atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Można zamawiać nową grę! z 2019-08-18 20:19 (7)
Gra w produkcji: Heartlight VBXE z 2019-08-15 15:41 (11)
Więcej w Bibliotece Atarowca z 2019-08-13 18:32 (13)
RetroBorsuk przedstawia: Space Fortress Omega z 2019-08-11 18:39 (19)
Nowa książka o Atari z 2019-08-10 08:14 (6)
Nowy opis gry podwodnej z 2019-08-08 13:42 (15)
Cartridge Ham-Pack z 2019-08-03 13:58 (37)
Nowe brzmienia Atari! z 2019-08-01 00:33 (21)
Aktualności scenowe z 2019-07-23 06:10 (12)
Lost Party - prace, wyniki z 2019-07-14 09:30 (86)
Aktualności scenowe z 2019-07-07 18:40 (18)
Nowy RECOIL z 2019-07-07 13:17 (2)
Remanent – gry z 2017 roku (2) z 2019-07-02 22:42 (10)
"Atari Fan" na Lost Party z 2019-06-27 13:52 (16)
Aktualności scenowe z 2019-06-11 21:51 (15)
Remanent – przegląd gier Petera J. Meyera z 2019-06-02 23:16 (56)
Atari Fan już jest! z 2019-05-10 21:20 (93)
Zrzutka na książkę o grach Atari z 2019-05-03 09:05 (75)
Retroimpreza w Sanoku z 2019-04-26 11:07 (8)
Echa Revision 2019 z 2019-04-22 07:53 (108)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
WAP-niak 2016 – zapowiedź

(WAP-niak logo by Insert)
W ostatni weekend maja (27-29.05.2016) odbędzie się kolejna edycja WAP-niaka, warszawskiego party poświęconego dwóm platformom: 8-bitowym komputerom Atari & ZX Spectrum. Pałeczkę organizatora party po Sikorze przejął w tym roku Michał „Miker” Szpilowski.

Przewidywana jest rywalizacja w dwóch tradycyjnych konkursach: na najlepszą grę oraz najlepszy cover muzyczny. Prawdopodobnie pojawi się też kilka crazy compo, a pobyt na party uprzyjemniać będzie słynny grill.

Lokalizacja – ta sama co zawsze: Warszawa, ulica Jagiellońska 61A, teren ogródków działkowych (najbliższy przystanek tramwajowy: Batalionu Platerówek). Brama wejściowa zamykana, aby wejść trzeba będzie zadzwonić pod podany przez organizatora numer.

Cena wejściówki jeszcze nie jest ustalona, ponieważ zależy od wpłat sponsorów. Na pewno nie przekroczy 30 zł, organizatorzy liczą na to, że ostatecznie wyniesie około 25 zł.

Działa już oficjalna strona zlotu i można się tam zarejestrować, a także znaleźć zdjęcia party place oraz informacje o sponsorach i regulaminie. Z kolei uwagi, propozycje itp. możecie zgłaszać w tym wątku na AtariOnline. A wątek dla sponsorów znajdziecie tu. Zapraszamy do rejestracji i udziału!

2016-01-31 16:44 by "Adam"
komentarzy: 28
miker @2016-01-31 18:53:12
Witam! Na chwilę dodania nowinki cena wejściówki wynosi 30zł i tyle już na pewno nie przekroczy. :)
Adam @2016-01-31 18:57:07
OK, zaktualizowałem w treści nowinki.
maly_swd @2016-01-31 20:09:05
Jak czas pozwoli to wpadnę z wizytacją :)

Czy trzeba się wcześniej zapisać, czy można prosto z ulicy?
miker @2016-01-31 20:13:39
Myślę, że zostaniesz wpuszczony, nawet z ulicy. A na serio: zapraszam! :)
alex @2016-02-01 00:25:39
Miker, dodajcie na websajcie listę obecności :)
alex @2016-02-01 00:26:33
Oooo, już dodaliście :p
tdc @2016-02-01 02:26:49
Faaajowo!
pin @2016-02-02 22:11:55
Uprzedzając fakty i zapytania nadmieniam, że obywatel IRATA4 ma odwieszonego bana powiązanego z Parties ;) Komisyjnie ustaliliśmy jednak, że w razie wystąpienia przypadkowego incydentu, nawet o godzinie 1:00am, bez asysty straży pożarnej, służb miejskich lub policji - odsyłamy kolegę DHL'em. Do domu :D

Paczką za pobraniem ;)

Uzyskaną kwotę przeznaczamy na kiełbasę ;)
pin @2016-02-02 22:43:27
A tak całkiem na serio, to Irata4 - ostatnio było wzorowo, więc zabieraj klamoty i przybywaj ;)
tdc @2016-02-03 01:58:57
IRATA4, zamiast zajmować się wątpliwą rozrywką zacznij rysować, możesz w ten sposób przejść do historii ;) Dla mnie wybór prosty, rysuj ile wlezie ;)
kris3d @2016-02-03 22:14:06
Mam taki fajny obrazek na Compo, ale taką fazę złapałem przy rysowaniu, że dopiero po dwóch dniach zorientowałem się że rysunek ma rozdzielczość 990x550px;)

