atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (15)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (15)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (33)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Magazyn FLOP 59
Od wielu lat kwiecień przynosi nam kolejne edycje czeskiego magazynu dyskowego FLOP i nie inaczej jest w tym roku. Oto, co znajdziemy w najnowszym numerze:



Strona A:

Pierwszą stronę otwiera intro ze źródłem światła krążącym wokół tytułowego loga oraz twarzy.

Kod: Antonín „Roger” Holík,
muzyka: Marek „Poison” Pesout,
tekst: Frantisek „Fandal” Houra.





Poza tym strona A zawiera dużo materiałów w języku czeskim:
- artykuł wstępny Zdenka Buriana,
- opis zawartości magazynu,
- sprawozdanie roczne ołomunieckiego „Atari klubu”,
- kalendarz atarowych imprez na rok 2016 (autor: Jan Křupka),
- reportaże: z Forevera 2016 (autorstwa Zdenka Buriana) i z Głuchołaz 2015 (autor: Bohdan Milar) z ciekawą wzmianką o przygotowywanej grze Zorro 2,
- historia Atari klubu – część II (kontynuacja zeszłorocznego artykułu B. Milara),
- długi wywiad z Bohdanem Milarem,
- Jan Křupka pisze o używaniu multijoya z konsolą Atari 7800,
- Petr Postava, jeden z najmłodszych czeskich atarowców, opowiada o swej drodze do Atari,
- realtime text z Atariady 2015.




Strona B:

Na drugiej stronie znajdziemy 4 nowe gry i 2 multijoyowe modyfikacje starych produkcji.

Belegost


Miłośnicy tekstówek przygodowych na pewno pamiętają grę Exoter sprzed dwóch lat. Na tym samym silniku stworzona teraz została kolejna konwersja: Belegost. Oryginał ukazał się tylko po czesku na ZX Spectrum w 1989 roku i jest to jedna z najbardziej znanych rodzimych tekstówek u naszych południowych sąsiadów. Gra doczekała się wersji na kilka innych platform, m.in. na Atari ST, a w 2010 roku powstała darmowa wersja czeska i angielska na iPhone'a.


Fabuła oparta jest na motywach mitologii J.R.R. Tolkiena – brzmiący nieco słowiańsko Belegost to nazwa jednej z podziemnych siedzib krasnoludów, gracz ma za zadanie udać się tam i zdobyć drogocenny kamień Alqualamir.


Kod, grafika: Rudolf Kudla,
scenariusz: Miroslav Fídler,
muzyka: Frantisek Fuka,
efekty muzyczne i dźwiękowe: Antonín „Roger” Holík,
tłumaczenie angielskie: Ondřej Čaba.




Same Game


Gra logiczna, celem jest oczyszczenie całej planszy w ograniczonym czasie (po prawej stronie mamy pasek sygnalizujący jego upływ). Nieco podobnie jak w Nemezyro z 2014 roku po wskazaniu klocka i kliknięciu FIRE znika cała grupa sąsiadujących ze sobą elementów tego samego typu. Natomiast pojedynczy klocek może być zniszczony tylko za pomocą bomby (klawisz B).



Zaczynamy od elementów w 3 kolorach, a w kolejnych poziomach dochodzą klocki o specjalnych właściwościach. Klikając w specjalny klocek pojawiający się czasem na planszy (wygląda jak migoczący diament) przechodzimy do bonusowego ekranu, na którym kolekcjonujemy premie (typu: bomby, dodatkowy czas).


Klawiszologia:
B - bomba,
P - pauza,
SELECT - informacje,
OPTION - wynik.

Autor gry: Milan Zelenay.


Muxeso – gra dla 2-4 osób (z możliwością użycia multijoya).


