atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
RetroKomp / Load Error 2015 - zapraszamy

Już dziś w Gdańsku rozpoczyna się trzydniowa impreza RetroKomp / Load Error 2015, będąca połączeniem spotkania miłośników komputerów i konsol retro (RetroKomp) oraz demoscenicznego party (LOAD ERROR).

Poza prezentacją starego sprzętu i turniejami gier odbędą się również konkursy demoscenowe i wykłady. W piątek czeka uczestników m.in. mocna dawka prezentacji powiązanych tematycznie z Atari:

    godz. 15:00
    Seminarium: nowe tryby graficzne Atari 8-bit po 36 latach
    To specjalna, mocno rozszerzona wersja wykładu Tomasza „TDC” Cieślewicza zaprezentowanego na niedawnym Pixel Heaven. Jeśli ktoś nie był, to teraz jest jedyna okazja do tego, aby ten materiał nadrobić.

    godz. 17:00
    K65 – nowy język programowania procesorów 65xx – wykład KK/DMA
    K65 to niskopoziomowy język programowania stworzony przez KK/DMA, oferujący nową składnię, umożliwiający wykorzystanie wszystkich trików i optymalizacji asemblerowych, jednocześnie automatyzujący największe bolączki asemblera jak alignment, unikanie skoków przez granicę strony, bank switching, czy generowanie tablic pomocniczych i konwersję grafiki. Przykładami mogą być stworzone w całości w K65 dema na Atari 2600: Ataventure, Ascend i Derivative 2600.

    godz. 18:00 Seminarium: początki sceny i gamedev Atari 8-bit w Polsce
    Kompleksowe przeanalizowanie narodzin demosceny i branży gier w PRLu. Kiedy powstało pierwsze demo? Na jaki sprzęt? Kto był jego autorem? Przypomnimy pierwsze polskie produkcje jak Self Control lub Perestroyka, które będą kolejno uruchamiane na real Atari.

W sobotę w ciągu dnia prezentowane będą nowe gry zgłoszone na konkurs „RetroKomp GameDev Compo 2015” – już wiadomo, że startuje co najmniej jedna produkcja na małe Atari. Martin „MatoSimi” Simeček zapowiedział swój udział w konkursie z grą „Quarrion”:



W sobotę wieczorem od godziny 19:00 trwać będą konkursy scenowe: kategorie obejmują utwory muzyczne, grafiki, dema i pewnie pojawi się trochę prac na Atari. Liczymy np. na demo Lamersów, którzy, jak pamiętamy, niedawno przygotowali invitkę na RK/LE:


Więcej szczegółów na temat programu znajdziecie tutaj.


Kolejną atrakcją będzie premiera nowego papierowego magazynu „RETROKOMP - Mikrokomputery wczoraj i dziś”, który ma być skierowany do użytkowników i fanów ośmio- i 16-bitowych komputerów oraz konsol.

Jak zapowiadają autorzy:
    W „RetroKompie” chcemy postawić na użytkowy charakter komputerów, choć nie obędzie się także bez działu gier i demosceny. Będziemy pisać o nowinkach sprzętowych i programowych, testować ich działanie, a także radzić jak własnoręcznie rozbudować swój ulubiony komputer. Całość chcemy podawać w krótkiej i maksymalnie użytecznej formie, a więc praktyka i przykłady na pierwszym miejscu. Zawartość będzie podzielona na działy tematyczne przeznaczone dla poszczególnych platform.

    Zespół redakcyjny tworzą osoby znane między innymi z działalności scenowej, jak również szerokiego zespołu współorganizatorów RETROKOMP/LOAD ERROR PARTY. Wszyscy chętnie zdecydowali się wesprzeć projekt pisma multiplatformowego, stąd też tytuł nawiązujący wprost do nazwy imprezy.

    Objętość zerowego numeru pisma wyniesie 78 stron, czarno-biały środek i kolorowa okładka. "RetroKomp" regularnie wydawany będzie od przyszłego roku. O szczegółach będziemy informować później. (...)

    Numer będzie można nabyć na RETROKOMP/ LOAD ERROR PARTY w dniach 16-18 października. Już teraz można na niego składać zamówienia na stronie AMIGA.net.pl. Cena wynosi 18 zł (na imprezie) lub 23 zł (z wysyłką). Realizację zamówień pocztą rozpoczniemy 20 października.

W numerze zerowym mają się znaleźć między innymi artykuły o poczcie elektronicznej na Atari, klonach ZX Spectrum i Atari, nowych grach na XL/XE oraz o kartridżu Harmony dla Atari VCS. Więcej szczegółów tutaj.