Kurna...nijak się to nie zmieści w hiRES, chyba że ktoś mi pomoże zrobić skrola pion/poziom to będzie intro:)
Iwakura @2016-02-03 22:47:07
Przecież przykładów scrolli jest mnóstwo.
Szkoda, że nie ma kategorii VBXE.
kris3d @2016-02-03 23:13:56
Hmm, to poszukam;) może w końcu sam zrobię skrola;)
może pin zmieni regulamin i będzie VBXE, ale mnie to nie ratuje:)
tdc @2016-02-04 02:40:11
Z tym obrazkiem to nie będzie problem ze scrollem tylko z tym jak przełączać banki bo się to w 64 kb nie zmieści (zakładam że w mono rysowałeś).
kris3d @2016-02-04 08:08:59
Tak, hiRES. Ile maksymalnie hiRESowej grafiki zmieści się w 64kB?
W czym napisać taki skrol żeby było najwięcej miejsca na obrazek?
Oczywiście że w Action! lub ASM;) ale nie znam się to się zapytuje:)
Ja mam pokusę w TBXL:)
xxl @2016-02-04 14:43:13
990 px to bedzie jakies 128 bajtow na linie. linii masz 550 czyli potrzebujesz wiecej pamieci niz ma atari. mozna to zrobic tak, ze ustawiasz program antica na szerokosc 128 bajtow na linie a scroll gora-dol robisz doczytujac dane. na atari zadziala... na kompomachine niewiadomo ;-)
mgr_inz_rafal @2016-02-04 15:09:37
Przeskaluj w Paint, wrzuć do RastaConverter, odczekaj i już :)
mgr_inz_rafal @2016-02-04 15:10:20
A może nawet RastaConverter sam to przeskaluje, więc temat jeszcze prostszy :)
kris3d @2016-02-04 18:35:37
Dzięki za porady, cenne.

@mgr, nie mogę oddać całej przyjemności RC, dlatego zrobiłem resize do 320x200 i pojechałem levelami żeby usunąć antyaliasing i jakoś to wygląda;)

Teraz poprawki i rzeźbienie ręczne pixli, a to uwielbiam!
Teraz mam wersję hihiRES i będę miał hiRES;) i do tańca i do różańca:)
pin @2016-02-05 22:55:03
... tzn, jeśli jest ciśnienie na grafiki na VBXE, to kompo można zorganizować. Żaden problem.

Proponowany format, to WINDOWS bitmap, 320x200 256 kolorów, praca autorska, żaden skan, czy zdjęcie. Czyli rysujemy na dowolnej platformie swoją bitmapę i dostarczamy 64k rysunek na kompo.

To jak - robić, czy nie robić? Potrzebne 3 prace minimum i dwóch autorów. Właśnie sobie uświadomiłem, że nie dopisałem do regulaminu minimalnej ilości autorów ;) :P
mgr_inz_rafal @2016-02-05 23:50:07
Jestem za bitmap compo!
pin @2016-02-06 00:04:37
Ok. Jeśli są chętni to kompo się odbędzie. Dajcie nam trochę czasu na dopisanie prostej reguły do regulaminu.
pin @2016-02-06 01:38:19
Przypominam, że do tego kompo nie potrzeba cudów. Np. rysujemy po windą w PAINT grafe, zapisujemy jako bitmape o zadanej rozdziałce i VIOLA ;)-

Do myślę poniedziałku wystosowane zostanie stosowne info. Bitte warte ein moment ;)
pin @2016-02-06 01:39:14
#Errata: po-pod
kris3d @2016-02-06 23:06:12
Róbta bitmapCOMPO! dwóch malarzy się znajdzie:)
IRATA4 @2016-02-08 23:22:23
DZIĘKI CHŁOPACY :-)
@tdc ostatnio w Angorze ukazał się mój wiersz ,wiem ,wiem ,wierszy nikt nie lubi .
No będę rysował ,a jak :-)
miker @2016-02-09 17:59:57
Uwaga Enteszyn Wnimańje! Zasady VBXE Bitmap compo są już dostępne na [url=http://wapniak.atari.org.pl/regulamin.ph...] z regulaminem (tuż przed sekcją ZX Spectrum 128).
miker @2016-02-09 18:00:53
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Ciekawostki (4322)
ostatni: 19-08-2019 13:54, rbej1977
MSTE problem (3)
ostatni: 19-08-2019 13:26, pilot69
Konwerter palety z pliku graficzn... (9)
ostatni: 19-08-2019 10:54, Dracon
Gry w szachy na Atari (442)
ostatni: 19-08-2019 08:51, zbyti
Komentarz Analmux-a o utworach ko... (8)
ostatni: 19-08-2019 08:47, mrroman
Efekt "trójtrybu" (31)
ostatni: 19-08-2019 07:19, Pecet
The Rescue Expedition (7)
ostatni: 18-08-2019 23:11, xxl
Nowa stacja dyskietek do Atari XL... (93)
ostatni: 18-08-2019 22:13, bruno_j
GRY DOS NA PC (1)
ostatni: 18-08-2019 22:10, Blackjack
Atari Amiga (466)
ostatni: 18-08-2019 15:44, xxl
Gry - wyścigi (5)
ostatni: 18-08-2019 13:35, xxl
Czy to pszypadeg? (9)
ostatni: 18-08-2019 00:50, MDW
Eclair XL (33)
ostatni: 17-08-2019 19:14, xxl
Atari ST z prockiem 68030 (11)
ostatni: 17-08-2019 06:32, Kaz
Boulder Dash (30)
ostatni: 17-08-2019 06:24, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2021
Ostatnio zarejestrowany: HF7ST
Postów ostatniej doby: 33

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»