To wariant popularnej gry karcianej ćwiczącej pamięć, znanej w Czechach pod nazwą Pexeso, w której trzeba wyszukiwać pasujące do siebie pary. Pomysł jest znany od lat, więc na Atari istnieje już spory zbiór mniej lub bardziej podobnych gier (m.in. Concentration, Memory Match, Matchbox). W tym przypadku na kartach są litery, a temperaturę rozgrywki bardzo podnosi fakt równoległego wykonywania ruchów przez konkurujących graczy (maksymalnie 4).


Opcje na planszy tytułowej pozwalają na wybór multijoya, liczby graczy, rozmiaru planszy oraz istotnej opcji widoczności kart (mogą być zasłonięte, widoczne tylko na początku lub przez całą grę).

START - rozpoczęcie gry,
Escape - wyjście z gry.

Kod: Frantisek „Fandal” Houra.
Grę ozdobił muzycznie Marek „Poison” Pesout.


Jezkovy voči


Prosta gra na pistolet świetlny, w którą, co ciekawe, mogą też zagrać niewidomi gracze. Tytuł jest czeskim idiomem, wyrazem zaskoczenia czy zadziwienia typu „rany Julek” (a dosłownie: „oczy jeża”).
Autor gry: Frantisek „Fandal” Houra.




Następne dwa hacki Fandala na pewno dają dużo frajdy, ale trzeba mieć multijoya i zespół chętny do gry:


Hockey M8


Gra z 1981 roku, oryginalnie dla 2 osób, przerobiona przez Fandala na multijoy i teraz każdą z 8 postaci w grze sterować może inny gracz.




Tank M4 Battle


Ostatnia gra to Tank Battle (1983) Haralda Siegmunda z drobnymi poprawkami, umożliwiająca grę 4 graczom.

SELECT - wybór poziomu,
OPTION - czy czołg porusza się po wodzie czy nie.



Magazyn FLOP 59 można pobrać stąd. Strona ze wszystkimi edycjami magazynu znajduje się tutaj.

2016-04-22 12:01 by "Adam"
komentarzy: 35
pin @2016-04-22 20:06:43
.... Przy próbie odczytu: Error 139.
larek @2016-04-22 20:08:57
"(...) z ciekawą wzmianką o przygotowywanej grze Zorro 2"
Projekt został przez twórcę skasowany.
pin @2016-04-22 20:17:26
Po skopiowaniu na dysk, mag wstał ale nie potrafi doczytać niczego i czyta krzaki. Nic się nie zmieniło widzę. Czy poza stacją dyskietek to w Czechosłowacji nikt nie dysponuje jakimś innowacyjnym nośnikiem obsługiwanym przez OS Atari??
larek @2016-04-22 20:21:57
Pin, bo to jest na Atari!
O ile wiem, to produkcje, które możesz uruchomić muszą mieć specjalny certyfikat "PIN Ready", co jest kosztowne i czasochłonne, więc mało komu się chce robić to dla jednego odbiorcy na świecie ;)
xxl @2016-04-22 20:31:55
Pin zacznie trollowac braci Czechów jak maja pisać programy żeby działały na neoAtari ;-)
as... @2016-04-22 20:41:53
@Larek, ja to chętnie kupował bym takie "produkcje" na dyskietkach 5 i 1/4 cala....
xeen @2016-04-22 21:12:54
mi się interko podoba
nosty @2016-04-22 22:44:30
Belegost wygląda świetnie, tyle że gra joyem to koszmar. Ale i tak powalczę, grzechem byłoby nie zagrać dłużej w ten tytuł :)
Wielkie dzięki za wersję angielską.
Adam @2016-04-22 22:58:30
Nosty, na szczęście nie jest tak źle - można w dużej mierze grać za pomocą klawiatury, np. naciskasz E (examine), od razu pojawia się lista (grass, flowers), naciskasz G i masz zbadaną trawę. Nie trzeba wszędzie jeździć joyem.
kris3d @2016-04-22 23:39:04
@larek, jak to Zorro2 skasowane?! WhyLeo? "Kto za tym wszystkim stoi?":)
pin @2016-04-23 17:48:09
@XXL - dziwne, bo na neoAtari 98% produkcji działa. To w tych 2 procentach szukał bym defektów ;)
as..... @2016-04-23 19:30:46
Czasami trzeba odpalić, te wiadro Tomsów..
Wczoraj odkryłem ze 3 moje tomsy 720kb.... tylko jeden jest na teac-u...

