atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra w produkcji: Heartlight VBXE z 2019-08-15 15:41 (9)
Więcej w Bibliotece Atarowca z 2019-08-13 18:32 (13)
RetroBorsuk przedstawia: Space Fortress Omega z 2019-08-11 18:39 (19)
Nowa książka o Atari z 2019-08-10 08:14 (6)
Nowy opis gry podwodnej z 2019-08-08 13:42 (15)
Cartridge Ham-Pack z 2019-08-03 13:58 (37)
Nowe brzmienia Atari! z 2019-08-01 00:33 (21)
Aktualności scenowe z 2019-07-23 06:10 (12)
Lost Party - prace, wyniki z 2019-07-14 09:30 (86)
Aktualności scenowe z 2019-07-07 18:40 (18)
Nowy RECOIL z 2019-07-07 13:17 (2)
Remanent – gry z 2017 roku (2) z 2019-07-02 22:42 (10)
"Atari Fan" na Lost Party z 2019-06-27 13:52 (16)
Aktualności scenowe z 2019-06-11 21:51 (15)
Remanent – przegląd gier Petera J. Meyera z 2019-06-02 23:16 (56)
Atari Fan już jest! z 2019-05-10 21:20 (93)
Zrzutka na książkę o grach Atari z 2019-05-03 09:05 (75)
Retroimpreza w Sanoku z 2019-04-26 11:07 (8)
Echa Revision 2019 z 2019-04-22 07:53 (108)
15 lat AtariOnline.pl z 2019-04-20 06:37 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Avangarda 2015 - program naszych atrakcji
W Warszawie w dniach 6-9 sierpnia - czyli już niebawem - w Politechnice Warszawskiej odbędzie się już dziesiąta edycja Avangardy. Zespół Atarionline.pl organizuje tam specjalny Blok Retro, w którym będą poruszane zagadnienia, które są nam najbliższe;)

Oto szczegółowy opis programu Bloku Retro:

Piątek 7 sierpnia

- 15:00 - 18:00 - Historia gier 3D; Tdc (gry, historia, arcade)
    Lubimy i gramy w gry 3D, ale jak rozpoczęła się historia gier? Kto, jak i gdzie rozpoczął tę dziedzinę rozrywki? W trakcie prezentacji zostaną zaprezentowane uczestnikom pierwsze gry tak, aby sami mogli zagrać i się przekonać, czy były coś warte;) Jak myślisz czy pierwszą grą 3D były Gwiezdne Wojny? a może Star Trek? Jeśli nie wiesz to sam się przekonaj;)
Avangarda 2008
Avangarda 2008


- 18:00 - 20:00 - Fenomen komputera ZX Spectrum; Duddie (komputery, gry, retro)
    Jak pojawiło się w latach 80. ZX Spectrum? Jaka była sytuacja rynkowa komputerów domowych? Co było przyczyną jego sukcesu? Zostaną zaprezentowane najbardziej znane gry: Jumping Jack, Firelord oraz Knight Lore. Jak programowało się taki komputer, GENS i MONS. Wszystko zaprezentowane na prawdziwym sprzęcie, na którym będą uruchamiane na żywo programy techniką z lat 80, czyli taśma kasetowa + magnetofon - pełne retro!;)

- 18:00 - 19:30 - Nowe tryby graficzne Atari po 36 latach - Sprzęt ten sam i nikomu to nie przeszkadza?;) (twórczość, inżynieria, demoscena)
    Zastanawiałaś/eś się nad tym, czy w ściśle logicznej, wręcz suchej informatyce znajduje się jakiś nieuchwytny np. mistyczny element? Czy istnieje coś między 0 a 1?
    Otóż istnieje! Tak wiem - w szkole/uczelni uczono Ciebie czego innego, ale cóż fakty temu przeczą! Od dawna najlepsi programiści wyciskają soki z tego co jest między 0 a 1, lecz pewnie nie wiedziałaś/łeś co smażą magowie programistyczni.
    Wykład połączony z pokazami i technicznymi opisami przekrojowych przykładów, zaczerpniętych z dokonań (polskiej) demosceny ośmiobitowego Atari - triki graficzne.


