi to all.
    Here's a video of the game:
    https://www.youtube.com/watch?v=LkMRGVS4...

    Final version of the game to enter on the competition.
    The game now has Keyboard, Joystick and Paddle game controls and new designed screens that are radomly generated after the first one/original looking.
    The bombs have different behaviour and there's a surprise if any of you ever get into the last level.
    Adam @2015-08-24 22:30:26
    Skorygowałem informacje o autorach: w grze 3plex nie ma muzyki Poisona (była podkładem do filmiku wystawionego przez MatoSimiego, stąd pomyłka - jak się okazuje, w samej grze nie ma jednak żadnych dźwięków), a autorem rysunku na ekranie tytułowym Bombera jest Rockford.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Ciekawostki (4613)
    ostatni: 01-04-2020 19:47, zbyti
    Nieznana gra A.D.A.M.? (18)
    ostatni: 01-04-2020 19:44, astrofor
    ATASCII Art Edytor? (43)
    ostatni: 01-04-2020 18:49, bocianu
    Zakończenia gier Atari (155)
    ostatni: 01-04-2020 17:21, odislaw
    FORTH - potrzebuje porady (37)
    ostatni: 01-04-2020 15:35, immolator
    Dobre kino SF klasy B :] (31)
    ostatni: 01-04-2020 15:19, IRATA4
    Wonderboy WIP (48)
    ostatni: 01-04-2020 15:06, Yaron Nir
    ATARI vs Gitlab (5)
    ostatni: 01-04-2020 14:27, bocianu
    ATARI XE vs C64 (1243)
    ostatni: 01-04-2020 12:30, zbyti
    Altirra debugger (9)
    ostatni: 01-04-2020 12:00, ilmenit
    COVID-19 Watcher (186)
    ostatni: 01-04-2020 11:56, gsgalezowski
    Format ATX i polskie gry SDrive M... (27)
    ostatni: 01-04-2020 09:52, string
    Grafika (2)
    ostatni: 01-04-2020 09:50, IRATA4
    Covid #5, czyli Livestream; 28.03... (23)
    ostatni: 31-03-2020 23:13, pin
    Lasermania - remix 2019 (27)
    ostatni: 31-03-2020 23:08, Cyprian

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2112
    Ostatnio zarejestrowany: Łukasz Labuda
    Postów ostatniej doby: 54

    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (21)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
    «« nowszestarsze »»

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»