Stach się bać!!!
xxl @2016-04-23 20:05:02
skoro na atari dziala 100% a na neoAtari 98% to problemem tkwi w tym, że neoAtari nie jest wystarczajaco kompatybilne ze standardem ;-)
pin @2016-04-23 20:11:03
.. problemem jest tylko zamykanie umysłu na rozwój.

;-) ;-) ;-)
xxl @2016-04-23 20:25:48
na kompie ubogaconym sprzetowo w duchu jakim Atari by to widzialo :D problemow nie ma. Problem to neoAtari, problem to złamana kompatybilność ze standardem :-)
bob_er @2016-04-23 20:47:02
@pin, @xxl - macie ze sobą konflikt niczym Antygona sama ze sobą :).
pin @2016-04-23 23:36:54
Nie wiem co to neo atari i nie mogę się doszukać jakiegoś "złamania"... ;)

Dobra, nie mam czasu. Miłego wieczoru.
xxl @2016-04-24 14:04:08
sam napisales ze na neoatari 98% dziala. to za ktorym razem nie wiesz co piszesz?
tebe @2016-04-24 17:59:23
od jakiegoś czasu chodzi mi taki pomysł po głowie, aby na party obdarować Pin-a i XXL-a rękawicami bokserskimi i pozwolić im w wyznaczonym do tego miejscu upuścić negatywnych emocji, takie crazy compo
pin @2016-04-24 18:58:25
@tebe - ale czy ciosy poniżej pasa są dozwolone?? ;)
poison @2016-04-24 19:10:49
wow, it is amasing intro music:)
the fender @2016-04-24 20:53:18
No cóż, taki sparing mógłby być ciekawy. Przypuszczam, że:
- pin do rękawic starałby się dobrać jak najwięcej osłon/dodatkowych warstw (patrz krwawy sport/hot shots 2 ;)) a na sobie mieć jak najwięcej nowoczesnych ochraniaczy,
- pin przed walką zjadłby słoik sterydów i popiłby wodą z lodowca,
- pin miałby najgłośniejsze wejście na ring, z najładniejszymi laskami a zapowiedź trwałaby min. 10 min.
------ -------- --- - -
- xxl wystartowałby z gołymi pięściami,
- xxl już teraz zacząłby trenować, tak aby przed walką być w szczytowej formie,
- podczas gdy pin wkraczałby na ring w asyście lasek i przy głośnej muzyce oraz zapowiedziach - xxl podszedłby i powalił go prostym sprawdzonym prawym sierpowym
- pin protestowałby, że to nielegalne, wsteczne i że xxl nie potrafił dojrzeć do nowoczesnej walki.
- po walce xxl zastanawiałby się jak następnym razem położyć pina skuteczniej i szybciej.
------ -------- --- - -
EOL :D
the fender @2016-04-24 20:55:17
Proszę traktować powyższą wypowiedź przez pryzma humorystyczny :)
the fender @2016-04-24 20:58:18
Jeszcze jedno (brak edita sucks): xxl oprotestowałby regulamin twierdząc, że użycie rękawic oraz przerwy w walce nie mają nic wspólnego z pierwotną ideą walki dwóch osób mającej na celu wyłonienie lepszego :)
Vasco/Tristesse @2016-04-24 21:47:56
XXL: mógłbyś odpowiedzieć na pytanie pod newsem o Revision?
xxl @2016-04-24 21:56:41
Vasco: oczywiscie: zadales pytanie a odpowiedz miales post wczesniej.