- 20:00 - 21:00 - Pokaz produkcji demoscenicznych; Tdc/V0yager (demoscena, pokaz)
    Prezentacja dorobku subkultury zwanej demosceną. Ta demokratyczna, oparta na rywalizacji grupa komputerowych zapaleńców kierujących się własnymi zasadami, twórczo i artystycznie traktuje matematykę, fizykę oraz programowanie. Stawiając sobie za cel przełamywanie sprzętowych oraz programistycznych barier, poszerzają granice cyberartyzmu i postrzegania świata. Często w minimalnej ilości kodu np. 256 bajtów lub 4 kilobajty starają się zaszczepić nieprawdopodobnie wiele multimedialnej treści. To istny świat namalowany przez matematykę, fizykę i algorytmy, usłyszycie cyfrową muzykę i zobaczycie dzieła komputerowych grafików. Demoscena to nowoczesna forma sztuki, eksplorująca granice możliwości maszyn, tych nowych, przestarzałych i bardzo starych jak: Commodore 64, Atari, ZX Spectrum, Amiga.

- 21:00 - 22:00 - Demoscena w 2015 roku; Tdc/V0yager (demoscena, pokaz)
    Zaprezentowanie najnowszych produkcji demosceny.

Sea Of Colour by Dead Hackers Society (Atari STe demo) 1080p50




Sobota 8 sierpnia:

- 15:00 - 16:00 - Demoscena z czym się to je?; V0yager i Sławomir Bubel vel Malfunction/Altair (Technika, demoscena, społeczności)


    Co to jest Demoscena? Kto się na nią składa? Co robią demoscenowcy? Dlaczego skupia twórców i artystów? Jak to możliwe, że można kodować np. muzykę? Co to jest kod "4k"? Jaka jest rola nicka? Co to jest: grupa, compo, crazy? Czy jest polityka obecna w demoscenie? Jakie są reguły demosceny? Chcesz postawić swoje pierwsze kroki w demoscenowych konkurencjach muzycznych, graficznych lub zmierzyć się w umiejętności kodowania? Podpowiemy jak zacząć.

    Na wszystkie pytania odpowiedzą V0yager znany popularyzator demosceny w Polsce oraz Malfunction/Altair dynamiczny uczestnik demosceny
Jedne z pierwszych Głuchołazów

- 16:00 - 17:00 - Elektromuzyka; V0yager i Sławomir Bubel vel Malfunction/Altair (technika, twórczość, demoscena)
    Dźwięki zbudowane z prądu, bitów i beatów – to codzienność muzyki elektronicznej. Jednak w centrum niektórych uniwersów muzycznych stoją nie syntezatory, ale komputery i edytory dźwięku, w których praca sprowadza się do przekazywania zbioru wartości do odpowiednich rejestrów układu odpowiedzialnego za generowanie dźwięku. Stąd biorą się beepy i szumy, które często określa się mianem „chip music”. Jednak w latach 70. kiedy rodziła się muzyka elektroniczna – kompozycje nie bazowały na złożonych brzmieniach. Dlatego nie opowiem o kosztownych DAW-ach i zastosowaniach produktów Native Instruments czy Steinberga, podpowiem za to gdzie szukać narzędzi które pozwolą tworzyć muzykę w różnych stylach, a przy tym są mocno związane z komputerami i komputerową sztuką. Niezależnie od tego, czy to PC, Commodre 64, ZX Spectum, Atari XL, Atari ST, Amiga, PlayStation Portable – na każdą z wymienionych maszyn powstały warte uwagi aplikacje do komponowania muzyki. Jakie? To usłyszymy. I najważniejsze: zapamiętajcie nazwy edytorów – za większość z nich nie trzeba płacić. A stare komputery? Choć są z punktu słyszenia muzyka bezcenne, dziś da się je kupić za kilkadziesiąt złotych.


