atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Propozycje książkowe Retronics – zbiórka deklaracji z 2018-11-15 21:02 (2)
Kalendarz z Silly Venture z 2018-11-09 21:05 (32)
Wyniki Silly Venture 2018 z 2018-11-06 22:28 (36)
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 z 2018-11-04 00:51 (138)
Rozpoczyna się Silly Venture z 2018-11-02 11:01 (63)
"Atari Basic" do kupienia z 2018-10-30 20:08 (13)
Rozwiązanie konkursu z 2018-10-29 10:38 (10)
Premiera konwersji Total Eclipse z 2018-10-26 20:07 (27)
Wkrótce RETROnizacja z 2018-10-25 19:34 (22)
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (38)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (60)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
Coraz bliżej do SillyVenture! z 2018-10-15 21:53 (28)
Unseen – wkrótce premiera z 2018-10-14 09:56 (20)
Zapowiedzi gier – Animal Keeper, Dungeon Hunt II z 2018-10-12 11:02 (19)
Rozmowa z Mateuszem Stryjeckim z 2018-10-10 21:36 (5)
Pan Turbo Cogito z 2018-10-09 03:25 (12)
Taśmy Atar Systemu z 2018-10-07 11:26 (16)
Wkrótce giełda Pixela z 2018-10-07 10:22 (1)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zbliżające się imprezy
 
  • Ironia

  • W lukę terminową powstałą po rezygnacji przez Sikora z organizacji wrześniowego WAP-niaka próbuje wpasować się Marek „Iron” Jurków ze swoją inicjatywą. Nowy zlot atarowców w wyniku głosowania otrzymał nazwę „Ironia”, a odbędzie się w następny weekend (25-27 września) w Górze Św. Anny (woj. opolskie).

    Iron przedstawił informacje o swoim party tutaj, a odpowiedni wątek, w którym można zgłosić chęć uczestnictwa, znajdziecie tu.


  • Pixel Heaven

  • W tym samym czasie w Warszawie na terenie Warszawskiej Szkoły Filmowej trwać będzie Pixel Heaven, szeroko zakrojona impreza gromadząca miłośników gier retro (począwszy od 8-bitowców) oraz współczesnych gier niezależnych; coś dla siebie znajdą również fani planszówek czy komiksów.

    A coś specjalnego dla fanów Atari? W piątek 25. września o godz. 20:00 Tomasz „TDC" Cieślewicz przedstawi prezentację dotyczącą nowych trybów graficznych na Atari XL/XE. Z kolei w niedzielę o 14:00 czeka nas gorąca dyskusja: starcie pod hasłem „Commodore vs Atari”...


    TDC wyzwał na pojedynek słowny Sosa Sosowskiego, gwiazdę polskiego game devu, nieprzeciętnego gościa stale kipiącego tysiącem pomysłów, a jednocześnie... buńczucznego i zatwardziałego komodziarza :) Zapowiedź dyskusji wzbudziła już ogromne emocje na naszym forum, atmosfera na miejscu też powinna być elektryzująca.

    Akcent atarowski pojawił się również w najnowszym filmiku promującym imprezę:


    Więcej szczegółów na oficjalnej stronie www.pixelheavenfest.com.


  • RetroKomp / LOAD ERROR

  • Trzy tygodnie później, w dniach 16-18 października czeka nas z kolei „RetroKomp / Load Error”, odbywająca się w Gdańsku impreza dla miłośników demosceny i komputerów retro. Tu też czekają nas prezentacje, spotkania, turnieje, konkursy, m.in. na najlepszą grę na oldschoolową platformę.



    Więcej informacji zaprezentujemy w najbliższych tygodniach, niektóre z nich, m.in. wstępny program, znajdziecie w specjalnym wątku na naszym forum. Polecamy też oczywiście oficjalną stronę imprezy www.retrokomp.org.