pytaj autora :-)
Dracon @2016-04-25 09:44:58
Jak się dokładnie nazywa ta "darmową wersję czeską i angielską na iPhone'a" gry Belegost? Pod oryginalną nazwą niczego w Appstore nie znajduję. :(
Adam @2016-04-25 11:07:43
Grę "Belegost" w grudniu 2010 wydała firma Lacrima Software. Link był taki: http://itunes.apple.com/us/app/belegost/...
Artykuł: https://www.letemsvetemapplem.eu/2010/12.../
Bardzo możliwe, że ta firma wkrótce upadła, ale trudno znaleźć informację na ten temat. Zmieniłem treść odpowiedniego zdania w artykule.
nosty @2016-04-25 22:26:33
Kombinujecie z tym pojedynkiem. A walka byłaby krótka. Bo wprawdzie Pinek ruszałby się 10x szybciej i zadawał ciosy obiema rękami równolegle, ale za to XXL waląc seryjnie użyłby nielegali, a Pin by nie mógł.
Proste ;)
the fender @2016-04-26 08:24:29
Zadawanie ciosów dwiema rękami równolegle jest nielegalne również. Można zadawać na przemian i nie synchronizować z ramką, efekt zbliżony ;)
xxl @2016-04-26 08:58:30
niesynchronizowane z ramka ciosy zadawane odpowiednio szybko nie beda widoczne, nie beda rowniez wywolywaly kolizji z graczami.

wedlug "nowoczesnego" regulaminu ring musi miec dwie sekcje przeznaczone dla zespolu prasowania recznikow a zawodnicy musza poruszac sie po wyznaczonych sciezkach i wykonywac ruchy w okreslonej kolejnosci... w smokingu
pin @2016-04-26 21:50:04
... ale ring musi mieć rozmiar 16-bitowy...
Polak Mały @2016-04-28 02:52:48
Zróbcie Panowie gry dwie na Atari w ramach pojedynku :)
Będzie wiecej pożytku dla wszystkich i mniej kupy, która tylko śmiedzi nie mając nic wspólnego z rozrywką jakie daje orginalna maszyna. Wyniki jak zmienimy nazwe strony na:
plansze_robbo_dla_atari_online_powrót_do_1989.pl
Ready
[]
xxl @2016-04-28 08:29:23
ale tylko jedna z tych gier bedzie dla atari :D
Adam @2016-05-03 12:01:52
Podpiąłem do artykułu filmiki z gier Belegost i Same Game.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Zróbmy razem grę...TONY 2 (10)
ostatni: 11-10-2024 01:06, Atariteca
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (25)
ostatni: 11-10-2024 00:08, hawix
Gra "TONY" (425)
ostatni: 10-10-2024 22:48, xbx
PBTOOLS - para narzędzi do manipu... (2)
ostatni: 10-10-2024 21:55, Jeffrey S Worley
Ciekawostki (5579)
ostatni: 10-10-2024 18:19, j_g
Gry w GTIA (63)
ostatni: 10-10-2024 15:21, Kaz
Motocross (LiteRally) (649)
ostatni: 10-10-2024 14:54, gorgh
IBM Tetris... (6)
ostatni: 10-10-2024 14:33, Kaz
Problem Jasia cover (93)
ostatni: 10-10-2024 09:37, Kaz
Grupa Pink Softhard (89)
ostatni: 10-10-2024 09:09, Kaz
Filterek do Blizzarda (100)
ostatni: 10-10-2024 08:35, adi
SID i POKEY (695)
ostatni: 09-10-2024 22:51, nogorg
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (951)
ostatni: 09-10-2024 20:51, Kaz
Doom na lampce i nie tylko (9)
ostatni: 09-10-2024 16:25, Cyprian
MultiCLK Module for Atari 8-bit (15)
ostatni: 08-10-2024 20:03, mono

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2834
Ostatnio zarejestrowany: CpjJwWHV
Postów ostatniej doby: 33

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»