WSTĘP:
Bilet trzydniowy (od 9:00 w piątek do 15:00 w niedzielę) – 80 zł
Bilet trzydniowy dla wystawców sprzętu (od 9:00 w piątek do 15:00 w niedzielę) – 40 zł
Bilet dla odwiedzających część RetroKomp (od 9:00 do 18:00 w sobotę) – 5 zł

ADRES PARTY PLACE:
Scena Muzyczna Gdańskiego Archipelagu Kultury
ul. Powstańców Warszawskich 25
80-152 Gdańsk



Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnej stronie imprezy.

2015-10-16 01:51 by "Adam"
komentarzy: 35
wieczór @2015-10-16 10:29:20
Super! Rewelacja, fantastyczna impreza!




...nie mogę być :/
as... @2015-10-16 10:52:31
też nie dotrę :(
MKM/lamers @2015-10-16 15:15:07
Właśnie jadę do Gdańska:) choc na party zawitam dopiero jutro. Do zobaczenia
szeryf @2015-10-16 19:20:12
@MKM, super, szykuję otwieracz do konserw :)
xeen @2015-10-16 20:24:59
Adam @2015-10-17 11:27:53
Jak napisali organizatorzy: "od godziny 11 Retro Gamedev Compo. Do konkursu stanęło aż 16 produkcji na Atari 8-bit, Atari 16-bit, Amigę, C64, Commodore Pet, Nintendo NES i ZX Spectrum."
tbxx_ @2015-10-17 13:29:08
Z Retroage na "Retro Gamedev Compo" zgłosił się Axi0maT z grą na NES: https://www.youtube.com/watch?v=zPJTfDvZ... - myślę że dało by się zrobić konwersję na Atari
s2325 @2015-10-17 15:02:27
Koleżka z Fire 'n Ice (NES) zawsze mile widziany.
crrn @2015-10-18 15:00:33
są gdzieś już dostępne atarowskie produkcje demoscenowe jakie które się na RKLE>
LoadError @2015-10-18 18:04:04
wieści z RKLE:

chip music compo 1. miejsce na 15 lub 16 zaków: XTD/Lamers

amiga music compo 1 miejsce na koło 10 zaków : V0yager/Nah-Kolor^Lamers^Tropyx

8bit code compo 1. miejsce demo na Sama Coupe 2. miejsce intro Lamersów na Atari XL/XE 3. kolekcja muzyczna na C64 - w tej kategorii było koło 8 prac z tego co pamietam

amiga code compo: 1 miejsce. demo by Ghostown, 2 miejsce demo by KK/DMA 3 miejsce demo by Lamers & Wanted Team - tu było zdaje si e ze koło 10 prac

wild compo: 1 miejsce Trybuna Loda by Ghostown - genialne! tu też koło 10 entries

jesli cos popieprzyłem, sorki ale dziabie z pamięci po paaru piwach
LoadError @2015-10-18 18:05:38
aaa Quarrion zdaje sie że zajął chyba 3 miejsce. gratulacje! fajna gierca
LoadError @2015-10-18 19:47:31
zwycięski pokey na stronie XTD'ka:

http://www.xtd.evil.pl/
MKM/Lamers @2015-10-18 20:00:46
Party wprost rewelacyjne. Organizacja, atomosfera i produkcje o bardzo wysokim poziomie. Dzięki na fajny czas!
vrsvs @2015-10-18 21:20:47
Szkoda, że nie przewidziano seminarium, na którym Smaku objaśnił by "Emulowanie wzajemne pracy komputerów różnych platform z tego samego poziomu technologicznego" :(
the fender @2015-10-18 21:43:28
No no, Extend w starym, dobrym stylu -> i to na A8 :)

Ze swojej strony powiem tylko tyle, że jak ktoś ma we krwi pisanie chiptune na Ami (4 kanały) to na Atari niemalże przechodzi się bezstresowo. Kwestia tylko ogarnięcia edytora instrumentów w Rasterze oraz - wiadomo - obejście różnic z Protrackera (komendy).
brx @2015-10-18 22:51:17
@the fender: No właśnie nie bezstresowo... Swój styl w sumie da się zachować, ale jest o wiele trudniej. Sporo trzeba się nauczyć, pójść na wiele kompromisów z samym sobą i sprzętem oraz dostosować do ograniczeń :( No ale też w żadnym wypadku nie będę twierdził, że najlepsi tego nie potrafią :)
voy @2015-10-19 00:07:49
A tu "Fourth of a kind" zgrane z żywego POKEY-a: http://voy.pigwa.net/rkle/XTD_-_Fourth_o... :)
the fender @2015-10-19 07:54:05
@brx: Nie negując tego co napisałeś - upieram się przy swoim :)
Pomijając fakt, że chip z natury jest kompromisem muzycznym (i jednocześnie w zasadzie osobnym i osobliwym jej gatunkeim) oraz biorąc pod uwagę naturę chipa wysnuję taką owo poniższą tezę.
W przypadku chipów kompromisów tak naprawdę jest niewiele - ot kilka komend trzeba zastąpić odpowiednio brzmiącymi instrumentami. Co oczywiście z automatu z jednej strony mocno ogranicza dowolność, z drugiej zaś pobudza kreatywność :)
+ oczywiście sprawa typu okresowe ograniczenie kanałów przy używaniu niektórych brzmień.