    2015-09-15 23:24 by "Adam"
    komentarzy: 28
    cacodemon @2015-09-16 03:32:16
    Commodore to wygrywa. Nie ma innej opcji
    golem14 @2015-09-16 08:05:15
    Invitka na Pixelheaven wymiata. Musieli się ludzie napracować! Wielkiszacun! Zbieram szczękę z podłogi....
    Adam @2015-09-16 08:27:53
    Doceniam pracę wykonaną przy filmiku i świetnie, że powstał, natomiast nie zbieram szczęki z podłogi, bo po prostu widziałem lepsze i bardziej pracochłonne przykłady "maszyny Goldberga": https://www.youtube.com/watch?v=qybUFnY7...
    Atarus @2015-09-16 10:36:12
    Comodore to moze wygrac rzut o sciane w podprogramie
    sachy @2015-09-16 11:54:07
    Fajne podsumowanie, dzieki. Chciało by się być na wszystkich imprezach, ale wiadomo... Invitka PH robi wrażenie :)
    vrsvs @2015-09-16 12:06:19
    Fajnie, że ludziom się chce coś robić.
    the fender @2015-09-16 13:50:58
    Invitka bardzo fajna, szczególnie matryca z fdd 5,25 space invader podobała mi się.
    IRATA4 @2015-09-16 18:29:23
    Invitka fajna ,ja jednakze wole pojechac na IRONIADE ,ktos sie postaral,przygotowal,zalatwil niezla sale ,no i glownie ATARI, wiec jade .
    Co prawda ciut daleko ale przygoda musi byc ?
    IRATA4 @2015-09-16 18:30:20
    !
    adv @2015-09-16 19:34:00
    Chyba najlepsza invitka, jaką widziałem.
    Rastan @2015-09-16 20:13:08
    >> Commodore to wygrywa. Nie ma innej opcji

    Ja stawiam na Atari przez TKO w 5 rundzie. :)
    Rastan @2015-09-16 20:22:07
    Nie mam jednak wątpliwości, że początkowe rundy będą należały do Commodora. C-64 zaatakuje z animuszem i będzie starał punktować Atari lewymi i prawymi sierpowymi. Atari skryty za podwójną gardą musi przetrzymać ten atak. Z czasem Commodore będzie słabł i to będzie szansa dla Atari. Myślę, że po kolejnym ataku w 5 rundzie, Commodore nadzieje się na kontrujący lewy hak i zaliczy knockdown. Po wznowieniu walki przez sędziego Atari nie wypuści już zwycięstwa i zaatakuje, zasypując Commodora gradem ciosów. Po tej akcji sędzie przerwie nierówny pojedynek.
    Tak, że TKO w piątej rundzie panowie. :)
    cacodemon @2015-09-16 22:26:26
    Tylko ukończone Project M może znokautować Commodore. Jednakże C-64 ma grywalnego (choć rozpikselowanego) M.O.O.D. więc nie boi się tego starcia
    Rastan @2015-09-16 22:37:26
    To będzie walka na wyniszczenie. Faktem jest to, że Commodore ma bardzo silny cios, ale Atari dużą odporność na ciosy. :)
    Interceptor @2015-09-17 00:59:26
    chciałem zobaczyć tego M.O.O.D.a na C64 na youtube ale coś się strasznie obraz kaszani... :(

    ;)
    cacodemon @2015-09-17 08:36:48
    w małym okienku sobie uruchom, albo odsuń się od ekranu na czas oglądania ;)
    adv @2015-09-17 10:21:41
    Coś mi się zdaje, że engine DOOMa (wspak) bazuje na CPU. Jak chcesz porządnie przywalić Atarce, to nadaje się do tego podlinkowany przez s2325 GTW - Cave Wizard.

    Port obu gier 1:1 na Atari prawdopodobnie byłby bezproblemowy, z tym, że tej drugiej na ST.
    adv @2015-09-17 10:23:40
    @Interceptor Uruchom sobie w telefonie. :)
    Interceptor @2015-09-17 14:58:53
    Trochę pomogło.
    adv @2015-09-17 21:50:46
    :)
    cacodemon @2015-09-18 21:47:44
    dajcie znać jak tam wynik starcia.
    Adam @2015-09-18 22:00:46
    Starcie będzie w następną niedzielę :)
    gonzo @2015-09-18 23:21:16
    a może by trochę to odwrócić. hmm... tak, żeby zamiast starcia zrobić wsparcie :) tzn z czego na c64 może czerpać a8 i odwrotnie?
    . @2015-09-19 14:11:13
    @gonzo

    dobra idea... mógłby ktoś opracować projekt o np. migracji programów pomiędzy platformami.

    C-64 ma przede wszystkim sporą bazę ilościową z racji sprzedanych egzemplarzy, a i częstszy jest tandem C-64 i Amiga od alternatyw.

    Dobrym przsięgną sięgną ykładem jest C, które zostało przeniesione z Atari na C-64, rozwinięte i na jego bazie został stworzony uniksopodobny system operacyjny przeniesiony z C-128 między innymi na Atari.
    O ile dobrze pamiętam początkowe prace rozwojowe były prowadzone na C-128 z racji jego przełączanej blokami strony zerowej.

