atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (25)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Pentagram – ostatnia prosta

Może nie wszyscy zauważyli, że pod koniec lutego Mariusz „mariuszw” Wojcieszek w wątku na naszym forum udostępnił do testów nową wersję gry Pentagram, mocno zoptymalizowaną, tak więc szybszą w stosunku do tej z początku stycznia.

Wkrótce powinna ukazać się wersja ostateczna, więc wszelkie uwagi byłyby mile widziane. Przykładowo ktoś mógłby sprawdzić, czy da się skończyć grę. Odzew w wątku był mały, może prezentacja na stronie głównej przyciągnie więcej osób. Dodajmy, że specjalnie na potrzeby testów liczba żyć jest nieograniczona.

Do pobrania są dwa pliki:

wersja zwykła (nie ruszy pod DOS-em, bo ładuje się pod $0800)

wersja druga, która ładuje się od adresu $1400, z włączonym frame skippingiem. Chodzi o to, że w przypadkach dużego nagromadzenia animowanych postaci gra może się nie wyrabiać w jednej ramce i wówczas generowana jest tylko co druga ramka.

Jak napisał Mariusz o tej drugiej wersji:
    Frame skipping uaktywnia się wtedy, gdy na ekranie dużo się dzieje, masz np. dwa poruszające się potwory i dodatkowo np. poruszające się płyty kamienne itd. Np. jak wylosuje się biała komnata startowa, to trzeba przejść w prawo, tam są dwa ruszające się pająki, sześć przesuwalnych pni oraz na środku platformy z kolcami. Gra wtedy musi odrysować ponad 20 obiektów przy każdej aktualizacji ekranu. Frame skipping powoduje, że ekran jest odrysowywany co drugi "raz". Animacja cierpi (bo co druga klatka animacji jest pokazywana) natomiast gra chodzi szybciej i łatwiej sterować bohaterem. W pustej komnacie, w której jest tylko bohater, gra chodzi na tyle szybko, że jest wbudowana w kod pętla opóźniająca, żeby nie było za szybko :)

Ostatecznie okazało się, że w wersji finalnej wybór pomiędzy dwoma wersjami (frame skipping włączony lub nie) ma być możliwy w dowolnym momencie podczas gry.

STEROWANIE:
- góra: ruch do przodu,
- lewo/ prawo: obrót w odpowiednim kierunku,
- dół: skok,
- FIRE: strzał,
- klawisze dolnego rzędu (od Z do M): podniesienie przedmiotu, który mamy tuż przed sobą.

Mariusz udostępnił też źródła, można je pobrać stąd.

Więcej informacji o szczegółach technicznych optymalizacji znajdziecie w odpowiednim wątku na AtariAge.

2016-04-15 19:52 by "Adam"
komentarzy: 11
xxl @2016-04-15 20:29:23
to jeszcze Gunfigt i mamy komplet na Atari !
Rastan @2016-04-15 22:41:20
Fajne!
xeen @2016-04-15 22:42:56
dżwięki z zx spectrum to jest dopiero klimat.
takie pyrkanie :)
blasph @2016-04-15 23:58:14
CastleVania !! https://www.youtube.com/watch?v=hMWlYaYb... to był by hit :) please :)
lhuven @2016-04-16 08:01:12
Castlevania byłaby super, ale bez mapy kolorów wyglądałoby to niestety fatalnie.
pin @2016-04-16 11:51:53
Pytanie; ok jest frame skipping w przypadku kiedy coś się nie wyrabia. A czy dało by się ogarnąć temat z drugiej strony, czyli np. w momencie jeśli Atari jest zbyt szybkie to dostosować obliczenia do realnej prędkości maszyny? ;)

a wersji od $800 nie sprawdzałem - nie mam teraz jak tego uruchomić z takim memlo.
the fender @2016-04-16 18:10:10
@pin:
quote:

W pustej komnacie, w której jest tylko bohater, gra chodzi na tyle szybko, że jest wbudowana w kod pętla opóźniająca, żeby nie było za szybko :)

mariuszw @2016-04-16 18:17:01
@pin: w finalnej wersji będzie lepsza synchronizacja, co by gra chodziła poprawnie nawet na 20 MHz.
pin @2016-04-16 18:39:50
@the fender: pętla opóźniająca nic tu nie załatwi

@mariuszw: właśnie o coś takiego chodzi, no i tam gdzie na 1.77 gra nie wyrabia, tak na szybszej maszynie mogła by działać całkowicie płynnie, lecz ze stałą prędkością. No to by było coś..

No i błagam nie od $800, bo pożytek będzie z tego żaden.
pin @2016-04-16 21:32:58
@mariuszw - no to mam nadzieję, że finalna wersja będzie upubliczniona na Wapniaku? ;)
pin @2016-04-25 18:14:43
eee - jednak przepraszam za zamieszanie. Reguły zlotu mówią o tym, że praca nie może być "rozwinięciem" istniejącej gry, więc port nie mieści się w ramach regulaminu.

Chyba, że masz coś w zaskórniakach? ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Zasilacz Atari fx 551 ,1050, 1200... (1)
ostatni: 23-04-2024 11:52, davero
Emulatorowanie przenośne. (53)
ostatni: 23-04-2024 10:53, Dracon
Mega-CD (1)
ostatni: 23-04-2024 10:27, adi
Atari na Anbernic RG35XX (18)
ostatni: 23-04-2024 10:27, oswaldb
The400 (55)
ostatni: 23-04-2024 08:35, takron27
[Nieaktualne] Kika sprzętów pecet... (2)
ostatni: 23-04-2024 00:48, Dracon
Sprzedam Samsung SyncMaster 910MP... (5)
ostatni: 22-04-2024 22:15, duncan
SIO2OSX na nowych Mac-ach M2 (12)
ostatni: 22-04-2024 21:52, gienekp
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (19)
ostatni: 22-04-2024 20:22, gienekp
Zgrywanie programów z dyskietek (55)
ostatni: 22-04-2024 16:00, mono
atarionline.pl - tego powinno się... (23)
ostatni: 22-04-2024 14:22, gorgh
Atari ST(e) obraz dla Goteka (7)
ostatni: 22-04-2024 11:48, barf31
plus4 kanion (10)
ostatni: 22-04-2024 11:07, Cuzz
Niedokładność Fujinet (108)
ostatni: 22-04-2024 08:31, pin
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (135)
ostatni: 21-04-2024 22:32, thewasp

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2782
Ostatnio zarejestrowany: Marek
Postów ostatniej doby: 30

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»