- 17:00 - 19:00 - Polska branża gier: dawno, niedawno i dziś Panel z Tomaszem Mazurem (biznes, gry)
    Zapraszamy na spotkanie z Tomaszem Mazurem, pionierem polskiej informatyki oraz przedsiębiorczości. W latach 80. współpracował z pierwszymi rodzimymi pismami komputerowymi np. z "Komputerem", a później założył jedną z pierwszych firm produkujących oraz wydających programy, sprzęt i gry. Firma Mirage Software zapoczątkowała polski rynek gier, w sumie wydano ponad 85 pozycji. Tomasz Mazur we wczesnych latach 90. wydał ekskluzywne pismo poświęcone tej branży. Był jednym z współzałożycieli IM Group, przekształconej następnie w Cenegę, którą przez kilka lat zarządzał. Do dziś jest aktywnym uczestnikiem polskiego rynku gier.
Poznań Game Arena 2014
(autor zdjęcia Kacper Kwiatkowski, źr. Facebook)


- 19:00 - 20:00 - Niespodziewajka; Tdc i inni
    Jeśli masz wystarczającą odwagę - to weź udział w tym punkcie programu;)
Pecety różnych firm - Pixel Heaven 2013


- 20:00 - 22:00 - Robbo, Fred, Rockford - nasi przyjaciele; Tdc (gry, historia)
    Przypomnimy najmiodniejsze hity lat 80. i 90. To gry, w które zagrywał się cały świat: Bruce Lee, Archon, Gremlins, Mr. Do!, Boulder Dash, a także polskie gry Robbo i Fred.

    Prezentacja klasycznych gier z możliwością pogrania.



W naszym bloku programowym spotkać się będzie można z kilkoma dodatkowymi nietuzinkowymi osobami - naszymi gośćmi specjalnymi (nie będą On niestety uwzględnieni w oficjalnym programie Avangardy - z powodów technicznych). Jednym z nich będzie Sławomir Bubel vel Malfunction/Altair, który na Pixel Heaven przyznał się publicznie, że przygotowuje się do zrobienia demka na Atari Falcon ;)


Równolegle z Avangardą odbywać się będą już po raz trzeci Dni Nauki (wstęp wolny), składający się z dużej liczby wykładów i paneli. Tematycznie zostały wszystkie punkty programu podzielone na 7 luźno zadeklarowanych dziedzin. Tu znajduje się program Dni Nauki.


Avangarda to duże wydarzenie, skierowane głównie na spotkania z ciekawymi ludźmi, prelekcje (np. popularnonaukowe), gry (wszelkiej maści), filmy i wiele więcej. Bez względu na zainteresowania, wykształcenie czy wiek, każdy z Was z pewnością znajdzie coś dla siebie ;)

Blok Retro znajdować się będzie w gmachu MiNI (mapka), tu filmik jak gmach wygląda z zewnątrz.

Zapraszamy! ;)


Zbiór podstawowych linków:

- Główna stronka Avangardy

- Blok Retro - wydarzenie na fb. Tutaj są publikowane wszystkie aktualności, wiec można sobie śledzić wszelkie nowości i zmiany

- Blok Retro - wątek na naszym forum

- Na stronie głównej pojawił się wstępny program tegorocznej Avangardy

- Dni Nauki (wstęp wolny)

- Dwie prelekcje z zeszłorocznych DN: filmik1 i filmik2.

- Tutaj znajdują się wybrane przeze mnie punkty programu Dni Nauki, które są nam najbliższe tematycznie

- ...oraz te mniej bliskie, ale równie ciekawe ;)


Update 7 VIII:
- Niestety dzisiejszy punkt programu 18:00 - 20:00 pt. "Fenomen komputera ZX Spectrum" został odwołany z przyczyn niezależnych od nas.
W to miejsce trafia temat zastępczy "Nowe tryby graficzne Atari po 36 latach - Sprzęt ten sam i nikomu to nie przeszkadza?;)" - wbrew hasłu "Atari" zapraszamy na niego miłośników wszelakich sprzętów, gdyż jak powyższy opis sugeruje - tematyka wykładu jest znacznie szersza ;)

- Blok retro znajduje się w gmachu MiNI, Piętro 3, sala 313 (obok Prelekcje planszuwkowe i Star Wars, przed są ORG).

Do gmachu MiNI prowadzą białe strzałki znajdujące się na wewnętrznych drogach kampusu PW.

- Przedwodnik dla początkujących uczestników Avangardy

- Jest dostępny informator konwentowy PDF (uczestnicy otrzymują w formie papierowej)

    - Od strny 47 znajduje się sumaryczny program Avangardy
    - Na stronach 58–59 znajduje się tabela programowa pokazująca rozkład prelekcji, spotkań, konkursów i pokazów itp.
    - Na stronie 50 znajduje się schemat gmachu MiNI oraz piętro 3 gdzie można nas znaleźć.
    - Na stronie 51 rozkład budynków PW na mapie


2015-08-05 21:45 by TDC
komentarzy: 24
tdc @2015-08-05 22:54:59
Nasz Blok Retro będzie się znajdował w gmachu MiNI, mapka:
https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=...

oraz filmik jak gmach wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=fCk9E0VM...