    W grach z reguły jest migracja C-64 -> Atari i to raczej z powodu zaniedbań producentów niż z pobudek platformowych.

    Może być jeszcze rywalizacja na tle szybciej, lepiej bardziej bajerancko co między obiema platformami często in plus wychodzi.
    np. bez aktywności C-64 możliwe, że nie powstałby g2f lub zabrakłoby woli do tworzenia konwertera filmów na nowoczesne tryby graficzne Atari.

    interlace w Atari też jest spora szansa, że został wywołany z powodu C-128, który ma taki tryb standardowo wbudowany.

    Długo by opisywać... może ktoś kiedyś się pokusi o opracowanie nawet jeśli uwzględniać rywalizację ale jako siłę napędzającą u "przeciwnika" chęć do działania.
    tdc @2015-09-19 17:02:52
    Co to się porobiło, osoby które się wychowały na Commodore piszą że Atari zwycięży?? ;)

    To chyba jeden z najlepszych dowodów na to że dawna wojna Commodore vs Atari dziś nie jest już możliwa ;) W naszych głowach zaszły zbyt duże zmiany ;):)


    Zapraszając na Pixel Heaven, chcę podkreślić, że każdy Atarowiec powinien się tam pojawić, a jednym z powodów jest to że idziemy tam zwyciężyć ! ;)


    > TDC wyzwał na pojedynek słowny Sosa Sosowskiego

    Wyzwał na słowny, ale czy będzie to pojedynek słowny to tego chyba nikt nie może być pewien! :P

    > Commodore to wygrywa

    Najwyżej WGRYWA i to z śrubokrętem w obu dłoniach :D

    Do boju Atarowcy! Zwyciężymy ! ;)
    tdc @2015-09-19 17:07:59
    @gonzo zacny pomysł, ale wydaje mi się że nie damy rady czasowo... mamy bardzo mało czasu i pewnie już samo to co jest na forum to pewnie i tak nie zdążymy tego zrobić. Myślę że to jest warte prześledzenia (tak jak to zrobił "." a nawet jeszcze dokładniej), jednak to wymaga poważnej, dłuższej, szczegółowej i czysto merytorycznej analizy na jakimś wykładzie.

    Tu osobowość SOSa sugeruje, że fakty i poważne dysputy mogą nie być możliwe ;)
    IRATA4 @2015-09-19 18:20:41
    ...a ja chyba się nigdzie nie wybiorę ... :-(.
    Mam przeprowadzkę :-) .
    MWK @2015-09-20 12:42:22
    Pixel Heaven... nie, dziękuję. Skrajnie niepoważna organizacja kierująca się tylko i wyłącznie swoim piarem. Ta impreza to idealny przykład jak bardzo "retro" może różnić się od retro. Niemniej jednak powodzenia i miłej zabawy życzę. Pozdro TeDeC :-)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Bank pomysłów (8)
    ostatni: 17-11-2018 02:31, Alex
    Zorro wersja dyskowa (2)
    ostatni: 17-11-2018 00:05, RetroBorsuk
    s-video euro scart (5)
    ostatni: 16-11-2018 23:05, Yosh
    In Nihilum Reverteris na ST (2)
    ostatni: 16-11-2018 22:26, larek
    impossible mission (25)
    ostatni: 16-11-2018 20:01, solo/ng
    Nintendo walczy z ROMami (21)
    ostatni: 16-11-2018 19:35, IRATA4
    Zakończenia gier Atari (102)
    ostatni: 16-11-2018 19:19, IRATA4
    Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (470)
    ostatni: 16-11-2018 19:09, IRATA4
    Tragiczne ładowanie się (lub nie)... (11)
    ostatni: 16-11-2018 19:02, IRATA4
    Nowa gra od gorgha (328)
    ostatni: 16-11-2018 15:37, IRATA4
    Mads Pascal - deklaracja square1_... (4)
    ostatni: 16-11-2018 15:28, tebe
    Pigwa FTP - "zaginiony stuff" pow... (12)
    ostatni: 16-11-2018 14:51, Dracon
    Kto chętny na prototyp MIDI BOX? (27)
    ostatni: 16-11-2018 12:28, Alex
    Animacja potrzebna na gwałt :) (8)
    ostatni: 15-11-2018 21:40, IRATA4
    Pigwa FTP - zbiórka na koszta ene... (43)
    ostatni: 15-11-2018 13:49, azbest

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1909
    Ostatnio zarejestrowany: gizus
    Postów ostatniej doby: 46

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»