A, najlepszy nie jestem - ale coś tam umiem ;)
kris3d @2015-10-19 10:29:51
@LE/RK: będą gdzieś/kiedyś pełne wyniki compotów?:) szczególnie interesuje to tych którzy nie byli a wystawiali;)
sebaloz @2015-10-19 15:33:13
obrazzers - party vs rodzina
https://youtu.be/Rw3PrDvaBA8
adv @2015-10-19 20:42:24
@XTD Good! Faktycznie, w starym, dobrym stylu.
pin @2015-10-19 22:45:42
.. a dla mnie takie se. Brakuje jakiegoś "przewodniego" konkretu, no i to chyba 4 na ramke w RMT - wszystkie instrumenty "przykrótkie" jakieś. Przepraszam, ale byłem w sklepie i na szczerość mnie wzięło ;)
jhusak @2015-10-19 23:36:24
xtd technicznie jak zwykle majstersztyk, ale fakt, że nie ma pazura. Ale jak odpalisz xexa, to wychodzi, że raz na ramkę. A przykrótkość instrumentów daje dynamikę tutaj.
jhusak @2015-10-20 00:05:50
Obejrzałem sobie dema na amigę. KK i jego wolfenstein3d na gołą 500-tkę absolutny killer. Jakby gra powstała, to ho ho!
tdc @2015-10-20 04:32:38
Dzięki za imprezę!!!! ;)
cacodemon @2015-10-20 07:35:58
jhusak

możesz dać namiar na tego wolfa3d ?
the fender @2015-10-20 10:16:44
j.w. podłączam się
grey / mystic bytes @2015-10-20 10:25:53
tutaj macie całe Amiga compo live z party place:

https://www.youtube.com/watch?v=cxmHFU2V...
tdc @2015-10-20 14:44:07
Na Amigę był port Wolfa, który na 20MHz działał bardzo słabo (gorzej niż ten na ST 8 MHz). Tu jednak KK napisał algorytm po swojemu osiągając ciekawe rezultaty oraz nową wydajność nawet względem ST.
the fender @2015-10-20 15:33:56
@grey: dzięki!

Pomimo słabej jakości video widać, że Wolf hula. Wielkie brawa dla kodera za świetną procedurę (pomimo tego, co pisze potem na scrollu - notabene znowu świetny efekt). Zastanawiający jest spokój oglądających :D Albo zbierali szczęki, albo towarzystwo zapomniało jak trudno napisać szybką i w miarę dobrze wyglądającą procedurę chunky2plannar na Amidze 500 OCS.
malkonten @2015-10-20 15:43:00
łeeeee...to znowu animacja :((
the fender @2015-10-20 18:45:44
@malkonten: upchać tak długą, kolorową i płynną animację całoekranową na A500 OCS 1MB to byłby jeszcze większy wyczyn od tego Wolfa :)
tdc @2015-10-20 23:16:18
@the fender, Amigowcy w żadnym wypadku nie byli spokojni, szaleli jak za dawnych dobrych lat! Próbowaliśmy ich z Adamem przekrzyczeć i się nie dało! :P

@Malkonten - nie było tutaj żadnych animacji, a autorzy opowiadali mi jak co osiągnęli. Dlaczego wcześniej się nie dało, jakie pomysły zastosowali oraz jakie wymagania mają ich produkcje.
kris3d @2015-10-21 19:07:41
Kiedy można się spodziewać pełnych wyników compos?:-)
Adam @2015-10-21 22:58:47
@Kris3D: pojawiły się wyniki, link znajdziesz w artykule o pracach na Atari z RK/LE
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari 400 mini (1)
ostatni: 28-03-2024 12:53, bandolier
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (196)
ostatni: 28-03-2024 12:23, xbx
TSFX Turbo Blizzard (55)
ostatni: 28-03-2024 11:08, baktra
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon
ZIARENKO KURKI (26)
ostatni: 23-03-2024 18:40, gizmomagic

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 13

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»