U nas na stronce Atarionline.pl oraz na wydarzeniu na fejsie są zawarte najświeższe informacje o Bloku Retro.
Niebawem kolejne informacje ;)
kris3d @2015-08-06 09:20:48
"Demoscena to nowoczesna forma sztuki..." jeszcze o takiej klasyfikacji nie słyszałem:)

Czyli że ludzie ze sceny to Artyści? Zawsze chciałem przebywać wśród i pracować z Artystami:)
wieczór @2015-08-06 12:24:10
@kris3d: dla mnie to zawsze było oczywiste :) To jest nowoczesna forma sztuki. Muzyka, grafika - to jest najbardziej klasyczny przykład. A dema - to są formy artystyczne, coś pomiędzy instalacją a performancem - taka multimedialna kompozycja służąca jedynie podziwianiu więc jak najbardziej sztuka :)
Adam @2015-08-06 12:43:49
Mnie raczej dziwi, gdy ktoś nie zauważa, że to forma sztuki. I to takiej "czystej" - w tym sensie, że jest twórczością, która nie jest w zamierzeniu "użyteczna" ani nie jest robiona dla pieniędzy.
Adam @2015-08-06 12:56:46
Wspominałem już w wątku ciekawostek o tym niedawnym numerze magazynu Ha!art, poświęconym demoscenie. Są w nim też m.in. artykuły dotyczące demosceny jako formy sztuki - można sobie poczytać online:
http://issuu.com/korporacja_haart/docs/h...
tdc @2015-08-06 14:34:03
Istny sztukmistrz ! ;)
nosty @2015-08-06 19:53:34
Myślę, że dwie czarno-białe fotki powyżej są idealną odpowiedzią na pytanie czym jest (dzisiejsza) demoscena :D Nie ma o czym gadać, dwie godziny zaoszczędzone ;)
bob_er @2015-08-06 20:15:09
jako puentę dajcie to: http://demozoo.org/graphics/128022/
tdc @2015-08-07 04:11:27
He he;) grafika z Silly Venture jest fantastyczna zarówno od strony pracy grafika oraz przesłania ;)

Niestety sporo zmian, dodalem powyżej update.

- Dzisiejszy punkt 18:00 - 20:00 - Fenomen komputera ZX Spectrum - został odwołany :-(

Więcej szczegółów ^

Blok Retro znajduje się w gmachu Matematyki i Nauk Informacyjnych (MiNI), Piętro 3, sala 313 (obok Prelekcje planszuwkowe i Star Wars, przed są ORG).
tdc @2015-08-09 00:37:23
Nagrodę w konkursie "niespodziewajka" dotyczącym historii peceta (od lat 70. do dziś) wygrał nasz PET ! Gratulacje ! ;)
StreaK @2015-08-09 07:38:36
Nastepnym razem ja bede na podium ;P (hjehje)
tdc @2015-08-09 22:52:28
Ufff... jestem już od jakiegoś czasu w domu, staram się odsapnąć, nogi zgubiłem wczoraj, nie wiem jak się nazywam (tzn ^ nick pamiętam :P).

@StreaK!
He he! ;) Szliście łeb w łeb, miałeś ostatecznie tylko jeden punkt różnicy - to było fascynujące oglądać Waszą wspaniałą rozgrywkę. Również wykazałeś się wspaniałą wiedzą! ;) To nawet nasz gość specjalny Karol (od którego mieliśmy nagrodę główną) był pod wrażeniem - robił wrażenie jakby czegoś takiego jeszcze nie widział ! ;)

Czyli pierwsze miejsce PET drugie StreaK a potem długo, długo nic i na trzecim miejscu była kobieta co też miłe ;) (sorry nie pamiętam nicka). Naprawdę warto było to zobaczyć - żałujcie że tego nie widzieliście ! ;)

Gratuluję wszystkim na tyle odważnym, aby wziąć udział w tym konkursie, a szczególnie osobom, które znalazły się na podium. Było ostro ! ;)
StreaK @2015-08-10 06:24:44
Hejo TDC, wiesz moze czy na pigwie jest limit uploadu na plik. Chcialem wrzucic rozmowe z Panem Tomaszem Mazurem ktora nagrałem na Awangardzie, ale widze ze dogrywa sie tylko do 650 mb pozniej serwer odrzuca plik. Plik ma 1,2GB. :<
s2325 @2015-08-10 10:36:16
Może więc wrzucic na youtube? Tylko najpierw poczytac jak z ograniczeniem czasowym na koncie.
tdc @2015-08-10 16:10:02
Limit na upload być może jest, ale co jest pewne to ogólnie pigwa jest obecnie zapchana niemal do końca (wiem bo sam zapychałem :P ). Dlatego w kolejce znajduje się spora ilość materiału do uploadu, a do tego czasu trzeba powiększyć powierzchnię serwera...

Jednak nie ma problemu, proponuję abyśmy się spotkali gdzieś w Wawie i ja mogę od Ciebie zgrać dowolny materiał do siebie a potem jak się sytuacja wyjaśni mogę to wrzucić gdzie trzeba (do tego mogę też dokonać jakiegoś przekonwertowania materiału).
as... @2015-08-10 16:47:27
TDC jaki znowu konkurs?
as... @2015-08-10 17:35:39
StreaK napisz do voy-a on załatwi spawę z pigwą:
http://www.atari.org.pl/forum/profile.ph...
voy @2015-08-10 17:40:43
Panowie, spokojnie. :) Do Pigwy dostał dołożony większy dysk i właśnie trwają prace nad przenoszeniem danych. Dam znać, jak Azbest ustawi go jako główny.

Limitów na długość wrzucanego pliku nie ma; jedynie na mniejszym dysku kończy się miejsce.
tdc @2015-08-10 23:28:00
No to czekam na wolne miejsce, z marszu zapełnię kilkadziesiąt GB ;)

StreaK, napisz do mnie na priva, bo mam dla Ciebie info odnośnie tego materiału.


@As... no na Avangardzie odbył się konkurs wiedzy i mamy zwycięzców, którzy otrzymali fajne nagrody + upominek dla każdego uczestnika.
as... @2015-08-11 00:13:10
Poznamy pytania :)
tdc @2015-08-11 04:47:19
A czy ja czasami nie wysłałem do Ciebie SMSa, abyś do nas wpadł?? A teraz chcesz pytania... trzeba było wpadać i bawić się razem z nami ! :P
Azbest @2015-08-11 12:35:17
miejsce jest. można wrzucać. jak napisał Voy - niebawem będzie podmiana dyskow oraz huczna feta z konfetti i szampanem.
s2325 @2015-08-11 14:31:26
Większy dysk to znaczy 3 calowe amstradowe zamienią na 5.25''
tdc @2015-08-12 14:58:08
Dzięki Azbest!
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Gry - wyścigi (4)
ostatni: 18-08-2019 10:49, Pecet
Nowa stacja dyskietek do Atari XL... (92)
ostatni: 18-08-2019 10:23, Kaz
Czy to pszypadeg? (9)
ostatni: 18-08-2019 00:50, MDW
Gry w szachy na Atari (434)
ostatni: 18-08-2019 00:25, zbyti
Atari Amiga (463)
ostatni: 17-08-2019 20:43, nogorg
Eclair XL (33)
ostatni: 17-08-2019 19:14, xxl
Atari ST z prockiem 68030 (11)
ostatni: 17-08-2019 06:32, Kaz
Boulder Dash (30)
ostatni: 17-08-2019 06:24, Kaz
BASIC - Starfield (33)
ostatni: 16-08-2019 20:56, xxl
Internet na wsi (20)
ostatni: 16-08-2019 18:46, sun
Nowe obudowy SDrive-MAX (5)
ostatni: 16-08-2019 13:50, Montezuma
Efekt "trójtrybu" (28)
ostatni: 15-08-2019 23:02, pin
Skany pilnie poszukiwane ;) (7)
ostatni: 15-08-2019 21:18, tbxx
Castle Defender - nowa gra (15)
ostatni: 15-08-2019 20:55, CharlieChaplin
Display Processor Chip (DPC) (1)
ostatni: 15-08-2019 15:56, xxl

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2021
Ostatnio zarejestrowany: HF7ST
Postów ostatniej doby: 29

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»